Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 914094 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #30 : 18.08.08 - klo: 20.57 »
Oliskos konkreettista ehdotusta siitä hintarajasta?

180€ (Suomen vähittäismyyntihinnoilla, eli ei mikään spesialpraisounliforjuu-hinta)?
Tuskin tässä tarvitsee vielä miettiä mikä on se konkreettinen hintaraja, kun kyseessä on kauden -09 sääntöspekulaatiot. Mutta oli hinta sitten mikä tahansa niin tietenkin se on svh, eikä pärstäkertoimella arvottava päivän tarjous.

Toisaalta jos sallittavista moottoreista jollain ilveellä saadaan joskus muodostettua edes osaa tyydyttävä lista ei varsinaista hintakattoa tarvitse erikseen mainita - vain ne sallitut moottorit.

Se kun sitten mietitään mitä moottoreita tuohon listaan laitetaan on muistettava, että ne vastaa suorituskyvyltään näitä RTR moottoreita - muuten luokasta menee into alottelevilta kuskeilta justiinsa. Sanoin sen jo keväällä ja sanon sen taas, eli jos luokassa olisi alusta alkaen sallittu vaikka moottorit X, Y ja Z RTR moottoreiden lisäksi ja nyt sitten tuo moottori Y olisi "se" moottori joka kestää kaiken ja on tehokkain en olisi ollut tästä luokasta niin innostunut. Vaikka Hoke kirjotti toisessa topikissa, että olisi halvempaa sallia muitakin moottoreita kuin ajaa pelkillä RTR moottoreilla niin kuitenkin nyt sitten pitäisi ostaa se moottori Y, jos haluaisi pärjätä ja se maksaa sitten sen 180,- lisää RTR pakettiin ja se ei ole edullisempaa. Jos nyt sitten tuo RTR moottori hajoaa ja uusi pitää ostaa tilalle niin se on eri juttu. Mutta kyllä niitä muitakin moottoreita hajoaa, ei pelkästään RTR moottorit.

Jos ymmärsin oikein niin Hoken ajatus kustannuksista perustuu siihen, että hyllyssä on auton aihio ja samalla moottorilla voi sitten myös ajaa krossia. Nyt kuitenkaan kaikilla ei ole sitä aihiota, eikä kaikki aja krossia. Toisekseen jos tähän luokkaan laaditaan lista budjettimoottoreista niin kelpaako sellainen krossiautoon? Miksi ajattelet, että se moottori, mikä ei krossin SM kisoihin enää käy käy GT-luokan kisoihin? No joo, ymmärän, tämä on tämmöinen pieni hupiluokka, mitä nyt vaan harrastetaan - mites vuoden tai kahden kuluttua jos ja kun kuljettaijia voi olla 50? Joillekin heistä krossi on se side kick ja GT on leipälaji. Kun näitä sääntöjä nyt mietitään - pitää myös ajatella pitkällä tähtäimellä, eikä pelkästään muiden luokkien ehdoilla, jos nyt tehdään liian väljät säännöt sinnepäin on niitä pirun vaikee alkaa tiukentamaan kun autoja on enemmän.

Ja MIKSI ette tehneet niitä open-luokan autoja tälle kesälle? Kukaan ei estänyt - montako nähtiin radalla? Kaksi ja nekin oli siellä jo vuosi sitten.

Toivotaan, että säät sallivat vielä sen yhden kisan ajamisen ja sinne sitten tulisi näitä vapaammin viritettyjä nykyisen "RTR-luokan" rinnalle. Ja tuohon kisaan saa sitten osallistua ihan millä .28 tai pienemmällä moottorilla tahansa - mitään listoja vielä ei tule. Ja pilliksikin käy edes joskus lailliseksi luokiteltu pilli.
Old fart

