Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1282987 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa himoto1

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4290 : 28.10.12 - klo: 17.03 »

Poissa Kekkis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4291 : 28.10.12 - klo: 17.05 »

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4292 : 30.10.12 - klo: 07.17 »
Suosittelen ostamaan paremman laturin, mukana tuleva laturi lataa 3000Mah akkua n.6 tuntia.
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4293 : 18.11.12 - klo: 19.36 »
Slässi sai rallygame korin Deltaplasticilta. Ensimmäinen ite maalattu, ihan tyytyväinen olen lopputulokseen. Mersu olis vielä maalaamatta, siinä on enemmän hommaa kun ei ollut tarrasarjaa saatavilla. Täytyy valot, maskit ym. kehitellä jotenkin. Ehkä kaksivärimaalaustakin vois kokeilla.




Sen verran tossa oli hieromista että saa nähä raaskiiko ulkoiluttaa... No, Mesen kori on paksumpaa plootua niin sillä ehkä uskaltaa.

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4294 : 18.11.12 - klo: 22.25 »
Onpas hieno kori. :)Kori on ilmeisesti 1/8? Kuinka paljon on takarenkaan ja lokasuojan välissä rakoa?
Kun katsoo sivulasista sisään, niin lokasuojaa ei näy ollenkaan.  :shocked:

Poissa Co-driver

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4295 : 18.11.12 - klo: 22.45 »
Onpas hieno kori. :)Kori on ilmeisesti 1/8? Kuinka paljon on takarenkaan ja lokasuojan välissä rakoa?
Kun katsoo sivulasista sisään, niin lokasuojaa ei näy ollenkaan.  :shocked:

Kori on 1/8 http://www.deltaplastik.it/index.php?p=prodotti&l=eng&cat1=6&cat2=11&cat3=15

Rakoa on reilusti, lähinnä sen takia että renkaat ei raavi kiinni ja jousitus mahtuu painuun täysin alas eikä kori ota maahan. Pihassa tulee kuitenkin ajeltua ja täällä korvessa ei asvalttia näy, eli off-road ominaisuuksia tarvitaan  :grin: LCG alustalla sais varmaan paremman näkösen. Koritolpista tuli niin himpulat pituuden takia, että ne täytyy vaihtaa metallisiin ja tukea paremmin.

Poissa hkoskenv

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4296 : 11.12.12 - klo: 13.38 »
Ostin lapsille ja vähän itsellekin tällaisen lahjaksi. Onko se totta, että se on ready to run niin kuin valmistaja väittää? Vai pitäisikö tai kannattaisiko sille tehdä jotain ennen ajoa? Entä kestääkö se oikeasti märkiä oloja? Ajattelin ajaa pihatiellä viimeistään joulupäivänä, jolloin tie on joko märkä tai luminen. Entä meneekö tuo auto helposti rikki? Siinä oli joku aloittelijamoodi, mitä kannattanee käyttää, mutta arvatenkin se liikkuu silläkin kosmisella nopeudella. Lapset (8 v) eivät ole koskaan edes kokeilleet ja minulla on huima kokemus pikkuveljen Nikko-autosta 25 vuoden takaa.

Poissa seeveerii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4297 : 13.12.12 - klo: 22.51 »
Nyt oon puolisen vuotta ajellut vxl slässillä ja nyt tuli ongelma, jonka kanssa tarvitsisin apua. Slässissä käytän turnigyn 3 kennosia nano tech akkuja, jotka ottaa hyvin virtaa vielä vastaan, mutta nopari laittaa cut offin päälle noin 10s päästä. sammuttamalla noparin ja laittamalla takaisin päälle, toimii taas 10s, kunnes menee puoliteholle... Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia?
HPI Savage flux HP,Traxxas slash vxl ,Team C tc02, Axial ax10

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4298 : 14.12.12 - klo: 10.01 »
Nyt oon puolisen vuotta ajellut vxl slässillä ja nyt tuli ongelma, jonka kanssa tarvitsisin apua. Slässissä käytän turnigyn 3 kennosia nano tech akkuja, jotka ottaa hyvin virtaa vielä vastaan, mutta nopari laittaa cut offin päälle noin 10s päästä. sammuttamalla noparin ja laittamalla takaisin päälle, toimii taas 10s, kunnes menee puoliteholle... Onko muilla ollut samankaltaisia ongelmia?

