Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 913866 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #360 : 11.02.09 - klo: 11.03 »
No nih,

nyt kun tämäkin TORSTI on herännyt kiven kolosta ja panostanut kalustoon niin tulee tässä lajiryhmälle pienen pieni kysymys....

vai elääkö se lajiryhmä minkä syksyllä perustitte?

Oletteko saaneet mitään valmiiksi tai ees paperille? kilpailukalenteria? sääntöjä? mitään?

t: Juska

Jenkkisaitilta kopioitua aiheeseen liittyen.

Lainaus
Also just to let everyone know that we will be having the GT class as one of the classes this year as the ROAR sedan Nationals. Granted this will be a exhibition class but it will be a great step foward to making this class an official ROAR class. If everyone remembers this is how monster truck started out. More info will be coming soon along with rules for the class.

If you didn't know this years Nats. is an IFMAR Worlds qualifier so it should be well attend by the manufacturers. This being said it might not be out of the question that a few factory guys might be throwing a box stock IGT.

Jos joku kaipaa suomennosta, niin suurinpiirtein näin:
- GT luokkaa ajetaan jenkeissä tpkymppi -luokan ohella näyteluokkana
- kirjoittajan mukaan tärkeä askel, koska näin jenkeissä alkoi myös monsteri -luokka (jota meillä suomessa ei koskaan syntynyt) ja josta tuli myöhemmin virallinen "ROAR" luokka
- lähiaikoina tulee tätä (ROAR luokkaa) vastaavat säännöt
- Jenkkien kansallisesta (tpkymppi) sarjasta valitaan maan parhaat edustamaan IFMAR kisoissa. Täten kirjottaja kaavailee että myös valmistajat ovat hyvin edustettuina GT luokassa. Silti ei ole lainkaan mahdotonta, että factory kuskit ajavat "suoraan paketista" Inferno GT autoilla
« Viimeksi muokattu: 11.02.09 - klo: 11.52 kirjoittanut Mika R »

Poissa jonde_sorone

  • Veteraani
    • Profiili
    • Miniveneilijät - Pääkaupunkiseudun hallitseva RC veneseura
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #361 : 11.02.09 - klo: 11.38 »
voiko igt:llä kisata vaikka olen vaihtanut motin, pillin, käyrän, servot, vastarin, akun ja tankin?? onko niille mitään vakio luokkaa??
Kone: 1090T BE, CH IV Formula, 8gt 1600 CL7, HD5970, NH-D14
RC: 42" Arrowshark Flying Dragon kopio 26cc Zenoah viri, faluga 140 stock, VS1 mod CMB, TS3 mod OS, FG MT 29cc CY

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #362 : 11.02.09 - klo: 14.51 »
voiko igt:llä kisata vaikka olen vaihtanut motin, pillin, käyrän, servot, vastarin, akun ja tankin?? onko niille mitään vakio luokkaa??

Kesällä ajetaan vissiin 3 eri luokkaa näille 1/8 krossi pohjaisilla autoilla eli IGT ja sitten tuo luokka missä on noita hiukan pidemmällä rungolla olivia GT autoja esim DM1 ja sitten kesällä järjestän ainakin 3 kisaa mikä on OPEN luokka vain muutamilla säännöillä höystetty luokka jotta saadaan mah paljon kuskeja kisaan.
Jerzi

PS Tuolla autolla tuskin pääset IGT luokkaan mutta noille 2 toiselle pääset.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #363 : 11.02.09 - klo: 15.29 »
oletko muuten jerry mukana vai jääkö väliin kuten viime kesänä?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #364 : 11.02.09 - klo: 15.51 »
Kesällä ajetaan vissiin 3 eri luokkaa näille 1/8 krossi pohjaisilla autoilla eli IGT ja sitten tuo luokka missä on noita hiukan pidemmällä rungolla olivia GT autoja esim DM1 ja sitten kesällä järjestän ainakin 3 kisaa mikä on OPEN luokka vain muutamilla säännöillä höystetty luokka jotta saadaan mah paljon kuskeja kisaan.
Jerzi

On kyllä jokseenkin pomminvarmaa, ettei GT-populaatio elätä kolmea eri sarjaa.

Mitä GT-8 "luokkatoimikunnan" tilanteeseen tulee, on asian status lyhyesti seuraava:

- Tekniset säännöt on sovittu, mutta niitä ei ole kirjoitettu puhtaaksi
- Kisakalenteriksi on kaavailtu LS-5 kisalenterin mukaista sarjaa, jota ei ole vahvistettu
- Lisenssiasia ratkeaa edellisen kohdan mukana.

