Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1282902 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4320 : 04.01.13 - klo: 22.30 »
Saa säädettyä, spurria ei tarvitse vaihtaa.

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4321 : 06.01.13 - klo: 13.20 »
Kiitos avusta!

Täällä on saanut niin hienosti apua kysymyksiin, että jatkan seuraavalla aiheella joka mietityttää.

Slashin rengaskoko ja numerot joilla niitä ilmoitetaan. Koko on 2.2 tuumaa eli vajaa 6 cm mikä näytti mittaamalla tarkoittavan vanteen ulkoreunan halkaisijaa.  Voiko autoon laittaa isompaa ja leveämpää rengasta ja millä selvitetään oikea renkaan ja vanteen koko kun mietin tuollaisen "matalaprofiili" renkaan laittamista?

Jotain tämän tyyppistä kuin linkin kuvassa: http://www.hobzob.com/vehicles/view/p/rc/v/421/i/shredder_eats_tires

Eli renkaan ulkohalkaisija on varmaan sama kuin vakio setupissa, mutta renkaan korkeus on matalampi ja vanne isompi ja leveämpi...

Onko vanteiden kiinnitys= akseli aina vakio va onko jotain merkkikohtaisia eroja? Ja kuinka leveän renkaan autoon voi laittaa.

Kiitos taas!

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4322 : 06.01.13 - klo: 21.52 »
Ei liity tähän mutta kaveri väittää saaneensa traxxas bandit xl-5 (Vakio) tutkaan 68.5km/h Jos lukee tiedoissa että 55 niin onko tuo totta ?
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4323 : 06.01.13 - klo: 21.56 »
voihan se olla mahollista jos on laittanut pitkät välitikset eli parempi huippunoipeus, mutta huonompi kiihtyvyys.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4324 : 06.01.13 - klo: 21.58 »
ja tossa on ehkä parempi topikki sille kysymykselle(ainakin otsikon mukaan)

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4325 : 06.01.13 - klo: 22.01 »
voihan se olla mahollista jos on laittanut pitkät välitikset eli parempi huippunoipeus, mutta huonompi kiihtyvyys.
Joo mutta vakio on viel iha p*skat akut ja eise saa niitä välejä vaihettua ees :cheesy: väittää että on isompi ratas muka kotona ja kysyttii et mimmone nii sano et ei tiiä..
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4326 : 06.01.13 - klo: 22.11 »
mitä pienempi pääratas sitä pitempi välitys
mitä isompi pinjoni sitä pidempi välitys


Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4327 : 07.01.13 - klo: 09.39 »
voihan se olla mahollista jos on laittanut pitkät välitikset eli parempi huippunoipeus, mutta huonompi kiihtyvyys.
Joo mutta vakio on viel iha p*skat akut ja eise saa niitä välejä vaihettua ees :cheesy: väittää että on isompi ratas muka kotona ja kysyttii et mimmone nii sano et ei tiiä..
Ehkä joo vähän väärä topicci tälle mutta ei se nimheillä noita vauhteja saa piste. Kuka uskoo Esson baarissa Keijon jutuille on toinen asia  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4328 : 07.01.13 - klo: 13.34 »
siis en mä väitänytkään että sais noihin nopeuksiin vakio akuilla, mutta laiton ton pinjoni ja päärätas tiedon muutenvaan :)


ja tähän on varmaankin hyvä lopettaa  keskustelu jotta ei mene ihab ot:ksi  :smiley:

Poissa hkoskenv

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4329 : 07.01.13 - klo: 14.44 »
Ensimmäinen Titan 550-moottori (ei erityisesti sisäänajettu) kesti meillä noin 30 akullista, ikä saattaa jäädä lyhyemmäksikin. Ehkä nätillä käytöllä ja pro sisäänajolla ja huoltamisella moottorilla pääsee jopa n. 80 akullista. Tätä tietoa sai etsiskellä aika hartaasti, kun auto lakkasi kulkemasta eka kerran.

Miten se hajoaa? Hiilet kuluvat? Ei meidän käytössä tarvita huipputehoja, mutta koneen läpi menee kyllä asiatonta tavaraa niin että ihme jos ei se siitä kärsi.

Pääsin tuossa viime viikolla testaamaan ensimmäistä kertaa huippunopeutta märällä asfaltilla. Tässä kehitysvaiheessa se vielä hirvittää.