Kuulostaa kyllä siltä että akku kyykkää. Vaikka akku ottaakin latauksessa hyvin virtaa vastaan, niin se ei tarkoita sitä, että myös luovuttaa hyvin virtaa kyykkäämättä. Jos noparin asetukset on lipolle kunnossa, niin tarkista akun jännite mittaamalla. Akun täytyy olla rasituksessa kun mittaat, eli pidä autosta kiinni ja anna kaasua ja katso kuinka paljon jännite laskee.

Poissa HLuomanen

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4299 : 16.12.12 - klo: 23.14 »
Ostin lapsille ja vähän itsellekin tällaisen lahjaksi. Onko se totta, että se on ready to run niin kuin valmistaja väittää? Vai pitäisikö tai kannattaisiko sille tehdä jotain ennen ajoa? Entä kestääkö se oikeasti märkiä oloja? Ajattelin ajaa pihatiellä viimeistään joulupäivänä, jolloin tie on joko märkä tai luminen. Entä meneekö tuo auto helposti rikki? Siinä oli joku aloittelijamoodi, mitä kannattanee käyttää, mutta arvatenkin se liikkuu silläkin kosmisella nopeudella. Lapset (8 v) eivät ole koskaan edes kokeilleet ja minulla on huima kokemus pikkuveljen Nikko-autosta 25 vuoden takaa.

Akku nyt ainakin kannattaa salaa ladata etukäteen, vakiolaturilla siinä menee kymmenisen tuntia ja ajoaikaa tulee n. 20-40 min riippuen kaasusormen painosta. Akun sisälle pääsee vesi, kannattaa laittaa vaikka muovipussi päälle ja teipata sen verran kiinni ettei roiskeet pääse sisään. Ja upoksiin ei kannata ajaa, jos nyt vettä sattuu näin talvella olemaan. Ei siihen kulku lopu, mutta pyöränlaakerit lähinnä kärsii, ja moottori.

Kyllä ensimmäiset ajot sujuu Slashilla varmaan yleensä ilman tekniikkamurheita. Toki iskän on hyvä manuaalia selailla jo vaikka etukäteen. Puoliteho XL-5 nopeudensäätimestä on ihan hyvä alkuun.

Tervetuloa hyvän harrastuksen pariin, itse aloittelin pari vuotta sitten samantapaisesta asetelmasta. Ensimmäinen Titan 550-moottori (ei erityisesti sisäänajettu) kesti meillä noin 30 akullista, ikä saattaa jäädä lyhyemmäksikin. Ehkä nätillä käytöllä ja pro sisäänajolla ja huoltamisella moottorilla pääsee jopa n. 80 akullista. Tätä tietoa sai etsiskellä aika hartaasti, kun auto lakkasi kulkemasta eka kerran.

Kokeilijoille olen jakanut alkuun n. 3 min ajovuoroja, riittää sopivasti akkua kaikille. Kännykässä vaan ajastin soimaan.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4300 : 18.12.12 - klo: 17.37 »
Mitä renkaita käytätte Slässissä? Tai mitkä olis hyvät renkaat talviajoon?  :azn:
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4301 : 18.12.12 - klo: 19.47 »
onko tämmönen päivitys teille jo tuttu

Pro-Line 2WD Slash Performance Steering Kit installation

Poissa polle

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4302 : 22.12.12 - klo: 18.09 »
Traxxas Slash LCG, Absima Jekyll, Savöx, Fullymax

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4303 : 22.12.12 - klo: 18.10 »
Makuasia... Minä en tykkää.

