Kirjoittaja Aihe: Ongelma  (Luettu 2849 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Ongelma
« : 19.06.08 - klo: 13.31 »
Miten toi kaasarin pääneula ruuvi menee? Siis pitäisikö tyhjäkäynti kierrosten nousta, kun sitä pyörittää sisään, vai ulos päin?

mulla on semmonen ongelma kun löydän hyvän tyhjäkäynnin pukilla, ja laitan maahan, tyhjäkäynti on ok, mutta kun yritän lähteä liikkeelle niin auto ikäänkuin tukehtuu?

APUA SÄÄTÄMISEEEN
« Viimeksi muokattu: 19.06.08 - klo: 13.37 kirjoittanut skunkki »

Poissa Verre

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #1 : 19.06.08 - klo: 13.53 »
Säädä ensin pääneula niin, että kone toimii kuten pitääkin. Pääneula kiristyy myötäpäivään ja aukeaa vastapäivään. Pääneulaa kiristäessä myös tyhjäkäyntikierrokset yleensä nousevat ja avattaessa pienenevät. Kun pääneula on sopivasti säädetty niin sen jälkeen on helpompi säätää tyhjäkäynti kohdalleen.
HoBao Hyper ST
XRAY XB8

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #2 : 19.06.08 - klo: 14.05 »
niin ja lisäys vielä sitten elä säädä tyhjäkäyntiä siitä pääneulasta vaan ihan omasta tyhjäkäynnin säätö ruuvista.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #3 : 19.06.08 - klo: 14.10 »
KIITOS <333333


Onko se tyhjäkäynti ruuvi siinä pääneulan "alapuolella" mulla on ainakin se kaasuservo siit menee semmonen haitarikumi minkä päässä se on semmonen ruuvi, laitan hetkenpäästä kuvan.§

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #4 : 19.06.08 - klo: 14.23 »
http://img180.imageshack.us/my.php?image=tyhjkyntiqn5.jpg


ONKO TYHJÄKÄYNTI RUUVI PUNAISESSA YMPYRÄSSÄ VAI VIHREÄSSÄ?

Poissa Joel P

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #5 : 19.06.08 - klo: 14.30 »
Punaisessa, eli sitä kiertämällä kiinni kierrokset nousevat ja aukaisemalla vastaavasti laskevat. Yleensä tyhjäkäyntiä ei tarvitse säätää kuin vähän kerrallaan, eli n. 1/4 osakierros suurimmillaan.

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #6 : 19.06.08 - klo: 14.32 »
Nonniin. Minä v*tun i*iootti olen menettänyt hermoni miljoonasti kun ihän väärää paikkaa raiskannu!!!!!!!!

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #7 : 19.06.08 - klo: 14.33 »
Punaisessa, eli sitä kiertämällä kiinni kierrokset nousevat ja aukaisemalla vastaavasti laskevat. Yleensä tyhjäkäyntiä ei tarvitse säätää kuin vähän kerrallaan, eli n. 1/4 osakierros suurimmillaan.

JA KIITOS <33333

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #8 : 19.06.08 - klo: 21.25 »
Nonniin. Minä v*tun i*iootti olen menettänyt hermoni miljoonasti kun ihän väärää paikkaa raiskannu!!!!!!!!

Ei millään pahalla mutta kuinka mones rc.auto tämä oli sinulle. Ja nyt toivon että vastaat että toinen.
Kuin ostit auton niin mitä myyjä suositteli sinulle, kävitkös jossain katsomassa näitä polttisautoja ihan livenä. Tulikos mieleen että ei ole ihan mikään helppo auto aloittelijoille, siis tämä polttis luokka.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #9 : 19.06.08 - klo: 22.35 »
Nonniin. Minä v*tun i*iootti olen menettänyt hermoni miljoonasti kun ihän väärää paikkaa raiskannu!!!!!!!!

Ei millään pahalla mutta kuinka mones rc.auto tämä oli sinulle. Ja nyt toivon että vastaat että toinen.
Kuin ostit auton niin mitä myyjä suositteli sinulle, kävitkös jossain katsomassa näitä polttisautoja ihan livenä. Tulikos mieleen että ei ole ihan mikään helppo auto aloittelijoille, siis tämä polttis luokka.
Jerzi

Kyllä on toinen :) Ja olen livenä käynyt katosamaasa ja nytten toimii auto hyvin tänään 6h ajoa, en ennen tiennyt tyhjäkäynti ruuvia.

Nytten kaikki toimii kuten pitääkin ja harrastuksessa ei mitään ongelmia :D

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #10 : 20.06.08 - klo: 22.40 »
mitenkä edellisessä autossa sit osasit sitä tyhjä käyntiä säädellä. jos pääneulasta ennen oot säädellyt niin käy kyllä harmiks sen ekanauton  :laugh: .tyhjäkäyntiä kun halusit nostaa niin pistit pääneulaa laihemmalleen. missäs muuten lämmöt pyöri ekan auton kanssa. tais olla aika kuumana.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa skunkki

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #11 : 21.06.08 - klo: 11.16 »
No eipä sillä ekalla autolla väliä, sitä en edes paljoa säädellyt.

Miten saa moottorin käymään kylmenpänä?

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #12 : 21.06.08 - klo: 12.03 »
Aikasemmista viesteistäsi arvelisin että autosi on uutena ostettu. Eikö auton mukana todellakaan ole tullut manuaalia? Tuo kannattaa lukea todellakin läpi jos ei ole mitään käsitystä vehkeestä. Selviää varmasti nuo moottorin säätämiset, ainakin jollain tavalla. Auto käy viileämpänä rikkaammalla seoksella.

Poissa mehtis

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #13 : 21.06.08 - klo: 12.49 »
elipääneulaa auki päin.
Kari Vehniäinen Racing jos pyöräsi vaativat huoltoa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #14 : 21.06.08 - klo: 12.50 »
No eipä sillä ekalla autolla väliä, sitä en edes paljoa säädellyt.

Miten saa moottorin käymään kylmenpänä?

Kuinkahan monta eri vastausta tuohonki löytyy :huh:
-Tulppa väärä
-Et ole sekoittanut polttoainetta ennen käyttöä
-Palotila liian korkeaalla
-Neulat
-Välitykset
Ja ties mitä muita eri syitä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sysi

  • Veteraani
    • Profiili
    • OSPA ry
Vs: Ongelma
« Vastaus #15 : 29.06.08 - klo: 00.47 »
Kuinkahan monta eri vastausta tuohonki löytyy :huh:

Ja kaikki löytyvät ari-pekan rc-sivuilta. Googleen vaikka: polttomoottori säätäminen rc, oli kolmas linkki.
Jere M

Poissa samvais

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Ongelma
« Vastaus #16 : 07.07.08 - klo: 22.50 »
liian rikkaala
HPI savage x 4.6