Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 523523 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #810 : 25.11.09 - klo: 06.32 »
Olisko body clip retainer vaikka.. voinee esiintyä muillakin nimillä.

Kiitos vaizki! Yksinkertainen pieni keksintö; nimimerkillä: Jo Neljät Klipsut Kadottaneena.

Englanninkielisellä foorumilla nick 'revo bascher21' on pettynyt syntymäpäivälahjaansa ja ilmeisesti poltti noparin, jos ymmärsin englantia oikein. Syynä ilmeisesti riittämättömät ampeerit hänelle myydyissä akuissa eli hieman reilut 80. Kysymys kuuluu: miten nuo ampeerit lasketaan? Minulla siis 2 x 3SP1 Li-Pot 4 800 mAh ja purkuvirta 20 C.

Tämä iski tajuntaani kun kommentoitte mm. noita YouTube vidoitani ja Revoni nihkeää kulkua niissä. Nyrkkisääntönä tuossa viestiketjussa suositaan harjattomalle E-Revolle 3S Li-Poja, 5 000 mAh ja 30 C.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa rekonen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #811 : 25.11.09 - klo: 10.16 »
Kysymys kuuluu: miten nuo ampeerit lasketaan? Minulla siis 2 x 3SP1 Li-Pot 4 800 mAh ja purkuvirta 20 C.

Tämä iski tajuntaani kun kommentoitte mm. noita YouTube vidoitani ja Revoni nihkeää kulkua niissä. Nyrkkisääntönä tuossa viestiketjussa suositaan harjattomalle E-Revolle 3S Li-Poja, 5 000 mAh ja 30 C.

Purkuvirtahan lasketaan akun kapasiteetti * C -arvo. Eli sinun tapauksessahan, jos ajat sarjassa noita 3s1p lipoja niin maksimipurkuvirta akuissasi on 96A. Lisäksi akut yleensä kykenevät hetkelliseen (n. 30s) maksimipurkuvirran ylitykseen joka on hieman suurempi. Kyllähän tuon kokoluokan autolle ja moottorille kannattaa ostaa reilusti purkuvirtaa omaavat akut.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #812 : 25.11.09 - klo: 18.03 »
Monsterillehan on spexattu 120A.
Omat akut on 5000mah 25C = 125A.
Tais kuitenkin Pinkviinin ELogger mittaukset näyttäneen jopa 150A.n piikkivirtoja.

Et jos akkuostoksia suunnittelee, on auto mikä tahansa nin 30C on minimi.
Niitä saa sitten etiepäikin helpommin kaupattua.
Niin ja tietysti tuo 30C oli 5000mah määrälle, jos pienenpi niin tietysti enempi vielä ceetä.
son loppu ny.

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #813 : 26.11.09 - klo: 01.33 »
Joo 5000mAh ja 30C Zippy Flightmaxit täälläkin E-revo brushlessissa...

http://www.hobbyking.com/hobbycity/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8587

En itsekään suosittele < 30C akkujen ostamista.. ne 30C+vaan tuntuu olevan säännöllisesti loppu Hoppikinkiltä niin on muutama 20C akkukin tullut ostettua mini-Revoon.. jossa ne taas tuntuu toimivan ihan ok.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #814 : 26.11.09 - klo: 07.20 »
Joo 5000mAh ja 30C Zippy Flightmaxit täälläkin E-revo brushlessissa...

Ajattelin kysyä heti perään, että vaikuttaako 30C (purkuvirta) myös latausvirtaan ja näyttää noiden Zippy Flightmaxin suhteen vaikuttavan: Max Charge Rate 2C. 5 000 mAh x 2C = 10 A! Tosin noin ärjy laturi on jo hinnakas; vai onko. (Minun halpikset kun jaksavat puskea vain 3 A).

Harmi kun noissa Zippyissä on banaaniliittimet ja tasausliittimenä JST-XH:t. Tilasin jo kertaalleen väärät 20 cm tasauskaapelijatkojohdot JST-XH liittimillä. Minkä niminen liitin on tämä samannäköinen tasausliitin, mutta pienellä lukitusklipsulla? Voisi verrata korppuasemien virtaliittimen ulkonäköön.


