Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 911517 kertaa)

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2490 : 26.01.11 - klo: 22.29 »
joo mä oon mukana siinä tilauksessa. on sen verran hyvän näköinen body :grin:


Myös IGT hobbiesilla näyttää olevan Alpha koria ja sinne tulee myös R2.
http://www.igthobbies.com/SearchResults.asp?Search=alp18r1

Katsotaan asiaa kevättä kohti, tuo näyttää kyllä noin kivasti maalattuna mainiolta.

(edelliseltä sivulta)


Kävin noita omia "specci" koreja läpi ja sovittelin päälle - mukava kokoelma: Ipanema Warrior, BYSM Lambo ja Kyosho F430.

Enpä muistanutkaan kuinka mukava on myös tuo Bysmin Lambo (tai sinnepäin stailattu sports car), jämäkkää lexania joka taatusti kestää ja trimmasin vielä keulaa ja helmoja, joten se näyttää nyt hieman kevyemmältä kuin aiemmin ja snadisti enemmän "sleek"

(kuva ennen trimmausta)


Kyosho Ferrari on nätti mutta ohuempaa Lexania joka helposti taittuu alle ja siinä mielessä sopii kovaan (kisa) käyttöön näistä huonoiten. Aerodynamiikkahan siinä on kyllä hyvä, auto pysyy hyvin tiessä. Samaa sopii odottaa Bysmistä. F430 on enemmän sellainen sunnuntai ja näyttely kori tai "shelf queen", jos sellaisena haluaa pitää.

(oma F430, sori suttuinen kuva)


Ipanema jakaa mielipiteet. Kulkee kovaa matalan muotonsa ja perän ansiosta, jonka voi leikata kokonaan auki, mutta peräpidossa ei samaa luokkaa kuin Ferrari siiven muodosta johtuen (yhtenäinen korin kanssa). Mukana tuleva Gourney flap saattaa auttaa, ehkä ei, en ole kokeillut. Ehkä aavistuksen liian C8 -mainen, toki todella kestävä muotonsa ansiosta myös. Yhdellä korilla ajaa jopa useamman kauden, josta ei puhettakaan Ferrarin suhteen.

(kuva ei omasta Warriorista)


Alpha varmaankin noudattelee samaa linjaa Ferrarin ja Lambon kanssa ajettavuudessa. Mukava tulokas joka tapauksessa näiden edellisten ja Protoformin PF-8:in rinnalle, jota itsellä ei enää ole. Ipanemaltakin on tulossa uusi kori tässä lähiaikoina, saas nähdä mitä on keksitty.
« Viimeksi muokattu: 26.01.11 - klo: 23.28 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2491 : 29.01.11 - klo: 14.15 »
Lieköhän olisi pitkän akselivälin koreja tuloillaan? IGT2 kori vissii istuu siivosti DM-1:een? Jos samaan kimppaan saa myös pitkän akselivälin koppaa, niin kiinnostaa.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2492 : 30.01.11 - klo: 20.00 »
Lieköhän olisi pitkän akselivälin koreja tuloillaan? IGT2 kori vissii istuu siivosti DM-1:een? Jos samaan kimppaan saa myös pitkän akselivälin koppaa, niin kiinnostaa.

Mä olen kanssa igt2 koppaa vailla ensi kesäksi joten kimppatilauksessa mukana jos sellainen järjestetään.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2493 : 31.01.11 - klo: 02.27 »
Lieköhän olisi pitkän akselivälin koreja tuloillaan? IGT2 kori vissii istuu siivosti DM-1:een? Jos samaan kimppaan saa myös pitkän akselivälin koppaa, niin kiinnostaa.

Mä olen kanssa igt2 koppaa vailla ensi kesäksi joten kimppatilauksessa mukana jos sellainen järjestetään.

Itse myös mahdollisesti kimpassa mukana riippuen hieman sen ajankohdasta, jos sellainen järjestettään.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2494 : 31.01.11 - klo: 09.07 »
Multa löytyy DM1 specciin ja IGT1:een käypä protoformin GT koppa paketissa (maalaamaton tietty) jos joku on vailla.
Edit: kelpasi jo...
« Viimeksi muokattu: 31.01.11 - klo: 19.18 kirjoittanut tturku »
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2495 : 03.02.11 - klo: 11.12 »
Terveisiä Egyptistä.. hotskussa oli rauhallista mutta muuten aika mielenkiintoista.. No se siitä.

