Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 409243 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa vilujanalka

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #30 : 22.05.08 - klo: 17.57 »
Moro!

Veikkaanpa että äänet tulee spurrista, eli vetorattaasta. Kiviä ja hiekkaa pinjonin(motissa kii oleva pikkuratas) ja spurrin välissä -> spurrista pari hammasta rikki, muttei haittaa menoo jos vaan vetoa on :)
itellä on 1/10 krossari ja koneen alla on reikä pohjassa, muuten on umpinainen pohja. mitään reunoja ei pohjalevyssä ole, että ne kivet mitkä tulee koppaan pääsee myös helposti pois. ei pahemmin ole ollut niistä ongelmaa.

Atalan pakettia katselin itsekin joskus mutten oikein löytänyt siitä mitään speksejä ja tuli Novak 6.5R ja GTB säädin hommattua. Tehon lisääntyessä kannattaa ottaa huomioon, että voimansiirto tulee olemaan kovilla ja aika ajoin jotain vakiokamaa menee rikki. Lazerista en tiedä että mitä on syönyt mutta veikkaan ettei valtavia tehoja kestä sekään. Oma auto, BJ4 worlds on laitettu voimansiirron osalta siihen kuntoon, että tuo novakin jo suht tehokas kone ei saa mitn ihmeempiä rikki.

Tuo atalan paketti voisi olla juurikin passeli alkuunsa. Välttämättä ei hajota kaikkea pinjonin ja hexien välillä :)
Välitykset taitaa olla kaiken a ja o tässä hommassa, liian pitkillä väleillä polttaa koneen tai noparin, joten kannattaa välityksiä etsiessään testailla koneen ja noparin lämpötiloja tai hakea infrapuna mittari biltemasta tms.

Tuossa omia ajatuksia, fiksummat varmaan korjaa jos jotain puutaheinää tuli kirjotettua ;)

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #31 : 23.05.08 - klo: 08.25 »
Tietäisikö joku kuinka monta piikkinnen pinjon on vakiona lazerissa?

Poissa ZX5TT01

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #32 : 23.05.08 - klo: 09.46 »
24!

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #33 : 24.05.08 - klo: 14.35 »
Millainen moottori Lrp Gt3 Turbo Motor 19t Dbl on verrattuna lazerin alkuperäis moottoriin? Pitäiskö laittaa pienempi pinjoni vai käviskö alkuperäinen?

Poissa ZX5TT01

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #34 : 25.05.08 - klo: 12.03 »
tehokkaampi motti se on! mä ainakin eka testaisin vakiolla!miten menee! vakio motti on 20 lankanen! lazer kyl vaatii viel pienempi lankasta mottia ja noparia ja kunnon akkua!

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #35 : 26.05.08 - klo: 14.20 »
Huoleton hiiletön. :wink:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #36 : 26.05.08 - klo: 15.45 »
Millainen moottori Lrp Gt3 Turbo Motor 19t Dbl on

LRP GT3 Turbo Motor 19T Double

Dual brass bushing supported =LIUKULAAKEREIN
Non-adjustable timing endbell = EI RUUVEILLA AVAUDU
RPM: 25,300
 Power: 144w =PERUSNOPARITKIN RUOKKII MUTTA KILPAA EI KIIHDYTELLÄ
Operating Voltage: 4.8v - 9.6v = EHKÄ VAI SUOSITUS..?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #37 : 28.05.08 - klo: 19.30 »
Hitto nyt on jotain vikaa joko autossa tai käyttäjässä.
Moottorina on Lrp Gt3 Turbo Motor 19t Dbl ja 15 piikkinen pinjoni sekä renkaina noi "todella laadukkaat" Bilteman monsterin renkaat.
Ajettiin pojan kanssa metsässä off roadia ja heti alussa huomasin ettei auto kiihdy vaan jokin "luistaa" ei lyö renkaat tyhjää ja pienimmästäkin mäestä on ihan hel...n moinen työ saada auto houkutelluksi ylös. Missä vika? Siis jos joltain viisaammalta ja kokeneemmalta saisi pikkuisen neuvoja.  :azn:

Poissa jarkkom

  • Team Entiset Kuskit
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #38 : 29.05.08 - klo: 14.30 »
Hitto nyt on jotain vikaa joko autossa tai käyttäjässä.
Moottorina on Lrp Gt3 Turbo Motor 19t Dbl ja 15 piikkinen pinjoni sekä renkaina noi "todella laadukkaat" Bilteman monsterin renkaat.
Ajettiin pojan kanssa metsässä off roadia ja heti alussa huomasin ettei auto kiihdy vaan jokin "luistaa" ei lyö renkaat tyhjää ja pienimmästäkin mäestä on ihan hel...n moinen työ saada auto houkutelluksi ylös. Missä vika? Siis jos joltain viisaammalta ja kokeneemmalta saisi pikkuisen neuvoja.  :azn:

Vaikuttaisi siltä, että autossa luistaa diffit (differential) ja/tai slipperi (slipper clutch). Näiden tiukkuutta voi säätää ja niiden toimintaperiaatteita voi päätellä ohjekirjasta. Auton mukana varmaan tuli mukana ohjekirja.

Diffien luistaessa on erittäin hyvät mahdollisuudet, että diffilevyt urittuvat liikaa ja diffikuulista tulee kulmikkaita sekä rasvat karkaavat voitelemasta. Kiristettynä tämmöinen diffi tuntuu karhealta pyöritettäessä käsin.

PS. jos renkaat vaihtuu suuremmiksi, pitäisi myös välitystä lyhentää vastaavasti.
---

Poissa nnikkem

  • Ylivieskan UA
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #39 : 01.06.08 - klo: 16.18 »
Kumman valitsisin? Kyosho lazer ZX-5 vais Stampede XL-5? Autot ovat erillaisia, mutta kumpikin kiinnostaa. Kysyn, että millaisissa paikoissa kannattaisi ajaa Lazerilla? Itse ajaisin läheisessä puistossa ja skeittiparkillaja nurmella. Kestääkö auto hyppyjä ja meneekö autoon kiviä helposti? Ajan myos asfaltilla. Kuinka nopee auto on vakiona? Kuulin, että noin 40km/h. Kaipailisin vastauksia. Ja sitten sen pitäis vielä kulkea pienellä lumipeitteelläkin.
« Viimeksi muokattu: 01.06.08 - klo: 17.49 kirjoittanut thorak »
|  Associated B5M  |  Revo 3.3  |  Tekin  |  Muchmore  |  Radiopost  |  Futaba  |  Reedy  |

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #40 : 03.07.08 - klo: 07.29 »
Mikäs mahtaa konetta vaivata? Kuumenee ihan älyttömästi. Koneena on tuo Lrp Gt3 Turbo Motor 19t Dbl ja 15 piikkinen pinjoni. Voiko olla niin, että toi 15 piikkinen on liian pieni siihen aluperäisen 24 piikkiseen nähden.
Kokeilin myös 24 piikkisellä mutta, kun ajoa oli takana palttia rallaa noin minuutti niin kone oli niin kuumana että jos olisi koskenut niin  sormi olisi ollut Well done.

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #41 : 11.07.08 - klo: 09.18 »
Nyt olisi tarvis uudelle korille.
Vanha on aivan liian pieni kun asensin uuden noparin, niin siili on katossa kiinni.
Ei mahdu tuuletin, jollei sitä nyt kattotelineelle aseta  :cheesy:.
MInkälaiset kopat sopisi ja tietysti mistä saa?

Poissa rcdiffi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #42 : 11.07.08 - klo: 10.49 »
Onko kellään tietoa mistä löytäisi vanhaan lazer 2000 uutta koria? Ei tarvitse olla alkuperäinen joku sopiva.

Poissa raxu

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #43 : 11.07.08 - klo: 12.51 »
Kumman valitsisin? Kyosho lazer ZX-5 vais Stampede XL-5? Autot ovat erillaisia, mutta kumpikin kiinnostaa. Kysyn, että millaisissa paikoissa kannattaisi ajaa Lazerilla? Itse ajaisin läheisessä puistossa ja skeittiparkillaja nurmella. Kestääkö auto hyppyjä ja meneekö autoon kiviä helposti? Ajan myos asfaltilla. Kuinka nopee auto on vakiona? Kuulin, että noin 40km/h. Kaipailisin vastauksia. Ja sitten sen pitäis vielä kulkea pienellä lumipeitteelläkin.