Poissa OGIpro

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4304 : 24.12.12 - klo: 22.48 »
Tosta voi sanoo jo et LAATIKKO! :)
TRX Slash 4x4 | Tamiya CR-01 | LRP Shark M FT

Poissa Oi!RC

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4305 : 26.12.12 - klo: 00.17 »
Ulkoautoa (lumelle sikailuun) tässä aletaan kasailemaan..vakio-osia + pielavetisiä + mitä löytyy, lapa/truck rengasta, 8.5 mottia, hobbywingiä ja halpisgigaa olisi resepti.

Slash Anza evo special SC LRP/Savöx:n sähköillä jää sisä/ulkorata/parempiin ajoihin..





Traxxas Slash Anza Evo STRC Integy, Slash LCG BAJR Integy, Slash, Stampede, Rustler 4wd twin motor

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4306 : 26.12.12 - klo: 19.44 »
Täysin aloittelijana haluaisin kysyä kaikenlaista Slash 2wd autosta. Ostin auton jouluksi ja sillä on nyt lumisella pihalla päästy ajamaan  muutamana päivänä. Auto on perus Slash Titan t12 moottorilla.

Jos tämä asia on on käsitelty täällä foorumilla jo monta kertaa niin voitte ohjata minut oikeaan viestiketjuun.

Eli kun autoa haluaa alkaa virittämään niin ensimmäinen temppu on varmaan on hommata siihen tollainen Velineon brushless moottori + nopeuden säädin. Onko tämä Traxxasin oma sekä ainoa ja paras/ helpoin tohon laittaa vai onko muita varteenotettavia vaihtoehtoja? Joku Tekin valmistajan moottori tuli jossain Slashissa vastaan.

Lipo akku on varmaan toinen olennainen osa jos potkua halutaan saada lisää. Jossain nettivideossa oli laitettu 7.4V ja sitten taas Traxxasin vihkosessa autoon on laitettavissa 11.1 V akkua.

Jos tuollaiset osat autoon vaihtaa niin onko muutakin "pakollista" päivitystä tehtävä samalla? Pitääkö esim muovi osia vaihtaa alumiinisiin tai jousia/ iskareita vaihtaa.

Antakaa neuvoja ja toki olen huomannut että takavetoinen Slash on normi seutupilla poikittain ainakin lumella koko ajan, joku taisi täällä foorumilla kirjoittaa että hiekallakin kävisi helposti samalla tavalla.. Eli minkälaista tuunausta kannattaisi miettiä jotta autolla vielä pystyisi ajamaan suoraankin.

Mistä osat ja tarvikkeet kannattaa ostaa/tilata. Maksaako se Velineon moottori ym setti tosiaan sen melkein 250€.

Anteeksi aloittelijana hölmösti kysymykset ja kiitos avusta jo etukäteen!

Hanewish

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4307 : 26.12.12 - klo: 20.10 »
Moottori/nopeudensäädin comboja löytyy kyllä huomattavasti halvemmalla verrattuna tuohon Traxxaksen Velineoniin. Asennuksessa ei ole eroja. Joku varmaan osaisi paremmin neuvoa sopivan combon.

Lipo akuiksi kannattaa hommata 2s LiPo (2S = kaksi kennoinen)

Talvi renkaiksi kannattaa hommata laparenkaat ja/tai tehdä piikki renkaat. Piikki renkaissa parempi pito pakkaantuneella lumella ja lapa renkailla taas jos ajaa syvemmällä hangessa,tosin syvempään hankeen auto jää helposti kiinni.