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #31 : 18.08.08 - klo: 21.08 »
kaikesta te jaksatte vääntää..
koneissa olisi hyvä juuri tuo mitä ari sanoi eli 4 konetta+rtr koneet ja hintakatto 180-200e max, yhdessä sovittaisiin mitkä ne olisi.itse pysyn kyllä rtr:ssä.
renkaissa olisi hyvä olla joku sääntö määrää ei varmaan kokemuksien mukaan tarvitse rajoittaa.
muuten perus rtr/vastaava sovellus.
Kisat ajaa alkuerät/aika-ajot omina ryhminä ja finaalit sitten kaikki sekaisin josta laskee pisteet sitten luokittain esim. itg,gtp,dm-one jne

kuten mikko sanoi GT luokasta on tarkoitus tehdä tasaväkinen ja edullinen luokka kaikille. ja että pidettän hauskaa yhdessä.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #32 : 18.08.08 - klo: 21.23 »
Niin onko tulossa OPEN LUOKKA vai ei missä olis mahdollisemman väljät säännöt :huh:
Ei näistä luokista koskaan saa tasaväkisiä vaikka olis miten säännöt laadittu joten turha se on laittaa jotain hintakattoa moottorille. Laitetaan samantien hintakatto servoille myös koska sieltäkin saadaan eroja auton ajettavuuteen.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #33 : 18.08.08 - klo: 21.39 »
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1
Niin onko tulossa OPEN LUOKKA vai ei missä olis mahdollisemman väljät säännöt :huh:
Mikä kiire se on nyt tietää? Meillä on 8 kk aikaa miettiä näitä sääntöjä. Mutta ainakaan minä en tee luokkaa "vapailla" ei sääntöjä menttaliteetilla - sinähän sitä kokeilit kerhokisoissasi - montako tuli, oliko edes itselläsi autoa?
Lainaus käyttäjältä: jerzirccar1
Ei näistä luokista koskaan saa tasaväkisiä vaikka olis miten säännöt laadittu joten turha se on laittaa jotain hintakattoa moottorille. Laitetaan samantien hintakatto servoille myös koska sieltäkin saadaan eroja auton ajettavuuteen.
Jerzi
KYLLÄ SAA ja sitä ne on tänä kesänä ollut. Ei voi kukaan kilpailuihin osallistunut sanoa, että joku auto olisi ollut ylivoimainen - vai voiko? Enemmän se on ollut kiinni kuskista, säädöistä ja renkaista - hiukan tuuriakin on tarvittu. Minä en ainakaan väitä että IGT olisi parempi (tai huonompi) kun vaikka Arin GTP - sen verta monta kierrosta ajettiin puskuri puskurissa viimestä edellisissä kisoissa.
Old fart

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #34 : 18.08.08 - klo: 21.40 »
Omana mielipiteenäni esitän, että on vain yksi GT-luokka, kutsutaan sitä nimellä Open tai mikä tahansa. Säännöt tulee olla väljät, mutta ne tulee olla.

Jos jollakulla on ehdottaa merkkiä/mallia niistä 3-4 moottorista, niin antaa tulla, väännettään siitä vaikka seuraavaksi?

Ohessapa vielä kuva uutukaisesta DM-1:stä.

Auton säätö, samoin korin viimeistely on tekemättä. Erityisen makeaa tässä autossa on nuo pienet yksityiskohdat, kuten sivupeilit, tuulilasinpyyhkijät (laitoin kyllä vaan yhden, kuten oikeissakin DTM-autoissa) ja pakoputkenpäät.

Flying Calacucco

Poissa *Ari*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • www.hobbyfactory.fi
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #35 : 18.08.08 - klo: 21.58 »
tarkotin et koneet ois vaikka rtr moottoreita mitkä tulee auton mukana.
jos kone hajoo  seuraavaks voi kokeilla vaikka toista mallia/merkkiä rtr koneet on ihan hyvät tehoiltaan tohon luokkaan eikä oo kalliita
hobbyfactory.fi kyosho, AKA

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #36 : 18.08.08 - klo: 22.01 »
Minulle passaa hyvin, olkoon koneet RTR tai vaikka DDR. Joku vois antaa niitä merkkejä ja malleja? Ilmeisesti ainakin kaksi on tiedossa:

- Force .28
- GXR .28

Muita?
Flying Calacucco

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #37 : 18.08.08 - klo: 22.34 »
Ei jaksanu lainata ku olis ollu niin paljon säätöö...
Mikko L... En ole aineissa.
Tällä foorumilla kun on näistä autoista ja niihin liittyvistä asioista väännetty kyosho igt topikissa... tänään tattikselle ajamaan topikissa...
Topikeissa jotka on käsitelly kisoja... Tulevia ja menneitä...
Ja nyt vielä tämä...
Äkkiä ei todellakaan ole vaikea laskea jopa neljä eri topikkia missä asioita ollaan edes hieman puitu.

