Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 409617 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa samuli80

  • Jäsen
    • Profiili
Kyosho Lazer zx-5 RTR
« : 03.05.08 - klo: 14.49 »
Terve. Rustler vaihtuikin Lazeriin! Eli otin suosiolla siihen harjattoman paketin ja pari akkullista on takana. Tainnut ennenkin olla täällä puhetta auton voimansiirron kovaäänisyydestä, mistähän johtuu? Muuta kuin, että on keppivetoinen... Ja toinen juttu: Pinionin ja päärattaan suojaamattomuus, onko pitkä ikäinen? Kiitoksia etukäteen!

Poissa samuli80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #1 : 03.05.08 - klo: 19.09 »
Lisäystä edelliseen...3 akullista ajettu ja vetorattaassa jo jäljet! Poistin heti sen teipin sieltä pohjassa, mutta ompas arka paikka autossa! Eihän sillä uskalla ajaa ku asfaltilla tai kovalla savipohjalla, näköjään! Antakaa palautetta kiitos!

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #2 : 04.05.08 - klo: 08.04 »
jepjep, itellä sama kärry... mutta saviradallehan nää onki tarkotettu, kannattaa se spurri ratas hankkia varalle jos (ja kun) sen vaihto tulee eteen  :wink:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa samuli80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #3 : 05.05.08 - klo: 14.01 »
Yes! Pistä lisää "hyviä kokemuksia"! Tilasin jo vara rattaan. Ja piti tilata eteen ripustukseenkin osia! Otin kontaktia sellaisen juurakon kanssa, Ripustus hajosi auton päästä! Onko sinulla harjaton moottori autossa? Minulla on ja nyt saa kaikki irti, kun tulee Lipo akku! Auto ihan ok muuten. Täytyy oikeasti valita vaan huolellisemmin nuo ajoalustat, ettei ole irtokiviä! Paljonko sulla on lähettimen kantavuus? Toi mun tohelointi johtui osaksi siitä, että päästin auton liian kauaksi n. 30m.

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #4 : 06.05.08 - klo: 17.32 »
Ostin juuri pojalle ja tietysti hieman omaankin käyttöön Kyoshon Lazer ZX-5:n ja
ensi tuntuman jälkeen haluaisin kysyä saako kyseiseen autoon "Spur Pinion Gear COVER:ia"
jollaista ainakin assoon on saatavilla.
Toiseksi mieleni tekisi ostaa harjaton moottori, mutta mikä olisi sopiva ja millaisen noparin tarvitsen. Tehoja ei tarvitsisi olla paljoakaan enemmän kuin nyt on.

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #5 : 06.05.08 - klo: 18.13 »
Harjaton moottori tarvitsee tietenkin harjattomalle moottorille tarkoitetun säätimen.
http://www.racingfactory.fi/shop/cat/product_details.php?p=2207
Tuo olisi aika hyvä paketti. On ainakin edullinen ja on saanut myös hyvää palautetta.

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #6 : 06.05.08 - klo: 18.24 »
No tuohan vaikuttaa todella hyvältä. Miten on jaksaako noi perus akut liikuttaa autoa enää mihinkään (mikä on ajoaika) vai pitääkö hankkia tollainen lipo akku?

Poissa _valtsu_

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #7 : 06.05.08 - klo: 19.02 »
Kyllähän nimh akut jaksaa hyvin liikuttaa. Harjattomalla moottorilla on parempi hyötysuhde kuin harjallisella,
joten harjattomalla moottorilla ajaa kauemmin kuin harjallisella jos nopeus pysyy samana. Lipot alkavat olla pakolliset vasta kun ostellaan todella tehokkaita moottoreita.

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #8 : 06.05.08 - klo: 19.10 »
No tuon ostohan on sitten pakko niin saa nauttia tai siis poika saa nauttia ajamisen ilosta pidempään. Kun vaan löytyisi vielä se suoja siihen spurriin, kun toi hiekka vetää sen ihan ruttuun jo puolen tunnin ajon jälkeen.  :evil:

Poissa samuli80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #9 : 07.05.08 - klo: 16.52 »
Moi! Jyväskylän Atala lupasi uuden Spurrin + muut kamppeet ylihuomiseksi, niitä odotellessa...Pinioni on heidän mukaan hyvä simmata tavallisella piirustuspaperilla kohdalleen. Todellakin ei kestä vetää irtosoralla vaikka kuinka on välykset kohdallaan!Jos haluaa kaiken hyödyn harjattomasta moottorista, niin ehdottomasti Lipo kannattaa hankkia! Olen ajanut Tavallisella 3300 mAh ja 4500 mHa jopa 15 min settejä! Mutta se viimeinen puristus uupuu, Hyötysuhde!
Kertokaa, jos joku tietää muuta siitä rattaan kulumisesta?! Auto on muuten hyvä, hieno ja helppo käsitellä!

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #10 : 07.05.08 - klo: 18.46 »
Joo sitä samaa minäkin olen kysellyt.
Mikä moottori sulla on?

Poissa samuli80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #11 : 08.05.08 - klo: 22.21 »
Terve EUGEN69! Mun moottori/nopari on Exige-Brushless ESC. Atalalla 119€ paketti. Ilmeisen passeli ZX-5:een! Laitan viestiä, kun saan sen 3 kennoisen LiPo akun kehiin ja niin tietysti se p*skaksi menny etu ripustus kuntoon!

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #12 : 09.05.08 - klo: 17.49 »
Ilmeisesti sama paketti jota mulle on kaupattu ja vissin pian hankkimassa.
Kiva peli todellakin. Ei vaan sovi suditteluun jalkapallo kentällä vaikka se niin komiaa ja mukavaa onkin.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #13 : 09.05.08 - klo: 18.09 »
Kokeilkaapa radalla ajamista, tuskin joku jalkapallokenttä kiinnostaa sen jälkeen. :wink:

Poissa samuli80

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #14 : 09.05.08 - klo: 21.55 »
No niin! Eli pöly ja irtosora on pannassa tältä vehkeeltä. Kun saan sen kuntoon niin ajattelin koittaa vanhaa pururadan pohjaa, joka on savea! Rataakin lähden kokeilemaan, Keuruun UA rules!!!

Poissa laaseri zx5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #15 : 09.05.08 - klo: 23.57 »
You tubesta löytyy tälläinen video http://www.youtube.com/watch?v=mlZSODnhXs0 ,ja itsekkin leikkelin pahvista suojaa niin johan alkoi toimimaan auto sorallakin. Yksi kierros vanteitakin tullu ostettuu proline, joutu vaan laittaa prikkaa väliin ettei ota kiinni, ja muksu ajoi täysii päin kanttikiveä eikä hajonnu mitään kiitos uusien vanteiden ja inserteillä olevien renkaiden.Renkaat on dirt hawk.

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #16 : 10.05.08 - klo: 10.08 »
Hyvä yleisrengas. Ei kulu, itellä Assossa samanlaiset.
Jos näitä tarkoitat http://www3.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?&I=LXDU13
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa laaseri zx5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #17 : 12.05.08 - klo: 20.29 »
Joo just tollaset renkaat. Ongelmasta toiseen auto toimi hyvin soralla pahvinpala suojaamassa rattaita mutta... jäähytys rivat katosi moottorista. Ilmeisesti palo mosa kun kyyti loppui kuin seinään, vaikka renkaat kääntyy mutta mosasta ei kuulu pihaustakaan. Harjattomaan pakettiin ei vielä ole varaa niin olisiko moottori suosituksia alkuperäinen moottori on  G20 single stock motor

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #18 : 15.05.08 - klo: 04.54 »
Teippasitko sen pohjassa olevan aukon myös umpeen?

Poissa laaseri zx5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #19 : 15.05.08 - klo: 18.36 »
Joo aukot on teipattu kiinni ja uusi 19 lankainen moottori kiinni. Nyt pelottaa vaan moottorin lämmöt. Leikkasin koriin reiän moottorin kohdalle jos auttaisi.

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #20 : 15.05.08 - klo: 19.13 »
kireempi kone = suurempi rpm = käytetään lyhyempää välitystä

Pistät pienemmän pinjonin niin saat lämpöjä alas. mutuna vois heittää 4 piikkiä pienempi mutta kokeilemalla selviää. Kannattaa hankkia siis useita eri kokoja.

Poissa laaseri zx5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #21 : 16.05.08 - klo: 13.50 »
20-lankaisesta kun vaihtaa 19-lankaiseen niin pitää vaihtaa jo välityksiä? Onko niiden rierroslukumäärässä isokin ero?

Poissa Bulvaani

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #22 : 16.05.08 - klo: 14.01 »
20-lankaisesta kun vaihtaa 19-lankaiseen niin pitää vaihtaa jo välityksiä? Onko niiden rierroslukumäärässä isokin ero?

Joskus on syytä vaihtaa välityksiä, vaikka lankamäärä ei muuttuisi lainkaan. Niin erilaisia ominaisuuksiltaan voivat moottorit olla. Ero halvan bulkkikoneen ja laadukkaan kisamyllyn välillä voi olla todella suuri. Ei auta muu kuin kokeilemalla hakea sopiva välitys.
Tiim Lahti

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #23 : 17.05.08 - klo: 20.33 »
Käykö Lazeriin jonkun muun valmistajan vanteet kuin kyoshon omat?

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #24 : 18.05.08 - klo: 01.05 »
hotbodies D4 vanteet ainakin käy. mutta ne omat on sopivimmat. :wink:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa laaseri zx5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #25 : 18.05.08 - klo: 20.41 »
Nyt on alla laaserissa bilteman bigfootin renkaat ja vanteet. Sopii paikoilleen pikku modauksella, saksia vanteisiin ja 6mm prikkoja 2kpl niin mahtuu pyörii. Ei ollut hinnalla pilattuja. Huomenna pitää vaan pienentää välityksiä kiihtyy huonosti. Laaseriin sopii myös smartech 6 puolainen vanne pelkällä prikka tempulla. Niitä myy ainankin rcpiste.

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #26 : 20.05.08 - klo: 17.59 »
Sori että voi olla tyhmä kysymys, mutta mihin väliin ne prikat laitetaan?

Poissa laaseri zx5

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #27 : 20.05.08 - klo: 20.09 »
Sinne hexin sisään. Tippa pikaliimaa, jos tuntuu löysälle. Toimii ainakin mulla, muista en tiedä.

Poissa EUGEN69

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #28 : 20.05.08 - klo: 21.22 »
Kiitoksia. Pakko kokeilla. Varsinkin kun toi ajaminen on tällä hetkellä ainoastaan pihamaalla ja läheisellä kentällä.

Poissa okkim

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #29 : 21.05.08 - klo: 12.23 »
Minä ostin juuri Lazerin Jyväskylän Atalasta. Poika ajoin sen toisena päivänä puuhun, ja nyt on tukivarren varaosat tilauksessa. Ekassa hiekkalaatikko-ajossa meni hiekkaa johonkin rattaan väliin, ja nyt kuuluu ruks ruks tietyin väliajoin kun moottoria pyörittää :( Aika herkkä imemään likaa sisuksiinsa. Minulla on myös Giga Crusher, eikä se ole ollut moksiskaan mistään sorasta.

Mieli tekisi myös harjatonta moottoria ja lipo-akkua, mutta olen vielä aivan pihalla noista "540" ja spurreista ym. Eli onko tuo vakiomoottori tuota "540" kokoa (mitä se tarkoittaa?), ja mistä tietää mitä sen tilalle kannattaa laittaa? Mikä on akselin halkaisija? Tehoa pitäisi saada tietysti paljon lisää :) Ihan kauheasti ei ole aikaa lukea forumeilta näistä, on niin paljon muuta tekemistä. Tiedän että haulla varmaan löytyisi, mutta pitäisi ensin sisäistää liian monta asiaa että osaa edes hakea...

Minkälainen tuo Atalan kauppaama paketti on teholtaan?