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4330 : 07.01.13 - klo: 15.55 »
voihan se olla mahollista jos on laittanut pitkät välitikset eli parempi huippunoipeus, mutta huonompi kiihtyvyys.
Joo mutta vakio on viel iha p*skat akut ja eise saa niitä välejä vaihettua ees :cheesy: väittää että on isompi ratas muka kotona ja kysyttii et mimmone nii sano et ei tiiä..
Ehkä joo vähän väärä topicci tälle mutta ei se nimheillä noita vauhteja saa piste. Kuka uskoo Esson baarissa Keijon jutuille on toinen asia  :wink:
totta tuokin :) mutta varmistin vaan meinaa sillä on nimh akku  :cheesy: joo ny lopetetaan tämä.
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4331 : 08.01.13 - klo: 09.48 »
Ensimmäinen Titan 550-moottori (ei erityisesti sisäänajettu) kesti meillä noin 30 akullista, ikä saattaa jäädä lyhyemmäksikin. Ehkä nätillä käytöllä ja pro sisäänajolla ja huoltamisella moottorilla pääsee jopa n. 80 akullista. Tätä tietoa sai etsiskellä aika hartaasti, kun auto lakkasi kulkemasta eka kerran.

Miten se hajoaa? Hiilet kuluvat? Ei meidän käytössä tarvita huipputehoja, mutta koneen läpi menee kyllä asiatonta tavaraa niin että ihme jos ei se siitä kärsi.

Pääsin tuossa viime viikolla testaamaan ensimmäistä kertaa huippunopeutta märällä asfaltilla. Tässä kehitysvaiheessa se vielä hirvittää.
Hiilethän noissa kuluu. Sisäänajo ja huolto on hyviä asioita näihin. Tämän takia harjattomat on niin paljon huolettomampia. Tämä ei ole mikään harjattomien/hiilettömien myyntipuhe mutta menee tuohonkin touhuun paljon rahaa jos paljon ajaa.
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4332 : 13.01.13 - klo: 07.01 »
Akuista muutama kysymys.

Ajan vielä NiHM akulla ja lataan sen auton mukana tulleella peruslaturilla. Pitääkö tämä akku ajaa aina niin loppuun kuin auto kulkee?
Lipoa mulla ei vielä ole, mutta oliko se lipoissa tarkkaa ettei aja enää yhtään sen jälkeen kun tehot alkaa autosta loppua? Kunnon laturi mulle on tulossa eli sillä varmaan onnistuu akkujen kunnossapito paremmin jatkossa.

Lisäksi tuli mielee, että mikä on Lipo akkujen latauspussi tms? Ja pitääkö sellainen olla jos on Lipo akku käytössä?

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4333 : 13.01.13 - klo: 08.39 »
NiMh:it voi ajella niin tyhjäksi kuin menee,mutta ei varmaankaan ole pakko ajaa aina loppuun asti.
(Yksi myyjä oli tosin isälleni kertonut,että pitäisi NiMhit "ajaa" loppuun asti)
LiPot eivät hyydy,joten tehon loppumista tuskin kovin huomaa. LiPojen raja on 3,2v eli tätä kennokohtaista jännitettä ei saa alittaa. Itse ajelen kennokohtaisen jännitteen 3,4volttiin. Tätä varten joissakin LiPo yhteensopivissa nopareissa on LiPo cut off,joka säädetään (riippuen noparista) haluamalleen kohdalle. Siis,että stoppaako auto menon esim. 3,2 vai 3,4volttiin.
LiPojen latauspussi kannattaa ehdottomasti olla. Tämä siksi,että jos akkusi jostain syystä päättää irtisanoa itsensä,niin voit toiminta savujen tullessa heittää nopeammin akun pihalle. Jos latauspussia ei ole ja akut syttyvät palamaan tms. niin ongelmana onkin se miten saat akut siirrettyä semmoiseen paikkaa,missä ne eivät ole vaaraksi tulipalon tai muiden ihmisten/eläinten takia.

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4334 : 13.01.13 - klo: 12.58 »
Tuli toi slässi hommattua pienillä hipo osilla. Sähköt suojattu hyvin savöxin servo kotelolla. Korkeutta on huikeat 11cm :O Vielä kaverille etittävä slässi niin saa ajoseuraa.







Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4335 : 13.01.13 - klo: 13.04 »
NiMh:it voi ajella niin tyhjäksi kuin menee,mutta ei varmaankaan ole pakko ajaa aina loppuun asti.
(Yksi myyjä oli tosin isälleni kertonut,että pitäisi NiMhit "ajaa" loppuun asti)
LiPot eivät hyydy,joten tehon loppumista tuskin kovin huomaa. LiPojen raja on 3,2v eli tätä kennokohtaista jännitettä ei saa alittaa. Itse ajelen kennokohtaisen jännitteen 3,4volttiin. Tätä varten joissakin LiPo yhteensopivissa nopareissa on LiPo cut off,joka säädetään (riippuen noparista) haluamalleen kohdalle. Siis,että stoppaako auto menon esim. 3,2 vai 3,4volttiin.
LiPojen latauspussi kannattaa ehdottomasti olla. Tämä siksi,että jos akkusi jostain syystä päättää irtisanoa itsensä,niin voit toiminta savujen tullessa heittää nopeammin akun pihalle. Jos latauspussia ei ole ja akut syttyvät palamaan tms. niin ongelmana onkin se miten saat akut siirrettyä semmoiseen paikkaa,missä ne eivät ole vaaraksi tulipalon tai muiden ihmisten/eläinten takia.

Okei, eli Slashin "Lipo" ajotilassa nopari siis stoppaa auton automaattisesti kun tuo reilu 3 volttia saavutetaan?
Kuinka kauan Lipon tai NiHM akun lataaminen kestää oikealla laturilla? Tolla paketin mukana tulleella kun kestää sen 6-8 tuntia.
Mietin vaan, että jos Lipon kanssa pitää olla tarkkana ja eikä saa jättää lataukseen valvomatta, niin kauanko pitää olla valvomassa että akku on täysi?

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4336 : 13.01.13 - klo: 13.16 »
Sen puolisen tuntia jos lataa täydellä virralla,mitä laturilla voi akkuun syöttää.

Itellä laturina tämä  ( http://www.kyosho.fi/Modell_Detaljer.aspx?ArtNr=07.30154&BildLopNr=01 )eli voin ladata  5A virralla 5000mah akkua. (Tämän laturin täysi teho)

Jos laturi on max 4A virtaa "antava" ,niin en voisi ladata tuota akkua sillä samalla teholla eli latausaika pitenee.

Jos laturi on max 6A virtaa antava,niin 5000mah akkua ei saa ladata 6A virralla vaan 5A

Tuon tasoisilla latureilla,kuten tuo linkittämäni sen virran voi säätää helposti ja siitä myös näkee ne kennokohtaiset jännitteet,jotta näkee onko virrat menneet liian alas.

Meniköhän liian monimutkaisesti  :roll:

EDIT: Itsellekkin tulossa nyt Slash harjattomilla sähköillä (tosin vaihdan tod.näk tuolta tuon oman himpun verran tehokkaamman motin mukana tulevan tilalle.
Eli onko siis jotain most päivitettävää osaa? Varmaan vaihtelen sitten jos jotain hajoaa.
Jotain osia oli muistaakseni jo vähän päivitelty,mutta tarkemmin kuvien kanssa sitten,kun saan auton.
« Viimeksi muokattu: 13.01.13 - klo: 13.19 kirjoittanut Joo »

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4337 : 13.01.13 - klo: 14.19 »
Ok. Tarkennan vielä. Eli kärsiikö akku jos sitä lataa isommalla ampeeri määrällä? Vai onko hyötyä käyttää pienempää?
Mun nykyiset Nihm akut on 3000 ja 3700mAh, eli millä asetuksilla niitä saa ladata tai sitten 7400mAh Lipoa, 2s minkä ajallelin laittaa autoon jossain vaiheessa.

Poissa Mirkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4338 : 13.01.13 - klo: 14.23 »
Ok. Tarkennan vielä. Eli kärsiikö akku jos sitä lataa isommalla ampeeri määrällä? Vai onko hyötyä käyttää pienempää?
Mun nykyiset Nihm akut on 3000 ja 3700mAh, eli millä asetuksilla niitä saa ladata tai sitten 7400mAh Lipoa, 2s minkä ajallelin laittaa autoon jossain vaiheessa.

En nimh akuista tiedä miten ne kärsii, mullaki oli jossain kohtii 3000mAh nimh akku ja latasin sit 3.5 amppeerilla.
Suositeltavaa on, että lataat vaikka 5000 mAh lipoakkua 5.0 Amppeerilla tai pienemmällä.. Lipot voivat pullistella jos lataa liian isolla amppeeri määrällä.
Traxxas Slash 2wd
Jos sen voi purkaa, sen voi myös koota.

Poissa Joo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4339 : 13.01.13 - klo: 14.23 »
En ole varma NiMhien kohdalla,mutta ainakin jos laturisi pystyy lataamaan esim. 10A,niin voit ladata tuota LiPoa 7,4A:lla (amppeerilla  :wink:) Jos laturi lataa max 5Amppeerilla,niin silloin 7400mah akkua voi ladata vain 5A:lla koska laturi ei pysty isommilla virroilla lataamaan.


Poissa TomiR

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4340 : 13.01.13 - klo: 17.56 »
Ok. Tarkennan vielä. Eli kärsiikö akku jos sitä lataa isommalla ampeeri määrällä? Vai onko hyötyä käyttää pienempää?
Mun nykyiset Nihm akut on 3000 ja 3700mAh, eli millä asetuksilla niitä saa ladata tai sitten 7400mAh Lipoa, 2s minkä ajallelin laittaa autoon jossain vaiheessa.

En nimh akuista tiedä miten ne kärsii, mullaki oli jossain kohtii 3000mAh nimh akku ja latasin sit 3.5 amppeerilla.
Suositeltavaa on, että lataat vaikka 5000 mAh lipoakkua 5.0 Amppeerilla tai pienemmällä.. Lipot voivat pullistella jos lataa liian isolla amppeeri määrällä.

Mun mielestä jos lataat  nimh akkuja pienemmällä amppeeri määrällä niin käyttöikä akulla on pitempi ja jos lataat isommalla amppeeri määrällä niin saat ajossa enemmän tehoon.
Traxxas Rustler,Hobbywing,Savöks,Gens-Ace,RPM,Proline

Poissa pötky

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4341 : 20.01.13 - klo: 02.28 »
milläs pirsseillä tässä musa videossa pörrätään,ite olin kattovinani että slashi mutta ei taija olla

Aqua - How R U Doin? - Official Video
Ansmann vapor / Ansmann arn1 / Tamiya porsche M02L ajossa sillontällön / Traxxas Slash / Tamiya TT-01D drift spec(bmw m3) / Kyosho Ferrari f2007(postimyynti polttis)

Poissa Veskuvaan

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4342 : 20.01.13 - klo: 02.32 »
Tarpeeks ku purkaa nii 16 autoa menee yllättävän pienee tilaa...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4343 : 20.01.13 - klo: 02.42 »
Hitto...

Vesku ehti ensin kun tartti käydä välissä vessassa  :laugh:

Hpi näkyy heti alussa auton perässä... Eli sehän se

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4344 : 20.01.13 - klo: 22.44 »
Mitenkäs se menee noiden latureiden kanssa, kun uudella "äly" laturilla juuri lataan 3000mAh, 8,4V NihM akkua 3.0 amppeerilla ja laturi näyttää kokoajan n. 10V suruista jännitettä...pitääkö huolestua kun se nousee yli ton 8,4V.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4345 : 20.01.13 - klo: 23.15 »
8.4 on akun nimellisjännite.

Eli älä välitä jännitteistä mitä laturissa näkyy... tottakai se on suurempi kuin akun nimellisjännite.

Poissa pate

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4346 : 21.01.13 - klo: 06.47 »
mulla laturi näyttää jotain 12v silloinkun lataan lipoa 5a  :wink:     eli ei kyllä tarvi huolestua    ja mulle on tärkein tieto mitä laturi näyttää on akun jännite

Poissa Hanewish

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4347 : 21.01.13 - klo: 07.10 »
Lopulta lataus oli valmis ja lukemat ruudulla 10.xxV ja 3414mAh ja lisäksi akku oli niin kuuma ettei sitä paljoa yli 10s pystynyt pitämään kädessä? Onko toi vielä hyväksyttävän rajoissa vai mikä meni pieleen?

Poissa pötky

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4348 : 21.01.13 - klo: 20.43 »
Lopulta lataus oli valmis ja lukemat ruudulla 10.xxV ja 3414mAh ja lisäksi akku oli niin kuuma ettei sitä paljoa yli 10s pystynyt pitämään kädessä? Onko toi vielä hyväksyttävän rajoissa vai mikä meni pieleen?
akku taitaa olla tiensä päässä ja oikkarissa
Ansmann vapor / Ansmann arn1 / Tamiya porsche M02L ajossa sillontällön / Traxxas Slash / Tamiya TT-01D drift spec(bmw m3) / Kyosho Ferrari f2007(postimyynti polttis)

Poissa eSATA

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4349 : 21.01.13 - klo: 22.46 »
NiXX akut lämpenee aina ladattaessa.
Joskus aikoinaan peltikennoisia akkuja ladattiin lämpökatkaisulla joka taisi olla luokkaa 38-40 astetta.
Eli aika normaalilta tuntuu.
Jos laturin valikoista pääsee säätämään delta-peak arvoa niin sitä pudottamalla voi kokeilla jos tuntuu lämpenevän liikaa.
Peltikennon loppujännite on helposti 1,5 V/kenno jolloin kokonaisjännite 7 kennolla on jo 10,5 V.

--Esa
Cannondale Scalpel Team Replica