Kumpi siis onkaan aineissa??
Hoke - se oli sarkasmia - pitääkö kaikki ottaa tosissaan ja itteensä?

Köh köh...
Ei kaikki, enkä todellakaan tosissaan.
Sry en heti tajunnu sarkasmina... Mikan asenne tuolla toisessa topikissa sai meikäläisen asenteen sille tasolle että pieni sarkasmi ei uponnu.
Olihan täällä kyse täysin samasta asiasta.

Itse asiaan...

Minäkin olen puhtaasti sitä mieltä että vain ja ainoastaan yksi luokka.
Oli tosiaan nimi sitten ihan mikä tahansa.
Ei liian tiukkaa rajoitusta joka tosiaan rajoittaa uuden luokan kasvua.
Hintaraja moottorille, tai jokin muu lista mikä on perustettu hinnan ja muun järkeilyn mukaan...
Se kun lyödään alkukaudesta sille kaudelle lukkoon niin pelihän on hyvin selkee.
Niillä vaihtoehdoilla ajetaan ja kaikki on tyytyväisiä...
Kun sillon on tosiaan vaihtoehtoja.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #38 : 18.08.08 - klo: 23.10 »
Olisko NYT VIIMEISTÄÄN mahdollisuus laittaa pillit solmuun ja tehdään vaikka näin mielummin.

Otetaan itteemme niskasta kiinni ja mennään jonnekki vaikkapas tattikselle ja laitetaan krilli päälle ja makkarat sinne ja ei mitään puhetta ennen kuin valmiit makkarat on kädessä, ja sitten aletaan puhua järkeviä makkaran ja kylmän pepsin kera ensi vuoden säännöistä ja yleensä mikä on homman nimi. Minua ainakin kiinnostaa tämä luokka koska minulla on vanha kisaauto hyllyssä ja pannu myös millä voisi lähteä ajamaan openluokkaan kisaa. No minun kori on tuo vanha DTM 156 alfa mutta sillä pääsee eteenpäin ja minulle tuo kisaaminen on vain niin hiton hauskaa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *Wimmu*

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #39 : 18.08.08 - klo: 23.32 »
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Kiitos! En ole vähään aikaan nauranut näin paljon!

Kyllä mulla on helppoa! Vähän käy pyörimässä radalla, jeesaa kavereita,
käy kisoissa ulkomailla aina kun mahdollisuus, ja saa hyvät naurut
iltaisin lukiessani foorumin torstien juttuja!

 :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

itseäni lainaten sama homma tänne
The

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #40 : 18.08.08 - klo: 23.47 »
foorumissa on helppo lässyttää mutta harva avaa suunsa silloin kun se pitäisi..
nyt n. kolme ihmistä kiistelee miten pitäisi mennä, on se joskus vaikeata  :angry:
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex

Poissa Gatling

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #41 : 19.08.08 - klo: 00.06 »
Olisko NYT VIIMEISTÄÄN mahdollisuus laittaa pillit solmuun ja tehdään vaikka näin mielummin.

Otetaan itteemme niskasta kiinni ja mennään jonnekki vaikkapas tattikselle ja laitetaan krilli päälle ja makkarat sinne ja ei mitään puhetta ennen kuin valmiit makkarat on kädessä, ja sitten aletaan puhua järkeviä makkaran ja kylmän pepsin kera ensi vuoden säännöistä ja yleensä mikä on homman nimi.
Jerzi

Vaikka itse en aja edes kyseistä sarjaa niin kannatan tuota että asiat sovitaan kasvokkain eikä huudellä niistä netissä ja kiistellä täällä se on niin helppo täällä olla isoa miestä ja aukoa äätänsä, mutta jos koittaisi käyttäytyä kuitenkin aikuismaisesti vaikkei kaikki ehkä vielä sitä kriteeriä täytä(iänkään puolesta). Älkää lynkatko heti tuota ajatusta vain sen takia että se tuli Jerzin suusta!  :lol:
HPI E-Firestorm Flux | Tamiya Mini M03

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #42 : 19.08.08 - klo: 00.07 »
Uutena kuvioissa vähäsen hämää tää keskustelu, mutta se palaveri esim.Tattiksella ei välttämättä ois ihan huono idea???

