Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1286334 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4440 : 22.05.13 - klo: 11.26 »
Juuh, aukasin sitten koneen ja takalaakeri on siis aika huonona. Kattelin tuossa tuota rebuild kittiä, siinä oli sitten kaks 5x11x5 laakeria ja mittailin että tuossa mun koneessa oli 5x11x4 laakerit? Onko tuosta koneesta joku uus ja vanha malli, näin ymmärsin joltain foorumilta. Ja pitääkö tuohon olla sitten joku spesiaalilaakeri vai käykö ihan normi 5x11x4 laakeri jos semmosia jostain ostaa yksittäin? Kiitoksia avusta!

Tossa kitissä on holkit, joilla mukana tulevat 5x11x4 laakerit saa sopimaan kaikkiin 550-sarjan Velineon koneisiin. Ja ohjeet myös. 5x11x5 laakereitakin on saatavana monesta paikasta.

Poissa MitsuEvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4441 : 22.05.13 - klo: 13.20 »
Tossa kitissä on holkit, joilla mukana tulevat 5x11x4 laakerit saa sopimaan kaikkiin 550-sarjan Velineon koneisiin. Ja ohjeet myös. 5x11x5 laakereitakin on saatavana monesta paikasta.


Nyt menee vähän ohi.. Towerin sivuilla sanotaan että siinä kitissä tulee 5x11x5 laakerit. Ja mulla koneessa on 5x11x4?  :shocked:  Puhutaanhan me nyt samasta kitistä, tra3352?

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4442 : 28.05.13 - klo: 23.58 »
Nyt tuntuu olevan tästä autosta ihan uudella tavalla hupia kun sai pitävät renktaat. http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXYPK7
Ei ne perus renkaat tunnu pitävän kunnolla ku asfaltilla.

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4443 : 29.05.13 - klo: 06.36 »
Nuo on pehmeällä hiekalla ehdottomasti parhaat. Kaikenmoisia kokeillut turhaan.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4444 : 29.05.13 - klo: 08.21 »
Tossa kitissä on holkit, joilla mukana tulevat 5x11x4 laakerit saa sopimaan kaikkiin 550-sarjan Velineon koneisiin. Ja ohjeet myös. 5x11x5 laakereitakin on saatavana monesta paikasta.


Nyt menee vähän ohi.. Towerin sivuilla sanotaan että siinä kitissä tulee 5x11x5 laakerit. Ja mulla koneessa on 5x11x4?  :shocked:  Puhutaanhan me nyt samasta kitistä, tra3352?

Oli mitkä oli, niin kitissä (tai ainakin niissä jotka olen ostanut,) on sopivat holkit joilla mukana tulevat laakerit saa kaikkiin kannu-roottori-kombinaatiohin. Jos illalla muistaisi ottaa kuvan ohjeesta...

Tossa olisi video aiheesta.

Poissa Rampe

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4445 : 13.06.13 - klo: 21.14 »
Tervehdys!
Olen jo aikaa sitten pudonnut kehityksen kyydistä, enkä tiedä nykytilannetta näiden autojen osalta ja siksi pieni tiedustelu nopeaan avuntarpeeseen.
Tarvitsisin kahteen Slashiin varmatoimiset ja kestävät moottorit; perusakuilla käytettävät. Pääpaino ei siis ole tehoissa, vaan luotettavuudessa ja helppoudessa.
Autot ovat lasten kesäleirillä non stop-käytössä ja käyttäjien keski-ikä tod.näk. alle kymmenen ikävuotta.
Antakaa nopealta toimittajalta suositukset moottoriksi.
« Viimeksi muokattu: 13.07.13 - klo: 00.36 kirjoittanut Rampe »

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4446 : 16.06.13 - klo: 19.21 »
Onko Slash hyvä auto radalle? Löytyy tommonen muuten vakio, mutta ezrun 60a 8,5t sähköt laitettu.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4447 : 16.06.13 - klo: 19.34 »
Ei se oikein oo, on niin pirun korkea.
Ajoin tällä viime kesän radalla ja kyllä sillä muiden vauhdissa pysy, mutta helpommalla pääsee kun ostaa esim. Asson sc10
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Pro-coarseRc

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4448 : 16.06.13 - klo: 20.19 »
Taikka vaikka teamc tr2. Kävin tänään radalla tyypittämässä molempia ja kyllähän kehitys kulkee eteenpäin. Vastaavalla ezrunin combolla kulki hienosti, tosin painoja vaatii tr2 varsinkin loivemmissa nopeissa kaarteissa. 
9 traxxasia + 12 muuta ja tankki.

