Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 525026 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #30 : 25.04.08 - klo: 22.44 »
No elä nyt naurata, että E-Revo voittaa ajettavuudeltaan esim. Honkkarin tai Hobaon Truggyä :lol:

Aika ristiriitainen tuo kirjoittelusi muutenkin on. Ekana sanot Revoa paremmaksija sitten sanot Truggyä paremaks.
Tuosta ota nyt pirukaan selvää kumpi se nyt sun mielestä parempi on (sullahan oli E-Revo joten kotiin päin :wink: :p).

Ei Revokaan huono ole. Ei sitä kukaan väitäkään, mutta on niitä parempiakin :wink:

Eikä muutenkaan voi yhtään ruveta vertaamaan, jos täysin eri hinta luokan autoista puhutaan.
Väitän kovasti, että jos ei sähköjä lasketa mukaan (nehän on molemmissa samat) niin vakio Truggy (n. 400€) päihittää mennen tullen rakennetun Revon (min. 700€). Puhumattakaan tuosta uudesta E-Revosta.

Kisa auto on kisa auto ja siihen ei monet pysty, vaikka miten yrittäis.
Huom. tarkoitin E-Revo ITSE modattuna parempi kuin tuo mikä on tulossa, jos osaa rakentaa hyvin. Kisa auto on kisa auto, mutta revo se vaan pärjää maastossa ja radalla silti loistavasti =) . Radalla ei ole vastusta truggyille, maastossa voi olla hieman parempi ominaisuuksiltaan.
« Viimeksi muokattu: 28.04.08 - klo: 23.31 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa donitsi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #31 : 12.05.08 - klo: 19.52 »
Tower hobbiesiin on näköjään tullu tollasii.Hinta n. 300e + alv. ja toimituskulut eli hinta noin 400e.
[traxxas t-maxx][traxxas stampede][kyosho pta 3 ep]

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #32 : 13.05.08 - klo: 01.30 »
Kesäkuun puolessavälissä toivovat olevan varastossa E-Revoa. Hinta on kyllä suorastaan halpa.

Poissa tuju76

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #33 : 21.05.08 - klo: 16.48 »
nii ku oli tuossa aikasemmin puhetta siitä minkälaiset lipot noihin sivukoteloihin menevät niin otin asiasta selvää ja sinne siis menee joko 4k 2s, 5k 2s, 8k 2s tai  sitte 5k 3s
eli ainakin mun tarpeisiin riittävästi. tieto ongittu  traxxasin foorumilta
 :smiley:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #34 : 21.05.08 - klo: 16.50 »
se kun ei vaan riitä. tarttis olla enemmän tilaa.
- Tapsa

Poissa Hotti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #35 : 21.05.08 - klo: 16.58 »
Jos ei revolle riitä 2kpl 2s pakkoja sarjassa niin...'

Joten ooppa tapsa välillä hiljaa.
-Team lapsena liian vähän leluja-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #36 : 21.05.08 - klo: 18.14 »
Enpä taidakkaan olla :) 3s setit kun mahtuu 5k mAh:eilla kyytiin niin ei vielä kaikille riitä... Jos saisi 3s 8k niin suurin osa olisi luultavasti tyytyväisiä (olen ajanut 4s lipokkeilla kyseistä härveliä niin enköhän tiedä mistä puhun)...
- Tapsa

Poissa tuju76

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #37 : 21.05.08 - klo: 18.27 »
noh jos ne tilat ei sulle riitä niin käytä dremeliä.....nopeasti tilaa ja halvalla. :lol:

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #38 : 21.05.08 - klo: 19.02 »
Ainoa vain että tuossa on pieni pikku seikka - auto kun on muovia tyystin niin en tule sitä hankkimaan, dremelillä saa tehtyä tosin jotain muutakin hyödyllistä - sillä voi esim. askarrella originaali revosta paremman sähköversion :azn: Auto on sinänsä muuten mainio koska ei vaadi mitään muutoksia ollakseen huippu sähkis, mutta muovisena tuo ei kestä niin erityisen paljon, tai jos kestää, niin ei se muovi materiaalinakaan ole kovin kummoisen näköinen. Nooh, onhan tuo varmasti hyvä perus harratselijoille jos ei ole intoa/taitoa tehdä originaali revosta vastaavanlaista metallisena versiona :wink:
- Tapsa

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #39 : 21.05.08 - klo: 23.10 »
Tuosta olen samaa mieltä.

Traxxaksen autot ovat liian muovisia  :undecided:

Esim. Joku VXL tyypin autotkin vaatis ehdottamasti jo muuta kuin ensimmäiset mallit noista Bandit/Rustler/Stampedeista. Muuten sama vaan muovin väri eri.

Samahan koskee E-Maxeja ja tätäkin E-Revoa.

Olis edes jotain. Esim. iskaritornit + muuta pikkusta niin olis heti ihan eri näköinen, eikä tollasta mun mielestä paikata sit vähän halvemmalla hinnallakaan, koska niin muovisia nuo kaikki Traxxas autot ovat.

Tälläselle "enemmän" vaativalle, kun ei tuo E-Revo anna oikein enää mitään. Paitsi pitkän viritysosa tilauksen :sad:

Mutta ennemmin E-Revo kuin E-Maxx :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa Munkki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #40 : 21.05.08 - klo: 23.14 »
Minkäslainen auto se sit pitäis olla?  :roll:
♦ Traxxas Rustler VXL ♦ Tamiya TT-01 ♦

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #41 : 21.05.08 - klo: 23.25 »
Metallialustainen, eli runko + osa ripustuksista metallisiksi niin olisi lähes moitteeton. Asiasta voi olla tosin montaa eri mieltä, itse kannattaisin metallia ( joka ei ole kovin käytetty materiaali sähköautojen alustana ) koska se kestäisi ja olisi paljon hienomman näköinen. Ongelmaksi voisi tosin muodostua korkeahko paino, joten vakiomoottorit ja sähköt jäisivät turhan tehottomiksi pahimmassa tapauksessa. Itse  Harmaan värinen muovi ei oikeen innosta minua ainakaan. Mutta kun nämä rtr-autot tehdään useimmiten kuluttajaystävällisiksi hinnoiltaan, ( näkee heti osien laadussa ) niin ei odotuksetkaan voi olla kovin korkeat materiaalien tason suhteen.

Pahoittelen kirjoitusvirheitä, en ole tottunut kirjoittamaan läppärillä joten sen huomaa tekstin laadussa :laugh: .

« Viimeksi muokattu: 21.05.08 - klo: 23.33 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa rautalapio

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #42 : 22.05.08 - klo: 16.15 »

Esim. Joku VXL tyypin autotkin vaatis ehdottamasti jo muuta kuin ensimmäiset mallit noista Bandit/Rustler/Stampedeista. Muuten sama vaan muovin väri eri.

Sori nyt jo offtopicista mutta tuosta olen vähän eri mieltä. Okei, hienompi siitä tulis mutta näin muovisenakin tuo VXL Rusty kestää ihan hulluna ja hintakin on kohtuullinen. Enkä nyt ihan hiljaa ole ajellut :wink: Muutaman  osan olen rikkonut mutta ei mitään ihmeellistä.

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #43 : 14.07.08 - klo: 07.40 »
Porukan muovisesta rutinasta huolimatta auto tilattu.. Reissun jälkeen pääsee purkamaan pakettia.. :)
Traxxas Revo 2.5

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #44 : 14.07.08 - klo: 09.37 »
Joo, kyllä tuo E-Revo melkein pakkohankinta on, sen verran hyvä ja hauska laite ollut tuo Nitro Revokin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #45 : 20.07.08 - klo: 22.57 »
Itellänikin oli nitro revo ja kyllä siitä jäi niin hyvä maku että pakko on onneensa koittaa tämän sähkö pelin osalta. Kovasti odotan että saan auton käsiini alkavalla viikolla tai sitten seuraavalla.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #46 : 24.07.08 - klo: 21.47 »
Tänään tuli lippunen kuopion tullista, että saan käydä hakemassa auton. Huomenna aamulla matkaan ja iltapäivällä sitten purkamaan pakettia.. :D
Traxxas Revo 2.5

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #47 : 25.07.08 - klo: 21.45 »
Noniin, laatikko on purettu ja autoa testattu.
Paketin sisältä löytyi tuttua Traxxasin laatua oleva auto. Auto tuntuu painavalta, ja onkin painavampi kuin tuo vanhan mallin e-maxx. Paketin mukana on kaikki tarvittavat työkalut, longtravel jouset ja rockerit, pullo 40wt iskari öljyä, suurimman mahdollisen pyörien kääntyvyyden mahdollista palikka(ei tarvii viilata vakiota), jousituksen säätö shimmejä, kaksi kierrosta korisokkia jne. Niin ja kaiken kukkuraksi tarra-arkki. :mrgreen:
Autossa valmiina kiinni olevat jouset on omaan makuun aivan liian löysät, esijännityksenkin saa vetää ihan tappiin mutta silti lököttää pahasti kun laittaa akut kiinni. Huomenna vaihan long travel jouset ja katsotaan mitä tapahtuu. Auton akkuboxit on turhan niukasti mitoitettu leveyden puolesta, pituudeltaan boxeihin mahtuu heittämällä maxampsin 10k lipotkin ja tilaa jää vielä. Leveydestä tulevan nuo 10k lipot ulos 1,5-2cm.Luulen vahvasti että 2s 8k lipo mahtuu, kolmikennosesta en menis takuuseen Auton ajettavuus on lähellä nitro revoa, mutta paino kyllä tuntuu, silti autolla on hyvä ajaa vaikka alusta on löysä.Autoa ei meinaa saada katolleen millään. Mutkissa auto ei puske pahemmin ainakaan asfaltilla. Vakio servot ainakin riittävät minulle, voimaa löytyy ja nopeus sopiva omaan makuun. Renkaat kun irrotin niin sieltä löytyikin mukava yllätys, hexit olivat metalliset. Ripustukset on yhtenevät muiden revojen kanssa. Vakio sähköt liikuttaa revoa varsin mallikkaasti. Välityksinä on vakiona 19/68. Vauhtia oli 8,4V 4500mAh Ni-Mh akuilla varsin riittävästi piha suttaukseen. Voiman siirrosta on käytetty kivasti metallia ja sitä ei tarvitse vahvistella kunhan harjattomat vaihdan. (tämä tapahtuu sitten kun mamba monster saadaan kunnolla toimavana takaisin myyntiin.) Sen verran muutin autoa että vaihdoin nopariin traxasin liittimien tilalle deansit.
En tiedä mitä tästä unohtui kertomatta, mutta kyllä se varmasti piakkoin muistuu mieleen..  :shock:
Auto vaikuttaa varsin onnistuneelta laitteelta akkuboxeista ja vakiona löysästä alustasta huolimatta. Molemmat kyllä saa helpostikkin korjattua.
Tämä yksilöhän on ilmeisesti Suomen eka E-Revo?













Viimeisestä kuvasta saa vähän mallia miten paljon lipo tulee boxista ulos. Onneksi on keksitty tarranauha. Boxiens luukut saa kolmella ruuvilla irti joten niitäkään ei tarvii mennä hajottamaan.
Traxxas Revo 2.5

Poissa kopkop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #48 : 25.07.08 - klo: 22.41 »
ei ole Suomen eka e-revo, sen voin sanoa! Mulle tuli jo viikko sitten perjantaina ja testasin heti
4500 mah 7.2V akuilla.

eikä mullakaan varmaan ollut Suomen eka e-revo...


Hyvin kulkee e-revo, mutta tehokas ajoaika aika lyhyt. HPI E-Firestorm Fluxkin on vikkelä peli, ei tarvitse
viritellä. e-Revoon tulee Castle Creation Mamba Monster ja Neun 1515 1.5d moottori. Mamba Monster V2 on mennyt
vasta viime maanantaina tuotantoon (Castle Creations sai piirit vasta 21.7), joten toivovat että loppukuusta
pääsevät vielä jälleenmyyjille toimittamaan ja sieltä sitten asiakkaille..

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #49 : 25.07.08 - klo: 22.43 »
Eikös nuo koneet ole samat kuin E-Maxissa?

Miten voi painavampi auto sitten liikkua rivakammin?

Hexi on varmaan se 14mm mikä ei harjattomia kestä kunnolla.

Laita toki videoo miten orkkis kulkee :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #50 : 26.07.08 - klo: 11.14 »
Samat koneet on kuin maxxissa.. Missään en kyllä oo puhunu että liikkus rivakammin kun maxi.. Maxia kun en ole vakio koneilla koskaan ajanut. Hexi on juu se 14mm. Kestosta en tiedä, mutta ainakin mulla maxxissa kesti muovinen 14mm hexi harjattomia laitteita. Videon pätkäkin on, mutta siitä tuli niin surkea laatuinen että en kehtaa sitä esille laittaa. Akut lataukseen ja sitten otan uuden pätkän..
« Viimeksi muokattu: 27.07.08 - klo: 20.37 kirjoittanut Nikke92 »
Traxxas Revo 2.5

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #51 : 27.07.08 - klo: 20.48 »
Jäi taas vaihteeks ottamatta videon pätkä.. No jos huomenna muistas ja sais kuvaajan.

Tänään kävin ajamassa tuollaisella urheilukentällä (hiekka). Hyvinhän se kulkee ja prolinen mulshereilla pitoa aika tautisesti. Ainut mikä tuollaisella kentällä ärsyttää on kivet ja kun pitää tasaisella jyrätä. Auto kerää noita kiviä aika riittävästi servokaukaloihin
ja akkuboxeihin(menevät tuuletus aukoista sisään). Pitäs melkein laittaa itikka verkko vaikka estämään noitten isompien kivien pääsy boxeihin. Auton koko pitkä pohjapanssarikin on ihan kiva juttu mutta sinnekin pääsee jostain menemään kiviä sisään. Ja senhän arvaa minkä näkönen kardaani on kun kivet ei osaa ulos.. :) Alusta muuttui paljan paremmaksi kun heitti kiinni paketissa mukana tulleet jouset. Laitoin myös sen ohjauksen maksimi liikeradan mahdollistavan palikan kiinni. Tuli nimittäin tosi näppärä auto käsitellä.
Ajoaika on tosiaan aika lyhyt jopa 4500mAh ni-mh akuilla. Koneet ja nopari eivät kauheasti lämmenneet vaikka kentällä tuli ajettua melko kovasti.

Edit: Tässä pari kuvaa vanha maxxi vs revo..



« Viimeksi muokattu: 27.07.08 - klo: 22.00 kirjoittanut Nikke92 »
Traxxas Revo 2.5

Poissa kopkop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #52 : 27.07.08 - klo: 22.18 »
Laitoin myös sen ohjauksen maksimi liikeradan mahdollistavan palikan kiinni. Tuli nimittäin tosi näppärä auto käsitellä.
p://i73.photobucket.com/albums/i203/Nikke92/26072008246.jpg[/img]

Saatko kuvan siitä palikasta?

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #53 : 27.07.08 - klo: 22.43 »
Otan huomenna kuvan palikasta. Muutenhan se on saman lainen kuin vakio mutta muutamia kulmia viilattu pois. Joskus traxxasin sivuilla oli ohjeet vakio palikan viilaamisesta, mutta en niitä tähän hätään löytänyt.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Hermanni

  • Veteraani
    • Profiili
    • Kotisivuni
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #54 : 27.07.08 - klo: 23.21 »
Joskus traxxasin sivuilla oli ohjeet vakio palikan viilaamisesta, mutta en niitä tähän hätään löytänyt.

http://www.traxxas.com/support/kb_search.php?action=artikel&cat=0&id=594
Traxxas Revo 2008 Platinum Edition ja SHARK-18 Race Monster Truck Factory Team.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #55 : 28.07.08 - klo: 01.05 »
Onhan se hienon näköinen laitos tuo uusi E-Revo, vaikkakin hieman muovisen oloinen.

Onko tuo Revon siipiteline minkälainen laadultaan? kun se tuli itse tilattua Revoon.


HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa James

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #56 : 28.07.08 - klo: 10.22 »
Mitä eroja käytännössä on E-Revon ja E-Maxxin välillä? Rakenteellisesti ovat tietysti erilaiset.

Mistä ootte tilannu E-Revoja?

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #57 : 28.07.08 - klo: 13.14 »
Siipiteline vaikuttaa ihan jämäkältä. Oman revon tilasin a main hobbiessilta. Rc-Monsterista ois saanu parikymppiä halvemmalla, mutta tajusin liian myöhään. Revon maxin ero rajoittuu melkeinpä rakenteeseen. Molemmissa on lähes samanlainen voimansiirto jne.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #58 : 29.07.08 - klo: 13.07 »
Tänään käväsin montulla ajamassa parit akulliset. Kyllä teki vähän niinku vaikutuksen tuon auton hallittavuus. Hypyt onnistuu hyvin ja ympäri en saanu kertaakaan. Edelleen harmittaa lyhyt ajoaika, mutta sehän korjaantuun kun hommataan lisää akkuja.. :D  Tuommoinen hieno hiekka ei onneksi jää pyörimään noihin koteloihin vaan tulee niihin tehdyistä "tyhjennysreistä" ulos.
Traxxas Revo 2.5

Poissa Nikke92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #59 : 29.07.08 - klo: 21.23 »
Äsken auton mukana tulleita lappuja selatessa äkkäsin sellasen asian että tuohon e-revoon saa keskidiffinki optiona.. En tiedä onko muut tätä tienny, mutta ainakin itselle tuli ihan uutena juttunu tietoon. Eikä  oo kitti hinnalla pilattu 39$ traxxasin varaosa luettelossa.

Edit: Niin ja se keskidiffi menee myös uuteen e-maxxiin..
« Viimeksi muokattu: 30.07.08 - klo: 18.13 kirjoittanut Nikke92 »
Traxxas Revo 2.5