Jos haluaa akun suhteen päästä halvemmalla,niin kannattaa tilata tuolta,tosin tulee tullit [(+ mahd. muut verot päälle ??),jos et tilaa Saksan eli Euroopan varastosta]. www.hobbyking.com

Siinä esimerkki laparenkaasta : http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/1158-00-proline-sling-shot-sc-2-2-3-0-xtr-tires.html

Itse tilasin omaan taka tuuppariin tuommoisen combon : http://fi.eurorc.com/product/2145/hobbywing-ezrun-60a-9t-brushless-combo-b6

Muut korjatkoon,jos olen väärässä...  :azn:

PS: Tuolla Hobbykingin sivuilla voi valita erikseen sieltä sen varaston paikan,mistä haluat tavaraa tilata.

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4308 : 26.12.12 - klo: 23.09 »
Moottori/nopeudensäädin comboja löytyy kyllä huomattavasti halvemmalla verrattuna tuohon Traxxaksen Velineoniin. Asennuksessa ei ole eroja. Joku varmaan osaisi paremmin neuvoa sopivan combon.

Lipo akuiksi kannattaa hommata 2s LiPo (2S = kaksi kennoinen)

Talvi renkaiksi kannattaa hommata laparenkaat ja/tai tehdä piikki renkaat. Piikki renkaissa parempi pito pakkaantuneella lumella ja lapa renkailla taas jos ajaa syvemmällä hangessa,tosin syvempään hankeen auto jää helposti kiinni.

Jos haluaa akun suhteen päästä halvemmalla,niin kannattaa tilata tuolta,tosin tulee tullit [(+ mahd. muut verot päälle ??),jos et tilaa Saksan eli Euroopan varastosta]. www.hobbyking.com

Siinä esimerkki laparenkaasta : http://www.rcm.fi/renkaat-ja-vanteet/1-10-short-course/1158-00-proline-sling-shot-sc-2-2-3-0-xtr-tires.html

Itse tilasin omaan taka tuuppariin tuommoisen combon : http://fi.eurorc.com/product/2145/hobbywing-ezrun-60a-9t-brushless-combo-b6

Muut korjatkoon,jos olen väärässä...  :azn:

PS: Tuolla Hobbykingin sivuilla voi valita erikseen sieltä sen varaston paikan,mistä haluat tavaraa tilata.


Mitäs tuo 2s lipo tai muut Lipot tarkoittaa.

Ja renkaista, että eikö tosiaan mikään valmistaja tee nastarenkaita. Piikit varmaan tosiaan olisi se toimivin systeemi, eli pitää varmaan sitten alkaa miettiä parasta tapaa rakentaa sellaiset.

Mikä noissa Brushless moottoreista kertoo paljonko on tehoja ja muutenkin mikä määrittää sen mikä moottori on hyvä ja mitä ei kannata hankkia.


Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4309 : 27.12.12 - klo: 08.17 »
LiPo akut on vähän kalliimpia,kuin NiMh,mutta antaahan se nyt enemmän potkua.

Itse ajan 2S 5000mAh LiPoilla. Suomesta ostettuna joutuu maksamaan siihen 50e:n pintaan,mutta Hobbykingistä saa jo kaksi sillä reilulla 50e:llä. Hyvin pidettynä laadukas LiPo kestää pitkään,mutta noiden Hobbykingin LiPojen laatua en tiedä.

Tuossa laatu LiPo : http://fi.eurorc.com/product/532/gens-ace-5000mah-50c-74v-lipo

Sivulla 27 kuva toisen käyttäjän nastarenkaista ja selaamalla aihetta löytyy teko-ohjeita ja sen semmosia.
http://rc10.fi/index.php?topic=30064.780

Itse en paljoa noiden moottorien kv lukujen päälle ymmärrä,mutta "lankaisuus" numerojen päälle ymmärrän.
Eli esim. jos on 27t (t=lankaa) ja 5,5t,niin 5,5t on tehokkaampi.
Slashiin hyvä on varmaan 8,5t-10,5t,ehkä ennemmin tuo 8,5t.

