Kirjoittaja Aihe: Miten aloitit RC harrastuksen?  (Luettu 33382 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #60 : 20.03.10 - klo: 16.02 »
7 v harrastus lähti siitä kun mutsi osti jnkun Nikko auton jatuli siitäkin 4 vuoden pääst kolari kärry sit kävelin kauppaan ja kaupan pihalla meni polttis Buggy sit kun jäin kattelemaan niin se ajo nurmikol ja tietenkin eteen tuli koiran p**ka sit ajatelin et Buggy ei tuu sitten tuli Touring HPI Drifteri

Tarkoititko: 7 vuotiaana harrastus lähti käyntiin(?) kun mutsi osti jonkun Nikko auton. Tuli siitäkin 4 vuoden jälkeen kolari auto, sitten kävelin kauppaan. Näin kaupan pihalla polttis buggyn. Sitten kun jäin kattelemaan niin kuski ajoi nurmikolla, ja tietenkin eteen tuli koiran kakkaa(/ulostetta). Sitten tuumin (/ajattelin) et buggy:a ei tule. Sen jälkeen tuli touring-auto HPI Drifteri.

Ei tämä ole mikään Suomi 24 palsta... Kannattaa panostaa tekstin ulkonäköön..

Eisaakirjoittaa ilmanvälilyöntiä koskateksistätulee epämukavaataijopa hankalaalukea elimuista välilyönitjapisteet,pilkutjamuut.Suurikirjainainapisteen jälkeenjakirjoitusvirhetkin kanatajätäpois.

Kuinka moni sai ylläolevan tekstin luettua?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #61 : 20.03.10 - klo: 17.55 »
Tarkoitatko omaa tekstiäsi? Jos tarkoitat niin en. Joten elä turhia neuvo. *En löytänyt sopivaa hymiötä.*
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa ToBy1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #62 : 20.03.10 - klo: 19.03 »
7 v harrastus lähti siitä kun mutsi osti jnkun Nikko auton jatuli siitäkin 4 vuoden pääst kolari kärry sit kävelin kauppaan ja kaupan pihalla meni polttis Buggy sit kun jäin kattelemaan niin se ajo nurmikol ja tietenkin eteen tuli koiran p**ka sit ajatelin et Buggy ei tuu sitten tuli Touring HPI Drifteri

Tarkoititko: 7 vuotiaana harrastus lähti käyntiin(?) kun mutsi osti jonkun Nikko auton. Tuli siitäkin 4 vuoden jälkeen kolari auto, sitten kävelin kauppaan. Näin kaupan pihalla polttis buggyn. Sitten kun jäin kattelemaan niin kuski ajoi nurmikolla, ja tietenkin eteen tuli koiran kakkaa(/ulostetta). Sitten tuumin (/ajattelin) et buggy:a ei tule. Sen jälkeen tuli touring-auto HPI Drifteri.

Ei tämä ole mikään Suomi 24 palsta... Kannattaa panostaa tekstin ulkonäköön..

Eisaakirjoittaa ilmanvälilyöntiä koskateksistätulee epämukavaataijopa hankalaalukea elimuista välilyönitjapisteet,pilkutjamuut.Suurikirjainainapisteen jälkeenjakirjoitusvirhetkin kanatajätäpois.

Kuinka moni sai ylläolevan tekstin luettua?


Samalla jonde voisi suomentaa tämän:
mul on 2 gigan vaihelaatikkoo teräsrattailla ja kaikki muu mä oon rakentanu rc junan bensiinimoottorilla zenoah 26PUM vesi jäähdytyksellä nii et mä en ajasta piitta junaan meni 6 kk mut se oli hauska ostin sille kiskot amerikasta noin 150m se tuli aika kalliiks 200€ mut ei haittaa nyt oon taas säästäny nii et budjetissa on 200€ jälellä oon käyttäny jo 100€

Jottei ihan ot menisi, niin aloitin sillä tavalla rc:n että kun oli juuri kesäloma alkanut, olin jyväskylässä yötä ja seuraavana päivänä ostin kyoshon zaboonin. Sitten tuli mini inferno ja siihen kyoshot multa loppuikin. (onneksi)

