Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 913614 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3000 : 25.08.12 - klo: 23.54 »
Tällä hetkellä vihree kantinen jota ei enää taida löytyä uutena kaupoista ja varakoneena löytyy oranssi kantinen alpha. Pillinä on novarossi efra2015.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3001 : 25.08.12 - klo: 23.58 »
Alpha A852 ja pilliksi 2090


Poissa mikkol78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3002 : 26.08.12 - klo: 02.02 »
Kyseinen setti tulee ainakin tänne, kunhan vaan saa ensin auton..
Xray - Futaba - Savöx - Alpha - Jconcepts - Robitronic

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3003 : 26.08.12 - klo: 22.04 »
Kyseinen setti tulee ainakin tänne, kunhan vaan saa ensin auton..
Sarjan voittoon ajettiin Precirotaten D5 moottorilla ja Novarossin pillillä :)
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3004 : 26.08.12 - klo: 22.31 »
Enemmän tuolakin taitaa kuski ja kuskin varmuus vaikuttaa kun itse kone ja sen teho... No mutta kuitenkin ajatuksena tosiaan kysellä eri koneista kokemuksia tässä luokassa. Alphan etuna että pilli sarjan saa samasta paikasta ja on myös paljon käyttäjien kokemuksiatuosta paketista. Tehoa varmasti molemmissa riittävästi tai liikaa. Ja jos vapaasti saisi valita niin os speed löytyis omasta kun sellanen tuli aikaisemmin hankittua m8 autoon. Hieman kaipaisin perusteluja koneille ja koneiden hyviä ja huonoja ominaisuuksia mitä on ilmennyt. Muitakin kuins että tällä voitettiin. Ja tällä ei.  eli siis avointa keskustelua moottoreistakin.
« Viimeksi muokattu: 26.08.12 - klo: 23.51 kirjoittanut miksu79 »
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa mikkol78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3005 : 27.08.12 - klo: 00.55 »
Itsellä on vaan kyseisestä paketista kokemusta krossi puolelta ja on ollut kaikinpuolin toimiva! Varsinkin näin aloittelijana päässyt perus säätämisillä ja aina toiminut ilman minkäänmoista ongelmaa, joten saanut keskittyä olennaiseen :smiley: Elikkäns tuohon perustan omat suunnitelmat.. ja tietenkin varaosien saanti hyvällä pohjalla. Varmasti moni muukin setti hyvä..
Xray - Futaba - Savöx - Alpha - Jconcepts - Robitronic

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3006 : 27.08.12 - klo: 08.11 »
Enemmän tuolakin taitaa kuski ja kuskin varmuus vaikuttaa kun itse kone ja sen teho... No mutta kuitenkin ajatuksena tosiaan kysellä eri koneista kokemuksia tässä luokassa. Alphan etuna että pilli sarjan saa samasta paikasta ja on myös paljon käyttäjien kokemuksiatuosta paketista. Tehoa varmasti molemmissa riittävästi tai liikaa. Ja jos vapaasti saisi valita niin os speed löytyis omasta kun sellanen tuli aikaisemmin hankittua m8 autoon. Hieman kaipaisin perusteluja koneille ja koneiden hyviä ja huonoja ominaisuuksia mitä on ilmennyt. Muitakin kuins että tällä voitettiin. Ja tällä ei.  eli siis avointa keskustelua moottoreistakin.
Mun pointti nyt oli lähinnä se että kantsii tutkia asiaa hiukan tarkemmin kuin lähtee ostelemaan ekaa minkä nimi huudetaan forumilla puskista. Eiköhän tuossa pojat kerro mitä hyvää ja huonoa missäkin moottorissa ollut kun kotiutuvat kisoista. Alpha on varmasti hyvä valinta, mutta on niitä muitakin vaihtoehtoja, Novarosseja myös radalla ja näytti kulkevan nekin hyvin.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3007 : 27.08.12 - klo: 08.23 »
Juu toki on muitakin hyviä en sitäsano alpha vaan on todella suosittu kone monissa eri luokissa. 
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3008 : 27.08.12 - klo: 08.34 »
Ei se sano sitä et se olis GT:hen paras vaihtoehto. "Monissa luokissa" tarkoitat siis M8:ia eli tasan yksi luokka. Truggyahan suomessa ei luokkana edes ajeta.

Novarossia olisin itsekin kokemukseni pohjalta suositellut, mutta en viitsinyt ku olit niin varma päätöksestäsi jo edellä  :wink:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3009 : 27.08.12 - klo: 08.54 »
GT-sarjaan kannattaa hommata sellainen pata johon saa varaosia kotimaasta.

Käytännössä vaihtoehdot aakkosjärjesteyksessä, kaikilla näillä merkeillä on voitettu kisoja.
ALPHA A852 / A872
Novarossi P5XLT
Precirotate D5

Koneista kandee vaihtaa veivi kahden kisan jälkeen, muutoin ajaa yhdellä koneella kevyesti koko kauden.

Nopeimmat pillit on Alpha 2090 ja Novarossi 2052. Novarossilta löytyy muitakin nopeita pillejä, mutta niistä lienee järkevintä konsultoida Saarista. Ainakin 9901:stä on ollut liikkeellä noissa P5:ssa

Moottorin huippunopeutta tärkeämpää on saada auto/moottori säätöihin ja ajettua tasaisesti.
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa miksu79

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3010 : 27.08.12 - klo: 08.57 »
Jep tuo tasaisuus ja etenkin ajon varmuus ja tasaisuus se tärkein pointti bedt lapilla ei kisaa vielä voiteta.
agama A8 evo nordic os speed futaba savöx Team Associated sc10 4x4  TC6.1  LRP

Poissa Poinas2

  • Turun Urheiluautoilijat ry
    • Profiili
    • WEBSTORE
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3011 : 27.08.12 - klo: 09.50 »
Tällä hetkellä vihree kantinen jota ei enää taida löytyä uutena kaupoista ja varakoneena löytyy oranssi kantinen alpha. Pillinä on novarossi efra2015.

Saa myös noita vanhempia Alphoja tilaamalla tehtaalta. Samaten saadaan niihin myös pyttysarjoja, eli jos tykkää esim Z852 niin pannun saa kyllä pysymäään vireessä.
EA-Import Oy Webstore: www.eaimport.net
ALPHA Plus - BETA - BULLIT - TeamDurango - PIRANHA Fuel - M2C - TRESREY - KyPOM - H-Energy - REDS - RevolutionRcDesign - ThunderInnovation - Yaiba

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3012 : 27.08.12 - klo: 09.57 »
Ne jotka tykkää noista vanhemmista pannuista, eivät ole kokeilleet uusia.

Vihreekantisesta on puhuttu ja sitä hirveästi kehuttu koska se on kierroskone...
No mutta A852 kiertää eniten, vääntää hienosti ja tankinkestokin parempi kuin vanhoissa.

Ihan vilpitön mielipide että ne vanhat kannattaa unohtaa, koska yksinkertaisesti uudemmat ovat parempia kaikessa.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3013 : 27.08.12 - klo: 10.20 »
Vihree kantisesta on hyviä kokemuksia parin koneen verran (vaikka viimeisin niistä eilen antautuikin). Ensi kaudella melko varmasti alpha taas gt-8:iin kiinni ja jos näissä uusissa koneissa tankkiväli on entisestään kasvanut niin ensi kaudella jää yksi tankki pois skaboissa.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3014 : 27.08.12 - klo: 10.31 »
Mä ajoin tämän kauden werksin B5 mosalla. ja kyllä toimi hienosti, nyt mietinkin että kannattaako minun tilata siihen uusi takalaakeri ja kenties se veivi ensi kaudeksi kun on merkitty sääntöihin poistuvana moottorina. Mieluusti ehkä ajaisin sillä vielä ensi kesänä kun kone tuntuu vasta olevan parhaimmillaan.
tankkiväli 8.5min 7mm kurkulla..
« Viimeksi muokattu: 27.08.12 - klo: 10.37 kirjoittanut Riku.F »
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3015 : 27.08.12 - klo: 10.40 »
Montako gallonaa olet sillä ajanut?

Jos 6 tonkkaa alkaa olemaan takana niin suosittelen vaihtamaan koko moottorin.
Ehtoopuoli kun alkaa lähenemään 6 tonkan kohdilla.

Ainakin kannattaa siihen varautua ettei kone välttämättä koko ensikautta toimi moitteitta vaikka siihen veivin ja laakerit vaihtaiskin.

Etulaakereitahan olet varmaan vaihdellutkin?

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3016 : 27.08.12 - klo: 10.47 »
Werksit pysyy listoilla, sen verran oli koneita karkeloissa mukana.

Niin joo, tankkiväleistä...

Mulla oli Kouvolassa ja Hyvinkäällä tankkiväli sellainen reilu 9 minuuttia, 6,5mm kurkku. Mites Novarossi kuskit, millaisia tankkivälejä oli niillä?
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3017 : 27.08.12 - klo: 10.56 »
sillä ajettu aika tasan 3.5 tonkkaa. ja joo etulaakerin olen vaihtanut nyt kahdesti.  Niin Viime koneella ajoin kaksi kautta ja jälkimmäisen loppupuolella lähtösuoralle stumppailut alkoi kyllä korpeamaan :shocked:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3018 : 27.08.12 - klo: 11.33 »
Kuusi GT-8 –kisaa takana Werks B5 –moottorilla ja kyllä voin suositella moottoria vaikkei Suomesta saakaan. Harjoittelukoneena on tuo Aplhan S852 ja jotenkin vaan tuo Werks tuntuu mukavammalta.

Olen aivan aloittelija näiden koneiden kanssa ja moottori ei ole kyllä ollut varmaankaan missään kisassa lähellekään optimisäätöjä ja silti se on toiminut luotettavasti (eilen tosin Hyvinkään kisoissa kaksi sammumista tankkauksissa… mutta ei ollut Alphoillakaan eilen helppoa).

Werksillä on myös aivan erinomainen asiakaspalvelu R/C Tech foorumilla. Tässä suora linkki B5-mallin keskusteluun: http://www.rctech.net/forum/offroad-nitro-engine-forum/319017-new-werks-b5-21-racing-engine.html

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3019 : 27.08.12 - klo: 12.09 »
Ja Alphan palvelu pääkaupunkiseudulla lyömätön  :wink:

Poissa McJones

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3020 : 27.08.12 - klo: 14.27 »
Pitäisköhän tuoda oma Alpha pääkaupunkiseudun Alpha-palveluun kausihuoltoon...  :roll:
T Summit & E-Revo & Rally & Mini-Slash | K DRX VE | TC GT8LE | SM MZ2 | H Hyper Mini STe & Mini ST

Poissa jarmo74

  • Kymen Pienoisautokerho
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3021 : 27.08.12 - klo: 16.43 »
Werksit pysyy listoilla, sen verran oli koneita karkeloissa mukana.

Niin joo, tankkiväleistä...

Mulla oli Kouvolassa ja Hyvinkäällä tankkiväli sellainen reilu 9 minuuttia, 6,5mm kurkku. Mites Novarossi kuskit, millaisia tankkivälejä oli niillä?


Mulla oli Hyvinkäällä Novarossissa tankkiväli vähän reilu 7.5 minuuttia, seiskan kurkulla, ja pillinä oli Novarossin 2096

Poissa mikkol78

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3022 : 27.08.12 - klo: 18.33 »
Kuten tuolla aikasemmin manitsin niin itsellä a852 ja 2090 pillistä hyvää kokemusta, ainakin näin truggy käytössä. Tehoja piisannu näille taidoille jopa liikaakin :undecided: Tankkivälejä ei juur olla mittailtu..
Kovin vähän on kuitenkin eri moottoreista kokemusta joten tuosta on nyt turvallista aloitella ja tutustua tähän luokkaan muuten. Ehkä joskus kisoihinkin? saa nähdä kuin vie mennessään.. Kun tästä radoille pääsee kierteleen ja kokemusta hakemaan niin ollaan joskus taas tietosempia moottoreista ym..
« Viimeksi muokattu: 27.08.12 - klo: 19.30 kirjoittanut mikkol78 »
Xray - Futaba - Savöx - Alpha - Jconcepts - Robitronic

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3023 : 28.08.12 - klo: 01.38 »
Pitäisköhän tuoda oma Alpha pääkaupunkiseudun Alpha-palveluun kausihuoltoon...  :roll:

Kyllähän se passaa...

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3024 : 28.08.12 - klo: 06.35 »
Kyllä future rc Teemu Saarinenkin huoltaa novat
Ajoi sisään mun koneenkin joskus taannoin alustavasti
ennen kisaa, olinkohan 4 ja sillon Ollinmäki ajoi kans
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3025 : 28.08.12 - klo: 10.26 »
Vähän erilainen kysymys välillä:

Mitenkäs tuo Hyvinkään uusi shikaani kannattaa ajaa? Rullaamalla, vetopäällä, vai jopa pieni  jarrutus ennen shikaania?

Kiinnostaisi myös tietää parhaimmilta kuskeilta lisää esim. tuosta jarrun käyttämisestä ja muutenkin ajotekniikasta. Joku osaava voisikin tehdä kuvauksen esim. juuri tuosta Hyvinkään radasta... Missä kohtaa täysi kaasu, missä jarrutetaan, missä vain rullataan... Tämmöisestä ratakuvauksesta voisi olla hyötyä monelle aloittelijalle...

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3026 : 28.08.12 - klo: 10.29 »
Noihin kaikkiinhan liittyy hyvin paljon alustan säädöt ja jopa välitykset ja vaihteen vaihtokohta ja kytkin.

Kaasun käyttämistä on mahdoton sanoa, koska eri säädöillä voi olla todella iso ero siinä missä kohtaa kaasun voi avata täysin.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3027 : 28.08.12 - klo: 10.35 »
Mitenkäs tuo Hyvinkään uusi shikaani kannattaa ajaa? Rullaamalla, vetopäällä, vai jopa pieni  jarrutus ennen shikaania?

Jos vaan pokka piti, niin shikaanin pystyi ajamaan melkein kaasu pohjassa. Pikku nosto ennen shikaania ja kanttarin kohdalla taas urku auki.
Flying Calacucco

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3028 : 28.08.12 - klo: 11.07 »
Vähän erilainen kysymys välillä:

Mitenkäs tuo Hyvinkään uusi shikaani kannattaa ajaa? Rullaamalla, vetopäällä, vai jopa pieni  jarrutus ennen shikaania?

Kiinnostaisi myös tietää parhaimmilta kuskeilta lisää esim. tuosta jarrun käyttämisestä ja muutenkin ajotekniikasta. Joku osaava voisikin tehdä kuvauksen esim. juuri tuosta Hyvinkään radasta... Missä kohtaa täysi kaasu, missä jarrutetaan, missä vain rullataan... Tämmöisestä ratakuvauksesta voisi olla hyötyä monelle aloittelijalle...
Shikaanissa tärkeintä on se että rytmitys on oikea, yleensä 90% porukasta ovat myöhässä käännöksissä.

Eli kun ajat ekan mollan ohi niin auton pitäisi olla jo menossa ulospäin shikaanista (auton pitää myös olla vähintään suoraan eteenpäin mieluiten jo kääntynyt toiseen suuntaan kun mennään keskimollan kohdalta) ja tähdätäänn jo keskimollan ympäriajamiseen. Tämän kun sisäistää niin homma yleensä helpottuu ja ei tule semmosta edestakaisin veivaamista ja 3 mollaan ajoja.

Tätä on helppo treenata: keskimollan kohdalle merkataan noin 1.5 auton levyinen "portti". Aja joka kierros portista läpi. Alussa joudut luultavasti ajamaan tosi hitaasti mutta vauhti nousee kyllä nopeasti jolloin löytyy se oikea tapa ajaa radan kohta. (vaikka ajat hitaasti portista läpi kierrosajat ovat suunilleen samat kuin miten ajoit ennen)

Liitteenä huono piirros:
Musta ajolinja: lähellä optimia
Sininen ajolinja: myöhässä ja veivaamista
Tummapunainen "täplä" portti
Vihreä neliö, auton suuntaus
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa HVoltage

  • RSRCA
    • Profiili
    • Kaikkee paskaa...
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3029 : 28.08.12 - klo: 11.08 »
Mitenkäs tuo Hyvinkään uusi shikaani kannattaa ajaa? Rullaamalla, vetopäällä, vai jopa pieni  jarrutus ennen shikaania?

Jos vaan pokka piti, niin shikaanin pystyi ajamaan melkein kaasu pohjassa. Pikku nosto ennen shikaania ja kanttarin kohdalla taas urku auki.

Jotenkin näin kun Pekka kuvaa, tuli tuo ajettua. Välillä askin vaihteleva toiminta teki shikaaninen menon vaikeaksi, eteenkin TP-10:ssä. GT-8:ssa aski alkoi kisan edetessä vaihtaa taas liian aikaisin, ja teki ajosta tahmeaa, siihen suli ne tarvittavat kierrosaikakympät finaalissa.

GOOS tuossa näyttääkin antavan hyvä ohjeen :)
| KJFC | Yeah! If you could go ahead and flip my rc car over, that'd be great |