Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 911856 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2430 : 17.12.10 - klo: 22.56 »
hyvä juttu mika. Tiesin et sä kyllä saat jotain aikaiseksi. Mä oon kisoissa mukana sata varmasti igt ykkös versiolla. Joka on muuten viritetty sellaiseen kuntoon ettei se sun hihna härveli pelota ollenkaan. :cool:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2431 : 18.12.10 - klo: 01.34 »
Nyt kuulostaa paremmalta. Pistä mika säännöt siten että kaikki GT8 autot menee niihin + lisää sääntöjä, jos meinaa rajoittaa ruotsin poikien pelejä (ja omaas  :lol:)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2432 : 18.12.10 - klo: 11.19 »
Tuota koppa asiaa kannattaa miettiä vielä, vai onko mika tarkoitus että esim mun Possu GT koppa ei olisi sallittujen listalla? Siinä kattolinja on korkeammalla kuin moottorin kannu, mutta laskee kannun kohdalla siten, että kannu tulee osittain korin yläpuolelle. Pitäisikö laittaa sallittujen korien lista pystyyn? Tai pystyykö erottamaan vaikka esikuvien mukaiset tieliikenteeseen rekisteröidyt tjsp... Eikö tarkoitus vain ole nyt poistaa noi kiila kopat?
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa moukari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • Racers Group Finland
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2433 : 18.12.10 - klo: 12.05 »
Älkää nyt vaan sitten kovalla vaivalla suomenkartalle nostettua sarjaa pilatko, ihmettelen vaan miksi ei vaan voi mennä samoilla säännöillä mitkä oli viime vuonna, oli hyvää vääntöö oikeesti ja homma pelitti. Olis kiva nähä sarja jossain välissä SM-tittelillä.

Kasaatkaa se lajiryhmä ja äänestäkää päätöksistä ketään ei vain voi alkaa noin vain diktaattoriksi.

Ehdotan laji Ryhmään ainakin Tommi Turkua, hänellä on näkemys ja kiertänyt sarjaa.

Nyt kannattaa olla tarkkana mitä päätöksiä tekee että luokka jatkaa kehittymistä, minun mielestä se on ollut erittäin hyvää toiminut sisäänheittona monelle kilpailemiseen!!

Jiri
Racers Group Finland
  -Panolin 2T öljyt-

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2434 : 18.12.10 - klo: 15.13 »
joo mä oon kans samaa mieltä noista säännöistä. Oli ainakin näin ensimmäistä kautta ajavan mielestä todella toimivat. Oli sellainen tunne et ainakin teoriassa mahiksii kärki kahinoihin. Kunhan vaan saa auton hyviin säätöihin ja kuskin kans. Mut kun muistelen viime kesän open skaboi niin uusinta niistä kyl kelpaa. Mut kyllä ottaa päähän jos nyt en pääsekkään ostamallani koneella ajamaan enää kansallista sarjaa. Siis vasta kouvolan kisan oon sillä ajanut. :undecided:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2435 : 18.12.10 - klo: 18.02 »
Mut kyllä ottaa päähän jos nyt en pääsekkään ostamallani koneella ajamaan enää kansallista sarjaa. Siis vasta kouvolan kisan oon sillä ajanut. :undecided:

Kyllä pääset,nou hätä.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
1/8 rampin rakennus
« Vastaus #2436 : 18.12.10 - klo: 23.38 »
Pidetään hauskaa ja kokeillaan vähän uutta ja sopivasti vanhaa, ok. Possu varmasti sopii no prob. Meillä on hyvä porukka järjestää kisat svenssoneitten kans.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2437 : 19.12.10 - klo: 16.26 »
Kopioituna edeltä:

Olen junaillut svenssoneitten kanssa tuota kisapäivää (kisapäiviä) eteenpäin ja innostusta tuntuu siellä olevan pitää eka Helsingissä ja tulevat mielellään hakemaan oppia meiltä ensin omiinsa myöhemmin (jonne mekin voidaan sitten halutessamme mennä).

Säännöistä (kaikkien lempiaihe) on sovittu seuravaa:

- 1:8 rally game / GT auto (auton sallitut mitat määritelty GT-8 2010 sääntökirjassa)
- kumirenkaat 17mm hex vanteella
- renkaat peittävä SEDAN tyyppinen kori (BYSM/Deltaplastik RG lola tyyppisen korin
  omistajat huomio: ei kelpaa). Tässä vedetään raja siihen että vähintäänkin moottorin
  jäähdytyskannen pitää olla selvästi korin sisäpuolella
- moottori ja pakoputkisto vapaa, samoin vetotapa, vaihteet sallittu
- PA tankin koko max. 150ml

Kisan ajankohtaa saa ehdottaa. Itse katsoisin tapahtumaa jo kesäkuulle.