Ollaan yhden kotimaisen RC liikkeen kanssa juteltu noista R1 ja R2 koreista sekä Sweepin GT renkaista, ovat kuulemma hyviä. Joten katsotaan mitä sieltä tulee, niin ei tarvii lähtee säätämään omaa tilausta. Sinänsä hieno juttu! Saadaan hyvä harrastuskausi 2011
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa .TS.

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2496 : 03.02.11 - klo: 21.17 »
Onko GT:llä ja GT2:lla paljon eroja esim. ajettavuudessa?
Melkein voisi ehkä ostaa toiseksi pohjaksi GT:n pohjalevyn + kardaanit, kun tuohon on paljon enemmän korivaihtoehtoja ja ovat vielä kaiken lisäksi paljon halvempia. (Bysm)

Motiksi tulossa siis GX28 SG tuon vanhan GXR:n tilalle.
OFNA X1-CR - Alpha S852 - Savöx - Spektrum

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2497 : 03.02.11 - klo: 21.47 »
Onko GT:llä ja GT2:lla paljon eroja esim. ajettavuudessa?
Melkein voisi ehkä ostaa toiseksi pohjaksi GT:n pohjalevyn + kardaanit, kun tuohon on paljon enemmän korivaihtoehtoja ja ovat vielä kaiken lisäksi paljon halvempia. (Bysm)

Motiksi tulossa siis GX28 SG tuon vanhan GXR:n tilalle.

Molemmat omistaneena, voisin sanoa että molemmilla olen pärjännyt yhtä hyvin (tai huonosti) kisoissa. Toiset tykkää pidemmästä akselivälistä, itse voisin jopa väittää tykänneeni enemmän tuosta lyhyestä vaikka ihan niin "skaalan mukainen" ei olekaan. Lyhyemmän (GT1) jälkeen alkuun tuntui että pidempi olisi parempi (GT2), mutta kun ajoin taas lyhyellä (GT1) niin olin todella tyytyväinen autoon.
« Viimeksi muokattu: 03.02.11 - klo: 22.02 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa tuplaesa1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2498 : 03.02.11 - klo: 21.57 »
Ei kellään olis myyä kelpo GT2 tai GT2sähkö? tarjouksia -> jouni.kristo(mauku)gmail.com
-= ( Pro-Line | Castle Creations | Spektrum | RPM | Savöx | V-Dezign | Alza-Racing | Savage Flux HP | Durango DNX408T ) =-

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2499 : 05.02.11 - klo: 10.13 »
Tuolta voi ihmtellä lähestyvien "MM" kisojen GT8 luokan sääntöjä

http://infernogt.net/world/rules.php

Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2500 : 07.02.11 - klo: 15.14 »
Tässä pitäisi varmaan kohta ruveta tekemään joitain hankintoja tulevaa kautta varten.

Sarjan kohtalo ei ilmeisesti ole vieläkään selvä ja tulevia sääntöjäkään/kisapäiviä ei ole vielä sovittu. Tämä hankaloittaa oleellisesti noiden hankintojen tekemistä.

Lisäksi 1/5 Rata-autot –ketjussa ollaan ilmeisesti kasaamassa uutta RTR –luokkaa. Tuossa lähtökustannukset ovat tosin vähän isommat, mutta silti tuokin rupesi kiinnostamaan.

Kyoshon GT2 –auton saa ulkomailta noin 300 Eurolla ja tähän sitten vaihteisto (~80EUR) + vähän paremmat servot ( ~100 EUR) eli postimaksut mukaan lukien peruspaketti olisi sitten vähän reilu 500 EUR. Tosin alkuperäinen vaihteisto taitaa kestää vakiokoneella.

Toisena vaihtoehtona olisi sitten OFNA DM-1 Spec ja tuota saisi myös ilman moottoria ja servoja. Moottoriksi voisi vaikka ostaa Werksin B5 –moottorin (tästä olisi hyötyä myös suunnitellussa buggy –projektissa). Tätä pakettia olen vähän tutkaillut A Main Hobbiesin sivuilla. Tuohon tulee sitten verot päälle, mutta tuolta saa sitten alennusta, kun ostaa kerralla isomman setin. Tästä ei taida EU –alueella olla edullista ostopaikkaa… Tämä olisi ehkä vähän kilpailukykyisempi paketti tuolla erillisellä moottorilla.