Poissa speedo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #43 : 19.08.08 - klo: 00.09 »
Nii ja tarttisin jerzirccar1:lta apuja mun laturin kanssa(menis samalla)

Poissa Antti86

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #44 : 19.08.08 - klo: 00.39 »
Joko panoksia otetaan vastaan?
Siis tuohon grilli-iltaan :smiley:
Minkälaiset on kertoimet?
Onko ottelu amatööri säännöillä vai ihan paidattominako mennään :grin:

No joo ihan oikeesti tuo grilli ilta juttu ei varmaan olis yhtään hullumpi idea

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #45 : 19.08.08 - klo: 00.53 »
foorumissa on helppo lässyttää mutta harva avaa suunsa silloin kun se pitäisi..
nyt n. kolme ihmistä kiistelee miten pitäisi mennä, on se joskus vaikeata  :angry:

Kiisteliskin.
Nyt kun yks sanoo miten asia menee koska hän niin sanoo, ja toinen kertoo vaihtoehtoja ja perusteluita niille (koska itseasiassa tämä ensinmäinen myös tuppasi aikaisemmin kyselemään porukan mielipiteitä), ei tästä saada aikaiseksi keskustelua, saati edes eipäs juupas kiistelyä.

Joku horassu aamupuurot käkättimeen erään toisen topikin johdosta ja unohti kaikessa aikuismaisuudessaan erottaa asiat toisistaan ja keskustella edes jostain mahdollisesta hyvästä kehityskelpoisesta asiasta niin soppa on keitetty... itseasiassa se on palanut pohjaan jo ennenkuin raaka-aineita alettiin lisäämään.

Anteeksi että olen näin nassikka enkä ymmärrä diktaattorimaista käytöstä ja täysin vastahakoista palautetta minkäänlaiseen keskusteluun.

Ei auta makkara, ei kalja, eikä edes RB:n magnesiumkannesta tehty kynäteline (kiitos mika kun hajotit kannen moottoristasi turussa, muuten ei olis ollu mahdollista).

Koska homma on mennyt tähän "mun leikkikenttä ja mun kaverit" touhuun niin eipä kiinnosta sitäkään vähää mitä kiinnosti aikaisemmin.

Ihmettelen vaan kuinka tämä kehittää lajia eteenpäin...
Ainakin ennen hyvin samaan sakkiin sulautuneet tyypit ei olekkaan enää tervetulleita...
En halua ajatellakaan minkälaisen vastaanoton harrastusta aloittelevat saavat...



Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #46 : 19.08.08 - klo: 02.10 »
Autoin sinuakin niissä ekoissa kisoissa

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #47 : 19.08.08 - klo: 07.12 »
foorumissa on helppo lässyttää mutta harva avaa suunsa silloin kun se pitäisi..
nyt n. kolme ihmistä kiistelee miten pitäisi mennä, on se joskus vaikeata  :angry:

Kiisteliskin.
Nyt kun yks sanoo miten asia menee koska hän niin sanoo, ja toinen kertoo vaihtoehtoja ja perusteluita niille (koska itseasiassa tämä ensinmäinen myös tuppasi aikaisemmin kyselemään porukan mielipiteitä), ei tästä saada aikaiseksi keskustelua, saati edes eipäs juupas kiistelyä.

Joku horassu aamupuurot käkättimeen erään toisen topikin johdosta ja unohti kaikessa aikuismaisuudessaan erottaa asiat toisistaan ja keskustella edes jostain mahdollisesta hyvästä kehityskelpoisesta asiasta niin soppa on keitetty... itseasiassa se on palanut pohjaan jo ennenkuin raaka-aineita alettiin lisäämään.

