Future-RC

Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 512955 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3630 : 23.05.19 - klo: 22.58 »
Onko kiinnostusta GT8 luokkaan Tattiksella ? Jos porukka keräisi autonsa naftaliinista nin homma saattaisi piristyä. Nyt kun TP10 on totaalisesti hiipumassa, voisi GT8 luokasta jatkossa muodostua korvaava luokka rataviikonlopun lauantaipäivälle.

On. Olen vähän miettinyt samaa, että nyt voisi olla taas tilausta GT8:lle.


Sent from my iPad using Tapatalk

Oi niitä aikoja .. oon kyl messissä jos jotain tulee



« Viimeksi muokattu: 23.05.19 - klo: 23.06 kirjoittanut mikari »
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3631 : 24.05.19 - klo: 12.24 »
Hyvä että kutinaa vielä löytyy. Omat kuvioni on seuraavanlaiset:  Blogistani https://raddad-racinginfinland.blogspot.com/ selivää osa "jutun juonista"
Katson että se projekti nitro kasin piirissä joka aloitettiin 2014, on viety onnistuneeseen lopputulokseen,
Lajilla on taas SM arvo, se on suurin asvaltilla ajettava rataluokka ja luokkaa kisaavat reissaavat
ulkomailla ihan hyvin tuloksin. Supporttikin on kunossa Teemun ja minun toteuttamana.
nyt olis aika tehdä promootiota ja supportia  toiselle hyvälle Nitro rataluokalle, selaiselle
joka on enemmän "oikeiden autojen" näköinen ja joita voi kisata vähän vaatimattomimmissa
olosuhteissa kuin foumi rataksit. Esimerkiksi Ahveniston vauhtipäivien ja Radalle Com kisavarikolle
merkityllä radalla. Minuun voi olla yhteydessä yksityisviestillä tai kommentoida tänne avoimelle forumille
Katsotaan mitä voidaan tehdä homman etenpäin viemiseksi.. JW
« Viimeksi muokattu: 24.05.19 - klo: 12.33 kirjoittanut RadDaddy »
KONTAKTI:  VATANENJ@Gmail.Com
 "EMANON Racing Team" Shepherd Velox-IGT8-GI*MAR-HIPEX-VP Nitrofuel

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3632 : 30.05.19 - klo: 19.51 »
Tappiin viritetty Team-C tuntui olevan aika kiukkuisen oloinen.. Kun kesän ensi testit otin Tattarisuon radalla!
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3633 : 30.05.19 - klo: 20.08 »
hyvä Riku!  :cool:
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3634 : 09.06.19 - klo: 00.01 »
Aika siisti  :cool:



https://www.arrma-rc.com/limitless/

(Joo tiedän ettei ole nitro mutta laitoin tarkoituksella tänne gt topikkiin)
« Viimeksi muokattu: 09.06.19 - klo: 00.28 kirjoittanut mikari »
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3635 : 10.06.19 - klo: 20.26 »
Oisko tästä uudeksi rataluokaksi (4S) ulkona? GT:n tilalle... merkkiluokka, joka ei riko pankkia ku kaikille sama... Vois toimia. Ainakin ite tykkään open-wheel autosta jota ei 1:8 puolella ole aiemmin ollutkaan!
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
GT Rata-autoilu
« Vastaus #3636 : 13.06.19 - klo: 14.16 »
Oma ehdotukseni GT-sarjan uudelleen herättämiseksi on:

Kaudella 2020 ajetaan kaksi kahden päivän osakilpailua (esim. Hyvinkää ja Tattis(/Pihtipudas). RCGP -sarjan formaatti vähän modifioituna. Eli alkuerätkin ovat mies-miestä vastaan ajoa. Lauantaina kaksi lyhyttä finaalia ja sunnuntaina sitten pidempi finaali. Perjantaina on vapaat harjoitukset.

Oletuksena tässä on, että osallistujia on maksimissaan niin paljon kuin yhteen erään mahtuu ajajia (eiköhän ainakin 12 mahdu ajamaan).

Säännöt lyhyesti:
•   Vanhat ja nykyiset GT-luokkaan suunnitellut autot
•   Yksityyppirengas
•   Moottorisääntö voisi olla aika vapaa

Pyritään kuitenkin hankkimaan uutta kalustoa _keskitetysti_ mahdollisimman paljon jotta saadaan jokin Suomalainen kauppias mukaan.

Itse olen valmis hankkimaan uuden auton, moottorin ja useita rengassettejä. Lähden mukaan, jos saadaan 10 kuskia mukaan.

Paljonhan tässä on mietittävää/suunniteltavaa. Tätä voitaisiin miettiä porukalla, jos kiinnostuneita on.

Onko tällaiselle tilausta?

Alustava ilmoittautuminen:
•   Mika Niiranen
•   Riku Forsström
•   Mikko Korhonen
« Viimeksi muokattu: 15.06.19 - klo: 22.33 kirjoittanut Ender »
THECar White Edition LV | Black Edition | Alpha
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2 | Team Associated B64D

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3637 : 13.06.19 - klo: 22.26 »
Edellä ilmaisin sitoutumiseni GT8 luokan promootio touhuun. Lisäinfoa voi katsoa täätä :  https://raddad-racinginfinland.blogspot.com/
Enderin ehdotus säännöiksi on mielestäni hyvä. Lisäisin vielä: GT8 autoja voisi ajaa myös ratakasin ja Touring nitro kympin kanssa samoissa kisoissa (harjoitus ) täytenä luokkana kun käytetään nykyään saatavilla olevia FOAM GT8 renkaita, ettei kumipuru tee rataa sopimattomaksi hihnavetoisille Nitro autoille.
Minulla on hyvät kontaktit jotta kilpailukykyistä GT8 rengasta (kumi ja Foam ) saadaan tarvittavia määriä ja edulliseen hintaan.
Linkistä selviää GT8 auton brändi, mutta mielestäni hyvin monella automerkillä kyllä pärjää, kunhan pikkusen paneutuu set uppien ja nitrotekniikan (Fuili-Tulpan lämpöarvo-puristus suhde eli kannen välys) "viilaamiseen" kohdalleen.
Myös ulkopuolisen sponssin hankkiminen auttaman julkisuusprojektissa olisi hyvä aikaansada, mutta sen vuoro on sitten kunhan homma on saatu liikkeelle ja on jotakin jota näyttää mahdollisille sponsoreille.
« Viimeksi muokattu: 14.06.19 - klo: 10.57 kirjoittanut RadDaddy »
KONTAKTI:  VATANENJ@Gmail.Com
 "EMANON Racing Team" Shepherd Velox-IGT8-GI*MAR-HIPEX-VP Nitrofuel

Poissa Riku.F

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3638 : 14.06.19 - klo: 04.27 »
Mä oon mukana GT8 tohinoissa...
Riku Forsström
V-one RRR evo,  IGT,Team-c GT8L, LAB 801&802 Schumacher MI4lp,Tamya 416x ,416we(x), 418 , Giga Crusher DF, Sledgehammer S50, LRP S10 SC .Ym..

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3639 : 14.06.19 - klo: 11.27 »
Hyvä Riku, tästä se lähtee.

Markkinoillehan on tullut mm. nämä uudet autot:

Xray GTX8.2
https://fi.eurorc.com/product/23909/xray-gtx82---18-luxury-nitro-on-road-gt-car-kit

Mugen Seiki MGT7 1/8 GT
http://www.future-rc.fi/product_details.php?p=67488

IGT8 GT2019
http://www.igt8.com/gtnitro19/

Serpent Cobra SRX8 GT 1/8
http://promo.serpent.com/srx8-gt/

HB Racing RGT8 GT
https://hbracing.com/en/hb-racing-rgt8/

Kyosho Inferno GT3
https://rc.kyosho.com/en/33010.html
THECar White Edition LV | Black Edition | Alpha
Capricorn Lab C801 | Capricorn Lab C02 | Kyosho IGT2 | Novarossi | Xray T4 2014 | Yokomo YZ-2 | Team Associated B64D

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3640 : 14.06.19 - klo: 15.42 »
« Viimeksi muokattu: 14.06.19 - klo: 15.46 kirjoittanut RadDaddy »
KONTAKTI:  VATANENJ@Gmail.Com
 "EMANON Racing Team" Shepherd Velox-IGT8-GI*MAR-HIPEX-VP Nitrofuel

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3641 : 15.06.19 - klo: 01.15 »
Jenkeissähän on ymmärtääkseni edelleen chassis kick-up rule eli buggy pohjalevy, sen takia eurooppalaiset rallygame autot 2-vaihteisena ei ole sääntöjen mukaisia siellä. Mulle sinänsä aivan sama millä ajetaan mutta foameista en ole ihan varma.. ois kiva nähdä miten toi open-wheel e-formula suoriutuu radalla, no ehkä HF testaa ;)
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3642 : 15.06.19 - klo: 11.37 »
Jenkeissähän on ymmärtääkseni edelleen chassis kick-up rule eli buggy pohjalevy, sen takia eurooppalaiset rallygame autot 2-vaihteisena ei ole sääntöjen mukaisia siellä. Mulle sinänsä aivan sama millä ajetaan mutta foameista en ole ihan varma.. ois kiva nähdä miten toi open-wheel e-formula suoriutuu radalla, no ehkä HF testaa ;)
Rallygame 1/8 autot on hihnavetoisia. EFRA 1/8 GT luokassa sallitaan vaihde ,mutta kardaani voimansiirto täytyy olla (motti pituus suunnassa)  Etu kick alustassa ei vältämätön mutta 1/8 nitrobuggysta saa muutettua GT auton, muuttamalla puskurin, korinkiinnikkeet sekä rajoittamalla islareiden/ripustuksien liikerataa. Eli jos omistat buggyn nii tutki saman merkkisen GT auton manuaalia ja katso saatko hankittua varaosina nuo osat, sitten vaan kaunis kori , Gt renkaat ja menoksi.. Katson että potentiaalia sattaisi olla 15-20 auton saamiseksi kisoihin

tässä EFRA säännöt: Huomaa että 125cc tankki. Suosittelisin että sarjoissa olevat 150cc tankit hyväksyttäisiin, ei se ero ole ratkaisevaa alkuerissä.https://www.efra.ws/wp-content/uploads/2014/05/V2%20final%20EFRA%20Version%20GT8%20Rally%20rules%20June%203rd2014.pdf
« Viimeksi muokattu: 15.06.19 - klo: 11.50 kirjoittanut RadDaddy »
KONTAKTI:  VATANENJ@Gmail.Com
 "EMANON Racing Team" Shepherd Velox-IGT8-GI*MAR-HIPEX-VP Nitrofuel

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3643 : 15.06.19 - klo: 11.48 »
tuo hihnavetoisuus tosiaan kanssa erona

eiköhän tuo lähde sillä että keräännytte radalle ajamaan, ainakin niin se neni aiemmin :)
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3644 : 15.06.19 - klo: 22.21 »
Kyllähän noi GT autot kiinnostaa. Eli mukana ollaan. -Mikko Korhonen. Täytyy vaan aloittaa uuden kaluston hankinta😁.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3645 : 15.06.19 - klo: 22.30 »
Whoa! Hyvä Mikko :)

Siinä olet oikeassa noi GT on törkeen mageita  :cool:

(Mut niin on ebuggy racingkin jossa nyt itse mukana isosti ei taida aikaa olla GTlle)
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi

Poissa jerzirccar1

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3646 : 15.06.19 - klo: 22.37 »
Buggyn wheelbase taitaa olla useita senttejä lyhyempi kuin GT alustat. Eiks tuo kyoshon GT alusta ole tuon truggy auton alusta eikä buggyn??
Olenko väärässä mutta eikä ofna auton runko ollut ilman kickuppia??
Jerzi

PS muistan elävästi miten hieno tää laji oli, olinhan meklari rodderille useissa kisoissa ja järkkäsinkin näille kisoja ja hemmetin hauskaa oli ja sladissa mentiin.
Jos sää Rodder tulet tähän taas mukaan niin tulen sinun mekkariksi😎😎
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa mikari

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3647 : 15.06.19 - klo: 23.02 »
Siis Kyosho Inferno GT (1) oli buggy alustalle eli 325mm ja sittemmin osa kuten Kyosho InfernoGT2/ GT3 ja TeamC ovat truggy alustalle eli 380mm. Mutta tosiaan suuri osa luottaa edelleen lyhyeen buggy pohjalevyyn ja siitä tykkäsin Tattiksella itsekin enemmän. Ofnan DM1 oli ilman kickuppia tosiaan.

Kyosho toi vihdoinkin markkinoille 4deg caster palat, varmaan viimeisenä vaikka GT auto oli ns ekana, GT3:een ;)

Hyvä Jerry, muistoissa on kyllä  :cool:
Kyosho Inferno mp9 EVO - Sanwa - HW - Savox
Fullspeed RC - RCJKL.fi