Radioksi ajattelin aluksi noita halpoja ”Markan radioita” , mutta nyt olen päätymässä Futaban 4PL –radioon (Tämä on varmaan ainoa minkä jo voisi ostaa…)

Tässä kun lähtee aika nollasta liikkeelle pitää ja voi harkita aika tarkkaan mitä tulee ostettua. Tosiasiassa sitten ajotaidot tulee kuitenkin olemaan se suurin kompastuskivi…

Mutta kyllä olisi helppoa, jos olisi joku (aloittelijoiden) merkkiluokka. Menisi kauppaan, ostaisi valmiiksi kisoihin sopivan paketin (joka olisi jo valmiiksi esim. kilpailijoille alennettuun hintaan…).

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2501 : 07.02.11 - klo: 16.21 »
Moi,

ihan hyviä pohdintoja sinulla ja niihin on helppo yhtyä.

Sarjan suhteen voinet lähestyä luokkayhteyshenkilöä.

Kyllä merkkiluokka järjestyy jos merkiksi kelpaa "Kyosho". Aiemmin (2 vuotta sitten) tämä ei mennyt läpi kilpailutilanteesta johtuen. Sen jälkeen ei olla yritetty mutta nyt voisi olla tilausta uudelle yritykselle?

Kotimaisten Kyosho liikkeiden voi olla vaikea tarjota spesu hintaa kilpailijoille, mutta kuten toteat autoja saa sekä ulkomailta että kotimaasta 3 alkavalla numerolla. Sarjaan osallistuvien varaosien alennuksista kyllä puhuttiin aikoinaan enkä usko ettei se onnistuisi nytkään eli täysin mahdollinen asia.
( Inferno GT2 AstonMartin DBR9              365,-  ( norm. 559,- ))

Ideana oli ajaa vakioautoilla, joita ei saanut muuttaa kuin tiettyjen osien osalta; vaihde voisi olla yksi näistä. Lisäksi vakaimet ja jotain muuta pientä, korin ja renkaiden lisäksi (kulutuskamaa). Moottorin osaltahan tilanne on nyt parempi ja listaan voisi sisällyttää myös tuon erinomaisen  K21BK moottorin, ehkäpä muitakin kuten tuon GT8 kisalaillisen Novarossin (halpa ja hyvä tällaiseen RTR luokkaan) Future RC:ltä.

Servoja pitää pohtia mutta eiköhän useimpien takapuoli kestä että radiot ja servot saa vaihtaa, noilla RTR kamoilla kun hommasta ei kuitenkaan oikein mitään tule kilparadalla. Kotimaiseen rengasvalikoimaan on tulossa hyvä vaihtoehto lisää näillä näkymin, josta odotan itsekin paljon.

Minulle voisi ilmottautua jos tähän on halukkuutta mika.rinne@kolumbus.fi ja toki voitte keskustella siitä tässä ja/tai Kyosho Inferno GT topikissa.

Täytyy sitten itsekin ostaa tämä auto taas ;-)

Ja jos joku haluaisi ryhtyä vetämään tällaista sarjaa niin saa ilmottautua - oma aikataulu on kesän osalta aika kiireinen joten jakaisin vetovastuuta mielelläni muualle.
« Viimeksi muokattu: 07.02.11 - klo: 16.26 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2502 : 07.02.11 - klo: 17.47 »
Tässä pitäisi varmaan kohta ruveta tekemään joitain hankintoja tulevaa kautta varten.

Sarjan kohtalo ei ilmeisesti ole vieläkään selvä ja tulevia sääntöjäkään/kisapäiviä ei ole vielä sovittu. Tämä hankaloittaa oleellisesti noiden hankintojen tekemistä.

GT-8 sarjan suhteen ei ole olemassa mitään päätöksiä, ei suuntaan eikä toiseen. Kuten olen aiemmin todennut, toivoisin että luokkaan löytyisi sen verran jengiä, että Kansallinen sarja olisi järkevää ajaa. Kaksi kautta hommaa vetäneenä, sanoisin että semmonen parisenkymmentä sarjaan ilmoittautunutta vähintään pitäisi olla.

