Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 914249 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2370 : 01.12.10 - klo: 21.55 »
Mä putosin vähäsen kärryiltä. Eli olikos nyt kumminkin niin että tässä vertaillaankin sijotuksia eikä mietitä sääntöjä?

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2371 : 01.12.10 - klo: 22.06 »
Nyt talvella jaetaan ensi kauden sijoitukset, jos ei sarjaa ajetakaan. :afro:
Liikaa Kyoshoja

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2372 : 01.12.10 - klo: 22.07 »
evidenssiä vaan siitä että olen minäkin kerennyt ajaa, toisin kuin Juska vähä-niinku ehdottaa,
ja en tätä tee jonku huonon kisamenestyksen takia, mullahan on menny GT luokassa aina varsin hyvin

kisat oli ihan kivoja, mutta kyllä kaarrenopeudet sais vähän nousta.

jos Hvoltage/Jeppe tarkoittaa rittävillä nopeuksilla huippunopeutta suoralla niin olen samaa mieltä että ihan ok. mutta infield osuuksissa on aika tylsää ajella, ainakin yksin/kaksin ku ajelee. niissä just alustalla olis annettavaa vaikka motoret olis vähän lussumpia, luulisin

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2373 : 01.12.10 - klo: 22.08 »
....turha lätinä ja vuodatus poistettu, eipä paljon jäänyt.... paitsi nuo pisteet
« Viimeksi muokattu: 01.12.10 - klo: 22.19 kirjoittanut bluebeetle »
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2374 : 01.12.10 - klo: 22.30 »
evidenssiä vaan siitä että olen minäkin kerennyt ajaa, toisin kuin Juska vähä-niinku ehdottaa,
ja en tätä tee jonku huonon kisamenestyksen takia, mullahan on menny GT luokassa aina varsin hyvin

kisat oli ihan kivoja, mutta kyllä kaarrenopeudet sais vähän nousta.

jos Hvoltage/Jeppe tarkoittaa rittävillä nopeuksilla huippunopeutta suoralla niin olen samaa mieltä että ihan ok. mutta infield osuuksissa on aika tylsää ajella, ainakin yksin/kaksin ku ajelee. niissä just alustalla olis annettavaa vaikka motoret olis vähän lussumpia, luulisin

Evidenssihän meni niin kun Juska "vähän niinku" vihjas,eli et ole ajanut koko kautta? Eniweis kiitti kun helpotat ainakin minun valintaani luokasta jossa aloittaisin kilpailemisen. Se luokka tuskin on sinun edustamasi, koska jos länkytys joka asiasta jatkuu varikoillakin niin voi voi.



Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2375 : 01.12.10 - klo: 22.31 »
Länkytys jatkuu sielläkin. Sori baby. BTW, voin pudottaa jo aiheen paitsi jos taas joku käy noutamassa mukaan kuten tossa iltapäivällä kävi.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2376 : 01.12.10 - klo: 22.39 »
Länkytys jatkuu sielläkin. Sori baby.

A) En oo käsittääkseni sun beibis
B)varmaan ketään ei yllätä länkytyksen jatkuminen

"Tähän ei löytynyt sopivaa hymiötä,mutta fiksuna kaverina varmaan tiedät mitä haen"

 Vantaa hiljenee.Kitooozz!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2377 : 01.12.10 - klo: 22.41 »
Eihän toi ollu nouto? Hyvä.

Katotaan sit alkukesästä miten noi autot suoriutuu baanalla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2378 : 01.12.10 - klo: 23.42 »
kisat oli ihan kivoja, mutta kyllä kaarrenopeudet sais vähän nousta.


Tuo on kyllä totta.
Aina oli kontti edessä ja hyvin nopeesti kun sun perässä ajeli.

Tuohon ratkasuna on ajaa kovempaa.
Ei siihen uutta kalustoa tarvita.

Ne nopeudet kun kasvaa suhteessa enemmän nopeemmilla kuskeilla.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2379 : 02.12.10 - klo: 07.01 »
On se hyvä että edes joku jaksaa...
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2380 : 02.12.10 - klo: 07.38 »
Kyl maar..

