Kirjoittaja Aihe: Kuinka paljon eroa valmispakat vs irtokennoista kasatut pakat  (Luettu 1780 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ezmo

  • Jäsen
    • Profiili
Eli jos ostaa samoilla kennoilla tehdyn valmispakan, kuin että juottaisi itse kennot silloilla pakaksi, paljonko saa tehokkaamman pakan?? Nimittäin noiden valmispakkojen kennot on yleisimmin pistehitsattu yhteen peltiliuskalla.......

Kokemuksia ja faktoja kehiin...
Elämä alkaa kun sulkee kännykät ja muut hilavitkuttimet...

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Normiakuissa ei varmasti käytännöneroa.

Ainut etu/ haitta irtokennoissa on, että pääsee valitsemaan akun muodon, johdot ja liittimet itse.

Mätsättyjä huippuakkuja ei taida sitten saadakkaan kuin irtokennoina.
Old fart

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Mulla on huonoja kokemuksia pistehitsatuista akuista!
1. Insmat-akku teki tilauskennoista pistehitsaamalla mulle setin.
  Eka yritys hyyty siihen, että ladatessa kusi puhki menneen hitsauksen kohdalta sisusnestettään - korvattiin kuluitta.
  Toka yritys oli sitten saanut kipeetä sisälleen eli akut PYSYI nollajännitteisinä, kunnes latain poxahti.
   - akut korvattiin irtokennoilla jotka juotin poikittain. Itte sain korjattua lataimen. Ei valitettavaa itte     akkufirmasta.

2.
Kolmella eri alihankkijan Sanyo kennolla on pistehitsaus ISOILLA kuormilla kuumennut "tötterölle" jollin se irtoaa pelkän sähkönsä voimalla.   - Näistä 1 setti oli kiinteästi kollektorisorvin telineessä pöydällä eikää taatusti saanut siis mitään mekaanista liikettä, vain vedon jumiutumisesta tulleen kuormituslisän..

3. Lisäksi valmiiksikennotetut ovat usein kasattu pötkömuotoon: pötköakut on paljon työläämpiä tasata.
  Jos poikittainkennotetut vaan mahtuu, ni suosittelen, helposti tarkastettavinakin em lisäksi
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa foursquare

  • Lahden Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
mitenkään tähän liity mutta onko noissa irtokenno seteissä mukana ne juotos liittimet vai pitääkö ne aina ostaa erikseen, esim jos medasecilta tilaa noita M1VB akkuja sen 6kennon ''rasian'' ni tuleeko ne mukana?  :shocked:
| JQracing Black Edition | Team Durango DEX410 v3 | Associated B5m | Traxxas  |

Poissa historia

  • Veteraani
    • Profiili
Pitää ostaa erikseen. Ei ainakaan mulla tulleet  :laugh:
Team Associated RC10B4 - Tamiya Mini

Poissa Jukka

  • Veteraani
    • Profiili
Riippuu mätsääjästä tuleeko sillat ja liittimet mukana. Ainahan asiaa voi kysyä ostaessa. Yleensä paketeissa ei tule muuta kuin kennot.
Tiim Lahti | S-grafix