Moi,

Lazerista ei kokemusta, kerran nähnyt esittelyn. Itsellä oli Kyosho Zaboon noin vuoden. Nyt ajossa Stampede + Rustler ja omasta kokemuksesta suosittelen Traxxasin autoja. Tuntuu kestävän enemmän osumaa ja hauskempia ajaa kun ovat takavetoisia. Kyoshossa oli melko usein hajalla palikkaa ja paikallisessa rc-kaupassa melkein kaikki tilaustavaraa + kalliita. Kyoshossa meni myös sähköosista hajalle  2 kk aikana nopari + servo. Stampede kestää ja kestää ja kestää. Lazeri varmaan pätkii molemmat autot radalla nopeudessa.


Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #44 : 11.07.08 - klo: 12.56 »
+Lazer ikävä mekattava.

Racing factorysta Team azarashi kopan pitäisi sopia.
Jere M

Poissa rcdiffi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #45 : 11.07.08 - klo: 22.14 »
Moi! itse ostin serkulta 30 e vanhan kyosho 2000 lazerin ilman takaiskareita , vetareita , renkaita ja takaripustuskin puuttuu.Autossa oli kaasuservo otin irti ja sisälle tulee uudempaa kamaa kuten nopari motti jne...

Poissa ville-95

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #46 : 20.07.08 - klo: 21.30 »
mistä sais hyvät renkaat asfaltti ajoon? <--- noi vakiot ei oikee kestä.
(Kyosho Lazer zx-5)

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #47 : 23.07.08 - klo: 07.06 »
Mitä pitäisi tehdä? Ostin Racingfactorysta "3Racing 5 Spoke Tyre And Rim Setin" ja paketissakin lukee, että sopii lazeriin. Mutta eipäs sovikkaan. Eturenkaat passaa vallan mainiosti, mutta takarenkaat ei sitten millään.

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #48 : 19.08.08 - klo: 22.33 »
Tällä säksättimellä ei sitten kannata ajella vakio sähköillä jos on märkää.

Nim. nopari tuli poltettua  :shock:

Tilalle laittelin tuollasen ohjelmoitavan vehkeen, olis tietty voinu kattoa ohjeet ennen ku kiroo ku ei kule mihkää. http://www.mtroniks.net/details1.asp/ProductID/170/sid/3/Viper-Eco20.htm

jos sais tuon kummajaisen ohjemoituu antaa täydet "tehot" vielä
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #49 : 20.08.08 - klo: 16.00 »
todii löytyhän se yhteisymmärrys noparin kanssa.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #50 : 20.08.08 - klo: 16.17 »
Tällä säksättimellä ei sitten kannata ajella vakio sähköillä jos on märkää.

Nim. nopari tuli poltettua  :shock:

Millä vaan sähköillä voi ajaa jos suojaa ne oikein! Vaikka olisi kuinka kalliit vehkeet niin ei auta jos ne imasee vettä! Säätimet saattavat herätä henkiin sen jälkeen kun ne on kuivanut KOKONAAN...
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #51 : 20.08.08 - klo: 22.45 »
Tällä säksättimellä ei sitten kannata ajella vakio sähköillä jos on märkää.

Nim. nopari tuli poltettua  :shock:

Millä vaan sähköillä voi ajaa jos suojaa ne oikein! Vaikka olisi kuinka kalliit vehkeet niin ei auta jos ne imasee vettä! Säätimet saattavat herätä henkiin sen jälkeen kun ne on kuivanut KOKONAAN...

Vastari heräs nopari savus. Putsasin noi ihan kohtuu hyvin elektroniikan puhistus aineella. (PRF 6-68)

Radio pitänee suojata kunnolla ennen seuraavia ajoja.
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #52 : 21.08.08 - klo: 08.38 »
Mahtaskohan tähän vehkeeseen saada metallisen spurrin, vai mikä se oli!

Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #53 : 21.08.08 - klo: 20.43 »
Ei oikeen saa tuota noparia pelaan niiku tahtoo. Vakio noparilla auto liikku huomattavasti paremmin. Mistähän moinen vois johtua? Toi uudella noparilla auto tuntuu jäävän miettiin aina kaasua painettaessa.

*Itseäni lainaten, noparissa ei riittäny hööki. Min 20 lankaselle oleva nopari ei jaksa ajaa 20lankasta konetta. Tämänkin olis voinu tietty heti kertoo  :undecided:
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo: 19.49 kirjoittanut MirosHima »
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #54 : 22.08.08 - klo: 11.44 »
Itsellä ollu viikon verran kössi tai kyösti... ihan kummin tykkää. Ostin sen käytettynä olikohan n. 10 akkua ajeltu. Ajelemaan pääsin vasta loppuviikosta kunnolla kun hommasin akkulaturin ja toisen akun. Vähän oston jälkeen tutustunut vasta mm. tähän foorumiin ja rc-skeneihin irkissä. Tunne vahvistunut että Kyosho ZX5 olisi voinut jäädä ostamatta. Traxxas on todennäköisesti seuraava merkki niin kuin joku toinen tuossa aiemmin sano.

Spurrikos tämä isoratas nyt on. Siihen kyllä eksyy varmasti aina joku kivi. Vanteisiin ajossa nyt menee varmaan kaikilla kiviä, mutta se on kyllä helppo ottaa pois. Iso ratas on aika röpelöinen ja itselläni on nyt monta kertaa käynyt niin että sen hampaiden väliin eksyy joku roklattamaan. Yleensä se on pieni metalin pala tai ihan pieni kivi. Nähtävästi se palanen ei voi tulla muualta kuin siitä pienestä rattaasta (olikohan se nyt se pinioni?). En ole tarkistanut rattaiden kireyttä ja oikeastaan se tuli vasta mieleen tässä kirjottaessa. Molemmat rattaat pitää kyllä hommata jostain, jos en ehdi autoa vaihtamaan. Ajoalustan valinta on kyllä aika tärkeä. Asfalttiautohan toi ei ole, mutta siellä ainakin kestää. Hauskuus tosin alkaa vasta hiekalla kun laittaa napin pohjaan.

ZX5:ssa on kyllä selkeästi vanneongelma. Eteen autossa mahtuu erilaisia vanteita, mutta taakse ei sovi mitkä tahansa. Sitten ongelmana on myös se että jotku myyjät olettaa että siihen sopii joku vanne ja itku tulee sitten kun osat onkin perillä kun eivät sovi. Renkaita tuntus saavan mistä vaan, mutta sitten vanteiden hankinta on hankalampaa. Kyoshon omat vanteet ainakin käy ja sitten on jotain mallille suunnattuja vanteita. Näistä vanteista vois lisätä keskustelua miten on ratkaistu ongelmat? Eli puristaako Kyoshon vanneasiat päätäsi?

Kaverilla uusi zx5 kössi. Sen "kardaanin" pitäisi olla kiintonainen mutta sitten siinä autossa tahtosi etuvedon päästä irrota sellainen tappi, joka ei nähtävästi pysy liimallakaan. Se hajosi autosta kahdesti. Viimeksi eilen kun ajettiin jyrkkää rinnettä ylös jossa oli kiviä.

hotbodies D4 vanteet ainakin käy. mutta ne omat on sopivimmat. :wink:
Osoitatko tarkemmin mitkä vanteet ne on, kun sieltä ei löydy varsinaisesti D4 merkinnällä olevia - tarkoititko D4-auton vanteita?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #55 : 22.08.08 - klo: 12.50 »
hotbodies D4 vanteet ainakin käy. mutta ne omat on sopivimmat. :wink:
Osoitatko tarkemmin mitkä vanteet ne on, kun sieltä ei löydy varsinaisesti D4 merkinnällä olevia - tarkoititko D4-auton vanteita?

http://www.medasec.com/do?action=group&id=65 tuolta sivulta löytyy ja tarkoittaa HotBodies D4 auton vanteita.
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #56 : 22.08.08 - klo: 13.46 »
Itsellä ollu viikon verran kössi tai kyösti... ihan kummin tykkää. Ostin sen käytettynä olikohan n. 10 akkua ajeltu. Ajelemaan pääsin vasta loppuviikosta kunnolla kun hommasin akkulaturin ja toisen akun. Vähän oston jälkeen tutustunut vasta mm. tähän foorumiin ja rc-skeneihin irkissä. Tunne vahvistunut että Kyosho ZX5 olisi voinut jäädä ostamatta. Traxxas on todennäköisesti seuraava merkki niin kuin joku toinen tuossa aiemmin sano.

Ei tuo nyt ihan p*ska ole, tuntuu monella olevan asenne se että Kyosho=täys p*ska.


Spurrikos tämä isoratas nyt on. Siihen kyllä eksyy varmasti aina joku kivi. Vanteisiin ajossa nyt menee varmaan kaikilla kiviä, mutta se on kyllä helppo ottaa pois. Iso ratas on aika röpelöinen ja itselläni on nyt monta kertaa käynyt niin että sen hampaiden väliin eksyy joku roklattamaan. Yleensä se on pieni metalin pala tai ihan pieni kivi. Nähtävästi se palanen ei voi tulla muualta kuin siitä pienestä rattaasta (olikohan se nyt se pinioni?). En ole tarkistanut rattaiden kireyttä ja oikeastaan se tuli vasta mieleen tässä kirjottaessa. Molemmat rattaat pitää kyllä hommata jostain, jos en ehdi autoa vaihtamaan. Ajoalustan valinta on kyllä aika tärkeä. Asfalttiautohan toi ei ole, mutta siellä ainakin kestää. Hauskuus tosin alkaa vasta hiekalla kun laittaa napin pohjaan.


Melko varmasti muissakin autoissa on samaa ongelmaa tuon spurrin ja pinjonin kanssa. Avoinainen rakenne päästää väkisellä kiviä sisään.

ZX5:ssa on kyllä selkeästi vanneongelma. Eteen autossa mahtuu erilaisia vanteita, mutta taakse ei sovi mitkä tahansa. Sitten ongelmana on myös se että jotku myyjät olettaa että siihen sopii joku vanne ja itku tulee sitten kun osat onkin perillä kun eivät sovi. Renkaita tuntus saavan mistä vaan, mutta sitten vanteiden hankinta on hankalampaa. Kyoshon omat vanteet ainakin käy ja sitten on jotain mallille suunnattuja vanteita. Näistä vanteista vois lisätä keskustelua miten on ratkaistu ongelmat? Eli puristaako Kyoshon vanneasiat päätäsi?


Eihän toi varsinainen ongelma ole, jos niitä on kerran saatavilla. Suomesta saa monestapaikkaa ja ulkomailta vielä useemmasta.

Kaverilla uusi zx5 kössi. Sen "kardaanin" pitäisi olla kiintonainen mutta sitten siinä autossa tahtosi etuvedon päästä irrota sellainen tappi, joka ei nähtävästi pysy liimallakaan. Se hajosi autosta kahdesti. Viimeksi eilen kun ajettiin jyrkkää rinnettä ylös jossa oli kiviä.


Onliskohan kyseessä putkisokka? pieni halkastu putki? bw. Kivinen rinne ei ole oikee paikka tuolle autolle.
 
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Haze

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #57 : 22.08.08 - klo: 14.40 »

Spurrikos tämä isoratas nyt on. Siihen kyllä eksyy varmasti aina joku kivi. Vanteisiin ajossa nyt menee varmaan kaikilla kiviä, mutta se on kyllä helppo ottaa pois. Iso ratas on aika röpelöinen ja itselläni on nyt monta kertaa käynyt niin että sen hampaiden väliin eksyy joku roklattamaan. Yleensä se on pieni metalin pala tai ihan pieni kivi. Nähtävästi se palanen ei voi tulla muualta kuin siitä pienestä rattaasta (olikohan se nyt se pinioni?). En ole tarkistanut rattaiden kireyttä ja oikeastaan se tuli vasta mieleen tässä kirjottaessa. Molemmat rattaat pitää kyllä hommata jostain, jos en ehdi autoa vaihtamaan. Ajoalustan valinta on kyllä aika tärkeä. Asfalttiautohan toi ei ole, mutta siellä ainakin kestää. Hauskuus tosin alkaa vasta hiekalla kun laittaa napin pohjaan.


Melko varmasti muissakin autoissa on samaa ongelmaa tuon spurrin ja pinjonin kanssa. Avoinainen rakenne päästää väkisellä kiviä sisään.

Se ei ole ongelma koska kyseisiä autoja ei ole tarkoitettu ajettavaksi "hiekkalaatikoilla" vaan niille tarkoitetuilla radoilla, jotka ovat esimerkiksi kovaksi tampattua savea tai keinonurmea...