Toinen ja ehkä todennäköisempi vaihtoehto on, että GT-8:lla ajetaan joko kerhosarja tai sitten joitain satunnaisia kisoja. Tässäkin vaihtoehdossa pidän järkevimpänä vaihtoehtona nykyisiä Kansallisen Sarjan sääntöjä, nehän on kuitenkin jo todettu toimiviksi ja tasapuolisiksi. Merkkiluokkaan en ole uskonut aiemmin, enkä usko nytkään.

Kaikkihan tässä riippuu porukan aktiivisuudesta ja halusta järkätä kisoja ja olla niissä mukana.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2503 : 07.02.11 - klo: 17.52 »
Et usko merkkiluokkaan tässä luokassa (GT) vai ylipäätänsä? Vrt. kehitteillä oleva 1/5 merkkiluokka.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2504 : 07.02.11 - klo: 22.00 »
Todettakoon nyt tänne, kun tuolla 1/5 puolella on puhuttu tuosta GT-5 luokasta. Niin GT-8 kohdalta tämä tarkoittaa sitä, että GT-8 luokka tullaan ajamaan TP-10 luokan yhteydessä. Samalla tapaa kuin siis ennenkin, mutta vain eri luokan yhteydessä.

Tämä siitä syystä, että TP-10 luokassa autojen määrä on nykyään pienempi kuin LS-5 luokassa ja siitä syystä aikataulussa on paremmin tilaa TP-10 autojen yhteydessä.

Samalla saadaan nitrovehkeet samalle päivälle (TP-10 & GT-8) sekä bensavehkeet myös omalle päivälleen (LS-5 ja GT-5).

TP-10 kuskeille jotka tätä ketjua mahdollisesti seuraavat, niin GT-8 autoista ei tule samaa kumia rataan kuin LS-5 autoista, joten ajaminen on mahdollista samana päivänä.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2505 : 07.02.11 - klo: 22.40 »
Todettakoon nyt tänne, kun tuolla 1/5 puolella on puhuttu tuosta GT-5 luokasta. Niin GT-8 kohdalta tämä tarkoittaa sitä, että GT-8 luokka tullaan ajamaan TP-10 luokan yhteydessä. Samalla tapaa kuin siis ennenkin, mutta vain eri luokan yhteydessä.

Nonniin, sitten ei muuta kuin ilmoittautumisia sarjaan. Minä voin ottaa nimiä ylös siihen saakka, kunnes joku toinen vastuuhenkilö löydetään.

Ilmoittautuneita:

Jethro Lehtojärvi
Pekka Kuronen
Jaakko Mursula
Petteri Jäntti
Petri Hoffman
Juho Hattunen
« Viimeksi muokattu: 09.02.11 - klo: 17.51 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2506 : 09.02.11 - klo: 16.40 »
Tässä nyt kovasti pähkäillään GT-8 ja GT-5 sarjojen välillä.

Kova into olisi johonkin kisaluokkaan osallistua vaikka kokemukset näistä pikkuautoista rajoittuvat vain viime kesän Kyoshon buggy –ajeluihin. Ei olisi pitänyt käydä katsomassa sitä Kouvolan GT-8/LS-5 –kisaa…

Tällä hetkellä vaaka tuntuu kallistuvan enemmän suunnitteilla olevaan GT-5  –luokkaan. Se voisi olla hiukan ”rauhallisempi” luokka näin aloittelijalle vaikka autot isompia ja kalliimpia  ovatkin. Ainakin Kouvolasta jäi sellainen mielikuva, kun LS-5 –autojen menoa seurasin (ja tässä suunnitellussa GT-5  –luokassa mentäisiin vielä vakioautoilla).

GT-8 –luokan puolesta taas puhuu alhaisemmat lähtökustannukset. Tässä on kuitenkin sellainen mahdollisuus, että tulee huomattua että ei tämä ollutkaan mun laji. Poika on myös kiinnostunut enemmän krossista ja tätä kautta tulee varmaan kuitenkin perehdyttyä myös noihin polttiskoneisiin ja tarvittavia hankintoja tehtyä.

No pähkäily jatkuu… Joku GT –auto tässä kyllä tulee hankittua ja katsottua sitten keväällä miltä homma tuntuu.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2507 : 09.02.11 - klo: 17.58 »
Suurin ero noiden GT-5 ja GT-8 luokkien välillä onkin juuri tekniikassa. GT-8 on siis nitroja ja GT-5 bensakoneita. Vauhtien puolesta en usko, että ihan älyttömän isoa eroa luokkien välille syntyy.

Kait se on vähän "toinen-tykkää-mummosta...jne." -tyyppinen juttu. GT-8 luokan autoilla on ollut ainakin hauskaa ajaa ja tasaväkistä kilpailla ja niille on säännöt olemassa, joten siinä mielessä se on tällä hetkellä pari vuotta valmiimpi luokka kuin isoveljensä.

Ei, älkää käsittäkö väärin, toivon yhtälailla runsasta osanottoa molempiin luokkiin.
Flying Calacucco

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2508 : 09.02.11 - klo: 18.05 »
Paljonko muuten on GT-8 luokan lähtökustannukset jos kaikki joudutaan hankkimaan, paitsi lähetin/vastari?
Kylätason RC-kuski.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2509 : 09.02.11 - klo: 18.59 »
About 500€ niin on kisassa mukana (Kyosho Inferno GT2).

Auto 360,-
Renkaat 40,-
Ohjausservo 50,-
Gallona fuilia 40,-

Korjata saa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Koheltaja

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2510 : 09.02.11 - klo: 19.05 »
Onko tuossa mukana moottori, starttiboksi, hehku, kaasuservo, vastarin akku ja kori?

Eli käytännössä kaikki muu paitsi lähetin/vastari?
Kylätason RC-kuski.

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2511 : 09.02.11 - klo: 19.06 »
About 500€ niin on kisassa mukana (Kyosho Inferno GT2).

Auto 360,-
Renkaat 40,-
Ohjausservo 50,-
Gallona fuilia 40,-

Korjata saa.


No ostaa jonkun muun merkkisen niin ei tartte...


Sori oli pakko :)
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2512 : 09.02.11 - klo: 20.45 »
Paljonko muuten on GT-8 luokan lähtökustannukset jos kaikki joudutaan hankkimaan, paitsi lähetin/vastari?

- Auto, noin 300€
- Servot 2 kpl, noin 100€
- Moottori, noin 200€
- Renkaat, noin 30€

Eli ajokkiin menee se reilu 600, ei käytännössä juuri enempää eikä vähempää.

Sitten tietysti tarvitaan työkalut ja muut laitteet jos mitään ei ole, kuten:

- Starttiboksi, noin 50€
- Polttoainetta
- Työkaluja
- Muuta tilbehööriä

Eli jos ihan nollasta aloittaa ja koko kauden meinaa ajaa läpi (4 kisaa), niin kalustoon pitää varata varovaisesti ajateltuna noin 1000€. Sen lisäksi tulee matka- ja lisenssi-/jäsenmaksut, mutta ne nyt on samat riippumatta luokasta.

Jos on työkaluja ja nitrovermeitä jo pakissa, niin sitten pärjää muutaman satkun halvemmalla. Tässä arviossa kannattaa nyt muistaa, että hinnat on UUSIEN laitteiden hintoja, käytettyjä saa selvästi huokeammalla. Ja tietysti pitää huomioida myös se, että sillä 1000 euron perussijoituksella kyllä pystyy ajamaan useammankin kauden, kunhan laittaa vaan autoon silloin tällöin hieman varaosaa, rengasta ja polttoainetta.

« Viimeksi muokattu: 09.02.11 - klo: 20.54 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2513 : 09.02.11 - klo: 20.49 »
No ostaa jonkun muun merkkisen niin ei tartte...
Sori oli pakko :)

Vistsikästä  :grin:

Onko tuossa mukana moottori, starttiboksi, hehku, kaasuservo, vastarin akku ja kori?

Eli käytännössä kaikki muu paitsi lähetin/vastari?

Hehku tulee auton mukana (patterit sisään) ja autossa on vetokäynnistin.
Joten periaateessa riittää.
Moottori, kori ja renkaatkin, mutta laskin ettei noilla vakiogummeilla oikein radalla pärjää.

Tietty renkaita kuluu eikä yhdet riitä kovin pitkälle.
Starttiboksi on plussaa, hintaa lisää 50-100€
Kaasu/jarruservo lisää 50 jos haluaa panostaa senkin osalta kunnolliseen.
Ilmansuodattimia ja öljyä tarvii myös pidemmän päälle.
Tonnin kun varaa niin pitäs riittää yhteen kauteen kevyesti.
« Viimeksi muokattu: 09.02.11 - klo: 20.54 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2514 : 09.02.11 - klo: 20.54 »
Paljonko muuten on GT-8 luokan lähtökustannukset jos kaikki joudutaan hankkimaan, paitsi lähetin/vastari?

