Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 914268 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Mölli

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3330 : 07.06.15 - klo: 19.33 »
GT-8 autot todennäköisesti keräävät siitepölyä radalle merkittävästi enemmän kuin ratakasit.😄
AE B6, Dex8, Ultima SC, Axial SCX10

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3331 : 07.06.15 - klo: 20.03 »
Aijaa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3332 : 07.06.15 - klo: 20.13 »
Mennääks muute vaan lauantaina kurvailee vaikka kisoja ei taida tullakaan ku ei oo kuskeja ?

Edit: meen ehkä viikollakin. Olikos tattiksen rata maanantaisin kiinni ?
« Viimeksi muokattu: 07.06.15 - klo: 20.30 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3333 : 07.06.15 - klo: 20.48 »
Voishan sitä mennä vetämään vaikka ei porukkaa olisikaan ku muutama silloin 13.6. Tattiksen rata muuten vapaasti käytössä mut tiistai on sähköpäivä eli vain sähköautot.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3334 : 07.06.15 - klo: 22.33 »
Ok. Mennään sään mukaan. Torstaina vois yrittää jos on aurinkoa. Pe on sateen mahdollisuus tällä hetkellä. Katsotaan siis.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa miksalo

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3335 : 08.06.15 - klo: 19.50 »
tiistai on sähköpäivä eli vain sähköautot.
Eikös tämä sähkö homma ole ollut aina vuorottelu perjaattella?
Vai onko siihen tullut muutoksia tällä vuosikymmenellä.
Sateiden ym. takia ainakin ennen on vuoroteltu n.15min välein.
#ARRMA TYPHON# #VXR-8# #NOVAROSSI# #V-ONE-RRR#  #FUTABA#
PITÄÄ OLLA C8       ┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3336 : 08.06.15 - klo: 21.47 »
tiistai on sähköpäivä eli vain sähköautot.
Eikös tämä sähkö homma ole ollut aina vuorottelu perjaattella?
Vai onko siihen tullut muutoksia tällä vuosikymmenellä.
Sateiden ym. takia ainakin ennen on vuoroteltu n.15min välein.

Tiistai on ollut viimeiset 5-vuotta aina sähköpäivä tattiksella eli vain sähköautot sallittu, muina päivinä sitten vuorotellaan. Ennen 2010 vuotta en tiedä käytännöistä tattiksella.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa MarcoK

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3337 : 08.06.15 - klo: 21.59 »
Tiistai on ollu Nuken sähköpäivä aiemmin, kuitenkin jo viime kaudella sovittiin, että tiistaisin voi ajaa kaikki.

Nukelle / sähköautoille pitää antaa riittävästi ajoaikaa, jos tulee porukkaa paljon ajamaan ( ei ole ollut ruuhkaa kertaakaan). Nykyisillä harrastajamäärillä kyllä mahtuu kaikki ajamaan jokaisena päivänä!

t. Marco

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3338 : 09.06.15 - klo: 14.20 »
Saako kuvat tai linkit porshen koreista?

Laittaapi mulle sposti osoitteen YV:llä, niin laitan kuvia.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3339 : 11.06.15 - klo: 06.58 »
Harmi ettei tullu gt kisaa, no onpahan nyt hieno auto jolla käydä radalla.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3341 : 11.06.15 - klo: 23.56 »
GT Worlds !! Ifmar

http://www.redrc.net/2015/06/ifmar-add-open-gt-world-cup-to-large-scale-worlds/#more-97759
Poikkeuksellisesti, laitan tähän pätkän bisnesskirjettä, jotta osoittaisin että "en ole niin fanaatikko kuin jotkut luulee" varmaan ilahduttaa sinua, kun olet rakentamassa GT-8 aktiviteettia.

"Dear Andreas:
I am sorry, I am not in a condition to travel, as I still have my problems with feet, moving with the help of rollator, not allowed to drive a car or fly. I am getting better, however. I could attend the races here and look after the TEAM. I hope all you decide in the meet, I can approve. It would have been really nice to meet you guys from the company, change ideas etc...The only "message" I would have had is to look at GT-8 on road (Modified buggys), based on X8-inspiration from TeamC GT-8 car with improved features, tuning parts ( that fit also the TeamC car) The racing class that is expanding better than nitro 1/8 on road "LMP" cars, is the GT-8 with saloon bodies.I think it would be a logical next step.Otherwise all is fine, I just hope you will be stocked with Picco parts & promotional items. Otherwise your service and support has bee fantastic.. Thank you for that !
All the best regards to you guys !  Jukka/Team Shepherd Finland

Andreas Giesa - Team Shepherd <andreas.giesa@team-shepherd.com>
11.24 (12 tuntia sitten)
Dear Jukka,
 
first of all... get well soon.
Thanks for explanation, as it now seems that July14th is also not possible for some we will decide start of next week what to do.
I will forward Patrick your GT-wish ;-) and we are happy to hear that you are satisfied with us.
 