Mitään sopivaa en oikein osaa neuvoa,mutta tuo on kyllä laadukas --> http://fi.eurorc.com/product/2149/hobbywing-xtreme-supercharged-brushless-system-combo-85t

Vähän halvempiakin löytyy,jos ei halua paljon ominaisuuksia jne. Esim. tuo minun ehdottamani,vaikka ei ole siitä minkäänlaista kokemusta takavetoisella ajamisesta,että miten käytännössä toimii,mutta pitäisi sen nyt ainakin HPI E-Firestormissa toimia ihan kohtuudella.

Sähköt kannattaa sitten suojata lumelta.
 

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4310 : 27.12.12 - klo: 17.30 »
Lisään tänne vastauksen saamaani viestiin koska minulla ei jostain syystä ole oikeuksia vastata viestiin....?





Moi!

Kiitos tästä mahtavasta infopaketista! Paljon hyödyllisiä neuvoja + linkki sinne Ari-Pekan sivuille. Apua, tässähän alkaa tuntua että pitäisi olla sähköinsinööri voidakseen harrastaa rc autoja;)
Luin sitä Ari-Pekan "akku" osiota ja monimutkaiselta vaikutti.

Eli tuo rattaiden vaihtaminen olisi ehkä eka askel ja sen lisäksi paremman laiturin hankkiminen millä akkujen purkaminenkin onnistuisi.
Sisäänajosta en tiennyt mitään, mutta alkuun ajelin jonkin aikaa hissukseen sisällä 50% rajoitetulla teholla.

Onko sellaista laturia jolla hoituisi kaikki tarpeet: nykyiset NiMH akkujen lataus ja purku sekä mahd tulevat Lipo akut.?

Olisiko rattaiden vaihtamisen jälkeen seuraava oleellinen asia laittaa 2s lipo akku kiinni ja parantaa hyötysuhdetta?


Sitten siihen moottorin ym päivittämisen, joka ei nyt ehkä ole kuitenkaan tämän päivän asia. Eli jos nyt puhutaan siitä Velineon setistä niin kestääkö auto sellaisenaan sen tuoman lisätehoa? Ja tosiaan mulle suositeltu 2s Lipo varmaan on hyvä, mutta muistelen että valmistajan omissa taulukoissa esiintyy myös 3s 11.1 V Lipoa ja mietinkin että kestääkö auto sellaisen. Miten sellaista voidaan autoon esittää jos auton osien kestäminen alkaa olla rajoilla? Sisältääkö tämä ajatuksen että autosta olisi päivitetty muitakin osia reilusti, jotta auto kestäisi 3s akun.

Kiitos!

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4311 : 27.12.12 - klo: 17.36 »
Traxxaksen velion combo kestää 3S akun ja luultavasti autokin (vetareita, sliperi jne. voimasiirto osaa saattaa mennä "väärällä käytöllä"), mutta kyyti on jo melkoista 3S akuilla.
Suosittelen 2S akkuja ja velion comboa, melko vaivaton.

E: esimerkki latureita jolla hoituu nimh, lipot, jne.; http://fi.eurorc.com/product/1266/skyrc-e6680-lipo-charger-6a
http://www.rcm.fi/rc-elektroniikka/laturit-ja-virtalahteet/cr161-core-rc-uac-50-universal-digital-charger.html

Näitä erinlaisia latureita löytyy pilvinpimein, laturien spekseistä löytyy tieto mitä akkuja laturi osaa ladata.
Latureita löytyy sisäisellä virtalähteellä sekä ilman (tarvitsee erillisen ulkoisen virtalähteen).
« Viimeksi muokattu: 27.12.12 - klo: 18.00 kirjoittanut diezel »

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4312 : 27.12.12 - klo: 17.37 »
Lisäykseksi tuohon diezelin komenttiin,että jos ei sellaista noparia omista,joka kestää kunnolla 3S tuottamaa lämpöä,niin se nopari saattaa kärventyä.

Poissa kojo

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4313 : 27.12.12 - klo: 18.02 »
Nykyisistä lipolatureista suurin osa lataa ja pukaa niin nimhit kuin lipotkin. Suomalainen kauppias auttaa kysymällä.

Slässi kestää harjattomana ja 3s lipoilla mitä kestää, joka tapauksessa vähemmän kuin titanilla ja nimheillä. Varaosia menee aina, alkuun törmäilyjen ja myöhemmin kulumisen myötä.
Alkuun voit unohtaa tuon 3s:n, on ainakin talvikelissä sellainen vietävä harjattomana penemmälläkin akulla, että oksat pois. Osia kannattaa päivittää sitä mukaa, kun huomaa mikä omassa käytössä on lujilla. Jos haluaa randomilla päivittää, niin rpm:n osat ovat yleisesti pelkkää laatua, surin osa alumiiniosista taasen ei tuo kuin kiiltoa.

KojoRacing-EastSideRC`s
Team C 02 Evo, Losi 22 SCT

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4314 : 27.12.12 - klo: 18.51 »
Alkuun voit unohtaa tuon 3s:n, on ainakin talvikelissä sellainen vietävä harjattomana penemmälläkin akulla, että oksat pois.

Oonkohan mä ajanu koko vuoden sitten Velineonin training mode päällä, musta tuntuu että siitä puuttuu se potku, 3S:llä kesällä ei keula juuri nouse saatikka että olis talvella kovinkaan hurja..  :shocked:  :grin:

Pitää vissii alkaa tutkimaan..

Poissa diezel

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4315 : 27.12.12 - klo: 20.03 »
Alkuun voit unohtaa tuon 3s:n, on ainakin talvikelissä sellainen vietävä harjattomana penemmälläkin akulla, että oksat pois.

Oonkohan mä ajanu koko vuoden sitten Velineonin training mode päällä, musta tuntuu että siitä puuttuu se potku, 3S:llä kesällä ei keula juuri nouse saatikka että olis talvella kovinkaan hurja..  :shocked:  :grin:

Pitää vissii alkaa tutkimaan..

Sulla on jotku aavikkovälitykset tai sliperi pirun löysällä jos ei 3s:llä keula kohoa :wink:

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4316 : 27.12.12 - klo: 20.15 »
Välit on 23/90, vakiot. Ja slipperiä ei kai juuri kireämmälle saa.. :roll:

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4317 : 01.01.13 - klo: 00.14 »
Antakaapa vielä muutama hyvä neuvo slipperin säätämiseen. Luin toki manuaalista ohjeet ja katselin muutaman videon netistä. Eli kiristin täysin kireälle ja löysäsin koko kierroksen, sitten taisin vielä kiristää neljänneksen... Mutta miten sen sallittu luisto mitataan tai määritetään. Auto päästää korkeaa vinkumaan kun kaasua hiljalleen lisää..., liittyikö tämä ääni slipperiin. Nyt talvella kun ulkona on lunta ja liukasta niin auto sutii joka tapauksessa koko ajan. Ja sisällä on aika vähän tilaa kiihdytellä ja pitikin on toki aika eri kuin pihalla.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4318 : 01.01.13 - klo: 14.04 »
Jos ei oo jotkut piikki renkaat alla nii talvella ulkona sillä slipperillä ei oo nii väliä, avaa vaikka täydestä joku reilu vartti.  Toi vinkuna kuuluu slipperistä, se on liian löysällä.

Tää traxxasin slipperi on muutenkin ihan susi, sitä ei voi pitää löysällä...kuhanku ei laita ihan jumiin niin pitäs kestää.
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4319 : 04.01.13 - klo: 22.27 »
Mitenkäs noiden pinionrattaiden kanssa on, jos kokeilisin vaihtaa autoon normaalin 19 tilalle pienempää, vaikka 16 tai 17 niin pitääkö spur vaihtaa myös vai saako rattaiden etäisyyden säädettyä kohdalleen joka tapauksessa. Spur vakiona taisi olla 90 ja auton mukana tuli myös 86.