Kirjoittaja Aihe: Traxxas Slash 2wd  (Luettu 1286119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4740 : 07.04.15 - klo: 22.07 »
Mites se hajoamispuoli?

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4741 : 07.04.15 - klo: 22.11 »
Eteen C-palat alumiinistä niin sitten kestää aika hyvin huonompaakin kuskia.

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4742 : 07.04.15 - klo: 22.29 »
Elikkä nytten auton lisäksi listassa lcg alusta ja alu c palat. Mites toi on että kun oon kuullu sellasta että 2wd ois nopeempi radalla kuin 4wd. Eikös se riipu ihan ajotaidosta? Oon sen huomannu et 2wd kääntyy helpommin kun ei vetarit pyöritä hirmusta vauhtia samaanaikaan kun kääntää :cheesy:

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4743 : 07.04.15 - klo: 23.10 »
Elikkä nytten auton lisäksi listassa lcg alusta ja alu c palat. Mites toi on että kun oon kuullu sellasta että 2wd ois nopeempi radalla kuin 4wd. Eikös se riipu ihan ajotaidosta? Oon sen huomannu et 2wd kääntyy helpommin kun ei vetarit pyöritä hirmusta vauhtia samaanaikaan kun kääntää :cheesy:

Neliveto on nopeampi. Niinkuin Jon Lindgren tuossa aiemmin mainitsi, kannattaa todellakin unohtaa 2wd  Slash jos haluat hyvän auton radalle ja nauttia rata-ajosta. Team Durango DESC210 on Suomessa  kilpailuissa suosituin takaveto SC-auto ja siinä riittävät ominaisuudet palkintopallie saakka.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4744 : 07.04.15 - klo: 23.16 »
Miksi haluat ostaa juuri slash:n?   ..oletko "ultimate traxxas fanboy"..?  :tongue:
Ihan mielenkiinnosta kysyn, ja kun ns. asiantuntevatkin sanovat että helpommalla pääset ja saat paremman kun ostat jonkun toisen merkin "corrin".. (vaikka en kyseisen luokan autoja harrastakaan niin olen saanut saman käsityksen minkä "jon" sanoi muutama viesti ylempänä, useamman henkilön sanomana)
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa rc autoilija

  • EKpa ry
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4745 : 07.04.15 - klo: 23.55 »
Pitääpi sitten miettiä tota desciä.

Poissa Kimpsu57

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4746 : 15.04.15 - klo: 18.45 »

Mie hain tänään postista oman slash 2wd:n kokeilin 8.4v akulla ja toimi paremmin kuin luulin.
Terveisin onnellinen omistaja
Traxxas stampede slash rustler 2wd  E-Revo

Poissa habanero

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4747 : 08.05.15 - klo: 23.51 »
Tuli eteen merkillinen ongelma. Olin ajelemassa, kun auton nopeus laski huomattavasti. Oletin, että lipo cut-off olisi kytkeytynyt päälle, mutta eipä se ollut.  Autoa tutkiessani haistoin lievän palaneen käryn. Pyörät pyörivät, jos niitä pyöritti yksitelleen mutta jos koitti pyörittää molempia yhtäaikaa samaan suuntaan jokin oli jumissa.

Nyt asiaa tarkemmin tutkittuani totesin, että moottori on kunnossa ja käry tuli ilmeisesti slipperistä. Slipper pressure plate oli jotenkin jumissa. Yritin irroittaa sitä ja sainkin sen pyörimään, mutta jotain häikkää siinä vieläkin on.

Pitäisi tutkia lisää, mutta en saa tuota pressure platea(5556) irti. Miten se irtoaa? Olettaisin, että sen pitäisi lähteä irti vetämällä, mutta se on todella tiukassa.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4748 : 09.05.15 - klo: 08.56 »
Tuli eteen merkillinen ongelma. Olin ajelemassa, kun auton nopeus laski huomattavasti. Oletin, että lipo cut-off olisi kytkeytynyt päälle, mutta eipä se ollut.  Autoa tutkiessani haistoin lievän palaneen käryn. Pyörät pyörivät, jos niitä pyöritti yksitelleen mutta jos koitti pyörittää molempia yhtäaikaa samaan suuntaan jokin oli jumissa.

Nyt asiaa tarkemmin tutkittuani totesin, että moottori on kunnossa ja käry tuli ilmeisesti slipperistä. Slipper pressure plate oli jotenkin jumissa. Yritin irroittaa sitä ja sainkin sen pyörimään, mutta jotain häikkää siinä vieläkin on.

Pitäisi tutkia lisää, mutta en saa tuota pressure platea(5556) irti. Miten se irtoaa? Olettaisin, että sen pitäisi lähteä irti vetämällä, mutta se on todella tiukassa.

Oletan, että olet purkanut pressure platen edestä kaikki muut osat pois? Plate nousee askselilta vaikka ruuvarilla vääntämällä.

Vaihteistossa on tod näk joku laakeri jumissa tai ratas rikki. Avaa laatikko ja tutki kaikki osat.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa habanero

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4749 : 09.05.15 - klo: 16.37 »
Nyt on koko paketti auki. Rattaat näyttää ehjiltä, mutta muovikotelo  pressure platen alta oli sulanut.

Olikohan slipperi liian löysällä ja tämä sitten kuumensi pressure platen? Testailin huippunopeuksia 3S lipolla ja 31/76 välityksillä.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4750 : 09.05.15 - klo: 20.37 »
Nyt on koko paketti auki. Rattaat näyttää ehjiltä, mutta muovikotelo  pressure platen alta oli sulanut.

Olikohan slipperi liian löysällä ja tämä sitten kuumensi pressure platen? Testailin huippunopeuksia 3S lipolla ja 31/76 välityksillä.

Sieltä se syy ja seuraus pikkuhiljaa löytyy😄 . Pyörittele kanssa laakerit läpi laittamalla vaikka lyijykynä laakerin sisäkehälle. Jos tuntuu rouhealta, niin vaihtoon. Jos laakeri jumittaa, niin sekin sulattaa muovin.
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4751 : 09.05.15 - klo: 22.26 »
Tossa slipperi on vähän on/off malli. Eli joko luistaa täysiä tai sitten ei. Suojelee oikein säädettynä rattaita mutta ei auta liikkeellelähdössä. Kun tehoa lisätään pitää slipperiäkin kiristää, muuten se luistaa ja lämpenee aiheuttaen mahdollisesti pientä tuhoakin.

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4752 : 28.05.15 - klo: 20.52 »
Tarvisin jouset, olisko kellään 16mm halkaisijalla ylimääräisiä, pituudet noin 70 ja 50mm, vähän suuntaan tai toiseen.. Ja saa vinkata kotimaisista verkkokaupoista jos tiedätte mistä löytyis. EuroRC:n kävin läpi, yhdet sopivat taisin bongata muttei niitäkään ole varastossa heillä..

EDIT: Löytyihän niitä jousia sittenkin. Eli kun jousen tuotetiedoissa mainitaan 12mm, se tarkoittaa että jousi on 16mm halkaisijaltaan. :D

Eli tuo 12mm tarkoittaa iskunvaimentimen halkaisijaa.
« Viimeksi muokattu: 30.05.15 - klo: 09.25 kirjoittanut A.Loiske »

Poissa A.Loiske

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • Antin Elämää
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4753 : 11.06.15 - klo: 09.31 »
Ostin tällaiset teräs- vetarit. Osanumeroa ei ole tiedossa, eikä oikein muutakaan. Tarkotus oli laittaa nämä Slashiin, mutta ovat liian pitkät. Oletus kuitenkin on, että olisivat Traxxas- osat. Mihinköhän nämä kävisivät, niin osaan myydä oikeaan autoon eteenpäin?

Kokopituus noin 12cm (ilman ulostuloa), pyöreän varsiosan pituus 7,5cm.


Poissa lode

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4754 : 20.06.15 - klo: 00.32 »
Ostin tällaiset teräs- vetarit. Osanumeroa ei ole tiedossa, eikä oikein muutakaan. Tarkotus oli laittaa nämä Slashiin, mutta ovat liian pitkät. Oletus kuitenkin on, että olisivat Traxxas- osat. Mihinköhän nämä kävisivät, niin osaan myydä oikeaan autoon eteenpäin?

Kokopituus noin 12cm (ilman ulostuloa), pyöreän varsiosan pituus 7,5cm.

Taitaa olla Rustlerin takavetarit. Omassa slashissa on samanlaiset/kokoiset, mutta myös taka A-armit on vaihdettu rustlerin pidempiin. Noin 12cm on vetarin pituus ilman ulostuloa. Samanpituiset löytyy myös Stampedesta.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDCGA
« Viimeksi muokattu: 20.06.15 - klo: 00.42 kirjoittanut lode »
Traxxas Slash 2wd

Poissa lode

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4755 : 26.07.15 - klo: 03.15 »
Pistetääs vähän oman slashin tarinaa tähän.

Auto tuli hankittua muistaakseni alkuvuodesta 2015, perus RTR vakio 2wd slash.
En ehtinyt edes kokeilla auton vakiotekniikkaa vaan heti lähti osaa vaihtoon ja pikkuhiljaa tilanne on edennyt siihen että vakio-osista on jäljellä enää etupuskuri, vastaanotinkotelo, hieman muokattu koppa, takaiskarit, etuakselit, osa turnbuckleista ja osa ruuveista.

Tarkoitus oli tehdä autosta ns. bulletproof, eli luodinkestävä jolla voi rauhassa leikkiä ilman suurempia huolia että jotain menisi rikki.  :evil:
Muoviosia tuli hajotettua joten niitä alkoi vaihtumaan sitten alumiinisiin, kuitenkin niin että strategisissa paikoissa pidetään "sulakkeita" jotka pettää liiallisesta voimasta ja niitä on helppo ja halpa vaihtaa.
Noparina on HPI:n EMH-3s, moottorina Flux MMH-4000 näillä mennään ja vain 2s lipoilla toistaiseksi, 3s lipoja ei ole tullut edes kokeiltua koska en sellaisia omista. Ohjaimena käytetään Sanwan MX-V:tä ja vastarina RX-37wp:tä, servona on kiinan analoginen Emax es3005 metallirattailla. Välitykset on 23-86, jos halutaan mennä kovempaa niin 26-83, menee heittämällä paikalleen eikä tarvitse säätää edes välystä välissä uudestaan.

Listaa vaihdetuista osista /tehdyistä säädöistä:
- LCG-kit, auto ei kaadu läheskään niin helposti kuin vakiorungolla jossa painopiste on tosi korkealla.
- Pro-Line Trencher 2.8" kumit, pito on aivan omaa luokkaansa millä tahansa pinnalla, koppaa piti vähän leikellä että jäisi vielä täysi joustovara renkaille.
- RPM:n gearcoveri, takapuskuri+mountti, etu- ja takatukivarret, takatukivarret on Rustlerin pidemmät.
- Integyn alumiiniset C-palat, iskaritornit, etubulkki, bellcrankki, axle carrierit eteen ja taakse
- Integyn alumiininen vaihdelaatikko
- STRC:n metalliset vetoakselit sekä battery-strap
- Jotkut LRP:n etujouset
- Pro-linen säädettävät bodymountit (ei tarvitse säätää koriklipsien kanssa)
- Kelistä riippuen käytetään tai ollaan käyttämättä Dusty motorsin suojaa, pitää kohtuuhyvin hiekan ja kosteuden poissa sähköistä mutta kuumentaa esciä jonkun verran. Tässä tuli mukana "sukkaa" jota sai leikattua ja laitettua jousien/iskareiden suojaksi.
- Deans liitin eliminoitiin välistä ja nyt johdot esc:ltä kiinnitetään suoraan akkuun
- Vastarikotelon sisään saatiin juuri ja juuri tungettua pieni mikrokytkin ja johdot joilla ohjataan vastaanottimen 3-kanavassa kiinni olevia poliisivaloja (ohjaimesta on/off).

Slash on ainakin 2s lipoilla nyt todellakin melkein luodinkestävä  :azn:
Jossain vaiheessa voi kokeilla 3s lipoa mutta kyllä 2s riittää hyvin vauhdikkaaseen hauskanpitoon.


« Viimeksi muokattu: 26.07.15 - klo: 03.18 kirjoittanut lode »
Traxxas Slash 2wd

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4756 : 26.08.15 - klo: 14.13 »
On kestävän näkönen vehje. Sain juuri itse Castle SideWinder sct:n 3800kv moottorilla paikalleen ja onhan se IHAN eri auto nyt...hiekkaa vaan menee moottorin raoista hammasrattaille, onko siihen jotakin joka ei kuitenkaan kuumenna moottoria? Laparenkaat on muuten melko hauskat hiekalla kun on tilaa ja jos on pitoa ei meinaa keulakaan maassa pysyä...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa lode

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4757 : 29.08.15 - klo: 11.09 »
On kestävän näkönen vehje. Sain juuri itse Castle SideWinder sct:n 3800kv moottorilla paikalleen ja onhan se IHAN eri auto nyt...hiekkaa vaan menee moottorin raoista hammasrattaille, onko siihen jotakin joka ei kuitenkaan kuumenna moottoria? Laparenkaat on muuten melko hauskat hiekalla kun on tilaa ja jos on pitoa ei meinaa keulakaan maassa pysyä...

Eikös tuo moottori ole täysin sealed? Mistä raoista sitä hiekkaa menee?
Traxxas Slash 2wd

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4758 : 29.08.15 - klo: 22.14 »
On kestävän näkönen vehje. Sain juuri itse Castle SideWinder sct:n 3800kv moottorilla paikalleen ja onhan se IHAN eri auto nyt...hiekkaa vaan menee moottorin raoista hammasrattaille, onko siihen jotakin joka ei kuitenkaan kuumenna moottoria? Laparenkaat on muuten melko hauskat hiekalla kun on tilaa ja jos on pitoa ei meinaa keulakaan maassa pysyä...

Vaihda RPM:n ratassuoja niin hiekka ei mene rattaille.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4759 : 30.08.15 - klo: 21.55 »
Tänks, ihme ettei tuo ratassuoja ole jo valmiiksi umpinainen. Vetarin kohalta auki eikä siinä kauaa teippiviritykset pysy. Alkaa Nallikarin reissun jälkeen aina rahina kuulua vaikka miten teippaa. Moottori sinänsä on umpinainen mutta nuo muoviset rattaat ei hiekkaa kestä.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4760 : 24.11.15 - klo: 15.50 »
Jostain tuli idea ja sehän piti toteuttaa...vahingossa 2,8 sand pawit tilasin mutta ei se näköjään haittaa. Hiukan pitää runkoa muotoilla ettei räpise. Luulis liikkuvan, löysin vielä interwepistä HPI:n ATV-kopan, kuskia en raskinu tilata... koitan jotain miespuolista barbia pukea ja kypäröidä kuskiksi kunhan ehdin.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4761 : 24.11.15 - klo: 15.52 »
Nuo sukset oliki yllättävän isokokoset mutta parempi niin.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa sande555

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4762 : 24.11.15 - klo: 15.55 »
Nyt on aika unelma lumella :D
TM MX 125 2007
Eikä sitten muuta.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4763 : 24.11.15 - klo: 18.30 »
Kylläpä oliki hauska pöllytellä lunta, uskomaton miten se etenee tuolla about 10 sentin pehmeässä lumessa. Ihan nauratti :)
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4764 : 04.12.15 - klo: 11.59 »
Nysse tuli, tyväreltä lainaksi kuski ja kuhan vaatteet tulee uukoosta niin sitte lisää kuvia.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4765 : 04.12.15 - klo: 12.00 »
Ja valot heti paikalleen.
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4766 : 09.12.15 - klo: 19.01 »
nyt on kuskiki varusteltu, kerpele vaan tätä suomen suvea ko kehtaa tuonne vesisateeseen lähtä roiskimaan...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4767 : 09.12.15 - klo: 19.02 »
Lapsi on terve ko se...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4768 : 30.12.15 - klo: 21.13 »
Tältä se näyttää sitte ko hiljakseen jäniksen jälkiä seurailee...Pukki toi Rollei 410 videokameran, melko hyvää kuvaa saa kyllä mutta kiinnitysten kanssa taikonu päivätolkulla. Nyt seuraavat pitäs jo olla tärinättömiä...
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.

Poissa Traxxas 1/10

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas Slash 2wd
« Vastaus #4769 : 30.12.15 - klo: 21.14 »
Niin ja se linkki vielä... https://youtu.be/0re2LqZ4wBY
Nelivedolla pääsee kaksi metriä pidemmälle ja puoli metriä syvemmälle.