Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1286203 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4080 : 14.07.12 - klo: 23.43 »
Juu, eikä älyttömän kallis. Onko kellään tollasta ratkasua käytössä?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4081 : 14.07.12 - klo: 23.45 »
Onhan noita käytössä googleta.
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4082 : 15.07.12 - klo: 00.33 »
Kyllähän noita on sc-kisoissa näkynyt omavalmistepohjalevyjen lisäksi. Itselläkin on rustlerin pohjalevy slashissa, mutta kuten sanottu, sieltä ratin takaa se nopeus tulee. Viime talvena sc-cupissa voittaja-auto usealla radalla oli lähes vakio slash.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4083 : 15.07.12 - klo: 09.54 »

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4084 : 15.07.12 - klo: 10.19 »
Joo vaikuttas ihan hyvältä ratkasulta siis. Ja kyllähän riku ajo hienosti slashilla...ei vaan omat kädet ihan siihen riitä :grin:
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Oi!RC

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4085 : 15.07.12 - klo: 10.37 »
Mielenkiintoinen juttu..ja tunnin päästä Slashit baanalle -HL-?
Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4086 : 15.07.12 - klo: 13.59 »
Onko normaalia että moottorista sulaa juotoksestaan liitin irti, vaikka nopariin oli asetettu ylikuumenemis suoja.
Vai onko se vain noparia varten..
Eli moottorissa on johdot ja pienet naaras plugit, moottorissa taasen plugi tapit.

Kannattaisiko johdot juottaa moottoriin suoraan ilman noita plugeja?
Kuten esim tähän moottoriin on tarkoitus tehdä.

2s lipolla ajoin, ennakko 3astetta ja punch oli kolmosella..
Kerkesin noin 8-minuuttia ajaa kun johto irtosi.. :embarrassed:

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4087 : 15.07.12 - klo: 14.18 »
Nopari ei tiedä moottorin lämmöistä mitään. Tuo juotoksen irti sulaminen viittaa huonoon kontaktiin liittimessä. Huono kontakti => virralle vastusta ja virtaa kun pistää vastuksen läpi, osa siitä muuttuu lämmöksi
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4088 : 15.07.12 - klo: 15.36 »
Ok, kiitokset tiedosta.
Noi on tehas juotokset, joten siinä voi olla syy miksi se irtosi.
Eikös noissa kolmessa moottorin johdossa mene kaikissa saman suuruinen virta?

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4089 : 15.07.12 - klo: 15.43 »
Joo, menee sama virta kaikissa. Voi kyseessä olla huono juotoskin, mutta jos sama toistuu ja nimenomaan samassa johdossa, niin siinä vaiheessa tutkailisin vähän tarkemmin liitinpintoja tai pistäisin liittimet suoraan vaihtoon.

Edit: niin ja ilman muuta johdot voi tinata suoraan moottoriin! Näin ainakin itse teen aina jos vain mahdollista, eipä ole turhia irtoavia liittimiä, eikä myöskään turhaa vastusta virralle.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4090 : 15.07.12 - klo: 15.51 »
Jos sama virta menee kaikissa, niin silloinhan värillä ei ole väli, että se oli tuo sininen.
Sormi meinasi palaa moottoriin kun tänään kävin ajamassa ja hipasin siihen vahingossa.
Voinee johtua siitäkin että se oli ylikuuma, nopari taas oli vain lämmin.
Jos tinan sulamispiste 232°C, niin ei se välttämättä niin kuma kyllä ollut, olisi kai se jo kärähtänyt koko motti silloin.
Tosin alhaisimmillaan 183°C jo alkaa pehmetä, joten aika kuumana se oli :grin:
Juotin johdon takaisin paikoilleen ja taas pelasi.
Pinionikin on 14t ja spurri 90 ja ennakko on toiseksi pieninin ja punch kolmosella..
Liekkö vain liian tehokas kone tohon mun käyttötarkoitukseen...
« Viimeksi muokattu: 15.07.12 - klo: 15.54 kirjoittanut juhamatti »

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4091 : 15.07.12 - klo: 16.58 »
Tuntuuhan tuo nyt kestävän, ajoin 5300 akun tyhjäksi pihalla, kone lämpeni mutta johto pysy paikallaan.
Stannolin tinaa käytin, on noissa tinoissakin eroja...
Minkä paksuista lankaa te yleensä käytätte juotoksia tehessä?
Mun lanka on aika paksua, tollasta 2mm.
Liian paksua tollaseen tinaushommaa, ainakin mun mielestä.