Puhtaaksikirjoittajaa on "kovisteltu", jotta säännöt saataisiin mahdollisimman pian kaikkien nähtäville. Mitään suuria yllätyksiä ei kuitenkaan ole odotettavissa, vaan konsepti tullee olemaan kokolailla sen mukainen, mitä tässäkin ketjussa on aiheesta aiemmin kirjoitettu. Perusidea tulee siis olemaan se, että ajetaan "suoraan laatikosta"- kokoonpanolla ja tekniikalla, joitakin vähäisiä muutoksia sallien. GT-8 luokan autoiksi (luokan nimestä huolimatta) tullaan kelpuuttamaan myös vastaavat 1:7 mittakaavan autot.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #365 : 11.02.09 - klo: 16.34 »
Kiitos Pekka. Siinähän sitä valoa tuli raadiltakin ja linjassa aiemmin puhutun kanssa.
M Laitisen kanssa keskusteltiin tuosta moottorisäännöstä aiemmin tänään. Jätän sen auki siihen asti kun puhtaaksikirjoitetut säännöt tulevat.

IGT kisalle saattaa olla tämän GT virallisen luokan ulkopuolelta kysyntää , koska siellä on tarkoitus ajaa eri puolilla maata tarkoitusta varten rakennetulla radalla, paikoissa joissa ei ole kiinteää asfalttirataa tyyliin "street racing". Kisan järjestää Kyosho ja asia on heidän käsissään. Näinhän tekee esim. Kyosho Japani. Tämä on tarkoitettu erityisesti ensikertalaisille, jossa factory kuskit ovat auvustamassa, eivät yksistään kisaamassa.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #366 : 12.02.09 - klo: 00.52 »
Peitsamo kirjoitti.
On kyllä jokseenkin pomminvarmaa, ettei GT-populaatio elätä kolmea eri sarjaa.

No minähän just kirjoitin että varmasti 3 eri luokkaa tulee olemaan eli.

Igt kyosho pelit

GT jossa esim DM1

Open luokka missä lähes kaikki on vapaata ja niitä kisoja ajattelin järjestää kesän mittaan muutama ja siihen on tervetulleita yllä mainitut autot myös.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #367 : 17.02.09 - klo: 15.07 »
- Tekniset säännöt on sovittu, mutta niitä ei ole kirjoitettu puhtaaksi
- Kisakalenteriksi on kaavailtu LS-5 kisalenterin mukaista sarjaa, jota ei ole vahvistettu
- Lisenssiasia ratkeaa edellisen kohdan mukana.
Joo tiedän että on vielä pakkasta mutta, ois ihan kiva tietää kilpailukalenteri niin vois kuvioida hieman tulevaa kesää.
Niin ja säännötkin ois ihan kiva nähdä niin näkis tarviiko edes osallistua ko. uokan kisoihin.

Yks juttu mikä kiinnostaa varmasti kaikkia että, kuinka monta osallistujaa kyseiseen "sarjaan" olisi.
Racers Group Finland Team

Poissa Jonni

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #368 : 17.02.09 - klo: 15.16 »
LS5 SM kalenteri löytyy AKK:n sivuilta.

30.-31.5.09      LS-5 SM      PA     SM     2     ETELÄ-POHJANMAAN UA (Radasta ei tietoa)
7.6.09      LS-5 SM      PA     SM     8     UUDENMAAN AUTOURHELIJAT (Tattarisuo)
12.7.09      LS-5 SM      PA     SM     8     RIIHIMÄEN URHEILUAUTOILIJAT (Hyvinkää)
29.8.-30.9.09      LS-5 SM, TP-10 SM      PA     SM     6     KYMEN PIENOISAUTOKERHO (Kouvola)
« Viimeksi muokattu: 17.02.09 - klo: 15.20 kirjoittanut Jonni »

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #369 : 17.02.09 - klo: 15.33 »
Jonni...

Boldasin tuon siksi kun siinä lukee notta jota ei ole vahvistettu

Tai sitten olen ymmärtänyt tuon väärin.... tarkoittaako se että kisat ajetaan LS-5:n mukana joiden sarjaa ei ole vahvistettu

VAI

On suunniteltu ajettavaksi LS-5:n kanssa jota ei ole vahvistettu... että voidaan ajaa samoina päivinä
Racers Group Finland Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #370 : 17.02.09 - klo: 15.56 »
Olen ymmärtänyt että gt luokka ajaa ls-5 sm sarjan yhteydessä täyteluokkana.
Jerzi

PS Toivottavasti ei kouvolan sunnuntai aikataulut toteudu taas jälleen kerran.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #371 : 18.02.09 - klo: 10.17 »
Yks juttu mikä kiinnostaa varmasti kaikkia että, kuinka monta osallistujaa kyseiseen "sarjaan" olisi.

About vuosi sitten keräilin nimiä ja silloin ilmoittautui kymmenkunta.
Osa on varmaankin samoja, osa ei. Listaahan voisi keräillä nytkin.

Se nyt varmaan ei tule suurena yllätyksenä että olen mukana, minulle sopii sekä vakio- että ns. open -luokka. Käsittääkseni raati on kuitenkin miettinyt vain yhtä luokkaa eli tuota vakioluokkaa, jossa lähtökohtaisesti ajetaan autopaketin mukaisilla moottoreilla.

Olen siis siinä mukana ja Kyosho kuskeista ainakin lisäkseni Pieto, sen sijaan Sartesuosta, Jarskista ja Magusta ei ole vielä tietoa ja Mikko L myi autonsa viime kauden päätteeksi pois, joten seurataan miehen liikkeitä. Ari L sanoi syksyllä palaavansa GT luokkaan, mutta ei ole tarkempaa tietoa. Lisäksi Kortesojan Janne lienee edelleen mukana Kyosholla, mutta Pöökista ei ole varmuutta, saattaa ajella bensalla ensi kesänä. Sitten on nimimerkillä InfernoGT ja muutama muu jotka ajoivat viime kesänä open -luokan moottoreilla ja olivat mukana viimeisessä kisassa, koska silloin ne sallittiin, en tiedä onko suunnitelmissa nyt tulla  mukaan "vakiomoottorilla" vai miten. Nämä herrat siis tästä Tattiksen läheisyydesta, kehä III ulkopuolella on vielä koko joukko poruukkaa akselilla Salo, Turku, Tampere jne. ja on Tattiksella muitakin joita en kaikkia tähän listannut. Yhteenlaskettuna Tattiksen suunnalta pitäisi vähintään tulla tuollaiset 5 kpl Kyosholla ajavaa. Uusista ei ole tarkkaa tietoa, tiedän että osa on puhunut auton hankinnasta mutta osalla voi jäädä vain puheeksi.

Hobbytech, Hobao ja HN kuskit ilmottautukoot itse, mutta äkkiseltään laskettuna sieltä pitäisi löytyä vähintään tuplaten sen verran mitä edellä Kyosholla ajaneita listasin.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #372 : 18.02.09 - klo: 11.02 »
Ei pysty ilmoittamaan etukäteen tullakko vaiko eikö tulla.
Tämä johtuu juuri samasta asiasta mitä juska juuri nyt huutelee.
Kun ei ole mitään varmaa niin kalusto odottaa kaupan hyllyllä ja se pääseekö sitten kisaamaan riippuu jälleen ihan siitä että pääseekö yksinkertaisesti kyseisenä ajankohtana ajamaan vai ei... Senhän tietää tietenkin vasta lähempänä kyseistä päivämäärää.

Tarpeeksi avoimet säännöt valmiiksi edes niin johan alkaa taas kuhinaa tapahtua kyseisen kaluston ympärillä... Jos tätä vatvomista jatketaan pitkään niin olemme pitkään täysin tietämättömiä kuinka paljon harrastajia edes mahdollisesti olisi.

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #373 : 18.02.09 - klo: 11.49 »
Näinhän se on, eikö nyt millään joku raadista voisi ne lopulliset säännöt rustata tänne, kai ne kilpailut pystytään sitten läpi viemään oli LS5 täyteluokka tai ei. Tuskin niin paljon vaikuttaa osallistumiseen, vai?

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #374 : 18.02.09 - klo: 13.25 »
Minä mieluusti kertoisin suun puhtaaksi, mutta kun ei paljon ole "kättä pidempää".

Se mitä The Raati viisaudessaan päätti, sovittiin suullisesti ja, että Mr. Copter kirjoittaa sov*tun asian sääntöjen muotoon puhtaaksi. Tähän asia sitten valitettavasti jäikin. Otan nyt tietentahtoen riskin, että saan sapiskaa jälkeenpäin, mutta ymmärrykseni mukaan sovittiin karkella tasolla seuraavaa:

- Ajetaan RTR-paketti autoilla ja moottoreilla
- Mittakaavan 1:8 ja 1:7 autot käy (lähinnä tiedossa olevat automerkit ja -mallit: Kyosho IGT 1 ja 2, HN DM-1 ja vastaava Spec, HN GTP Ultra sekä Hobao One-Seven). Autot oli kuitenkin tarkoitus määritellä teknisesti, ei valmistajien mukaan.
- Ajetaan niillä moottoreilla, jotka autopaketin mukana tulevat. Moottorin rikkoutuessa (tai muuten vaihtotarpeen yllättäessä) hankitaan samanlainen kuin alkuperäinenkin oli.
- Muutoksista oli jotain sääntelyä, mutta lähtökohtaisesti autoon tehdyt "viripalikat" saa vaihtaa
- Neljä kisaa LS5-kisojen yhteyteen "täytekisaksi", eli päivät olisivat nuo edellä mainitut, kolmen kisan tulos lasketaan sarjatuloksiin.
- AKK:n kilpailijalisenssi vaaditaan, johtuen edellisestä.

Siinä kai pääasiat, toivotaan, että tarkennukset tulevat mahdollisimman pian.
Flying Calacucco

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #375 : 18.02.09 - klo: 14.23 »

- Ajetaan RTR-paketti autoilla ja moottoreilla
- Mittakaavan 1:8 ja 1:7 autot käy (lähinnä tiedossa olevat automerkit ja -mallit: Kyosho IGT 1 ja 2, HN DM-1 ja vastaava Spec, HN GTP Ultra sekä Hobao One-Seven). Autot oli kuitenkin tarkoitus määritellä teknisesti, ei valmistajien mukaan.
- Ajetaan niillä moottoreilla, jotka autopaketin mukana tulevat. Moottorin rikkoutuessa (tai muuten vaihtotarpeen yllättäessä) hankitaan samanlainen kuin alkuperäinenkin oli.
- Muutoksista oli jotain sääntelyä, mutta lähtökohtaisesti autoon tehdyt "viripalikat" saa vaihtaa
- Neljä kisaa LS5-kisojen yhteyteen "täytekisaksi", eli päivät olisivat nuo edellä mainitut, kolmen kisan tulos lasketaan sarjatuloksiin.
- AKK:n kilpailijalisenssi vaaditaan, johtuen edellisestä.

Siinä kai pääasiat, toivotaan, että tarkennukset tulevat mahdollisimman pian.

Okei,

kuulostaa oikein hyvältä.
Onkos toi boldattu osaa sitten varmaa tietoa vai toistaiseksi mutua.

Kiitos arvon raadille jo tässä vaiheessa.
Nämä kirjoitukseni ei sitten ole mitn tuttuiluu (vaikka kieli on ehkä hieman terävä)vaan sitä että pystyy perhellisenä järkkäämään kaikki jutskat. Esim. majoitukset kun ovat osa kaksipäiväisiä kisoja.
Racers Group Finland Team

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #376 : 18.02.09 - klo: 14.34 »
Kilpailija lisenssi on pienoinen ikävä miinus...
Siltä pohjalta siis että saisi mahdollisimman paljon harrastajia mukaan.
No mutta minkäs mahtaa.

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #377 : 18.02.09 - klo: 14.51 »
Kilpailija lisenssi on pienoinen ikävä miinus...
Siltä pohjalta siis että saisi mahdollisimman paljon harrastajia mukaan.
No mutta minkäs mahtaa.
No, onpahan ainakin vakuutus jos jotn sattuu eikä mee kaljotteluks   :police:
Racers Group Finland Team

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #378 : 18.02.09 - klo: 14.54 »
Se boldattu teksti tuossa aiemmin on tietääkseni juuri se avoin asia, josta copterin piti keskustella vielä ko. kisajärjestäjien kanssa ja varmistaa asia, en valitettavasti tiedä missä tällä hetkellä sen suhteen seisotaan.

Lisenssiasia on miinus, plussa tulee siitä, että on enemmän näkyvyyttä, jälleen kerran juupas-jaapas- tilanne, "viisaat" päät oli tätä mieltä, kun asioita puntaroitiin myös lajin tulevaisuuden kannalta. Sitä ei voi sanoa, onko se sitten oikein vai väärin.

Valitettavasti mitään muuta infoa minulla ei ole antaa, itse ainakin valmistaudun siihen, että GT-autoilla ajetaan LS5-kisaviikonloppujen yhteydessä. Muut viikonloput onkin jo jokseenkin buukattu.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #379 : 18.02.09 - klo: 14.55 »
Kilpailija lisenssi on pienoinen ikävä miinus...
Siltä pohjalta siis että saisi mahdollisimman paljon harrastajia mukaan.
No mutta minkäs mahtaa.
No, onpahan ainakin vakuutus jos jotn sattuu eikä mee kaljotteluks   :police:

Ainahan voi jossitella. Olen ajannut kisaa yli 20vuotta näillä pikku wessoilla ja kerran (em -95 italia) lippu mies sai m8 auton sääriluuhun ja hänet vietiin sairaalaan jalka kipsattavaksi joten tässäkin jutussa AKK vain rahastaa eikä muuta.
En usko että kovin moni on halukas muutaman kisan takia mennä seuraan ja ostaa lisenssi ja viellä kallis osallistumis maksu päälle. Tulee kisalle hintaa todella paljon kuin viellä tuo kerta lisenssi on pois käytöstä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa juska

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #380 : 18.02.09 - klo: 15.44 »
En usko että kovin moni on halukas muutaman kisan takia mennä seuraan ja ostaa lisenssi ja viellä kallis osallistumis maksu päälle. Tulee kisalle hintaa todella paljon kuin viellä tuo kerta lisenssi on pois käytöstä.
Jerzi
Totta puhut...osittain mutta, onhan se (ymmärtääkseni) tapaturmavakuutus(siitähän hinta koostuu) voimassa kerhoilloissa ja kerhokisoissa. Toki jos näitä ei tunne tarvitsevan niin silloinhan se on kallista. Osallistumismaksulla jos tarkoitat kerhon osallistumismaksua niin silloin pitää valita sellainen kerho jossa ei ole "liittymismaksua" vain pelkkä vuosimaksu esim.30€vuosi + lisenssin hinta. Kertalisenssi on varmasti menneen talven lumia.
Miksi ei aloittelevien kuskien pitäisi liittyä seuraan ja osallistua kerhotoimintaan? Niissä kerhoilloissahan heillä on ainut mahdollisuus tutustua "aktiiveihin". Kisapäivinä nämä "aktiivit" suurimmaksi osaksi jännittää ja ovat erilaisia kuin reenipäivinä, joku on tietysti taas erimieltä.   
 
Kyllähän noi kisamatkatkin kalliita on... Matkat, majoitukset, syömiset, renkaat, fuilit, osat ja osallistumismaksu ym ym ym... kyllähän tuosta kertyy summaa. Toki ainahan on postimerkit olemassa...

Toki olisi ollut GT8 sarjalle positiivistä jos ois vaikka saatu sarja/luokka ilman lisenssiä pariksi kaudeksi. Vaan ei se taida ittekseen syntyä tuollainen kilpailupäivä saati sitten sarja.
Se nyt vaan on AKK:n tapa ja sääntö että, kun on akk:n kisat niin siellä on akk:n säännöt. Nyt kun "päästään" LS5 porukan mukana tapahtumiin niin siinä on monelle aloittelijalle ja miksei vähän jo kilpaa ajaneellekin paljon nähtävää sekä opittavaa. Toivottavasti riittää päivässä tunnit kahden luokan läpivientiin niinä viikonloppuina kun kisat on yksipäiväisiä.
Racers Group Finland Team

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #381 : 18.02.09 - klo: 15.53 »
Tunnit olivat todellakin kortilla kouvolan kisassa ja nimenomaan sunnuntaina kuin tuo tp-10 olivat myös ajamassa kisaa ja kuin tiedetään että sekään ei  ole mikään pieni luokka niin päivä oli todella pitkä.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #382 : 18.02.09 - klo: 16.01 »
Moottorisääntö on ok, mutta eikö se nyt käytännössä ole aika sama mitä kukakin autoonsa laittaa koska kyseessä ei "spec" luokka. Se on nimittäin aika laaja skaala mitä kultakin valmistajalta ja niiden ulkopuolelta osia löytyy joten valvonta & katsastus voi olla hiemann hankalaa tältä osin ja varsinkin rajaveto kuka saa laittaa ja mitä. Voi syntyä äkkiä aika kalabaliikki jos toiselle sallitaan vaikka hiilikuitu ja toiselle ei (siis automerkeille). Keppiveto lienee olennaisin asia ja ymmärrän tämän sääntelyn (="osista jotain sääntelyä"), jos se koskee esim. pakoputkistoa. Mutta jos vaikka torsenit tai tactylit tai lipot on kielletty  mutta katsastajako vaatii purkamaan esim. diffiboksin tai vastarikotelon ? Vai katsastetaanko kisan jälkeen esim. 3. parasta?
Summa summarum: Keppiveto pakollinen, kumirenkaat, koppiauton kori, muuten viritys vapaa ? Näinhän se oli meillä viime kesänäkin.
« Viimeksi muokattu: 18.02.09 - klo: 16.05 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #383 : 18.02.09 - klo: 16.05 »
Summa summarum: Keppiveto pakollinen, kumirenkaat, koppiauton kori, muuten viritys vapaa ? Näinhän se oli meillä viime kesänäkin.

+ RTR paketin mukainen moottori. Jokseenkin näin, ei kai se paljoa tästä muutu, jotain teknisiä rajoituksia saattoi olla, tarkkaan en muista.
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #384 : 18.02.09 - klo: 16.06 »
OK. Lienee helpointa.

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #385 : 18.02.09 - klo: 16.13 »
Tunnit olivat todellakin kortilla kouvolan kisassa ja nimenomaan sunnuntaina kuin tuo tp-10 olivat myös ajamassa kisaa ja kuin tiedetään että sekään ei  ole mikään pieni luokka niin päivä oli todella pitkä.
Jerzi

Minusta viime kesän Kouvolan kisasta (TP-10 + LS-5) ei tule vetää suoria johtopäätöksiä JOS kaavaillaan GT-autojen ja LS-5 luokan ajattamista samana päivänä. Ajokaaviot eivät välttämättä ole samanlaiset ja Kouvolassa oli 25 autoa TP-10 luokkaa ajamassa, mihin GT-luokka ei ehkä ihan pian yllä.

Kolmanneksi; päivä ei ollut sen pidempi kuin monet muutkaan kisapäivät. Se ajettiin melko myöhään syksyllä jolloin valon vähyys palkintojen jaon aikaan johtui paljolti auringon aikaisemmasta laskemisajasta.

Neljänneksi; en muista kuulleeni kenenkään kisassa ajaneen valittaneen päivän pituudesta.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #386 : 18.02.09 - klo: 17.14 »
Minä en näe ollenkaan ihmeelisenä se että olis 20 gt autoa tulossa kisoihin mikäli tuo lisenssi juttu nyt raukeaa. Jos lisenssejä tarvitaan niin uskon että alle 10 tulee.

Jaa olen kuullut  monestakin suunnasta että miksi ei ollut esim tp-10 lauantaina ajamassa, kuin harmitti se että päivä oli turhan pitkä sunnuntaina.

Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jrkk

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #387 : 18.02.09 - klo: 17.32 »
Kaksi kommenttia.

Ei lisenssejä, ei tällaiset vanhat ukot mihinkään kerhoon viitsi liittyä, saati penskat joiden iskät ei kuskaa kerhoon eikä ole omaa rahaa maksaa lisenssejä. Kerta lisenssi voisi toimia.

Moottorista: Kun ei tuota rtr pannua ole niin voiko hankkia minkä tahansa noista em. autojen moottoreista, esim Go tai forcen vaikka alusta olis IGT ?

Mika R

  • Vieras
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #388 : 18.02.09 - klo: 19.11 »
Uusi GXR28SG on Kyoshokuskille ok, mutta näkisin että moottorien vaihto merkkien keskien pitäisi olla sallittua. Sen sijaan vetokäynnistimen poisto ei. Jokaisessa käytettävässä moototrissa pitää siis mielestäni olla vetokäynnistin, myös Go techissä ja muissa. Huom!
« Viimeksi muokattu: 18.02.09 - klo: 20.05 kirjoittanut Mika R »

Poissa Vesku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #389 : 18.02.09 - klo: 20.10 »
Kertalisenssi olisi hyvä mutta kun ei ole olemassa enään tietääkseni ja jos ajetaan 5:n kanssa lisenssi on pakko olla.
ainakin kaksi speciä on tiedossa.
Racers Group Finland
- Contrast - Genius - PMT - Lightscale - SCSm2 - ModellSport - Samba - Tourex