Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 911451 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2340 : 30.11.10 - klo: 23.27 »
Kuten sanoin jos Raisioon niin miksei toki muuallekin "jos kutsu käy"  :wink:

Kuten sanoin niin tehdään porukalla se homma. Aina tarvitaan lippumiestä, yleistä huutajaa ja siihen uskon että Mika sinulla löytyy aikaa jotain pientä myös hoitaa.
Minä voin olla se helvatinpiru jolle voidaan valittaa täysillä joka asiasta.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2341 : 01.12.10 - klo: 00.07 »
Kyllä taas GT-rata-autoilu alkoi tuntumaan paljon houkuttelevammalta edellisen sivun jälkeen.
Asiaan. Mun puolesta voitaisiin sallia vaikka C8:t, kunhan niitä autoja olisi vaikka erällinen  jotka ovat jollain tapaa samalla viivalla suorituskyvyllisesti. Olkoon sitten open ja spec luokat tms. Toistaiseksi nopeuseroja ei ole nähty kuin postaamistahdissa, joten kevättä odotellessa...
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
VE
« Vastaus #2342 : 01.12.10 - klo: 07.05 »
+1
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2343 : 01.12.10 - klo: 13.20 »
Täähän on jokseenkin ollu taas hupaisaa keskustelua.

Ensin piipitetään että eikö voitais sallia nää hihnavetoset kun ei ole nopeuseroja kuin nimeks.
Sit yhtäkkiä höpistäänkin että ei haluais enää ajaa keppivetosella kun haluttais mennä kovaa.

Mä nään ihan puhdasta oman edun tavottelua enkä mitään muuta.


Sä et Mika etene kovaa vaikka sulla olis alla C-8

Ai että ihan oikein Kyosho Pro shopin kanssa olet keskustellut...
Oho... Oot sä vaan mahti sälli.
Harva tuohon pystyy.

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2344 : 01.12.10 - klo: 13.30 »
Kyllä taas GT-rata-autoilu alkoi tuntumaan paljon houkuttelevammalta edellisen sivun jälkeen.
Asiaan. Mun puolesta voitaisiin sallia vaikka C8:t, kunhan niitä autoja olisi vaikka erällinen  jotka ovat jollain tapaa samalla viivalla suorituskyvyllisesti. Olkoon sitten open ja spec luokat tms. Toistaiseksi nopeuseroja ei ole nähty kuin postaamistahdissa, joten kevättä odotellessa...
En tiedä onko kalustonkaan absoluuttinen yhdenvertaisuus olennaisin tekijä autoja samaan lähtöön laitettaessa, kun kuskeissakin on eroja aika reilulla skaalalla. Jos hihnaveto tuo yhden sekan edun, on etu vielä kuskia pienempi.

Esmes Kouvolassa itse taisin ajella jossain 25...27 sekan kierrosajoissa, Hoke ja kumppanit veteli 20...22 sekkaa. Oletan kaikkien ajaneen kisalaillisilla vehkeillä.

Kun joukossa on kuitenkin pujottelukeppejä (esim. minä  :grin: ), niin erottelu eri voimanvälitystapojen välillä voitaneen tehdä tulosten luokittelussakin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2345 : 01.12.10 - klo: 13.43 »
Aika turhauttavaa voipi olla kilpaileminen nykyisellä kisakalustolla jos osalla porukasta on selvä etulyöntiasema kaluston suhteen. Tällä tarkoitan siis tätä keppi vs. hihnaveto n.1sec ero lap ajoissa(kierros ajasta tosin ei ole tietoa). Vaikkei kisassa sijoittuminen olekaan pääasia ainakaan itselleni niin on silti tärkeää ettei kalustojen välillä ole selviä nopeuseroja joista tossa edellä jossain kohtaa mainittiin.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2346 : 01.12.10 - klo: 14.14 »
Katson asiaa puhtaasti kehittämisen kannalta.