Anteeksi että olen näin nassikka enkä ymmärrä diktaattorimaista käytöstä ja täysin vastahakoista palautetta minkäänlaiseen keskusteluun.

Ei auta makkara, ei kalja, eikä edes RB:n magnesiumkannesta tehty kynäteline (kiitos mika kun hajotit kannen moottoristasi turussa, muuten ei olis ollu mahdollista).

Koska homma on mennyt tähän "mun leikkikenttä ja mun kaverit" touhuun niin eipä kiinnosta sitäkään vähää mitä kiinnosti aikaisemmin.

Ihmettelen vaan kuinka tämä kehittää lajia eteenpäin...
Ainakin ennen hyvin samaan sakkiin sulautuneet tyypit ei olekkaan enää tervetulleita...
En halua ajatellakaan minkälaisen vastaanoton harrastusta aloittelevat saavat...




Kyllä Hoke sinuakin kiinnostaa niinkuin minuakin näitten väittelyidenkin jälkeen. Otetaan semmoinen mukava rento ilta ja mennään tattikselle ja slerbat mukaan niin varmasti saadaan joyain aikaiseksi.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #48 : 19.08.08 - klo: 07.31 »
Autoin sinuakin niissä ekoissa kisoissa

Ja koska autoit, on sinulla nyt täysi oikeus käytökseesi???

Niinhän minä sanoin...
Hemmot jotka aikaisemmin kuulu porukkaan mukaan, ei nyt olekaan tervetullutta...
Jos edes tutut eivät yhtäkkiä ole tervetullutta porukkaa ehdotuksiensa takia niin missä asemassa aloittelija on??
Ilmeisen huonossa... Eipä hän ainakaan uskalla pahemmin suutaan avata kun jo vanhat tututkin teilataan tähän tyyliin.

Mutta jos sinun tämänhetkinen toimintasi tuo mielestäsi lisää harrastajia ja minun perustelemat näkemykset karkottavat porukkaa niin onnea valitsemallesi tielle.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #49 : 19.08.08 - klo: 08.24 »
Ensimmäisenä, korvaa sana piip haluamallasi kirosanalla.

Asia ei suoranaisesti kuulu mulle eikä aiheeseen, mutta en malta enään pitää päätäni kiinni.

Mitä tässä seurannut pitkään, niin sä jerzi on yks piip pelle koko jätkä. Käyt joka ketjuun ja ennenkaikkea lajiin huutamassa/säätämässä jotain piip ja itse asiasta et tiedä piip vertaa. Näyttää myös siltä että joka piip laji minkä kanssa oot tekemisissä hajoaa käsiin ku käyn jauhamassa piip ja kohta koko porukka on riidassa ja ko laji kuolee siihen. Vaikka minäkään en mitään mistään tiedä, mutta sä olet ulkona kuin lumiukko.

Maksaisin hyvän summan jos sun interwep menisi rikki.

Ja jos ylläpidolla menee asso nenään, niin kyllä aikuinen mies banaanin aina kestää.
« Viimeksi muokattu: 19.08.08 - klo: 08.27 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #50 : 19.08.08 - klo: 08.35 »
Ensimmäisenä, korvaa sana piip haluamallasi kirosanalla.

Asia ei suoranaisesti kuulu mulle eikä aiheeseen, mutta en malta enään pitää päätäni kiinni.

Mitä tässä seurannut pitkään, niin sä jerzi on yks piip pelle koko jätkä. Käyt joka ketjuun ja ennenkaikkea lajiin huutamassa/säätämässä jotain piip ja itse asiasta et tiedä piip vertaa. Näyttää myös siltä että joka piip laji minkä kanssa oot tekemisissä hajoaa käsiin ku käyn jauhamassa piip ja kohta koko porukka on riidassa ja ko laji kuolee siihen. Vaikka minäkään en mitään mistään tiedä, mutta sä olet ulkona kuin lumiukko.

Maksaisin hyvän summan jos sun interwep menisi rikki.

Ja jos ylläpidolla menee asso nenään, niin kyllä aikuinen mies banaanin aina kestää.

