Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 524997 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #960 : 10.01.10 - klo: 05.48 »
Se riippuu paljon minkä valmistajan aluosista on kyse, kyllähän ne kestää mutta siirtää vain heikon kohdan johonkin muualle.
Sitten on pikkuhiljaa koko auto painava alu-hirviö.

eniten se riippuu alumiinin laadusta ja valmistajan viimeistelyyn käytetystä ajasta.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #961 : 10.01.10 - klo: 07.38 »
Älä missään nimessä ala tunkemaan sitä alupalikkaa autoon.
Etenkin jos haluat pitää sen ajossa ja vähänkään siistissä kunnossa/huollettavana.

Joitakin yksittäisiä kriittisiä paikkoja voi/kannattaa aluttaa (kääntöpalat, diffit, yms).

Esim: tukivarsissa on ruuvikiinnityspisteitä jokunen, joko ruuvit ei pysy kiinni tai niitä ei saa auki ja menee aivan hirveän näköiseksi kivisuihkeessä yms.

Ja kuluu aivan eritahtia kun nuo omat muoviosat.
Eikä revon jousitus ole muutenkaan ikuna liian jäykkä, saati jos sinne alua työntää reippaasti.

Tämä siis oma kantani/näkemys asiasta.
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #962 : 12.01.10 - klo: 10.16 »
Oli muuten menny takapäästä bulkhead poikki. En ees tiiä koska, mut ei hirveesti oo haitannu menoo. Niitä ei vissiin oo ku muovisia saatavana. meinasin vaan sitä mukaa päivittää autoon alu osia ku muovi laukee. Vai onko siinä mitään järkee? Onko alu osat yleensä kestävämpiä osia vai ei?

Meni varmaan siitä diffin ulostulojen kohdalta, arvaan. Ei taida tuota osaa alumiinisena ja kuten jo todettua alumiiniosien vaihtaminen aiheuttaa sitten sulakkeen siirtymisen toisaalle. Itsellä on "isossa" Revossa täysalumiinirunko ja päästä päähän alumiininen pohjapanssari/pohjalevy. Tässä kuvassa näkyy runko, sekä etu- ja takaosan pohjapanssarit, jotka muovisten skid platejen alla. Kuvasta puuttuu itse pohjalevy.



Tässä näkyy pohjalevy paikallaan ylhäältä päin kuvattuna:



Tällä autolla ajetaan vain hiekkakuopilla eli se saa jatkuvaa hiekkapuhallusta ja parhaiksi olen todennut muoviset tukivarret, eikä noiden bulkheadien kanssakaan ole suuremmin ollut ongelmia, vaikka ovat muovia. Kulumaa näkyy takatukivarsissa ja vetareissa, sekä pohjalevyssä, mutta suurimmaksi osaksi sillä on vain ulkonäöllistä merkitystä.

Revo 6x6

Kuusipyöräinen Revo notkahti taas askeleen lähemmäksi koeajoa, kun Itella lopulta sai kannettua joulukuun alussa Liquid RC:ltä lähteneet osat tänne asti.

Koska alkuperäinen koritolpparakennelma ei mahdu pidennyksen jälkeen alkuperäiselle paikalleen, vaan siirrettiin auton perään, piti tilalle rakentaa omavalmiste.



Materiaaliksi valikoitui hyllystä löytynyttä alumiinia, 8 mm umpitankoa ja 10 x 10 mm profiilia. Lisäksi tarvittiin muutama ruuvi ja ruuvilukitetta. Rakennelma vaikuttaa kohtalaisen tukevalta, antaen kuitenkin hieman joustoa korille. Hieman kuitenkin epäilyttää pitäisikö siihen sittenkin tehdä myös pituussuuntainen jäykiste, mutta aika näyttää.



Vähän jää tuo orkkiskori lyhyeksi, mutta katsotaan mitä sen tilalle keksitään. Tänään olisi töiden jälkeen tarkoitus ottaa ensimmäiset tyypit siitä miten Revo liikkuu kuudella pyörällä.



Seuraavaksi olisi sitten vuorossa takapyörien ohjauksen suunnittelu ja toteutus...

(nämä kuvat viihtyvät oikein hyvin täällä, eivätkä kaipaa kopiointia mihinkään galleriaan)
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa juhza

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #963 : 12.01.10 - klo: 14.34 »
Eikös tuohon voisi kehittää jotain rekka-tyylistä lookia? :)

Siistin näkönen.
HPI E-Firestorm Flux | Losi 1/36 High Roller | Tamiya DF03-RA Mitsu Evo IV

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #964 : 12.01.10 - klo: 16.22 »
Aivan. Tyyliin voisi sopia rekan "nupin" lookki eli joku Sisun koppa ja koko takaosa trukkeineen voisi olla avoin. Pelkkä dolly vain taka-akselilla.


Minä olen vääntänyt kättä hieman RC Planetin tilauksen kanssa. Tilasin joulukuussa alumiiniset iskarit, mutta pojat lähettivät saman orkkikset mitä Revossa tulee jo itsessään. Viimeisimmässä viestissään myyjä harmittelee tuhansien tuotekuvien hallittavuudestaan ja syyttää Traxxasia tuotekuvan vaihdosta, heh.

Tilasin tämän:


ja RC Planet lähettikin tämän:


Myyjä on jankannut viisi päivää, että tuote on sama, vaikka descriptionkin väittää hieman eriä tuotteen sivulla. Myyjä heltyi jo palauttamaan rahaa, mutta oikeasti kiinnostaisi saada vain tuo tilattu tuote. Minkälaisia kuluttajasuojia meillä on ulkomaan verkkomyyjiin? Sama kahden viikon palautusoikeus?
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #965 : 12.01.10 - klo: 17.18 »
Terve, karvaton e-revo ootelee postissa ja kun se kotiutuu niin pitäähän siitä tyypit ottaa. Kysymys kuuluu: nyt kun tuota lunta on niin prkleesti niin pitääkö noparia jotenkin suojailla?
Karvaton ERBE

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #966 : 12.01.10 - klo: 17.42 »
Eikös tuohon voisi kehittää jotain rekka-tyylistä lookia? :)

Eiköhän tuohon ilmaannu itse tehty Land Rover Defenderin Crew Cab -kori eteen ja alumiininen lava takimmaisten akseleiden päälle. Täytyy nyt vähän katsoa mitä siskonmies kommentoi, kun auto on sen, ollut minulla toukokuusta asti "rakennettavana". Ensin tehtiin karvaton, sitten varusteltiin se foffiin ja ajettiin vähän foffia. Nyt tuli toinen taka-akseli tehtyä ja sitä ei tiedä mitä on "tilauksessa" seuraavaksi. No toisaalta tuon takapyöräohjauksen ja korin kanssa riittää vielä töitä.

Myyjä on jankannut viisi päivää, että tuote on sama, vaikka descriptionkin väittää hieman eriä tuotteen sivulla. Myyjä heltyi jo palauttamaan rahaa, mutta oikeasti kiinnostaisi saada vain tuo tilattu tuote. Minkälaisia kuluttajasuojia meillä on ulkomaan verkkomyyjiin? Sama kahden viikon palautusoikeus?

Tilatun tuotekoodi oli ilmeisesti 5460X, mutta mikä oli toimitetun? Katselin, niin sama kuva näkyy olevan monessa paikassa, mutta tuli kuitenkin useammasta sellainen käsitys, että sisältö on taidettu kuitenkin karsia siihen mitä sinäkin sait.

Ei ole mitään kuluttajansuojaa, jos on EU:n ulkopuolelta tilattu ja EU:n sisälläkin on kovin vaikeaa varmistaa oikeuksiaan. Eihän tuo onnistu aina Suomessakaan. Tuotteen vaihtamisessa ei varmasti ole mitään järkeä, joten jos myyjä hyvittää jotain, niin sitten pitää katsoa saako sillä sen mitä jäi uupumaan vai ei.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #967 : 12.01.10 - klo: 18.26 »
Kysymys kuuluu: nyt kun tuota lunta on niin prkleesti niin pitääkö noparia jotenkin suojailla?

No itse en suojaamattomalla noparilla lumella kokeilisi.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #968 : 12.01.10 - klo: 18.47 »
Kysymys kuuluu: nyt kun tuota lunta on niin prkleesti niin pitääkö noparia jotenkin suojailla?

No itse en suojaamattomalla noparilla lumella kokeilisi.

Eli jotain muovipussi/ilmapallo viritelmiä? Kestääkö Mambassa oleva tuuletin?
Karvaton ERBE

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #969 : 12.01.10 - klo: 19.31 »
Itse olen lakannut Mamba Monster -noparin piirilevyn elektroniikkalakalla ja tiivistänyt kotelon silikonilla, niin ettei sinne pääse vesi. Tuuletinta en ole suojannut mitenkään, mutta ei se pakkaskelissä ja lumessa koskaan lähdekään päälle. Noita omissa olevia Futaban vastareita olen käyttänyt suojaamatta, eikä ainakaan vielä yksikään yhdeksästä ole sanonut toimintasopimusta irti on sitten ajettu lumessa tai vesisateessa.
« Viimeksi muokattu: 12.01.10 - klo: 19.38 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #970 : 12.01.10 - klo: 19.39 »
Itse olen lakannut noparin piirilevyn elektroniikkalakalla ja tiivistänyt kotelon silikonilla, niin ettei sinne pääse vesi. Tuuletinta en ole suojannut mitenkään, mutta ei se pakkaskelissä ja lumessa koskaan lähdekään päälle. Noita omissa olevia Futaban vastareita olen käyttänyt suojaamatta, eikä ainakaan vielä yksikään yhdeksästä ole sanonut toimintasopimusta irti on sitten ajettu lumessa tai vesisateessa.

