Kirjoittaja Aihe: Kyosho DBX / DST  (Luettu 320755 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Blaze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #960 : 04.08.12 - klo: 21.46 »
Hakusessa ois iskarit dst:hen saako mistää halvalla ? Ku ei viittis 80e laittaa 4 palikkaa

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #961 : 05.08.12 - klo: 08.27 »
No mulla on nää iskarit : http://www.hobbylinna.com/shock-70103-assembled2shocks-p-16643.html
Tosin se iskariöljy mikä siinä tulee mukana on ihan liian loysää.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa vootilaane

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #962 : 20.08.12 - klo: 10.56 »
Hei taas. :D

Nyt olisin saanut auton siihen kuntoon että voi ajaa jo (VÄHÄN), mutta ajattelin kysästä, että onko käynti ääni normaali tai mitä voisi vielä tehdä toisin.  :embarrassed: :undecided:

VIDEOT:

http://s1140.photobucket.com/albums/n570/vootilaane/Rc%20Kyosho%20Dbx/?action=view&current=Sthrtukehtuu.mp4


Poissa Garrett

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #963 : 20.08.12 - klo: 11.18 »
Laita nyt ihmeessä ilmanputsari paikalleen ennen seuraavaa käynnistystä  :undecided:

Poissa lassii

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #964 : 20.08.12 - klo: 11.39 »
Laita nyt ihmeessä ilmanputsari paikalleen ennen seuraavaa käynnistystä  :undecided:

Juuri näin. Ja laita pitemmät letkut ihan varmuuden vuoks. Toi rallatusääni tulee kytkinkellosta.
Kyosho Inferno 7.5, MFR, DST, Acme Werewolf

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #965 : 20.08.12 - klo: 17.32 »
Hei taas. :D

Nyt olisin saanut auton siihen kuntoon että voi ajaa jo (VÄHÄN), mutta ajattelin kysästä, että onko käynti ääni normaali tai mitä voisi vielä tehdä toisin.  :embarrassed: :undecided:

VIDEOT:

http://s1140.photobucket.com/albums/n570/vootilaane/Rc%20Kyosho%20Dbx/?action=view&current=Sthrtukehtuu.mp4
Säätöopasta lukemaan vaan. Tosiaan polttoaineletkua pidempi pätkä ja polttoaineensuodatin siihen väliin.

Poissa vootilaane

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #966 : 20.08.12 - klo: 18.34 »
Polttoaine letkua tarkoituksella aluks vähän. Normaalisti kiertää pienen lenkin ja polttoaine suodatin välissä. :D Sekä ilmanputsari oli tarkoituksella irti jotta näki/näkee Onko se yläneulan liikkeen sekä tapin liikkeen. :D

Kuuluuko se myös uudella kytkin kellolla samalla tapaa? Vai pystyykö vanhaa säätämään?
« Viimeksi muokattu: 20.08.12 - klo: 18.38 kirjoittanut vootilaane »

Poissa vootilaane

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #967 : 20.08.12 - klo: 18.40 »
Sekä olisiko ehdotuksia minkälaiset serverit kannattais uusia kysyiseen malliin. Jotta sais nopeutta sekä pituutta enemmän?

Poissa Garrett

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #968 : 20.08.12 - klo: 20.10 »
Kaasarin kurkusta ei tarvitse mielestäni muuta katsella, kun kuinka paljon luisti jää auki servon ollessa nolla asennossa, mikä puolestaan vaikuttaa tyhjäkäyntikierroksiin. Yleensä tämä mitta on n. yksi milli, ehkä jopa hieman alle.
Jos haluat, voit käyttää mittana vaikkapa sopivan paksuista ompeluneulaa tai mitä tahansa sopivaa tasapaksuista tikkua, mistä ei kuitenkaan saa irrota minkäänlaisia (esim. puutikku) murusia mitkä sitten tippuisivat koneen sisään. Jo niinkin pienet partikkelit mitä ei silmällä kunnolla edes näe, riittää edes auttamaan moottorivauriota merkittävästi. Tämän jälkeen laitat ilmanputsarin takaisin paikalleen, etkä enää ikinä koskaan milloinkaan käytä moottoria ilman sitä  :wink:

Mielestäni pieni ääni kytkinkellosta ei haittaa ollenkaan. Jos ääni kovenee hiljalleen, veikkasin laakereiden tulleen tiensä päähän. Itse vaihtaisin kytkimen laakeroinnin ehkä jopa liian usein, kuin että jättäisin sen lähes huomiotta. Täristävä kytkin ei ole hyvä asia sekään.

Radiolaitteissa kehottaisin kääntymään vaikkapa heidän puoleen ----> http://www.hobbyfactory.fi/

 

Poissa FMF

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #969 : 20.08.12 - klo: 21.14 »
Polttoaine letkua tarkoituksella aluks vähän. Normaalisti kiertää pienen lenkin ja polttoaine suodatin välissä. :D Sekä ilmanputsari oli tarkoituksella irti jotta näki/näkee Onko se yläneulan liikkeen sekä tapin liikkeen. :D

Kuuluuko se myös uudella kytkin kellolla samalla tapaa? Vai pystyykö vanhaa säätämään?
Sekä olisiko ehdotuksia minkälaiset serverit kannattais uusia kysyiseen malliin. Jotta sais nopeutta sekä pituutta enemmän?
Itellä oli muinoin tuollainen, kytkinkellosta kuului kilinää uudesta asti. Servoon lisää pituutta?

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #970 : 07.09.12 - klo: 20.18 »
Jos joku tarvis varaosa auton nii halvalla lähtis : http://rc10.fi/index.php?topic=69056.0
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #971 : 22.11.12 - klo: 17.23 »
DBX VE 1:8 buggy mitoissa ja renkailla kuitenkin kilon verran m9e :tä
kevyempi. Tässä voisi olla 1:8 sähköillä ja 3S-4S:llä resepti radalle.
Meinaan kokeilla, gt/rally vastaavalla reseptillähän toimii makeesti.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jeah405

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #972 : 01.12.12 - klo: 17.15 »
kertookaas mikä mun dbx2.0 iski teki saman ku edellinen kone..kone grx18..veto naru temppuilee sillee et se jumittaa kampiakselii ja auto sammuu sen jälkee sitä pitää r...... hetken ja taas toimii hetken tekee saman auto sammuu ja kun yrittää käynnistää naru jää ulos?
race hard

Poissa emppu99

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #973 : 01.12.12 - klo: 18.19 »
kertookaas mikä mun dbx2.0 iski teki saman ku edellinen kone..kone grx18..veto naru temppuilee sillee et se jumittaa kampiakselii ja auto sammuu sen jälkee sitä pitää r...... hetken ja taas toimii hetken tekee saman auto sammuu ja kun yrittää käynnistää naru jää ulos?
joo,sama ongelma mulla ollu.vetonarun saa sisälle ruuvaamalla sen mustan mötikän jossa naru on kiinni,oikeanpuoleista ruuvia vähän auki ja kun naru on menny sisälle niin ruuvi kiinni.
EXC125

Poissa jeah405

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #974 : 29.12.12 - klo: 12.06 »
kertokaas missä vika mun dbx2.0 kampiakseli pääsee liikkumaan edes takas jolloin se takertuu vetokäynnistimeen ja sammuu samantien kone on n2-3kk vanha eikä viel paljoa ajettu....laakerit tuntuu olevan kunnossa ja vauhtipyörä on kunnolla kii....
race hard

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #975 : 29.12.12 - klo: 23.06 »
Jos vauhtis on kunnolla kiinni, niin silloin ne laakerit ei todellakaan ole kunnossa.
pöö

Poissa jeah405

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #976 : 30.12.12 - klo: 12.12 »
ok kiitos...täytyy vaihtaa laakerit ja kokella
race hard

Poissa Slider

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #977 : 02.02.13 - klo: 22.05 »
Moi! Vaikka itellä onkin DMT, niin tämä topicci on aktiivisempi kun kyseisen auton topic, ja tekniikka on suht vastaava kuitenkin..

Oletteko koittaneet tuossa D -sarjassa mitä diffiöljyjä? DMT:ssä ainakin auto alkoi vaikuttaa suht nelivetoselta kun laitoin keskelle pari hammasratasta lisää ja 7000 diffiöljyt. Auto muuttui kyllä myöskin liukkalla kiihdyttäessä hieman yliohjaavaksi. (tai sitten en vaan osaa ajaa)

Itellä oli alunperin visiona että eteen ja keskelle 7000 ja taakse 3000, mutta kokemuksia ois kiva kuulla että onko tuollaisessa setupissa mitään ideaa?

7000 diffiöljy muuten pysyy ainakin nätisti sisällä, senkun putsasi rasvat pois ja laittoi öljyt tilalle. Tätä hieman epäilin aluksi.

Poissa Tapsa

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #978 : 05.02.13 - klo: 00.50 »
Pientä huoltoa DST:hen, kaikki osat puhtaaks, pari rikkinäistä/huonoa palikkaa vaihtoon, löpöletkut uusiks, kunnon löpöfitteri paikoilleen, parempi ilmansuodatin, diffeihin paksummat puurot, iskarien tiivisteet uusiks ja 30w eteen 40w taakse, HB:lta pehmeämmät jouset kokeiluun, kasikrossin renkaat(Sweep Exagon) ja kunnon servo ohjaukseen.


Jahka kössin porosoppi saa puuttuvat palikat toimitettua, alkaa kasaus.

(edit: -biili kasattu taas, toistaiseksi alkuperäisillä renkailla)
« Viimeksi muokattu: 07.02.13 - klo: 13.57 kirjoittanut Tapsa »
Hpi Savage 25, Nitro RS4 evo3, E-Savage,  Switch

Poissa marsut

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #979 : 02.03.13 - klo: 22.01 »
oisko kellään tuota kyosho dbx 2.0 myytävänä! :grin:  jos on paljon maksaa?......

Poissa marsut

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #980 : 02.03.13 - klo: 22.04 »
hei! kenen dbx toi on jäsenen nimi joku (tapsa)  paljolla myisit sun dbx.än ?..... :grin:....

Poissa pera8x

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #981 : 31.03.13 - klo: 10.26 »
tässä nyt parin kuukauden verran ajellu tollasella DBC 2.0:lla ja ajattelin pistää tänne vähän vinkkejä uusille harrastelijoille, miksei vanhoillekkin. itse tosiaan uus harrastelija koko touhun parissa. joskus viistoista vuotta sitten mulla oli kyoshon joku sähköpeli 1/8 koossa, mutta sillon en noista niin tienny, enkä enää muista edes autosta juuri mitään. nyt kuitenkin syttyny kipinä uudestaan ja ostin sitten tollasen dbx:n. puolitoista gallonaa takana ajoa ja jonkun verran säätämistä ja harmiakin on matkassa ollu.

ihan alkuunsa, kun ostin auton ja sain sen sisään ajettua ja pääsin kunnolla vasta ajaan ja säätään, niin vekotin kesti 2 päivää, kunnes pienestä hypystä tekikin temput ja radiot lakkas vastaamasta. noo, auto kirmas täyttä kyytiä naapurin pihaan, mistä sitten hyppäs lumikasasta umpi hankeen, missä vinku edelleen kaasu pohjassa ehkä n. 3-5 sekunttia ilman mitään vastusta, kunnes kone lopulta kajahti. itse en kerinny tekeen muuta, kun juosta autolle ja sitten se jo hajoskin. noo, auton kanssa kyosho kauppaan ja vikaa/mahdollista takuuasiaa selvitteleen. parin päivän päästä soittelivat, että vika oli paristotelineessä. paristot, taikka paristo oli päässy sen verran tärähtään, että oli syntyny kontakti häiriö, jollonka virta ei kulje autossa minnekkään. näin ollen fail safekaan ei toiminu. oli siis kiertokanki revenny alapäästään ja matkallaan survonu männän helman ja täräyttäny vielä lohkoonkin halkeeman. uus lohko, mäntä, sylinteri ja kiertokanki matkaan ja taas mennään. ja nyt ostin sitten vielä sen akkupaketin sen naurettavan patteritelineen tilalle, ettei enää pääse käymään vastaavaa.

auto kasaan, sisäänajoa suoritteleen. tällä kertaa sain auton käymään, tsekkasin, että käy nätisti ja seokset on sopivasti rikkaalla. tupakin verran sitä siinä kattelin ja ajattelin, että jääkööt siihen pöristeleen keskenään ekan tankillisen. menin siis sisälle kahville odotteleen. jossain kohtaa sitten kone onkin sammunu. menen sisälle ja vetäsen narusta. mitä p****a! kone on leiponu kiinni?!? ihmettelen, että miten voi, ei rc:n männänrenkaattomat moottori noin vaan leivo kiinni. noo, auto sisiin ja kansi pois. mäntä oli jumittunu lähes yläkuolokohtaansa. pikkasen naputtelua männän päähän ja narusta vedellen sain koneen taas pyöriin. kone oli vaan ulkona pakkasessa käyny niin kylmänä, että oli liiankin kireä pyörimään ympäri pakkasessa. tästä sitten viisastuneena vähän esilämmittelyä koneelle ja sitten ulos käyntiin takas. ei siis hajonnu mitään tällä kertaa. nyt homma jatku paljon paremmin. ja sain koneet sisäänajettua ja pääsin taas rällästään.

sitten onkin riittäny vaan ajoa tuon puolentoista gallonan verran ja tietty pikkasen säätöä ja muuta räpläämistä. sellasia havaintoja olen tehny, että tossa autossa ei ole diffeissä mitään öljyä uutena. pienet nökäreet vaan vassua. laitoinkin sitten sinne joka diffiin 7000 öljyt, milla luonne muuttu paljon enemmän agressiiviseks ja muistuttaa enemmän nelivetoa.

voimaa tästä laitteesta ei sinällänsä puutu, mutta ainahan sitä olis kiva olla lisää. yks perjantai ilta sitten autotallissa kaljotellessani ajattelin tutkia auton pakaria. purin pakoputken ja ihmettelin vähän rakennetta. mielessä kävi, että eihän tällänen voi toimi ollenkaan ja poistin sieltä sen kartion ja paisarin sisällä olevan putken pätkän. sitten vaan putki nippuun ja testaan. luonne muuttu aika paljon. alapäästä hävis jonkun verran vääntöä, mutta keski- ja ylä alueelle tuli lisää paukkuja. samaan syssyyn poistin toisen kannentiivisteen. nyt tuntuu, että auto kyllä kulkee ja naukuu ihan riittävästi.

yhtenä päivänä olin kaverin kanssa ajelemassa soramontulla. siinä kerettiin rällästään ehkä tankillinen, kunnes sitten jyrkkään kivi/hiekka kasaan ylämäkeen oli auto menossa ja siitä sitten tapahtu jotain. tapahtu rc kuskin painajainen uusimiseen! radiot ei vastaa mihinkään ja auto painelee omille teilleen. tällä kertaa ei ollut kaasu pohjassa ja auto päästeli ehkä n. 30km/h. sinne se veteli kasan päälle, käänty siellä jotenkin takas alamäkeenpäin ja sitten suoralle. n. 50m. päästeli tasasella ja me juosten perässä, kunnes lopulta törmää kiveen, lentää katolleen ja huutaa taas melkolailla. lopulta pääsen autonluokse ja tukin pakarin ja auto sammuu. sitten vikaa ihmetteleen. mitään ei hajonnut ja syypääksi koko touhuun oli ilmeisesti se, että joku kivenmurikka oli tökkässy auton virtakatkasijan ON ja OFF asennon puoleen väliin, mutta kuitenkin sillain, ettei taaskaan virta kulkenu. säikähdyksellä selvis ja taas pääsi jatkaan.

näiden viritysten jälkeen mennyt 2 kappaletta tulppia lyhyessä ajassa. ensimmäinen suli jotenkin puhki. en oikein tiedä, että mitä siinä tapahtu, mutta kaikki puristuspaineet karkas tulpan läpi taivaan tuuliin ja koneet tietenkin taas sammu. alkuunsa oli vähän ihmettelemistä, mutta sitten, kun vika selvis, niin pääsi taas jatkaan pelkällä tulpan vaihdolla. sitten toinen tulppa lakkas vaan hehkumasta. eli uutta tulppaa taas kehiin.

eipä tässä muuta. kallista harrastamista ollu ainakin meikäläisellä, mutta sitäkin hauskempaa. kunhan ajattelin vähän kertoilla kuinka kyseinen auto on toiminut.

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #982 : 31.03.13 - klo: 14.44 »
No kannattaa ottaa se kytkin pois siittä. Itellä käyny vastaavasti että kivi pistää virrat pois päältä!
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa pera8x

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #983 : 01.04.13 - klo: 12.16 »
taas kyrvähti tulppa sillain, että päästää paineet läpitte. mikähän tota aiheuttaa? onko noi firepowerin tulpat ihan paskoja, vai onko koneessa liikaa puristuksia, kun se toinen kannentiiviste prikka on otettu pois, vai mistähän mahtaa johtua? ei viittis joka päivä ostaa kympillä tulppaa, tekee kuukaudessa ja 300€ pelkät tulpat..

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #984 : 01.04.13 - klo: 12.24 »
Voi johtua kyllä siitä kun otit sen yhden kannenprikan pois. Mulla kun oli vielä DBX nii siinä kyllä se firepowerin f6 tulppa kesti noin kuukauden.
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa marsut

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #985 : 10.04.13 - klo: 18.41 »
on/oli ittellä tommone dbx  :grin: kävi laihalla ja moottori kuoli  :evil:  :cry: .......   on noi firepowerin tulpat hyviä ittelä oli  f5  :grin: sattaa johtua kun otit prikan pois vai mikä olikaan??? :wink:   

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #986 : 16.04.13 - klo: 10.42 »
Mitenkä pitkään tuo tankki riittää.10min?kun eka tankillisen ajelin niin tuntui et ei kauan pyöri.mut vähän lueskelin säätö ohjeita ja ruuvailin kaasaria niin en puolta tankkaus pulloo saanu tuossa pihassa tyhjäks.aattelin vaan et oisko menny laihalle.kun tuntui niin paljon kulutukseen vaikuttavan. :shocked:

Poissa vihku

  • PRCA
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #987 : 16.04.13 - klo: 15.30 »
Mulla aikoinaa tankillinen kesti GXR18 moottorilla noin 20 min.  :grin:
Associated B64D // RC-autoilua vuodesta 2008.

Poissa kyoshodbx

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #988 : 16.04.13 - klo: 16.21 »
Mulla aikoinaa tankillinen kesti GXR18 moottorilla noin 20 min.  :grin:

Noin minäkin epäilen et kyllä pikkutankilla pitkään ajaa.

Poissa vootilaane

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho DBX / DST
« Vastaus #989 : 12.05.13 - klo: 09.55 »
Joo.. itsekkin olen huomannut, että lupaavat tuon 10min mut olen parhaimmillaan ajanut 25min tankilla. ;P Ja Vihku:n myymä DBX/Hpi koneella varustettu on vihdoin antanut elonmerkit. ;P Tosin jostain tulee pahasti polttoaineet läpi. :P Lisäksi omaasa alkuperäisessä huippunopeudet mitattu. ( 67km/h "3v vanha auto vakio koneella" )
« Viimeksi muokattu: 12.05.13 - klo: 10.08 kirjoittanut vootilaane »