Kirjoittaja Aihe: Traxxas E-Revo  (Luettu 524948 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1560 : 21.02.14 - klo: 22.57 »
Pitäs uusi ohjauservo pistää revoon ja ajattelin toteuttaa sen vain yhdellä servolla. Olisiko tälläinen riittävän hyvä hoitamaan ohjausta: http://hobbyking.com/hobbyking/store/__43054__TrackStar_TS_910_Digital_1_8_Truggy_Monster_Truck_Steering_Servo_66g_30_6kg_0_14sec.html

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1561 : 21.02.14 - klo: 23.12 »
« Viimeksi muokattu: 21.02.14 - klo: 23.23 kirjoittanut mikael.forsstrom »
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1562 : 27.02.14 - klo: 14.09 »
Kiitos mikaelilla vastauksesta!

Seuraava mietinnän aihe. Mikä on tuo piuha joka on kiinni vaihteiston kuoressa ja mikä sen tarkoitus on? Aikaisemmassa e-revossa ei tälläistä ollut.

Kysymys 2: Olikos revon hammastuksen väli ns 32pitch? Mikä on vakio ratastus?
« Viimeksi muokattu: 27.02.14 - klo: 14.12 kirjoittanut Jonttula »

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1563 : 27.02.14 - klo: 14.27 »
Kiitos mikaelilla vastauksesta!

Seuraava mietinnän aihe. Mikä on tuo piuha joka on kiinni vaihteiston kuoressa ja mikä sen tarkoitus on? Aikaisemmassa e-revossa ei tälläistä ollut.

Kysymys 2: Olikos revon hammastuksen väli ns 32pitch? Mikä on vakio ratastus? 
Kyllä tuo hammastus on 32pitch.
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1564 : 28.02.14 - klo: 12.26 »
Kiitos mikaelilla vastauksesta!

Seuraava mietinnän aihe. Mikä on tuo piuha joka on kiinni vaihteiston kuoressa ja mikä sen tarkoitus on? Aikaisemmassa e-revossa ei tälläistä ollut.

Kysymys 2: Olikos revon hammastuksen väli ns 32pitch? Mikä on vakio ratastus?
Onkos sulla kuvaa tuosta piuhasta ja lähinnä missä kohtaa se on ja minne se menee  :grin: Kenties RPM sensori..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1565 : 01.03.14 - klo: 23.32 »
Kiitos mikaelilla vastauksesta!

Seuraava mietinnän aihe. Mikä on tuo piuha joka on kiinni vaihteiston kuoressa ja mikä sen tarkoitus on? Aikaisemmassa e-revossa ei tälläistä ollut.

Kysymys 2: Olikos revon hammastuksen väli ns 32pitch? Mikä on vakio ratastus?
Onkos sulla kuvaa tuosta piuhasta ja lähinnä missä kohtaa se on ja minne se menee  :grin: Kenties RPM sensori..

Se on tuollainen "servo" johto ja menee tuohon vaihteiston isorattaan "juurelle". Näyttää juurikin että voisi olla joku sensori. Olisikohan tämä niitä uusia juttuja kun saa iphonen jotenkin telakoitua ohjaimeen ja se näyttää kierroksia ja muuta hömppää?

Poissa Rico

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1566 : 23.03.14 - klo: 02.05 »
Jos haluaa mennä kovaa, mutta välillä maastossakin ja talvella lumessa niin kannattaako silloin ostaa waterproof revo brushless vai kannattaako ostaa Summitti? Kaverin puolesta kyselen kun hänellä on hieman päätäntä vaikeuksia  :cheesy: Ja monsterhopup.de:stä summit + 2laturia & 2x2s lipot 669€ posteineen ja e-revo brushless + 8.4v nimh powercelliä 750€. Kumman ottaisitte?
Täysillä mennään.... Ei viineri! Jarrut ei toimi!

Poissa jaskaman

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1567 : 23.03.14 - klo: 08.48 »
summit on selkeästi sitten noista hitaampi. Eli jos kovaa haluaa edes JOSKUS mennä niin valitse e-revo. Varsinkin kun sitä saa nykyään vettä "hylkivänä"
Losi DBXL, Savage flux XL

Poissa Rico

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1568 : 23.03.14 - klo: 18.20 »
summit on selkeästi sitten noista hitaampi. Eli jos kovaa haluaa edes JOSKUS mennä niin valitse e-revo. Varsinkin kun sitä saa nykyään vettä "hylkivänä"

Kiitokset! Kyllä se sinne revoon kaatu :)
Täysillä mennään.... Ei viineri! Jarrut ei toimi!

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1569 : 23.03.14 - klo: 18.57 »
summit on selkeästi sitten noista hitaampi. Eli jos kovaa haluaa edes JOSKUS mennä niin valitse e-revo. Varsinkin kun sitä saa nykyään vettä "hylkivänä"
Ei tunnu kauheasti "hylkivän" tuota vetta jos nyt noita juttuja lukee mutta suurempi mahdollisuus jättää savut sisään  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Maikko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1570 : 16.04.14 - klo: 15.51 »
Terve tuli ostettua käytetty E-Revo ja sitä pitää hieman laittaa että sen saa ajoon.

- Mikä pinjoni on sopiva 6s combolle ja 2000kv moottorille ja oletettavasti vakio spurrille? Sellainen mikä pitää lämmöt kurissa ja pystyy huoletta ajelemaan missä tahansa. Ei siis mitään maksiminopeutta. Ilmeisesti pitää siis täyttää tällaiset speksit: 5mm akselilla ja 32 pitchillä.

- Mitä akkuja suosittelette käyttämään. Gens Acet on hyväksi havaittuja kopteripuolella, mutta asettaako noi akkukotelot jotain rajoituksia soveltuvuuteen niin että tietyt akut eivät mahdu. 3s 5000mAh olivat mielessä, jolla saa varmaan ajoaikaa riittävästi. Myös linkit esim Turnigyn akkuihin kelpaa.

 

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1571 : 16.04.14 - klo: 18.02 »
- Mikä pinjoni on sopiva 6s combolle ja 2000kv moottorille ja oletettavasti vakio spurrille? Sellainen mikä pitää lämmöt kurissa ja pystyy huoletta ajelemaan missä tahansa. Ei siis mitään maksiminopeutta. Ilmeisesti pitää siis täyttää tällaiset speksit: 5mm akselilla ja 32 pitchillä.

18pinioni ja 54 spurri on aika perus.. tai sitten 65 spurri..

- Mitä akkuja suosittelette käyttämään. Gens Acet on hyväksi havaittuja kopteripuolella, mutta asettaako noi akkukotelot jotain rajoituksia soveltuvuuteen niin että tietyt akut eivät mahdu. 3s 5000mAh olivat mielessä, jolla saa varmaan ajoaikaa riittävästi. Myös linkit esim Turnigyn akkuihin kelpaa.

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=21943&aff=561489
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1572 : 16.04.14 - klo: 19.38 »
Etkai mcly vaan sekota E-Revoa Revoon? Revossa vakiona tuo 54T ja MOD 1!! spurri mutta E-Revossa mennään 60 -sarjalaisilla ja vakiona on 68T (32p/0.8mod). Vara-osina saa sitten 62T ja 65T. Tosin olet siinä mielessä oikeassa että saa tuohon myös 54T spurrin mutta se on Jaton spurri (ainakin se mikä mulla on).
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1573 : 16.04.14 - klo: 19.50 »
Etkai mcly vaan sekota E-Revoa Revoon? Revossa vakiona tuo 54T ja MOD 1!! spurri mutta E-Revossa mennään 60 -sarjalaisilla ja vakiona on 68T (32p/0.8mod). Vara-osina saa sitten 62T ja 65T. Tosin olet siinä mielessä oikeassa että saa tuohon myös 54T spurrin mutta se on Jaton spurri (ainakin se mikä mulla on).
En sekoita.. tarkoitan ihan mallia #5608 ja 5:wink:

E-Revoon itse Traxxas ehdottaa taulukoiden mukaan juurikin mainitsemiani rattaita  :smiley:

Skill Level 2 = 18/65
Skill Level 4 = 18/54
Skill Level 6 = 18/65 tai 24/65 (high speed)

Eli eipäs kuule ole enää nykymallissa 68 spurria.. ihan vaan tiedoksi  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1574 : 16.04.14 - klo: 20.03 »
Katos tosta kuule räjäytys kuva: http://traxxas.com/explodedviews/5603-Transmission

Mikäs se siellä näkyy?? #3961 = 68T spurri vakiona.. :grin: :grin: ihan vaan tiedoksi :roll:

Ei nyt sit yleistetä eli vain harjallisessa E-Revossa on vakiona tuo 68T spurri

Enkä tiiä onks toi 54T nyt niin "perus", sillähen mennään jo sataa..
« Viimeksi muokattu: 16.04.14 - klo: 20.11 kirjoittanut s.heinonen »
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1575 : 17.04.14 - klo: 12.00 »
mcly on siinä oikeassa että nykymallissa ei ole vakiona 68t spurria. Omistan uusimman mallin ihme sensoreineen jotain iphone sovellusta varten. Tässä tosiaan on 65t spurri vakiona. Traxxasin omassa pusissa tuli vaihtoehtoiset 68t ja 54t rattaat.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1576 : 17.04.14 - klo: 12.33 »
mcly on siinä oikeassa että nykymallissa ei ole vakiona 68t spurria. Omistan uusimman mallin ihme sensoreineen jotain iphone sovellusta varten. Tässä tosiaan on 65t spurri vakiona. Traxxasin omassa pusissa tuli vaihtoehtoiset 68t ja 54t rattaat.
Juuri näin  :wink: Tuota tosiaan itsekin ihmettelen, että sensorit ovat valmiiksi jo asennettu  :smiley:

Eli äläpäs s.heinonen sekoittele porukan päitä  :grin:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Maikko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1577 : 17.04.14 - klo: 13.17 »
Kiitti vastauksista.

Oletan sen vakio moottorin olevan 2000kv tai ainakin lähellä. Taidan sitten hommata tuon 18t pinjonin omaani ja vaikka pari isompaa jos näppärästi samasta paikasta löytyy. Täällä se taitaa kiitää kyllä aika kiitettävästi.

Akuissa muuten Hobbykunkulta tilaamalla tulee niin reilut postikulut (reilu 30€), että lähes samaan hintaan saa Genssit Suomesta.

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1578 : 17.04.14 - klo: 14.06 »
Kiitti vastauksista.

Oletan sen vakio moottorin olevan 2000kv tai ainakin lähellä. Taidan sitten hommata tuon 18t pinjonin omaani ja vaikka pari isompaa jos näppärästi samasta paikasta löytyy. Täällä se taitaa kiitää kyllä aika kiitettävästi.

Akuissa muuten Hobbykunkulta tilaamalla tulee niin reilut postikulut (reilu 30€), että lähes samaan hintaan saa Genssit Suomesta.
Plus luetun perusteella kunkulla hieman toimitusvaikeuksia  :wink:

Vakiharjaton on juurikin tuo 2200kV..
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa transewaves

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • http://www.drbennet.blogaaja.fi/start
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1579 : 17.04.14 - klo: 14.44 »
Kiitti vastauksista.

Oletan sen vakio moottorin olevan 2000kv tai ainakin lähellä. Taidan sitten hommata tuon 18t pinjonin omaani ja vaikka pari isompaa jos näppärästi samasta paikasta löytyy. Täällä se taitaa kiitää kyllä aika kiitettävästi.

Akuissa muuten Hobbykunkulta tilaamalla tulee niin reilut postikulut (reilu 30€), että lähes samaan hintaan saa Genssit Suomesta.
Älä höpäjä!
Euroopan varastolta kun tilaa niin ei ole kulut kuin 10egen pintaan,olikohan edes sitä.
TeamC tr2(monster),Losi MicroT,HbGTE8,DESC410v2
T-Maxx (brushless mod) --->Drunk Maxx

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1580 : 17.04.14 - klo: 15.28 »
Juu, nykyään kannattaa akut ottaa eu warehouselta. Akut maksaa muutaman dollarin enemmän, mutta postikulut ovat 10dollaria vaikka akkuja olis usiampi. Sieltä juuri itse tilasin pari akkua. Tulevat vieläpä kotio viikossa, jopa alle.

Poissa s.heinonen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1581 : 17.04.14 - klo: 17.02 »
mcly on siinä oikeassa että nykymallissa ei ole vakiona 68t spurria. Omistan uusimman mallin ihme sensoreineen jotain iphone sovellusta varten. Tässä tosiaan on 65t spurri vakiona. Traxxasin omassa pusissa tuli vaihtoehtoiset 68t ja 54t rattaat.

Onko tää sun nyt uusin harjaton vai harjallinen peli? Ilmeisesti harjaton?
Traxxas Summit / HPI Savage

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1582 : 17.04.14 - klo: 17.18 »
mcly on siinä oikeassa että nykymallissa ei ole vakiona 68t spurria. Omistan uusimman mallin ihme sensoreineen jotain iphone sovellusta varten. Tässä tosiaan on 65t spurri vakiona. Traxxasin omassa pusissa tuli vaihtoehtoiset 68t ja 54t rattaat.

Onko tää sun nyt uusin harjaton vai harjallinen peli? Ilmeisesti harjaton?
Harjaton kun ei harjallisen mukana tule sensoreita  :wink:
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1583 : 17.04.14 - klo: 18.29 »
mcly on siinä oikeassa että nykymallissa ei ole vakiona 68t spurria. Omistan uusimman mallin ihme sensoreineen jotain iphone sovellusta varten. Tässä tosiaan on 65t spurri vakiona. Traxxasin omassa pusissa tuli vaihtoehtoiset 68t ja 54t rattaat.

Onko tää sun nyt uusin harjaton vai harjallinen peli? Ilmeisesti harjaton?

Juu tosiaan viimeisin brushless malli.

Poissa Maikko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1584 : 18.04.14 - klo: 10.15 »
Älä höpäjä!
Euroopan varastolta kun tilaa niin ei ole kulut kuin 10egen pintaan,olikohan edes sitä.

En höpäjä  :smiley:

Katselin noita mcly:n linkkaamia LiPoja joita ei Euroopasta saa. Totta tosiaan tuo että Euroopasta kannattaa tilata ja saa ne about kympin posteilla.

Onko kokemuksia mahtuuko nämä E-Revoon. Näitä saisi Euroopasta:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32767

Ovat vähän suuremmat kuin noi MCLY:n linkkaamat "E-Revoon tehdyt" akut, mutta ei paljoa.

Mahtuu:
-Length-A(mm)   154
-Height-B(mm)   44
-Width-C(mm)   27

Mahtuuko nämä?
-Length-A(mm)   152
-Height-B(mm)   49
-Width-C(mm)   28

Pistin muuten nyt 18t pinjonin tulemaan, joten sillä lähdetään aluksi kokeilemaan.

edit: ilmeisesti mahtuu, sillä globaalin varaston puolella oli joltain kommentti että menee E-Revoon.
« Viimeksi muokattu: 18.04.14 - klo: 12.46 kirjoittanut Maikko »

Poissa Jonttula

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1585 : 18.04.14 - klo: 12.56 »
Älä höpäjä!
Euroopan varastolta kun tilaa niin ei ole kulut kuin 10egen pintaan,olikohan edes sitä.

En höpäjä  :smiley:

Katselin noita mcly:n linkkaamia LiPoja joita ei Euroopasta saa. Totta tosiaan tuo että Euroopasta kannattaa tilata ja saa ne about kympin posteilla.

Onko kokemuksia mahtuuko nämä E-Revoon. Näitä saisi Euroopasta:
http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=32767

Ovat vähän suuremmat kuin noi MCLY:n linkkaamat "E-Revoon tehdyt" akut, mutta ei paljoa.

Mahtuu:
-Length-A(mm)   154
-Height-B(mm)   44
-Width-C(mm)   27

Mahtuuko nämä?
-Length-A(mm)   152
-Height-B(mm)   49
-Width-C(mm)   28

Pistin muuten nyt 18t pinjonin tulemaan, joten sillä lähdetään aluksi kokeilemaan.

edit: ilmeisesti mahtuu, sillä globaalin varaston puolella oli joltain kommentti että menee E-Revoon.

Mittailin äsken akkukoteloa ja se on juuri siinä että mahtunee/voi mahtua. Pituus ja korkeus ok, mutta tuo syvyys oli .41mm tohon rungon tasalle, mutta kotelon kannessa on myös tilaa lisää hieman. Jos ovat saaneet muualla mahtumaan ni eiköhän se sitten istu :) Kerrohan sitten kun akut tulee että miten sopivat. Itsekkin ajattelin 6s menoja kokeilla tässä piakkoin. Nämä akut olisi varmaan hyvät.

Poissa Maikko

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1586 : 18.04.14 - klo: 13.08 »
Mittailin äsken akkukoteloa ja se on juuri siinä että mahtunee/voi mahtua. Pituus ja korkeus ok, mutta tuo syvyys oli .41mm tohon rungon tasalle, mutta kotelon kannessa on myös tilaa lisää hieman. Jos ovat saaneet muualla mahtumaan ni eiköhän se sitten istu :) Kerrohan sitten kun akut tulee että miten sopivat. Itsekkin ajattelin 6s menoja kokeilla tässä piakkoin. Nämä akut olisi varmaan hyvät.

Kiitti Jonttula. Yhteen kommenttiin toi tosiaan perustuu, mutta ainakin se on milleistä kiinni jos ei mahdu.

Omat aikaisemmat kokemukset Turnigyistä:
- Perus siniset ovat hyviä.
- Nanotechit jotka ovat 45C tai alle pullistuu helposti (ainakin kopterikäytössä), eivätkä pidä kylmyydestä.
- 65C Nanotechit ovat olleet ihan hyviä, joten sen perusteella noi pitäisi olla kohtalaisia

Kokemuksien saamiseen multa voi mennä aikaa, sillä en tiedä koska saan auton ajoon. Joten jos kiire on niin ei kannata odottaa.


Poissa mäkinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1587 : 27.04.14 - klo: 20.50 »
mitä eroja on noilla e revoilla kun toisen hinta on 600 e ja toisen 900.??
onko toinen tehokkaampi ym.?

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1588 : 28.04.14 - klo: 07.36 »
mitä eroja on noilla e revoilla kun toisen hinta on 600 e ja toisen 900.??
onko toinen tehokkaampi ym.?
Juurikin näin  :smiley: Ero on siis todella suuri johtuen toisen harjattomasta tekniikasta.

#5603 on harjallinen
#56085 on harjaton
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa mäkinen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Traxxas E-Revo
« Vastaus #1589 : 28.04.14 - klo: 12.31 »
Joo selvä kiitti.näin arvelinkin.ja tohon harjattoman moottoriin saa suoraan kytkeä 2 3s akkua sarjaa vai mitä.?:)