Kiitos, otan lämpimästi vastaan sinun tekstin :wink: Onhan sinulla oikeus mollata täällä ketä haluat, en minä siitä ota herneitä nenään kuules senkun jatkat tuota samaa piippiäs vaan. Ja toivotaan ylläpidolta sitä että et saa niitä banneja vaikka henkilökohtaisuuksiin menetkin.
Ei minua haittaa sitä että olen jotain saannut aikaiseksi (vaikka mistä sinä nyt niistä jotain tiedät) ja näitä hommia ollaan isolla porukalla tehty.
Hyvää päivän jatkoa sinulle JESI :wink:

Jerzi


SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Heuli

  • RIP
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #51 : 19.08.08 - klo: 08.52 »
Hyvin te vedätte! Viikon banneja kohta jaossa  :police:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #52 : 19.08.08 - klo: 09.00 »
Olisko kiinnostusta keskiviikkona siis huomenna 20.8 klo 18.00 tattiksella pitää pientä kevennystä tähän väliin jotta saataisi asiat edes alkulähteelle.
Ja kaikille HUOM minä en ole mikään tämän lajin vetäjä/päällikkö/takapiru/sääntöjen laatija, jotta ei kukaan saa taas jälleen kerran väärää tietoa.
Jerzi

PS Saa muuten onnitella synttäri sankaria :wink:
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #53 : 19.08.08 - klo: 09.06 »
 :huh:
Ei hyvän tähen...

Tämän ketjun tarkoitus on keskustella GT-autoilusta ja autoista, muistakin kuin IGT:stä

Sen lisäksi voimme miettiä halutaanko sääntöjä muokata nykyisestä johonkin suuntaan ensi kaudeksi - mihin on vielä 8 kk! Sääntöjä ei tässä ketjussa päätetä - niistä keskustellaan ja annetaan mielipiteitä. J O S sääntöjä ylipäätään edes muutetaan niin ne todennäköisesti päätetään myöhemmin ja ennen sitä niistä varmasti keskustellaan halukkaiden kesken kasvotuste jossakin, ei varmasti kuitenkaan tattiksella käyrä kädessä.

Ja tiedoksi niille joilla jo GT kalustoa on niin jos sääntöjä johonkin suuntaan muutetaan tehdään se siten, että nykyinen kalusto pysyy kilpailukykyisenä sellaisenaan.

Tulevan kauden sääntöjä ei päätetä tässä ketjussa ja tuskin missään tänä vuonna. Koitetaan nyt edes ajaa tämä nykyinen kausi päätökseen.
Old fart

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #54 : 19.08.08 - klo: 09.11 »
Aihe ilmeisesti kiinnostaa, koska tuntee nousee pintaan, hyvä niin. Pidetään kuitenkin hevoset tallissa ja palataan takaisin aiheeseen, eli pyydän kannanottoja esitettyihin "sääntöihin".

Nyt on tullut selväksi se, että ensi kaudella on olemassa IGT-sarja (ks. IGT-topikki) ja toivon mukaan sen lisäksi myös avoimempi luokka. Omasta mielestä olen edelleen sillä kannalla, että pyritään laatimaan ne "säännöt" siten, että saadaan mahdollisimman paljon autoja mukaan. Suoraan sanottuna en usko, että kovin suuria kierrosaikaeroja tulee vaikka unohdettaisiin koko moottorisääntö? Tämä tietenkin sillä edellytyksellä, että valmiilla rata-autolla ajetaan sen mukana tulevalla moottorilla, mutta krossarikonversioon mikä tahansa pata käy. Veikkaan, että tälläkään määritelmällä niitä kaikkein kireimpiä ja kalleimpia moottoreita ei paljoa radalla nähdä.

Myöskin renkaiden osalta lienee tarpeetonta rajoittaa määrää tai mallia, kunhan ajetaan tarkoitukseen tehdyillä KUMIrenkailla.

Yhteenvetona palautteen ja oman ymmärrykseni perusteella, niputtaisin tässä vaiheessa GT-luokan sääntöehdotelman seuraavasti:

- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- GT-autopaketin mukainen moottori / vaihtoehtoisesti mikä tahansa .28 tai sitä pienempi moottori, kun se asennetaan muuhun, kuin valmiiseen GT-autoon. Pakoputki vapaa.
- Polttoainejärjestelmän koko max. 150 ml
- Autossa tulee olla toimiva jarru
- Muuten auton ja moottorin virittäminen ja osien vaihto / rakentaminen vapaa.

