Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 911855 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3360 : 23.06.15 - klo: 13.56 »
Vaikka kaikki ruuvit vaihdat se paino säästö on minimaalinen.
Täällä on yksi jo joka on testannut miten dm1 toimii hiilikuitu alustalla näköjään kuin faktaa heittää pöydälle.
Minä taas olen sitä mieltä että kevyemmällä autolla on paljon paremmat ominaisuudet kuin painavammalla autolla.
Rajansa tietysti kaikilla.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Tomy

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3361 : 23.06.15 - klo: 14.33 »
Rata-autoista en tiedä mitään, crawlereista jonkun verran. Niissä on viimeisest vuodet ollut muodissa painon alentaminen. 5-6 vuotta sitten autot painoivat järjestään noin 3kg ja nykyautot ovat monesti alle 2kg, kevyimmät jopa alle 1500g.

Mitä enemmän painoa halutaan pois, sitä tärkeämmäksi tulee painon vähentäminen jokaisesta mahdollisesta pikkunippelistä. Pienistä puroista kasvaa iso virta, tämä pätee hyvin päinon vähentämiseen rc-autossa.

Crawler-kuskit käyttävät hyvin paljon alumiiniruuveja, koska ne ovat titaania kevyemmät. US-liike nimeltään fastenerexpress pitää hyvää valikoimaa M3 alumiiniruuveja. Titaaniruuveja kannattaa käyttää kaikkialla, missä arvelee, ettei alumiiniruuvin kanta kestä toistuvaa mekkaamista. Ruuvilukitteen käyttö yhdessä alumiiniruuvin kanssa voi olla hankalaa myös.

Titaanivantit vs teräsvantit säästävät prosentuaalisesti paljon painossa.

Sähkövehkeissä kaikkien johtojen pitäminen mahdollisimman lyhyenä voi vähentää paljon painoa.

Rikkoutumiselle herkissä osissa ei kannata mennä äärimmäisyyksiin keventämisessä. Kevyellä autolla ei tee mitään ellei sillä pääse maaliin.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3362 : 23.06.15 - klo: 23.38 »
Voi olla gt autossa moottoritehon kasvatus on oikea ratkaisu - tai sitten molemmat eli kevennys myös.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3363 : 23.06.15 - klo: 23.46 »
Lainaus
I have custom shock towers that let you use front shocks on all corners, gear box spacers that change roll center, stand up servo mount that helps with weight balance.  Hardened aluminum or titanium front pivot balls.  All titanium suspension shafts, lightened diff gears, lightened 2 speed, aluminum hinge pin holders, lowered engine mounts ........

Tollastakin olis tarjolla mutta en tiedä viitsinkö rupee tohon vessaan työntää enempää.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3364 : 26.06.15 - klo: 01.09 »
Sain ilmaisen kuljetuksen jenkkilästä hiilikuitu rungolle/pohjalevylle joten kai se pitää kokeilla ku paino putoo 300gr:sta 200:aan. Sitten muut kevennykset päälle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3365 : 26.06.15 - klo: 01.32 »
Sain ilmaisen kuljetuksen jenkkilästä hiilikuitu rungolle/pohjalevylle joten kai se pitää kokeilla ku paino putoo 300gr:sta 200:aan. Sitten muut kevennykset päälle.

Kenen valmistama pohjalevy on ja oliko tyyris?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3366 : 26.06.15 - klo: 10.45 »
onhan ne aika kalliita kun laskee vielä verot ja tullit; SNR graphite
jerryltäkin saa, pitää nyt kattoa kumpi
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3367 : 26.06.15 - klo: 11.37 »
Lainaus
I have custom shock towers that let you use front shocks on all corners, gear box spacers that change roll center, stand up servo mount that helps with weight balance.  Hardened aluminum or titanium front pivot balls.  All titanium suspension shafts, lightened diff gears, lightened 2 speed, aluminum hinge pin holders, lowered engine mounts ........

Tollastakin olis tarjolla mutta en tiedä viitsinkö rupee tohon vessaan työntää enempää.
laita tuon linkki vaikka yksärillä, vois ottaa putiikin kamat ohjelmaan. Diesel konversiota olen nyt puuhailemassa.
on siinä enemmän järkeä kuin kipinä bensa zydeemeissä, aika härriöherkkiä ovat nuo sytkyboksit.
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3368 : 26.06.15 - klo: 14.30 »
mulla ei oo enempää dataa, thx, luulen että noista on aika paljon discontinued koska DM1 ei oo mikään uusin malli enää.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Bigbear

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3369 : 30.06.15 - klo: 10.36 »
Kysymys:

Oliko Tattarisuon radan pito poikkeuksellisen hyvä sunnuntaina, kun kokeilen RoddeR:n autoa, niin pitoa oli todella paljon ja kaasua ei juuri tarvinnut säästellä. Tuntui hiukan "stanu" luokalta. Hauskaa tosin.

Sworkz Team Finland
Driven to perfection

Poissa goos

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC kauppa
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3370 : 30.06.15 - klo: 10.58 »
Kysymys:

Oliko Tattarisuon radan pito poikkeuksellisen hyvä sunnuntaina, kun kokeilen RoddeR:n autoa, niin pitoa oli todella paljon ja kaasua ei juuri tarvinnut säästellä. Tuntui hiukan "stanu" luokalta. Hauskaa tosin.

ratakisojen jälkeinen päivä on aina se kohokohta Tattiksella kesäisin pidon suhteen :=) Nythän tuossa oli ajettu radalla 2 päivää. Pidotuksella ja ajopäivillä sitä myös sitten haetaan.
HobbyWing | Team C | Gens Ace | VistaPower | Orion | Yokomo | Novarossi | TLR
EuroRc.com - Facebook

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3371 : 30.06.15 - klo: 11.09 »
Jos on lämmin keli niin autot toimii hyvin grp renkaalla vaikkei oliskaan just pidotettu.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3372 : 30.06.15 - klo: 11.09 »
Kyllä tattiksen pito viime viikonloppuna ja sen jälkeen oli kyllä loistava. Pidotus sateen jälkeen lauantaina onnistui hyvin ja siihen vielä ls-5:sta ja mineistä rataan jäänyt kumi loi upeat pito olosuhteet rataan. Gt-8 autoilu on parasta hyvällä pidolla, myöskin kohtalaisella pidolla pystyy työntämään kohtuu hyvin.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3373 : 30.06.15 - klo: 11.27 »
Kyllä tattiksen pito viime viikonloppuna ja sen jälkeen oli kyllä loistava. Pidotus sateen jälkeen lauantaina onnistui hyvin ja siihen vielä ls-5:sta ja mineistä rataan jäänyt kumi loi upeat pito olosuhteet rataan. Gt-8 autoilu on parasta hyvällä pidolla, myöskin kohtalaisella pidolla pystyy työntämään kohtuu hyvin.

Oli se liukkaallakin hauskaa, GT8 "drift spec". :grin:
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3374 : 30.06.15 - klo: 15.28 »
Kyllä tattiksen pito viime viikonloppuna ja sen jälkeen oli kyllä loistava. Pidotus sateen jälkeen lauantaina onnistui hyvin ja siihen vielä ls-5:sta ja mineistä rataan jäänyt kumi loi upeat pito olosuhteet rataan. Gt-8 autoilu on parasta hyvällä pidolla, myöskin kohtalaisella pidolla pystyy työntämään kohtuu hyvin.

Oli se liukkaallakin hauskaa, GT8 "drift spec". :grin:

Toki gt-8:sta on moneksi myöskin driftpulkaksi  :afro:
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3375 : 02.07.15 - klo: 22.28 »
Huomenna kaksi gt-8 kekeä menossa Tattikselle pärtsäilee eli jos kiinnostusta löytyy gt-8 kuskeista niin mukaan vaan.

E:About klo 10.30 radalla.
« Viimeksi muokattu: 03.07.15 - klo: 09.40 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3376 : 04.07.15 - klo: 00.27 »
Tänään oltiin Matin kanssa hankaamassa tattiksen rataa gt_8:lla ja oli tosi nastaa. Radassa on TODELLA hyvä pito eli menkään nyt ajamaan ennen seuraavia sateita, rata on siis huippu kunnossa! Muita kuskeja ei radalla näkynyt. Grillissä ja radan varressa tirisi läski eli nahkaa punoitti päivän päätteeksi. Oltiin n.8.5 tuntia radalla ja ei menannu saada tarpeekseen millään. Ens kertaa odotellessa...
Kyosho, elämäni auto.

Poissa matti1983

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3377 : 04.07.15 - klo: 11.49 »
Joo oli pirun nasta päivä radalla. Hiton hieno keli mutta radalla melko autiota, mikä voi olla parempaa kun GT8??.
Väsäilin pienen videon pätkän ajeluista https://youtu.be/F_T1zxIyuJI
sc18, serpent srx8gt, awesomatix A700L,

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3378 : 10.07.15 - klo: 12.37 »
Hiilari pohjalevy tilattu. Jos elokuussa päsis sitten tyyppää. Edessä onkin hiilari torni, otin samalla myös taakse.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3379 : 10.07.15 - klo: 19.15 »
Maxpaine heitti haastetta yvllä ajoihin elokuussa! Nice.
Tsekataan ajankohta ja sitten muitakin viivalle.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3380 : 10.07.15 - klo: 20.17 »
Mukana ku peräpu.... vois kokeilla saada jotain skaban tynkää loppu kesästä. Saatais vaan kaikille sopiva päivä keksittyä niin saatais mahdollisimman paljon kuskeja viivalle.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3381 : 11.07.15 - klo: 00.44 »
Yes!  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3382 : 11.07.15 - klo: 23.33 »
Ei nyt ihan gt autoja mutta puerto banuksessa marbellassa hienoja autoja ferraria, maseratia, porschea, aston martinia.. Makeita Kuin mitkä, laitan myöhemmin kuvia
Edit: muutamasta autosta kuva liitetty
« Viimeksi muokattu: 12.07.15 - klo: 00.09 kirjoittanut GT Warrior »
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3383 : 13.07.15 - klo: 07.04 »
Snr:n steve vahvisti hiilari osa tilaukset. Kevennetään nyt kokeeksi dm1:tä ja katotaan mitä tulee.
=> "All carbon aston martin" :)

Huomasin että myös kyosholle löytyy vastaavaa hiilari pohjalevyä.

Vaikka gt luokkaan serpent voisi olla kyllä se oikea vaihtoehto.. Voitti ainakin nycissä äskettäin ja muutenkin .. Olis kiva nähdä joskus kotimaassakin.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3384 : 13.07.15 - klo: 20.37 »
Serpent on myös oman käsitykseni mukaan enempi rata-auto kun tuo kyösti, mutta kyllä tollakin kerkee eikä näillä käsillä kuitenkaan paljon kovempaa pääse  :afro:
Kyosho, elämäni auto.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3385 : 14.07.15 - klo: 23.12 »
Hiilaripohja kohti suomea. Mielenkiintoista nähdä millaiseksi homma muodostuu kun pääsee kasailee. Ja etenkin kokeilemaan. Yritän laittaa kaikki kevennykset mitä keksin ja mulla on, ja samalla kokonaan uudet osat kuten vetoakselit yms mitä löytyy pakissa.
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3386 : 14.07.15 - klo: 23.45 »
Hiilaripohja kohti suomea. Mielenkiintoista nähdä millaiseksi homma muodostuu kun pääsee kasailee. Ja etenkin kokeilemaan. Yritän laittaa kaikki kevennykset mitä keksin ja mulla on, ja samalla kokonaan uudet osat kuten vetoakselit yms mitä löytyy pakissa.
Jaahas siellä vaan viritellään  :grin:.  Mul ei oo muuta kevennyksiä, kuin ranteet ja lompakko  :tongue:. Ens kuulla sit näkee miten kevyesti kulkee.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3387 : 15.07.15 - klo: 00.58 »
Kyllä! Niin lussu novarossi rallygame että pakko keksiä jotain  :cool:
Kiitos 20 vuodesta!

Poissa nitropaimen

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3388 : 15.07.15 - klo: 01.57 »
Kyllä! Niin lussu novarossi rallygame että pakko keksiä jotain  :cool:
laita se mulle huoltoon, ilmaiseksi/työnäytteenä.. Mulla on Novarossi kamaa yllin kyllin vielä vanhoilta ajoilta, mäntä/sylkkyä, kieritstä, laakereita ym. En enää ole tekemisissä Novarossin kanssa suoraan, kiitos  Mrs Rossin..(Cesaren kamalan muijan)

yhteystiedot yksitysviestillä. JV
pienoisautoilua vuodesta 1965, rc autoja vuodesta 1972..
eiköhän se ole siinä. agenda 1/8 nitro rata-autot ja 1/12 sähköautot. ei muuta tälläkertaa

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3389 : 15.07.15 - klo: 06.20 »
kyllä siinä Novan RG kiukaassa pitäisi löylyä riittää..    Kokeileppa laittaa 14/18 pinj. ja 48-50/44-46 spur.. olettaen että perä välitys 13/43.  kytkin saa ottaa aika ylhäältä.
Jos vielä tuntuu nuhaiselta niin putki ja/tai käyrä mahd. vaihtoon.
Tietty jos paino lähempänä 3500g kuin 4000g ei siitä varmasti haittaa ole.. :afro:
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..