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4449 : 15.07.13 - klo: 22.51 »
Mitkä ois vähän pitävämmät renkaat kun slashin perus, mutta kuitenki semmoset jotka ei kulu älyttömän nopeesti. Ajan soralla ja asfaltilla.

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4450 : 15.07.13 - klo: 23.14 »
Pioneer Louise. Saa suomestakin eikä maksa juur mitään.
Asfaltilla kestävyyttä en ole kokeillut.
Mutta kaikin puolin erittäin hyvä yleisrengas vaikka on todella halpa.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4451 : 16.07.13 - klo: 00.41 »
Pioneer Louise. Saa suomestakin eikä maksa juur mitään.
Asfaltilla kestävyyttä en ole kokeillut.
Mutta kaikin puolin erittäin hyvä yleisrengas vaikka on todella halpa.
no poika sai vähän leikkiä 4wd autolla ja eihän se mitään asfalttia kestänyt kuin muutaman sekunnin niin pinta oli puhki :)
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa allu 6

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4452 : 16.07.13 - klo: 00.52 »
Taikka fasttraxin buster blockit. :wink:
Trx slash 2wd,stampede 2wd ja latrax sst

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4453 : 16.07.13 - klo: 06.16 »
 :grin: :grin: Jaa että Luiset asfaltilla heti sököt  :grin: :grin: Sillälailla.
No hyvä tietää. Hiekalla ne kestää ihan kivasti. Ite en koskaan aja asfaltilla.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4454 : 17.07.13 - klo: 09.58 »
Onko kellään kokemusta STRC LCG kitistä?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4455 : 17.07.13 - klo: 10.16 »
Ihan hyvä oli. Sivutörmäyssuojat pitää askarrella itse ja pohjalevyn ikiaikainen johtoläpivienti on vahvistettava.
Kahdesta Rusterin pohjalevystä tekemällä voisi tulla parempi.
Koko levy jäykkäreineen on myös helppo tehdä itse. Tästäkin ketjusta löytyy muutamakin esimerkki.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4456 : 17.07.13 - klo: 16.30 »
Onko kellään kokemusta STRC LCG kitistä?

Minulla on käytössä vastaava kilpaileva kitti.

Muuten ok, mutta pohjalevy ottaa aika hanakasti kiinni pohjaamisissa. Sen eteen voisi rakentaa jotain jatkopalaa.

Suositeltava muutos, jolla saa Slashiin lisää vauhtia.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4457 : 17.07.13 - klo: 22.43 »
Ihan hyvä oli. Sivutörmäyssuojat pitää askarrella itse ja pohjalevyn ikiaikainen johtoläpivienti on vahvistettava.
Kahdesta Rusterin pohjalevystä tekemällä voisi tulla parempi.
Koko levy jäykkäreineen on myös helppo tehdä itse. Tästäkin ketjusta löytyy muutamakin esimerkki.

Toi 2x rustlerin pohjalevykyhäelmä vois olla kokeilemisen arvonen.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4458 : 17.07.13 - klo: 22.44 »
Pioneer Louise. Saa suomestakin eikä maksa juur mitään.
Asfaltilla kestävyyttä en ole kokeillut.
Mutta kaikin puolin erittäin hyvä yleisrengas vaikka on todella halpa.
no poika sai vähän leikkiä 4wd autolla ja eihän se mitään asfalttia kestänyt kuin muutaman sekunnin niin pinta oli puhki :)

Liimaus petti tänään, mutta muuten on ollut ihan hyvä fillari tuo.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4459 : 17.07.13 - klo: 23.02 »
Juu liimaukset pitää tehä uudestaan. Melkein kaikista on pettänyt.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4460 : 19.07.13 - klo: 17.23 »
"Stupid" lässituunaus on loppusuoralla :))
Se Anza rungolla oleva lässi josta kuvia tuolla aiemmin, sai uuden voimanlähteen. 2200W 6 pole moottorin (Turnigy TrackStar 4168 2650KV). Hih :) Aika messevä ajettava. Kaasun reagointi on ihan tolkuton, ja moottorissa on vääntöä pienilläkin kierroksilla uskomattomasti.
 
Aivan nakkaamalla moottori ei sopinut paikalleen.
Takapuskurista piti viilailla matskua pois.. Myös Anzan rungon lopusta piti pikkusen viilata reunaa viistoksi. Mitään muuta tuskaa isompi moottorin halkaisija ei aiheuttanut.

Kertaan nyt vielä mistä muista osista tää "Slässi" on koottu.
Nykyään Mamba Monster nopari. Alussahan noppana oli Mamba Max Pro. Mutta se ei pystynyt reagoimaan kaasuun niin nopeasti kuin halusin. Ja vaihto isompaan toi selvästi parannusta tähän.
Mä kun tykkään että voima pitää tulla välittömästi. Ja sen rajoittaminen on vain sormessa.
Akku onThunder Power 3S 5000mAh 70C,
spurri 86,
pinjoni 28,
vetarit on paksuimmat MIPit mitä löytyy. Muut ei kestä kauaakaan.
takarenkaat Pro-Line Sling Shot, näissä paras pito hienolla hiekalla, jolla pääasiassa ajelen.
Alumiininen vaihdelaatikko.
Proline iskarit, jotka muuten ei kovin hyvin öljyjä sisässään pidä. Toisessa autossa samat iskarit ja sama homma. Tasaisesti öljyt häviää kaikista iskareista vaikka kuinka kylvää greenslimeä, vaimitähänsenyoli.
Auton painopisteen sain melkein auton keskelle pienellä lisäpainolla edessä, ja se mahdollistaa huimat kiihdytykset ilman keulan välitöntä nousemista kun kaasua vähänkin lisää.

Diffien kanssa vaan on saanut kovasti taistella.
Mikään markkinoilla olevista tasauspyörästöistä ei kestänyt kymmentä akkua pidempään. Nyt olen laittanut diffin tilalle suoran akselin, ja auto toimii hienosti.
Lukkoperän myötä pito lisääntyi älyttömän paljon. Auto on yllättävän helppo ajaa pehmeällä hiekalla vaikka ei ole tasauspyörästöä.
Toisessa melkein vakio Slässissä joskus kokeillut lukkoperää, mutta se oli aika mahoton ajettava.
Mä luulen että siksikin tämä on helpompi nyt ajaa lukolla, kun takana on aurausta enemmän ja koko auto on painavampi, varmaan siksi perä ei seilaa sinne tänne nii mahottoman nopeasti.
Ja nyt on servokin niin nopea että varmasti ehtii sinne minne käsketään.
Ja oma vaikutuksensa on varmaan alustalla. Sain sen toimimaan yllättävän hyvin kun aikani vaihtelin jousia ja öljyjä, ja iskarien asentoja. Nyt pystyy ajamaan tosi kovaa, ja auto vaan menee tasaisesti vaikka renkaat heiluu maaston mukana hulluna.

Lukkoperä toi lisää vauhtia kurveihin. Aiemmin auto kaatui määrätyssä vauhdissa, mutta nyt vaan painaa kaasua kurvissa niin auto menee kevyessä luisussa kurvit kunnialla.
Ja voimaahan nyt piisaa, vaikka painais kaasua milloin :D
Lukkoperä vaatii nyt vaan erilaisen ajotyylin. Tätä käännetään nyt enemmän vähän niinku kaasulla. Vaatii nyt kovasti opettelua uusi ajotyyli, mutta kun sen sisäistää, on vauhti kohillaan.

Pientä tuunausta voimansiirrossa vaati se akseli missä spurri on.. Siellä toisessa päässähän on semmonen jousisokka jolla se pikku metalliratas lukitaan paikalleen. Jousisokan tilalle laitoin semmosen tapin jolla spurrin pyöriminenkin lukitaan. Piti vaan porata akseliin isompi reikä, ja rattaan uraa suurentaa timanttiviilalla.
Se keskimmäinen ratas laatikossa piti laittaa semmonen erikoiskova.
Eteen masensin kallistuksentakaajan :) Tuntuu olevan pakollinen varuste.

Yhdellä latauksella tällä ei aja kovin pitkään. Virtaa tuntuu menevän melkoisella vauhdilla. Laitoin 10AWG johdot moottorille, ja nekin lämpee selvästi. Johdot tosin on pitkät, koska painopisteen takia asensin nopeudensäätimen aivan eteen, heti puskurin takapuolelle.
Nopeudensäädin ei käy kovin kuumana, tuuletin pyörii ajon aikana,  mutta se sammuu pian kun lopettaa ajamisen.
Edellisellä motilla tuuletin ei pyöriny ikinä.
Moottori pysyy suht viileänä. Se edellinen moottori (Castle Creations 1415 2400kV) lämpeni aivan liikaa jos oikein tosissaan ajoi. Asensin sen päätyyn jäähysiilen ja vielä kolme Yeah Racingin tuuletinta. Sillä jotenkin lämmöt pysyi kurissa. Just noiden lämpöjen takia sitten aloinki ettimään uutta tehokkaampaa mottia.

Nyt näyttäis siltä että tää hullu projekti on sillee päätöksessä, että nyt vaan ajetaan eikä kikkailla jotain :D
Yritän saada videotakin aikaiseksi nyt kun kaikki on mun mielestä kondiksessa.
Että tämmönen rojekti :/ mutta tulipa tehtyä :D





Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa poksu

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4461 : 19.07.13 - klo: 18.57 »
Mielenkiintonen rojekti vee73. Itselläkin aikomus rakennella jonkinsortin 3s setuppi. Ja lähtötilanne on tämä:



VelluK:lle kiitokset aihiosta :azn:
KuopioRC

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4462 : 21.07.13 - klo: 12.02 »
Eilen ajoin tällä viriSlässillä aika monta akullista. Kivaa oli, kunnes tasauspyösästön tilalla oleva suora lukkoperäakseli meni kieroon  :grin:
Nyt aamulla avasin loodan ja totesin kaikkien muiden osien olevan loistokunnossa, eli näyttäs kestävän tehoja aivan riittävästi. Vaihdoin vain akselin.
Täytyy tehdä pianolangasta tai nuorrutusteräksestä niitä akseleita, niin ei ainakaan siitä enää väänny.

Nuo kaikista jytkyimmät MIPin vetarin on tosi vähän ajettuja, mutta ne näyttää aika venyneeltä  :roll:
Näemmä kilowatit ja lukkoperä tekee tehtävänsä.
Toki mun ajot oli aika repiviä ja tuli naatittua tehosta  :cheesy:

Painopistettä pitää vielä saada eteenpäin..
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4463 : 21.07.13 - klo: 17.42 »
Tässä nyt on pätkä bäshäyksestä ja säätöjenhakureissusta.

2200W Slash 2wd

Kaksi akkua sain tyhjättyä niin taas lukkoperäakseli kiero samalta puolelta.
Täytty tehdä kovemmasta materiaalista..
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa kepe

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4464 : 23.07.13 - klo: 11.44 »
Meni etuiskari poikki. Kannattaako ostaa uus samallainen vaiko jotain muuta tilalle? Ajan radalla ja pihalla.

Poissa vee73

  • Rovaniemen pienoisautoilijat
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4465 : 23.07.13 - klo: 11.54 »
Mahtaa siihen saada pelkän varren ostettua.
Motocrossia sähköyksipyörällä
https://www.facebook.com/EUCExtreme?ref=hl

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4466 : 24.07.13 - klo: 13.49 »
Meni etuiskari poikki. Kannattaako ostaa uus samallainen vaiko jotain muuta tilalle? Ajan radalla ja pihalla.

Jos varsia tuntuu menevän poikki tai kieroksi häiritsevän usein, niin kannattaa uusia oheisen tyyppisiksi:
http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-varaosat-iskunvaimentimet/shock-shaft-titan-coat-mc421664t
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Kauhistus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4467 : 25.07.13 - klo: 16.01 »
HEI nyt tartteis lässykkään matalampaa bodyä!!

Mistä ootte tilaillu ja mitä muuta tartte kun jotkut kitit? saako suomesta? onko käytettyjä?

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4468 : 25.07.13 - klo: 16.18 »
HEI nyt tartteis lässykkään matalampaa bodyä!!

Mistä ootte tilaillu ja mitä muuta tartte kun jotkut kitit? saako suomesta? onko käytettyjä?

Tälläinen http://www.teamstrc.com/index.php?route=product/product&product_id=645

Ja http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=370860517277

Ja http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=330965904409
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa Kauhistus

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4469 : 25.07.13 - klo: 16.35 »
Kiitos vastauksista! laitetaan lässykkä kulkemaan ;)