Tässäkin mä oon niin hidas, merkityistä viimeinen, eka 1/10 SM kisa koskaan ... Doh

(Tony, listassa ensimmäinen voitti muuten koko kidsan)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2381 : 02.12.10 - klo: 08.03 »
Miksi sun pitää todistella saavutuksiasi?
Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2382 : 02.12.10 - klo: 08.09 »
Esitän faktoja, ettei jää ilmaan epämääräisiä mielikuvia.

Aina oli kontti edessä ja hyvin nopeesti kun sun perässä ajeli.
Tuohon ratkasuna on ajaa kovempaa.
Ei siihen uutta kalustoa tarvita.

Jos sanoisin että sulla ei Reiman ole mitään perusteluja mihinkään, koska tulet kuitenkin kontti edellä vastaan, niin luulisin että sinäkin haluaisit myönteisellä tavalla esittää tosiasiat, eikä lähteä mukaan alatyylin loan heittoon, no?

Jos ei kiinnosta, niin ei tarvii kommentoidakaan. Eikö sama tullut esille VTR topikissa äskettäin.

Sen verran vielä, että näissä kilpailuun liittyvissä aiheissa yleensä tuppaa olee niin, että sen annetaan puhua joka on menestynein (ja sanoa mitä sylki suuhun tuo). Jos ei ole kokemusta ja saavutuksia, niin sitten torpataan ja sanotaan että "menisit nyt ensi kisaamaan ja katotaan sitten". Mulla on jo kokemusta jonkin verran tästä kotimaan RC skenestä ja kokemuspohjaa keskusteluun.
« Viimeksi muokattu: 02.12.10 - klo: 08.14 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2383 : 02.12.10 - klo: 08.20 »
Laita Mika tänne kuvat kaikista kisoista missä olet ollut, samalla kiinnostas tietää sun bestläpit ja aika-ajotulokset ja jos varikolla oli jotain joka painamaan mieltä, niin jaa sekin kanssamme.

Siis, oliko tuolla kierrosaikojen postaamisella tarkoitus todistaa se, että sulle ei GT-8 kaarrenopeudet enää riitä, koska olet noinkin hyvin pärjännyt kertaalleen "isojen miesten luokassa", ja tämän aukon paikkaamiseen tarvitaan uusi Italialainen hihnavetoinen auto, jonka johdosta pitää tehdä vastaava sääntömuutos Kansallisen sarjan sääntöihin?

 :huh:
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2384 : 02.12.10 - klo: 08.22 »
Kyl maar..

Tässäkin mä oon niin hidas, merkityistä viimeinen, eka 1/10 SM kisa koskaan ... Doh

voittaja 20,6s keskiläppi, sulla 22,9s. Toihan kerrtoo sen että olit joka kierros keskimäärin 2.3s hitaampi...(2.3s on yli 10%). Halusin vaan tuoda tän faktan esille ettei muille jää ilmaan epämääräisiä mielikuvia.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2385 : 02.12.10 - klo: 08.30 »
Kukolla mielenkiintoinen logiikka. "Paikkaamiseen" - ei ymmärrä. Ei pysty edes vastaa tohon.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2386 : 02.12.10 - klo: 08.42 »
Älä Mika, lähde tolle linjalle, että en saisi kommentoida koska en kyseistä luokkaa aja. Tein kysymyksen ja sain vastauksen, joskin epämääräisen sellaisen.

Ihmettelin pelkästään motiiviasi todistella menestymisiäsi.

Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2387 : 02.12.10 - klo: 08.49 »
ok
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2388 : 02.12.10 - klo: 10.01 »
Koitetaas kääntää tämä keskustelu...  alla listaa mitkä markkinoilla olevat autot täyttää säännöt, lähinnä luokkaa harkitseville oivallinen valinta-apu. En tiedä sitten millä mallilla on ao. olevien autojen kotimaan varaosahuolto, kannattaa ehkä tutkia.

