Kirjoittaja Aihe: Tattarisuon 1/18 krossirata  (Luettu 4145 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Tattarisuon 1/18 krossirata
« : 22.05.08 - klo: 09.36 »
Aloitetaampa tälle radalle ihan oma aihe.

Eli pitkään on taas mennyt ja mitään ei ole tapahtunut, kunnes eilen huomasimme Jerryn kanssa, että hiekkaa, tai no hikkaista multaa, oli saapunut muutaman kuorman verran. Eli nyt olisi mahdollista alkaa sopimaan sopivaa ajankohtaa ratatalkoille.

Tarkoitus olisi levittää tuota "täyttömaata" radan pohjaksi ja tiivistää kovaksi. Samaalla olisi ajatus tehdä rata-alueelle perusmuodot, töyssyjä, kallistettua mutkaa, jne. Kun tämä on tehty tilataan kivituhka, levitetään kauttaaltaan ja tärytettään kovaksi. Tämä lisäksi pitää myös täyttää paloletkuja ja nikkaroida "ajajaterassi"  :p nykyisen maavallin päälle.

« Viimeksi muokattu: 22.05.08 - klo: 10.01 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #1 : 22.05.08 - klo: 11.00 »
Sweet!

Ilmoittakaa koska, niin mä tulen mukaan heilumaan mikäli olosuhteet pikkuisenkin antavat myöden. Eilen yritin siellä ajella hiekkaisessa maastossa MI:llä ja eihän siitä mitään tullut, kun kivet jatkuvasti poukkoili tukivarsien ja vanteiden väliin.  :laugh:
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Tummeli

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #2 : 30.05.08 - klo: 14.02 »
Onkos tää projekti jo ihan tyystin kuopattu? Itteäkin kiinnostais jos tommonen rata on tekeillä.
Ultima SC & Turnigy Nano-Tech

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #3 : 30.05.08 - klo: 21.17 »
Ja viimeksi kuin juttelin nuke kaverin kanssa joka on auttanut meitä niin hän kertoi että traktori oli mennyt rikki. Mutta kyllä sinne se rata tulee.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #4 : 27.07.08 - klo: 09.39 »
Tulee hiukan myöhässä mutta olis aika saada tämä rata hanke valmiiksi eli jos on tulijoita tiistaina niin tervetuloa radalle vaan. Aloittamis aikataulua ei ole viellä ja huomenna soitan nukelle ja kysyn olisko mahdollista saada apua heiltä esim traktorin kanssa.
Alustavasti minä ja Mikko L ollaan menossa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa AE-Mod

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #5 : 27.07.08 - klo: 11.53 »
Olen myös alustavasti tulossa.


-Mikko
THE Car #12 (THE Photographer)
HobbyFactory

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #6 : 27.07.08 - klo: 14.04 »
Mikäli mitään kummallista ei tule esteeksi voin tulla myös mönkimään joksikin aikaa.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #7 : 27.07.08 - klo: 17.31 »
Mikäli mitään kummallista ei tule esteeksi voin tulla myös mönkimään joksikin aikaa.

Hieno homma, nyt ollaan jo 4 kaveria menossa eli minä, ae-mod, Mikko L ja sinä.
Jos on lapioita varaston pohjalla niin mukaan saa ottaa ja myös tuota vettä, luultavasti on taas lämmintä tiedossa.
Mitäs mieltä olette jos laitetaan matot alustaksi :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #8 : 27.07.08 - klo: 22.46 »
Mä tiedän hyvin vähän maanrakennuksesta.  :azn: Mun mielestä olennaista olisi vain, että lopputulos on sellainen että siinä passaa pienillä, joskus jopa herkillä 1/18 ja 1/16 -autoilla ajella. Käytännössä se tarkoittaa sitä, ettei sieltä paljoa pientä kiveä lentele. (Tämä vain minun vaatimaton mielipiteeni) Pinnan siis pitää olla kondiksessa.

Mutta miten tarkalleen tarkoitit tuon maton sijoitettavaksi?

Lapiota mulla ei valitettavasti ole, sitä kun harvemmin näin kerrostaloympyröissä tarvitsee.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #9 : 27.07.08 - klo: 23.30 »
mikäs toi isompi savirata tossa on? onko mitään 1:10 krossirataa siellä?
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #10 : 28.07.08 - klo: 00.57 »
mikäs toi isompi savirata tossa on? onko mitään 1:10 krossirataa siellä?


Ei ole eikä tule.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #11 : 28.07.08 - klo: 18.32 »
Frantzi on myös tulossa jossain 4 aikaan. Otetaan huomenna käyttöön tuo UAU.n krilli niin saadaan makkarat krillattua koska uskon että on hiukan pidempi päivä huomenna.
Saadaan huomenna peräkärry lainaksi ja se toimii huomenna kottikärrynä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #12 : 28.07.08 - klo: 19.14 »
Mihin aikaan siis aloitus?
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #13 : 28.07.08 - klo: 19.17 »
Minä aattelin tulla puolen päivän aikoihin ja oon sitten mahdollisuuksien mukaan n. neljään.

Mulla on koukullinen auto ja parit lapiot mukana. Ja yks 1/18 auto ilman koukkua  :tongue:
Old fart

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #14 : 28.07.08 - klo: 21.27 »
Minulla on 2 kpl pistolapiota ja 2 alumiinista lapiota ja 2 isoa muovia ja 1 kpl kottikärry ja me haetaan Mikon kanssa 2 kpl kottikärryä lisää ja parit lapiot niin sillä pästään jo alkuun. Voisi huomenna kysyä että saisko viellä tuon täryttimen myös lainaan.
Jos laitetaan klo 13 alkamaan niin eiköhän se olis ihan hjuva hjuttu vai mitäs pojat sannoo.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Kawai

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #15 : 28.07.08 - klo: 21.54 »
Mä yritän päästä niihin aikoihin paikalle. En kuitenkaan just nyt tohdi luvata mitään, kun tuon kylppärin kans on vielä huomenna hiomis- ja seinien tasoitteluprojektia päällä. Tulen kuitenkin niin pian kuin pääsen.

1/16 -autoa en ota mukaan, kun se vaatii hieman "huoltoa" täräytettyäni sillä sopivasti Gallerian katolla köysiin viime ajelusession päätteeksi.  :cheesy: Yksi täräytyskerta näemmä liikaa.
Vakio-MI, modattu MI ja liian vähän aikaa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #16 : 29.07.08 - klo: 12.01 »
Olemme paikalla n.klo 14--->
Saa tulla mukaan, ja mikä parasta EI MAKSA mitään :mrgreen:  (jospa se houkuttelee paikalle porukkaa)
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #17 : 29.07.08 - klo: 21.08 »
Eihän tuosta oikein mitään tullut  :undecided: Kasvusto oli jo melko tukevaa ja lisäksi maansiirtoa on niiiiin paljon tiedossa, että kottikärryillä sitä tehdään vielä juhannuksena 2010  :tongue:

Päätettiin, että talkoita siirretään kunnes käytössä on konevoimaa, traktori, kaivuri, tms...

Tattiksen oma traktori oli pullauttanut öölinsä ulos ja tuomio oli muutenkin lopullinen ko. kapineelle. Tattikselle on kuitenkin tulossa uusi traktori "jossain" vaiheessa. Eli mikäli jollain olisi todella hyviä suhteita koneeseen ja mahdollisesti myös semmoisen kuljettajaan niin ilmoitusta vain palstalle. Ite koitan myös selvitellä jos jonkun koneen saisi.

Lisäksi selvityksen alla on rahoitus. Keväällä oli nuken kanssa puhe, että jos voimme näyttää että alueella on käyttäjiä, ts. vuosimaksuja myydään, niin alueen kunnostukseen olisi mahdollista saada rahaa. Kortteja on myyty jo reilusti enemmän kuin oli puhe, eli rahaa pitäisi olla käytössä. Nyt siis pitää vain selvittää alueen toiminnanjohtajan kanssa missä mennään ja onko rahaa todella käytettävissä ja kuinka se saadaan käytännössä 1/18 radan ja muunkin rata-alueen kunnostukseen.

Eli jatketaan aiheesta kun asiaa taas on, toivottavasti pian :grin:
Old fart

Poissa TheArska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #18 : 30.07.08 - klo: 01.29 »
Tuossa edellisessä viestissä kun oli puhetta tattiksen kehittämisestä/kunnostamisesta niin tuli mieleen että enemmän ja parempia mekkaus pöytiä ei olisi kovin huono idea, kaariteltassa olevat kaksi pitkää pöytää toki ovat parannusta aikaisempaan. Ehkäpä ne tynnyri/vanerilevy pöydät voisi korvata vastaavan tyylisillä pitkillä mitkä teltassa on...?(nykyiset tuntuvat hiukan pieniltä ja huterilta, saa varoa ettei auto rullaa alas kallellaan olevalta pöydältä) Mielestäni "kiinteät" ja tarpeeksi järeät olisi jees, eivät heiluisi, eikä kukaan saisi potkittua niitä paloiksi.
Sähköt pöytiin(vaikka 12v lavangon tyyliin), katto päälle auringon ja sateen suojaksi olisivat piste iin päälle mutta pelkät pöydätkin ois hieno juttu.
En tiedä onko tuo mun ehdotus realistinen rahoituksen suhteen tai alueen kehittämisen suhteen tärkeys järjestyksen kärkipäässä mutta jos tuo ehdotus ottaisi tuulta alleen ja puutavara järjestyisi niin voisin kyllä tulla vasaroimaan pöytiä nippuun...saha ja vasara pysyy kyllä sen verran käsissä.
En tiedä oisko parempi mennä nyt nukkumaan, alkaa tulemaan kunnon "kuningas ideoita" päähän: Se punanen konttihan taitaa olla melko pitkä, jos leikkais kyljen tai molemmat pois niin siitä sais hyvän katetun "varikon" kun laittaisi pitkän pöydän sisälle. Ja "vip  :roll: " terassi katolle..  :cool:
Kyosho: Evolva(x2)REX pr-21r01wc/IDM Picco evo2 p7-r, V-one RRR(x2)LRPz.12r spec3/Team Orion crf.12 wasp.
Hpi: Baja 5b cy26, Savage X STS d30m. Hong Nor X1crt pro SHpt28*m-p6,plus muut 1/36-1/8 autot

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #19 : 31.07.08 - klo: 10.31 »
Tuossa edellisessä viestissä kun oli puhetta tattiksen kehittämisestä/kunnostamisesta niin tuli mieleen että...
...Ja "vip  :roll: " terassi katolle..  :cool:
Menee hiukan offiksi - tässä ketjussa - mutta uskoisin, että jos ne kaupungin rahanyörit löystyy niin ei ne kaikki rahat varmasti mene tämän 1/18 radan valmistukseen, vaan myös juuri mainitsemiisi asioihin, mihin sitten riittävätkään. Eiköhän sitten kun asiat selkiytyy niin niistä sitten puhuta lisää - omassa topikissaan  :wink:
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: Tattarisuon 1/18 krossirata
« Vastaus #20 : 13.08.08 - klo: 11.48 »
Täällä on uutta asiaa koskien tätäkin ratahanketta.

Kirjoitellaan kyllä tännekin enemmän tätä ratahanketta koskevaa asiaa tarkemmin sitten kun asiaa on  :wink:

Käytännössä voisin kuvitella, että tätä rataa kuitenkin rakennetaan vielä tänä syksynä, mutta päästäänkö ajamaan se on toinen juttu...
Old fart