Kisaformaatti voisi alustavasti olla se, jolla viikonloppuna ajettiin? Kokonaiskisaan laskettaisiin esim. 3 parasta sijoitusta neljästä kisasta.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #55 : 19.08.08 - klo: 09.17 »
Pekka, sanoisin noihin sääntöihin että ne ovat aivan loistavat ja noilla jos ei saada lisää kuskeja kerhoiltoihin/kisoihin niin on se kumma juttu.
Sitten jo voidaan puhua että ei laji kiinnosta sitten ollenkaan.
Tiedän että monella on vahoja M8 autoja hyllyssä ja tähän luokkaan ne ovat aivan loistavat ja vanhat väljät pannut soveltuu myös tähän luokkaan paremmin kuin hyvin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #56 : 19.08.08 - klo: 10.24 »
Täytyy nyt itsekkin vähän hämmentää tätä sangen sakeaa soppaa  :grin:

Itse ymmärrän tuon IGT-luokan olemassaolon ihan hyvin. Se on merkkiluokka ja sellaisenaan ihan OK. Jos riittää innostusta ja järjestäjiä, niin menköön sellaisenaan. Lähtökohtaisesti suomessa on kuitenkin nirkosesti harrastajia joten mitään ryhmää ei kannattaisi startissa jo sulkea pois. Toisaalta uusia luokkia viritellessä ei aina voi olla varma mikä lopullisesti ottaa tuulta. Mutta summasummarum, miksi änkeä Kyöstien sekaan, ajakaa rinnalla oma kisa ja katsokaa kumpi kantaa pidemmälle.

Itse ottaisin esimerkkiä suuresta maailmasta jossa ajetaan näitä GT/Proto kisoja ihan oikeilla autoilla joissa on seassa useamman eri luokan vehkeitä. Eli kannatan tälläistä IGT + Open-luokka lähestymistapaa, jossa vaan ajetaan noilla vehkeillä samoissa kisoissa. Jos tuntuu, että on nirkosesti osanottajia, niin laitetaan ne samaan lähtöön ja vaikka eriväriset numerotarrat, niin tietää sivullisetkin mitkä on Kyöstiluokan vehkeitä ja mitkä näitä muita. Kyöstiporukka sitten jakaa halutessaan omat palkintonsa ja open-luokka omansa ja jos ei mene pelkäksi halolla hakkaamiseksi niin yhteiskisan voittajalle joku palkinto. Pää-asia on että radalle saadaan autoja ja sitä kautta myös sitä tapahtumaa. Jonossa ajelu kun ei ole hirveän himokasta katseltavaa jos ei ole ohituksia jne.

Nyt jos lähdetään tähän "open" luokkaan, niin nuo Peitsamon säännöt on mun mielestä ihan järkevät. Tosin sillä erotuksella, että jos haluaa ajaa Open-luokkaa kyöstillä, saisi siihenkin vaihtaa sellaisen pannun kun haluaa. Luokan hengen ymmärtäisin kuitenkin olevan sen suuntainen, että näistä vanhoista krosseista saisi väännettyä kalustoa ja välttämättä kaikkein kireimpiä ratakoneita ei olisi "listoilla" ?     
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #57 : 19.08.08 - klo: 10.44 »
Omasta mielestäni Peitsamon sääntönäkemyksessä on riittävästi väljyyttä joka varmasti kasvattaa omalta osaltaan kiinnostusta. Itseäni ainakin eniten kiehtoo se että saa laittaa oman propellihatun päähän ja kasata auto. Kuten sanottua niin tärkeintä on kuitenkin pitää yleisilme GT hengen mukaisena.

Kaikki kaikessa, mikään kilpailuluokka tai miksi sitä nyt tässä vaiheessa halutaan kutsua niin ei ole mitään ellei niillä ole kilpailuja. Tätä varten on perustettava jonkin sortin pieni ryhmä ja roolitukset, jos tämä jää tekemättä on laji pelkkää huutoäänestystä. Keistä ryhmä sitten koostuu on toinen juttu...   ...ehkäpä näistä henkilöistä jotka ovat valmiita järjestämään kisoja.

