Kirjoittaja Aihe: Kilpailukutsu 1:8 GT (+C8) luokan autokilpailu 2/3 Tattarisuo Su 17.8.  (Luettu 35208 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
ei ne autot taida nytkään pysyä läjässä :roll:
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Jos tämä 3. ja viimeinen GT kilpailu saadaan vielä järjestettyä, lähinnä säiden puolesta, niin ehkä se on hyvä paikka kokeilla miltä tuo GT-open tuntuu. Itse en tule siihen luokkaan osallistumaan, mutta kyllä se kisa voidaan järjestää.

Mutta aivan kuten tänäänkin C8 autojen kanssa niin 2-3 autolle ei kisoja järjestetä. Jos autoja löytyy vähintään se 4 kpl ja kaikki tulee myös 100 varmasti ajamaan niin ok, mieluiten enemmän.

Jerzi: tuo pillisääntö siksi, ettei jätkät laita suoria putkia... Ja nuo RTR pillit ei toki ole EFRA hyväksyttyjä, mutta hiljaisempia.
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
ei ne autot taida nytkään pysyä läjässä :roll:
Nooo, pientä kulumista havaittavissa  :lipsrsealed: Vaikka itselläni ei kisa ole vielä jäänyt kesken esim. voimansiirron osan hajoamisen takia. Tänään tuli kyllä tohellettua moottorin säätöjen kanssa ja tulppa hajosi, tai oikeastaan kaksi. Muuten auto on pysynyt läjässä kyllä...

Se että open-luokan virivehkeen ylläpito maksaa todennäköisesti monin verroin enemmän kuin RTR-auton niin se on sitten jokaisen oma valinta. Minua ei open-luokka niinkään kiinnosta, mutta kun siitä on ollut puhetta jo keväästä asti niin kokeillaan, katsotaan tuleeko autoja radalle ja jos tulee riittävästi niin hienoa. Jos open-luokka toimii niin vielä hienompaa, voi olla että ensi kesänä meillä sitten on kaksi luokkaa rinnakkain stock ja open.

« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo: 22.10 kirjoittanut Mikko L »
Old fart

Mika R

  • Vieras
Jos omistaa IGT:n kuten herroilla InfernoGT ja heebis, niin helpointa on tulla mukaan laittaa uusi GT2:n pannu (GXR28SG) jos nykyinen rtr pannu ei jostain kumman syystä kelpaa.. Siinä on SG akseli ja moottoripukit ja 3-palainen kytkin siten sopii autoon.

Mutta kuten sanoin, tulkaa radalle open vehkeillä ja otetaan aikaa 20min putkeen, katotaan mitä tulee. Tänään ajoin 45min putkeen aika-ajoa kostealla kelillä ongelmitta. Tai no ponderi ei toiminut koko aika mutta muuten kyllä.

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Tuskin mun ajotaidoilla mitään rataennätyksiä tehdään, mutta olis kyllä kiva kokeilla minkälaisia kierrosaikoja saa aikaiseksi.. Ei ole tullut otettua aikaa kertaakaan, mitä nyt jostain videopätkästä vähän suuntaa, että alle puolen minuutin menee :mrgreen:
Mielenkiinnosta kyselen, mikä meni moottoriin Mikalla?
Liikaa Kyoshoja

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos tämä 3. ja viimeinen GT kilpailu saadaan vielä järjestettyä, lähinnä säiden puolesta, niin ehkä se on hyvä paikka kokeilla miltä tuo GT-open tuntuu. Itse en tule siihen luokkaan osallistumaan, mutta kyllä se kisa voidaan järjestää.

Mutta aivan kuten tänäänkin C8 autojen kanssa niin 2-3 autolle ei kisoja järjestetä. Jos autoja löytyy vähintään se 4 kpl ja kaikki tulee myös 100 varmasti ajamaan niin ok, mieluiten enemmän.

Jerzi: tuo pillisääntö siksi, ettei jätkät laita suoria putkia... Ja nuo RTR pillit ei toki ole EFRA hyväksyttyjä, mutta hiljaisempia.

No nuo minun ainoat pillit ovat viimevuoden hyväksyttyjä pillejä jotain 2000 lukuisia niin saakos noilla mennä. Jaa en olis niinkään varma että nuo rtr pillit olisivat noita hyväksyttyjä hiljaisempia :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa pieto

  • Veteraani
    • Profiili
ei ne autot taida nytkään pysyä läjässä :roll:
Nooo, pientä kulumista havaittavissa  :lipsrsealed: Vaikka itselläni ei kisa ole vielä jäänyt kesken esim. voimansiirron osan hajoamisen takia. Tänään tuli kyllä tohellettua moottorin säätöjen kanssa ja tulppa hajosi, tai oikeastaan kaksi. Muuten auto on pysynyt läjässä kyllä...

Se että open-luokan virivehkeen ylläpito maksaa todennäköisesti monin verroin enemmän kuin RTR-auton niin se on sitten jokaisen oma valinta. Minua ei open-luokka niinkään kiinnosta, mutta kun siitä on ollut puhetta jo keväästä asti niin kokeillaan, katsotaan tuleeko autoja radalle ja jos tulee riittävästi niin hienoa. Jos open-luokka toimii niin vielä hienompaa, voi olla että ensi kesänä meillä sitten on kaksi luokkaa rinnakkain stock ja open.




Minä pysyn kanssa tuossa stock luokassa aivan varmasti. Minulla on ihan riittävästi tekemistä pitää auto näillä tehoilla ja nopeuksilla radalla.
Kyosho GT Racing Art

Mika R

  • Vieras
Takalaakeri meni. Pikkujuttu. Onneksi oli varalle toinen.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Minä en usko että te noilla tehoilla kovinkaan paljoo häviätte noille kisakoneille.
Ja saahan sitä tehoa pois helposti.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Olen hieman eri mieltä. Sekä RB että Team Orionin .21 kisapannuilla menin 15/19 välityksillä kirkkaasti vitosautoista ohi, myös tämän kaverin (Pekka Heikkilä?) joka oli paras ruotsissa. Ja se oli vakiovälityksillä. Kun laitetaan tulevat GT2 välitykset (15/46 21/40) tai esim. 19/23 kello nykyiseen niin mennään jos sellaista vauhtia että hitaimmat C8 autot saavat antaa tietä. Vakiopannulla ollaan kuitenkin "vain" samoissa nopeuksissa kierrosajoissa vitosautojen kanssa optiovälityksillä. Joten kisaamisen luonne muuttuu kovasti. Voidaan mennä joku päivä testaa, kun säitä tulee. Itseäkään ei open luokka kiinnosta mutta voin lähteä mukaan kellottamaan ja testaamaan. Loppupeleissä se tarkoittaa sitä, että nopeat (factory kuskit) ovat entistä nopeampia suhteessa taviksiin ja gappi näiden välillä sen kun kasvaa. Nyt en siis puhu ainoastaan Kyoshosta.
Jos valikoimassa on IGT, IGT2, HN GTP II, HN DM-1, TT, Hobao 1-7 ... niin miten ei noiden moottorit ei kelpaa? Ei se homma siitä kuitenkaan parane että saa laittaa jonku muun.. V-Spec Speediä jne. tai jopa 1/8 ratakoneita. Eiköhän ne vois jättää krossi ja truggy osastolle ihan suosiossa. Opetelkaa enemmin nämä nykyiset.

Tuloslistaan vois muuten lisästä:
1. Kyosho
2. Kyosho
3. kyosho
4. HN
5. Kyosho
6. Kyosho
 :grin:
« Viimeksi muokattu: 17.08.08 - klo: 23.08 kirjoittanut Mika R »

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Omat kokemukset SH.28 pro:sta on vähän sen suuntaiset, että tehoa on mutta ei se siirry siihen asfalttiin.. Vakiomosalla varmasti paremmin olisi hallussa. :smiley: Katotaan kun se gxr28sg tulee myyntiin, jos sellaisen laittais.
Liikaa Kyoshoja

Mika R

  • Vieras
Loistavaa..

Hienoja kuvia Mikko M!

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Mites joku sopivan hintaluokan ykstyyppikone? Varmaan hinnan sais kauppiaan kanssa kohdilleen.
Tuntuu vaan nuo kunnon moottorit olevan toiminnaltaan jotain ihan muuta kuin rtr-purkkapadat. Pääsis Frantsikin maaliin.  :grin:
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
miksi ostaa uusi kone kun rtr:kin riittää useimmille. eikö tälle keskustelulle voi avata ihan oman topickin polttis osioon?
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Olen hieman eri mieltä. Sekä RB että Team Orionin .21 kisapannuilla menin 15/19 välityksillä kirkkaasti vitosautoista ohi, myös tämän kaverin (Pekka Heikkilä?) joka oli paras ruotsissa. Ja se oli vakiovälityksillä. Kun laitetaan tulevat GT2 välitykset (15/46 21/40) tai esim. 19/23 kello nykyiseen niin mennään jos sellaista vauhtia että hitaimmat C8 autot saavat antaa tietä. Vakiopannulla ollaan kuitenkin "vain" samoissa nopeuksissa kierrosajoissa vitosautojen kanssa optiovälityksillä. Joten kisaamisen luonne muuttuu kovasti. Voidaan mennä joku päivä testaa, kun säitä tulee. Itseäkään ei open luokka kiinnosta mutta voin lähteä mukaan kellottamaan ja testaamaan. Loppupeleissä se tarkoittaa sitä, että nopeat (factory kuskit) ovat entistä nopeampia suhteessa taviksiin ja gappi näiden välillä sen kun kasvaa. Nyt en siis puhu ainoastaan Kyoshosta.
Jos valikoimassa on IGT, IGT2, HN GTP II, HN DM-1, TT, Hobao 1-7 ... niin miten ei noiden moottorit ei kelpaa? Ei se homma siitä kuitenkaan parane että saa laittaa jonku muun.. V-Spec Speediä jne. tai jopa 1/8 ratakoneita. Eiköhän ne vois jättää krossi ja truggy osastolle ihan suosiossa. Opetelkaa enemmin nämä nykyiset.

Tuloslistaan vois muuten lisästä:
1. Kyosho
2. Kyosho
3. kyosho
4. HN
5. Kyosho
6. Kyosho
 :grin:


Minulla on valmis kone tuossa ja enkä aio ostaa rtr koneen yhden kisan takia ja viellä kuin ajetaan tuossa open luokassa missä olis sallittu nuo mitkä (0.21) tahansa koneet. Tässä oli minulla idea että pääsis ajamaan kisaa Jonnia vastaan kisassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
miksi ostaa uusi kone kun rtr:kin riittää useimmille. eikö tälle keskustelulle voi avata ihan oman topickin polttis osioon?

täsmälleen. jatketaan siellä http://rc10.fi/index.php?topic=25206.msg271910#msg271910
« Viimeksi muokattu: 18.08.08 - klo: 08.24 kirjoittanut Mika R »

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Kiitos kisan järjestäjälle mukavasta ja rennosta harrastuspäivästä. Sain juuri sitä mitä halusinkin, eli rentoa harrastamista ilman turhaa niuhottamista ja sääntöjen kanssa pilkunviilaamista.

Jos niitä pondereita saa tunattua ens kertaa varten, niin kokeillaan sitten uudestaan, jos saadaan meillekkin kierrosaikoja.

-A-

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Pistetään tänne nyt omatkin kootut selitykset.
Ekassa lähdössä pamahti centaxin laakeri mitä en heti huomannut.
Ihmettelin vain moottorin korkeita lämpöjä ja moottorin säätökään ei auttanut.
Toisessa lähdössä laakeri leikkasi kiinni ja kisat oli siinä.
Harmi kun en päässyt täysin kuivalle radalle ajamaan metriäkään.
Sellasta tällä kertaa...
kommentit vähän myöhässä kun ei kiinostanut purkaa autoa ennen eilistä.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Jos omistaa IGT:n kuten herroilla InfernoGT ja heebis, niin helpointa on tulla mukaan laittaa uusi GT2:n pannu (GXR28SG) jos nykyinen rtr pannu ei jostain kumman syystä kelpaa.. Siinä on SG akseli ja moottoripukit ja 3-palainen kytkin siten sopii autoon.
On muuten omat korkeammat moottoripukit ja korokkeet vielä lisäksi tuossa gxr28sg:ssä... Hurraa...

E:hups.. vähän vanha aihe tuli nostettua :embarrassed:
Liikaa Kyoshoja