Kirjoittaja Aihe: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa  (Luettu 20449 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #60 : 08.03.09 - klo: 09.09 »
Näyttää olevan hyvinkin tapauskohtaista/käyttäjäkohtaista.

Itsellä noin 20 eri putiikista kokemusta tilauksista, lähinnä Amerikka, Kiina, ja Eurooppa (+Suomi  :mrgreen:).
Ja ei yhdestäkään ole tullut minkäänlaista kyselyä varmenteista ym ym.. siis ei huonoja kokemuksia ulkomailta tilatessa..
eli sitäkautta väärässä topicissa.
son loppu ny.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #61 : 09.03.09 - klo: 19.00 »
Ite yritin tilata towerhobbiesilta pikku tavaraa 1kk sitten.
No maksoin OP visa elektronilla ja kappas vaan, muutaman päivän sisällä tulee sähköpostia, että towerhobbies ei pysty varmentamaan luottokorttia, mikä kyllä on toiminu kaikissa muissa firmoissa tähän asti.
...
Että en mie sitte tiiä toimiiko visa elektron towerissa, onko muilla toiminu?

Kirjoitinkin samanlaisesta ongelmasta toiseen ketjuun kun en tätä ketjua silloin huomannut.
Tässäkin kyse Osuuspankin Visa Electronista, mutta mulla asia ratkesi vähän eritavalla:
Lainaus käyttäjältä: rubberduck
...
Towerhobbies.com:ta puheenollen, onko joku muu törmännyt vastaavaan: Eivät aluksi hyväksyneet mun maksua, vaan pyysivät lähettämään kuvan ajokortista ja luottokortista tai vaihtoehtoisesti käydä pankista pyytämässä maksutapahtuman varmennuskoodi(verification code). En tehnyt asialle mitään, ja muutama päivä myöhemmin tuli sähköposti, että asia on kunnossa ja maksu on varmennettu.
Samantapaiseen käytäntöön olen törmännyt aikaisemmin vain kerran rc-mushroom.com:ssa ja siloin ei auttanut muuta kuin lähettää sähköpostilla kuvat ajo- ja luottokortista ja luottokorttilaskusta. Kun varmennuksen oli kerran hoitanut, niin samalla kortilla maksu onnistuu jatkossa ilman mitään ihmeellistä kikkilua.

Tuo rc-mushroomin tapaus sattui ihan "oikealla" Visalla.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #62 : 09.03.09 - klo: 19.33 »
Miksi ette käytä PayPal:ia maksuissa.
Sen kautta toimii tilaukset kuin junan vessa.
Varmennukset menee välittömästi eikä tarvitse odotella päivääkään varmenteita tai vastaavia.

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #63 : 09.03.09 - klo: 19.39 »
Miksi ette käytä PayPal:ia maksuissa.
Sen kautta toimii tilaukset kuin junan vessa.
Varmennukset menee välittömästi eikä tarvitse odotella päivääkään varmenteita tai vastaavia.

Koska Towerhobbies ei hyväksy PayPal maksua.
Muualla käytän aina.

EDIT: yksi ajatusvirhe poistettu
« Viimeksi muokattu: 09.03.09 - klo: 19.43 kirjoittanut rubberduck »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #64 : 09.03.09 - klo: 19.45 »
35 tilausta Towerista tehnyt eikä koskaan ole ongelmia ollut tai tarvinnut mitään kuvia laittaa.

PayPalia itsekin käytän ykkös vaihtoehtona. Nopein ja varmin.
Axial SCX 10 TR

Poissa rubberduck

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rauman Seudun RC-harrastajat ry.
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #65 : 09.03.09 - klo: 20.43 »
Uskoisin että tuossa mun tapauksessa on ollut kysymys jostain tietoliikennekatkosta tai vastaavasta ongelmasta, koska varmennus onnistui seuraavalla kerralla. Mulla on osuuspankin kortin kanssa 2 kertaa käynyt niinkin, että paypal-maksu on epäonnistunut ja virheilmoitus on ollut jotain tähän tapaan: Could not verify your credit card. Please contact your bank for details.
Sävelsin tuon omasta päästä mutta ajatus on sama.

PayPal on kyllä todella kätevä ja nopea maksutapa, koska se varmentuu heti kauppiaalle, mutta joissakin kaupoissa pp-maksu käy vain esim. usalaisille, kuten Towerhobbiesin tapauksessa.

EDITTIÄ TAAS KERRAN: Unohdin mainita, että Nordean Visa Electron on toiminut moitteettomasti sekä koti- että ulkomaisissa PayPal-maksuissa ja suoralla korttimaksulla.

Poissa Fillarimies

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #66 : 09.03.09 - klo: 21.20 »
Paypallia tosiaan itekki käytän, mutta se ei toimi towerissa.
Noo.. rahat on takaisin ja samaan puljuun en enään op visa elektronilla astu :undecided:
Nparts
| Mini M-03 | Beam E4 advanced | E-starter | Walkera V120D03 | Meri-Lapin pienoisautolijat PJ |

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Huonot kokemukset ulkomailta tilatessa
« Vastaus #67 : 10.03.09 - klo: 09.36 »
Mulla OP Visa ja homma toimii.


Axial SCX 10 TR