Kyseisiä ratoja löytyy ainakin: Jyväskylästä, Vaasasta, Hyvinkäältä, Vantaalta ja Oulusta sekä varmaan myös muualtakin....

Muissakin "kisa" autoissa käytetään avointa rakennetta, koska sen avulla vetoratas saadaan mahdollisimman alas ja näin ollen pyörivä massa mahdollisimman alas!

PS. HotBodies D4:ssa vielä paljon avonaisempi rakenne, jota itse vielä aukaissut lisää ja ei yhtään hajonnutta ratasta tässä parin vuoden aikana mitä sillä olen ajanut. Joten saattaa olla hieman merkitystä sillä, että käyttääkö vehkeitä niin kuin niitä on tarkoitettu.

Jos haluaa ajella siellä "hiekkalaatikoilla" niin silloin kannattaa ostaa nimeltä mainitsemattomia muovi räpsyjä, joissa kaikki on vuorattu umpeen...
« Viimeksi muokattu: 22.08.08 - klo: 15.06 kirjoittanut Haze »
| Team RCM | Team Associated | Reedy | Ko Propo  | JConcepts | EuroRC | Vista | RPM |

Poissa MirosHima

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #58 : 22.08.08 - klo: 19.50 »
Ei oikeen saa tuota noparia pelaan niiku tahtoo. Vakio noparilla auto liikku huomattavasti paremmin. Mistähän moinen vois johtua? Toi uudella noparilla auto tuntuu jäävän miettiin aina kaasua painettaessa.


*Itseäni lainaten, noparissa ei riittäny hööki. Min 20 lankaselle oleva nopari ei jaksa ajaa 20 lankasta konetta. Tämänkin olis voinu tietty heti kertoo  :undecided:

 
Kyosho Ultima SC6 #Sponsored by RCJKL www.rcjkl.fi

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #59 : 22.08.08 - klo: 23.44 »
Itsellä ollu viikon verran kössi tai kyösti... ihan kummin tykkää. Ostin sen käytettynä olikohan n. 10 akkua ajeltu. Ajelemaan pääsin vasta loppuviikosta kunnolla kun hommasin akkulaturin ja toisen akun. Vähän oston jälkeen tutustunut vasta mm. tähän foorumiin ja rc-skeneihin irkissä. Tunne vahvistunut että Kyosho ZX5 olisi voinut jäädä ostamatta. Traxxas on todennäköisesti seuraava merkki niin kuin joku toinen tuossa aiemmin sano.
Ei tuo nyt ihan p*ska ole, tuntuu monella olevan asenne se että Kyosho=täys p*ska.
Niin, eihän se autona silleen huono ole, mutta käyttötarkoitusta alan vasta ymmärtää nyt kun alkaa saamaan oikeanlaista tietoa. Kyseinen auto ei ole sopiva käyttötarkotuksiini ja sitten kestävyyden kannalta tulee rajat vastaan.

ZX5:ssa on kyllä selkeästi vanneongelma. Eteen autossa mahtuu erilaisia vanteita, mutta taakse ei sovi mitkä tahansa. Sitten ongelmana on myös se että jotku myyjät olettaa että siihen sopii joku vanne ja itku tulee sitten kun osat onkin perillä kun eivät sovi. Renkaita tuntus saavan mistä vaan, mutta sitten vanteiden hankinta on hankalampaa. Kyoshon omat vanteet ainakin käy ja sitten on jotain mallille suunnattuja vanteita. Näistä vanteista vois lisätä keskustelua miten on ratkaistu ongelmat? Eli puristaako Kyoshon vanneasiat päätäsi?

Eihän toi varsinainen ongelma ole, jos niitä on kerran saatavilla. Suomesta saa monestapaikkaa ja ulkomailta vielä useemmasta.
Totta, vanteita on saatavilla mutta pidän suomesta saatavia osia sikahintaisina ja vaikutti että Kyoshon omat vanteet olisi ainoat jotka käy varmasti, mutta nyt alkaa saamaan hiljalleen tietoa myös niistä ja huomaa että niistä ongelmista selviäisi ihan kotikonsteinkin sillä modasin tänään eräät vanteet sopiviksi taakse ja hyvin kulki. Aiemmin ne ei käyny kuin etuakselille.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...