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #63 : 20.03.10 - klo: 19.18 »
7 v harrastus lähti siitä kun mutsi osti jnkun Nikko auton jatuli siitäkin 4 vuoden pääst kolari kärry sit kävelin kauppaan ja kaupan pihalla meni polttis Buggy sit kun jäin kattelemaan niin se ajo nurmikol ja tietenkin eteen tuli koiran p**ka sit ajatelin et Buggy ei tuu sitten tuli Touring HPI Drifteri

Tarkoititko: 7 vuotiaana harrastus lähti käyntiin(?) kun mutsi osti jonkun Nikko auton. Tuli siitäkin 4 vuoden jälkeen kolari auto, sitten kävelin kauppaan. Näin kaupan pihalla polttis buggyn. Sitten kun jäin kattelemaan niin kuski ajoi nurmikolla, ja tietenkin eteen tuli koiran kakkaa(/ulostetta). Sitten tuumin (/ajattelin) et buggy:a ei tule. Sen jälkeen tuli touring-auto HPI Drifteri.

Ei tämä ole mikään Suomi 24 palsta... Kannattaa panostaa tekstin ulkonäköön..

Eisaakirjoittaa ilmanvälilyöntiä koskateksistätulee epämukavaataijopa hankalaalukea elimuista välilyönitjapisteet,pilkutjamuut.Suurikirjainainapisteen jälkeenjakirjoitusvirhetkin kanatajätäpois.

Kuinka moni sai ylläolevan tekstin luettua?


Samalla jonde voisi suomentaa tämän:
mul on 2 gigan vaihelaatikkoo teräsrattailla ja kaikki muu mä oon rakentanu rc junan bensiinimoottorilla zenoah 26PUM vesi jäähdytyksellä nii et mä en ajasta piitta junaan meni 6 kk mut se oli hauska ostin sille kiskot amerikasta noin 150m se tuli aika kalliiks 200€ mut ei haittaa nyt oon taas säästäny nii et budjetissa on 200€ jälellä oon käyttäny jo 100€

Jottei ihan ot menisi, niin aloitin sillä tavalla rc:n että kun oli juuri kesäloma alkanut, olin jyväskylässä yötä ja seuraavana päivänä ostin kyoshon zaboonin. Sitten tuli mini inferno ja siihen kyoshot multa loppuikin. (onneksi)

Minulla on 2 Giga Crusherin vaihelaatikkoa teräsrattailla. Kaikki muut mitä minä olen rakentanut: rc junan bensiinimoottorilla ja Zenoah 260PUM vesi jäähdytyksellä. En minä ajasta paljoa piittaa, junaan meni 6 kk mutta se oli hauska. Ostin sille kiskot amerikasta, noin 150m. Ne tulivat aika kalliiksi, 200€ mutta ei se haittaa. Nyt olen taas säästänyt niin että budjetissa on 200€ jäljellä joista olen 100€ käyttänyt.


Itse olen tällä foorumilla kielioppia oppinut, suomenkielen arvosanakin on noussut 7½:sta 8+:aan... Eli ei paha vai?
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa rottapaavo

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #64 : 20.03.10 - klo: 19.22 »
Hienosti suomennettu! :shocked: Kyllä numeron pitäis olla 9+, ainakin! :wink:
.

Poissa -HL-

  • Äänekosken Pienoisautoilijat ry
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #65 : 20.03.10 - klo: 19.37 »
Pilkun viilausta: "se tuli aika kalliiks, 200€" "Nyt olen taas säästänyt niin budjetissa on 200€ jäljellä joista olen käyttänyt 100€." Miten olet käyttänyt vain 100€ jos 200€ meni kiskoihin?
Vai oliko niillekin oma budjetti?
X – 6² | Dex210 | B44.1 | Slash 2wd Anza Evo

Poissa Wile E. Coyote

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #66 : 20.03.10 - klo: 22.30 »
Taisin olla viiden tai kuuden vanha kun 7 vuotta vanhempi veljeni sai ensimmäisen rc-auton. Se oli sellainen rantakirpun näköinen takavetoinen oranssilla korilla. Olisiko ollut joku tamiyan aatamin aikainen vehje. Minulle (ja varmaan veljellenikin) se oli kuitenkin jotain aivan hämmästyttävää :grin: Futaban tikkuohjain oli kaverina, joka muuten vielä vuosi, pari sitten toimi täysin vastareineen kaikkineen!!! LAATUA! Sitä viriteltiin, siis sitä kirppua, ja tehtiin talveksi nastarenkaat jne. Seurasin silmä kovana ja jos oikein kovasti pyysin niin sain ajaa aina akun lopusta kun alkoi jo hyytyä :azn:

Pari vuotta myöhemmin veli pääsi Italiaan ja toi tullessaan tamiyan(?) F1 auton ja parman virikoneen. Renault Elf öljyyhtiön väreissä taisi olla. Se kulki jo ihan oikeaasti kovaa, ainakin suoralla.

Taas meni pari vuotta ja veli osti tamiyan Big Footin ja siihenkin rakennettiin kaikenlaista. Etu-, ja takavalot, Ruuvattiin sonyn handy cam kiinni ja jahdattiin siskon kultaista noutajaa, jne. Harmi että kaikille nauhoille on sittenmin äänitetty häitä ja hautajaisia yms. Ne olis ollu ehdotonta youtube kamaa :laugh:

Sitten alkoi oma rc-taival pitkä kinuamisen jälkeen. Kyosho optima mid se special (tjs). Cosworth sierran kori ja kaverilla sama auto bmw m3 korilla. Kyllä oli hyvä alku rc-uralle! Sen jälkeen on vaihtelevasti harrastettu ja oltu harrastamatta, teini iässä kun alkoi tytöt sun muut kiinnostaa :grin: Välillä yritin aloittaa turistitouhut x-rayn kanssa mutta työkiireet ja ajotaidon puute lopetti innon.

Nyt oikeastaan löytänyt viimeisen vuoden aikana e-maxxin avulla sen jujun taas: Hauskaa! Ja harrastaa saa aina kun on aikaa ulos piipahtaa. Ehkä uskallan turistiakin kesällä ulkoiluttaa :azn: Tuli pitkä teksti vaikka yritin olla napakka. Toivottavasti joku muistaa tuon rantakirpun valmistajan/mallin? Se olisi kiva nähdä edes kuvassa.
asso 1/12, devil vene, 2*schumi cougar, traxxas e-maxx, x-ray t1 evo2

Poissa infernooo

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #67 : 24.03.10 - klo: 17.13 »
Serkkuni tuli leuhottelemaan lazerilla. Kiinostus
iski ja piti lähteä auto kaupoille.
Inferno us sport 2 tuli kärkkäiseltä hommattua.
Enkä ole yhtään katunut harrastuksen aloittamista.
inferno 7,5 us sports 2 Lazer zx5 ja mini z awd.

Poissa Somnium

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #68 : 04.04.10 - klo: 10.29 »
7 v harrastus lähti siitä kun mutsi osti jnkun Nikko auton jatuli siitäkin 4 vuoden pääst kolari kärry sit kävelin kauppaan ja kaupan pihalla meni polttis Buggy sit kun jäin kattelemaan niin se ajo nurmikol ja tietenkin eteen tuli koiran p**ka sit ajatelin et Buggy ei tuu sitten tuli Touring HPI Drifteri

Tarkoititko: 7 vuotiaana harrastus lähti käyntiin(?) kun mutsi osti jonkun Nikko auton. Tuli siitäkin 4 vuoden jälkeen kolari auto, sitten kävelin kauppaan. Näin kaupan pihalla polttis buggyn. Sitten kun jäin kattelemaan niin kuski ajoi nurmikolla, ja tietenkin eteen tuli koiran kakkaa(/ulostetta). Sitten tuumin (/ajattelin) et buggy:a ei tule. Sen jälkeen tuli touring-auto HPI Drifteri.

Ei tämä ole mikään Suomi 24 palsta... Kannattaa panostaa tekstin ulkonäköön..

Eisaakirjoittaa ilmanvälilyöntiä koskateksistätulee epämukavaataijopa hankalaalukea elimuista välilyönitjapisteet,pilkutjamuut.Suurikirjainainapisteen jälkeenjakirjoitusvirhetkin kanatajätäpois.

Kuinka moni sai ylläolevan tekstin luettua?


Samalla jonde voisi suomentaa tämän:
mul on 2 gigan vaihelaatikkoo teräsrattailla ja kaikki muu mä oon rakentanu rc junan bensiinimoottorilla zenoah 26PUM vesi jäähdytyksellä nii et mä en ajasta piitta junaan meni 6 kk mut se oli hauska ostin sille kiskot amerikasta noin 150m se tuli aika kalliiks 200€ mut ei haittaa nyt oon taas säästäny nii et budjetissa on 200€ jälellä oon käyttäny jo 100€

Jottei ihan ot menisi, niin aloitin sillä tavalla rc:n että kun oli juuri kesäloma alkanut, olin jyväskylässä yötä ja seuraavana päivänä ostin kyoshon zaboonin. Sitten tuli mini inferno ja siihen kyoshot multa loppuikin. (onneksi)

Minulla on 2 Giga Crusherin vaihelaatikkoa teräsrattailla. Kaikki muut mitä minä olen rakentanut: rc junan bensiinimoottorilla ja Zenoah 260PUM vesi jäähdytyksellä. En minä ajasta paljoa piittaa, junaan meni 6 kk mutta se oli hauska. Ostin sille kiskot amerikasta, noin 150m. Ne tulivat aika kalliiksi, 200€ mutta ei se haittaa. Nyt olen taas säästänyt niin että budjetissa on 200€ jäljellä joista olen 100€ käyttänyt.


Itse olen tällä foorumilla kielioppia oppinut, suomenkielen arvosanakin on noussut 7½:sta 8+:aan... Eli ei paha vai?

Saiskos tosta Rc junasta bensamoottorilla vaikka ihan kuvia? Herää taas kysymys, että miksi näitä patologisia pa*kanpuhujia ei voi potkia pois täältä?

Poissa SLap

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #69 : 04.04.10 - klo: 17.08 »
Pellolle vaan tollaset, selvää kusetusta :

Lainaus
Ostin sille kiskot amerikasta, noin 150m.
Jeps

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #70 : 04.04.10 - klo: 17.26 »
Saiskos tosta Rc junasta bensamoottorilla vaikka ihan kuvia? Herää taas kysymys, että miksi näitä patologisia pa*kanpuhujia ei voi potkia pois täältä?

Aika tarinaa kyllä tulee sieltpä päästä. Uskookohan ite? Imo se jyristty sharkki wai mikä liekään oli mistä tuli ne kuvat joskus kerto enemmän kun tuhat sanaa. Sen jälkene ei oikein osta mitään noista tarinoista.

Poissa Patrik.P

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #71 : 08.04.10 - klo: 19.40 »
Ensin tuli löydettyä 14 vuotiaana veljen vanha Tamiyan Monster Beetle tallin perältä. No ser oli vähän heikossa hapessa ja laiska ja se sitten tympi niin tuli hankittua XTM racingin Monster MT näin 15 vuotiaana. Siinä sitten veli joutui kateellisena vierestä kattelemaan ja osti sitten jonkun Ansmannin bugyn. Kavereitten kanssa sitä on naurettu joilla on myöskin joku monster. :lol:

Poissa Olkku

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #72 : 16.06.10 - klo: 18.49 »
Ittelläni harrastus alkoi kun kaveri osti HBX monsterin (yllätys, yllätys) :grin: ,ja sellainen oli ihan pakko saada! Sillä ajelin kaksi kesää jonka jälkeen ostin Kyosho Lazer ZX-5:den. Tuossa pöydällä ne kummatkin vielä on, mutta nyt olen hankkimassa Traxxas Rustleria paremman kestävyyden toivossa (ja tietenkin paremman tehon :evil:). Tuo Lazer alkoi ottaa pattiin kun joka kerta oli jotain rikki!

Poissa uncledirty

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #73 : 20.06.10 - klo: 21.09 »
Itsellä alkoi -87 kyoshon autolla ja kyoshon noin 1metrin mittaisella sähköveneellä. Siihen se merkkiin se oikeastaan sillä kertaa loppukin. Varaosia ei alle 6kk saanut. Täytyy sanoa, kutenkin toisessakin ketjussa, niin samaan merkkiin se meinaa tälläin kertaa loppua.  :mrgreen: heikkoja ja huonoja tuntuvat olevan + palvelun taso ... no joo parempi kun asio nettikaupoissa, vaikka se tän harrastuksen osa taitaa ollakin.

Poissa fa--

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #74 : 22.09.10 - klo: 22.56 »
Itse olen ollut aina meleko kilpailu henkinen ja enon kanssa aina kahinoissa. aina piti olla nopempi ja tehokkaampi vene tai moottorikelkka aina kilpailtiin kuka ajaa nopeiten minkäkin pätkän. kuka sukeltaa syvimmälle ja kuka on kovin saunoja ja niin edelleen ei se kyllä minua ikinä siinä lajissa voittanut. joskus kun kumpikaan ei kyennyt kunnon avantoa hakkaamaan vaan tehtiin kairalla vaan reikä jäähän että sauna vedet saahaan, eihän meistä kumpikaan sitä muistanu  kun löylyt otettiin oli sit niin älyttömän kuuma että kelkat käyntiin ja alasti saarta ympäri toisen sumussa jalat jääty kiinni aistin lautoihin hetki siinä meni sit toisia irrotellessa.
sitten eräs kesä ilta karauttiin veneenllä kesä mökille saunomaa, siinähän se sit vähän unohtu se laituriin tulo ja lopputulos oli se kumpikin nyhjöttää veneessa ja one vielä pyörii ilmassa :) minä sitten sanoin että sammuta nyt s*****a edes se moottori.
Siinä sitten saunottiin ja ilta auringossa istuttiin ja kateltiin venettä kun se lohduttomana nyhjötti siinä laiturin päällä, huomio valokin oli lähteny siinä rytäkässä irti naurettiin että miten tässä näin kävi. siinä sitten mietittiin että pitäskö koittaa keksiä jotian vähän vaarattomampaa. seuraavana viikonloppuna haettiin sitten kummallekkin kyoshon halppis nirto veneet ja niillä sit ajeltiin kilpaa, ei ne kyllä ehjänä kovin kauan kestäny osu nimittäin laituriin ja tais muutama muukin törmäys tulla.
siitä lähti minun pikkuauto harrastus sen jälkeen ollu pari nitro autoa, bensa venettä ja nyt bensa auto. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan.
« Viimeksi muokattu: 22.09.10 - klo: 23.01 kirjoittanut fa-- »
jos jotain voi tehdä paremmin se tehdään.
  Liika on aina LIIKAA mutta kohtuus EHDOTTOMASTI liian vähän.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #75 : 23.09.10 - klo: 17.02 »
+1000

Loistava tarina fa-- :grin:  :grin:

Tervetuloa harastuksen pariin, toivotaan että kestää   :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Kyoshoko

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #76 : 24.09.10 - klo: 09.05 »
Itselläni alkoi kesäkuun alussa kun sain syntymäpäivä lahjaksi kobran jota en todellakaan ollut toivonut.Olin aluksi vähän sillein mitäs mä tällä teen mutta sitten kun kokeilin niin koukkuun jäin.

Poissa primeri

  • Ulvilan RC-rata
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #77 : 01.10.10 - klo: 09.56 »
Pikkuveljen rc-autoa kokeiltuani iski sellaiset himot, että oma auto oli saatava. Ja noin parin viikon kuluttua paketti oli odottamassa postissa.
Xray 808e | Venom Creeper | Chevrolet Silverado 2007 "axial"scale | Turnigy Talon V2
http://prmr.1g.fi

Poissa vilzuh

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #78 : 01.10.10 - klo: 15.08 »
Joku kun sattui olemaan samalla luokalla kuin minä, antoi vanhan kyösti luettelon ja siitäkös minä innostuin...  :grin:
Passiivista harrastelua

Poissa fa--

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #79 : 04.10.10 - klo: 22.52 »
Itse olen ollut aina meleko kilpailu henkinen ja enon kanssa aina kahinoissa. aina piti olla nopempi ja tehokkaampi vene tai moottorikelkka aina kilpailtiin kuka ajaa nopeiten minkäkin pätkän. kuka sukeltaa syvimmälle ja kuka on kovin saunoja ja niin edelleen ei se kyllä minua ikinä siinä lajissa voittanut. joskus kun kumpikaan ei kyennyt kunnon avantoa hakkaamaan vaan tehtiin kairalla vaan reikä jäähän että sauna vedet saahaan, eihän meistä kumpikaan sitä muistanu  kun löylyt otettiin oli sit niin älyttömän kuuma että kelkat käyntiin ja alasti saarta ympäri toisen sumussa jalat jääty kiinni aistin lautoihin hetki siinä meni sit toisia irrotellessa.
sitten eräs kesä ilta karauttiin veneenllä kesä mökille saunomaa, siinähän se sit vähän unohtu se laituriin tulo ja lopputulos oli se kumpikin nyhjöttää veneessa ja one vielä pyörii ilmassa :) minä sitten sanoin että sammuta nyt s*****a edes se moottori.
Siinä sitten saunottiin ja ilta auringossa istuttiin ja kateltiin venettä kun se lohduttomana nyhjötti siinä laiturin päällä, huomio valokin oli lähteny siinä rytäkässä irti naurettiin että miten tässä näin kävi. siinä sitten mietittiin että pitäskö koittaa keksiä jotian vähän vaarattomampaa. seuraavana viikonloppuna haettiin sitten kummallekkin kyoshon halppis nirto veneet ja niillä sit ajeltiin kilpaa, ei ne kyllä ehjänä kovin kauan kestäny osu nimittäin laituriin ja tais muutama muukin törmäys tulla.
siitä lähti minun pikkuauto harrastus sen jälkeen ollu pari nitro autoa, bensa venettä ja nyt bensa auto. Alkoholilla ei ollut osuutta asiaan.
tossa parit kuvat mistä syistä ajauduin radioohjattavien pariin.
jos jotain voi tehdä paremmin se tehdään.
  Liika on aina LIIKAA mutta kohtuus EHDOTTOMASTI liian vähän.

Poissa OV

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #80 : 05.10.10 - klo: 00.38 »
Yleensä foorumilla on tapana valittaa kuinka isoja kuvia porukat latailee, mutta nyt täytyy kyllä sanoa että nuo on sitten jo vähän liian pieniä...

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #81 : 05.10.10 - klo: 11.19 »
Muistaakseni vuonna -85 saimme pikkuveljen kanssa joululahjaksi Tamiyan Grasshopperit. Nillä ajeltiin lähinnä pihalla ja siinä ympäristössä parisen vuotta. Sitten vuonna -87 saimme taas pukin tuomana Kyoshon Turbo-optimat. Tämän jälkeen autot vaihtuivat kohtuullisen tiheään ja muutamissa kisoissakin tuli käytyä kunnes vuonna -90 innostus loppui. Silloin 15 -vuotiaana sitä alkoi kiinnostamaan ihan toiset asiat  :roll:

Taukoa aika tarkkaan 18 vuotta. Vuoden 2008 loppupuolella tuli joku ihmeellinen kohtaus ja aloin taas ajatella vanhan harrastuksen elvyttämistä ja Marraskuussa 2008 tuli ostettua Tamiyan Mini. Tasan 2 akullista treeniä ja sitten TUA -cupin kisaan mukaan. Keväällä 2009 tuli hankittua DM1 Spec ja samalla tuli lunastettua seuran jäsenyys ja lisenssi, jotta GT:llä pääsi kisoihin. Ajoin kesällä kaksi kisaa. Syksyllä 2009 tuli hankittua ensimmäinen Touring-auto ja 2010 osallistuin FTT sarjaan josta ajoin 3 kisaa 4:stä. Homma jatkui tänä kesänä GT:n parissa ja nyt taas valmistaudutaan talvikauteen sekä turistilla että mattiksella. Jotenkin vaan aikuisena ei jaksa enää innostua pihalla suttailusta vaan radalle on päästävä ja mielellään vielä kisaa ajamaan.

On tää vaarallinen laji...lähtee käsistä aika helposti  :grin:

Poissa HLuomanen

  • Ylläpitäjä
    • Profiili
    • Kotisivu
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #82 : 09.10.11 - klo: 00.48 »
Tämä aihe on näemmä jäänyt vähän unhoon, mutta ansaitsee tulla nostetuksi.

Oma harrastus alkoi keväällä 2010, kun poika tuli 6 v ja tuntui siltä että isä-poika harrastus olisi tarpeen ja pikku insinööriä kiinnostaa tekniikka ylipäätään. Itsellä (tuolloin 42v) oli pitkään ollut mielessä että RC-autoilu jossain muodossa olisi itselleni sopiva harrastus, mutta ajatus ei ollut edennyt lähellekään toteutusta.

Katseltiin lähinnä Youtubesta että Traxxas Rustler voisi olla sopiva auto, takatuuppari sähköllä joka tapauksessa, ihan yksinkertaisuuden ja hinnan takia. Ja krossari, tasaista asvalttia kun on huonommin tarjolla lähiympäristössä. Ihan periaatteesta ja fiiliksen takia päätin että käydään ostamassa auto liikkeestä eikä nettikaupasta. No, eipä tullut varmisteltua etukäteen joten eihän sellaista löytynyt Tampereelta Atala RC:stä, minkä kautta kuljettiin PK-seudulle kesälomareissulle. Myyjä siellä hoiti hommansa hyvin ja ehdotti Traxxas Slash 2WD:tä, jollainen löytyi hyllystä. Muutaman minuutin harkinnan jälkeen kaupat tehtiin: ei huvittanut ruveta odottelemaan Rustleria koko kesää kun piti päästä harrastuksen alkuun. Slash ei ollut etukäteen tuttu automalli. Näin "rationaalisesti" tuli päädyttyä SC10-luokkaan joka näin jälkikäteen arvioiden sopiikin meille erinomaisesti. Autot on sympaattisen näköisiä ja meno on parhaimmillaan näyttävää.

Sittemmin on ajeltu pihalla, kentällä, montulla ja radalla, hengailtu kisoissa ja Youtubessa ja otettu asioista selvää. Nyt on 2xSlash 2WD harjattomilla ja lipoilla, yksi transponderi hommattuna ja yksi kerhokisakin käytynä. Isi on käyttänyt harrastukseen suht. paljon energiaa. Rata-ajo tuntuu itsestä mielekkäämmältä kuin sudittelu. Poikakin ajaa aina joskus, enimmäkseen kun ei ole kovasti yleisöä. 7 v:tä ei ole rata-ajo isommin innostanut, on enempi kaikenlainen kikkailu mielessä. Auto kyllä pysyy pojalla hanskassa ihan OK, ja mekkaaminen kiinnostaa kohtuullisesti. Ajokalusto laajentunee meillä seuraavaksi crawlereiden suuntaan. Myös Minille löytyisi ajoseuraa talvisin, ja kisahermo varmaan kehittyisi.
Kauhavan UA, Short Course 2WD (SC2-10) harrastelija vuodesta 2010

Poissa TorgambA

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #83 : 12.10.11 - klo: 19.42 »
Mä aloitin vuosi sitten loppu kesästä Traxxasin Slash 4x4 platinumilla. Se on ollut kestävä auto. Olen ollut tyytyväinen siihen.
« Viimeksi muokattu: 14.10.11 - klo: 14.35 kirjoittanut TorgambA »

Poissa Pastirolli

  • EPUArc
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #84 : 13.10.11 - klo: 10.20 »
Kakarana vahtasin aku ankan takakannen mainoksia ja haaveilin kunnon rc-autosta. Kerjäsin joka joulu autoja ja aina sain pattereilla toimivan halppisauton joka ei kiivennyt edes maton päälle. Se oli joskus -80 luvulla. -90 luvulla ammattikoulussa rakenneltiin joku kyoshon polttis. Ei paljon sisäänajeltu eikä muutenkaan säälitty. Yllättävää kyllä, se hajosi. Nyt 2011 yhtenä päivänä pääsi aivoissa pieru ja oli pakko ostaa axial. Olin jo ennemmin harrastanut 1/1 maastureilla offroadia joten oli jotenkin luontevaa hommata jonkinlainen maastossa kulkeva sähköauto. Tässä sitä nyt sitten ollaan ja haaveillaan siitä ettei talosta löydy paikkaa josta ei löytyisi jotakin axialin osia tai muuta rc-kamaa...  :cheesy:

En laskenut deagostinin ferrarin liittyvän mitenkään rc-harrastamiseen.  :roll:
Kaikenlaisia projekteja talon täydeltä

Poissa tactical

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #85 : 15.10.11 - klo: 21.27 »
Vuosituhannen vaihteessa lennettiin .40-koon polttistraineria Etelä_Afrikan Richard's Bay:ssa opetuskaapelin kanssa. Siitä se ajatus sitten lähti. Nyt on kolme konetta, vene ja auto. Helikopterikin oli mutta se tuli ajettua niin loppuun ettei korjata viitsi.
Losi Twenty Two, Hitec 2.4. Hong Nor SCRT10 - Hitaasti ja epävarmasti liikkuva shikaani.

Poissa traxxas 3.3

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #86 : 22.10.11 - klo: 11.13 »
oliha niit pienenä vaikka mitä lelui, mitkä ei ees ku pyöriny ja sit tuli pukilta monta vuotta sitte gravel hound.
en ees tajunnu et on "oikeita" radioohjattavii, ja sit ku ikää tuli ni teho ei riittäny nii tuli pukilta revo 3.3. molemmat nyt käytös. revos vikaa tamiyas ei tehoo mut kyl se sport tunedinkaa riittää sunnuntai ajeluu :roll:
sit vois seuraavaks jonku hpi vorza flux hp 24ghz rtr

Poissa lättyäijä

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #87 : 23.10.11 - klo: 17.12 »
2010 huhtikuussa tai jossain siinä vaiheilla. Istuttiin lanko-miehen kanssa lähi puistossa hiekkalaatikolla ja ihmeteltiin että miten sais aikaa kulumaan siinä ohessa, viikon verran haaveilua youtubessa ja kaupiolle. Molemmat hommas mini-z:n. Poika rupes sitten vinkumaan kun hänellä ei ole autoa, seuraavana päivänä uudesti kaupoille, mut myytiin eioota, siitä sitten hobbylinnaan ja kompensoitiin puute maverick atom xb:llä. Joulukuun alussa huutonetistä pta3 gp, ja pari viikoa sitten slash2wd. Loppua ei taida tulla ennen henkilökohtaista konkurssia  :grin: Yksi firma konkurssi tuli koettua, siinäkin oli yksi hyvä puoli, tehtiin vertaan jämälevyistä paloista koottava mini-z rata, nousuja, tunneleita ja kaikkee, mut ei ollu oikeen talvi säilytys paikkaa ja se "vähän" turpos talven aikana  :angry:
leluja:maverick atomXB, kyosho pureten3gp.
Käyttis: Slash 2WD turnigy trackstar 60A, Tacon 3500kv 10T, 2s LiPo. Asso tc3 ~team :D

Poissa Jarza

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #88 : 24.10.11 - klo: 01.33 »
Nyt kesällä hetken mielijohteesta päätin oman poikani kanssa alkaa moista harrasteleen  :laugh: Nyt voi vanhempana toteuttaa sellasta mitä ite ei lapsena saanu  :wink:
Cen GST E @ Toro Ts 150

Poissa aikku

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Miten aloitit RC harrastuksen?
« Vastaus #89 : 23.02.12 - klo: 00.55 »
Perus-syy harrastuksen aloittamiseen vasta nyt 36-vuotiaana on trauma lapsuudesta kun naapurilla oli "oikee" sähköbuggy -80 luvun puolivälissä. Päästiin välillä katsomaan kun naapurin isopoika huolsi laitettaan ja ajeli sillä kävelykadulla. Kinuttiin kaverin kanssa mahdollisuutta päästä kokeilemaan ajoa mutta sitä ei ikinä tullut ja pienempinä oltiin altavastaajia eli ei voitu alkaa painostamaankaan. Joulupukin tuoma johdollinen sisä Jeep ei riittänyt sähköbuggyn ollessa jo poltettuna aivopoimuun.

Käynti Tikkurilan radalla, parin ikätoverin r/c harrastus ja pääkaupunkiseudun hyvät harrastusmahdollisuudet antoi loppusysäyksen oman auton hankintaan.

Lipoakut jo tilattu, lipolaturi, Traxxas Slash 4x4 Platinum Edition ja giganen radio ostetaan heti seuraavasta tilistä.

A

PS Lipolaturia balancerilla ja gigaradiota saa tarjota.
Slässi 4x4 spede, 5800mAh 2S 25C LiPo's