JST-??

Innostus kysyä purkuvirrasta kehittyi tuosta revo basher21:n englanninkielisen foorumin viestiketjusta ja muistaakseni sjosin nopeudensäädinongelmista. Ts. kun ja jos Mamba Monster Maxille, noparille, tulee liian vähän ampeereita (alle 80 A), niin se ylikuumenee tai jopa palaa. Vai oletko sjos saanut kuvaa mikä aiheutti ongelmasi? Väärät välitykset? Etuvetoisena rälläys?

Kiinnostus Zippy Flightmaxeihin heräsi mutten tilaan niitä nyt talveksi, vaan ehkä vasta keväällä. Tulevatko ilman tullin puuttumista asiaan ja millä postimaksulla? Painoa kun tulee kuitenkin jo paljon (800 g).

Onni onnettomuudessa minun 20C Li-Po-akuissa on se, että noobielle lienevät olleet kuitenkin ihan oikea ratkaisu: auto on enemmän hallittavissa kun ei ole ihan niin raketti kiihtymään. Mutta jälleen harjaantuneet silmänne olivat oikeassa YouTube videoistani: nihkeää kulkua, pomppii, vieterit venyvät ja auto yliohjaa.  ;-) Odotankin ensikesältä jo enemmän, oikeilla säädöillä, kiitos teidän.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #815 : 26.11.09 - klo: 12.18 »
Kyllähän noita suurempia latausvirtojakin on noissa akuissa, mut kaikki akut mitä on tullut ostettua tuolta king kongista, on niissä lukenut 1C vaikkakin sivustolla ollut 2/3C.
Turvallisinta on latailla kuitenkin tuolla 1C:llä.

Meinasin laittaa itselle tilaten 4 zipaletta 40C zippyjä. (Tekin RX8 on muistaakseni spexattu 210A :roll:)

Ei mikään ihme että on monsteri savunnut noilla akuilla, 3300mah 25C = 82,5A...
Eipä oiken riitä wirtaska monsulle noista akuista. :evil:

Itse en ole omista monstereista sen kummemmin selvitellyt syytä miksi ovat purkautuneet.
Enkä ole käyttäyt castlella korjuussakaan vielä, jospa tässä talven aikana..
Ei sillä kuitenkaan ole ollut merkitystä mistä päästä on auto raapinut maata.
Yks varteen otettava syy on tod näk ollut pitkät välitykset, eli 24/54 mikä on pisin trx:n mukaan ja millä pitäis 100 irrota ?
Ja tuolla vällärillä tuli bashattua pihassa/montulla, mielestäni tuolloin oli vauhti kohdillaan. :grin:

Eiköhän tuo data loggeri ole myös talven aikana olevista hankinnoista yksi.
Yhestä kauppaakin kävin, mutten ostanut kun oli 100A versio, lainaankin olisi kyllä saannut yhden.

Aikamoinen sisäinen muodonmuutos muutenkin tulossa revoon talven saatossa.
Muutama sulakekohta tosin jätetään.
Jos tulevilla muutoksilla ei lelut pysy ehjänä, ni sen jälkeen ei enää osaa paljon parannella..
son loppu ny.

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #816 : 26.11.09 - klo: 12.27 »
Moro,
Sanokaas minkä firman pinioneita kannattaa tilailla ja mitkä sopii tohon harjattomaan malliin?
Semmoisia mielellään mitkä kestää.
Tilaus tehdään modelsportille. Oon tilaamassa sieltä muutakin sälää.

Ihtellä on Robinson Racing pinioneita käytössä ja vielä Hard mallia.
Nämä ovat kait niitä suht koht kestävimpiä, kestää ajaa terästäkin vasten.

E-Revossa ei tosin niin suusta merkitystä ole, kun on muovinen spurri.

Noita kuitenkin jos ostat et kakkia osta.