Jos nykytilanne olis loistava ja meillä kuskeja niin mitään muutoksia ei tarvittaisi. Aika yksikertaista. Näin ei kuitenkaan ihan ole (evidenssiä ei näytä olevan).

Joten..

Yksi vaihtoehto on että jatketaan kuten viime vuonna ja siinä sivussa joku (kuten minä) tutkiskelee uusia mahdollisuuksia ja siihen band wagoniin ovat toki kaikki tervetulleita. Tämä näyttää olevan jopa todennäköisin vaihtoehto jos sääntömuutosta ei saada/haluta saada aikaiseksi.

Minusta luonnollisinta olisi pitää asiasta kuskien kesken ihan vaikka suljettu äänestys, koska puolesta ja vastaan tuntuu tasoittuvan mitä pidemmälle keskustelua on menty.

Ehkä me voidaan jättää tämä hautumaan ja palata aiheeseen tuonnempana.
Miettikää vaikka kukin mikä olis paras ratkaisu ja sitten käydään nämä ajatukset vaikka yhdessä läpi ennen kauden alkua.

Ihan vaikka face-to-face jossain missä Jerzi grillaa makkarat. Tai sitten sisätiloissa. Joku toukokuu vois olla hyvä.

Toki saa asiasta kysyä jos on kysyttävää ja ideoida lisää.

Pidän itse ajatuksesta "eurooppalainen GT sarja" missä yhdistyvät autot idästä ja etelästä, ei joko tai.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2347 : 01.12.10 - klo: 14.22 »
Jos hihnavedot sallimalla saadaan 5-10 kuskia lisää sarjaa kiertämään, niin mikäs siinä. En vain näe tuon tapahtuvan.
Liikaa Kyoshoja

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2348 : 01.12.10 - klo: 14.22 »
Onko se kehitystä että hommaan hihnavetohärvelin ja tulen ajamaan vielä kovempaa???

Kouvolassa pääsin omalle sekuntiluvulle laina härvelillä mitä en säätänyt tippaakaan ja moottorilla mikä oli kohtalaisen ehtoopuolella palvelleen lähes koko kesän krossissa.

Mikähän olis kouvolassa ollut nopeusero jos tosiaan alla olis ollu hihnavetokikotin ja sitä olis säädetty...
Ihan kevyellä veikkauksella ero olis ollu melkonen.

Sekö siis kehittää luokkaa että siellä menee edessä kokeneemmat ja nopeemmat jätkät vieläpä kalustolla joka on nopeampi kuin perus jampalla????
Jotenkin en näe kiinnostavana asiana varsinkaan uusien kuskejen näkökulmasta katsottuna.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2349 : 01.12.10 - klo: 14.23 »
Jos hihnavedot sallimalla saadaan 5-10 kuskia lisää sarjaa kiertämään, niin mikäs siinä. En vain näe tuon tapahtuvan.


Aivan.

Nämä on ennenkin nähty... Se ei vaan tapahdu sillä että porukka joutuu hankkimaan vielä uutta kalustoa.