Thank you.
Best regards  "
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3342 : 12.06.15 - klo: 10.57 »
Allright, way to go Jukka!
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3343 : 13.06.15 - klo: 00.12 »
Kävin tänää ulkoiluttaa GT8 :ia tattiksella. Edelleenkin olis gt ajoseuraa kaivannu, onneksi oli kaverina vähän nopeampi moukari LS5:llä ja vähän enemmän nopeampi henkka TP10:llä  :cool: Siistiä oli  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3344 : 14.06.15 - klo: 12.45 »
Pikkasen raskaan oloinen tuo dm1 suhteessa .21 tehoihin.

Mitenhän tuota vois keventää? 3,8kg korin ja grp renkaiden kanssa. Life akku.
Onko se tuo pillow ball ripustus joka painaa? Puskuri ja taka ilmanohjain pois ? ;)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa -Jari-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3345 : 14.06.15 - klo: 13.35 »
Pikkasen raskaan oloinen tuo dm1 suhteessa .21 tehoihin.

Mitenhän tuota vois keventää? 3,8kg korin ja grp renkaiden kanssa. Life akku.
Onko se tuo pillow ball ripustus joka painaa? Puskuri ja taka ilmanohjain pois ? ;)
Punnitsin huvikseni osia kun kasasin uutta TP-10 autoa, XRAY NT1:sen teräs pivot pallot (8kpl) on yhteensä noin 20g painavammat kuin alupallot, siitä saa varmaan vähän suuntaa. Muoviosissa tuskin on hirveästä eroa eri ripustusten välillä.
Jari Valkola
*** www.fullspeedrc.fi ** XRAY T4, ORCA ** XRAY NT1 2015, Novarossi  ***

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3346 : 14.06.15 - klo: 14.59 »
Ok. Vois kattoo jos sais 3700-3750 .. Pakissa on erilaisia palloja, pitääpä tutkailla.
Itelläkin oli vonerrr:ssa ti pallot.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3347 : 14.06.15 - klo: 15.04 »
Onks kyseessä siis dm1 vai dm1 spec? Ei toi dm1 oo julmetun pituinen ja sen takia painoakin enempi?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3348 : 14.06.15 - klo: 15.49 »
Specci, sen takia kyosho gt1 aston kori. Eli normi 330mm akseliväli.
Tässä on pystyiskarit edessä ja takana ja hiilari torni ja radiolevy joten niistä specin makaavista etuiskareista ei saa painoa pois. Se olis tietty eka juttu.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3349 : 14.06.15 - klo: 18.01 »
En tiedä auton rakenteesta, mutta oman 1/8 "Lightweight" alustani kun kasasin: Titaani pallot ripustuksiin, Ylemmät akselitapit Hiilikuitua (Hiilikuitu puikkoa eri vahvuuksina saa Ilmailukaupasta ( ent. SIL Shop), kaikki YLÄ alustaruuvit titaania, pyörien akselit eloksoitua aluminia, Alumini alustalevyä voi OIKEISTA paikoista jyrsiä ohuemmaksi jne. Minimipainoraja tulee kyllä äkkiä vastaan näillä tempuilla...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3350 : 14.06.15 - klo: 18.18 »
Osat mielellään tehdasvalmisteisia että rikkoutuneen tilalle saa uuden helposti.
Tosin treeneissä ei oo mitään hajonnut. Toi kyllä olis yks temppu ..

Mittailin painoja pikaisesti -
Korien ero 20gr
Renkaat grp 2014 vs 2012 40gr kierros
Puskurit 140gr
Kevennetyt pillow ballit edessä 20gr
Takana isot, jos vaihtais kyosho ripustukseen painoa säästyis paljon