Kilpailuista vielä sen verran että Raisiossa on baana jossa näitä GT autoja voi hyvin myös ulkoiluttaa. _En lupaa mitään_ (vielä) mutta on myös mahdollista pitää GT kisoja siellä. Rata on mitä mainioin ns. kumipyörille.

Luokassa on mitä ilmeisimmin imua koska PF on valmistanut korin tätä varten, on muuten hieno! Yks mulle :P
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #58 : 19.08.08 - klo: 15.26 »
Hyvä, keskustelu on saatu takaisin uomiinsa.

Olen HVoltagen kanssa samaa mieltä siitä, että ns. työryhmä pitää perustaa. Jos ei tule suurempia vastaväitteitä, voin toimia tuon ryhmän "koordinaattorina", eli kerätä ajatuksia ja ideoita yhteen paikkaan ja toisaalta pitää "sääntöjä" yllä.

Kaikki halukkaat ikään, sukupuoleen tai automerkkiin katsomatta, ovat lämpimästi tervetulleita tulevan GT Touring-luokan kehittämiseen ja myöhemmin myös mahdollisiin käytännön järjestelyihin. Ilmoittakaa halukkuudestanne osallistua minulle YV:nä tai sähköpostilla osoitteseen pekka.kuronen(ät)elisanet.fi. Ilmoittautuminen ei luonnollisestikaan velvoita mihinkään, aktiivista osallistumista ja avointa suhtautumista peräänkuulutetaan. Tämän työryhmän tehtävänä on sopia luokan säännöt, kisaformaatti ja -ajankohdat, huolehtia asiallisesta ja riittävästä tiedottamisesta sekä olla aktiivisesti auttamassa ajajia mukaan lajin/luokan pariin.

Kisoja tullaan GT Touring-sarjassa järjestämään ensi kesänä (mahdollisuuksien ja säiden salliessa kenties vielä tänä syksynäkin). Alustavassa suunnitelmassa on 3-4 kisaa. Yhteistyökumppaneita on jo alustavasti lupautunut mukaan kisoihin. Pitäisin erittäin tervetulleena ajatusta, että kisoja ajettaisiin myös muualla, kuin Tattarisuon radalla.

Ehdotan edelleen, että nuo aiemmat sääntö draftit toimisivat lähtökohtana jatkokeskustelulle, toki kaikki mielipiteet pyritään huomioimaan, joskin lopputulos on aina jonkin sortin kompromissi. Ohessa vielä nuo alustavat säännöt:

- Auton mittakaava 1:8 tai 1:7 (polttomottorikäyttöinen)
- Kumirenkaat
- Renkaat peittävä, GT-tyyppinen realistinen kori ja siihen tarkoitettu siipi
- GT-autopaketin mukainen moottori / vaihtoehtoisesti mikä tahansa .28 tai sitä pienempi moottori, kun se asennetaan muuhun, kuin valmiiseen GT-autoon. Pakoputki vapaa.
- Polttoainejärjestelmän koko max. 150 ml
- Autossa tulee olla toimiva jarru
- Muuten auton ja moottorin virittäminen ja osien vaihto / rakentaminen vapaa.

EDIT: Sääntöehdotelma on tässä vaiheessa todellakin vain ehdotelma, joka koskee kautta 2009. Tulevan kauden alkuun on vielä reilusti aikaa, joten pohditaan asiaa kaikessa rauhassa.


« Viimeksi muokattu: 19.08.08 - klo: 16.27 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #59 : 19.08.08 - klo: 15.31 »
Minä puollan tämän asian.
Minua ei sitten vedetä sitten tähän mukaan mitenkään koska kuten olette lukenneet niin jos minä olen mukana niin siihen sarjaan ei tule kuskeja, joten en ole mitenkään mukana tässä hommassa :wink: joten kaikki tähän lajiin mukaan ja säylytetään se rento ote.
Jerzi

PS Onko huomenna grillipäivä vai ei.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