Kiitos kaikille vinkkaajille
Tilasin racingfactorylta http://www.racingfactory.fi/tuotteet/VARAOSAT-Oljyt-ja-rasvat/Muchmore-V-Made-Ball-Diff-Grease-102376 rasvaa.
Vielä ei ole kokemusta kuuladiffin rasvauksesta, joten kuinka paljon tätä kuuluisi laittaa? Ihan siihen kuulien ja levyjen väliin?
Kannattaa laittaa tippa sitä rasvaa siihen koloon ennen ku laittaa kuulan ja vielä toinen tippa ku kuula on paikoillaan. Niin että kuula ui siinä rasvassa, mutta rasvaa ei tursua kovinkaan paljon yli. Sitä sopivaa määrää voi hakea aina kun kasaa, jossain vaiheessa se löytyy kokemuksen kautta. Oletko putsannut sitä ratasta kunnolla? Kannattaa ihan vanhalla hammasharjalla ja fairyllä pestä, ja muistaa sitten huuhdella kunnolla ja kuivata / antaa kuivua myöskin.
semmonen kyssäri kun ensimmäistä kertaa asioin kuuladiffin kanssa. eli miten tiukalla ois hyvä olla kuula diffi? kasailen just uutta asson rc10b44 factory team autoa, jäi vähän epäselväks että missä se ois hyvä olla että ei heti rupee luistamaan. joku taulukko siinä ohjekirjassa oli mutta ei siitä saa erkkikään selvää. :mrgreen: t:erkki
Ei ole mitään tiettyä kireyttä siinä mielessä montako kierrosta tarvitsee kiristää. Mulla on aina ollu periaate, että diffi ei saa ainakaan turistissa luistaa yhtään, eikä kyllä krosseissakaan, sitä varten on slipperi. Sen luistamisen voi tarkistaa niin, että pitää päärattaasta kiinni ja vääntää etu/takarenkaista. Nyt kun tarkemmin mietin, niin eihän tämä tietenkään krosseissa toimi, sillä välissä on vielä slipperi. Sun täytyy siis pitää kiinni esim. diffin hihnapyörästä tai vastaavasta, mikä nyt on vaan mahdollista. Kannattaa käyttää järkeä miten paljon vääntää, eli jos tuntuu et käsi menee verille kun pitää päärattaasta kiinni tai voimansiirto hajoaa, niin on liikaa voimaa. Yllättävän kovaa saa kuitenkin vääntää.