Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 911632 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2730 : 12.06.11 - klo: 01.50 »
Joo! Työnnettiin melkein puoleen yöhön, rocks.
Hyvä ku saatiin Mcjones messiin Dm1:llä, jos broidi vielä Hobao one sevenillä mukaan niin alkaa olee baanalla trafiikkia.
Ja jos viime kerralla olin vika niin tänään BMT näytti kuka on kingi!  :cool: Sviddu et menee lujaa. Todella.
Hauling  :police: Kiitos ja kumarrus, otetaan lisää kun keritään.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2731 : 12.06.11 - klo: 09.06 »
BMT ehkä kaipais sitä krossarin kytkintä, niin loppuis se naukuminen  :wink: :wink: :wink:
Kovat kapinat oli ja mukana oli ajamisen meininki. Auto tuntui olevan liikkeessä enemmän kuin mitä normisti ratavisiitillä. Isompaa ja mutkaisempaa rataa kun vielä saisi aikaiseksi.

Oma auto oli kisalaillinen (pl. Ins-Box) ja nopeasti verrattuna paikalla oli kireämpääkin konetta ja kevyempää autoa, mutta eipä se hauskanpitoa estänyt. Tärkein "vaatimus" (IMO) hommassa on/olisi, että auto näyttää autolta eikä ovikiilalta.

Taitaa omalla kohdalla parkkiskapinat ruveta voittamaan varsinaisia ratailuja. Ajoajan järjestelyt (muksujen suhteen) onnistuu näin helpommin ainakin itselle. "Outlaw" auto alkaa kummasti olla vaihtoehto, jos näitä kapinoita riittää.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2732 : 12.06.11 - klo: 10.50 »
+1

Loistavaa.

Krossarin kytkin ihan jees, mutta tolla centaxilla saa enemmän punchia, onko se sitten hyvä vai huono, mutta jokseenkin seksikästä.

Kyllä se heti muuttaa homman luonnetta kun tulee yksikin auto lisää. Nyt vielä se hoppa mukaan niin .. ja YV toimii jos joku haluu mukaan.

Pultattiin Tonin autoon vielä päätteeksi Orion kiinni, Audi alkoi kulkee sellasta kyytiä että ensi kerralla kova pala muille. "Taxi cab" on nimittäin sen verran liimattu lattiaan ettei paremmasta väliä ja kulkupuolikin on kunnossa.

Ferrariin pitää tosiaan laittaa isompaa kelloa, nyt sai ajaa täydellä kaasulla radan ympäri ja kulki kolmanneksen vauhdissa siitä mitä BMT. Uusin varmaan siihen myös rotostartillisen .28 pannun.

Kiitos McJones kun tulit mukaan!
« Viimeksi muokattu: 12.06.11 - klo: 10.53 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2733 : 12.06.11 - klo: 17.19 »
Yksi uusi kaveri otti yhteyttä, jos McJones ottaa ens kerralla veljensä mukaan, niin sitten meitä on jo puolen tusinan porukka. Huikeat kapinat siis tuloillaan!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2734 : 13.06.11 - klo: 12.15 »
Tuli sunnuntaina katsastettua lauantain ajeluiden saldoa ja taisihan sitä vahinkoa syntyä... Ei autoon, tosin ;)

Näyttäisi nuo hihnavetoiset aika fiksusti ajatelluilta, että takapäässä on vakiona ratasdiffiä ja edessä kuuladiffi. Näillä eväin takadiffi saisi olla aika löysä (ja huoltovapaa), kun etudiffiä voisi sitten säätää helposti tilanteen vaatiessa.

Semmoinen vahinko siis käynyt, että joutuu miettimään olisiko laitettava toimintatonni parkkissutimiseen.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2735 : 13.06.11 - klo: 12.51 »
Hehe.. vai sillä lailla kävi  :grin:

BMT:ssä on kuuladiffi takanakin, saattaa vaihdella RG autosta riippuen.
Vähän sai säädellä tuota takadiffiä ja kokeilun kautta tuntuu nyt oikea säätö löytyneen, pyörii jouheasti ja on puolittaisen löysä kuitenkin niin ettei veto katoa. Rakenne nimittäin poikkeaa jonkin verran 1/10:n olennaisesti pienemmistä kuuladiffeistä, tuohan on tommonen lapsen nyrkin kokoinen kapine ja kuulatkin ovat kuula-aseen ammuksen kokoiset ellei isommat.

Mitäs ajattelin vaihteen suhteen? Tuolla parkkiksella kunnon koneella pärjää kyllä ilmankin.
Ferrariin on tulossa 15,16,17 pinjonit ja se pysyy keskidiffillisenä yhdessä tulevan MT11 .28 koneen kanssa. Sillä on junnun hyvä harjoitella ajamista.

Meneekö DM1 kiertoon vai jääkö talliin vara-autoksi?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2736 : 13.06.11 - klo: 14.55 »
Katselin, että nuo RG koneet kiertäisi jopa 48krpm asti, joten voisi mennä vaihteettakin. Jos löytyy optiona vaihde, niin saattaisihan sellaisen laittaa jossain vaiheessa. Mutta lähtökohtaisesti mielessä on vaihteeton ainakin alkuun.

Vaihtoehtoja voisi olla Schepis Model MZ2, Technokit SPRY ja Radiosistemi Crono SP9 GT. Technokitin manuaali näytti myös sellaiselta, että siitä saa hyvinkin tolkkua, Schepiksen manuaali ei ollut niin selkeä.

Jos vaan saa mahtumaan, niin Honkkari pitänee jättää kaappiin, jotta on kisalaillinenkin auto olemassa. Arvontalaulu vähän laulaa sen suhteen, että ostaisiko uudet radiot, jolloin saisi enempi autoja radalle  :evil:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2737 : 13.06.11 - klo: 15.22 »
Aivan. Suosittelen tosiaan Rally moottoria, Novarossi, Sirio, RB ... tämä Sirio STi on hieno moottori ainakin.

Technokit TKR on makee. Rally Game UK:n kaverilla on siitä kuvia facessaan.
http://www.facebook.com/pages/RC-Rally-Game-UK/181708555185448

Kertoi myös laittaneensa siihen vaihteen (ei kuvaa). Siinä on tactyl diffit, lienee kova juttu sinänsä.

Mielestäni myös Fastrace GT-R10 on hieno.

BMT:hen mulla on osia ja RC Model Store Italiassa luotettava. Se omistaa BMT:n oikeudet tällä hetkellä.

Onnea valintaan  :cool:

e: unohtui liittää se kuva tosta TKR:stä

« Viimeksi muokattu: 13.06.11 - klo: 22.33 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2738 : 15.06.11 - klo: 19.46 »
Meinasin kysyä, mutta olkoon  :wink:
« Viimeksi muokattu: 15.06.11 - klo: 19.51 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa pukki81

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2739 : 16.06.11 - klo: 19.12 »
Mistäs porukka näitä autoja ostelee? Itseä kiinnostaisi nyt tuo Honkkarin dm-1 kitti versiona, ei tunnu löytyvän mistään netistä. Rc-garage ei vastaile spostiin. Mikä lie tilanne ko. liikkeessä.
Onko kiikarissa pitkä- vai lyhytakselivälinen "spec"-versio?
Itseäni voisi hivenen kiinnostaa vaihtaa oma pitkä lyhyempään specciin...
Nitrohouse.com tarjoilee myös muutamaa vaihtoehtoa, tahtoo vaan Specit olla nyt vähän kaikkialla backoderissa  :huh:

Homma etenee hiljakseen, Amainissa on tarjouksessa tuo Spec mallin "rtr" versio.

http://www.amainhobbies.com/product_info.php/cPath/1_44_1156/products_id/29700/n/OFNA-DM-1-Spec-1-8th-Nitro-On-Road-Sedan-w-Pro-Line-PF8-GT-Body-80-Assembled

Ainakin oletan että on RTR, koska 80-assembled. Yritin ofnan sivuilta kalastella tietoa RTR ja KIT versioiden eroista. Kuvissa ainakin osat (radio tray ym) näyttivät identtisiltä.

Kertokaapa onko Kit versiossa jotain hienompaa?
HN X1-CRT, X1-CR, Dm-one spec. Alpha ja v-spec.

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2740 : 16.06.11 - klo: 19.42 »
Linkissähän lukee että:

Items Needed for Completion:

    Big Block Nitro Engine
    Tuned Exhaust System
    2 Channel Radio System and 8AA Batteries
    High Torque Steering and Brake Servo's (2)
    6V Receiver Battery
    Glow Driver
    Starter Box and Batteries
    Nitro Fuel and Fuel Bottle
    Paint for Polycarbonate Body
    Charger for Receiver Pack & Starter Box Batteries

Eli ei ole RTR
JQ

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2741 : 16.06.11 - klo: 22.24 »
Käytiin äsken parkkis skabailee. Ajelin itse RB Ferrarilla, pojat antoi tasoitusta niin että ajoin pienempää sisälenkkiä ja muut ulompaa. Hyvin pärjäsin hehe  :cool: Ja mikä hienointa auto oli sika makee. Ei mikään tykki, mutta ihan passeli. Miksukin (7v) kurvaili sillä komeesti pari tankillista, miehen ilme kuvasti että mukavaa ja vähän jännää on!  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2742 : 17.06.11 - klo: 09.20 »
Tossa pari Miksun ottamaa räpsyä..







Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2743 : 17.06.11 - klo: 10.00 »
Ja pieni klippi videota. Ei mitään verrattuna BMT:hen mutta hauska peli silti ja pehmeämpi alusta verrattuna GT2:een pitää auton paremmin tontissa sateisella parkkisella

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=YxrN0e7SqUw[/youtube]
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2744 : 17.06.11 - klo: 11.42 »
Tämä on yksityinen video.
Pahoittelumme.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2745 : 17.06.11 - klo: 11.48 »
Sori!! entä nyt?
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2746 : 17.06.11 - klo: 15.10 »
Toimii, myös rataprofiili näytti kokeilemisen arvoiselta ;)
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2747 : 20.06.11 - klo: 00.09 »
 :grin: :grin: :grin:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=pIHJJEh_CjI[/youtube]

Tästä pitää ottaa mallia meidänkin ajeluvideoihin  :grin:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2748 : 26.06.11 - klo: 09.37 »
...mistä honkkariin varaosat (pohjalevy, kytkin, jarrut, kori) vai laitetaanko suosiolla kit-spec tai rtr-kössi-igt2 tilaukseen?
Kokeile tuolta http://www.abt-distribution.com/topic/index.html
Pulju sijaitsee ranskassa joten ei tulleja ja alveja. Olen tilannut tuolta säätötyökaluja ja positiivinen mieli jäi ko. putiikista.
Kamat on nyt tilattu 1kk + 1vko sitten, alkuviikosta laitettuun sähköpostiin ei ole kuulunut vastausta ja odottavan aika on pitkä!  :angry:
Kit-Specci tilattu  :evil:

Asiasta rasiaan, ajaako kuinka moni 125 ml tankilla vai onko käytännössä kaikki vetomiehet sääntöjen sallimalla 150 ml tankilla liikkeellä? IGT2:n tankki on 150 ml, ja menee ilmeisesti melko pienellä työllä Honkkariin kiinni? Samoin X1-CRT:n tankki...? Millä muilla tankeilla jengi ajaa?

Tilasin kokeeksi X2-CRT:n tankin itselle, kun Kyoshon tankki oli arvokas ja X1-CRT:n tankki oli eijoota...  :roll:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa tturku

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2749 : 26.06.11 - klo: 20.36 »
kaikki taitaa ajaa 150ml tankilla, muistaakseni 1 uusi reikä piti tehdä pohjalevyyn että sain DM-1:een sovitettua sen isomman tankin...
-Tommi Turku- Team Racers Group Finland, Contrast Neox LS-5
Half Serious Racing since 2009

Poissa kappi

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2750 : 26.06.11 - klo: 21.14 »
Kyllästyin tuohon Alpha T 850 koneeseen.....GT-8 säännöissä on annettu moottorivaihtoehdoissa tämä: Werks Racing B5 .21 Teamline Competition. Sitä on 3 eri versiota joissa on jotain laakerieroja tai sinnepäin. Kelpaako niistä kisoihin mikä vaan versio? Varmaa tietoa kiitos.

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2751 : 27.06.11 - klo: 08.38 »
Jos katsoo a-mainin kauppaa niin -> WRXTL21B5
Samaisessa puljussa nuo muut B5:set ei käy. Toinen on PRO ja toinen joku "käsitelty"-kone, joka on siis kiellettyä.
Valmistajan mukaan B5:sia on vain yksi malli, tiedä sitten milloin ovat sivujaan päivittäneet...  http://www.werksracing.com/b5page.html


| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2752 : 27.06.11 - klo: 22.53 »
Kyllästyin tuohon Alpha T 850 koneeseen.....GT-8 säännöissä on annettu moottorivaihtoehdoissa tämä: Werks Racing B5 .21 Teamline Competition. Sitä on 3 eri versiota joissa on jotain laakerieroja tai sinnepäin. Kelpaako niistä kisoihin mikä vaan versio? Varmaa tietoa kiitos.

Kun eilen sanoin kun juteltiin niin luultavasti tuo Werksin B5 on tehokkain noista speccikoneista ja nyt äsken luin R/C techistä seuraavaa:

ENGINE: So far we have gone with the $200 rule but limited the .21 to 3 ports. The reason is the Werks B5. It is a 5 port .21 that is cheap at $199. This motor meets the rules but from what I have gathered is faster than everything else. It is the only .21 5 port that is below $200.

Eli paikallisten specci luokassa portit on rajoitettu kolmeen Werks B5 moottorin takia koska hintavertailussa se on halpa (alle 200USD joka on heidän sääntö) mutta 5-porttinen ja muita paljon tehokkaampi. Muistan tämän omista kisoistani GT8 kansallisessa luokassa eli vaikka ajoin kisassa neöjänneksi Novarossilla, niin voittajan B5 oli kyllä huomattavasti paremmin vääntävä ja kulkeva moottori. Suosittelen valintaa. Novarossi oli/on super varma, mutta tehoissa ei pärjää B5:lle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2753 : 06.07.11 - klo: 15.42 »
Hihnavetoinen Schepis MZ2 on aika hyvällä mallilla (ei puuttunut paljoa osia  :tongue:)
Tässä tullut katseltua kuvia ja osia, taitaa autossa olla sukulaisuutta Mugen MRX4:een. Mugen on tosin nähty vain kuvissa.

Tässä on työn alla myös DM-1 Spec, joten voin tehdä mittanormaalivertailua GT-8 kisalaillisen kanssa, kunhan nuo molemmat saa nippuun.
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2754 : 07.07.11 - klo: 14.18 »
onko tietoa raision kisan aikataulusta?
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa ekiR

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2755 : 07.07.11 - klo: 14.29 »

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2756 : 08.07.11 - klo: 00.02 »
Kertokaahan mulle GT luokan sallitut koneet, pillit ja korit. Entä tankin koko? Ehkä innostun laittamaan auton kuntoon.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Stail

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2757 : 08.07.11 - klo: 00.18 »
Kertokaahan mulle GT luokan sallitut koneet, pillit ja korit. Entä tankin koko? Ehkä innostun laittamaan auton kuntoon.

http://rc10.fi/index.php?topic=55098.0 muutama postaus alaspäin niin löytyy pdf liitteenä.

• Alpha A872 .21
• Alpha S852 .21
• Alpha T850 .28
• Alpha Z852 .21
• Alpha 3p RTR .21
• Alpha 3p RTR .28
• Force .21 /.28
• GO .21 GX5R
• GO .21 R215PT
• GO .28 R283PT
• Kyosho GX21 (#74023)
• Kyosho GXR28 (#74025)
• Kyosho GXR28SG (#74026)
• Kyosho KE.25 (#74019)
• LRP Z.21R Spec.3 (#32172)
• Mach .21 /.28
• Novarossi NN21R
• Novarossi NNN21B09-PS
• Novarossi NNS21P3SX
• Novarossi NNS21P5XLT10
• Precirotate D5 (#10300076)
• SH .28 Pro
• Werks Racing B5 .21 Teamline Competition

Sallitut pakoputket:
• 2011 EFRA-listan mukaiset pakoputket
• Kaikki EFRA 20xx ja 30xx sarjan pakoputket. (xx = mikä tahansa numero)
• RTR-ensiasennuspakoputket, mikäli täyttävät EFRA melurajat.

tankki max 150ml

Koreina käytetään yksiosaisia muovikoreja, sen tulee muistuttaa kuvitteellisen GT- tai Touringautomallin
ulkonäköä. Korin tulee peittää auton tekniikka (pl. Antenniputki) ja renkaiden
kulutuspinta ylhäältä katsottaessa kokonaisuudessaan.

Renkaina käytetään GRP GMW01A Rally- rengasta, Extrasoft (XSoft)- kumiseoksella.

Ollos hyvä
« Viimeksi muokattu: 08.07.11 - klo: 00.21 kirjoittanut Stail »
JQ

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2758 : 08.07.11 - klo: 09.34 »
Eikö O.S.:lta mikään kone ole päässyt listaan? Saako RTR renkailla ajaa?

Suosittelisin ensi kaudelle hinta rajan nostamista 250 euroon, jolloin moottoreita alkaa saamaan ihan eri tavalla ja 3 porttisena kenties. 50 euron nosto ei kuitenkaan ketään vie ojasta allikkoon, varsinkin jos sillä 50 eurolla saa myös jotain toimivampaa ja pidempi ikäisempää.
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND

Poissa Niko

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • www.hobao.fi
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #2759 : 08.07.11 - klo: 09.40 »
Koreissa ei ilmeisesti ole mitään trendiä mitä kaikki käyttäisivät?
Maahantuonnit: SANWA / OS ENGINES / HOBAO / NOVAK / VP PRO / O'DONNELL Fuel / AGAMA - HoBao FINLAND