Kirjoittaja Aihe: Buggy 1/8 -projektit  (Luettu 44013 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Buggy 1/8 -projektit
« : 19.04.08 - klo: 20.05 »
Muutin topicin nyt 1/8 buggeille tarkoitetuksi projekti topiciksi, kun täällä on nykysellään jo käyttäjien melko monia projekteja ja hyvää tietoa ja vinkkejä monilta käyttäjiltä.

Jatketaan vaan aiheessa ja pistäkää ihmeessä projekti kertomusta kuvien/videon kera omistakin buggeista ja kyselkään mahdollisia kysymyksiä näihin liittyen. Saadaan hieman buggeihin liittyvää tietoutta vinkkejä yhden topicin alle, ettei aina tarvitse selailla tuota poltto->sähkökonversiot topicia.

Itse aloitin myös uuden Hyper 7 projektin, siitä lisää tämän topicin lopussa ja päivittelen tähän ekaan topiciinkin välillä tilannetta.

version 1.0 (19.04.08)
Pitkähkön harrastus tauon jälkeen päätin aloittaa sellaisen projektin, että rungossa ei ajo-ominaisuudet lopu kesken, eikä vakio voimansiirtokaan jauha rattaita samantien diffikotelon sisään. Todella positiivisesti mieleen jääneenä ajokkina Hyper 7 oli selvä valinta projektin pohjaksi. Alunperin tarkoitus oli pistää Mamba Max -säädin kiinni autoon ja hieman muokkailla sitä että saa sen 4lipoa kiinni. Tilanne nyt sitten lähti ainakin omista käpälistä pahasti. Jesi, Hermanni, Jankka, arion ja monet muut isompien harjattomien tuntijat takoivat uutta ideaa päähän sillä vauhdilla ettei perässä meinannu pysyä.

Siitä lähti sitten projekti jota on kovaa vauhtia laitettu kasaan. Alustana toimii siis Hyper 7, josta löytyy Champ 04 (pohjalevy, iskaritornit/iskarit, etuohjauspalat, sivusuojat) + Spider diffit, muuten auto melkolailla vakio sähköjä lukuunottamatta. Muidenkin kokemukset, kuvat, jutut 1/8 krossareista harjattomalla ovat tervetulleita topicin alle, muutan otsikkoa sen mukaan jos joku haluaa omastasta krossaristaan turinoida myös :)

Hieman infoa: (infot päivitelty oikeaksi.)
- MGM Compro 160A
- Feigao XL7
- Akkuina 4s -lipot 8000mha lipot Maxampsilta
- Futaba 3pm
- Joku mikälie ohjausservo

Faktoja: (ex- kokoonpano MGM 160A, Feigao 7turns & 4s 8000mah maxamps)
- Paino: 4.1kg (ajokunnossa)
- Huiput 59km/h 16/46 / 6S (aliteho akuilla) 87.9km/h 16/46
- Ajoaika 40min - 1h 20min

Auton kasailussa ei isompia ongelmia tullut vastaan akkutelineet ja korin sopimaan saaminen oli varmaan isoimpia ongelmia. Auto saatiin myös melko hyvään tasapainoon eli hypytkin mahdollisia jos loikkia mielii :) Pinjoni vaihtoehtoina löytyy 15, 16 ja 12 hampaiset versiot.

Autoon tuli perjantaina pikalähetyksenä Medasecilta 2kpl 2s 8000mha lipoja, suuri kiitos todella nopeasta ja asiallisesta palvelusta. Sen jälkeen auto olikin aikalailla ensimmäistä lipo kokeilua vaille valmis. Painoa on autolla riittävästi, ei tarkkaa vaakaa löydy niin en kiloja osaa heittää. Siltikin auto parin ekan kokeilun jälkeen liikkuu vähintäänkin ripeästi :D Auton tehona on nyt siis teoreettisesti ainakin noin 1400-1600W.

Ensimmäiset testit tapahtui eilen Launeella Lahden porukan kokoontumisessa. Tänään sitten tuli ajeltua jonkin verran testi ajoa tuolla Jokimaalla, mistä tänään yöllä viellä kuvia ja videon pätkäkin jos jotain kiinnostaa nähdä. Alla vielä projektin eri vaiheista satunnaisia kasauskuvia, isot kiitokset dust:ille rengas satseista ja laakereista tulevat varmasti tarpeeseen. Eilen tosiaan pääsi etukardaania irtoomaan lootasta, ruuvilukitetta ja uusiksi kiinni ja hyvin pelannut, tänään aamulla tuli sitten valettua keskidiffi umpeen kuumaliimalla ja autostahan tuli heti omaan makuun paljon loogisempi ajaa ja ripeyttäkin tuli lisää kun ei diffi hukkaile tehoja ties mihin.

Kokemukset, ehdotukset, epäilyt, mielipiteet, kysymykset kaikki mahdollinen on tervetullutta projektia varten.

Kuvia projektista:


version 1.2 (29.03.09) Nykyinen
Jatketaan juttelua :)

Hieman infoa: (infot päivitelty oikeaksi.)
- Mamba Monster Max max6lipoa
- Moottorina NEU/Castle 2650kv 6turns
- Akkuina 4s -lipot 8000mha lipot Maxampsilta.
- Futaba 3pm
- Team Associatech DS1313 -digiservo


Hyperi projekti lähti tosiaan etenemään, Sabelta saapui hyvin nopeasti kaikki tarvitsema, vielä hyvin sopusuhtaseen hintaan verrattuna maailman hintoihin. Paketissa saapui siis Mamba Monster Max v3 + Neu/Castle 2650kv XL moottori ja Team Associatech DS1313 digiservo.

Auton sain kasailtua tänään ja tehtyä jonkunlaisen 1ver. kiinnityksenkin kaikelle. Ainoa ongelma oli oikeastaan MMM, kun siihen ei ole tehty mitään kiinnityskorvia tai vastaavia, nykysessä telineessä se kyllä pysyy ja on vielä "pehmustettukkin" jos siitä minkäänlaista apua, kaunis se ei kyllä ole :D Mamba tuntui ohjelmoituvankin helponlaisesti, kiitokset foorumilaiselle neuvoista kun ihmetytti että pelaako ilman ulkopuolista virtaa tuo ohjelmointi, mutt osannee nykysin ryöstellä usb:sta tarvitsemansa virran. Katsotaan miten se tärkein eli luotettavuus toimii. MGM & Feigao kesti 1kk sitten paloi kerrasta kummatkin :) toivottavasti näillä mennään huomattavasti pitempään.

DS1313 asettui paikalleen ihan hienosti, varmaan puolisen milliä piti ottaa tuosta ohjauksen servopidikkeestä pois, että sai mahtumaan ilmeisesti tuo alumiinista tehty kotelo ja jäähdytysrivasto sen verran just leveempiä ettei ihan mahdu vakio servopaikalle ainakaan tuohon :) Voimaa tuntu kuitenkin olevan ja hyvin toimivan tietysti tulevaisuus näyttää miten kestää hyppyjä yms. Onhan noilla kisojakin kai ajettu jonkin verran, ainakin tuon isoveljellä ajettu jo vuosia.

Nyt mietin vielä pitäiskö tehdä jonkunlainen suojaus kiviroiskeilta noparille ja moottorille toisaalta lämmötkin siinä varmaan nousee, jos tekee tarpeeksi tiivistä. Akkujen korkeudesta johtuen perään pitää tehdä ainakin joku pikkusen korkeempi "helma" tuohon korin ja rungon väliin ettei kivi ruiskut lennä suoraan sinne sisälle, samoin tuli tukittua kaikki polttiksen isommat reiät tuolta pohjasta. Välityksinä hyvin lyhyet alkuunsa katotaan ottaako edes 30km/h noilla :D Vanha Feigao oli hieman pienempi kv:ltaan saa nähdä miten nykyset pinjonit osuu kohdalleen.

Sellaista tuossa tuumailin että riittääköhän Verticalhobbyn myymässä 100A E-loggerissa potku lukemaan noita MMM virtoja s4 pakalla? Vai pitäskö sitten olla tuo 150A malli, sen luulis pystyvän lukemaan nuo virrat vaikka 6s paketilla, vaikka silloinhan virrat voi jopa tippua jännitteen noustessa. Onko kellään ollut vastaavanlaisessa autossa tota 100A mallia? Kuinkas kuumaksi tuollainen 2650kv neu/castle moottori saa tulla kannusta mitattuna? Säädinmenhän pitäis huolehtia itsestään lämpöjen osalta. Kaikki muutkin ehdotukset/kysymykset otetaan mielellään vastaan. Radallekkin tällä olis varmaan tarkoitus mennä tiedä sitten minkälaista säätöä sinne joutuu pistämään voi olla että joutuu tekeen jotain puncs controllille yms, muute suttaa aina turhapäiten tyhjää.

Tässä muutamia kuvia autosta tällä hetkellä.


Auto lähti tämän jälkeen mkleemol:lle ja on ilmeisesti vielä tänäkin päivän siellä ajossa :)


version 2.0 (15.8.2010)

Nyt sitten tauon jälkeen innostus puraisi taas ja aattelin tehdä ajon vietto buggyn, pörräilyyn serkun auton kanssa ja muutenkin tälläsen vaan hauskan pelin :)

Alustaksi tulee Hyper 7 ja varaosiakin sain haalittua melko mukavasti, ettei heti ajo lopu jos jotain hajoaa, voimansiirron hajomiasta vieläkin kyllä epäilen sitä kun ei tuntunu viimesilläkään kokoonpanoilla saavan mitenkään hajalle. Onkos kellään muulla buggy kuskilla mennyt mitään voimansiirtoon liittyvää harjattomalla koneella?

Autosta oli tarkotus tehdä nyt hieman yli tehokas. Viime hetkellä kierrosten takia muuttunut XL10 kone hieman vei normaaleja "monsteri teho" suunnitelmia pois, mutta kovasti sitä puhutaan että tuossakin puhtia olisi.

Suunnitellut spectit:
- KB45 10XL 1200kv -motti
- EzRun 150A -nopari
- Turnigy 6s 4000mah 40C -akku
- Bluebird BMS-616 - ohjausservoksi
- Jotkut 2.4ghz ohjainlaitteet.

Moottoriksi yritin hakea järeimmän kiina tuotoksen kohtuu hintasena. Tuo KB45 XL -sarjalainen tuntu parhaalta vaihtoehdolta, melkein sentin paksumpi kannu, pituutta myös riittävästi ja luvatut wattimäärätkin kohdillaan. Kierrokset yritin hakea suht turvalliselle alueelle 6s pakalla, kiinamoottorille siksi jouduin tyytymään 10XL versioon --> 8XL sijasta.

Nopariksi tuli hankittua tuo EzRun kun on melko hyvässä maineessa kiina nopariksi ja hobbycityn oma ei virallisesti tue 6s lipo pakkoja. Pitäisi ainakin tuolle nykyselle motille riittää melko kirkkaasti.

Akuksi tuli reippaalla 40C lukemalla varustetut akut, ettei jänniteet kyykkäile kiihdytyksissä, kapasiteetista en tiedä. Kuinka nopeasti tollaset on sitten tyhjänä, ei varmaan mitään paljoa yli 10min ajoaikoja kannata odotella, laturilla nyt pystyy onneksi melkein 2.5c lataamaan nuo täyteen.

Ohjausservoksi tuli valittua tuo bluebird ihan kokeilu mielessä, varmaankin näihin omiin ajoihin juurikin sopiva, jos vaan jotenkin pelailee.

Suunnitelmissa olisi tehdä autosta täysin reiätön pohjasta. Tehdä jonkunlaiset kivi/lika suojat niin nokkaan kun peräänkin ettei koppaan pääsisi mitään ylimääräistä. Samoiten oli tarkotus kehitellä jotain millä kopan sivut saisi pysymään tiivisti runkoa vasten, mahtaako tarranauha pitää tuossa, onko kellään kokemuksia?

Sitten mahdollista skooppia mooottorille tms. jos ei tuulettimella saa sitä tarpeeksi jäähtymään. Saa nähdä tuleeko moottorin koon kanssa mitään isompia ongelmia, hirveän pieniä pinjoneita tuskin voi käyttää kun moottori ottaa muuten kardaaniin kiinni, onneksi ollaan suht pienessä kv luvussa, niin voi käyttää vähän isompia pinjoneita.

Tarkotuksena saada kaikki muu moottorin kanssa samalle puolelle paitsi akku, joka jäisi yksinään toiselle puolelle. Mahdollisesti noparinkin joutuu kyllä siirtämään takakardaanin päälle niin lähelle kardaania kun mahdollista, että olisi mahdollisissa kaato tilanteissa suojassa.

« Viimeksi muokattu: 22.08.10 - klo: 21.56 kirjoittanut Lassi »

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #1 : 20.04.08 - klo: 02.19 »
Tänään siis saatiin vielä videota ja kuvia jonkun verran aikaan. Tässä jotain parhaita otoksia mitä sattui jäämään kamerna linssiin. Kommentteja saa antaa videosta ja kuvista yms.

- ajokuvat
- Pientä ilmassa lentoa havaittavissa :) Kuva1, Kuva2
- Meinaa ne eturenkaat nousta vaikka hiekalta vaan lähdetään :) Kuva1, Kuva2

- - 20mb videonpätkä Hyperistä (Oikealla napilla saa tallannettua jos haluaa)
*Huonompi laatuinen samasta videosta: Video
« Viimeksi muokattu: 20.04.08 - klo: 12.41 kirjoittanut Lassi »

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #2 : 20.04.08 - klo: 09.25 »
Kivannäköistä, tehosta ei saa kyllä havaintoa kun ei ole ääntä  :mrgreen:

Minkähintaiseksi auto on tähän mennessä tullut?

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #3 : 20.04.08 - klo: 10.19 »
Tehoa tuntuu kyll tuntuu piisaavaan, tuo keskidiffin lukitus teki siitä peräti ajettavan. Muuten se oli sellasta eturenkaiden lautaseks vetoa ja paikalleen jäämistä, kun keskidiffi päästi kaiken voiman eteen. Samoin tietysti jonkunlaista kertomaa tehopuolesta kertoi sekin, että keskidiffi halkes ja anto öljyt pihalle kun pikkusen aikaa ajeli ilman keskidiffin lukitusta.

Rahaa on menny ihan riittosta varmaankin yli 5, mutta kyllä se nyt tuntuu pelaavan ja kulkevan niin kun oli odotuksetkin :) Täytys päästä ajeleen gps:llä nopeuksia tai polttis hyperin rinnalle tms.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #4 : 20.04.08 - klo: 16.51 »
Tuota en ymmärrä, että keskidiffin lukitseminen tekis ajettavan.

Nimen omaanhan nämä crossit on senkin takia hyviä ajettavia, että on se keskidiffi. Vai oletko kuullut kisaajien lukitsevan diffiä?
Samalla tapaahan se polttis koneellakin toimii eikä niitä lukita.

Itsellä on vaan keskellä paljon jäykemmät öljyt kuin polttis koneella, jotta jarrujakin on ja toimii just hyvin.
Axial SCX 10 TR

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #5 : 20.04.08 - klo: 17.44 »
Samaa mieltä Dusterin kanssa: oikein säädetyllä ksekidiffillä AJO ON NOPEAA, RAUHALLISTA TOTTELU JA KAIKIN PUOLIN HALLITUMPAA menoa.

Mulla tosin on infernossa kamat. Jos ei saa ksekififfiä muutoin kestämään, niin teräskuorinen spider kestää taatusti. Paksuilla limoilla saa vaikka liki lukon jos se ajotapa miellyttää.. silti se ei nosta niin helposti etupyöriä maasta vaan hallittavuus jatkuu pidemmälle.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #6 : 20.04.08 - klo: 18.05 »
Ei kai tuossa muuta syytä ole:

Itse etulukk teorian keksiänä voinkin selittää, että miten etulukko vaikuttaa kääntyvyyteen rinteessä.
Ajat mäkeä kohtisuoraan ylöspäin. Käännyt vasemmalle ja täten olet vaakatasossa rinnettä kohti. Mieti koko ajan, että ajat autoa auton takaa.
Käännyt nyt oikealle rinteessä, tarkoittaen, että suuntaat ylöspäin. No perkl.. Lukottomalla etudiffillä oikea pyörä ei vedä ja se pyörä, jolla on vahemmän raskas vetohomma vetää, joka on tässä tapauksessa vasen etupyörä ja se vetää autoa alaspäin. No jos sinulla on lukollinen etudiffi molemmat pyörät vetävät ja auto kääntyy kiltisti kohti maalia.

Havainnoiva kuva aiheesta 152f.

Edit: Jos joku ymmärsi niin sitten lättykestit.
Kopiotu RC-FOFF fooruminkirjoituksista, kirjoittaja Zarizi Tech
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa mongomongo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #7 : 20.04.08 - klo: 19.11 »
Oma projekti (viimeistelyä vailla): Hyper 8 pro

Infoa:

Säädin: Mamba Max (BEC ei käytössä)
Moottori: Feigao XL8
Akku: Hobbycitystä Zippy lipo 4s 5000mah 20-30C
BEC: Castle Creations max 10 amp säädettävällä jännitteellä
Servo: Liian hidas ja voimaton.. (ehdotuksia?)
Paino: Akkuineen aika tarkasti 4kg

Muuta:
Pinionina on rc-monsterin mod1 16T, spurrina pienellä modilla kyoshon muovinen 46T. 16T pinionilla sekalaisessa raskaassa ajossa nurtsilla, moottorin ja noparin lämpötila max n.50C. Muovi spurrissa ei vielä kulumisen merkkejä kahden akullisen jälkeen sora nurtsi ajossa. Zippy akut olivat vähän lämpimät ja epätasapainossa (max n.0,2v ero kennojen välillä) ensimmäisen ajon jälkeen. En huomannut kyykkäystä akuissa (20C pitäisi riittää moottorille), silti lämpenevät ja pikkasen epätasapainossa, onkohan kuinka normaalia täälainen käytös?
BL

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #8 : 20.04.08 - klo: 19.46 »
historia:
Kyse oli keski diffistä ja crossi autosta eikä Foffista.
Hieno piirustus muuten :wink:

Kyllä varmasti akku lämpeää, kun ilmoitetaanhan koneelekin 83A ja sulla akku antaa sen 100A.
Sen verran lähellä, että rasituksellahan tuo akku on.

Itsellä Feigao XL7 ja siitä ilmoitetaan 95A, mutta mulla akkuna MaxAmps 4S 8000mAh eli purkua antaa 160A, mutta vähän (n. 30 astetta) lämpeää silti mullakin.

Servoksi vaan joku Futaban malli. esim. S9351. Mutta jos ei budjetti anna periksi niin S3305.

Sulla kun vielä säädettävä Ubec niin onko jännite mihin säädetty?
Ymmärtääkseni sellanen 6.5V olis hyvä ja sähköt toimii vielä huoletta.

Itsellä tuo S3305 ja pärjäähän tuolla jotenkin, vaikka vähän hidas onkin.
Axial SCX 10 TR

Poissa mongomongo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #9 : 20.04.08 - klo: 20.30 »
Lainaus
Sulla kun vielä säädettävä Ubec niin onko jännite mihin säädetty?
Mulla ei ole castle linkkiä joten en ole vielä päässyt säätämään jännitettä, nyt siis vakio 5,1v..
Lainaus
Ymmärtääkseni sellanen 6.5V olis hyvä ja sähköt toimii vielä huoletta.
Täytää kokeilla jos saisi linkin lainaan joltain..
BL

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #10 : 20.04.08 - klo: 20.53 »
Pientä sekoilua taas vaihteeksi  :embarrassed:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #11 : 20.04.08 - klo: 21.17 »
Itse kyllä tykkään enemmän tuon ajettavuudesta keskidiffi lukossa. Voihan sitä joskus harkita Spiderin ostoa jostain jos sattus löytymään. Tuolla lukolla saa tehotkin tiehen mukavasti vaikka tietysti oikein säädetyllä Spiderillakin se onnistuu, mutta siinä vaiheessa kun tehoja nostaa vielä lisää niin se on aika sama onko Spider, jäykillä mössöillä vai koko diffi samantien lukossa.

Akut tosiaan pysyny Dusterin mainitsemassa 20-30asteessa max. eli ihan mukavasti mitotettu tuolle kokoonpanolle eikä oo kyykkäilly yllätys yllätys :D Moottori ottanu kovimpia lämpöjä tuulettimen kanssa max. 50-60 luokkaa. Lehneri tai Neu:han sinne olis kiva joskus saada jos budjetti riittäis, mut veikkaan että feigaolla mennään ja pitkään vielä :) Voi olla, että kesän aikana tulee kokeiltua 6s -pakettiakin, mutta nyt riittää tuo 4s ihan hienosti. Tänään hajos takalaakeri pesä, tiedä sitten oliko vanhuuttaan vai pitääkö ne hankkia alumiinisina.

mongomongo, Hienon näköinen auto, akut on tosiaan aika rajoilla että virranannon kanssa. Niiden käyttöiän muuttumisesta tuon rasituksen takia en osaa sen paremmin kommentoida :) Itsellä on sama Kyoshon muovi spur käytössä ja hyvin on kestäny vaikka kiviäkin seassa on pyöriny. Itsellä pyörii servona tuo Bluebirdi ei toki siinäkään oo tähän mennessä mitään valittamista, onhan se futabaa noin 8kertaa halvempi eli ei nyt ihan samaan tarkkuuteen yms voi varautua, mutta hyvin on hommansa hoitanu.

Mika R

  • Vieras
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #12 : 20.04.08 - klo: 21.30 »
tää sit varmaan kiinnostaa teitä http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=3599 (kuvassa K777)

ootteko kokeillu radalla? tai no ehkä hieman aikaista kysyä asiaa tältä vuodelta..

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #13 : 21.04.08 - klo: 09.22 »
Sais tuo Mamba Monster Max jo tulla myyntiin.
Alkaa hermot mennä tuon MGM nopan kanssa. Tullut uusi ominaisuus kun saattaa yht äkkiä stopata täysin.
Ei mitään elonmerkkejä ja pitkän tauon jälkeen taas saattaa normaalisti toimia.

Vai oliskohan syynä kosteuden pääsy nopariin kun ei ole suojattu nopari. No jos hajoaa niin ihan sama, kun tollanen niin ja näin toimiva muutenkin on.

Mutta miksi teillä on käytössä muovi spurri? Helpomminhan tuo hajoaa/kuluu kuin orkkis.

Itsellä ihan orkkis spurri ja kovapinnoitettu pinjoni niin ei mitään kulumia ole, vaikka jo ajettukin jonkun verran. Vähän meteliä kyllä metalli/metalli antaa, mutta pientä se on verrattuna polttiksen meluun eikä sitä loppupeleissä kuulekaan soran ropistessa renkaista.

Axial SCX 10 TR

Poissa MarkoL

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #14 : 21.04.08 - klo: 10.05 »
Sais tuo Mamba Monster Max jo tulla myyntiin.
Alkaa hermot mennä tuon MGM nopan kanssa. Tullut uusi ominaisuus kun saattaa yht äkkiä stopata täysin.
Ei mitään elonmerkkejä ja pitkän tauon jälkeen taas saattaa normaalisti toimia.


Mulla on hieman samantyyppisiä ongelmia Sidewindereiden kanssa. Moottoreina kylläkin vaan 65t lathet ja Hitechin robottiservot ottaa virran normaalisti becin kautta. Ajattelin että josko johtuis esim. lämpiämisestä tai vastaavasta. Auto menee ihan mykäksi ja ei tee mitään. Virrat pois ja päälle niin sitten taas meno jatkuu. Välillä jää jompikumpi pää vetämään koko ajan ja ei silloinkaan tottele lähettimen hanikoita ja joskus tulee muutaman sekunnin viiveitä kaasun kanssa. Vaikka on kaasu seljällän niin ei mitään tapahdu ja sitten yhtäkkiä lähtee menemään. Muuten kyllä noparit toimii hyvin :).

Marko
Kyosho: ST-R(R) brushless, XL Mad Force RB TM728, Rock Force, Blizzard EP, Tamiya: Wild Willy 2, Clod Buster/Bullhead. Vintage: Tamiyat Clod Buster, Blackfoot sekä Marui Big Bear

Poissa mongomongo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #15 : 21.04.08 - klo: 10.14 »
Lainaus
Mutta miksi teillä on käytössä muovi spurri? Helpomminhan tuo hajoaa/kuluu kuin orkkis.
Pelkäsin että metalli spurri syö pinionia ja ajattelin että muovi olisi hiljaisempi. Muovi spurri on kuitenkin halvempi vaihtaa kuin pinioni.. Onko sulla rc-monsterin pinionit käytössä? Moni hampainen?
Lainaus
Sais tuo Mamba Monster Max jo tulla myyntiin.
Samaa mieltä, vaikka itsellä näyttää Mamba Max toimivan ilman ongelmia pienillä modeilla (tuuletin, reitetty kotelo, UBEC)
BL

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #16 : 21.04.08 - klo: 11.23 »
Ei syö pinjonia kun kunnolliset ostaa.
Ne normaalit Rc monsterin ei kestä, mutta ne hardened pitäis kestää.
Mulla kylläkin vielä parempi pinjoni eli täältä eikä mitään kulumisen jälkiä. Samaa tavaraahan nämä on kuin kytkinkellot, eikä ne niin vaan kulu.
Itsellä 17 piikkinen ja vakio Hyper 8 spurri. Hyvin kulkee ja kiihtyy, kun ei tuota halpis Feigaoo voi juurikaan enempää rasittaa kun lämpeää jo nyt kohtalaisesti.

http://www.megamotorsusa.com/Car/MegaMod1.htm

Axial SCX 10 TR

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #17 : 21.04.08 - klo: 18.52 »
http://www.gfoto.com/UserPicPopup.asp?pid=4475416&alid=186845&uid=D485B89A8DD043FABCDC247930B7A443

Tolta se halpis-pinioni näyttää jokunen kymmentä metriä ajettuasi, kun vastassa on sisäänajamattoman uusi teräs-spurri.  :huh:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa hörre

  • ETMKUA
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #18 : 21.04.08 - klo: 20.57 »
minullakin samanlainen projekti menossa,odotan vain akkuja medaseciltä,2*2s 6000mah lipoja
speksit:
hyper 7 pro
rc productdesigns muutos kitti
neu 1512 1,5d/f
mamba max
rc monster bec
maxamps 2s 6000mah
en malta odottaa että saan akut jä pääsen kokeilemaan miten kulkee
toivottavasti mamba jaksaa......
E-tmkua|hobao hyper 7 pro|neu brushless|mamba max|hitec|maxamps|www.rcproductdesigns.com

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #19 : 22.04.08 - klo: 09.28 »
No kyllä ainakin MM kovilla on.

Tältä näyttää tunteja ajettu pinjoni :p


Axial SCX 10 TR

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #20 : 24.04.08 - klo: 18.22 »
Itse ei oo tullu testailtua kestääkö noi pinjonit, katsoo sitten kun tuo kyoshon muovi spurri antautuu. Itsellä on nopari pelannut kun unelma kun siihen laitettiin tuo 3.22 ohjelmisto sisään. Toimii niin hyvin kun noparilta vaan voi odottaa :)

Jos sitä viikonloppuna pääsee lomille niin vois testailla 6s pakan kestääkö paikat tai sitten vaan tyytyy sääteleen tuota 4s niin ei tuu turhaan himoa ostaa heti sitä 2s pakkaa lisää tuohon :D

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #21 : 24.04.08 - klo: 18.44 »
tää sit varmaan kiinnostaa teitä http://www.neobuggy.net/modules/news/article.php?storyid=3599 (kuvassa K777)

ootteko kokeillu radalla? tai no ehkä hieman aikaista kysyä asiaa tältä vuodelta..
Kiinnostaa kyllä. Ostan sitten kun tuleepi, sitten laitan ehkä crt.5:seen kiinni 4s akut ja tuon setin, auto varmaankin lentää mutta mitäs siitä.
- Tapsa

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #22 : 24.04.08 - klo: 19.15 »
Tältä näyttää tunteja ajettu pinjoni :p

Mitä pinjoneita toi on?
Mulla ei oo kestäny rc-monsterin karkastutkaan pinjonit.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #23 : 25.04.08 - klo: 10.34 »
Ylempänä mainittu eli Megamotorsin.

Rc-Monsterissahan oli aiemmin ne karkaistutkin aika heikkoja. Kuulemma pitäisi nykyiset kestää, mutta en ole itse kokeillut kun noita maailman parhaitakin on.
Axial SCX 10 TR

Poissa arion

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #24 : 25.04.08 - klo: 12.04 »
Mulla ollut käytössä molempia. Vanhemmat monsterin karkaistut oli selkeästi hauraampia ja niistä napsui hampaita. Uudemmat ovat kestäneet sen mitä Megamotorsinkin. Malli vaihtui viime elokuulla. Vanhemmat olivat väritään mustia, uudemmat RCM:t tummanruskeita kuten Megamotorsinkin pinionit.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #25 : 25.04.08 - klo: 12.40 »
Tuota just tarkoitin :wink:
Axial SCX 10 TR

Poissa Janne T

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #26 : 30.04.08 - klo: 12.41 »
Sais tuo Mamba Monster Max jo tulla myyntiin.
Alkaa hermot mennä tuon MGM nopan kanssa. Tullut uusi ominaisuus kun saattaa yht äkkiä stopata täysin.
Ei mitään elonmerkkejä ja pitkän tauon jälkeen taas saattaa normaalisti toimia.




Onkos kukaan tehnyt tilausta Mamba Monsterista? Näytti olevan mahdollisuus tehdä Pre-Order erittäin kohtuulliseen 170 taalan hintaan. Tuotantoon menee Toukokuun puoliväliin mennessä.

http://www.castlecreations.com/products/mamba_monster.html
MP777, RC18T, XUT, DURGA

Poissa Aland

  • ETMKUA Admin
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #27 : 01.05.08 - klo: 12.08 »
Mulla on tilauksessa yksi MMM. MGM säädin toimii kyllä suhtkoht hyvin mutta pakko saada vähän "herkeämpi" säädin kun ajaa suhtkoht pienellä radalla.
Monster Energy Off-Road Team
ʞooן uǝʌǝ ʎɯ ǝɹnʇɐubıs sı uo sʇı ɟooɹ

Poissa Lassi

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • Videoita
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #28 : 04.05.08 - klo: 01.24 »
Noniin Hyperi pelannut mainiosti, moottori pääsi ihan oman huolimattomuuden takia löystymään hieman ja pääs kerran raapaseen tota muovi spurria hieman, mutta ei vielä mitään tradikaalia kerenny tapahtumaan.

Tänään tuli testailtua serkun gps:llä uudemman kerran 4S pakalla ja 6S pakalla alitehoakuilla kulkuja. Kyllähän tuo tolla 6s pakalla oli aika tappavan olonen laite, vaikka akut ei pystynykkään antamaan kaikkea virtaa mitä tarvisi. Näillä eväillä saatiin 4S "vakio" setillä 62.7km/h lukemaksi. 6S pakalla saatiin lopulta 87.9km/h, jota ei keretty ottamaan kuvaksi asti, mutta löytynee varmaan serkun kameran syövereistä, luulen että vauhti nostetaan sitä ennen 90 yläpuolelle eli turhaksi jää se kuva :) Mittalaitteina sinihammas gps + E61 köytettynä takaspoikkaan.

80km/H vauhdissa tuntui jo tästäkin alustasta ajo-ominaisuudet loppuvan, mutta täytyy kyllä arvostaa hallittavuutta vielä tuossakin vauhdissa pari vispausta lähti johtuen hiekka esiintymältä asfaltilla, mutta parilla rauhallisella korjauksella Hyperi rauhoittui taas vetämään suoraa linjaa.

S6


S4

« Viimeksi muokattu: 04.05.08 - klo: 13.48 kirjoittanut Lassi »

Poissa markus11

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: E-Hyper 7 -projekti
« Vastaus #29 : 04.05.08 - klo: 13.45 »

6S

4S


Eikös noiden pitäisi olla noin päin?
HongNor X2-CRT/O.S.28 - Futaba 3PM 2.4GHz - Mini-Rave