Poissa nukkumasa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4092 : 15.07.12 - klo: 20.04 »
Jos sama virta menee kaikissa, niin silloinhan värillä ei ole väli, että se oli tuo sininen.
Sormi meinasi palaa moottoriin kun tänään kävin ajamassa ja hipasin siihen vahingossa.
Voinee johtua siitäkin että se oli ylikuuma, nopari taas oli vain lämmin.
Jos tinan sulamispiste 232°C, niin ei se välttämättä niin kuma kyllä ollut, olisi kai se jo kärähtänyt koko motti silloin.
Tosin alhaisimmillaan 183°C jo alkaa pehmetä, joten aika kuumana se oli :grin:
Juotin johdon takaisin paikoilleen ja taas pelasi.
Pinionikin on 14t ja spurri 90 ja ennakko on toiseksi pieninin ja punch kolmosella..
Liekkö vain liian tehokas kone tohon mun käyttötarkoitukseen...

Koita tiputtaa vaikka 2 hammasta pienempi pinion paikallee, jos vaikka lämmötki asettus :)
| Savage Flux HP |
Taito on sitä, kun tuuri tulee tavaksi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4093 : 15.07.12 - klo: 20.10 »
Vika ei ole väleissä. Noi on todella lyhyet. Mulla 21-23/86 eikä lämpene.
Jossain jumittaa tai sitten ennakot on väärät moottorille.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4094 : 15.07.12 - klo: 21.29 »
Ennakko on nyt 3 astetta.,pienemmäksi jos laittaa on se nolla.
Jotain kai väärin oon laittanu, mut ku tietäis mitä :shocked:
Punch, on nyt 1 ja sekin miedoin.
Voisko akku tehä sit tohon muttia?
50-100c akulla toimii paremmin kuin 25c akulla?
Olen tosi newbie näiden lipojen kanssa :huh:

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4095 : 15.07.12 - klo: 21.39 »
Kokeile ennakoksi 15. Pienempi ei aina ole kevyempi :wink: Selvitä, mille ennakolle koneesi on suunniteltu.
Akku ei lämpöjä nosta...
Täyskaasulla monet harjattomat pysyy yllättävän viileänä. Jarrutukset nostavat lämpöjä.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4096 : 16.07.12 - klo: 09.01 »
Joo, se oli asetettu tehdas asetuksilla 15-asteeseen, eli takas sinne.
Nyt tosiaan 3-astetta.
Toinen juttu, eilen tuolla montulla tuli paljon jarruteltua, auttaisiko jarrutehon säätäminen pienemmäksi?

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4097 : 16.07.12 - klo: 10.31 »
Vika ei ole väleissä. Noi on todella lyhyet. Mulla 21-23/86 eikä lämpene.
Jossain jumittaa tai sitten ennakot on väärät moottorille.

Mä väittäisin laparenkaat & hiekkamonttu on vain liikaa 5.5t koneelle. Johan tommonen kone lämpee pienemmässäkin autossa pienemmälläkin pidolla, vai?

Jarrupito takavetoautoissa on taas niin pieni, että siitäkään en usko moottorin lämpenemisen johtuvan, mutta eihä se mitään maksa kokeilla.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4098 : 16.07.12 - klo: 10.36 »
Kovapitoisella sisäradalla kone 80, montulla laparenkailla 40 astetta. Kone Castle CMS-3650 4600kv. Pari vuotta aikaa tosta... Montulla tosiaan mentiin kaasu täysin auki koko ajan, radalla jatkuvaa kiihdydystä ja jarrutusta.

Poissa ajv

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4099 : 16.07.12 - klo: 12.14 »
Jon, tuo castlen motti on ~7.5t, 5.5t moottorit on >6000kv ;)

Se voi pitää paikkansa, että kovapitoisella sisäradalla tosiaan lämpenee enemmän, en ole itse vertailuja tehnyt. Toisaalta soramontulla se hiekka itsessä aiheuttaa kitkaa, eikä auto rullaa samalla lailla, kun sisällä. Mutta kuten sanoin, en ole vertaillut, mutuilua vain.
Team Durango DESC410 || MCD RRV4
Riihimäen PA-klubi

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4100 : 16.07.12 - klo: 13.03 »
Voihan tuo 5.5T kone olla niin tiukka, että lässykkään ei saa sopivia välityksiä. Tai sitten pitäisi ajaa paljon kovempaa jotta kone pääsisi optimikierrosalueelleen.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4101 : 16.07.12 - klo: 14.50 »
Nostin ennakkoa lähelle tehas asetusta ja tiputin start modelia pykälällä.
Ajoitus on nyt 11.25 asettta, kokeilla miten tuolla set upilla toimii.
Sen alumiinisen moottoripukin kun saa, niin sekin varmaan puottaa moottorin lämpöjä, sekä laiskemman moottorin vielä, niin voi välityksiäkin vaihtaa.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4102 : 16.07.12 - klo: 21.45 »
Alumiinilaatikko vaikuttaa paljon. Silloin kun viimeksi muovilaatikolla ajettiin oli lämmöt 90 radalla, alulaatikolla ehkä 60.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4103 : 17.07.12 - klo: 11.54 »
Dodii, kusti polkee ja silleen.
Tänään pate toi parit paketit, nyt on palikat himassa ja pääsis niitä niputtamaan autoon.
Se vaihdelaatikko on aito gh racingin tuote, mutta sekin on made in china :laugh:
Kuinkahan monta tuning osien alu valmistajaa sijaitsee firman konttorimaassa??
Integy,gh ja moni muu teettää osat kiinassa, konttorit on vain länsimaissa.
Tosin, jos raaka-aineet on hyviä, niin tuskin se haittaa ja toleranssit on kohdillaan.
Aina se ei kiinassa ole itsestään selvyys, mutta sieltäkin tulee pikku hiljaa tosi laadukasta tavaraa ja hinnat on myös nousussa sen mukana.

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4104 : 17.07.12 - klo: 17.40 »
Tollaset asensin slässiin.

Onneksi on noita mipin cvd vetareita ennenkin kasattua, ei tullut ohjeita matkassa :grin:






Ajattelin vetareihin tälläset bootsit asentaa vielä.
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-vetoakselit-ja-hexit/driveshaft-boot-wheel-axle-2pcs-td310023

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4105 : 17.07.12 - klo: 20.47 »
Onko toi alulaatikko miten paljon painavampi kuin muovinen?
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4106 : 17.07.12 - klo: 20.55 »
On. Omia en ole punninut...
Jos olisin itse laatikkoa vailla ostaisin sellaisen jossa on erillinen moottorilevy. Moottorilevy kun menee kieroksi voi tehdä uuden paremmasta/ paksummasta tavarasta.

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4107 : 17.07.12 - klo: 20.57 »
Mulla on slässissä 5.5 lankaa 6000kv mosa ja ei lämpene lapakumeilla. Muutama akku on tullu hiekkakuopalla tyhjennettyä. Välitys 17/90 ja nätisti liikkuu, sopivan pehmeällä hiekalla keulii kaasulla ja pitkään.  :wink:
Ennakot tehtaan setupissa.
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4108 : 17.07.12 - klo: 22.14 »
On toi hiukka raskaampi, mut on myös kestävämpi, ja kun tuo bulkki on samassa laitoksessa niin ite kyllä tuosta tykkäsi.
Tuo ihmetyttää, miksi noi pelivarat on traxxaksissa näin suuret.
Esim takana alatukivarsissa on milli löysää suuntaan jos toiseen.
Liekkö nuo rpm:n tukivarret tiukemmat?

juhamatti

  • Vieras
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4109 : 18.07.12 - klo: 12.29 »
Nyt ois uusi mottikin saapunut.
xerun 8.5T 4000kv kone.
Katotaan miten tolla toimii läski :grin: