Kirjoittaja Aihe: Force .28 ja muut RTR .28-koneet  (Luettu 9400 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« : 30.04.08 - klo: 08.14 »
  Viime lauantaina (26.4.) Tampereen Lahdesjärvellä kaksi vannoutunutta polttisharrastajaa koki melkoisen pettymyksen. Suurin osa syystä voidaan kuitenkin langettaa ihan itselle.

  Olin viimeiseksi edellisenä iltana napsauttanut rajussa kaadossa muovisen taka-aurauspalan poikki. Ja eikun pakista tarvittavat kilkkeet ja paikalleen. Mitä hemmettiä, vetarikin on poikki. Eikun täh, se puuttuu. Koiranluut! Kas kun en moista ollut huomannut edes ajatella. Tietenkin RTR autossa on koiranluita vetareina. Samon tein nivelvetareita penkomaan ja paikalleen. Pikkuisen harmitti kun en ollut eilen huomannut. Tässäkin tapauksessa olisin vissiin löytänyt pudonneen vetarin edellisenä päivänä, vaan ei enää kun eilisen muistijäljet katkes johonkin.

  Olen ajanut tällä autolla noin 6 gallonaa ilman minkäänlaisia murheita. Ajettavuus on huippu, tästä kiitos auton loistavalle geometrialle ja pro-ukkojen setupille. Varaosien tarve on käsittämättömän pieni. Olen kaatojen takia ruuvannut 1kpl mukana tulleen muovisen aurauspalan, 1kpl alumiininen vastaava ja ne nivelvetarit joista aiemmin kerroin. Parit laakerit kytkimeen ja nyt vetarien yhteydessä varmuuden vuoksi uudet takapyörien laakerit. Ohjaukseen olen päivittänyt laakeroidun servosaver-tangon ja paremman ohjausservon, jotka ei ole lainkaan pakollisia ellei meinaa kisata. Olen ollut autoon kaiken aikaa erittäin tyytyväinen.

  Forcen .28 konehan on loistava siinä mielessä että se on erittäin luotettava ja helppo säätää. RTR koneeksi siis hyvä valinta. Ajoin koneen viime syksynä kunnolla sisään. Olin riemuissani huomatessani koneen potentiaalin. Koko ajan kuitenkin alitajunnassa oli pieni ajatus että tämä ei ole paras mahdollinen moottori buggyyn. Eikä olekaan jos haluaa vaikka kilpailla kunnolla. Koneessa on reilu alavääntö ja noin 30000rpm max. Alavääntö helpottaa hyppyjä ja auto on mutkasta lähdettäessä loistava, mutta häviää suoralla kisakoneille jonkin verran.

  Noin gallona sitten avasin kannen hioakseni päältä kaatojen naarmuja pois. Kanteen kannattaa laittaa nippareilla fuililetkua suojaksi. Kun alun perin säädin konetta, ajattelin että tottahan se saa laulaa kunnolla. Monet radalla sanoivat samaa. Väärin. Tällainen kone ei voi kestää samoja kierroslukuja kuin .21 kisakoneet koska männän massa yksinkertaisesti on liikaa kampiakselille ja laakereille. Olen sitä mieltä että konetta ei kannata säätää ihan tappiin jos haluaa siitä pitkäikäisen.

  En ole tehnyt koneelle mitään koko aikana. Tiedän, että laakerit olisi pitänyt vaihtaa aikanaan. Väänäsen truggyssä sama kone kilahti noin 4 gallonaa ajettuna. Hänkään ei ollut koko aikana tehnyt koneelle mitään huoltoja. Tästä puolen tunnin kuluttua pääsuoran päässä omani stumppasi. Ihmettelin stumppia koska minkäänlaisia ongelmia ei koko aikana ole ollut. Multa leikkasi runkolaakeri kiinni jumittaen kampiakselin runkoon. Tämän takia akslin tappi leikkaantui poikki ja halkaisi lohkon. Väänäseltä katkesi pelkästään kiertokanki. Väänänen tuli siinä vaiheessa kertomaan ettei koneeseen toimiteta varaosia. Nonni, tuli kalliit vaihtamattomat laakerit.

  Olen tässä miettinyt että jos me molemmat olisimme säätäneet koneet niin ettei ne laula ihan tapissa, olisko ne vielä kunnossa. Toisaalta koska mulle ei ole tähän mennessä tullut mieleeni vaihtaa laakereita, olisiko se koskaan tullut mieleeni. Oppia ikä kaikki. Voisin tässä vaiheessa lämpimästi suositella kaikille RTR-koneiden omistajille, vaihtakaa ne laakerit viimeistään(!) kolmen gallonan jälkeen. Kannattaa ainakin tarkistaa ne siihen mennessä. En moiti tässä itse konetta, monet on jo sanonut että on itse asiassa ihan hyvin jos kone kestää huoltamatta kuusikin gallonaa.

  Mitä olen itse kokenut ja muiden kanssa keskustellut, HongNor X1CR ja X1CRT sekä kaikki niiden variaatiot ovat mielestäni erittäin laadukkaita autoja, geometria toimiva ja säädettävä ja voisin vaikka vannoa että ainakin M8 ja T8 luokissa ehdotonta kärkeä kestävyydessä, myöskin RTR versioina. Päivitettävää ei juurikaan ole, alkuun pääsee loistavasti RTR:ssäkin mukana tulevilla kilkkeillä. Jos aikoo kilpailla, kannattaa vaihtaa aurauspalat ja runkojäykkärit alumiiniseksi, muu ei ole välttämätöntä. Niin paitsi ne laakerit tietysti!  :smiley:

Tekstiä muokattu vastaamaan paremmin mielipiteitäni ja muutenkin selkeämmäksi.
« Viimeksi muokattu: 07.05.08 - klo: 13.42 kirjoittanut ToniP »

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: HongNor X1CR RTR ja Force .28 - kokemuksia
« Vastaus #1 : 30.04.08 - klo: 18.12 »
Meinasitkos samantien sähköksi muuttaa, kun kerran nyt tänne sähköautopuolelle kirjoitit?
Ei tarviis noita sisäänajohommeleita ja jälkihoitoaineitakaan käyttää...  :grin:
Tai mulla olis kyllä tuommonen iskemätön TRX 3.3 motti apulaitteineen Jatosta ylimääräisenä, jos et vielä sähköihin kuitenkaan ryhdy?  :angel:

Nojoo.. Klara Wappen nyt kuitenkin!  :laugh:

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HongNor X1CR RTR ja Force .28 - kokemuksia
« Vastaus #2 : 30.04.08 - klo: 20.53 »
Hyvä pointi Toni....Tässä opetus kaikille että kannattaa huoltaa myös moottori. Ei pelkästään iskareita ja diffejä. Hyväkin kisamoottori tarvii välillä huoltoa, etulaakeria kannattaa vaihtaa melko tiheään ja runkolaakeria siinä välissä joka toinen kerta. Ei ole iso kustannus vaihtaa se etulaakeri esim. 2-3 gallonan jälkeen, moottorin toimivuuskin pysyy hanskassa. Forcehan on vanha rc merkki, joka tekee hyviä moottoreita.
Jos laakerien vaihto pelottaa ja tuntuu hankalata niin multa löytyy siihen työkalut  tai voin vaihtaa ne myös radalla tai voin myös lainata niitä että saat ne itse vaihdettua. Näillä työkaluilla laakeri remppa on naurettavan helppoa.
http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXNXM1&P=7
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HongNor X1CR RTR ja Force .28 - kokemuksia
« Vastaus #3 : 01.05.08 - klo: 23.40 »
Lainaus
Meinasitkos samantien sähköksi muuttaa, kun kerran nyt tänne sähköautopuolelle kirjoitit?
Tässä nyt kaikkea voi huomata  :tongue:
Juuen todellakaan vaihda sähköön. Naapurin jehun kans ollaan hakattu yhdessä jo yli 600€ E-Maxxiin vaikka se on vasta vakiosähköillä ilman alukilkkeitä. Ei hyvä!

Lainaus
Forcehan on vanha rc merkki, joka tekee hyviä moottoreita.
Niinpä. Kone on tosiaankin ollut mun ajooni sopiva. Kuten jo tossa aiemmin kerroin, .28 on loistava aloittelevalle kuskille jolle kaikki tehoetu pienissä nopeuksissa on ratkaisevaa. Kun nopeutta radalla saa kehitettyä, kannattaa vaihtaa koneeksi 21. Koitan tässä pyhien aikana jos noista kahdesta hajonneesta sais yhden jotenkin toimivan vielä reenikoneeksi. Sitten onkin aika tilata .21.

Poissa Anamies

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: HongNor X1CR RTR ja Force .28 - kokemuksia
« Vastaus #4 : 06.05.08 - klo: 22.48 »
Tänään taisi päättää minunkin Force 28 päivänsä Lahdesjärven radalla. Auto sammui pääsuoraa edeltävään mutkaan. Moottorin kierrokset oli sillä hetkellä pienet ja luulin, että löpö loppui. Kone oli kuitenkin ihan jumissa kun sitä yritti pyörittää ja ei auttanut muuta kuin pakata kamat ja mennä kotiin avaamaan konetta. Vikaan löytyi syy kampiakselin päässä olevasta kiertokangen tapista tai sen irtoamisesta. Juotos tai hitsi, miten se sitten siihen onkaan kiinnitetty oli pettänyt.

Männässä tai sylinterissä ei näy mitään naarmuja ja laakeritkin ovat kunnossa. Mikäköhän sen tapin hajotti?
Koneella on ajettu noin 3-4 gallonaa eikä siitä ole puristettu ihan kaikkia irti. Kaverilla on paljon ajettu Force 28 jota ei enää tunnu saavan käymään kunnolla. Voi olla, että kun hän menettää sen kanssa lopullisesti hermonsa, siitä saattaa saada korvaavan kampuran.
Hong Nor X1-CR, Hong Nor X1-CRT, Asso B4, Tamiya Mini

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: HongNor X1CR RTR ja Force .28 - kokemuksia
« Vastaus #5 : 07.05.08 - klo: 13.41 »
Meidän ratako sen tekee??  :tongue:
Hmm...3-4 gallonaa. Onko siinä kiertokangen laakeripusla venahtanu?

Toisesta meidän koneista meni kanki ja toisesta juurikin toi tappi poikki. Kanki katkes hiljasilla kierroksilla ja tappi pääsuoran lopussa täysillä. Molemmista koneista oli runkolaakeri vähän kärsinyt, mutta ne saattoi ihan hyvin mennä täräyksessä huonoks. Molemmista meni myös lohko puhki, mutta sain toisen paikattua.
Ajoin nimittäin eilen niistä jämistä kasatulla koneella ja kunhan sain säätöihin, kohtuu hyvin se pelas. Vähän joutu säätään laihemmalle, että rupes pelaan kunnolla. Kierrosalueet muuttu kans vähän. Nyt siinä on alakierroksetkin mutta ylhäällä vähän on/off. Parempi kuitenkin radalla kun ennen. Saa nähdä miten kauan siitä on iloa. En aio tehdä sille mitään, ellei joku tiedä sopiiko jostain toisesta koneesta kanki siihen. Hobaon RTR Mach .28 kenties?? Kiertokangen pusla ainakin on vähän väljä.

Mikähän tässä nyt on se oikea johtopäätös. Onko koneissa jotain vai olisko esim. laakerit pitäny vaihtaa ajoissa. Osaisko joku kertoa näitten kirjotusten perusteella mikä vois olla oikea syy koneiden hajoamiselle näin? Onko muissa RTR .28 koneissa samoja ongelmia? (Muutin otsikon)

Mika R

  • Vieras
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #6 : 07.05.08 - klo: 14.01 »
jos ajaa 3-4 gallonaa vaihtamatta etulaakeria niin varmaan pääsee kampiakseli heilumaan sen verran että rikkoo loput koneesta? toinen on se ilmansuodatinöljyn käyttö, sitä ei saa laittaa liikaa
jos jollain on sellanen käsitys että RTR moottoria ei tarvitse huoltaa niin täysin väärä käsitys. se että kone on halvempi tarkoittaa sitä että sitä nimenomaan kannattaa huoltaa enemmän ja säännöllisesti. sisäänajon jälkeen purkaa ja tutkia kaikki osat läpi, vaihtaa etulaakeri jne.

Poissa P.M

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #7 : 07.05.08 - klo: 16.10 »
Itellä force vuotaa vähän joka paikasta,päätin etten enään ton kanssa pelleile.
Kaveri kävi veden alla kaasupohjassa eikä ainakaan huomattu mitään vikaa siinä.
Eihän tuo force mikään huippukone ole mutta melko luotettava kuitenkin.

Poissa ToniP

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #8 : 07.05.08 - klo: 22.47 »
Juuh, todella luotettava kone ja erittäin tasainen. Kun sain säädettyä koneen, ei tarvinnut kertaakaan kajota ruuveihin. Edes vaikka vaihdoin tulpan RB:stä McCoy:hin.

Toi öljyn määrä on muuten kans yks. Ainoa vaan mitä ihmettelin, ettei kummassakaan nokkalaakerissa ollut pienintäkään sanomista purettaessa. Toisesta oli ulompi suoja lähtenyt, muttei siitä huolimatta. Toisen (kampuravikainen) runkolaakerikin oli vain aavistuksen "huriseva". Ei pienintäkään eroa klapissa verrattuna uuteen .21 laakeriin.

Kuinka paha se laakerin radiaalivälys on kun se on sökö? Aksiaalivälys on tietenkin helpompi havaita, muttei anna välttis oikeaa kuvaa kunnosta.

Poissa auvo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #9 : 08.05.08 - klo: 10.18 »
jos ajaa 3-4 gallonaa vaihtamatta etulaakeria niin varmaan pääsee kampiakseli heilumaan sen verran että rikkoo loput koneesta? toinen on se ilmansuodatinöljyn käyttö, sitä ei saa laittaa liikaa
jos jollain on sellanen käsitys että RTR moottoria ei tarvitse huoltaa niin täysin väärä käsitys. se että kone on halvempi tarkoittaa sitä että sitä nimenomaan kannattaa huoltaa enemmän ja säännöllisesti. sisäänajon jälkeen purkaa ja tutkia kaikki osat läpi, vaihtaa etulaakeri jne.

Kyllä se varmasti näin menee... Pikkuisen luistaa moottorin huollosta, niin ketjureaktio on valmis. Etulaakeri pikkuisen väljä, isoilla kierroksilla hirveet värinät ja sitten kohta takalaakeri ja kiertokangen lenkki soikeeksi tai tappi poikki. Pikkuisen vielä neulat piikillä ja lämmöt tappiin niin täystuho on valmis.

Huoltoa ja huolellisuutta....veljet!!!
*HongNor X2CR-E*Losi SCTE*

Poissa aku80

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #10 : 10.05.08 - klo: 20.02 »
No niin liitytän sitten tähän konerikon kärsineiden joukkoon.Eli tänään päivällä lahdesjärven radalla koki mun force28 päätöksen.pääsuoran päässä täydestä laulusta kammen tappi poikki ja lohkoon reikä.Ja koneesta ei ollut otettu ees kaikkia irti lämmöt ollut siinä 100c tietämissä.Koneella oli ajettu tossa tilanteessa about 1.5 gallonaa.Hyvä kone :-))

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #11 : 10.05.08 - klo: 22.31 »
Mulla taas on melko positiiviset fiilikset jääneet forcesta. Itellä oli aikoinaan force26 kone sen aikaisessa truggyssäni. Ostin auton ja kyseisen koneen käytettynä, en tiedä/muista paljonko koneella oli tarkalleen ajettu, epäilisin että ei ihan vähän ja ite tuli poljettua kyseistä laitosta kunnolla säälimättä ilman laakereiden vaihtoa ym. huoltoa, eikä koneen säätökään ollut hanskassa edes sen vertaa mitä nykyään, mutta silti kone kesti käsittämätöntä rääkkiä vielä itsellänikin useamman gallonan. Lopulta kone antautu ja kampurasta lohkesi irti iso pala veivin tappeineen.
Mutta kaiken kaikkiaan ottaen huomioon olemattoman huollon ja käytön jossa ei konetta säälitty, niin kone kesti hyvin. Kone oli myös erittäin helppo säätöinen, mikä oli myös plussaa koska kone oli ensimmäisiä nitro koneitani, taisi olla eka isolohkoni.
Eihän tuo force 26 pannu tehoiltaan päässyt lähellekään esim. tilalle tullutta lrp z28spec.3 konetta, ehkä hieman huono vertailu kohta, nuo kun ovat tulleet markkinoille hieman eri aikaan, eikä iskutilavuuskaan ole sama ja tuo lrp 28 spec.3, varsinkin truggy malli on todella raaka kone, tehokkain mitä ajanut/kokeillut.
(tuo mun nykyinen sh28pro on toistaiseksi kiinni niin kevyessä autossa etten ole oikein saanut vertailu kelpoista käsitystä sen tehoista)
Eli mulle jäi kuva forcesta melko kestävänä ja helppo säätöisenä koneena ja näyttää nuo forcet erikokoisina(21-32) olevan suosittuja rtr ensiasennus koneita, niitä löytyy monen merkkisistä vehkeistä. Johan tuli tarinaa taas :roll:, jutun seuraava osa tulee myyntiin 200 sivusena kirjana..:lol: ..loputonta jorinaa force pannusta vol.2   :wink:  :mrgreen:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #12 : 12.05.08 - klo: 22.15 »
No niin liitytän sitten tähän konerikon kärsineiden joukkoon.Eli tänään päivällä lahdesjärven radalla koki mun force28 päätöksen.pääsuoran päässä täydestä laulusta kammen tappi poikki ja lohkoon reikä.Ja koneesta ei ollut otettu ees kaikkia irti lämmöt ollut siinä 100c tietämissä.Koneella oli ajettu tossa tilanteessa about 1.5 gallonaa.Hyvä kone :-))

Kyseinen tapaus on reklamoitu Forcelle ja tehdas on erittäin yhteistyöhaluinen.
Valokuvat lähetetty tehtaalle heidän pyynnöstään ja tehdas selvittää parhaillaan mistä moinen johtunee.

Lisätoimista ym. tiedoitan henk.koht.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa aku80

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #13 : 13.05.08 - klo: 07.17 »
Tässä tovin asiaa miettineenä ja pahimman vitutuks.. lannuttua täytyy yhtyä tohon mielipiteeseen että k.o moottori oli enemmän kun helppo säätää ja ajaa.jurikin ton tonip mainitseman alaväännön ansioista sillä pystyi tämmöonen aloittelijakin tekmään ihan kunnon loikkia radalla

Täytyy vielä tässä kiittää rc-garagen henkilökuntaa nopeasta toimminnasta ja asiaan paneutumisesta.

Poissa RÄPSÄ

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #14 : 13.05.08 - klo: 08.37 »
En voi minäkään valittaa tuosta forcesta. Hyvä ja helppo säätää (kun osaa). Taidan kuitenkin  alkaa laakeri remppaan, kun tulee kohta 3 gallonaa täyteen, ihan vaan varmuuden vuoksi. Eihän tuo mikään mahtipata ole mutta mainio kapine kaikkinensa. Samoihin aikoihin pystyi mun vehje forcella kuin buggy v-specillä (muistaakseni). Ajaja vaan en ollut minä  :embarrassed: vaan turusta joku nuori poika, joka osasi ajaa tsiljoona kertaa paremmin kuin minä. Buggyä ajoi hänen veljensä. Eli osaava kuski pääsee tollakin koneella lujaa.

Poissa JiiVee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #15 : 19.12.10 - klo: 20.45 »
this message is deleted

« Viimeksi muokattu: 20.12.10 - klo: 20.28 kirjoittanut rc-crazy »
pöö

Poissa janne78

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #16 : 05.01.11 - klo: 15.33 »
Mitkä on tehdas säädöt force 28 4,58cc moottorille?

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #17 : 06.05.11 - klo: 11.32 »
Mistähän sais laakreita forcen .28 pataan nopeiten? Tietääkö kukaan noitten laakerien kokoa noin ulkomuistista?
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #19 : 10.05.11 - klo: 13.27 »
Purin moottorin ja ei oo ihme kun se ei pysynyt enään säädöissä. Etulaakeri vähän holo ja takalaakeri ihan loppu eli jumiutui. Mun kone ajettu abaut 3-4 gallonaa joten kai noi kannattais viimeistää tossa 2-3 gallonan kohdalla vaihtaa varmuuden vuoksi. No onneksi ei ollut hajottanut mitään muuta. Pytty ja mäntä vielä aivan priima kunnossa :)

Tuli tilattua tuollaiset laakerit koneeseen:
1 x Answer-RC 14*25,4*6 Moottorin takalaakeri (ANSBR14254) = 19.90 eur
1 x Answer-RC nitromoottorin etulaakeri 7*19 1kpl (ANSBR0719) = 6.30 eur
 
En tiedä olisko kannattanut ottaa keraamiset? No näillä mennään...
*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #20 : 12.05.11 - klo: 20.15 »
koneena on mac star 28. hukkasin tuon neulan radalla ja ny haluaisin tietää, jos jollakin olis sama kone, niin voisko saada pituuden tietoon. Manuaalin mukaan neula kulkee lyhenteellä SFN.

Poissa make74

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #21 : 12.05.11 - klo: 20.36 »
hobao hyper st

Poissa anne

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #22 : 12.05.11 - klo: 20.50 »
Neulan pituudesta ei tietoa mutta tuolta vois ostaa uuden http://www.hobao.fi/catalog/product_info.php?cPath=4_14&products_id=299&osCsid=064e915fd66abc52aa4b96c52653a4ea

muuten ihan hyvä neuvo, mut ei ole kyse pääneulasta. tässä linkki http://www.cmldistribution.co.uk/diagrams/HoBao/Engines/HB_Engine_settings_MacStar_28.pdf. se on tuo SFN neula

edit: käviskö mac star28 koneeseen os28zx kaasari?
« Viimeksi muokattu: 12.05.11 - klo: 21.59 kirjoittanut anne »

Poissa Pekka_h

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #23 : 07.06.11 - klo: 22.33 »
Purin moottorin ja ei oo ihme kun se ei pysynyt enään säädöissä. Etulaakeri vähän holo ja takalaakeri ihan loppu eli jumiutui. Mun kone ajettu abaut 3-4 gallonaa joten kai noi kannattais viimeistää tossa 2-3 gallonan kohdalla vaihtaa varmuuden vuoksi. No onneksi ei ollut hajottanut mitään muuta. Pytty ja mäntä vielä aivan priima kunnossa :)

Tuli tilattua tuollaiset laakerit koneeseen:
1 x Answer-RC 14*25,4*6 Moottorin takalaakeri (ANSBR14254) = 19.90 eur
1 x Answer-RC nitromoottorin etulaakeri 7*19 1kpl (ANSBR0719) = 6.30 eur
 
En tiedä olisko kannattanut ottaa keraamiset? No näillä mennään...

Wtf. Eipä tullu sit mittailtua tota takalaakeria tarkemmin joten väärän kokoinenhan tua tilaamani on. Jos jollain sattuu löytyy tietoo mistä tuollaisin laakerin voi tilata suomesta tai joltain löytyypi kotoa niin viestiä vaan. Myös koko kone kiinnostaa. Eli jos nurkissa pyörii tehokkaita/edukaisia ja ehjiä 21-32 kokoisia koneita niin kiinnostusta olisi.

*OCM rally kustom & Go pro .28* OCM kaos dt-19 & Go massive mods .21 *

Poissa NoOxygen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #24 : 17.11.12 - klo: 21.09 »
eikö muka force .28 koneeseen saa osia? mulla vuotaa takaa joku ku käynnistinnaru on öljyssä...
« Viimeksi muokattu: 20.11.12 - klo: 17.13 kirjoittanut NoOxygen »

Poissa gti-

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #25 : 22.11.12 - klo: 20.14 »
Mitäs mieltä porukka on tästä koneesta: http://www.hobbyfactory.fi/tuotteet/rc-autot-polttomoottorit-ja-tarvikkeet-polttomoottorit-ja-pakoputket/alpha-28-rtr-3p-engine-vetostartti-28-tn3paveto
Vaikuttaa ihan lupaavalta rtr-koneeksi. Ilmeisesti jo vakiona kiinni jotain osia pro-koneista yms. Ainakin tuo hinta houkuttelisi hieman.

Poissa SavageRS

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #26 : 25.11.12 - klo: 12.32 »
eikö muka force .28 koneeseen saa osia? mulla vuotaa takaa joku ku käynnistinnaru on öljyssä...

Ebay on pullollaan osia...tuossa esim takapääty vielä 5 tuntia kaupan...

http://www.ebay.com/itm/Force-Engine-Coverplate-Fits-28-Engines-HPI-4-6-/150934269790?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item2324622f5e

...ja HPI F4.6 kone on käytännössä sama Force .28 ja samoin Axial .28...onhan noita osia vaikka kuinka, Ebay:ta vaan selailemaan :wink:
MCD X4 PHR 30.5cc* Rovan Baja 5T CR600FT TWIN 57cc* Rovan Baja 5B OBR 30.5cc* Nutech XT5 Monster* HPI Savage XL Octane* HB Truckzilla .36* HB Truckzilla .46* HB Truckzilla Big Twin w 2 x Losi 454 .28*

Poissa NoOxygen

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #27 : 25.11.12 - klo: 15.35 »


Ebay on pullollaan osia...tuossa esim takapääty vielä 5 tuntia kaupan...

http://www.ebay.com/itm/Force-Engine-Coverplate-Fits-28-Engines-HPI-4-6-/150934269790?pt=UK_ToysGames_RadioControlled_JN&hash=item2324622f5e

...ja HPI F4.6 kone on käytännössä sama Force .28 ja samoin Axial .28...onhan noita osia vaikka kuinka, Ebay:ta vaan selailemaan :wink:

Ruotsista löytyy kuulemma myös... ebay ei houkuttele, ostan sit uuden koneen mieluummi...

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Force .28 ja muut RTR .28-koneet
« Vastaus #28 : 26.02.13 - klo: 20.49 »
Hakusanalla "Force" löytyi noin 100 topikkia koskien erilaisia Kyoshon malleja niissä esiintyneitä mitä erilaisimpia tilanteita....

No, asiaan. Tulevalle GT8 kaudelle hommasin Forcen koneet. Valitsin listalta E-21R26 koneen. Laittelen kokemuksia/koettelemuksia tänne, jahka niitä kertyy. Kone on siis .21 kuutiotuuman ei-RTR-kone.

http://www.force-engine.com/pdt_view.asp?sn=52&area=1&cat=34

« Viimeksi muokattu: 26.02.13 - klo: 21.57 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco