Kirjoittaja Aihe: RC tankit  (Luettu 26562 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
RC tankit
« : 16.03.08 - klo: 22.47 »
Noniin! toteutin useampivuotisen haaveeni hommata oma tankki ja hankinkin juuri VStank:sin Leopard2 A5 -tankin.

Kuvia tulossa lähipäivinä.

Kokoa 1/24, eli suunnilleen 1/10 auton luokkaa.

Ampuu 6mm muovikuulia (airsoft)

Kenelläkään näitä hauskoja tankkeja? -kaiken merkkiset tervetulleita tänne!

lyhyt ensitesti http://www.youtube.com/watch?v=yb-Kh560hmA -kunhan kelit kesäistyvät teen kunnon sotaleffan ulkosalla.

Kuva pöllitty VStank.com:ista -minulla siis talvicamo mallisena
« Viimeksi muokattu: 16.03.08 - klo: 22.57 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa maratku

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #1 : 18.03.08 - klo: 19.20 »
Varmaan ihan kiva leluna :huh:
kunnon käyttötarkotusta sille on vaikea keksiä.
ei mitenkään haukkuen ostosta jos tykkää siitä :smiley:
mä oon niin leija et mun nimen ei tarvii
tarkottaa mitään

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #2 : 18.03.08 - klo: 19.50 »
Itse olen monesti jo vähän sillä silmällä katsellut noita Tamiya 1/16 kokoisia tankkeja, mutta kun hinnat on 500-1000$ niin kummasti on jäänyt ostamatta.
Axial SCX 10 TR

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #3 : 18.03.08 - klo: 22.13 »
Joo, leluna :wink: menee ja itsekin noita tamiyan tankkeja katselleena tähän päädyin. -ja taatusti tulee kerättyä koko VStankkien sarja!

Käyttötarkoitushan on selvä -tuhotaan kaikki ja ajetaan kaikesta yli mitä eteen sattuu, ja se on jostakin syystä helv**in hauskaa!

Tämä on todella laadukas ja realistinen valmistaja, erillisjousitetut pyörät,mottori/tykkiäänet, 19 eri toimintoa....

http://www.vstank.com/vspro/product.html

Hinnat lähtevät 76$ versiosta(ampuu salamavalon/liekki piipussa ampuessa)
Airsoft versiot alk.109$
Infrap. saman hintaisia ed.kanssa ja näillä voi sotia keskenään.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Mika R

  • Vieras
Vs: RC tankit
« Vastaus #4 : 19.03.08 - klo: 10.06 »
Itse olen monesti jo vähän sillä silmällä katsellut noita Tamiya 1/16 kokoisia tankkeja, mutta kun hinnat on 500-1000$ niin kummasti on jäänyt ostamatta.

meillä on Tamiya Sherman 1/16 ollut varmaan jo jotain 5-6 vuotta. ihan hauska peli ja hieno tekniikka mutta lähinnä hyllyssä seisoo.

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #5 : 16.09.08 - klo: 20.59 »
Alkanut nämäkin kiinnostaa joten muutama kysymys kehiin: Kuinka lujaa tällaisella 1/16 tankilla pääsee ja lentääkö nuo airsoft kuulat sen luvatun 25 metriä?Onko näissä kaikki "pyörät" jousitettuja?

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #6 : 16.09.08 - klo: 21.10 »
Kokoa 1/24, eli suunnilleen 1/10 auton luokkaa.

Eipä taida kyllä olla 1/10 auton kokoinen kun 1/16 Tiger I on just ja just samaa kokoa rungon osalta.
Mitä nopeuteen tulee niin ainakin 1/16 nopeus ei ole realistinen vaan aivan liian nopea.

Pari viime treeneissä kuvattua videota
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/videot/lahti_6.9.08/tiikeri_1.avi
http://copter.threewee.com/stilo/jotain/rc/videot/lahti_6.9.08/tiikeri_guncam.avi
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #7 : 16.09.08 - klo: 21.15 »
Pommittaisin teitä rc tankin omistajia jälleen
muutamilla kysymyksillä:Pystyykö tankeilla oikeastikin ryömimään, eli ajamaan hitaasti vähän huonommissakin olosuhteissa. Saako tankeista tykkitornin ja mutakin "katteita" irti jotta esim. akun vaihtaminen kävy näppärästi. Käytetäänkö näissä yleensä 7.2 voltin akkuja

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #8 : 16.09.08 - klo: 21.37 »
Kokoa 1/24, eli suunnilleen 1/10 auton luokkaa.

Eipä taida kyllä olla 1/10 auton kokoinen kun 1/16 Tiger I on just ja just samaa kokoa rungon osalta.
Mitä nopeuteen tulee niin ainakin 1/16 nopeus ei ole realistinen vaan aivan liian nopea.



Lähelle on 1:10
-piipun kanssa pidempi ja ilman hieman lyhyempi kuin 1:10

Nikke: ainakin oma vstank menee myös sopivan hitaasti(3 nopeutta)-ei tosin ihan hiipimällä, menee scalemaisesti  yli kaikesta.

Omassani on AA akut,2300MaH riittää 2-3 tunnin ajoihin. Moni muu merkki käyttää akkupaketteja, itselleni AA´t ovat fiksumpia. -pohjassa on luukku josta vaihtaa nopeasti akut.

Kaikki liikkeet realistisia lukuunottamatta rekyyliä(potkii aina taaksepäin vaikka ampuu torni sivulla)

Kaikki osat saa irti, ne kun ovat varaosinakin saatavina.

Itse ajelin kesällä hiekkarannalla ilman ongelmia -kunhan puhdisti paikat ajon jälkeen.

Tykillä osuu hyvin alta 5 metristä, sen jälkeen menee hakuammunnaksi lopullisen kantaman ollessa noin 30m.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #9 : 16.09.08 - klo: 21.57 »
ovat ilmeisesti muovia nämä tankit, onko myös metalliosia? Saako ihan suomesta varaosia näihin?

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #10 : 16.09.08 - klo: 22.34 »
Löysin tuossa kesällä (jussina  :police: ) kuvatun pätkän, kunhan latautuu niin näkyy.(nuori serkku ratissa, ei osunut mihinkään  :p
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=4kRPpJGi2YY[/youtube]

AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #11 : 17.09.08 - klo: 11.19 »
Taitaa koko erot sitten johtua siitä, että Leopard on Tigeriä huomattavasti isompi oikeassa elämässä.
Varaosia ainakin Heng Longin 1/16 tankkeihin saa täältä www.rctank.de. Itse en ole tuolta mitään tilannut vielä, joten en osaa sanoa onko hyvä paikka.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Åsgard

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #12 : 17.09.08 - klo: 12.02 »
Voi johtua myös siitä että noi mittasuhteet on usein ihan mitä sattuu...
Team Sokeripalat

Mika R

  • Vieras
Vs: RC tankit
« Vastaus #13 : 17.09.08 - klo: 14.31 »
Itse olen monesti jo vähän sillä silmällä katsellut noita Tamiya 1/16 kokoisia tankkeja, mutta kun hinnat on 500-1000$ niin kummasti on jäänyt ostamatta.

Meillä on tuo Sherman, eihän se ihan Tiikerille vedä vertoja mutta oli joskus hauska peli. Nyt se on ollut lähinnä hyllyn koristeena viime vuodet.

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #14 : 17.09.08 - klo: 18.39 »
Joo ei teepannulla pärjää tiikeriä vastaan eikä se muutenkaan silmiä hivele. Ainakaan mulla.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #15 : 17.09.08 - klo: 19.24 »
http://www.jr-hobby.com/shop/catalog/product_info.php?products_id=2065 Omistaakohan kukaan kyseistä laitetta, sillä kaipailisin tästä vähän enemmän infoa ja kuvia(kin)? on silti merkittävästi halvempi kuin esim. http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=1886 Onko tankeissa paljon eroavaisuuksia?

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #16 : 17.09.08 - klo: 19.28 »
Täältä löytyy tuollainen Tiger. Tuo on perus karvalakkimalli ilman ääniä ja savuja, mutta menettelee sisällä ajaessa ihan hyvin. Ulkoajeluun suositellaan metalliteloja, vaihteistoa ja vetopyöriä.
Tiim Lahti | S-grafix

Poissa Buttenmeister

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • tiimimme sivut
Vs: RC tankit
« Vastaus #17 : 17.09.08 - klo: 21.22 »
Isojen poikien RC panssarivaunu...

Mika R

  • Vieras
Vs: RC tankit
« Vastaus #18 : 17.09.08 - klo: 21.25 »
Joo ei teepannulla pärjää tiikeriä vastaan eikä se muutenkaan silmiä hivele. Ainakaan mulla.

Ei. Mutta on se livenä ihan siisti, äänet tekee siinäkin paljon ja valot ja muut efektit. Kulkee myös hienosti ulkona.

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #19 : 17.09.08 - klo: 21.32 »
Onko suomessa myytävänä vähän "metallisempia" tankkeja? Olen kuullut Tamiyan tankeista, ovatko kovinkin kalliita, myydäänkö suomen maalla? Ilmeisesti niissä ei ole kuitenkaan airsoft toimintoa :huh:

Mika R

  • Vieras
Vs: RC tankit
« Vastaus #20 : 17.09.08 - klo: 21.47 »
Ei oo. Lisälaitteena saa jotain infrapuna battle tsydeemiä.

Ne pitää itse rakentaa ja maalata. Eli RC toiminnoilla varustettuja malleja, tosin hienoja sellaisia.

Poissa N!kke

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #21 : 20.09.08 - klo: 20.32 »
Saako noita tamiyan itsekoottavia tankkeja suomesta? Pitääkö myös sähkötyöt tehdä itse? Missähän hinnoissa nuo tankit pyörii :huh:
« Viimeksi muokattu: 26.09.08 - klo: 16.00 kirjoittanut N!kke »

Poissa Hemmo79

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #22 : 13.11.17 - klo: 19.19 »
Herätelläämpäs aihetta vähän.
Meiltä löytyy Henglong US M41A3 Walker bulldog 1/16.
Poika ajellut laitteella Kolmen akun voimin aika ahkerasti kunnes ei yhtäkkiä "starttaa" konetta eli radio ei ota yhteyttä tankkiin.
On koitettu toiset kiteet ja toinen lähetin mutta ei vaikutusta.
Mietin tilaanko uuden vastaanotin levyn ja mainboardin vaiko kokonaan uuden V5.3 2.4ghz lähettimen mutta
sivuilla lukee että ei toimi vanhan mallisessa tankissa???

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #23 : 24.03.19 - klo: 12.22 »
Viimeisin hankinta 70% metallia, Taigen V3 sähköillä.

https://esory.kuvat.fi/kuvat/RC+stuff/T-34-85/
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #24 : 26.03.19 - klo: 12.44 »
On jonkin verran laatu parantunut vuosien varrella Taigen joka valmistaja ei ole enään riippuvainen heng long tuotteista vaan valmistaa alusta loppuun omat vaunut ja sen huomaa, uudet sähköt huomattavasti paremmat, äänet ja vaunun liikkuminen hienompaa.

Muovia löytyy enään ylärungosta, kaikki muu on metallia, luukut toimivia, torni kääntyy 360 astetta jne. Äänet uuden äänikortin ja kaiuttimen myötä parantuneet, vaunun hallinta parempaa. Kuulalaakeroitu jokainen liikkuva paikka, vaihdelaatikkoa myöten.

Savukone on ainoa mistä voi oikeastaan narista, savun tuotto aika vaatimatonta, tuskin huomattavaa pöhinää.
Tiger II

Poissa gmckwcc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #25 : 28.08.19 - klo: 19.03 »
joo.o.. itsellä oli joskus noit Heng Long  tankkeja hintaa oli n.130€, eipä ollu kummosia... savukone 5min jälkeen rikki,kuula-ase toimi n.20  laukausta.. ja tuon rekyylitoiminnon joutu ottaan pois,että rattaat kesti pidempään. Plussaa uudemmassa oli met.vaihdelaatikon kuoret. Malli oli tuo Panzerkampfwagen III yks Abram A5 muistaakseni,oli kumiteloilla,tosi lelu...telat kesti 1.käännökseen asti (tasainen,kova alusta)

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #26 : 20.09.19 - klo: 18.12 »
Nyt tulee syksyn projektiksi MATO M36B1 TD mikä on 100% metallia, ei palaakaan muovia koko laitteessa, maalamaton ja ilman sähköjä, vaihteisto, moottorit ja tornin liikutteluun tarvittavat osat on kuitenkin jo kiinni.

Eli tarvitan multifunktion lauta ja ohjain + akku, ajattelin kokeilla siirtää taigenin vaunusta sähköt.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #27 : 01.10.19 - klo: 09.45 »
Matoa nyt pyöritelty, kyseessä oli siis käytetty yksilö ja sen huomasi, pientä ongelmia siellä täällä, vaihteisto oli ravistellut ruuvit löysiksi, Kierteet korkannut sieltä täältä ja pikku osia rikki, irti tai hukassa. Painava laite, mikä hyvä mutta vaatii tarkkuutta käsitellä jotta ei karsi kaikkia osia irti, hajoavat tai irtoavat helposti. Kaiken olen pystynyt korjaamaan kuitenkin.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #28 : 01.10.19 - klo: 10.32 »
Taigenin V3 tekniikalla peli toimii 80%, pystyy ajamaan, torni pyörii 360 astetta, äänet ja valot toimii, Maton piuhojen veto on täysin erilainen torniin joten tykki ei liiku ylös/alas eikä rekyyli toimi tai laukaisun ääni. En tiedä löytyykö keinoa saada toimimaan, voi olla edessä Clarke tk22 osto.
Tiger II

Poissa jperala

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: RC tankit
« Vastaus #29 : 01.10.19 - klo: 11.48 »
Väri tamiya ts-5, tarrat koristeena tulee oikeat merkinnät jossain vaiheessa.

Tiger II