Tosta tulis jo yli 220 gr .. No pitää ottaa noi helpot pois eka.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3351 : 14.06.15 - klo: 19.54 »
Toinen tie on tietysti pannuun lisää häkää...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3352 : 14.06.15 - klo: 21.34 »
Jep. En vaan haluaisi lisätä kulutusta isommalla pannulla. Ja ainakaan nyt en lähe ostamaan kalliimpaa pannua, tokihan tuo voisi olla paras ratkaisu..
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3353 : 22.06.15 - klo: 23.06 »
Carbon pohjalevyllä ja muilla kevennyksillä edellä mainittuna laskin että pääsis about 9-10% painon säästöön reilusti alle 3500gr. Ja vaikka etupuskurin säästäisin niin vähän päälle 3500. Tuon pitäisi tuntua jo käsittelyssäkin, katsotaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3354 : 22.06.15 - klo: 23.32 »
perusideahan on että ylhäältä kevennetän ja alustan tasossa pidetään esimerkitsi teräsruuvit. painorajahan on se tärkeä tekijä myös. Tutkippa vähän ebaysta saatavia titaani ja hilikuitu puikkoja. Niillä ainakin 1/8 nitro rata keveni todella helposti. Sitten nuo alumiiniruuvit ja titaaniruuvit- muovilevystä tehdyt komponentit ohueempaan hiilikuituun...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3355 : 22.06.15 - klo: 23.40 »
Ok

Tuo pohjalevy on tietysti suurin tekijä

Korikin voisi olla kevyempi mutta se onkin muutos jota en halua tehdä

Takatuuppii olis vieläkin kevyempi mutta saattaa tuntua liikaa ajettavuudessa, oikeastaan aivan varmasti ihan liikaa.

Magnesium jäähdytyskansia on vaikea löytää? Voisin ostaa jos jollain on novarossiin sopiva esim RBltä

Kuinkahan kevyen tästä saisikaan .. ;)

« Viimeksi muokattu: 22.06.15 - klo: 23.44 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3356 : 23.06.15 - klo: 00.27 »
Ei pahalla mutta väitän että autosi Mika toimoi vaikka otat rungosta se 500gr.
Pehmeempää rengasta ja kenties pehmennät alustaa.
Löpön säästöä varmasti tulee ja voimansiirrolle ei yhtä kova.
Tää on niin ikuisuus kysymys jota kukaan ei pysty kertomaan koko totuutta.
Ainoa ongelma minkä minä näen on tuo lämpö juttu koneella ja rungon kulutus kestävyys.
Unohda titaanihiilikuitu tapit. Vantit toimii.
Tit ruuvit mugenilta tai ????
Jerzi
« Viimeksi muokattu: 23.06.15 - klo: 08.58 kirjoittanut jerzirccar1 »
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3357 : 23.06.15 - klo: 08.21 »
Näin on tarkoituskin. Rungosta vaan.
Ja muuta pientä kuten just renkaat.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3358 : 23.06.15 - klo: 12.49 »
Näin on tarkoituskin. Rungosta vaan.
Ja muuta pientä kuten just renkaat.
Yksi asia joka mulle on valjennut aikapäiviä sitten: tekee sellaisia muutoksia jotka voi "perua" eli mennä takaisin aikaisempaan setuppiin. Jos alat jyystämään alustaa: 1) se kevenee väärästä paikasta, painopiste nousee. 2) se todennäköisesti heikentä autoa oleellisesti.
Lähden noihin ruuveihin ja kevyempiin linkkeihin jne. koska ne voi vaihtaa takaisin. Sitten, kestävyydestä:
Mitä sillä on väliä jos siipeen saatuaan auto rikkoutuu "vähän tai paljon", kun kuitenkin ajo loppuu siihen. Skaabaminen on sellaista että välillä ajetaan , sitten taas mekataan...
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3359 : 23.06.15 - klo: 13.34 »
Jos palaisi tuohon "bensa/kipinä" moottoriin, olikohan se toisessa juonteessa... Kyllä tutkisin toista mahdollisuutta: Muuttaa 21 mylly DIESELIKSI ! Ihan iisi homma, toinen kansi ja toiset letkut tankkiin. Kovat puristukset kyllä ja vähän ottaa startterin päälle. Mutta jos Traxxas 3,3 konversio lähtee käyntiin niin miksi ei 21 mylly. FAKTAA Täällä:  http://www.davisdieseldevelopment.com/about_davis_diesel.htm

Tsekkaa tuo kansi ja sitten kestävämpi kiertokanki. Samalla kun sellaisen "Customoidun kangen" teettää, samalla tekisi sellaisen jossa on alapäässä neulalaakerit. ei ole senjälkeen niin herkkä kulumiselle eikä voitelullle nuuka. Jos haluat lisätietoa, käydään keskustelua YV:llä,Tekijöitä kyllä löytyy, jos ei lähempää niin UKRAINASTA.
« Viimeksi muokattu: 23.06.15 - klo: 14.23 kirjoittanut raddaddy »
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa