Kirjoittaja Aihe: Kyosho Lazer zx-5 RTR  (Luettu 409814 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #750 : 13.08.09 - klo: 15.27 »
oli auto (laaseri) vähän pidemmän aikaa osina pöydällä kun pääratas meni (taas  :angry:) ja vanne murusina. nyt on uus ratas ja vanne vaihdettu mutta kitkakytkimessä on vikaa kun ei pidä pienilläkään kierroksilla. mitä tehdä????? mutteri on kiristetty ääriasentoon ja luistaa silti. ei tahdo kiihdyttää.

Katso että olet kasannut kitkakytkimen kunnolla ja että levyt oikein päin :wink: Pistä vaikka prikkoja tarpeeksi väliin että kiristyy, mutta tarkistappa eka ne levyt :wink:

Ajatko vakio renkailla?? (Ne on ihan sieltä ja syvältä koska ei ole renkaissa inserttiä ja iskee hypyt suoraan vanteelle)! Kannatan että ostat paremmat renkaat! vaikka esim: Pro Line Hole shotit, jotka itselläni on käytössä ja toiminu moitteettomasti.
on kumit vanhasta autosta inserttien kera, mut ei se vika se ollut vaan lähinnä tuo kytkin. no minäpä tarkistan levyt ja laitan prikkoja.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #751 : 13.08.09 - klo: 15.53 »
Itselläni ollut Lazeri pari päivää. Multa mennyt myös molemmista takavanteista kantit halki. Oma vika tietysti, mutta aika helposti tuntui menevän. Mukava auto kyllä ajella, varsinkin näin kokenemattomalle kuskille. Kulkee vakiona ihan tarpeeksi (ainakin vielä :mrgreen: )

Nuo pikkukivet on tuolle autolle kyllä aika myrkkyä. Päärattaan väliin menee kokoajan jonkinlaista pikkumurikkaa ja aika kivat jäljet on jo rattaissa. No, onneksi osia saa uusia :) Joka tapauksessa, ei ole kaduttanut tuon hankkiminen.
tossa olis hyvä. ite käytän kyoshon varaosa pakkausten pahveveja (kun niitä tuppaa tulemaan) ja pistän kiinni mustalla teipillä (ei pysy kauan, suosittelen jeesus teippiä)
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #752 : 13.08.09 - klo: 16.09 »
Neruda sanoi just 8 viestiä sitte että on tehnyt jo suojan...Voisit vähän lukea ensin enneku kirjottelet :wink: Hyvä suoja silti :smiley:
-tauolla-

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #753 : 13.08.09 - klo: 21.31 »
Pitänee pistää kuvaa omasta suojasta. Sattui olemaan vielä melko sopivan väristä muovia, kun oma Lazeri on sinikeltainen. Muovi oli melkein saman sinistä :)
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #754 : 13.08.09 - klo: 21.35 »
No eipä sillä värillä niin väliä ole, koska ei näy kopan alta kuin ihan vähän. Kunhan ei nyt mikään kirkkaan keltainen ole :grin:
-tauolla-

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #755 : 16.08.09 - klo: 01.35 »
levyt olivat oikeinpäin. yksi prikka taaimmaisen levyn ja laakeripesän väliin poisti kaikki ongelmat. nyt toimii :grin: mulla oli jo pidemmän aikaa tarkotus laittaa dbx/dst renkaat ja se tapahtui eilen (16.8) vääntöä sain laittamalla 24 hampaisen pinjonin sijaan kuustoistasen. ajoaikakin piteni kummasti. nyt voi ajaa rajummassa maastossa korkeamman maavaran ansiosta. ja hiekkaa ei heitä melkeinpä yhtään kiitos asvalttikuvion.
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #756 : 17.08.09 - klo: 11.11 »
Saako tuohon perus-Lazeriin minkälaisia virimotteja, jos ei halua vaihtaa noparia? En ole kovinkaan paljoa näiden kanssa leikkinyt, joten en noista moottoreista tiedä kovinkaan paljoa. Reilun viikon ajellut tuolla ja tuntuu, että voisi vähän lujempaakin kulkea :)

En halua vielä ostaa harjatonta, enkä välttämättä haluaisi vaihtaa nopariakaan, joten missä kulkee raja vakio-osilla? Entäs saako välityksiä muuttamalla kuinka paljon muutosta aikaan?
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #757 : 17.08.09 - klo: 11.24 »
Mikä akku? Tehokkaalla akulla taitaa irrota pikkasen enemmän..

Tottakai välityksillä saa lisää huippunopeutta mutta se on pois sitten kiihtyvyydestä.

Huomasin että uusi versio on tulosssa tuosta Readysetistä.. sama G20 moottori mutta radiot ovat Futaban ja noparissa on nyt jäähdytin.. moottori "center mounted", akuksi edelleen pötkömallinen. Kuuladiffi nyt myös edessä.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #758 : 17.08.09 - klo: 11.33 »
Akkuna on Orion Rocket Pack 4500 7,2V. Osaatkos tuosta moottorista kertoa jotain? Käykö tuon noparin kanssa minkälaiset motit?

Lainaus
Huomasin että uusi versio on tulosssa tuosta Readysetistä.. sama G20 moottori mutta radiot ovat Futaban ja noparissa on nyt jäähdytin.. moottori "center mounted", akuksi edelleen pötkömallinen. Kuuladiffi nyt myös edessä.

No höh.. Ostin sitten vanhan mallin :D
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #759 : 17.08.09 - klo: 12.06 »
moottori "center mounted", akuksi edelleen pötkömallinen. Kuuladiffi nyt myös edessä.

Ootko törmänny kuviin tästä uudesta mallista? Ainakin mulla oli kuuladiffi edessä myös vanhassa mallissa.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #760 : 17.08.09 - klo: 12.16 »
onko? mä luulin että meillä on readysetissä kuuladiffi vain takana, edessä jonku sortin vapaa napa

luulen ettei tuota mallia ihan vielä ole tuotu suomeen asti, julkaistu vasta äskettäin

moottorihan on tuossa FS mallissa keskellä, joten uskoisin että jotenkin samaan tyyliin ehkä. Kuvia oli kyosho.comissa mutta ei tainnut olla korin alta tällä kertaa

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #761 : 17.08.09 - klo: 12.17 »

Huomasin että uusi versio on tulosssa tuosta Readysetistä.. sama G20 moottori mutta radiot ovat Futaban ja noparissa on nyt jäähdytin.. moottori "center mounted", akuksi edelleen pötkömallinen. Kuuladiffi nyt myös edessä.


Kyseessä taitaa olla mallit type-3 ja type4 tosta Readysetistä (esim: http://www.amainhobbies.com/product_info.php/products_id/143717/n/Kyosho-Lazer-ZX-5-Readyset-1-10-Scale-4wd-Electric-Buggy-Type-4-RTR).

Mä en kyllä löytänyt äkkiseltään muuta eroa edellisiin kuin uudet värit ja ohjaimen prefex kt-3 -> kt-6. "Center mounted" tarkoittanee vain koneen sijaintia akselien välissä.  :wink: Ja kuuladiffit oli mullakin edellisessä mallissa.

edittiä: tuolla http://www.kyoshoamerica.com/cars/index.php?part_num=30861&view=manualssetups on ainakin räjäytyskuva kovin samannäköinen, mutta voi olla vanhakin..
« Viimeksi muokattu: 17.08.09 - klo: 12.21 kirjoittanut mop »

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #762 : 17.08.09 - klo: 12.19 »
ok. no ei kai sitten tuossa sen ihmeempiä uudistuksia, ehkä tuo jäähdytin noparissa, en tiedä mikä versio mulla on (luultavasti halvempi kakkonen).

asiantuntevaa porukka, hyvä hyvä  :cool:

Poissa Janne A

  • Veteraani
    • Profiili
    • finRC.com
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #763 : 17.08.09 - klo: 12.20 »
onko? mä luulin että meillä on readysetissä kuuladiffi vain takana, edessä jonku sortin vapaa napa

luulen ettei tuota mallia ihan vielä ole tuotu suomeen asti, julkaistu vasta äskettäin

moottorihan on tuossa FS mallissa keskellä, joten uskoisin että jotenkin samaan tyyliin ehkä. Kuvia oli kyosho.comissa mutta ei tainnut olla korin alta tällä kertaa

FS ei taas käytä pötköakkua, että jotain on nyt joko ymmärretty väärin tai niiltä on tulossa taas uus pohjalevy.

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #764 : 17.08.09 - klo: 12.21 »
sen tiedän että FS malli on satulamalliselle akulle, oliskohan "center mounted" siis ihan niinkuin ennenkin. kuvista selvinnee

e: täytyykin katsoa omasta autosta tuo etupää, ei ole tarvinnut siihen koskea niin ei näköjään edes tiedä onko kuuladiffi vai ei, heh  :laugh:

varmaan tänään Nummelaan ajaa illalla, joten ajoseuraa kaivataan  :cool:
« Viimeksi muokattu: 17.08.09 - klo: 12.25 kirjoittanut Mika R »

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #765 : 17.08.09 - klo: 14.08 »
mulla kuuladiffi edes, mut en ole oikein varma mikä malli mulla on, uus vai vanha. vaihdoin käytettynä MFR:ään. sain harjattomat systeemit, mut ei se kone kauaa kestäny, ku nykyään se nytkyttää eteenpäin (todella hitaasti)
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #766 : 17.08.09 - klo: 15.10 »

varmaan tänään Nummelaan ajaa illalla, joten ajoseuraa kaivataan  :cool:

Mihin aikaan ootte menossa, voisin tulla FS:llä 19.30 maissa. Siellä voi tosin olla aika märkää, kun on tänään satanut aika paljon.

Toni
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #767 : 17.08.09 - klo: 19.19 »
moro, harmi tuleeks tää liian myöhään - jos oisin tästä tiennyt aikasemmin niin oltais tultu, nyt taisi pahus jäädä väliin..

niin, ja tottahan tossa autossa on kuuladiffi edessäkin. nyt on myös teräs vetarit.

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #768 : 17.08.09 - klo: 20.56 »
Enpä mennyt itsekkään.
Loppuviikosta on luvanneet parempia kelejä.
SC10 4x4

Mika R

  • Vieras
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #769 : 17.08.09 - klo: 22.10 »
No hyvä ettei tullut vahinkoa.. katellaan silloin sitten.

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #770 : 21.08.09 - klo: 12.57 »
Vähän harmittaa tuon Lazerin arkuus hiekalla/soralla, joten ajattelin testailla vähän erilaisia vaihtoehtoja, joilla voisi saada kestävyyttä noille rattaille. Ensimmäinen versio oli jo edellä mainittu levy taakse ja tämän lisäksi vähän verkkoa (siivilän teurastin :) ) pohjassa oleviin reikiin.

Nyt sitten mennään vähän eteenpäin ja testataan alkeellista suojaa rattaille. Saa nähdä, että mitä tästä tulee. Autoon on tulossa Bullet -koppa jossain vaiheessa ja avaan siinä olevat ilmanottopaikat, joten motille tulee sitä kautta viileetä ilmaa.

No tässä kuitenkin kuvia tämänhetkisestä tilanteesta. Suojia on siis edessä ja takana, kiinnitys kuumaliimalla. Etummainen suoja ei tosin toimi ilman pohjassa olevia verkkoja, joten ne tulen laittamaan vielä jossain vaiheessa paikalleen.

Päärattaan edessä oleva suoja ottaa vähän rattaan pintaan kiinni, mutta testataan toimiiko. Tuohon voisi vielä jossain vaiheessa rakennella päälle jotain suojaa. Pohjassa oleva rattaan reikä on ensimmäisiä testejä varten tukittu.



http://i13.photobucket.com/albums/a254/PJL1985/Kyosho%20Lazer%20ZX-5/P1030557.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a254/PJL1985/Kyosho%20Lazer%20ZX-5/P1030558.jpg
http://i13.photobucket.com/albums/a254/PJL1985/Kyosho%20Lazer%20ZX-5/P1030559.jpg
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #771 : 21.08.09 - klo: 14.18 »
aikas siisti viritys. voitaa mun pahvinpalan 12-0. pitää kokeilla ite kans ku meni se pääratastaas taas vaihteeks :grin:
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #772 : 21.08.09 - klo: 14.37 »
Vähän harmittaa tuon Lazerin arkuus hiekalla/soralla, joten ajattelin testailla vähän erilaisia vaihtoehtoja, joilla voisi saada kestävyyttä noille rattaille. Ensimmäinen versio oli jo edellä mainittu levy taakse ja tämän lisäksi vähän verkkoa (siivilän teurastin :) ) pohjassa oleviin reikiin.


Stellamodelssista saa myös tommosia puolivalmiita 3racingin suojia auton pohjalle (klik), josta saa itse leikellä sopivan. Kestävyys tosin on mitä on, mutta vähentää kyllä kuran tuloa kopan sisälle ja suojaa pohja & ruuveja.

Tolla ajettu alle 10 akullista radalla:




Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #773 : 21.08.09 - klo: 14.47 »
Lainaus
aikas siisti viritys. voitaa mun pahvinpalan 12-0. pitää kokeilla ite kans ku meni se pääratastaas taas vaihteeks grin

Kiitos kiitos. Saa nähdä sitten, että miten tuo toimii käytännössä :grin:

Oon katsonut noita stellamodelsin levyjä, mutta en nyt ainakaan vielä tilaa. Teen omia ilmaisia virityksiä alkuun. Mitenkäs lämmöt tuon pohjalevyn kanssa? Itse laitoin jo siivilää pohjalle, niin jää suurimmat kivet ainakin ulkopuolelle.

http://i13.photobucket.com/albums/a254/PJL1985/Kyosho%20Lazer%20ZX-5/P1030560.jpg

Hauska homma vaan tuossa kuvassa, että rattaan suoja ei näy ollenkaan. Tein sellaisesta läpinäkyvästä muovista. Hyödynsin tyhjän lamppupaketin kuorta :D Mutta kuten näkyy, niin hengittää aika hyvin tuon verkon kautta, mutta pitää suurimmat p*skat pihalla.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa mop

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #774 : 21.08.09 - klo: 15.17 »
Oon katsonut noita stellamodelsin levyjä, mutta en nyt ainakaan vielä tilaa. Teen omia ilmaisia virityksiä alkuun. Mitenkäs lämmöt tuon pohjalevyn kanssa? Itse laitoin jo siivilää pohjalle, niin jää suurimmat kivet ainakin ulkopuolelle.

Mulla on kopassa ilmalle sisääntuloreikä ja tossa pohjalevyssä oli kolo ilmalle ulos. Lämmöt pysy about samoissa kuin ilman suojaa. Akkupuolella taas lipo ei noita pohjan koloja kaipaa. Toi stellan suoja on siitä hyvä, että se on helppo laittaa ja irrottaa, koska tulee noihin korin kiinnikkeisiin suoraan korin alle. Ne kiinnitysreiät tosin kaipaavat nopeesti teippiä vahvistukseksi.

Poissa jiksu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #775 : 21.08.09 - klo: 15.45 »
Minulla on kanssa käytössä tuo pohjalevy ja se on kyl yllättävän heikkoa, mutta mutta on se parempi ku ei mitään.  Hyvin on siltikin pelittäny ja estää hyvin p****a tulemasta sisään.

Itsellä menee tarralla kiinni koppaan niin ei tarvii tehrä korinkiinnitysröörejä ja suosittelen jokaiselle käytettäväksi tuo tarra sydneemi.

 Tässä vielä linkki: http://www.biltema.fi/osteri/osteri.cgi?sivu=skriptisivut/index_kauppa.htm&linkki=35906.htm&tuote=35906&ryhmaid=  :wink: :smiley:
« Viimeksi muokattu: 21.08.09 - klo: 15.49 kirjoittanut jiksu »
-tauolla-

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #776 : 21.08.09 - klo: 16.33 »
Vanhassa Zaboonissa on samaa vikaa.
Porasin sen spurrin alle 13mm reijän, ni sinne tulleet kivet pääsee poiskin.
Yläpuolelta taas on suojattu yhä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa monsterman

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #777 : 24.08.09 - klo: 16.48 »
ilmotin tossa aiemmin että laitoin dbx/dst renkaat alle, mut ongelma oli sit se kun renkaat ottivat ripustuksiin kiinni ja näin piti mutteri jättää löysälle joten laitoin prikkaa (prikka on ihmeellinen) väliin ja nyt voi laittaa renkaat vähän turhankin kireälle ja kitka on historiaa!!!!
tee se itse. saat juuri sellaisen kuin haluat

Poissa neruda

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #778 : 24.08.09 - klo: 16.51 »
No niin.. Nyt on sitten ajettu ensimmäiset testit alkeellisella ratassuojalla. Tulos ei ollut todellakaan odotettu :D

Jos tuosta kopasta/ratassuojasta ei saa täysin suljettua, niin pieni pöly pääsee kuitenkin tuonne rattaan luokse. Omassa testissä tuo suoja oli rattaan etupuolella todella lähellä rattaan pintaa. Väliin menee pientä pölyä => kitka kasvaa => ilmeisesti kitkakytkin alkaa luistamaan :)

Eli täytynee nyt vaan todeta, että ei tuosta kovin helpolla saa sorapeliä.. No, onneksi rattaita saa uusia, joten jos niitä joutuu silloin tällöin uusimaan, niin se on sitten voi voi.
Kyosho Mad Force Kruiser, Axial Wroncho, Axial Yeti XL kit

Poissa Toni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kyosho Lazer zx-5 RTR
« Vastaus #779 : 24.08.09 - klo: 19.29 »
Jos tuosta kopasta/ratassuojasta ei saa täysin suljettua, niin pieni pöly pääsee kuitenkin tuonne rattaan luokse. Omassa testissä tuo suoja oli rattaan etupuolella todella lähellä rattaan pintaa. Väliin menee pientä pölyä => kitka kasvaa => ilmeisesti kitkakytkin alkaa luistamaan :)

Höpöhöpö
SC10 4x4