Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 913896 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #90 : 22.08.08 - klo: 13.15 »
Hokelle tiedoksi kun otit asian esille että Kyosho on palkinnut molemmissa kisoissa vähintään kolme parasta, Joonaskin sai pari vastarinakut vaikka ajoi ofnalla (4. sija) ja samoin Ari sai GRP rengaskierroksen (arvo 46eur) ja pikeepaidan (vaikka käyttöä ei ehkä olekaan). Nämä ovat pieniä palkintoja mutta eipä ollut 25eur osallistumismaksuakaan (maksoi 0eur) ja Kyosho kustansi kaikkien osallistujien kierroslaskennan. Jälkimmäisessä kisassa paras kyosho kuski sai lisäksi ~300eur sähkö rata-auton ja osallistuminen maksoi hänelle 0 euroa (en siis minä). Tulevasta ei kannata puhua, mutta tämä siis tämän kesän kisojen osalta tähän asti. Helppo on dissata, tekeminen on toista. Nyt jätän tämän topikin muiden haltuun.  :lipsrsealed:  :lipsrsealed:

Loistavaa...
En dissannut yhtään jos minua tarkoitit.
Ehdotukset, näkemykset yms on vain keskustelua... ei dissiä, saati tis**ä.

Mikäli Kyosho tosiaan noin toimii ja vieläpä jatkossakin ilman merkkirajoitusta niin homma on loistava, eikä silloin voi kuin kehuja antaa.

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #91 : 25.08.08 - klo: 12.02 »
Tässä on yksi monista viime kisan palkinnoista, Kyosho TF-5.

Ei voi muuta sanoa kun iso kiitos Pro-Shopille tämän vielä lapsen kengissä olevan uuden luokan tukemisesta. Molemmissa kilpailuissa palkinnot ovat olleet enemmän kuin hienot.



Nyt autossa on alla drifting renkaat ja kylkimyyryä on vedelty pitkin parkkiksia, loistava setti. Tässähän sitä on ihan innostunut tästä driftingtouhusta.
Old fart

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #92 : 25.08.08 - klo: 12.47 »
Jokkissääntö moottoreihin.

Saat ajaa millä haluat, mutta kisan jälkeen jos joku haluaa, niin saa ostaa sun autosta moottorin pilleineen vaikka 150Eurolla. Rajaa 700Euron ratasuihkumoottorit aika tarkasti pois..

-A-

Aika mielenkiintoinen ehdotus. Voisiko tämä ihan oikeasti toimia?
Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #93 : 25.08.08 - klo: 13.11 »
Jokkissääntö moottoreihin.

Saat ajaa millä haluat, mutta kisan jälkeen jos joku haluaa, niin saa ostaa sun autosta moottorin pilleineen vaikka 150Eurolla. Rajaa 700Euron ratasuihkumoottorit aika tarkasti pois..

-A-

Aika mielenkiintoinen ehdotus. Voisiko tämä ihan oikeasti toimia?
On oikeasti... Tuo lunastushinta pitäisi kuitenkin olla sellainen, että sillä saa varmasti uuden vastaavan tilalle. Tämmöinen sääntö toisi ehkä mielenkiintoisia lisäkäänteitä kilpailukauteen...
Old fart

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #94 : 25.08.08 - klo: 13.28 »
Ei se sääntö voi olla niin että sillä lunastus summalla saisi uuden samanlaisen tilalle...
Eihän kukaan muuten lunasta voittahan moottoria kun uudenkin saa kaupasta.

Vaan nimenomaan se lunastus summa pitää olla pienempi ja esim vaikkapa 100e jolloin se todellakin rajaa ne kalliit moottorit pois.
Mikäli lunastus summa olis korkeempi niin se ei sillon rajais esim OS vspec moottoria pois koska ero olis liian pieni uuden hintaan nähden.

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #95 : 25.08.08 - klo: 13.31 »
Lunastushinnaksi RTR-moottorin normaali listahinta. Näin rajautuis kalliimmat öky-moottorit kisoista pois.

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #96 : 25.08.08 - klo: 13.34 »
tere. sori että tunkeilen tänne :D  mutta onko kyoshon inferno gt hyvä driftin auto??  ja kertokaa autosta enemmän ku itellä ois hakusessa .. kertokaa myös miten tolla kyosho inferno gt:llä pääsee driftin kisoihin siis "oikeisiin" kisoihin??

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #97 : 25.08.08 - klo: 13.37 »
Ei se sääntö voi olla niin että sillä lunastus summalla saisi uuden samanlaisen tilalle...
Eihän kukaan muuten lunasta voittahan moottoria kun uudenkin saa kaupasta.

Vaan nimenomaan se lunastus summa pitää olla pienempi ja esim vaikkapa 100e jolloin se todellakin rajaa ne kalliit moottorit pois.
Mikäli lunastus summa olis korkeempi niin se ei sillon rajais esim OS vspec moottoria pois koska ero olis liian pieni uuden hintaan nähden.
No joo, mutta onko sekään sitten reilua, että joku ostaa sun liki uudesta RTR autosta 150-180e maksavan moottorin 100e ja laittaa sen sitten 130e myyntiin palstalle? Ite joudut sitten ostamaan uuden - käypi kisat kalliiksi. Lunastussumma pitäisi siis olla sellainen, että se kattaisi ainakin noi RTR moottorit.

Eiköhän tuo jokkisideakin perustu siihen, että jos jokin auto on erityisen hyvä voi sitä sitten ostaa - ei siihen, että saat halvalla.
Old fart

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #98 : 25.08.08 - klo: 13.39 »
tere. sori että tunkeilen tänne :D  mutta onko kyoshon inferno gt hyvä driftin auto??  ja kertokaa autosta enemmän ku itellä ois hakusessa .. kertokaa myös miten tolla kyosho inferno gt:llä pääsee driftin kisoihin siis "oikeisiin" kisoihin??
Asiallinen kysymys - mutta väärässä ketjussa. Kokeileppa onnea Infeno GT:n omassa ketjussa - täällä!
Old fart

Poissa Timitri87

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #99 : 25.08.08 - klo: 13.40 »
kiitos mikko L

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #100 : 25.08.08 - klo: 15.00 »
Ei se sääntö voi olla niin että sillä lunastus summalla saisi uuden samanlaisen tilalle...
Eihän kukaan muuten lunasta voittahan moottoria kun uudenkin saa kaupasta.

Vaan nimenomaan se lunastus summa pitää olla pienempi ja esim vaikkapa 100e jolloin se todellakin rajaa ne kalliit moottorit pois.
Mikäli lunastus summa olis korkeempi niin se ei sillon rajais esim OS vspec moottoria pois koska ero olis liian pieni uuden hintaan nähden.
No joo, mutta onko sekään sitten reilua, että joku ostaa sun liki uudesta RTR autosta 150-180e maksavan moottorin 100e ja laittaa sen sitten 130e myyntiin palstalle? Ite joudut sitten ostamaan uuden - käypi kisat kalliiksi. Lunastussumma pitäisi siis olla sellainen, että se kattaisi ainakin noi RTR moottorit.

Eiköhän tuo jokkisideakin perustu siihen, että jos jokin auto on erityisen hyvä voi sitä sitten ostaa - ei siihen, että saat halvalla.

Jos uusi RTR moottori maksaa 180Eur? (en tiedä), niin hinta pitää olla sellainen, mikä on käypä hinta yhden kisan ajetulle RTR moottorille. Itse arvostaisin sellaisen esim 140Euron tasolle, jos se olisi kisan voittajamoottori. Samoin, jos itse olisin voittanut juuri kilpailun RTR moottorilla, ei minua juurikaan harmittaisi, jos saisin 40Euron välirahalla uuden tilalle. Uusi on kuitenkin uusi.

Kokemukseni on osoittanut, että käytettyä krossikonetta, vaikka on kulkeva yksilö ja varmasti kunnossa, on aika vaikea myydä eteenpäin vapailla markkinoilla yli 150Eurolla. En ymmärrä miksi siitä haluaisi joku maksaa GT-luokan kisan jälkeen yhtään enempää.

Toki esim tällaisen voisin ostaa mielelläni vaikka 180Eurollakin:
http://www.the-border.com/product.php?productid=26174&cat=524&page=1

-A-

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #101 : 25.08.08 - klo: 15.03 »
Mikon kanssa samaa mieltä, minusta tuo Jokkisidea moottorin säätelyn osalta on jalostamisen arvoinen ajatus! On esim. joitain .21 moottoreita joita voisi saada kotimaisilta kauppaalta reilusti alle satasen hintaan ja varaosat ovat halpoja.. Jos tällaisen moottorin saa ostaa 150:llä pois niin tuskin kauppa kauheesti käy. Tilanne on varmasti täysin eri jonkun OS Speedin osalta jota tuskin lähtee väljänäkään istuttamaan autoon, koska riski sen menettämiseksi 150:llä on iso.
Kunhan tuo sopiva hinta, 150-220e, löytyy niin kannatan ajatusta! IGT luultavasti kulkee hienosti tuolla alle huntinkin koneella.
Tämä on (ainoa) tapa jolla noviisitkin pidetään mukana, niin etteivät jätä hommaa ekan kisan jälkeen, ja sehän ei ole tarkoitus vaan maksimoida osallistujien määrä kisa toisensa jälkeen.
« Viimeksi muokattu: 25.08.08 - klo: 15.22 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #102 : 25.08.08 - klo: 15.36 »
Ja luonnollisesti osto-oikeus on vaan niillä kuskeilla, ketkä ovat ko. kisassa olleet ajajana mukana. Uskoisin, että rahan "tekeminen" tällä konstilla ei ole kisaajilla ensimmäisenä mielessä.

Mielestäni lunastushinta voisi olla hieman kalliimpi, kuin uusi RTR-pannu --> luokkaa 150 - 170 euroa. Omalla kohdalla ainakin harmittaisi, jos juuri hyvin sisäänajetun koneen joutuu myymään alle "omakustannushinnan". Toisaalta esim. muutaman gallonan ajetun V-Specin möisin mielelläni tuohon hintaan.
Flying Calacucco

Poissa Mikko L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Full Speed RC
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #103 : 25.08.08 - klo: 15.46 »
Kokemukseni on osoittanut, että käytettyä krossikonetta, vaikka on kulkeva yksilö ja varmasti kunnossa, on aika vaikea myydä eteenpäin vapailla markkinoilla yli 150Eurolla. En ymmärrä miksi siitä haluaisi joku maksaa GT-luokan kisan jälkeen yhtään enempää.

-A-
Niin, ei kai tämmöisen säännön idea ole myöskään toimia "kauppapaikkana", tai ostajien ehdoilla, vaan osaltaan estää kalliiden moottoreiden käyttöä. Eli ei sillä lunastushinnalla sinänsä tarvitse olla "järkeä".

Onhan tämä ajatus miettimisen arvoinen, mutta palveleeko se sitten kuitenkaan tässä tapauksessa tarkoitustaan?

Ameriikassa olivat koonneet listan joistain moottoreista ja lisäksi ovi oli raollaan muillekin moottoreille kilpailun katsastajan toimesta. Uskoisin, edelleen, että jonkun sortin lista toimisi parhaiten. Itse listan tekeminen sitten kuitenkin vaatii työtä ja aina siitä jää pois just se moottori mitä joku olisi halunnut käyttää...

Itse en ole myöskään täysin vapaan moottorin kannalla, koska silloin ne piirtää joilla on liitua ja aloittelijat jäävät jalkoihin oli sitä liitua tai ei! Voi olla, että jos osallistujia olisi vähän, vapaampikin määritelmä toimisi, mutta se on mielestäni väärä lähtökohta.

Kun näitä sääntöjä mietitään, minun mielestä olisi hyvä:

- GT-luokkaa ajatella omana itsenäisenä ja kasvavana luokkana, ei M8-kuskien jäähdyttelyluokkana, ts.
- Säännöt pohjautuvat myynnissä oleviin GT-autoihin, ei toissakauden M8-raatoihin
- Moottorit ovat RTR-paketeista tai vastaavia, jälleen ei vanhoja väljiä .21 kisapannuja
- GT-luokassa on kyse muustakin kuin kierrosajoista ja huippunopeudesta. Autotkin näyttää autoilta ei buggyiltä tai truggyiltä.

Jos heti alkuun luodaan väljät, ehkä juuri nyt, hyvin palvelevat säännöt, tilanne muuttuu heti kun luokka kasvattaa suosiotaan. Silloin kun kaikki ei mahdu A-finaaliin alkaa kilpavarustelu. Jos säännöt sallivat juuri esim kaikki moottorit, niin joku ostaa sen kalliin novarossin yllä olevasta linkistä ja muut seuraa perässä.

Toisin sanoen säännöt pitäisi pystyä luomaan siten, että ne kestävät luokan kasvun ja pitää yllä luokan mielenkiintoa. Tottakai sääntöjä joutuu ja pitääkin hienosäätää kehityksen mukana vuosien saatossa, mutta ei tietenkään kesken kauden.
Old fart

Poissa Anzelmi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #104 : 25.08.08 - klo: 16.16 »
Aina joku hullu löytyy porukasta joka ostaa kireimmän koneen mitä markkinoilta saa.
Siis jos säännöissä ei ole jotain rajoitusta moottorin suhteen.  :cool:

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #105 : 25.08.08 - klo: 17.09 »
Ameriikassa olivat koonneet listan joistain moottoreista ja lisäksi ovi oli raollaan muillekin moottoreille kilpailun katsastajan toimesta. Uskoisin, edelleen, että jonkun sortin lista toimisi parhaiten. Itse listan tekeminen sitten kuitenkin vaatii työtä ja aina siitä jää pois just se moottori mitä joku olisi halunnut käyttää...

.. ja sitäkin kannattaa pohtia valmiiksi että myös sen satasen moottorin saa dremelin kanssa kulkemaan oikeesti kovaa, ainakin vähän aikaa. Jos moottoreita on listalla useita, niin menee mahdottomaksi valvoa sitä ettei rakenteellisia muutoksia saa tehdä. Yhden moottorimallin kohdalla se vielä onnistuu kohtuullisen hyvin.

Viime talven "Tamiya Mini"-merkkiluokassa moottorisääntö toimi hyvin. Se on se mikä se on ja siihen ei kosketa!!

-A-

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #106 : 25.08.08 - klo: 17.19 »
Kun näitä sääntöjä mietitään, minun mielestä olisi hyvä:

- GT-luokkaa ajatella omana itsenäisenä ja kasvavana luokkana, ei M8-kuskien jäähdyttelyluokkana, ts.
- Säännöt pohjautuvat myynnissä oleviin GT-autoihin, ei toissakauden M8-raatoihin
- Moottorit ovat RTR-paketeista tai vastaavia, jälleen ei vanhoja väljiä .21 kisapannuja
- GT-luokassa on kyse muustakin kuin kierrosajoista ja huippunopeudesta. Autotkin näyttää autoilta ei buggyiltä tai truggyiltä.
 sääntöjä joutuu ja pitääkin hienosäätää kehityksen mukana vuosien saatossa, mutta ei tietenkään kesken kauden.

Tämä on mielestäni hyvä kohta. Pitää miettiä mitä luokalta halutaan. Ne kaksi asiaa että aloittelevan kaverin RTR auton pitää olla tasaväkinen ja se että saa ajaa kovaa isotehoisella kisavehkeellä eivät vain toteudu samassa luokassa.

-A-

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #107 : 25.08.08 - klo: 17.47 »
Tässä vääntöä seuranneena heitän omat mielipiteet kehiin, kun tarkoitus olisi myös tuleviin kisoihin osallistua.
 
Jos halutaan oikeasti aloittelija-ystävällinen luokka, niin silloin pitäisi sallia ainoastaan RTR-paketin mukana tulevat konemallit.
Moni aloittelija ei välttämättä ole innokas ostamaan heti uutta "tehokkaampaa" moottoria, että pysyisi muiden kyydissä radalla vaikka ajotaitoja ei välttämättä ole, mutta silti pitää olla kalusto että pystyisi edes teoriassa päihittämään toisen jolla on se "tehokkaampi" kone.
 
Myös koneen myyminen kisan jälkeen ei tee luokasta aloittelija ystävällistä, vaikka tarkoitus on selvästi karsia nuo tehokkaimmat moottorit pois.
Tuskin kovin moni on halukas ajamaan kisaa, jonka jälkeen voi joutua myymään moottorin-->hankkia uuden ja taas viettää aikaa radalla koneen sisään-ajon merkeissä?
 
Eikös tarkoitus ole ajaa, eikä vaihtaa moottoria ja sisäänajaa niitä? 
 
Sitten renkaiksi voisi mielestäni sallia yksi/kaksi eri rengastyyppiä, sellaiset joita saa kauppiaalta 100% varmasti sekä on kulutus-kestävyydeltä sekä hinnaltaan edullisia?
 
Itse en ole siis metriäkään vielä ko.luokan autolla ajanut, tarkoitus olisi heti kun saan auton nippuun.
Mutta tuollaiset mietteet tuli itselleni, kannattaa miettiä haluaako luokasta täysverisen kilpaluokan, vai aloittelija-ystävällisen luokan missä ei pipokiristä ja meno on rentoa :)
 
-Sami

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #108 : 25.08.08 - klo: 18.02 »
Aina joku hullu löytyy porukasta joka ostaa kireimmän koneen mitä markkinoilta saa.
Siis jos säännöissä ei ole jotain rajoitusta moottorin suhteen.  :cool:

Niin mitäs sitten jos on halua ja rahaa ostaa se hiukan kalliimpi kone. :huh: Yleensä nuo hiukan kalliimmat moottorit myös toimivat vaan paremmin ja on joskus myös hiukan pidempi ikäinen myös ja helpompi myös saada varaosia, jos verrataan noihin halpoihin koneisiin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #109 : 25.08.08 - klo: 18.05 »
Tässä vääntöä seuranneena heitän omat mielipiteet kehiin, kun tarkoitus olisi myös tuleviin kisoihin osallistua.
 
Jos halutaan oikeasti aloittelija-ystävällinen luokka, niin silloin pitäisi sallia ainoastaan RTR-paketin mukana tulevat konemallit.
Moni aloittelija ei välttämättä ole innokas ostamaan heti uutta "tehokkaampaa" moottoria, että pysyisi muiden kyydissä radalla vaikka ajotaitoja ei välttämättä ole, mutta silti pitää olla kalusto että pystyisi edes teoriassa päihittämään toisen jolla on se "tehokkaampi" kone.
 
Myös koneen myyminen kisan jälkeen ei tee luokasta aloittelija ystävällistä, vaikka tarkoitus on selvästi karsia nuo tehokkaimmat moottorit pois.
Tuskin kovin moni on halukas ajamaan kisaa, jonka jälkeen voi joutua myymään moottorin-->hankkia uuden ja taas viettää aikaa radalla koneen sisään-ajon merkeissä?
 
Eikös tarkoitus ole ajaa, eikä vaihtaa moottoria ja sisäänajaa niitä? 
 
Sitten renkaiksi voisi mielestäni sallia yksi/kaksi eri rengastyyppiä, sellaiset joita saa kauppiaalta 100% varmasti sekä on kulutus-kestävyydeltä sekä hinnaltaan edullisia?
 
Itse en ole siis metriäkään vielä ko.luokan autolla ajanut, tarkoitus olisi heti kun saan auton nippuun.
Mutta tuollaiset mietteet tuli itselleni, kannattaa miettiä haluaako luokasta täysverisen kilpaluokan, vai aloittelija-ystävällisen luokan missä ei pipokiristä ja meno on rentoa :)
 
-Sami

Eli noilla sinun säännöillä karsitaan aika moni kuski samantien pois, esim minut ja Jonnin koska meidän autojen mukana ei tullut moottoria lainkaan mukana.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #110 : 25.08.08 - klo: 18.17 »
Ja luonnollisesti osto-oikeus on vaan niillä kuskeilla, ketkä ovat ko. kisassa olleet ajajana mukana. Uskoisin, että rahan "tekeminen" tällä konstilla ei ole kisaajilla ensimmäisenä mielessä.

Ja vielä siten että kun lunastus oikeus on vain kisoihin osallistuneilla niin on vielä lunastusoikeus järjestys.
Eli tuloslista käänteisessä muodossa.

A finaalin jälkeen on se niin sanottu protestiaika joka voi olla esim 15-30 minuuttia... mikä nyt sitten hyväksi todetaankaan.
Tänä aikana on porukalla mahdollisuus käydä katsomassa voittaja auto ja siis varsinkin se moottori.
Saman ajan sisään on myös käytävä laittamassa nimi paperiin mikäli on halukas moottorin hankkimaan.
Ajan päätyttyä katsotaan kuka näistä nimensä listaan laittaneista on sijoittunut huonoiten ja moottori menee hänelle.

Näin ainakin taataan aloittelevalle kuskille hyvät mahdollisuudet...

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #111 : 25.08.08 - klo: 18.19 »
Älä sure Jertsi konetta, hommataan sinulle tehokone tähän luokkaan, melkein ilmaisiksi, 108,00€.
Nimittäin Samurai 521. Ottaa yli 40 000 kierrosta ja on sekä hinnaltaan että kooltaan varmasti hyväksyttävä. Joten lopeta marinat!
t. Ropsan
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #112 : 25.08.08 - klo: 18.22 »
Älä sure Jertsi konetta, hommataan sinulle tehokone tähän luokkaan, melkein ilmaisiksi, 108,00€.
Nimittäin Samurai 521. Ottaa yli 40 000 kierrosta ja on sekä hinnaltaan että kooltaan varmasti hyväksyttävä. Joten lopeta marinat!
t. Ropsan

Minähän en narise, minulla on jo kone valmiina, ei muuta kuin kone käyntiin ja menoksi mutta sitä en myy tuohon hintaan pois mihin ollaan kaavailemassa, sen verran luotettava/tehokas peli on ollut että kisat jää siltä pois.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #113 : 25.08.08 - klo: 18.30 »
Noniin noniin, tästä syystä juuri!!!!
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #114 : 25.08.08 - klo: 18.31 »
Noniin noniin, tästä syystä juuri!!!!

Sori, mistä syystä :huh:
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa ropsan

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #115 : 25.08.08 - klo: 18.33 »
"tehokas peli on ollut että kisat jää siltä pois."
Luotettu R/C-laakeri- ja ilmansuodatinkauppa.
JP-NitroRacing

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #116 : 25.08.08 - klo: 18.36 »
"tehokas peli on ollut että kisat jää siltä pois."


Joo kiitos, otan jo vastaan voittajan maljan :p
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #117 : 25.08.08 - klo: 19.49 »
Jaaha, siinä taas voittaja ennenkuin metriäkään ajanut. Näinhän oli ennen viimestä GT kisaakin sun mielestä, ennustit voittajan, toisin kävi. Voisitko pysyä edes vähän aiheessa, tässä ei nyt ole kyse sinusta vaan tämän luokan moottorisäännöistä.


---

Sinänsä hauska homma että Sami S on täsmälleen samaa mieltä mun kanssa ja mitä olen koko kesän sanonut mitä moottoreihin tulee!!!!
vrt. kisakutsu

Halvoista koneista Infinity on varmasti hyvä lisä/vaihtoehto tähän luokkaan.

Renkaista Sintec ja GRP ovat hyviä tähän luokkaan, ja varmaan myös HN. Kaikilla on 100% saatavuus ja about sama hintakin.
« Viimeksi muokattu: 25.08.08 - klo: 19.57 kirjoittanut Mika R »

Poissa bluebeetle

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
    • Rc-offi.net
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #118 : 25.08.08 - klo: 21.02 »
Mielenkiintoista keskustelua, täytyy myöntää.

Moottoriasia lienee muutaman sivun perusteella vaikein pähkinä, siinä varmaan on vaan pakko listata tietyt sallittavat ja pitäytyä niissä. Mielestäni perussääntönä tuo vetostartillisuus on kuitenkin hyvä, sanokoot "pro" kuskit mitä sanovat. Käsittääkseni kireimpiä myllyjä ei edes saa vetostartilla, ja siinähän nuo olisi rajattu pois. Myös jonkinlainen listahintaraja lienee järkevä, 170 euroa esimerkiksi.

Ja kyllä, minullakin on jo kauan poltellut tuommoinen pirssi, GTP:n omistajaksi jo kerran melkein ajauduin mutta rahat menivätkin sitten muuhun..

Täällä olisi tuo Tykkimäen ratakin aivan vieressä...  :mrgreen:
Xray T3´11 , T3´12 , T4 + muutama muu

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #119 : 25.08.08 - klo: 21.58 »
RB TM728:ia saa (vain) vetostartilla, mutta pääpiirteissään olen samaa mieltä, siksi tätä vetostartillisuutta joskus ehdotin myös. Se olis tuonut linjaa. Tosin ei ehkä kauhean hyvä, koska on halpoja koneita ilman roto/vetostarttia, myös kotimaassa. starttiboksin hankinta nostaa vähän kuluja, mutta on muuten iso plussa joten suosittelen kaikille.