Ehkä pari tulis lisää/takaisin luokan pariin, mutta samalla muutama katoaa.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2350 : 01.12.10 - klo: 14.32 »
Samaa mieltä. Viimekaudella oli kiva ajaa kun sai 100% keskittyä juuri ajoon. Kaikki muu toimi (paitsi osallistujamäärä). Ensikaudelle olisi kiva lähteä, kun kaikki on "valmista" ja juuri kun kaikki lastentaudit ja edellisten kausien akilleen kantapäät on saatu korjattua. Nyky autot saatu kestäviksi ja säätöihin jne. Juuri jos saadaan pysyvyyttä hyviin sääntöihin niin se madaltaisi osallistumiskynnystä myös mahdollisesti uusille kuskeille.
Ja mulla ei ole uusia automalleja vastaan mitään, jos ne on samalla viivalla vanhojen autojen kanssa. Valitettavasti näin tuskin on hihnalaitteiden kanssa, joka johtaisi siihen, että kalustoa pitäis uusia pärjätäkseen -> oma mielenkiinto lopahtaa samantien.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2351 : 01.12.10 - klo: 14.36 »
Nyt kun on 3 vuotta sarjaa ajettu ja joka vuosi tehty uudistuksia, jotka paransivat sarjan ongelmia, ja tällä hetkellä en näe mitään ongelmia, ellei esim. nykyisiä renkaita vaikka saa ensivuonna tai jotain muuta. Viime kausi oli juuri sellainen, jota luokalta toivoin, Se oli juuri sellainen luokka, jota haluaisin ajaa myös jatkossa. Mielestäni nyt on saavutettu luokalle halutut tavoitteet: Edullisuus, tasainen kilpailu, kestävyys ja hauskuus.n Oli uskomattoman hienoa ajaa kilpaa esim. ylistarossa, kun meitä oli parhaillaan varmaan 8 jamppaa ihan samoilla sekunneilla kierrosajoissa, eli todella tasaväkistä vääntöä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2352 : 01.12.10 - klo: 15.15 »
Kouvolassa pääsin omalle sekuntiluvulle laina härvelillä mitä en säätänyt tippaakaan ja moottorilla mikä oli kohtalaisen ehtoopuolella palvelleen lähes koko kesän krossissa.

Tarkalleen ottaen olit 0.8 sek nopeampi nopeimmalla läpillä, siis finaalissa. Toiseksi nopein oli RTR Kyosho samanlaisella koneella jossa oli yli 2 min pidempi tankkiväli, säädöissä vähän eroa? Faktaa on että ihan oma sekuntiluku oli, 0,005 sek turvin, joskus se on pienestä kiinni ;)

EDIT: Katsoin ihan piruuttani tuolta MyLaps:sta, ajettiinkin ihan samalla tankkivälillä, kolme tankkausta. Juize veti neljällä. Hokella oli paljon 20.xxx läppejä kun mulla 21.xxx. Hokella tosin vain yksi 20 sek alitus ja taas vastaavasti mulla useampi 21 sek alitus. Autot, kuskit ja tankkaaja eri, renkaat ja kone sama.

Faktaa on myös se että Kouvolan kisa oli minulle parasta aivopaineen purkua aikoihin. Tätä lisää, nam!

Peitsamo:
Harkitsin hakea tuota "lajipapin" virkaa hetken mutta aikani ei kerta kaikkiaan riitä. Kisan tai parin pystyn järkkäilemään jotenkin...
« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo: 15.35 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2353 : 01.12.10 - klo: 15.35 »
Se on oma sekuntiluku vaikka olis 0.001 turvin  :wink:

Ja joo... finaalissa tulikin köröteltyä kohtuu varmistellen.
Vaikkakin lähes sekunnin kovemman läpin näköjään sipasin kuin se toisiksnopein.

Koneen säädöissä eroa tai ei... Mun kone oli yksinkertasesti niin loppu että se ei jaksanut alhaalta vetää... Kyseisellä koneella oli rullattu jo reilu 8 gallonaa.
Eikä mulla ollu mitenkään tarkotus tankkivälejä venytelläkään... Kunhan totesin että mennään tällä... tää menee tasan finaalin pituuden kanssa ja tämän tankki kestää tasan varmasti vaikka kuinka tarttis polkea... ja mikä tärkeintä... Se riittää helposti voittoon  :wink:

Ja kun se pointti edelleenkin oli se että jos mä nyt tosiaan lainahärvelillä ilman mitään säätelyitä ajan sekunnin kovempaa läpillisellä kuin muut niin olisko se nyt ollut jollaintavoin kivaa ja tasapuolista jos mulla oliskin ollu alla hihnahirmu jota on oikeesti säädetty ja kone joka jaksaa autoa kuljettaa???
Se on varmaa että olisin todellakin ollut vielä nopeampi... Se kuinka paljon, on puhtaasti jossittelua, mutta silti täysin varmaa että nopeampi jokatapauksessa.

Eli toisiko se nyt sitten jotenkin lisää niitä pihasuddaajia joilla on viimekauden kelposia kalustoja... tämän luokan kisoihin kun edessä menee jätkät sekuntitolkulla kovempaa per kierros????
Vai ajaisko se jopa monia hankkimaan taas uuden auton että olis edes kaluston puolesta tasapuoliset mahdollisuudet...?
Entä olisko se taaaaaas yksi kynnys lisää osallistua kilpailuihin... "nyt ne menee pirulaiset vielä kovempaa... en mä jaksa mennä tientukkeeks jne jne"

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2354 : 01.12.10 - klo: 15.41 »
Joo, no alkaa taas aika kehää kiertää tää jutustelu.
Laitan nämä omat kommentit tähän vielä muistoksi.
Seuraavaks vois joku aloittelija kertoa miltä homma tuntuu jos näin mennään.
Oletko tulossa mukaan?

- Enemmistö (forumista, kaikki eivät luokkaa ajavia) ovat sitä mieltä ettei hihnavetoisia autoja sallittaisi luokkaan ainakaan vielä kaudelle 2011

- Perusteluina lähinnä seuraavat asiat:
a) kustannusten kasvu ja karkaaminen käsistä
b) nykyisten (RTR/ARR) automallien käyttökelvottomuus kilpailun koventuessa hihnavetoisten myötä, ja siitä aiheutuva kalustopäivitystarve (tai uhka)
c) ei tue luokan ajatusta "entry luokkana", tekisi vaikeammaksi uusien tulla mukaan
d) autoja ja varaosia pitää saada kotimaasta

- Puoltavia kannanottoja tulee lähinnä niiltä, jotka ovat uusimassa (tai hankkimassa kokonaan uutta kalustoa) ja haluaisivat korvata vanhan IGT:n tai kuluneen DM1:n jollain enemmän rata-ajoon suunnitelulla vehkeellä (pääsääntöisesti hihnavetoisia). Kalustoon mahdollisesti laitettava lisä (euroina) ei joidenkin pidempään harrastaneiden mielestä tunnun niinkään merkittävältä asialta isossa kuvassa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2355 : 01.12.10 - klo: 15.42 »
Mä en ole puoltamassa sitä että pitää uusia autoja hankkia, nykyisiinkin on vaikeahko saada varaosia kotimaasta. Vauhtia luokka ei tarvitse yhtään enempää. Eikä siitä sun Kouvolan nopeudesta nyt varmaan mitään epäselvää ole?!

Katsoin muuten vielä lisäksi että Kouvolassa oli kaikkien kuskien best läpit noin 2-3sek sisällä, kierrosajan ollessa keskimäärin 22 sek. Parempi vertailu olisi vertailla keskiarvoja, sielä tulee suurempi hajonta. ts. Treenin ja "kilpailu-uran" pituus vaikuttaa (tarkoitan koko RC-harrastuksen laajuudelta).

PS: Hoke korjailin kirjoituksiani, ajettiin samalla "formaatilla" eli tankkiväli jossain +7min korvilla. btw: Mullakaan ei vetänyt alhaalta, Cale jutteli siitä kisan jälkeen mulle, "Sulla ei ollu löylyä koneessa"...

Hauskaa oli silti ja mukana ollaan mahdollisuuksien rajoissa...

PS: Serpent on tekemässä keppivetoista GT-autoa...
http://www.serpent.com/news/13151/USA:--development-of-Serpent-Cobra-GT-1/8.html
« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo: 15.52 kirjoittanut HVoltage »
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2356 : 01.12.10 - klo: 15.52 »
Sen verran on pakko kommentoida Hoke sun vähättelyä säätämättömällä autolla ajosta, että ko. auto taitaa olla aika lailla siinä setupissa, jolla vedettiin edellisen kauden Kouvolan kisassa aika-ajossa bestlappi 19,726 ja finaalissakin 19,803 ja noi siis edellisen kauden GO (home) koneella. Tuskin se auto siis kauheasti pielessä oli  :roll:

Juize

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2357 : 01.12.10 - klo: 15.56 »
Sen verran on pakko kommentoida Hoke sun vähättelyä säätämättömällä autolla ajosta, että ko. auto taitaa olla aika lailla siinä setupissa, jolla vedettiin edellisen kauden Kouvolan kisassa aika-ajossa bestlappi 19,726 ja finaalissakin 19,803 ja noi siis edellisen kauden GO (home) koneella. Tuskin se auto siis kauheasti pielessä oli  :roll:

Juize


Höpöhöpö.

Ei ollut.

Senverran paljastan setuppejani että joo säädin mä sittenkin.

Säädin ylätukivarret ja ohjauslinkit ylipäätään edes samanmittasiks.
Sattu olemaan toisella puolella melkein nolla camppeeria ja toisella joku 4.

Kyseinen auto oli joillekin tuttu joo... Ainut vaan että se tais olla kahdella omistajalla tuossa välissäkin... Se on toiminut välissä sähkömoottorilla jne.


Poissa Juize

  • RSRCA
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2358 : 01.12.10 - klo: 16.00 »

Kyseinen auto oli joillekin tuttu joo... Ainut vaan että se tais olla kahdella omistajalla tuossa välissäkin... Se on toiminut välissä sähkömoottorilla jne.



No siinä nyt on muutama palikka mistä on aika vaikea erehtyä jos kaudella 2009 on kisoissa käynyt.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2359 : 01.12.10 - klo: 16.04 »
Niin... iskaritornit... Wow...

Muuten auto oli ihan samoista palikoista rakennettu kuin muillakin honkkarikuskeilla.

Sillä erolla että mulla ei ollu jarruja. Jotku vauhdin hidastajat siellä oli, mutta jarrutusmatka varikolle tullessa oli lähemmäs 30 metriä.

Ja jos siinä tosiaan tutut iskaritornit oli niin kertooko se siitä että auto oli säädöissä???
No ei...
Se kun tosiaan ei sitä ollut.

Ajettava se oli kun vaan sääti kulmat edes samanlaisiksi molemmilta puolilta mutta muuten olis kyllä kaivannut iskareiden ja diffejen suhteen uusiks laittoa että sillä olis voinu oikeesti ajaa kovaa.
Ja varsinkin ne jarrut...  :mrgreen:

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2360 : 01.12.10 - klo: 18.14 »
Joo, no alkaa taas aika kehää kiertää tää jutustelu.
Laitan nämä omat kommentit tähän vielä muistoksi.
Seuraavaks vois joku aloittelija kertoa miltä homma tuntuu jos näin mennään.
Oletko tulossa mukaan?

- Enemmistö (forumista, kaikki eivät luokkaa ajavia) ovat sitä mieltä ettei hihnavetoisia autoja sallittaisi luokkaan ainakaan vielä kaudelle 2011

- Perusteluina lähinnä seuraavat asiat:
a) kustannusten kasvu ja karkaaminen käsistä
b) nykyisten (RTR/ARR) automallien käyttökelvottomuus kilpailun koventuessa hihnavetoisten myötä, ja siitä aiheutuva kalustopäivitystarve (tai uhka)
c) ei tue luokan ajatusta "entry luokkana", tekisi vaikeammaksi uusien tulla mukaan
d) autoja ja varaosia pitää saada kotimaasta

- Puoltavia kannanottoja tulee lähinnä niiltä, jotka ovat uusimassa (tai hankkimassa kokonaan uutta kalustoa) ja haluaisivat korvata vanhan IGT:n tai kuluneen DM1:n jollain enemmän rata-ajoon suunnitelulla vehkeellä (pääsääntöisesti hihnavetoisia). Kalustoon mahdollisesti laitettava lisä (euroina) ei joidenkin pidempään harrastaneiden mielestä tunnun niinkään merkittävältä asialta isossa kuvassa.

Olen seurannut hiljaa sivusta tätä "hauskaa" keskustelua, koska pari vuotta sitten meinasin alkaa kisaamaan. Unelman kuitekin kaatui... :cry:
No nyt sitten alko taas kiinnostaa kisaaminen. Joten kyselin hieman vanhoilta kuskeilta joita tiesin.

Nyt sitten tämä sääntövääntöhässäkkä sekoittaa pään ja ajatukset siitä kuinka mielekästä kaudesta 2011 voisi tulla, näin aloittavan kuskin kannalta.
Oma tarkoitus on pitää tämä mukavana/hauskana harrastuksena. Eikä minään hampaan irvessä kisaamisena, niin että ostan kokoajan uutta autoa/palikkaa jotta pärjään. (On tätäkin joskus tullut harrastettua).

Mut mä uskon (toivon) että kaudesta 2011 tulee hyvä.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2361 : 01.12.10 - klo: 18.21 »
Näin juuri.

Kiitos kerrankin juuri aloittelevan kisaajan kommentista ettei tartte vanhempien spekuloida.

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2362 : 01.12.10 - klo: 18.27 »
Vaikka kauden alkuun on vielä paljon aikaa.
Niin olisi kiva tietää millaisen auton hankin, jotta voin alkaa harjoittelemaan auton säätöjä.
Keppi/hihna, merkki/malli. Auttakaa...  :tongue:

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2363 : 01.12.10 - klo: 18.37 »
Tämä sääntövääntöhässäkkä sekoittaa pään ja ajatukset siitä kuinka mielekästä kaudesta 2011 voisi tulla, näin aloittavan kuskin kannalta.

Tämähän tässä just onkin. Kun mielestäni mitään sääntövääntöhässäkkää ei ole ollutkaan, ainoastaan yksinäisen taistelijan halu ajaa sillä autolla, minkä sattui tilaamaan, kun oli sen nopeammaksi todennut.

GT-8 luokalla on säännöt, jotka AKK (tuo aiemmin mainittu ompeluseura) on vahvistanut. Niihin ei tule muutoksia, kuin GT-8 "työryhmän" ehdottamana ja AKK:n siunaamana. Se on ihan ja sama mitä asiasta täällä keskustellaan.

Olen tässä pariin otteeseen tarjonnut tämän työryhmän vetäjän vakanssia, jotta nämä toiveet ja kuljettajien todellinen halu saataisiin kartoitettua ja sitä kautta ehdotus menemään AKK:n suuntaan jos tarpeelliseksi nähdään.

Tämä "tsättääminen" antaa täysin väärän kuvan luokan luonteesta ja toimintatavoista ja periaatteista. Valitettavasti kaiken tämän jauhamisen takana on toistuvasti yksi ja sama ihminen.

Jos joku haluaa kertsikisoja järkätä, niin niihinhän voi järjestäjä määrittää haluamansa säännöt. Jos Kansallista sarjaa ajetaan tulevilla kausilla, lähtökohtana on olemassa olevat säännöt ja niihin muutokset hyväksyy ainoastaan AKK.
Flying Calacucco

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2364 : 01.12.10 - klo: 18.38 »
Jos nyt olisin autoa hankkimassa, niin taitaa vaihtoehdot rajautua Honkkarin Dm-1 (Spec) ja Kyosho Inferno GT2, joista jälkimmäistä saa polkuhintaan RTR:nä.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2365 : 01.12.10 - klo: 18.39 »
Tai Hobao One-Seven tai Hobbytech.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2366 : 01.12.10 - klo: 19.04 »
Anzelmin kanssa ollaan vaihdettu jo useampi viesti. Pari vkoa sitten jo ekat.
Ja keskusteltu tästä sääntöhommastakin ilman sen kummempaa. Auton suhteen en antanut suosituksia koska en halua vaikuttaa, päätös on hänen. Toki muut voitte antaa suosituksia, no problem.