Markkinoilla:
Hobao One-Seven
http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=364&iPageID=11

Hong Nor DM1 + spec
http://rc-garage.fi/zencart/index.php?main_page=index&cPath=154_39_1_2

Kyosho GT/GT2
http://www.kyosho.fi/modeller.aspx?familj=FamInfGT&kategori=KatBilOnR
http://www.kyosho.com/eng/products/rc/series.html?series_group_id=100013

Hobbytech STR8RG + PRO (PRO:ssa vaihteisto)
http://www.eaimport.net/product_details.php?p=1098
http://www.hobbytech-rc.com/car.php?id=18
http://www.hobbytech-rc.com/car.php?id=10

Tulossa:
Serpent Copra GT8
http://www.serpent.com/cars/
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2389 : 02.12.10 - klo: 11.11 »
On jännä juttu että täällä hyökätään yhtä kaveria päin. Kaikki ootte Mika vastaan ja ruokitte siten hänen hyökäystä teitä vastaan ja soppa on valmis.
Veikkaan että olette mustasukkaisia Mikaa kohtaan jollain sairaaloisen tapaan, en tiedä.
Miten kauan tämä bashka jauhaaminen jatkuu oikein kuin kokoajan löytyy jotain millä haluatte saada Mikan suuttumaan.
En minä puolla myöskään sitä mitä Mika teille yrittää kertoa mutta ruokitte sopivasti kyllä nyt sitä.
Miksei asia voi olla niin että kuin kevät koittaa niin tuota hihnapeliä kokeillaan keppivedon rinnalla ja siten saa käsityksen onko se tasaväkistä menoa vai ei.

Keski ikä jotka nyt täällä väittelee on yli 35v ja reippaasti  :lol: ja pikkuautoista on kyse  :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2390 : 02.12.10 - klo: 13.09 »
Murcia, ES



Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2391 : 02.12.10 - klo: 13.42 »
Onneks.. no kerro miks loikkasit niin ehkä siinä olis joku syvällinen opetus myös?
En oo ajanut kokonaista sarjaa mutta yksittäisiä GT kisoja joku 8 kpl vuodesta 2008.
Ja järjestänytkin muutaman...
...Tattis 2010...
...GT Open 2010...
Molemmissa olin 4.
Mites sinä Juska?
E: Kumma juttu ettei TTurkua näy ollenkaan vaikka jutuista päätellen on ollu kova poika käymään kisoissa ja koko ajan.

Pakko palata tähän Mikan kommenttiin.
Tattis 2010 olin kyllä mukana, erinäisistä syistä en A-finaalissa joka kuvassa? Mitäs sitten? GT open 2010 olin Jyväskylässä suurajoissa, kuten moni muu GT8 luokkaa viimevuonna ajanut, mitä sitten?
Olen ajanut 1½ kautta GT8 sarjassa, viime vuoden ja edellisestä 2 viimeistä kisaa. Se että sä oot ajanu mika muutaman kisan silloin tällöin pidemmällä aikavälillä ei anna koko kuvaa nimen omaa sarjan kannalta.
Ja mitä noi sijoitukset merkitsee tässä keskustelussa? Mä oon ihan itseni huviksi ajanut ja omiin tavoitteisiini päässyt. Viime kaudella oli kiva huomata että nopeutta olis riittänyt paljon loppusijoituksia korkeammalle. Enpä ajatellutkaan ajavani missään kärkimittelöissä voitosta omalla ajomäärällä. Ja mun mielestä se parempi sijoitus ei tee sun kommenteista yhtään tärkeämpiä kuin jonkun muun, joka olis sijoittunu vaikka kaikissa kilpailuissa viimeiseksi.
Ja juuri koko kauden ajaneena mielestäni osaan paremmin kertoa ko. luokan menosta, kuin että käynyt yhden sarjan kisoista ajamassa viime vuonna.
Omat ajot jäivät minimiin viime vuonna, ehkä reilu gallona tuli yhteensä ajettua. Mutta silti väitän koko sarjan kiertäneenä, että mulla on parempi haju sarjan tilasta.
Jos jengiä lappaa tästä sarjasta myös LS-5 puolelle niin eikös se ollut yksi sarjan perus ideoista toimia sisäänheittosarjana isompiin autoihin? Ja kun viittasit juskan siirtymiseen niin ehkä nämä siirtyvät henkilöt, jotka melkein kaikki ovat ajaneet kaikki 3 kautta haluavat vaan joitain uutta, koska ovat jo nähneet ko. sarjan. Itse en kuulu tähän ryhmään, ja siksi myös GT8 auto on vielä hyllyssä (LS-5 auton rinnalla).

Jerry, ei tässä kukaan mikaa vastaan ole ja pakota sitä mihinkään provoiluun. Kaikki on esittäneet omat näkökantansa näihin hommiin ja niin jatkossakin. Jos multa kysytään, kuka provoilee ketä, ja kuka provosoituu niin mulla on siihen hieman eri näkökulma.

Mun mielipide on se että mika haluaa nopeammalla autolla kekkereihin mukaan ja sit ei "kiinnosta" enää ko. sarja jos siihen ei saakaan osallistua ko. pirssillä. Thats it. Ainakin mä oon tulkannut sen niin Mikan kirjoituksista. Korjaa toki jos olen väärässä.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2392 : 02.12.10 - klo: 13.48 »
Kokeillaas vähän kartoittaa kuinka monta gt8 kuskia on nykyisillä säännöillä osallistumassa sarjaan ensi kesänä jos sitä siis ajetaan.


Petri Hoffman
Kyosho, elämäni auto.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2393 : 02.12.10 - klo: 13.51 »
Turku (jos ei ajeta samaan aikaan LS-5 autojen kanssa)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2394 : 02.12.10 - klo: 14.03 »
Tturku, Rouskun veljeksistä vain Vesku ajoi 2008, Juska on siis ajanut (vain) max. 2 kautta.
Provosointiin: Enhän mä voi sääntöjen ulkopuolella olevalla autolla tulla mukaan. Se on vaan toteamus (ei mikään uhkaus).

RoddeR: Nykysääntöjen vallitessa ajan TP10 :iä sen minkä kisoissa jaksan käydä.
« Viimeksi muokattu: 02.12.10 - klo: 14.07 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2395 : 02.12.10 - klo: 14.12 »
Mukana ollaan ja varmaan kaksikin autoa olisi, jos löytyy kuskia.
Liikaa Kyoshoja

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2396 : 02.12.10 - klo: 14.50 »
Jos sarja tullaan ajamaan nykymuotoisena, tulen ostamaan näillä näkymin Kyoshon IGT2 –auton. Olisin sen jo ostanutkin, jos tieto sarjan toteutumisesta olisi ollut olemassa.

Sarjaan osallistumisen päätän sitten, kun olen vähän autolla ajanut ja saanut käsityksen omista kyvyistäni. Aikaisempaa vertailupohjaa ei ole.

Tämä GT –sarja kiinnostaa juuri helpon osallistumiskynnyksen takia. Samalla voi kohtalaisen helposti verrata omia kykyjä muihin kuskeihin, koska autot ovat tasaväkisiä eikä rahalla saa merkittävää etua.

Osalle porukasta itse kalusto taitaa olla mielenkiintoisempaa kuin kilpaa ajaminen. Sekin on ihan ok, mutta tällä perusteella ei mielestäni pidä kehittää kilpasarjaa.

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2397 : 02.12.10 - klo: 15.04 »
Tässä on sitä juuri mitä luokkaan tarvitaan. Ja ei sitä kannata miettiä, ehtiikö radalla muiden tahtiin tai uskaltautuuko kilpailemaan vaikka olisikin aloittelija. Tämä on juuri yksi väärä luulo, jota kuulee aloittelijoilta liian usein. Eli epäillään että ei sovita mukaan jos on vähän hitaampi kuski. Riittää että auto pysyy lapasissa! Lisäksi juuri kisatapahtumissa ja harjoitellessa muiden kanssa saa parhaan avun autojen säätöihin jotta siitä saa helpommin ajettavan. On vain uskaltauduttava paikalle ja avattava suutaan sen verran, että esittäytyy ja tulee kysymään asioista.

Nimimerkillä toissa kesänä polttiksilla aloittanut ja samantien kilpailuissa mukana!
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2398 : 02.12.10 - klo: 15.09 »
Markkinoilla:
Hobao One-Seven
http://www.hobao-shop.com/art-4.asp?id=364&iPageID=11
RTR-kisa-autoa hakevaa saattaa kiinnostaa, että Hobaon tankki on 250 ml eli liian iso sääntöjen mukaan.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2399 : 02.12.10 - klo: 16.57 »
Osallistun isolla todennäköisyydellä joihinkin kisoihin tulevalla kaudella, todennäköisesti en kuitenkaan voi ajaa koko sarjaa.
Flying Calacucco