Kirjoittaja Aihe: Kyosho DBX / DST  (Luettu 322145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #600 : 19.02.11 - klo: 10.17 »
Miten saa paineet takas moottoriin? ku tuli avattua jääähdytys kansi. onko jäähdytyskannen ja moottorin välissä mitään tiivistettaä? tuo väli nimittäin käynnissä suihkuttelee vähän polttoainetta ulos. miten sen saisi loppumaan?

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #601 : 19.02.11 - klo: 10.50 »
siinä moottorin ja kannen välissä on prikkoja tiivisteenä.

joko ne puuttuu kokonaan ovat taittuneet piloille tai muuta vastavaa kun kerta suihkii sieltä välistä polttoainetta startatessa
pöö

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #602 : 19.02.11 - klo: 11.18 »
miten ne on laitettu sinne?

Poissa 8ade8

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #603 : 19.02.11 - klo: 11.35 »
Mitäs jos toho kannen välii laittas kumi tiivisteen sulaako se? tarviiko tohon eriksee luoda paineet moottorii?

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #604 : 19.02.11 - klo: 12.17 »
miten ne on laitettu sinne?

ne vaan laitetaan siihen samalla kun kansi laitetaan.

ei se kumitiiviste välttämättä sula mutta kumi ei pidemmän päälle metanolia kestä
pöö

Poissa ampperi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #605 : 19.02.11 - klo: 15.57 »
Eikä kansi tule oikealle korkeudelle.
JQ Products The Car Yellow Edition - Hobao Hyper 8.5 Pro - Kyosho MFR

Poissa saku123

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #606 : 20.02.11 - klo: 15.31 »
Mun Dst on muuten myynnissä uuden auton tilalta pois.  http://rc10.fi/index.php?topic=54954.0
Älä aja hiljaa, jos kovempaakin voi mennä! - Inferno MP 7.5

Poissa sampo1770

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #607 : 15.03.11 - klo: 22.06 »
Onkos kukaan vaihtanut isompaa mottia?
tässä dbx 21 motilla ja kyllä paikat viä kestäny  :evil: mitäny vanteista keskiöt revenny  :grin: mutta auto lentää sillä motilla  :cool:

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #608 : 15.03.11 - klo: 22.19 »
Tiukka peli! Ja hyviä kuvia!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #609 : 17.03.11 - klo: 21.17 »
Ittelläni on DST ja ei lähde käymää enää.... missä mättää????? Kun ryypyttää tarpeeksi kone lähtee käymään kauheilla kiarroksilla ja sitten sammuu. säätöjä oon kattonu mutta ei toimi nii ei toimi. tietääkö kukaan missä vika piilee....  :undecided: :sad:

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #610 : 17.03.11 - klo: 22.29 »
Laita se kone nyt aluksi tehdassäätöihin (ohjeissa), niin saat varmaan käymään normaaleilla kierroksilla. Jos et neuloja ole älyttömän kireelle ruuvannut, niin ne tuskin ovat rikki menneet. Tyhjäkäyntineula vaikuttaa noihin kierroksiin kun käynnistät. Ja säädä vain yhtä neulaa ja VÄHÄN kerrallaan, koska se vaikuttaa muihinkin säätöihin. Noin 1/8 kierros ruuvia kerrallaan auki/kiinni.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #611 : 18.03.11 - klo: 08.47 »
mites se vaikuttaa jos neulat ovat menneet rikki??? mutta en kyllä kireelle ole itsenimielestä niitä vääntänyt :S

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #612 : 18.03.11 - klo: 10.54 »
 säätädöt ei silloin vaikuta mihinkään jos neula on rikki. Tai sitten neula vain kiristyy, mutta auki säätäminen ei auta. Mutta en usko, että rikki ovat jos kerta et niitä älykireelle ole kiertänyt. Tee nyt kuitenkin tehdassäädöt ja ryypytä tarpeeksi niin saat käytiin.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #613 : 18.03.11 - klo: 14.56 »
jees

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #614 : 18.03.11 - klo: 20.11 »
Käykö kyoshon GXR-15 kaasari niin tohon kyosho DST T2 jossa on GXR-18 kone?? kyseisen kaasarin löytää kyoshon omalata sivulta http://www.kyosho.fi/reservdelar.aspx?ArtNr=01.31097T2&Kat=KatRes   tuo valmis kaasutin paketti. niin käykö se Kyosho DST T2 autoon?
« Viimeksi muokattu: 18.03.11 - klo: 20.19 kirjoittanut lol-ukkeli »

Poissa kipi

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #615 : 18.03.11 - klo: 20.27 »
Miksi pitäis kaasari vaihtaa?
Oisko parempi jos kertoisit mistä päin olet,niin joku "vanhempi" harrastaja vois vilkaista sun autoa,
helpompaa kun pääsee hypistelemään tuotetta.
eikun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä
sillä aikaa kun te mietitte,mä oon tehny jo viis virhettä

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #616 : 18.03.11 - klo: 22.12 »
nii joo aattelin vaa jos vaihatis kaasuttime ku auto ei lähe käymää. ku tuntuu siltä että ei saa polttoainetta koneeseen :S

Poissa kallekaahari

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #617 : 18.03.11 - klo: 22.18 »
Ei niitä osia kannata turhaan vaihdella ja ostaa, varsinkin kun maksaa jo 50€. Laita se sormi sinne pakoputken päähän, nyi narusta ja katsot, että meneekö polttoaine letkusta moottoriin päin. Kyllä sen pitäis mennä, jos ei ole ilmavuotoja. Sen jälkeen alat nyppimään autoa käyntiin TÄYTEEN ladatun hehkulaitteen kera.
Xray 808 2009 Spec, O.S V-spec | Team Associated B4.1 FT

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #618 : 18.03.11 - klo: 23.50 »
jees. huomenna lämpimässä tallissa kokeilemaan (=

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #619 : 19.03.11 - klo: 13.08 »
Nonii fuckin nastaa -.- )= just tulin tallista koittamasta DST:Tä ja ei mitää, ei toimi. aluksi ei lähe. sit säätöö vähä. lähtee, KAUHEET kiarrokset ja si sammutan. säädän ei mitää, hirveet kierrokset. sitte ku säädän taas vähä ni sit ei lähe ollenkaa, si taas lisää säätöö kauheet kierrokset..... mikä vikana? vai onko vika minussa että en osaa säätää XD ajattelin että voisi viedä auton kyosho huoltoon jottai asia selviäisi. alkaa vaan vi***aa tällänen ku komeet hankikanto kelit ois ajella )= säädöt menee silleen että joko iha liia alhaiset  tai kauheen korkeet kierrokset, sellasta sopivaa ei löydy.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #620 : 19.03.11 - klo: 13.18 »
No jos on kerta jossain vaiheessa liian pienet kierrokset niin paina kaasua ja lämmitä kone kaasuttelemalla.
Tai esim säädät sitten tyhjäkäyntiä suuremmaksi.

Ja kun sanot säätäväsi niin mitä silloin säädät ja miten paljon??? Mihin suuntaan?


Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #621 : 19.03.11 - klo: 13.24 »
jos kaasua painan ni kone sammuu :S pää asiassa oon säätäny alakierrosten  säätöneulaa ja tyhjäkäynti ruuvii, auki pää asiassa ja sitten taas vähän kiinni, enemmän kyllä auki, olen vasta alottanut rc harrastuksen enkä osaa kyllä oikeen säätää  :embarrassed:

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #622 : 19.03.11 - klo: 13.50 »
Kone taitaa olla yksineulainen, eli miten olet voinut säätää alakierrosten neulaa ja tyhjäkäyntiä erikseen???

Ja nyt oikeesti vastauksiin vähän tarkkuutta.
Jos kysytään "kuinka paljon olet kääntänyt ja mihin suuntaan" niin vastaat sen minkäverran olet ruuvia kääntänyt... esim  neljäsosa kierros... puoli kierrosta jne.

Täysin mahdoton auttaa kun kerrotaan vain ruuvailleen ruuveja enemmän ja vähemmän sinnesuntänne suuntiin... ja vielä ruuvia mitä ei tietääkseni ole edes olemassa kyseisessä moottorissa.

Mistä säädät tyhjäkäyntiä?
Ruuvista?
Kerro missä kohdassa olevasta ruuvista.

Kun heitto on niin että kone joko kiekuu korkeelta, tai sitten ei lähde ollenkaan käyntiin niin mitä eroa näiden kahden säädön välillä on ollut????
Kenties pääneulaa käännetty kierros kiinni... jonka jälkeen kone on kiekunut... ja kenties sen jälkeen kierros auki jolloin konetta ei olla taas saatu käyntiin...
Vai mitä ihmettä tässä välissä on säädetty, mihin suuntaan ja minkä verran????

Ja nyt vastaukseksi ihan oikeasti ei kelpaa... "paljon tai ehkä vähän ja sit taas jonkunverran"

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #623 : 19.03.11 - klo: 14.00 »
ohjekirjassa on Moottorin osat: 1. tyhjäkäynnin säätöruuvi. säätää tyhjäkäyntikierrosluvun. 2. yläkierrosten säätöneula säätää polttoaineen määrän kaasuttimelle. 3. alakierrosten säätöneula, säätää polttoaine/ilma seoksen alakierroksilla. siinnä on kaikki 3 ruuvia mitä olen säätänyt.

tuo yläkierrosten säätö neulan oon säätäny 2,5 kierrosta auki niiku ohjeissa lukee ja myös 2,5 kierrosta auki tuota alakierrosten säätöneulaa miten ohjeissa sanotaan. kun nuo on laitettu niin koitan lähteekö käymään niin ei lähe..... (aluksi siis olen laittanut nuo ruuvit kiinni ja sitten aukassut 2,5 kierrosta)

sitten kun kierrokset on ollu niin kovat ilman kaasutusta niin oon koittanu aukasta vähäsen tuota tyhjäkäynnin säätöruuvia. Aina kun olen säätänyt ruuveja aukasen niitä aina  1/8 kierrosta kiinni tai auki niinkuin ohjeissa sanotaan.

Enempä en osaa sanoo nyt oikeestaa muutaku että säädän niitä aina 1/8 kierrosta auki tai kiinni. ja vika taitaa olla minussa kun en osaa säätää kaasaria oikein.


Ja tota tyhjä käyntii säädän ruuvista kyllä.

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #624 : 19.03.11 - klo: 14.13 »
en tiiä tajusitko, voin kyllä selittää tarkemminki vielä.
« Viimeksi muokattu: 19.03.11 - klo: 14.26 kirjoittanut lol-ukkeli »

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #625 : 19.03.11 - klo: 14.23 »
Noniin... johan tuli vähän tarkempaa tietoa.

Kokeillaanpas tällaista.
Käännä luistin päässä olevaa ruuvia... eli sitä ruuvia mikä on siinä liikkuvassa osassa.
Toisinsanoen alakierrosten seosruuvia.
Käännä sitä auki reilusti.
Ihan vaikka neljä kierrosta auki... Niin että näet sen ylipäätään olevan reilusti avoinna.
Tämän jälkeen ilmanputsari kokonaan irti kaasarista.
Säädä tyhjäkäyntiruuvilla luisti siten että näet sen olevan noin millin auki.
Huom... kun säädät tyhjäkäyntiruuvia niin paina sormella luistia samalla sisäänpäin.

Kun olet saanut tyhjäkäyntiruuvilla kurkun pysymään avoinna millin niin sen jälkeen ruuvaat alaneulaa kiinnipäin... hyvin varovaisesti.
Ja samalla edelleen pidät luistia sormella paikoillaan.
Välittömästi kun näet kurkusta että luisti liikkuu, tai tunnet vähänkin alaruuvin kiristyvän, lopetat kääntämisen.
Ja siitä sitten se ohjeiden sanoma 2.5 kierrosta auki.


Tämä on yleisin virhe kun lähdetään näillä tehdas säätöjä hakemaan ruuveja pyörittelemällä.
Ei pidetä luistia paikoillaan, jolloin alaneulaa kiristäessä ruvin tullessa pohjaan, luisti lähtee liikkumaan auki.
Ruuvi on siis toisinsanoen ollut jo pohjassa, mutta koska luisti liikkuu aukipäin, käännetään sitä vielä yli niin paljon kun se nyt sattuukaan kääntymään.

Tämän säätämisen jälkeen katsot kaasulinkistön liikeradat uudestaan ja varmistut että kaasun ollessa neutraalina, jousi pitää luistin pohjassa.
Ja jarrua pumpatessa itse luisti ei liikahda yhtään.
Kaasulinkissä pitää olla pieni välys... Eli kun neutraali asennosta lähdet varovasti painamaan kaasua niin näet että ensin se linkkien kulmapala kääntyy pari milliä ja vasta sitten lähtee luisti liikkeelle.
Tämän säädät siitä luistista lähtevästä linkin päästä, siirtämällä linkin päässä olevaa stopparia.
Ohjeissa pitäisi olla tälle selitys kuvan kera...

Ja eikun uudestaan kokeilemaan.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #626 : 19.03.11 - klo: 14.24 »
kuvii ois koneella nytte niist ruuveist mutta en tajuu edes mite ne kuvat ssaa tähä -.-

Lataat kuvat johonkin nettialbumiin... esim vaikkapa facebookkiin jos sellainen sattu olemaan.
Sitten kuvien linkit tänne näkyviin.

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #627 : 19.03.11 - klo: 14.37 »
jees käyn koittamassa. katotaan sitten uudestaan

Poissa lol-ukkeli

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #628 : 19.03.11 - klo: 14.58 »
TOIMII!!! kiitos kauheesti oikeesti, on ollu sellane olo täs puol vuotta että ei saamari, totai ei saa iki enää toimii. kiitos kauheesti avusta *HOKE*.... tiäkkö mikä on sellane vika viel tossa ku se käy tyhjä käyntii hyvin, muttakun painaa kaasuu niin se tulee hiukan myöhässä, ja jos painaa kaasuu paljon ni pyörät pyörii viel vaikka kuinkakauvan ja se antaa vielä hetken polttoainetta koneeseen vaikka kaasu on neutraalilla. että  kun kaasu on neutraalilla niin se antaa nitroo koneeseen vielä jotakin 2-3sekuntia ja renkaat pyörivät. sama asia kun painaisi kaasua sen verran :S

Poissa vator

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #629 : 19.03.11 - klo: 15.34 »
Se kun kaasu tulee hiukan myöhässä eli jää ilmeisesti hetken miettimään niin johtuu siitä, että on hieman tai vähän enemmä rikkaalla minulla ainakin johtuu siitä. Ja vaikka kone olisi säädöissä sen kuuluu 30 sekunnin tyhjäkäynnin jälkeen miettiä hetken aikaa ennen kuin ottaa kierroksia. Se että kaasu ei lähde heti pois voi johtua vain siitä, että kun moottori kaasu auki kiertää aikaslailla niin eihän se voi heti pysähtyä kuin seinään. :tongue:
asso 18mt, hongnor x1x cr rtr, kyosho mini inferno 09 x2, kyosho mini inferno ep, traxxas e-revo 1/16 vxl löytyy myös kaksi rc lennokkia (kolmas tekeillä)
(tehoa ei koskaan voi olla liikaa)