Kirjoittaja Aihe: Kyosho Landmaxit  (Luettu 94950 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« : 13.05.03 - klo: 09.05 »
Kaikki joilla kyseinen auto on niin tervetuloa jakamaan kanssani kaikenlaista asiaa liittyen Landmaxeihin, oli sitten kyse moottorin säätämisestä, auton huoltamisesta, virittämisestä tai vaikkapa ajokokemuksista!

Säästetään tämä topikki Landmaxeille ja TT EB-4:lle! Ei epäasiallisia viestejä, kiitos!

edit: Jos jollakin on joku oma auto Landmaxin rinnalla ja haluaisitte keskustella myös siitä samassa paikassa, niin kertokaa se sitten, niin lisätään listalle.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #1 : 13.05.03 - klo: 09.08 »
No niin, vihdoin foorumista löytyy oma osio rajulle Kyoshon ralliautolle, Landmaxille. 8)

Onnistuinkin taittamaan tuossa pari päivää sitten 4 mm paksun itsetehdyn alustan, kun hyppäsin hyppyristä ja perä tuli maahan kohtisuorasti. No, ei muuta kuin vääntelemään takaisin. Ja kyllähän se onnistui. Ajoin silloin krossiversiolla Landmaxista ja tekemäni takasiipituki osoittautui erittäin tukevaksi: pohja taittui mieluummin kuin se tuki!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa Rc hemmo

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #2 : 13.05.03 - klo: 17.01 »
itselläni ei ole enää landmaxia, mutta mitkä jouset sulla on siinä?

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #3 : 13.05.03 - klo: 17.09 »
Mulla on Maxissa Thunder Tiger EB-4:n alumiiniset krossi-iskarit, edessä medium-jouset (keltaiset) ja takana hardit (siniset). Takana on #350 ja edessä #400 silikoniöljyt.

Ja vanhat siniset Ultimate Sport iskarit haluaisivat vaihtaa omistajaa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #4 : 13.05.03 - klo: 20.43 »
Onko nuo sun ultimate Sport iskarit alkuperäiset?

Mullakin on LandMax nyt pienessä kehitysvaiheessa. Uusi kone on tulossa ja tehot tuplataan  :shock:  Maalasin auton myös kirkkaan oranssiksi ja vähän mattamustaa sinne tänne. Vanteet ovat tätä nykyä myös mattamustat. Takaspoileriin on tehty pieniä muutoksi ja etupuskurista on revitty ylimääräisiä muoveja pois ja aukot täytin verkolla. Tein myös toimivan scoopin nokkapeltiin ja lopputulokseen ei voi olla kuin tyytyväinen!

Kulkevuutta aion parantaa jatkossa mahdollisesti 2-vaihteisella laatikolla ja ehkä jollain putkella. Tuollainen 2.5hp/3.2kg kuulostaa mukavalta teho/paino-suhteelta. Myös tuota uutta Kyoshon luetteloa katsoessani huomasin, että Mad Forcessa on 3-vaihteinen ATS-laatikko. Onko kukaan asentanut sitä mihinkään muuhun autoon?

Kun saan uuden koneen kiinni ja saan taas lisää kokemuksia autosta, niin tulen laittamaan niitä myös tänne. Tuon Hyvinkään miitin huomaten voisin pyytää kaikkia mahdollisia LandMaxin omistajia saapumaan paikalle. Itsekin tulen, mikäli vain pääsen...

ps. tässä kuva suunnilleen samanlaisesta koneesta, joka mulle tulee!
http://www.osengines.com/history/osm640/osm-1995-max-21rz-r-p.jpg
Huomaa boost bottle!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #5 : 13.05.03 - klo: 21.56 »
Joo, ne Ultimatet ovat alkuperäiset. Tarvitko niitä? Saisit halvalla.