Joten ihan rauhassa vaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2367 : 01.12.10 - klo: 20.27 »
Jos nyt olisin autoa hankkimassa, niin taitaa vaihtoehdot rajautua Honkkarin Dm-1 (Spec) ja Kyosho Inferno GT2, joista jälkimmäistä saa polkuhintaan RTR:nä.
Näiden kahden välillä enimmäkseen olen päätäni pyörittänyt.
Inferno GT mulla oli joskus, joten lähempänä tämän hetkistä tietotaito on Kyosho.

Tai Hobao One-Seven tai Hobbytech.
Myös näitä olen katsellut, mutta vähän oudompia merkkejä mulle.
Vaikkakin toi Hobbytech STR8RG pro kiinnostaa.


Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2368 : 01.12.10 - klo: 21.26 »
Onneks ei tarvii enää vääntäää kun on luokkaloikan tehnyt...

Mutta, pakko kuitenkin kommentoida. Olen Mika sulle aiemminkin jo puhunut että, olisit ajanut edes yhden kauden niin tietäisit mistä puhut. tturku---> Tommi tuolla kiteyttää muutamaan viestiin mielestäni erittäin hyvin minunkin mielipiteeni.

Samaa mieltä. Viimekaudella oli kiva ajaa kun sai 100% keskittyä juuri ajoon. Kaikki muu toimi (paitsi osallistujamäärä). Ensikaudelle olisi kiva lähteä, kun kaikki on "valmista" ja juuri kun kaikki lastentaudit ja edellisten kausien akilleen kantapäät on saatu korjattua. Nyky autot saatu kestäviksi ja säätöihin jne. Juuri jos saadaan pysyvyyttä hyviin sääntöihin niin se madaltaisi osallistumiskynnystä myös mahdollisesti uusille kuskeille.
Ja mulla ei ole uusia automalleja vastaan mitään, jos ne on samalla viivalla vanhojen autojen kanssa. Valitettavasti näin tuskin on hihnalaitteiden kanssa, joka johtaisi siihen, että kalustoa pitäis uusia pärjätäkseen -> oma mielenkiinto lopahtaa samantien.


Nyt kun on 3 vuotta sarjaa ajettu ja joka vuosi tehty uudistuksia, jotka paransivat sarjan ongelmia, ja tällä hetkellä en näe mitään ongelmia, ellei esim. nykyisiä renkaita vaikka saa ensivuonna tai jotain muuta. Viime kausi oli juuri sellainen, jota luokalta toivoin, Se oli juuri sellainen luokka, jota haluaisin ajaa myös jatkossa. Mielestäni nyt on saavutettu luokalle halutut tavoitteet: Edullisuus, tasainen kilpailu, kestävyys ja hauskuus.n Oli uskomattoman hienoa ajaa kilpaa esim. ylistarossa, kun meitä oli parhaillaan varmaan 8 jamppaa ihan samoilla sekunneilla kierrosajoissa, eli todella tasaväkistä vääntöä.

Sit jos vielä muutama uusikin kuski ois tulossa niin MIKSI pitää koko soppa heittää lattialle ja sit kauhalla kaapia takas? Ei oo jäljellä kuin epäröiviä jannuja ketkä ovat aloittamassa tai ovat juuri hankkineet kalustoa.

Paljon jää tääs sanomatta...

ps. en kerkiä seurata topikkia
Racers Group Finland Team

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2369 : 01.12.10 - klo: 21.36 »
Onneks.. no kerro miks loikkasit niin ehkä siinä olis joku syvällinen opetus myös?

En oo ajanut kokonaista sarjaa mutta yksittäisiä GT kisoja joku 8 kpl vuodesta 2008.
Ja järjestänytkin muutaman.





Molemmissa olin 4.

Mites sinä Juska?

E: Kumma juttu ettei TTurkua näy ollenkaan vaikka jutuista päätellen on ollu kova poika käymään kisoissa ja koko ajan.

« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo: 21.54 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!