Kirjoittaja Aihe: "Turvakytkin"  (Luettu 1841 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lennokkimies

  • Jäsen
    • Profiili
"Turvakytkin"
« : 10.04.08 - klo: 22.18 »
Olen kuullut sellaista huhua, että autoon saa semmoitteen jutun, että jos/kun singaali katkeaa niin auton jarrut menee päälle. Normaalistihan se on niin että jos/kun singaali katoaa niin auto lähtee omille teilleen!
Mulla on kallis auto ja tahtoisin semmoitteen "turvakytkimen"!

Eli kysymys kuuluu, että miten semmoitteen saa hommattua? Onko se radion,vastarin tai jonkun muun kapistuksen ominaisuus?

Poissa Boltsi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.elisanet.fi/petteri.lamminen/index.html
Vs: "Turvakytkin"
« Vastaus #1 : 10.04.08 - klo: 22.21 »
fail safe. Eli pieni laite joka tulee vastarin ja kaasu servon väliin. Vetää servon ennalta määrättyyn asentoon signaalin katketessa.

http://hobbylinna.fi/kauppa/view_product.php?product=GPOFNM1002
LRP Shark Monster + Li-Po + Futaba 2.4GHz
Tamiya Durga DB01 + Futaba 2.4GHz

Poissa Jasse

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.jasse.fi
Vs: "Turvakytkin"
« Vastaus #2 : 11.04.08 - klo: 00.06 »
Aika monessa radiossa on tuo kyseinen fail safe toiminto jo itsessään, luetaan siis ne manuaalit... :evil:
Hobbylinna-Hot Bodies D8-Hpi Cyber10B-RC Sabe-O´Donnell-Volvo V40-Fiat Ducato 2,5D
Pink Bunny RacingEi taidolla, vaan tunteella. www.jasse.fi

Poissa Nasty

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: "Turvakytkin"
« Vastaus #3 : 11.04.08 - klo: 00.13 »
ööö eipä taida radion failsafesta olla hyötyä esim jos radio tippuu tuhannen päreiks maahan tai akku hyytyy tai jotain muuta yllättävää. taas auton failsafe puuttuu peliin kun lähettimen singnaali katoaa tai ei ole järkevän muotosta.osassa vastaan ottimia on failsafe toiminto kuten myös jossain servoissa itessään.enpä muista mikä merkki mulla on failsafe mutta se jopa puuttuu peliin kun vastariakku osoittaa hyytymisen merkkejä se vetää pelit seis ja viimosilla virroilla yrittää vetää servoa jarruasentoon.
ich heabe boewling boealle ich min lederhosen

Poissa PEPI

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: "Turvakytkin"
« Vastaus #4 : 11.04.08 - klo: 06.41 »
Siis tämä radiossa oleva fail safe on rakennettu vastariin, elikkä toimii samalla tavalla kuin erillinenkin. Esimerkiksi futaban vastarissa R603Fs saat jokaiselle kolmelle kanavalle ohjelmoitua sen fail safen niin kuin haluat.  :cheesy:

Poissa r-o-u-t-i-l-a

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: "Turvakytkin"
« Vastaus #5 : 14.04.08 - klo: 13.17 »
mäkin oon ajatellu tollasta ja mietin että vaatiiko se koko ajan virtaa ja jos vaatii niin miten sen järjestäisi???
näin sen pitäisi toimia...:D

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: "Turvakytkin"
« Vastaus #6 : 14.04.08 - klo: 15.12 »
Failsafea jos tarkoitat, niin tarvii virtaa kokoajan. Tuohan siis tulee kaasuservon ja vastaanottimen väliin, jolloin vastaanottimen akulta vastarille menevä virta siirtyy myös Failsafelle.