Mulla kävi vähän huono säkä sen nokan syylärien vaihtamisessa muovista metalliritilään. Hieno siitä tuli ja olin tyytyväinen tulokseen. Kuitenkin heti ekalla ajokerralla kiersin tai ainakin yritin kiertää kävelyvauhdilla 15m:n päässä olevan tolpan ja eikö mitä, keskelle sitähän se tömähti. Ja kun olin liimannut ritilän 2-komponenttiliimalla korin maalipintaan kiinni, niin kivasti repesi ja vei maalit mennessään. Arvaa harmittiko!? :x

Tarkoitatko scoopilla sitä nokkapellin päällä olevaa ilmanottoaukkoa konehuoneeseen vai mitä? Ai on siisti, no sit eikun kuvia tänne!

Meinaatko ajaa tolla uudella motilla sen vakiopillin kanssa? Voi olla ettei ole mikään paras yhdistelmä, motti voi vähän jopa kärsiä. Sä kyllä tarvitset sen 18T kytkinkellon, muuten kone huutaa leipää ja vähän äkkiä.

Kyllä sen 3-vaihteisen tomaatin saa kiinni Landmaxiin, jos hieman modaa alustaa eli vaihtaa keskidiffin kiinnitysreikiä ja siirtää tankin pois pidemmän kytkinkellon tieltä. Tai voihan sitten siihen hankkia pienemmän tankin, joka mahtuisi sen oikealle paikalle. Mutta voi olla, että 2,5hp ja 0,75dl tankki eivät oikein täsmää :wink: Yks jenkkikaveri laittoi sen 3-vaihteisen lootan Landmaxiin ja näytti olevan aika pirteä auto sen jälkeen!

Hieno motti! Oikein kuola valuu...oho, tais tipahtaakin :mrgreen:
Tota mottia olen aikaisemminkin ihastellut ja kuvitellut millaista menoa sillä ajaminen olisi. Kannattaa ostaa jo valmiiksi sellainen prätkän sisäkumi!

Oothan jo tsekannu mun sivulta Maxin kuvat?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #6 : 13.05.03 - klo: 22.35 »
Voisin kenties vähän ajan kuluttua miettiä niitä iskareita. Vois vaikka varalle ostaa!

Hienoltahan noi munkin ritilät näyttää, mutta irtoo varmaan heti, kun vahingossa raapasee esim. johonkin puuhun tai rotvalliin. No uudestaan vaan sitten  :D Ja se scooppi tässä mun autossa nokkapellissä oleva aukko.

Uuteen mottiin on tulossa uusi pilli. Hobaolla on kuulemma joku sopiva siihen! Kytkinkellon voisin myös hankkia, ellei tuollainen 13-14 sovi siihen? Mihin tuo kellon hampaiden määrä vaikuttaa?

Saatan tyytyä ensin tuohon 2-vaihteiseen laatikkoon ja miettiä sitten tarviiko vielä lisää vauhtia. Vanhallakin koneella ajoaikaa oli n. 15 minuuttia, joten tehokkaampi kone ja pienempi tankki ei kuulosta hyvältä  :?

Autoon on myös tulossa jonkinlainen pohjapanssari, kunhan saan aikaiseksi aloittaa sen valmistamisen...materiaali on kyllä valmiina.

Sisäkumit voi olla kyllä aika nopeasti tarpeen, kunhan pääsen ajamaan. Ei viitsi heti laittaa uusia renkaita vanteille, kun toi auto syö nytkin niitä. Varmaan ostan toiset vanteet ja laitan sliksit ja rallirenkaat erikseen!

