Kirjoittaja Aihe: PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...  (Luettu 3433 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mordex

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« : 14.05.03 - klo: 20.42 »
Joo, eli olen koko ikäni ollut kiinnostunut rc autoilusta yms ja nyt viime talvena budjettini vihdoin salli minun hankkivan aloitus setin. Siispä lampsin pää kolmantena jalkana lähimpään alan liikkeeseen kysymaan neuvoa ja hankkimaan ks.aloitus setin. Nooh, mitä nyt näitiä forumeita selailin niin ilmeisesti minua on viilattu linssiin pahan kerran(?) sillä myyjä tuuppasin eteeni PureTen Alphan GP 4WD readysetin(tm) ja vakuutti että se on paras vaihtoehto minulle. Muutamassa topicissa on sanottu kysesen auton hajoavan helposti yms. En ole kyseista autoa viela edes käyntii saanut(kerran talvella yritin huonolla menestyksellä). Haastanko kieron myyjän raastupaan ja perin rahani takaisin  :wink: Vai onko tuo auto todella niin huono kuin väitetään?
Bensa: Losi 5ive-T, MCD X4, RS5, FG EVO/COMP. 
Sähkö: Tamiya TRF101, HPI Savage Flux HP/XL-E/"5T Flux", Kyosho DRX VE, Kyosho Inferno GT2 VE, Team Associated B44.

Poissa late

  • Veteraani
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #1 : 14.05.03 - klo: 20.58 »
Kyllä se käyntiin lähtee, jos sulla on tarvittavat tavarat ja toimit ohjeiden mukaisesti.
Eihän se huono aloituspolttis ole ollenkaan.
LRP - Ei tulta ilman savua

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #2 : 14.05.03 - klo: 21.31 »
Mulla ei ole kyseisestä autosta mitään kokemuksia, mutta tietääkseni auto on halvemman pään edustaja. RC-autoilussa pätee sääntö: laatu maksaa. Aina se ei päde, mutta halvalla ei saa hyvää pätee lähestulkoon aina  :D  Niinpä...tietääkseni autosi ei ole mikään susi, vaan edullinen ja ihan ok-valinta aloittelijalle. En usko, että myyjä on pissittänyt sua, ellet sitten maksanut jotain 1000€ autosta?

Itse yllätyin kuinka kova ääni tuosta polttomoottorista tulee. Varmasti koneidenkin välillä on eroja ja itselläni on suurempi kone, mutta pihapiirissä ajelua en suosittele, ellet asu rauhaisassa paikassa tai maalla! Joku aukea voisi olla hyvä paikka, ettei välttämättä heti törmää johonkin  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #3 : 14.05.03 - klo: 23.43 »
No siinä tapauksessa voit olla vaan tyytyväinen. Oma autoni maksoi 4 vuotta käytettynäkin paljon enemmän ja saman merkin tuotteesta on kyse. Nälkä kasvaa kuitenkin syödessä ja voit hankkia toiseksi autoksi jotain tehokkaampaa tai alkaa virittämään tuota  :wink:  Harrastuksen alkuun tuolla pääsee ihan varmasti, enkä usko että ne osat rikki menee ihan koko ajan, jos rauhassa ajelee, eikä koko ajan puita tai seiniä päin...
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Mika R

  • Vieras
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #4 : 15.05.03 - klo: 10.07 »
FYI, ääneen voi vaikuttaa pakarilla/pillillä

Poissa tux10

  • Veteraani
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #5 : 15.05.03 - klo: 20.51 »
Olet ostanut suomeksi p***an auton.
Kasvat ulos siitä noin kuukaudessa, eli noin kuukauden päästä kiroat kun auto ei kulje mihinkään.
Voi tämä autolla olla sopiva auto jollekkin 4-luokkalaiselle.
Itse aloitin harrastuksen Kyoshon QRC-Rallilla, jossa oli tehopilli, 2-vaihteinen ja kaiken laista muuta piristystä. En kyllä ihan sitäkään suosittele aloittelialle. 8)
[/quote]
THE Car - OS - Savöx - Sanwa

Poissa @rcman@

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.geocities.com/rcman1000/rc.html
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #6 : 15.05.03 - klo: 22.25 »
kyllähän se on hyvä ja kestävä peli kunhan ei vaan ajele semmoisista sairaan korkeista hyppyreistä.
niinku eräät :mrgreen:

Poissa opa

  • Veteraani
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #7 : 11.06.03 - klo: 17.05 »
Kaverillani on tällainen Pure Ten GP ja ainakin tähän asti se on kestänyt ihan hyvin. Itsekin olen autoa testannut ja ihan mukavasti se kulkee...välitys tosin saisi olla hieman pidempi  :roll:  Tässä kuitenkin pari kysymystä enemmän tästä autosta tietäville:

1. Autossa vakiona oleva muovinen kytkinkello ei tunnu kovin kestävältä keksinnöltä. Minkä verran teräksinen tai alumiininen maksaa ja saako niitä suuremmalla piikkimäärällä?

2. Jos autoon laittaisi vaikka pari piikkiä suuremman kytkinkellon, niin jaksaako kone vielä kiihtyä kunnolla? Kiihtyvyys on vakionakin mielestäni ihan ok-luokkaa, mutta huippunopeutta voisi mielestäni olla ehkä enemmänkin...

3. Kaverin autossa on sellainen pakoputki, joka menee vaimentajasta kumiletkua pitkin auton pohjaan ja siellä on reikä  :shock:  josta pakokaasut tulevat ulos. Voisiko toisenlainen pilli tuoda lisää tehoa?

4. Kuuluisiko iskareissa olla öljyä sisällä? Avattiin auton iskarit, eikä siellä ainakaan ollut  :roll:

5. Saako autoon istutettua mitään tehokkaampaa moottoria, jos myöhemmin haluaa lisää tehoa? Esim. Kyohon .15-konetta?

6. Mistä autoon saisi halvalla ja nopeasti ilmanputsareita? joko vakioita tai parempia?

Kertokaa heikoista kohdista myös, että osaa varautua  :wink:
Smartech Thunderbolt 4x4, Kyosho Inferno GT,
X-Ray XT8 2009 Spec, XTM Rail, Hpi RS4 Micro, Kyosho Mini-Z

Poissa Sludge

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • http://koti.mbnet.fi/sludge
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #8 : 11.06.03 - klo: 20.58 »
Jeps! Tuosta autosta tiedän paljon koska kaverilla on kovasti viritetty samanlainen. :mrgreen:  Vespel, 2-portainen, pilli...
Auto on jo vuoden vanha.

1. Muovinen kello kestää ihan hyvin, mutta jos moottori on vinossa tai kiviä rattaiden välissä, kuluu se silloin. Metallikellojen hinnoista en tiedä, mutta 2-portais -vaihteen kello oli hienona yllätyksenä METALLIA  :D .
2. En tiedä kytkimen hammasluvuista, mutta pilli antaa kunnolla kyytiä.
3. Autoon tilattava viripilli antaa paljon tehoa. Uudemmassa versiossa se on vakiona.
4. Iskarit ovat kitka-iskunvaimentimet (minun mielestäni ovat kyllä huonot :( ) Ei niissä öljyä ole :cry: . Kannattaa vaihtaa...
5. Ainakin Kyoshon .12-.15 moottorit sopivat.
6. Uusia putsareita saa ainakin Kyosholta ja saahan siihen iskettyä sen racing-suodattimenkin.

Johtopäätökset: Ilman viritystä ei ole mikään häkellyttävä auto. Sen sai juoksemalla kiinni. Ja ei vahingoittunut paljoa kun esim. törmäsi maalitolppaan.
Mutta autoon saa paljon erilaisia viritysosia, millä sen saa huippulukemiin. Kun kaverin viritetty auto törmäsi koulun seinään, niin johan romua lensi :mrgreen: . (puskuri viidessä osassa, vasen etu ylä ja ala tukivarsi poikki, sekä vanne halki).

Vielä autoonsopivia viritys osia: kuulalaakerit pyöriin ja voimansiirtoon, vespel-kytkin, öljy-iskunvaimentimet, virityspilli, 2-portainen vaihde, tehokkaampi moottori esim. OS.
Nikko on kirosana!

Poissa Maajussi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #9 : 11.06.03 - klo: 21.19 »
1. Itelläni tuo muovinen kytkinkello sanoi sopimuksensa irti heti sisäänajon jälkeen.  Ostin sen jälkeen teräksisen (vai mitä materiaalia lienee) 14 piikkisen kytkinkellon. Taisi muistaakseni maksaa jotain 10-20e.  Sitten kun toi 14 piikkinen ei enää kelvannut, niin vaihoin sen 16 piikkiseksi. Se  maksoi hunajaa, mutta en muista tarkkaa hintaa.

2.  16 piikkisellä kellolla kiihtyvyys on ihan siedettävä, mutta mielestäni huippunopeus  nousi kivasti :wink:.   Kone jaksaa vääntää kyllä 16 piikkistä, mutta suuremmista en tiiä...

4. Todellakin kannattaa vaihtaa ne vakiot kitkaiskunvaimentimet niihin öljyiskareihin. Ero on iso.

Heikkoja kohtia ei ainenkaan itselläni ole tullut kohdalle. Mitä nyt omia mokia, että kone liikahtaa ja ratas on sileenä yms...  :mrgreen:
| HoBao | STS |  JR | Futaba | Medial Pro

Poissa kekkeruusi

  • Jäsen
    • Profiili
PureTen Alpha GP 4WD Aloittelijalle...
« Vastaus #10 : 11.06.03 - klo: 22.07 »
Ensimmäinen halpa virityskeino on, porata pakoputki isommaksi ja poistaa holkki välistä.Auttaa roimasti tehonlisäykseen.Samalla käänsin putken ulostulon sivulle ja korin kyljestä ulos, helpottaa putsausta kun ei sotke alustaa.
mm. Atala rc  myy putsareita.
No just, joo just.