Itse kun 2009 kaudelle hankin kaluston niin kustannukset oli kutakuinkin seuraavat.

Hong nor DM-1 spec
-Auto ~350€ (sis. moottorin)
-Kaasu- ja ohjausservo 60€+100€
-GRP kumeja 2 sarjaa~ 60€
-Vastari akku LI-FE 40€
-150ml tankki 15€
-Jousisarja 30€
-Eri välityksiä, spurreja + pinjoneita ~70€(näitä kuluu)
-Kytkin paloja + kelloja 100€ (koko kaudeksi 4 sarjaa)
Varaosia:
-Diffi sisäkaluja 4x 15€
-Tukivarsia+muuta muovisälää ~70€(näitä kuluu)
-Protoform kori ~50€
-iskariöljyjä ~50€
-Vetoakseleita 70€ (näitä kuluu)
-Diffien ulostuloja 50€ (näitä kuluu)
Pyörän laakereita 20-30kpl 20€ (näitä kuluu)

Blingiä:
-Hiilikuitu pohjalevy ~100€
-Iskari tuet joilla nousee iskarit pystyyn ~50€
-Vaihteiston hiilikuitu jäykistin 25€
-Titaania vanttei + ruuvei 100€
-Alumiini pallosarja 15€
-Alumiini pivot pallot (siirretty GS CL-1 autosta)
-Jarru osia 50€
-Rengaslämppärit 100€

-kaudelle 2010 kun moottori vapautu niin WERKS B5 moottori 200€

Ajomäärä 2009 kesällä oli kutakuinkin 10 gallonaa (4rtr moottoria)
ja 2010 kesällä 7 gallonaa . Kyllä sitä tuli ajettuakin.

Listan osat hankittu tarpeeseen ja osa hetken mielijohteesta... tää pitää olla.

Lisäksi toki tarvitaan:
-Vastarin- ja lähetinakun laturi ~50€
-Pitkävartinen hehku+laturi ~30€
-Starttiboxi ~70€ + akku ~20€
-Tankkipullo ~15€
-Työkaluja ~50€

-Seurajäsenyys ~25€
-Lisenssi ~25€
Racers Group Finland Team

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2515 : 09.02.11 - klo: 20.55 »

Tonnin kun varaa niin pitäs riittää yhteen kauteen kevyesti.

Ei riitä!! Tiiät itekin.

EDIT: Toki riippuu hyvin paljon siitä minkä verran haluaa panostaa ja omistautua ajamiselleen.
Racers Group Finland Team

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2516 : 09.02.11 - klo: 20.58 »

Tonnin kun varaa niin pitäs riittää yhteen kauteen kevyesti.

Ei riitä!! Tiiät itekin.

Ei riitä jos haluaa laittaa autoon kaikki, mitä maa päällään kantaa. Jos haluaa ajaa peruspaketilla, niin kyllä aika lähelle voi tonni riittää. Ei sillä kyllä enää hirveesti ylimäärästä treeniä tai "lepikkoon ajoja" makseta.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2517 : 09.02.11 - klo: 20.59 »
Kyllä pitäs riittää jos ajaa harrastuspohjalta? No ehkä 4 skabaa syö enemmän.

Yksi juttu: Vastarin akku 30-40€ ja siihen laturi. Neljällä AA:lla ajaminen on vähän hataraa...

Hiilikuitu pohjalevy??? Haloo Juska...  :police:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2518 : 09.02.11 - klo: 21.02 »
Hiilikuitu pohjalevy??? Haloo Juska...  :police:

Jos me nyt Mika ei kuitenkaan takerruttais tälläin, Taas.

Toin vaan esille sen mitä oikeesti on mennyt... Tuostakin toki puuttuu vielä paaaaljon tuosta listasta.
Racers Group Finland Team

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2519 : 09.02.11 - klo: 21.04 »
Hiilikuitu pohjalevy??? Haloo Juska...  :police:

Uhrauksia on tehtävä kun haetaan autoa säätöihin/hyväksi vetää.
Olihan se nopeekin jo loppuvuodesta,vai?
Racers Group Finland Team