Oon tsekannu sun Maxin kuvat ja hienolta näyttää  :D  Koitan saada autostani kuvia nettiin, mutta aiheuttaa hieman päänvaivaa, kun ei ole omaa kameraa. Asia on kuitenkin työn alla!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #7 : 14.05.03 - klo: 07.03 »
Lainaus käyttäjältä: "opa"
Moottoripukit tulevat mukana, mutta täytyy sitten vielä noi aluslevytkin hankkia. Myydäänkö niitä ollenkaan ilman pukkeja?

ps. Mulla on auton kanssa nyt sellanen ongelma, että se autossa oleva on/off-kytkin on vähän temppuillu jo aikasemmin ja se on tehnyt sellaista, että kun se vähänkin likaantuu, niin ei pelaa. Nyt puhdistin kytkintä todella kauan, eikä siltikään toiminut. Vaihdoin kytkimen tilalle toisen, mutta ei auttanut. Voiko häiriö johtua liasta, mitä voi olla liittimissä, joilla on/off-kytkin ja patteri-boksi liitetään? Ei huvittaisi alkaa vaihtamaan kaikkia sähköosia  :cry:


Se vika voi olla oikeastaan missä johdoissa tahansa. Oletko yrittänyt etsiä sitä yleismittarilla ohmivalinnalla? Kokeile myös puhdistaa vastarin kosketuspinnat ym. Tai sitten sä voisit poistaa sen kytkimen kokonaan käytöstä ja hoitaa on/offia paristokotelon liitännän avulla. Ellei se olekin juurin se ongelmakohta, kuka tietää.

Noita aluslevyjä ei kyllä saa erikseen. Onko sulla nikkarin vikaa? Voisit saada multa tarkat mitat ym. Tai jos et halua väkertää, niin voisinhan mä ne tossa joskus sutasta :D Yritin tehdä ne pukit itse, mutta en ollut nähnyt tota kaksiosaisen pukin ideaa, niin se kariutui sitten vähän siihen. Piti nimittäin tehdä kierteet siihen pukkiin, ja eihän ne onnistuneet kunnolla. Mutta noi aluslevyt on ihan ok homma.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #8 : 14.05.03 - klo: 07.10 »
Se kytkinkellon ratas vaikuttaa suoraan välitykseen, joka muuttaa kiihtyvyyttä ja huippunopeutta. mitä pienempi se on, sitä paremmin kiihtyy, mutta huippunopeus jää pieneksi. Jos taas laittaa suuremman kytkinkellon, kiihtyvyys vähenee, mutta huippunopeus kasvaa. Jo yhden hampaan eron huomaa ajossa. Toi sun 14T on kyllä aika pieni sun motille, sellainen 18T tai isompikin, jos löytyy, olisi varmasti sopiva.

Kiitti van tosta kuvajutusta. Ei mullakaan digikameraa kotoa löydy, mutta broidi tuo töistä silloin kun on kuvattavaa.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #9 : 14.05.03 - klo: 14.16 »
Tsekatkaapa tämä sivu. On muuten aiiiika siisti Landmax.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #10 : 14.05.03 - klo: 22.41 »
opa, kyselin tosta pillijutusta ympäri maailmaa :wink: ja kuulemma se sun Landmaxin vakio tehopilli (se kaksosainen) kävisi koneeseen. Vaaraa koneen hajoamisesta ei siis ole. Sori mun aikaisempi väärä tieto.

Mutta kun nyt saat uuden koneen, jossa on teoriassa tuplasti tehoa, niin huippunopeuttakin ja kiihtyvyyttä tulee lisää melkein tuplasti. Pieni neuvo: älä osta sitä Hobaon pilliä ennen kuin todella tarvitset tehonlisäystä! Tosin en usko, että noin halvasta pillistä tulee tarpeeksi lisätehoa, jotta kauppa olisi kannattava. Tuolla Radio Control Zonen Landmax -foorumissa sanottiin, että sun kannattaisi ostaa tuohon koneeseen Kyoshon kisaviripilli, jossa oli tietty tyyppimerkintä. Kysy multa se sitten, jos aiot hankkia, niin ongin sen tietoon (nyt en muista sitä tyypppiä)

Vauhdin lisäys tapahtuu helpoiten sulla ton kytkinkellon vaihdolla.

Mä tein muuten ton "pohjapanssarin" balsapuulevystä. Tosi kevyt ja nyt uskaltaa mennä kivienkin yli hyvillä mielin. Tosin joudun tekemään uuden sitten kun saat ne upporuuvit; tulee reiättömämpi versio.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #11 : 14.05.03 - klo: 23.10 »
En ostanut sitä Hobaon pilliä vielä sen koneen kanssa...voin siis ensin ainakin kokeilla sillä 2-osaisella pillillä sitä. Se Hobaon pilli maksaa toisaalta vain 15 euroa, niin voisi jossain vaiheessa ostaa ja kokeilla sitä siihen!

Mistähän tuollaista "isompaa" kytkinkelloa voisi kysellä ja tarviiko siihen erilaisen kytkimen?

ps. sähköjen kanssa on vieläkin pientä vikaa ja poistin tänään kokonaan vastaanottimen paristojen liittimen ja kytkimen siinä toivossa, että vika olisi ollut niissä, mutta ei auttanut. Irrotin myös kaikki johdot vastaanottimesta ja koitin puhdistaa niitä+suihkasin hieman öljyä sekaan, mutta ei auttanut. Paristoissa pitäisi olla virtaa niin ohjaimessa, kuin vastaanottimen kotelossa. Pitäisikö ostaa uusi vastaanotin vai mitä  :?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #12 : 15.05.03 - klo: 07.01 »
Sä voit kysellä sitä kytkinkelloa paikallisesta Kyosho-jälleenmyyjältäsi.
Vanhat kytkinpalat käy, mutta kun ne kuluvat alta, niin osta suosiolla racing-palat. Maksavat kyllä n. 32 egee, mutta kestävät, kestävät ja kestävät :) Ja voihan sulla olla tossa jo sellaiset, koitahan saada se kytkinpaketti auki siitä koneesta.

Jaa, voihan se vastari olla sökönä. Jos et saa mitenkään toimimaan, niin osta uusi.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #13 : 15.05.03 - klo: 20.49 »
Täytyy käydä tuolla Atala RC:ssä kyselemässä sitä suurempaa kytkinkelloa. Mikä mahtaa olla suurin? Koneen mukana on kai 14 hampainen. Kuinka paljon kovempaa auto suunnilleen kulkisi 16/18/20/22-hampaisilla, jos ero on suuri yhdenkin hampaan välillä. Auton ei periaatteessa tarvi kulkea mitään 120km/h, joten joku kompromissi kiihtyvyyden/huippunopeuden välillä...esim. hupiut n. 100km/h ja ok-kiihtyvyys voisi olla hyvä...vai?  

Koitan vielä hetken paikallistaa vikaa noissa sähköissä ja ellei ala toimia, niin hommaan osan kerrallaan uusia...kunnes kaikki on ostettu  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #14 : 15.05.03 - klo: 22.34 »
Towerista (www.towerhobbies.com) kattelin ja näyttäis tuo 18T olevan suurin kello 1/8 peleille, tosin voit käyttää oikeastaan mitä tahansa kytkinkelloa. Mitat vain on satuttava kohdalleen ja rattaitten sopivuus oltava täydellinen.

Toi nopeus. Kokeilin yhtä mittasysteemiä RCzonesta, joka kylläkin antaa nopeudet alakanttiin, mutta kuitenkin eli laskee välityksen ja motin kierroslukeman perusteella teoreettisen nopeuden.

14T, 40000rpm --> nopeus 65km/h
18T, 40000rpm --> nopeus 83km/h

Käytännössä tolla 14T vois mennä 75km/h ja 18T 100km/h.
Tosta laskelmasta voidaan vetää johtopäätös, että 1 hammas lisää kytkinkelloon, niin nopeutta tulee 5km/h lisää.

Kyllä se OS jaksaa kiihtyä varmasti paremmin kuin hyvin, vaikka laittaisitkin tuon 18T tai suuremmankin. Ei sudi liikaa :lol:
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #15 : 16.05.03 - klo: 18.12 »
Auto on taas edistynyt jonkun verran. Päätin ylimääräisen ajan takia tehdä autoon "valot" ja kyllähän ne valmistuivatkin. Edessä on tällä hetkellä 2 sinistä "xenon"  :D  valoa molemmilla puolilla, mutta määrä tuplataan vielä. Takana on 4 punaista lediä molemmilla puolilla, mutta niidenkin määrä saattaa lisääntyä. Etu -ja takapää on johdotettu erikseen ja niitä pystyy siis polttamaan toisistaan riippumatta. Valoissa on katkaisija ja 9-volttinen paristo molempiin päihin! Kun innostuin noiden valojen kanssa pelaamaan, niin askartelen autoon ehkä vielä "Fast And The Furious" tyyliset valot alustaan ja ehkä nokkapellin scoopista voisi myös pilkistää jonkun värinen valo....

Valoja ei ole tarkoitus pitää aina kiinni autossa, vaan tein ne lähinnä koristeiksi, mutta voisihan tuota kokeilla pimeällä...näkyy auto vähän kauempaakin! Nuo siniset ledit ovat harvinaisen kirkkaita...saattaa tulla jopa oikeiden valojen tuntua, jos niitä on tarpeeksi  :roll:

Pohjapanssarin valmistus alkaa seuraavaksi ja siitä olisi tarkoitus tehdä lähes koko pohjan peittävä. Panssari tulee olemaan todennäköisesti 2-osainen! Samasta aineksesta (jotain rosteri-levyä) saatan tehdä autoon hieman jäykistäviä elementtejä, mikäli niitä tuo panssarin jälkeen tarvitsee. Nyt pohja tuntuu hieman vetelältä ja uuden koneen kanssa efekti saattaa voimistua!

Vaikka autossa ei periaatteessa mitään vikaa olekaan, niin paljon siitä löytyy kuitenkin parannettavaa. Tuollainen suurempi kytkinkello olisi myös hakusessa, joten jos sinulta löytyy tuollainen 15 tai suurempi, niin ilmoittele. Joku 18-22 olisi ensisijaisesti hakusessa, jos noin suuria edes löytyy mistään? Myös racing-kytkintä saa tarjota...

Olisi tietenkin voinut pistää nämä tuonne myynti/osto-palstalle, mutta en jaksa/viitsi tehdä uutta "turhaa" topiccia niiden takia...

ps. uuden koneen spekseissä lukee muistaakseni max. kierrokset=40 000, mutta max. teho "jo" 35 000, joten kumman arvon mukaan toi välitys pitää laskea?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #16 : 16.05.03 - klo: 18.59 »
Siistii, valot! Mä olen jo kauan suunnitellut ja suunnitellut, mutta en ole saanut tehdyksi vielä mitään sellaisia. Tarkoituksenani olisi ollut tehdä jarruvalot vaikkapa takaspoileriin silleen ledirivistöön. Mutta kun niiden pitäisi palaa vain jarruttaessa.. hmm.. no mikrokytkin sinne jarrujen tuntumaan ja homma olisi sitä myöten selvä.

Toi 9V patteri on ihan kätsy systeemi, mulle ei vain tullut se mieleen, vaan aattelin vedättää piuhat vastariakusta tai jostain muusta turhan isosta akusta.

Ai sä jatkoit jo tota viestiä. No tässä tulee multakin...

Multa ei löydy mitään noista sun listaamista tuotteista. (tulipa pitkä jatko multa  :roll: )
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #17 : 16.05.03 - klo: 19.09 »
Valot on tosiaan aika hienon näköiset...varsinkin pimeässä  :D  Tietysti olisi hienompaa, jos takavalot palaisi vaan jarrutuksissa, eikä homma varmaan mahdoton olisi tehdä. Joku katkaisija vaikka suoraan siihen tankoon kiinni, joka käyttää jarrua=tangon työntyminen "avaisi" kytkimen aina jarrutuksissa ja valot syttyisi. Tuo järjestelmä veisi virtaa huomattavasti vähemmän, kun valot ei palaisi koko aikaa...mutta vaatii pientä suunnittelua vielä...

Se 9v paristo on ihan kätevän kokoinen, mutta vastarille voisi hankkia jonkun suuremman akun, jos sellaisen vaan saa liitettyä siihen...onko siinä jotain määrättyä volttimäärää?

Huomasin eilen autoa purettaessa, ettei renkaissa ole laakereita  :shock:  Ne tulee ainakin hankintalistalle...nyt renkaat ei rullaa mitenkään liian hyvin.!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #18 : 16.05.03 - klo: 19.44 »
Vastariin ei saa laittaa 6 V:tä suurempaa jännitettä! Eli 5 AA-kokoista akkua tai 4 AA-paristoa. Et kai ole käyttänyt mitään muuta volttimäärää? Sopiva alue on 4,8-6,0 V.

Joo, renkaisiin laakerit, niin auto rullaa vapaalla ihan mukavasti.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #19 : 16.05.03 - klo: 20.00 »
Mulla on tällä hetkellä 4 tavallista paristoa kiinni vastarissa, enkä ole muita virityksiä kokeillutkaan...

Laakerit voisi tosiaan parantaa hieman auton rullausta ja niin edelleen...

Nyt koitan saada noi sähköt kuntoon ja uus kone tulee ens viikolla ja silloin alkaa tulemaan taas ajokertomuksia...toivottavasti  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #20 : 19.05.03 - klo: 20.34 »
Ajattelin tässä, että kaikki LandMax-miehet/naiset voisivat kirjoittaa vapaasti tämän topicin alle juttua esim:
                                                               - Auton huollosta
                                                               - Virittämisestä
                                                               - Kaikesta muusta...

Eli jos on huomannut esim. jonkun osan olevan heikko, niin sen voisi vihjaista myös tänne, niin muutkin osaavat varautua. Myös kaikenlaiset viritykset esim. iskareiden vaihdon jne.. vaikutuksesta voisi kertoa tänne ja ihan ylipäätänsä mitä autolle kannattaa tehdä? Heikot kohdat?

ps. jos jollakin on jotain ylimääräisiä osia, jotka käyvät LandMaxiin, niin täällä voisi vaikka vihjaista niistä, ettei tarvitse jokaista ruuvia varten tehdä uutta myynti-topiccia  :D
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa keräiliä

  • Tulokas
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #21 : 20.05.03 - klo: 00.24 »
tosta osoitteesta löytyy halvalla osia:

http://www.huuto.net/fi/showitem.php3?itemid=3836705
kyllä, Nikko haisee!(ainakin tollainen polttis nikko 1/10, sähköstartilla)

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #22 : 20.05.03 - klo: 21.31 »
Kiitti vinkistä Keräilijä! Olen kyllä huomannut noi osat ja kiinnostusta on. Mahtaako sulle jäädä mitään muita ylimääräisiä 1/8 osia noiden myymisen jälkeen?
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #23 : 21.05.03 - klo: 18.33 »
Taas on LandMaxin uudistus-operaatio edistynyt hieman. Päätinkin tehdä "pohjapanssarin" pleksistä pellin sijaan ja nyt uusi levy onkin n. 5mm läpinäkyvää tavaraa  :D  Ehdin tehdä jo vauhtipyörälle aukon panssariin, mutta olisiko fiksua/typerää tehdä päärattaallekin reikä? Tuskin se mitän reikää tarvitsee, kun pleksi on sen verran kaukana rattaasta, ettei ne joudu kosketuksiin ja eipähän osu ratas maahan...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #24 : 21.05.03 - klo: 22.13 »
Joo, älä tee rattaille reikiä. Reikä ainoastaan vauhtipyörälle!
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa mascot

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #25 : 21.05.03 - klo: 22.53 »
Opa entäs kun tulee semmonen tilanne että kaarteessa etupyörästä lentää kiven murikka juurikin siihen päärattaan ja pohjapanssarin väliin, kuis käy?? meneekö muovinen pääratas vai se pohjapanssari??


Just curious...
TeamC TM2  - Viper VST 8.5T - Xerun V3, Corally RDX Phi 09 - DualSky Z5 10.5T - Xerun Xtreme, Team C TR8E - Xerun 4274 2200kv - Xerun 150A, Axial SCX10 Hummer

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #26 : 22.05.03 - klo: 08.21 »
Se on se huono puoli tossa pohjapanssarissa. Ehkä sinne vois rakentaa jotain suojaa, ettei kivet pääsisi pohjaa pitkin valumaan rattaan väliin.
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #27 : 22.05.03 - klo: 16.01 »
Paha sanoa vielä tässä vaiheessa että tuleeko tuollaista ongelmaa olemaan, kun en ole vielä käynyt ajamassa "panssari" kiinni pohjassa. Pohjan ja levyn väliin jää kuitenkin sen verran vähän tilaa, että tuskin sinne mitään kiviä menee ja toisaalta ei ole paha homma tehdä jonkinlainen tiiviste siihen päärattaan ympärille, jolloin väliin ei mahdu edes pienen pientä kiveä  :wink:  Taidan tehdä sen tiivisteen siihen, ettei turhaan joudu pääratasta uusimaan tuollaisen kivi-tapahtuman johdosta...

Kiitos kuitenkin vinkistä!
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #28 : 06.06.03 - klo: 11.04 »
Alkaa LandMaxin oma "palsta" kadota ikävästi tonne viestien sekaan, niin nostetaan taas vähän  :D

Omalta osaltani LandMax-harrastus vaan vahvistuu ja voimistuu koko ajan. Hiljattain hankin toisen edustajan (molemmat siis I-mallia) ja myös SandMaster-ralliauto-valmius GS21R:lle on ilmestynyt talliin  :shock:

Uudessa LM:ssä oli laitettu renkaisiin kunnon kuulalaakerit vakio-liukulaakereiden tilalle ja ero oli suurempi, kun osasin arvata. Suosittelen tätä hankintaa kyllä jokaiselle...ei ole kallista ja ero on MAHTAVA!!! Myös kytkinkello oli vaihdettu "kai" 2T suurempaan eli välitys on pikkusen pidempi.

Tarkotus on ajaa toista vakio-koneella ja toiseen on tulossa OS:n kisamotti. Pitää laittaa vakioon varmaan 2-pykäläinen vaihde, ettei sillä jää niin pahasti jälkeen...tuskin auttaa  8)

Mutta tänne on omasta puolestani tulossa jatkoa lähitulevaisuudessa ja juuri tällä hetkellä projektina on voimaservojen asennus ja kaikkea muuta kivaa...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa zzs

  • Veteraani
    • Profiili
Kyosho Landmaxit
« Vastaus #29 : 06.06.03 - klo: 11.56 »
Tänään meinaan kyllä kokeilla piitkästä aikaa ( 2 viikkoa :shock: ) Landmaxia ja myös ekaa kertaa tota EB-4:sta Ossilla. Ja vaihtelen kolmea eri moottoria ja pilliä keskenään, ja testaan, mitkä ovat parhaat yhdistelmät. Jos vain ei sataisi...

Kohta on siis molemmissa autoissa Hitecin voimaservot joka paikassa, ja sitten vaan kaahaamaan. Taitaa jäädä kavereitten monsterit jälkeen joka suhteessa, vai mitäs mietitte RcRox ja Simo?
EB-4 S2 x 2| EK-4 S2 | Landmax 1 | Micro-T | AX10 | Mini | Shogun | Rustler | Mini Rave 1.5 | Mini Rio |