Kumirenkaista:
Voin tarkistaa GRP "specci" renkaan saatavuuden itsekin, mutta jos joku haluaa edetä asian kanssa per heti, niin se toki auttaa varmistamaan että meillä on renkaat sitten kisaan.

Jos joku epäilee autonsa sopivuutta, niin asian voi tarkistaa minulta mika.rinne@kolumbus.fi Samaan osoitteeseen voi ilmoittautua alustavasti (ilmoita samalla kalusto, radiotaajuus/kide)

Pyritään pitämään tämä tapahtuma samaan tapaan kuin kesällä Open 2010 eli muillekin halukkaille (TP10, C8, LS-5, sähköluokat) kisäpäivän aikana rata auki ja ajanotto tarjolla pientä korvausta vastaan.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa MrOllinmaki

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2438 : 19.12.10 - klo: 19.47 »
Kopioituna edeltä:

Olen junaillut svenssoneitten kanssa tuota kisapäivää (kisapäiviä) eteenpäin ja innostusta tuntuu siellä olevan pitää eka Helsingissä ja tulevat mielellään hakemaan oppia meiltä ensin omiinsa myöhemmin (jonne mekin voidaan sitten halutessamme mennä).

Säännöistä (kaikkien lempiaihe) on sovittu seuravaa:

- 1:8 rally game / GT auto (auton sallitut mitat määritelty GT-8 2010 sääntökirjassa)
- kumirenkaat 17mm hex vanteella
- renkaat peittävä SEDAN tyyppinen kori (BYSM/Deltaplastik RG lola tyyppisen korin
  omistajat huomio: ei kelpaa). Tässä vedetään raja siihen että vähintäänkin moottorin
  jäähdytyskannen pitää olla selvästi korin sisäpuolella
- moottori ja pakoputkisto vapaa, samoin vetotapa, vaihteet sallittu
- PA tankin koko max. 150ml

Kisan ajankohtaa saa ehdottaa. Itse katsoisin tapahtumaa jo kesäkuulle.

Kumirenkaista:
Voin tarkistaa GRP "specci" renkaan saatavuuden itsekin, mutta jos joku haluaa edetä asian kanssa per heti, niin se toki auttaa varmistamaan että meillä on renkaat sitten kisaan.

Jos joku epäilee autonsa sopivuutta, niin asian voi tarkistaa minulta mika.rinne@kolumbus.fi Samaan osoitteeseen voi ilmoittautua alustavasti (ilmoita samalla kalusto, radiotaajuus/kide)

Pyritään pitämään tämä tapahtuma samaan tapaan kuin kesällä Open 2010 eli muillekin halukkaille (TP10, C8, LS-5, sähköluokat) kisäpäivän aikana rata auki ja ajanotto tarjolla pientä korvausta vastaan.

Onko tässä nyt siis kyseessä se aiemmin puhuttu endurance-kisa, normi GT-sarjakisa, MikaR-open viime elokuun tyyliin, Suomi-Ruotsi maaottelu,  vai joku muu?

-A-

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2439 : 19.12.10 - klo: 19.54 »
Taitaa olla tulossa MikaR open höystettynä ruottalaisilla :)
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2440 : 19.12.10 - klo: 20.24 »
Jees.

Ruotsalaiset ovat kyselleet niin miksikäs ei.

Voidaan sitten ajaa se aiemmin puheltu Enduracnce kisa lisäks jos tilausta löytyy.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2441 : 19.12.10 - klo: 21.06 »
kannattaisikohan siirtää tuo mikaR open vs ruotsalaiset toiseen topiciin ettei ihmiset sekoita tämän kilpailun sääntöjä itse sarjan sääntöihin? Kun näköjään aika selvästi eri säännöt on tulossa?
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2442 : 20.12.10 - klo: 08.53 »
GT-8 luokan säännöt löytyy tuolta kilpalijoiden kanavan puolelta. Täällä puhutaan kaikesta GT autoiluun liittyvästä kyllä eli ei niin vaarallista mun mielestä.