Olin aatellut että jollain muouvipussiviritelmällä ajelisin kunnes lumet sulavat.
Karvaton ERBE

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #971 : 12.01.10 - klo: 19.45 »
Muovipussiin sisään pääsee ilmassa oleva kosteus, joka on siinä tilassa, jossa suljet sen noparin sinne pussiin. Kylmemmässä ulkoilmassa tuo kosteus tiivistyy pussin sisällä vedeksi ja siksi tuota pussiviritystä käyttävät ovat laittaneet pussiin jotain mikä imee tuon kosteuden.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #972 : 12.01.10 - klo: 19.55 »
Muovipussiin sisään pääsee ilmassa oleva kosteus, joka on siinä tilassa, jossa suljet sen noparin sinne pussiin. Kylmemmässä ulkoilmassa tuo kosteus tiivistyy pussin sisällä vedeksi ja siksi tuota pussiviritystä käyttävät ovat laittaneet pussiin jotain mikä imee tuon kosteuden.

Eli joku pesusienen pala ja nippusiteellä pussi kii. Ja lötyykö elektroniikalakkaa perus rautakaupoista?
Karvaton ERBE

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #973 : 12.01.10 - klo: 20.55 »
Tuskin mistään K-Raudasta ainakaan, mutta jos tuo profiilisi paikkakunta pitää paikkansa, niin käy hakemassa Partcosta.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #974 : 12.01.10 - klo: 22.55 »
Mitkä E-Revon välitykset on?
Diffilautaspyörä 43t?
Pinjoni 13t?
Spurri *t?
ja onko siinä "vaihe"lootassaki vielä jotku välitykset?

(En ole kuullut kooklesta, enkä ole lukenut koko topiccia läpi, enkä ole katsonut manuaalista, enkä ala purkamaan "vaihelaatikkoa"   )

Jos joku sattuis muistamaan suunnilleen, niin pystyis laskeskelemaan että jotta minkä kokoista pinjonia alkais tavoittelemaan Revoon...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #975 : 13.01.10 - klo: 00.12 »
E-Revon vakiovälitykset:

HarjallinenHarjaton
Ensiövälitys 3.583.78
- Spur 6868
- Pinion 1918
Vaihdelaatikko 1.831.83
- Drive gear 1818
- Idler 2020
- Output gear 3333
Diffit 2.852.85
- Diffin lautaspyörä3737
- Diffin pinioni 1313
Kokonaisvälitys18.6718.83
« Viimeksi muokattu: 13.01.10 - klo: 00.33 kirjoittanut Penguin »
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #976 : 13.01.10 - klo: 00.26 »
Kiitos ja kumarrus Penguinille nopeasta vastauksesta.
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #977 : 13.01.10 - klo: 00.47 »
On tuossa vakiovälityksessä pieni ero omaan "isoon" Revoon, jonka kokonaisvälitys on 12.21. Voimalaitos on sama kuin harjattomassa E-Revossa, mutta pituutta 110 mm enemmän ja painoa 1,4 kg enemmän ajokunnossa. Kun tuokin tarjoaa etutassuja ihan kohtuullisesti ilmaan rivakasti kiihdyttäessä, niin pysyykö tuo vakio harjaton E-Revo ollenkaan neljällä pyörällä.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #978 : 13.01.10 - klo: 01.14 »
Muovipussiin sisään pääsee ilmassa oleva kosteus, joka on siinä tilassa, jossa suljet sen noparin sinne pussiin. Kylmemmässä ulkoilmassa tuo kosteus tiivistyy pussin sisällä vedeksi ja siksi tuota pussiviritystä käyttävät ovat laittaneet pussiin jotain mikä imee tuon kosteuden.

Eli joku pesusienen pala ja nippusiteellä pussi kii. Ja lötyykö elektroniikalakkaa perus rautakaupoista?

Suodatinpussi on kanssa hyvä, imee hyvin kosteuden. Suodatinpussia olen käyttänyt aina kun on oikein märkää lunta ja loskaa.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #979 : 13.01.10 - klo: 13.44 »
Kun tuokin tarjoaa etutassuja ihan kohtuullisesti ilmaan rivakasti kiihdyttäessä, niin pysyykö tuo vakio harjaton E-Revo ollenkaan neljällä pyörällä.
Ei. Pikkuisen pirteämmillä hiilikoneillakin keulii.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #980 : 13.01.10 - klo: 14.30 »
Kun tuokin tarjoaa etutassuja ihan kohtuullisesti ilmaan rivakasti kiihdyttäessä, niin pysyykö tuo vakio harjaton E-Revo ollenkaan neljällä pyörällä.
Ei. Pikkuisen pirteämmillä hiilikoneillakin keulii.

Suoraan sanoen, 6s:llä ei oo oikeen mitään mieltä siinä menossa.
Pihalla on n.100m siivu nurmikkoa, ja hienosti menee päästä päähän pelkillä takatassuilla.
Karkeesti sanoen menee etufillarit ilmassa niin kauankun pitää liipasimen pohjassa, tai lähtee lapasesta..
son loppu ny.

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #981 : 13.01.10 - klo: 19.52 »
Tuo kolmas akseli on kyllä hyvä wheelie bar - ei keuli - mutta samalla vetävä sellainen, joten vie autoa eteenpäin. Laitettiin tänään keskidiffiin Kyoshon 500 000 wt silikonit, mutta on se kahden taka-akselin vastus sen verran suuri, että silti meinaa veto olla liian etuakselipainotteista. Huomenna testataan ilman keskidiffiä ja katsotaan mitä muita diffivaihtoehtoja nurkista löytyisi.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa the man

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #982 : 13.01.10 - klo: 20.50 »
Tänään tuli otettua tyypit e-revosta ja on kyllä halvatun hauska peli! :grin: Kuhan sais viel lipot hankittua niin he**etti on irti :evil:...
Karvaton ERBE

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #983 : 13.01.10 - klo: 21.22 »
Pitää huomenna askarrella lapakumit kaikille kolmelle akselille, niin näkee mihin tuolla oikein pääsee. Nyt on ajettu testiä vakio-Taloneilla ja 10 cm hanki ei tunnu missään. Vasta siinä vaiheessa alkaa meno hiipumaan, kun alle pakkautuu niin paljon lunta että auto jää pohjastaan kannatukselle.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #984 : 14.01.10 - klo: 11.00 »
Jonninmoinen videohan siitä olis kiva nähdä, miten se yskii.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa travi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #985 : 16.01.10 - klo: 20.33 »
Mä en ole suojannut mitään lumelta, paitsi akkujen tuuletusaukot on ummessa. Kone, vastari ja nopari ovat kestäneet
hyvin. Alla kuva 20min ajon jälkeen ilman koppaa. Kymmenkunta latausta olen hankirallia ajanut, en taida vesisuojauksista hirveästi hössöttää ennen varsinaisia vesikelejä.



Flightmaxin 3S 5000mah 30C akusta sensijaan tuli tänään ilmapallo.


MMM E-Revo,Sidewinder SLASH,Mamba Max E-SAVAGE,mamba-25 ZK-2, 1/16 Revo VXL,Sidewinder+mabuchi Tamiya Mini M05

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #986 : 16.01.10 - klo: 21.04 »
Lyö kirveellä tuohon akkuun jossain aukealla, ja JUOKSE. Ota myös videolle, niin voit jälkeenpäin katsoa mitä revolle olisi käynyt  :embarrassed:. -Sami
Jeps

Poissa k0rppi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #987 : 17.01.10 - klo: 17.52 »
uus e-revo täälläkin suunnalla since perjantai. alkuunsa ei muuta kun paketti auki ja auto osiks. tänään duunailin swaybar kitin kiinni, jousten vaihto jäykempiin ja samalla vaihdoin iskareihin öljyt sisään ja onneksi näin, koska iskareissa oli jokaisessa eri verran öljyä. pahimmassa tapauksessa öljyn pinta oli n.10mm yläreunasta ja parhaillaan öljyä oli n.2mm yläreunasta. jokaisessa tapauksessa pumpatessa kuului kun ilmakuplat liikkui.

seuraavat rojektit tulee sitten noparin johdotuksiin ja kardaanin suojaukseen mikäli tarvetta esiintyy.

kaupoilta pitäisi käydä etsimässä "suihkuhattu" niin saa suojattua sisälmykset vedeltä ja lumelta.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #988 : 18.01.10 - klo: 12.58 »
Iskarin öljyistä puheen ollen, mitä suositellaan? Eteen ja taakse? Riippuu tietysti ajotavasta ja -paikasta, mut suunnilleen? Tehtaallahan niihin laitetaan 40w öljyä.
Ittellä auto paloissa ja vois samalla vaihtaa iskareihin litkut, kun on vielä tehtaa ilmat niissä.
« Viimeksi muokattu: 18.01.10 - klo: 13.03 kirjoittanut Tzone »
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #989 : 19.01.10 - klo: 15.26 »
Törmäsin tämmöisiin.
http://www.thetoyz.com/cart/thetoyz_details.lasso?id=11163&cat_name=REVO#

Ideana ihan hauska, mut mahtaako olla toimiva. Onko kokemuksia?
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.