E: tuli oikosulku pinioneista ? tai no, mut parempia vielä taitaa olla Hot Racingin pinionit..
« Viimeksi muokattu: 26.11.09 - klo: 20.32 kirjoittanut sjos »
son loppu ny.

Poissa Tzone

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #817 : 26.11.09 - klo: 15.11 »
Kiitos pinioni tiedoista.
Itelle tuli just eilen postiin pari ko. zippyä ja tuli kotipostiin asti ei tulliin.
Tullista kerrottiin, että alle 150€ tilauksiin ei tuu tullimaksuja, mutta alv tarvis maksaa. En sitte tiedä miksi oma paketti tuli suoraan postiin, mutta en ajatellellu lähtee sitä enää kyseleen.
Tilauksen tein 11.11 ja perillä oli 25.11. Postitus oli halvimman mukaan painoon ja kokoon nähden.
Ei välttämättä tarvitse olla hyvä. Voi olla parempi.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #818 : 26.11.09 - klo: 16.16 »
Morot vaan, tällaaset akut tuli tilattua autoon:

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34633

Onko kokemuksia ja mitäpä luulette/tiedätte, riittääkö amppeerit isolle karvattomalle e-revolle?
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #819 : 26.11.09 - klo: 16.18 »
Muutes, kun puhutaan paljon noiden lipoakkujen vaatimuksista siten, että pitää olla tarpeeksi virranantokykyä jotta nopari kestää. Niin mites, onko sama homma Nimh akuilla? Arvelisi kuitenkin äkkisiltään että nimhien virrananto ei ole lähellekään lipojen veroinen.... :huh:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #820 : 26.11.09 - klo: 16.20 »
Ei se nopari hajoa vaan akku jos sen virranantokyky ei riitä.

Poissa vaizki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #821 : 26.11.09 - klo: 16.27 »
Morot vaan, tällaaset akut tuli tilattua autoon:

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34633

Onko kokemuksia ja mitäpä luulette/tiedätte, riittääkö amppeerit isolle karvattomalle e-revolle?

Eikö se kannattaisi kysyä ENNEN kuin ostaa :huh: Eiköhän tuo akku kestä mutta itse ajan 5000mAh 3S 30C akuilla tosiaan kun kiinanpojat niitä toimittaa sopivan kokoisena.

Eikä se nopari vaadi mitään virtaa mistään, vaan moottori ottaa virtaa noparin läpi akuista. Jos ei nopari kestä sitä virtaa niin se käryää ja jos akkujen virranantokyky ei riitä niin ne sulaa, paukkuu, pullistuu tms ikävää.

Poissa sanppa75

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #822 : 26.11.09 - klo: 17.06 »
Morot vaan, tällaaset akut tuli tilattua autoon:

http://www.modelsport.co.uk/?CallFunction=ShowSpecification&ItemID=34633

Onko kokemuksia ja mitäpä luulette/tiedätte, riittääkö amppeerit isolle karvattomalle e-revolle?

Eikö se kannattaisi kysyä ENNEN kuin ostaa :huh: Eiköhän tuo akku kestä mutta itse ajan 5000mAh 3S 30C akuilla tosiaan kun kiinanpojat niitä toimittaa sopivan kokoisena.

Eikä se nopari vaadi mitään virtaa mistään, vaan moottori ottaa virtaa noparin läpi akuista. Jos ei nopari kestä sitä virtaa niin se käryää ja jos akkujen virranantokyky ei riitä niin ne sulaa, paukkuu, pullistuu tms ikävää.


Ai niinkö...?  :huh:    :tongue: :wink:

Noh, ajattelimpahan kysyä täältäkin mielipidettä kun sellaisen toisaalta jo ennen ostopäätöstä sain. :smiley:

Eikun vastaamaan rohkeasti vaan. Ainiin, ja kiitos vastauksesta vaizki.  :smiley:
Näissä kuvioissa vuodesta 1985.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #823 : 28.11.09 - klo: 13.35 »
Palaan vielä MMM aiheeseen ja revo basher21in aloittamaan englanninkieliseen viestiketjuun. Minusta nimittäin tuntuu nyt, että olen levittämässä väärää tietoa ja jengi tilaa "turhaan" 3S 40C tai 50C akkuja E-Revoihinsa, vaikkakaan '3S 5 000 mAh' suosituksessa ei ole mitään väärää.

