Kirjoittaja Aihe: Otsikkoon selvästi mitä myy  (Luettu 6424 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa trumppi

  • Tulokas
    • Profiili
Otsikkoon selvästi mitä myy
« : 13.05.08 - klo: 17.22 »
Voisiko noihin myynti-ilmoituksien otsikoihin kirjoittaa, että minkälainen auto on kyseessä?

Eli minkä kokoinen ja mikä voiman lähde.

Ei pysty tietään maallikkona noista pelkistä malli nimistä, että mikä vehje on kyseessä

T:Aloittelija

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #1 : 13.05.08 - klo: 18.28 »
No eikös se selviä sieltä itse ilmoituksesta. Ei noita kummiskaan niin paljoa ole myynnissä, ettei kerkeis ilmoja tarkemmin lukea.
Hyvähän se olis olla aloittelijoille, mutta otsikonhan pitää olla lyhyt ja ytimekäs.

Ennemmin sais modet poistaa suoraan ilmoitukset tyyliin: Rc-tavaraa (no oliskohan se mahdollista alan foorumilla :lol:), varaosia, jne.
Tollaset otsikot kun ei kerro yhtään mitä on myymässä.
Axial SCX 10 TR

Poissa Divi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #2 : 13.05.08 - klo: 19.15 »
Ennemmin sais modet poistaa suoraan ilmoitukset tyyliin: Rc-tavaraa
pitäskö siihen prkleen otsikkoon sitte kirjottaa koko lista jos on esim 20 sekalaista rc aiheista tavaraa myynnissä?

Poissa Isosuo

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #3 : 13.05.08 - klo: 19.22 »
Eli haluatko otsikkoon koko myynti-ilmon :D

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #4 : 13.05.08 - klo: 19.29 »
99% tämän foorumin myynnissä olevista tavaroista on rc tavaraa, joten kirjoitetaan jatkossa kaikki, että Rc osaa myynnissä.
Sit olis todella selkeä etsiä haluamaansa  :mrgreen:
Axial SCX 10 TR

Poissa Bagi

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://adf.ly/46GqR
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #5 : 13.05.08 - klo: 19.32 »
Lainaus
Myyntiin voi laittaa ainoastaan RC-autoja sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja RC-veneitä. Muun tavaran kauppaaminen on kielletty.
Sama koskee myös ostoilmoituksia.


 ;)
LRP / GO / HOBAO http://adf.ly/46GqR

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #6 : 14.05.08 - klo: 06.42 »
No jotta asiakkaan saa kiinnostumaan pelkän otsikon mukaan se voi myös olla jotain todella repäisevää kuten esim jos olen myymässä todella vanhaa keräily autoa niin silloin minä laitan otsikkoon että keräyily/harvinainen rc-auto eikä kyosho fairlady koska kukaan ei tiedä mikä tuo auto on.
Jos otsikossa lukee rc-tavaraa minä käyn sen aina katsomassa mutta jos jo otsikossa lukee mitä on tarjolla en välttämättä mene enää sinne katsomaan mitä kaverilla on myynissä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #7 : 16.05.08 - klo: 20.04 »
Lainaus
Myyntiin voi laittaa ainoastaan RC-autoja sekä niihin liittyviä tarvikkeita ja RC-veneitä. Muun tavaran kauppaaminen on kielletty.
Sama koskee myös ostoilmoituksia.


 ;)
No shit Sherlock. Mielestäni otsikossa ei tarvitse lukea välttämättä mitä myy, jos tuotteita on paljon myynnissä. Rc-tavaraa on siis sopiva otsikko jos ei ole esim. autopakettia myynnissä, vaan kaikennäköistä sälää ja rompetta. Sitten jos myy vaikkapa yksittäisiä tuotteita, niin otsikoksi sopii tuotteen nimike esim. laturi, jos viestissä mainitaan tosiaankin että mikä laturi kyseessä on ( tämäkin oli vain esimerkki ja oma mielipiteeni ) . Bagi voi sitten lopettaa sen kettuilun mesessä, sori OT.
« Viimeksi muokattu: 16.05.08 - klo: 20.13 kirjoittanut tapsa92 »
- Tapsa

Poissa -SS-

  • Veteraani
    • Profiili
    • www.rc-foff.net
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #8 : 27.08.08 - klo: 11.14 »
Jerzin ja tapsan kanssa samoilla linjoilla. Itse pistän rc-tavaraa etc.. jos on muutakin kuin se yksi tuote.
Perustuen myös siihen, että se on laaja käsite, joka pitää sisällään kaiken rc-kamppeen ja on iskevä. Harvemmin
tulee katottua sellasta myynti-ilmotusta, jossa on tuotteen nimi (jos tuote ei ole tarpeellinen), mutta aina kun
lukee rc-tavataa / tähän tyyliin, niin tulee jokainen ilmotus katottua.

Mielestäni yhden tuotteen myynnissä voi laittaa autonnimen ja merkin / mallin miten tykkääkin, mutta kasapäin
kun myy, niin edellä mainittu nimi kattaa. Jos taas jotain erikoista, niin sitten erikoisella ja silmäänpistävällä
tavalla se otsikkoon  :wink:

Tapoja on monia, kunhan homma pelaa, ei synny ongelmia.

Poissa kenne

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #9 : 13.01.09 - klo: 21.40 »
Jerzin ja tapsan kanssa samoilla linjoilla. Itse pistän rc-tavaraa etc.. jos on muutakin kuin se yksi tuote.
Perustuen myös siihen, että se on laaja käsite, joka pitää sisällään kaiken rc-kamppeen ja on iskevä. Harvemmin
tulee katottua sellasta myynti-ilmotusta, jossa on tuotteen nimi (jos tuote ei ole tarpeellinen), mutta aina kun
lukee rc-tavataa / tähän tyyliin, niin tulee jokainen ilmotus katottua.

Mielestäni yhden tuotteen myynnissä voi laittaa autonnimen ja merkin / mallin miten tykkääkin, mutta kasapäin
kun myy, niin edellä mainittu nimi kattaa. Jos taas jotain erikoista, niin sitten erikoisella ja silmäänpistävällä
tavalla se otsikkoon  :wink:

Tapoja on monia, kunhan homma pelaa, ei synny ongelmia.
Itse turhautuneena availen 'rc-kamaa' ilmoituksia eikä siellä ole mitään kiinnostavaa mitä haen. Nytkin taitaa olla 4 ilmotusta suunnilleen samalla otsikolla.
Olisko mahd vaikka hiukan tarkentaa esim
RC kamma - sähköautoo, s-krossarii, radioon veneeseen jne. tai jos on paljon sekalaista niin -sekalaista polttis-, radiokamaa ym.
Gambler Racing Rocken Roooooll

Poissa TTKoo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #10 : 13.01.09 - klo: 22.43 »
Kyllä tuli taas niin "hauskoja" ja "asiallisia" vastauksia ihan hyvään pyyntöön aloittajalle.

Itsekin mielessäni kiroilen, kun joutuu avaamaan myynti-ilmoja surkean otsikon mukaan.

Kohtuullista on, että otsikosta käy ilmi onko:
- polttis- vai sähköauto
- onko osat polttis- vai sähköautoon
- auton merkki
- varaosien käyminen (mihin merkkiin/malliin)
- jos on sekalaisia sähköosia, niin edes esim. kalleimman osan tiedot

Melkonen pelle täytyy olla, jos nuo tulkitsee koko myynti-ilmoitukseksi
Elä sie suotta huolehi, kyllä myö keksitään siihe hyvä syykii.

Poissa Hyper

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #11 : 14.01.09 - klo: 07.16 »
Kyllä mun mielestä riittää aivan hyvin jos otsikossa lukee että "rc-kamaa" tai vastaavaa. Jos onnistuu turhautumaan siitä että aukaisee useamman samannimisen aiheen myyntipalstalta ja yhdessäkään ei satu olemaan kiinnostavaa kamaa myynnissä niin melkein kannattaa laittaa puhelimen pikavalintaan jonkun rc-liikkeen numero ettei mene se 10 sekuntia aikaa hukkaan. Ilmoituksia kun tosiaankaan ei ole niin paljoa että niihin pariin "turhaan" klikkaukseen kuluisi liikaa aikaa.

Lähinnä kiinnostaa siitä otsikosta se että se on suuntaa-antava. Jos otsikossa lukee vaikka "M: polttis truggy" tai "rc-monsteri" niin kummastakin kyllä selviää aivan tarpeeksi mitä on myynnissä. Se itse ilmoitus on sitten se mistä ne tarkemmat speksit luetaan plus mitä kaikkea muuta jännää halutaan myydä.

Tärkeintä on että otsikko on selkeä ja lyhyt. Jos myynnissä on enemmän kuin 2 tavaraa niin otsikkoon raakasti vaan "rc-kamaa" tai "polttis-kamaa" jne. Loppujen lopuksihan se on myyjän tappio jos huonon ilmoituksen takia ei tavara mene kaupaksi. Otsikko on kuitenkin vain otsikko, hyvä myynti-ilmoitus myy tavaran vaikka otsikon jättää tyhjäksi.

Itsekin luen aika aktiivisesti myyntipalstaa ja ainoat asiat mitkä harmittaa on puutteelliset tiedot myynti-ilmoissa ja kuvien puute. Lukaisin ihan kokeeksi pari ekaa sivua (vain otsikot) myynti-palstalta ja yhtää huonoa otsikkoa ei sattunut silmään.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #12 : 22.10.09 - klo: 23.24 »
Eli juuri tuli osto ilmoitukseen tälläinen kyselijä.
---------------------------
ostetaan kyoshon päärätas/pääratas höskä, en muista nyt sen nimeä. eli siinä osassa on pääratas ja vetarit kiinni. jos löytyy ylimääräisenä niin ilmoita.
--------------------------
Kysymys kuuluu, onko kaikissa kyosho autoissa saman kokoinen pääratas :lol:

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa wilmo

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #13 : 23.10.09 - klo: 20.07 »
Allekirjoitan itsekin nuo kaikki yllämainitut otsikointi- ja muut jutut, mutta en ota hernettä noin kovasti nenään kuin pari ylempänä kirjoittanutta henkilöä. Ei mun maailmani kaadu, jos klikkaan jonkun myynti-ilmoituksen auki otsikon perusteella joka on tyyliin "Myydään rc-kamaa". Jengi täällä repii pelihousujaan joidenkin yhden-kahden hiirenklikkaamisen takia!??!

Soitatteko kymmenen-uutisten jälkeen uutistoimitukseen, jos ei uutisissa ollut "haluamianne" aiheita?

Olen itsekin saanut otsikoinnista seuraavan palautteen YV:nä joskus:
Lainaus
voisit edes hieman skarpata ja tehdä kunnollisen myynti ilmoituksen kun otsikosta eikä edes ilmotruksesta selviä mikä tavara kyseessä.
Muistaakseni teilasin kaverin pystyyn jollain jämäkällä vastauksella, koska hänestä ei koskaan kuulunut mitään tuon jälkeen  :police: (huomatkaa "foorumipoliisi" wannabe:n kirjoitusvirhe viestissään, LOL ! Kannattaisi varmaan tarkistaa oma kirjoituksensa ennenkuin avautuu muille jostain pilkkuvirheestä!  :evil:
Ko. ilmoituksessa oli muistaakseni otsikkona "Lightning GT10" ja varsinainen ilmoitus taisi olla linkki huuto.nettiin. On pirun laiskaa porukkaa, jos ei jakseta klikata hiiren painiketta KERRAN.

Ahh.. Tekipä hyvää avautua :D Kiitos ja näkemiin!
| HoBao Hyper 10SC | Mamba Max Pro |

Poissa Hyrsleri

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #14 : 23.10.09 - klo: 23.51 »
Mites sitten otsikkoon laitetaan jos on esim. Kyoshon, Tamiyan, Traxxasin ja Axialin sähköautoon osia ja Kyoshon, Tamiyan ja vaikka Traxxassin polttikseen osaa sekä HPI Baja bensa-autoon palikkaa?

Myönnetään, että kyseessä on karrikoitu esimerkki mutta ihan vaan uteliaisuudesta kysyn. Eli eikö tässä tapauksessa otsikko voi olla jotain tähän tyyliin:

Kaikenlaista RC-tavaraa

 vai olisiko tuo alla oleva parempi?

MYYDÄÄN RC-TAVARAA SÄHKÖ-, NITRO- JA BENSA-AUTOON.

HUOM. Kyseessä ei ole kettuilu vaan uteliaisuus.
Wraith Bronco 2.2 scale, Tamiya Pajero Wraith/ax10, LRP/? Foff-auto ja muutama projekti sekä lätäköissä Robbe Katja. Spektrum dx3c ja dx3s
Turun Seudun Crawlerit  RacersRCshop

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #15 : 24.10.09 - klo: 10.05 »
Mielestäni topikin aloittaja puhuu asiaa. Helppo kai se niille on ilmoituksia lueskella ja "suodattaa" jotka tietävät suurin piirtein mitä kukin nimike on.

Esim. "M:X2-CRT Honkkari" (itse keksitty esimerkki)

Moni pitempään harrastaneista tietää mikä kampe on kyseessä. Mutta varmasti yhtä moni ei ole ihan varma onko polttis vai sähkö. Itsekkään en ihan tarkkaan tiedä millainen tuo on mutta voisi päätellä että polttis kyseessä, kun Hong Nor tekee polttiksia enimmäkseen. Mutta en tiedä varmaksi vaikka pitkään olen harrastellut, mutta sähköpelejä enimmäkseen.  :roll:

Ilmoituksen otsikkoon auton käyttövoiman lisääminen on hyvä idea, mutta käytännössä varmaankaan ei toimi koska miten kaikki saadaan toimimaan samalla tavalla. Yksi ratkaisuehdotus olisi myydään-osion jakaminen esim.

-Sähköautot, ja varaosat
-Nitropolttikset ja varaosat
-Bensapolttikset ja varaosat
-Yleiset/sekalaiset rc-autotarvikkeet (Esim Työkalut ja ne "M:RC-kamaa" tyypiset (edit)jos sisältää polttis ja sähkö kamaa sekaisin ja radiolaitteet)

Radikaali ehdotus, mutta jaottelu helpottaisi aloittelijoiden ilmojen lukemista, konkarien ei niinkään. Kummat pitäisi panna etusijalle?  :wink:
« Viimeksi muokattu: 24.10.09 - klo: 10.23 kirjoittanut mvar »

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #16 : 24.10.09 - klo: 20.22 »
Mun mielestäni tuo on jo harvinaisen selkeä ilmoitus, mutta vertaa sitä vaikka tähän:

> Otsikko:  osia crossariin
>    
> myydään cnc koneistetut ohjauspalat
> sopii kyoshoon/hobaoon 20e
> uudet nivelvetarit sopii kyosho/hobao
> eli vetarit eteen ja taakse 25e

Ainakin itse osaan jo sitten googlata mikä on X2-CRT, jos en sitä tiedä (tai kun en tiennyt), mutta tuossa tapauksessa ei kyllä googlekaan minulle selvitä mitä tarkalleen on kaupan ja mihin ne sopivat. Minua kun olisi saattanut vaikka nuo vetarit kiinnostaa, kun omat projektit tuppaavat yhdistelemään aika surutta eri autojen osia yhteen.

Mutta onko se oikeasti ongelma, jos ei jonkun kuvauksen perusteella ymmärrä mitä ollaan myymässä? Onko silloin mahdollinen ostaja edes sille tuotteelle, jos vaikka auton merkki ja malli on mainittu, mutta se ei soita kelloa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Matti Räsänen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Otsikkoon selvästi mitä myy
« Vastaus #17 : 24.10.09 - klo: 21.22 »
Mutta onko se oikeasti ongelma, jos ei jonkun kuvauksen perusteella ymmärrä mitä ollaan myymässä? Onko silloin mahdollinen ostaja edes sille tuotteelle, jos vaikka auton merkki ja malli on mainittu, mutta se ei soita kelloa.

Mistä aloittelija voi tietää tarkkaan juuri minkä mallin haluaa (käyttövoima nyt edes päätetty). Noita ilmoituksia jos lähtee kahlaamaan niin ei paljon mieltä lämmitä kuuklettaa joka kolmatta autoa että millainen peli on kyseessä. Sen kuuklettelun vaivan voisi säästää niihin autoihin jotka ovat oikeaa "lajia"

Ja ennen kuin joku pääsee sanomaan että pitäisi olla tutkittu ensin mitä halutaan, mutta entä jos ensin haluaa katsastaa tarjonnan ja sitten rueta harkitsemaan vaihtoehtoja. Ja olisiko siitä haittaa jos myynti osio olisi kategorisoitu? Ei minusta ja jos se palvelee paremmin harrastuksesta kiinnostuneita, muutos, tai edes kokeilu olisi minusta vaivan arvoista. Foorumilla on yli 6500 jäsentä, ja haviävän pieni osa on konkareita, joille asiat on niin helppoja...

Minä kyllä pärjään nykyisen systeemin kanssa. Mutta en tiiä miksi, mutta osaan kuvitella itseni aloittelijan kenkiin ja näen mikä topikin aloittajaa kismitti.