http://rc10.fi/index.php?topic=35416.0

-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2443 : 20.12.10 - klo: 11.58 »
GT-8 luokan säännöt löytyy tuolta kilpalijoiden kanavan puolelta. Täällä puhutaan kaikesta GT autoiluun liittyvästä kyllä eli ei niin vaarallista mun mielestä.

http://rc10.fi/index.php?topic=35416.0

Mulla vaan alko meneen käsitteet sekaisin kun kahdesta eri asiasta puhutaan ristiin. Mutta ehkä se johtuu siitä etten ole sarjaa ajanut tai täysin perillä säännöistä.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2444 : 20.12.10 - klo: 12.10 »
----
Onko tässä nyt siis kyseessä se aiemmin puhuttu endurance-kisa, normi GT-sarjakisa, MikaR-open viime elokuun tyyliin, Suomi-Ruotsi maaottelu,  vai joku muu?

-A-

GT-sarjakisat ajetaan GT-sarjasääntöjen mukaan. Jos niihin halutaan muutoksia, ehdotukset menee GT-työryhmän kautta AKK:lle hyväksyttäväksi. Ehdotukset voi lähettää kirjallisesti minulle profiilistani löytyvään sähköpostiosoitteseen.

Toivon, että asiat pidetään siten erillään, että sekaannuksen vaaraa ei ole. Kerhokisoja on hyvä järjestää, mutta niissäkin olisi suotavaa mukailla voimassa olevia Kansallisia sääntöjä niin pitkälle kuin mahdollista.
Flying Calacucco

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2445 : 22.12.10 - klo: 08.58 »
Onko tässä nyt siis kyseessä se aiemmin puhuttu endurance-kisa, normi GT-sarjakisa, MikaR-open viime elokuun tyyliin, Suomi-Ruotsi maaottelu,  vai joku muu?
-A-

Ruotsalaiset olivat itse asiassa tsekanneet myös nämä Endurance kisan ehdotelmat
http://www.facebook.com/event.php?eid=151262961576549

Siihen perustuen tuli ehdotuksia ja olivat halukkaita tähän jo kesäkuussa:
- teams of 1-n people
- any ~1:8 scale car, nitro or brushless--- ~1:8 GT/Touring/Rally
- body has to cover the wheels, Lola-type bodies allowed (open wheels not allowed)
- tires foam or rubber---ANY RUBBER NO FOAM
- one or more cars per team but only one transponder per team to the lap counting---MORE THEN ONE BUT ONE IS OK i want to drive mine!
- cars need to have operating brakes, no other chassis rules
- no license required (this is a club race)
- the team that is able to run the most laps is simply the winner
- the winning team is paid a prize in cash!--EVERYBODY PUT 10Euro in the POT? TO much?
the red is what i think

why not drive 4-5 hours endorance race LE MANS style?Like our real gt car does? if we can have the track for the race all day?!Just an idea

For it to happend i think we need at LEAST 15 cars starting
What do you all think?

Tuohon "NO FOAM" ei varmaan voi C8 autot lähteä, mutta muuten mitä mieltä - vedetäänkö "normi" kisa vai "endurance" ?
« Viimeksi muokattu: 22.12.10 - klo: 09.30 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2446 : 22.12.10 - klo: 09.23 »
Eiköhän panna molemmat?

Itseäni kiinnostaisi enempi ajaa Open-kisat, mutta hankkia tiimi (ja houkutella uusia kuskeja) Endurance-menoihin.

Nopeasti laskettuna pari gallonaa per tiimi tarvinnee varata polttoainetta per tiimi... Tulkitaanko sääntöjä siten, että sähkövispilöissäkin pitäisi olla mekaaniset jarrut?

1/8-kokoluokka olisi parempi todeta pituusmitoilla, edelleenkin että tietää mahtuuko DM-1 tai OneSeven mukaan kapinoihin.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2447 : 22.12.10 - klo: 09.29 »
Totta, noi mitat on jääny vanhalta pohjalta. Kai me sovittiin että ne mahtuu - pitää muuttaa.

Sähkökärryssä riittää toimivat jarrut, ei tarvii olla ns. mekaaniset (moottori/nopari -jarru siis ok).
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2448 : 22.12.10 - klo: 12.39 »
Eiköhän panna molemmat?

Itseäni kiinnostaisi enempi ajaa Open-kisat, mutta hankkia tiimi (ja houkutella uusia kuskeja) Endurance-menoihin.

Näyttää siltä että hurritkin kallistuvat yhden ehdotuksesta huolimatta ensin Open kisaan (ei Endurance ekaksi, ehkä myöhemmin)
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2449 : 23.12.10 - klo: 11.22 »
Miten olis Kesäkuun 12. pvä Sunnuntai tälle Open kisalle ?

Tietääkö joku onko silloin jotain muita kisoja suunnitteilla ? Paikka olis siis Tattarisuo.

Näyttää siltä että ainakin yksi jenkkikin olis svedujen lisäks tulossa (Ipaneman jösse).

Oliskohan Viron pojilla kiinnostusta ? Täytyy laittaa varmaan kyselyä sinnekin päin. Vai haluaako joku ottaa palloa tästä?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa jarkko

  • Fullspeed RC
    • Profiili
    • PKSRCA kotisivut
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2450 : 23.12.10 - klo: 12.15 »
PKSRCA on ehdottanut lajiryhmälle kesäkuulle Tattarisuolle LS-5 + GT-8 kisaa. Ajankohdasta en vielä tiedä tarkemmin, kun kisakalenteri ei liene vielä valmis.
Infinity | Capricorn | CRC | Novarossi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2451 : 23.12.10 - klo: 13.42 »
No kun tiedetään nämä päivät, LS5 ja TP10 mahdollisesti, niin katsotaan ettei mene päälleikkäin.

Täytyy tiedottaa hyvissä ajoin tämä ruotsalaisille ja Virolaisille ja muille (Ipanema). Tästä on muodostumassa ihan mielenkiitoinen Baltic -tapahtuma jos saatais vielä Etelän poikia mukaan ... "Baltic GT Open 2011".

Toivottavasti mahdollisimman moni olis mukana ajamassa ja/tai muuten vaan jeesaamassa. Rahaa tulis kuitenkin myös rataa hallinnoivan seuran kassaan (PKSRCA) osallistumismaksuina, ponderivuokrina jne. Kiitos
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2452 : 23.12.10 - klo: 14.07 »
Mä järkkään kesäkuussa lenskarikisat tattiksella.
Videosta enemmän infoa luokasta.

http://www.youtube.com/watch?v=mIIU2ZfXOXw



Ps: tämä oli sitten aivan puhtaasti kevennyksenä tarkoitettu vitsi.
Hyvää joulua.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2453 : 23.12.10 - klo: 14.19 »
Kevennys vai vesitys-yritys ?  :grin:

Ainiin, Hyvää Joulua vaan kaikille.
« Viimeksi muokattu: 23.12.10 - klo: 14.24 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2454 : 23.12.10 - klo: 15.02 »
Mä järkkään kesäkuussa lenskarikisat tattiksella.
Videosta enemmän infoa luokasta.

http://www.youtube.com/watch?v=mIIU2ZfXOXw



Ps: tämä oli sitten aivan puhtaasti kevennyksenä tarkoitettu vitsi.
Hyvää joulua.

Parasta vähän aikaan  :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Kyosho, elämäni auto.

Poissa pietro

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2455 : 23.12.10 - klo: 15.29 »
Mä oon mukana lennokki kisassa :grin:
En vaa tiedä minkä lennokin ostais :undecided:

ps.vieläkö on tilaa HLK:ssa (hoken lennokki kerho)?

Hyvää joulua kaikille!
KYOSHO B-TEAM

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2456 : 23.12.10 - klo: 15.39 »
mä arvasin että hokella on jotain tällästä mielessä kun se viime kesänä oli niin täpinöissä noista lennuista. Jouluja kaikille.
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa Team PSR

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
    • RC-laakereiden erikoisliike
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2457 : 23.12.10 - klo: 18.00 »
Mä järkkään kesäkuussa lenskarikisat tattiksella.
Videosta enemmän infoa luokasta.

Tällaisena M8-ukkona näin paljonkin yhtymäkohtia GT8-luokkaan, paitsi että laitteet kesti pidempään ja ajo oli katselijalle vielä mielenkiintoisempaa  :mrgreen:

Hyvää Joulua kaikille ja kireitä siimoja ensi kaudella Hokelle
www.jp-nitroracing.com, RC-laakereiden erikoisliike

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Gt
« Vastaus #2458 : 23.12.10 - klo: 22.01 »
LOL
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Voyager

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2459 : 24.12.10 - klo: 01.06 »
Lentsikkakisat???...häh???....äijät pyörii ympyrää ja surina kuuluu???...
...Tajunnu yhtään mitään tosta videosta...???

Toni  :huh: :grin:
Arrma Fazon Voltage...Louise St Hummer tire & Wheel...