Katsoessani Castle Creatinsin FAQ sivua todetaan FAQ-vastauksessa #5 minimi ampeeriksi niinkin alhainen lukema kuin 75. Vastauksessa painotetaan myös liittimien tärkeyttä. Olemme aiemmin todenneet täällä, että Traxxasin alkuperäiset virtaliittimet omat ovat parhaat. Edes klooneihin ei tule kajota.

Mikä sitten aiheuttaa ylikuumenemista noparille? Siihen vastaa tuossa englanninkielisessä threadissa sfr4x4 näin: "The MMM doesn't have the greatest filter capacitor setup on it's DC side. Running batteries with too low amps only adds more strain on it causing the caps (and then the ESC) to go up in flames."

Ymmärrän tuosta sen ettei noparissa ole kykyä suojautua joltain. Virtapiikiltä vai alijänniteltä? Idean kuitenkin ymmärrän: annetaan hanaa, niin auto miettii sekunnin ennen kuin lähtee etenemään. Esimerkki kotioloista: tehokas sähkölaite "vilauttaa" hieman asuinhuoneistojen valoja käynnistyessään; esim. pölynimuri.

Joku asiaa tunteva voisi nyt selittää mitä virtojen ja jännitteiden ja wattien maailmassa tapahtuu ja miksi nopari ylikuumenee. Itse en omaa näitä sähköteknillisiä taitoja.

asheck toteaa taas vastavaasti: "But this is ridiculous. 85 amps at 22 volts is 1870 watts. So that's the equivilant to 133 amps at 14 volts. That's plenty of power for 50 mph or so."

Tätä kohtaa en ymmärrä ollenkaan. Nyt laskukaava mAh/ 1 000 * C pädekään, vaan on joku uusi sähköopin kaava, jossa on watit mukana. WTF? Samalla joku voisi lisätä soppaan montako hevosvoimaa irtoaa, niin tajuaisi oman moottorinsa päälle kansanomaisemmin.

Minulta on unohtunut mainita se oleellinen tieto, että akut voidaan kytkeä myös rinnan, jolloin virta kasvaa 2x. 4S setit kun ovat omiaan mm. bashaukseen, joissa ei tarvita huippunopeutta eikä räjähtävää kiihtyvyyttä. Auto on parempi hallittavuudeltaan.

"Tyhmyyttä on olla kysymättä. Viisautta taas olla tekemättä samaa typeryyttä toistamiseen." Siksi palasin wanhaan asiaan.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #824 : 28.11.09 - klo: 15.43 »
Mikä sitten aiheuttaa ylikuumenemista noparille? Siihen vastaa tuossa englanninkielisessä threadissa sfr4x4 näin: "The MMM doesn't have the greatest filter capacitor setup on it's DC side. Running batteries with too low amps only adds more strain on it causing the caps (and then the ESC) to go up in flames."

Ymmärrän tuosta sen ettei noparissa ole kykyä suojautua joltain. Virtapiikiltä vai alijänniteltä? Idean kuitenkin ymmärrän: annetaan hanaa, niin auto miettii sekunnin ennen kuin lähtee etenemään. Esimerkki kotioloista: tehokas sähkölaite "vilauttaa" hieman asuinhuoneistojen valoja käynnistyessään; esim. pölynimuri.

En tunne laskukaavoja sen paremmin mutta epäilisin tuon sfr4x4n tarkoittavan sitä että nopari ei saa virtaa akulta tarpeeksi niin joutuu käyttämään konkat tyhjäksi noparista ja taas moottorin virranoton vähenemisen myötä täyttävän ne taas uudestaan täyteen ja tätä kun jatkuu toistamiseen niin nopari lämpiää ja konkille ei välttämättä mene paksua johtoa vaan ohut tina piirilevyllä joka lämpiää suurista virroista, korjatkoon joku jos olen täysin hakoteillä...

Ja itselläni 3s 5000mAh 20C akut rinnankytkennässä E-Maxxissa ja virtaa riittää, kun noista aika jättää niin seuraavaksi tulee 4s pakkoja kaksi rinnan
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #825 : 28.11.09 - klo: 23.13 »
Toi juttu on ihan puuta heinää sen osalta kuinka järeä akun pitäisi olla. Tuo konkkajuttu sinänsä voi pitää jossain määrin paikkansa, mutta tuo alunperin mainittu akkusetti on aivan riittävä harjattomalle revolle. Olettaen, että se akku on ollut sitä mitä sen väitetään olevan.

Itselläni on vähän vakiota suurempi harjaton revo, joka painaa 1,5 kg enemmän ja sama MMM combo mitä ERBE:ssä. Kyllähän se hetkellisesti ottaa virtaa rajusti, mutta ne hetket on enintään muutaman sekunnin mittaisia ja niistä selvitään sillä mitä akku antaa ulos maksimissaaan purskeena. Jos auton ehjä eli siinä voimansiirto pyörii vapaasti, ei tarvittava teho mitenkään voi olla jatkuvasti liki kahta kilowattia.

Ne watit liittyvät asiaan sikäli että aivan kun noparilla on jokin maksimi jännitteen- ja virrankestolle, on sillä myös maksimi tehonkesto.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Slugi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #826 : 29.11.09 - klo: 03.54 »
Olen myös alussa ajanut noilla akuillani erikseen ja oli siinä ja siinä että virta riitti Feigao 7XL koneelle, lämpenivät jonkin verran joskaan ei kuumaksi asti, joten laitoin varmuuden vuoksi ne rinnan...
eli 5000mAh 25C akut riittävät jo mainiosti

Eiköhän ne akutkin jo pilalle menis/lämpeis jos ei pystyis luovuttamaan noparin kautta sitä virtaa jota motti tarvitsee, eli tuskin se nopari siinä eniten siitä kärsii...
E-Maxx BL | | 2x Slash VXL | Slash 4x4 VXL | Stampede 4x4 | | 2x Axial SCX10 | Mini-Z AWD & MR-02 ASF | TL Micro DT | Futaba 4PKS | Sabe

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #827 : 29.11.09 - klo: 22.35 »
Moro,
Sanokaas minkä firman pinioneita kannattaa tilailla ja mitkä sopii tohon harjattomaan malliin?
Semmoisia mielellään mitkä kestää.
Tilaus tehdään modelsportille. Oon tilaamassa sieltä muutakin sälää.

Ihtellä on Robinson Racing pinioneita käytössä ja vielä Hard mallia.
Nämä ovat kait niitä suht koht kestävimpiä, kestää ajaa terästäkin vasten.

E-Revossa ei tosin niin suusta merkitystä ole, kun on muovinen spurri.

Noita kuitenkin jos ostat et kakkia osta.

E: tuli oikosulku pinioneista ? tai no, mut parempia vielä taitaa olla Hot Racingin pinionit..


Ihan oikein mainostit Robinson Racing pinjoneita, ne kyllä kestää.

Toisin kuin nuo Hot Racingin pinjonit ei kestä viittä minuuttia terässpurria vasten...
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #828 : 29.11.09 - klo: 23.18 »
Ihan oikein mainostit Robinson Racing pinjoneita, ne kyllä kestää.

Toisin kuin nuo Hot Racingin pinjonit ei kestä viittä minuuttia terässpurria vasten...

Juu editoinnin jälkeen muistelin et tais kuitenkin olla ensiksi mainittu se oikeampi kuitenkin.
Tosin taitaa Hotit toimia muovia vasten.

Ja eihän se revo muutenkaan pysy yli viittä min kauempaa läjässä..
son loppu ny.

Poissa nallepuh

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #829 : 30.11.09 - klo: 03.20 »
RC Monsterilta saa kanssa ainakin omien kokemusteni mukaan kestäviä pinjoneita: http://www.rc-monster.com/search.php?nobox=&scat=&stext=pinion&stype=&sprice=&pg=2

Poissa hamietti

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #830 : 30.11.09 - klo: 12.35 »
Robinson Racing pinjonit on ollu ihan kestäviä ainakin mun käytös:

revon kestävyyteen niin ihan ok se kestää ainut että vaki vetarit ei oo ketävimmästä päästä.
Teamc rakennettu Buggy 1:8 teamc truggy 1:8
jg buggy 1:8

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #831 : 06.12.09 - klo: 18.30 »
Piti ryhtyä vähän ehostamaan Revoa, kun alkoi olla niin tylsä "vakiona":



Yllä oleva kuva ensimmäisestä sovituksesta. Taakse tulee akseliväliä pidentävät tukivarret, joilla saadaan vähän enemmän (10-19 mm) etäisyyttä akselien väliin. Iskareiden kiinnitys tuli myös jo väkerrettyä tuohon ja tarkoitus olisi vielä jyrsiä paikka servolle, jolla käännellään kahden takimmaisen akselin renkaita. Saa nähdä riittäkö yksi 20 kilon servo vai pitääkö laittaa molemmille akseleille/puolille oma.



CNC-koneen puutteessa levyn leikkaus Bilteman pistosahalla, diffin kolon jyrsintä dremelillä ja poraukset ikivanhalla käsiporalla, joka kiinnitetty halpisporatelineeseen "pylväsporaksi".

Akseleiden väliin alapuolelle tulee vielä samanpaksuisesta alumiinilevystä jäykiste, jotta auto ei ole ihan mato.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #832 : 08.12.09 - klo: 00.35 »
Hieno Revo tulossa.

Pitäisikö pistää paremmaksi ja rakentaa telaketjut omaan.  =)
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #833 : 08.12.09 - klo: 12.37 »
Moro, on sitten e-revo saapunu kotia mutta akut o viel matkalla niin ei oo päässy testailee. Jotenka täs ois aikaa vähä ropailla autoa. Mitenkäs tarviiko/kannattaa tehä mitää erityisjuttuja talvee varte ja onkos se castlelink kaapeli paha kytkee? Nakkeihin on porattu jo reijät ja ruuvei kiristetty, kardaadin suojalevyäkin alettu väsää, oottekos sitä liimannu jollai kii sinne vai senku heittää sen ni pysyy ?

Täs vähä niiku alotellaa näitä hommia niin älkää ihmetelkö jos vähä tyhmält vaikuttaa :)

edit: castlelinkin sain laitettuu vielku muistais et mitä päi tuo ch2 johto laitetaa takas :)
« Viimeksi muokattu: 08.12.09 - klo: 14.06 kirjoittanut Löhö »
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa EmDzei

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #834 : 08.12.09 - klo: 22.01 »
kardaadin suojalevyäkin alettu väsää, oottekos sitä liimannu jollai kii sinne vai senku heittää sen ni pysyy ?

Lukittuu itse paikoilleen. Ei tarvita mitään erilliskiinnitystä. Ts. suojalevy hieman "ahdetaan" paikoilleen, jolloin se pysyy ihan isse.

Lainaus
edit: castlelinkin sain laitettuu vielku muistais et mitä päi tuo ch2 johto laitetaa takas :)

Oranssi, punainen ruskea, kun katsot boxia tekstit oikein päin luettuna. Selvä moka Traxxasilta ettei tuo CH2 liitintä ole lovitettu.

Jousitushan siinä on hieman rento oletuksena. Taakse voisit pistää paketin mukana tulevat 120 mm jäykemmät jouset ja nykyiset jouset takaa eteen. Akkutila lähettimessä on hieman nafti ja sen suurentamisessa saat menemään hetken aikaa. Vastaavasti itse autossa takimmaiset akkutilan lämpöaukot/ akkuluukun pidikkeen voi ehkä ruuvailla valmiiksi pois mikäli olet ostanut 3S Li-Po akut. Enemmän tilaa akun johdoille. Jos sinulla olisi renkaiden tasapainottaja, niin odottelun lomassa voisit tasapainottaa ne. Säästää tulevaisuudessa laakerien kulumiselta jne.

Oletko osannut sitten ostaa Li-Po laturin ja kaikki tarvittavat liittimet, jotta akun balancerikaapeli menee laturiin ja laturissa on oikeat liittimet itse akun virtaliittimille. Samoin itse autolle, jos akuissa on eri liittimet kuin Traxxasin. Jos laturissa ei ole omaa virtalähdettään, niin onhan sinulla poweri sille?

Heitin tällaista perushuttua näin ensi alkuun lämpimikseni. Jotain perusjuttua olen raapustellut sekavasti tuonne E-Revo kuvagalleria sivulle. Linkki sigussa.
Traxxas ERBE | Multiplex 3S 4800 mAh 20C Li-Po | Multiplex LN-3008 charger | E-Revo Finland video- ja kuvagalleria

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #835 : 08.12.09 - klo: 22.04 »
Jos paljon haluaa säädellä, niin pistää Y-haaran säätimen ja vastarin väliin, niin voi puuseen tökätä kupeeseen ilman johtotalkoita.
/ Jere Siirilä

Poissa sjos

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #836 : 08.12.09 - klo: 22.08 »
Jos paljon haluaa säädellä, niin pistää Y-haaran säätimen ja vastarin väliin, niin voi puuseen tökätä kupeeseen ilman johtotalkoita.

Tämä hyvä pointti.

Penguin: Onko takimmaiseen akseliin tulossa vetokin ? ja minkälaisella ratkisulla ?
son loppu ny.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #837 : 08.12.09 - klo: 22.23 »
Minulta ei kysytty, mutta muutamiin autoihin olen tehnyt perän läpivetäväksi, eli kaksi kotelon puolikasta joissa on inputti-akseli ja pinjoni.

Sillon lodjulta tuleva kardaani pyörittää ekaa akselia ja toisessa puolikkaassa oleva pinjoni siirtää voiman takana tulevalle kardaanille/aksulalle. Toki takimmainen perä pitää muistaa kääntää, muuten se pyörii vastakarvaan :)

Tähän asti läpivetäväksi modaus on mennyt vakio-osilla ilman isompia dilemmoja.

Tosin, revon periä en nyt enään muista :(
/ Jere Siirilä

Poissa Löhö

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #838 : 08.12.09 - klo: 22.46 »
Lainaus
Oletko osannut sitten ostaa Li-Po laturin ja kaikki tarvittavat liittimet, jotta akun balancerikaapeli menee laturiin ja laturissa on oikeat liittimet itse akun virtaliittimille. Samoin itse autolle, jos akuissa on eri liittimet kuin Traxxasin. Jos laturissa ei ole omaa virtalähdettään, niin onhan sinulla poweri sille?

Joo kaks 5000mAh 3S1P 30C akkua tuli tilattua hobbykingiltä niitä tässä kuumeisesti ootellaaki :) Laturina on CS-Ultra Space Charger 2.0, 12V/240V ja traxxassin omat naarasliittimet ajattelin kolvata akuille. Näillä luulis sit pärjäävän?

Kardaaninsuojalevyn tein Hofnarin takakannesta :) vähä liimaa laitoin sen ja pohjapanssarin välii. Sitten tuli vähä lokareita suunniteltua kanssa tuossa parit kuvat :)

kardaaninsuoja
lokarit

ainiin kiitokset vastauksista
e-revo + tekin rx8/2250kv

Poissa Tepaja

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #839 : 09.12.09 - klo: 01.53 »
OT: Pakko kommentoida tuota MMM keskustelua. Omistin hetken aikaa MMM ja ohjekirjaa selatessa, muistaakseni olin lukevani että MMM tarvitsee ???A määrän toimiakseen kunnolla(en muista määrää, mutta kolme numeroinen oli).