Kirjoittaja Aihe: GT Rata-autoilu  (Luettu 911591 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3780 : 02.08.19 - klo: 16.19 »
ihan sopii minulle, kumpiakin löytyy laatikoista. 125cc ja 150cc. GRP renkaatkin on ihan OK, niitä tuskin pidän varikolla saatavana, niin huonot on katteet GRP:llä. mutta paperille (nettiin) täytyy säännöt saada ennen sesongin loppua jotta tietää missä mennään ja mihin investoida.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3781 : 02.08.19 - klo: 16.40 »
ihan sopii minulle, kumpiakin löytyy laatikoista. 125cc ja 150cc. GRP renkaatkin on ihan OK, niitä tuskin pidän varikolla saatavana, niin huonot on katteet GRP:llä. mutta paperille (nettiin) täytyy säännöt saada ennen sesongin loppua jotta tietää missä mennään ja mihin investoida.


Mun puolesta saat tulla kisoihin millä vaan mustilla ja pyöreillä, katotaan sitten kun aletaan mennä osallistujamäärissä b-finaalin puolelle niitä sääntöjä uudestaan.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3782 : 02.08.19 - klo: 17.01 »
Kukas haluaa alkaa olla tämän luokan kylähullu, eli vetäjä Suomeksi 😉😉
Semmoinen tästä puuttuu....
Jetzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3783 : 02.08.19 - klo: 18.11 »
Niin en tiedä Jukka mutta nää jotka ovat täällä nyt kiinnostuneita uudestaan tästä hienosta lajista niin miksi pitää keksiä uudet säännöt kuin vanhatkin on toiminut todella hyvin.
Esim nyt tankin koko ja renkaat...
Kyllä nää janterit tietää mikä toimii ja mikä ei.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3784 : 02.08.19 - klo: 18.52 »
Niin en tiedä Jukka mutta nää jotka ovat täällä nyt kiinnostuneita uudestaan tästä hienosta lajista niin miksi pitää keksiä uudet säännöt kuin vanhatkin on toiminut todella hyvin.
Esim nyt tankin koko ja renkaat...
Kyllä nää janterit tietää mikä toimii ja mikä ei.
Jerzi
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3785 : 02.08.19 - klo: 19.37 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
Kyosho, elämäni auto.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3786 : 02.08.19 - klo: 19.45 »
Niin en tiedä Jukka mutta nää jotka ovat täällä nyt kiinnostuneita uudestaan tästä hienosta lajista niin miksi pitää keksiä uudet säännöt kuin vanhatkin on toiminut todella hyvin.
Esim nyt tankin koko ja renkaat...
Kyllä nää janterit tietää mikä toimii ja mikä ei.
Jerzi
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön
Saathan sinä ehdottaa 😉😉
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3787 : 02.08.19 - klo: 19.59 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
kunhan ette julista EFRA lallisia autoja laittomiksi
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3788 : 02.08.19 - klo: 20.54 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
kunhan ette julista EFRA lallisia autoja laittomiksi
Pakko huudella sivusta...
JOS on pakko jo sopia sääntöjä lähtökohdaksi pitää ottaa jotkut kv säännöt, tällä se on EFRA. Näistä voidaan luistaa ja tinkiä vaikka kuinka mutta ei voi olla niin, ettei täällä saisi ajaa autolla joka on sallittu kv kisoissa.
Jotakuta saattaa ihmetyttää miksi seuraan tätä keskustelua. No, luokka kiinnostaa. Ehkä.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3789 : 02.08.19 - klo: 21.36 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
kunhan ette julista EFRA lallisia autoja laittomiksi

Kuka tässä on ollut kieltämässä mitään autoja? Sinähän tässä olet tuomassa tiukempia sääntöjä gt-8 sarjaan. Rauhotu jo.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3790 : 02.08.19 - klo: 22.07 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)
« Viimeksi muokattu: 02.08.19 - klo: 22.10 kirjoittanut RadDaddy »
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3791 : 02.08.19 - klo: 22.56 »
ehdotan sinua seuraavaan EFRA kokoukseen sääntöjä muuttamaan, sinullahan sitä näkemystä piisaa...Jos vaikka ottaisivat suomen "spesiaalisäännöt" käyttöön


Kuinka moni kaipaa efraa tms. kansainvälistä tahoa millään tapaa mukaan mahdolliseen Suomen gt-8 sarjaan, käsi ylös?
kunhan ette julista EFRA lallisia autoja laittomiksi
Mikä voisi olla sellainen auto mikä kiellettäisi???
SG Columbia on miltei ainoa mikäs kiellettiin aikoinaan ja myös ne typerät hihnavetoiset härpäkkeet....
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa jsalmela

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3792 : 02.08.19 - klo: 23.00 »
Laitetaas pieni Tattiksen nopein kierroskisa 2019 pystyyn:

Tämänhetkinen tilanne:

21.527 Petri Hoffman, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game ?, GRP S4, 27.07.2019
22.303 Mika Niiranen, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game, GRP A (2011?), 27.07.2019


Moi taas pitkästä aikaa heebot,

tais olla tän kesän ainuat ajot muualla kuin kotipihan nurmikolla, mutta anyway:

best lap 20.882 mylapsin mukaan 27.7. lauantaina.
tylsänä jätkänä tietysti sähköautolla:
WGT Serpent s100lt kiilakorilla 10,5 kone/2s-lipo/fintrack-stock säädin.

Ja tosiaan eka ajo muutamaan vuoteen asvaltilla.
V####:n kivaa hommaa oikiasti taas pitkästä aikaa tämä asvalttiratatouhu, siis ihan parasta!

-Jani
Leluautoja vain.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3793 : 03.08.19 - klo: 05.11 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)

sinä olit tuomassa efraa hallinnoimaan gt-8 sarjaa sääntöineen, sinä olit pienentämässä tankkeja, sinä olit tuomassa 16% fuilia, sinä olit tuomassa rengas shown gt-8 sarjaan.... Mitä lisäarvoa vapaa moottorisääntö tuo tähän sarjaan, kerro???
« Viimeksi muokattu: 03.08.19 - klo: 07.06 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3794 : 03.08.19 - klo: 09.26 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)

sinä olit tuomassa efraa hallinnoimaan gt-8 sarjaa sääntöineen, sinä olit pienentämässä tankkeja, sinä olit tuomassa 16% fuilia, sinä olit tuomassa rengas shown gt-8 sarjaan.... Mitä lisäarvoa vapaa moottorisääntö tuo tähän sarjaan, kerro???

sen että saa ajaa "nykykalustolla" eikä 4-6V vanhoilla. sellaisilla joita nyt on tarjolla kun auton tilaa. Jos OIKEESTI haluaa että luokka kasvaa. Ei ole mitään mieltä rajoittaa motteija joihinkin itämaan halpismotteihin,
rengasvalikoimaa niihin joita jollakin paikallisella diilerillä sattuu olemaan varastossa edelliseltä  ajettavalta kaudelta (2015... ??). Odotan että porukasta joku ottaa järjen käteen ja te, jotka määräätte missä mennään, laitatte tälle forumille speksit joiden mukaan pitäisi edetä, sitten katsotaan missä mennään.
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa pintakaasu

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3795 : 03.08.19 - klo: 09.46 »
Laitetaas pieni Tattiksen nopein kierroskisa 2019 pystyyn:

Tämänhetkinen tilanne:

21.527 Petri Hoffman, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game ?, GRP S4, 27.07.2019
22.303 Mika Niiranen, Kyosho IGT2, Novarossi N21R7 Rally Game, GRP A (2011?), 27.07.2019


Moi taas pitkästä aikaa heebot,

tais olla tän kesän ainuat ajot muualla kuin kotipihan nurmikolla, mutta anyway:

best lap 20.882 mylapsin mukaan 27.7. lauantaina.
tylsänä jätkänä tietysti sähköautolla:
WGT Serpent s100lt kiilakorilla 10,5 kone/2s-lipo/fintrack-stock säädin.

Ja tosiaan eka ajo muutamaan vuoteen asvaltilla.
V####:n kivaa hommaa oikiasti taas pitkästä aikaa tämä asvalttiratatouhu, siis ihan parasta!

-Jani

Moro!

Jaaha, se oot siekii vielä hengissä, heh! Miullakin on vielä tuo vanha 10 kiila, pitäisköhän sitä tulla joku päivä Tattarille ulkoiluttaan? Pitää yrittää järkätä myös gt8 nitrotykki samalle reissulle völjyyn.
Ei muutako rok rok ja ratalla ehkäpä nähdään.
No Trends, No Fun, No Mercy, No Compromise...
      *** Make 12 Track Great Again !!! ***

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3796 : 03.08.19 - klo: 10.03 »
Ei tässä nyt hätä ole näitten teknisten juttujen kanssa ja oikeastaan rengasasia on se joka voi herättää keskustelua ja muu on yksinkertaista. Itse näen yksityyppirenkaan selkeästi parhaimpana ratkaisuna.

Tärkeätä on nyt kasata Nitro GT8:sta kiinnostunut porukka kasaan. Jos tulee tarpeeksi porukkaa niin silloin tulee järkisyitä hankkia uutta kalustoa. Itsellä on kyllä jo tuo Serpent käynyt pari kertaa ostoskorissa...

Isoin juttu on mielestäni sarjan formaatti. Mennäänkö mukaan TP-10, Ratakasi, Mini ja LS-5 porukkaan vai ajetaanko ihan oma sarja esim. RCGP -formaatilla.

Helpointa olisi mennä mukaan jo nykyisiin sarjoihin, mutta silloin menetetään se vapaus formaatin ja aikataulun suhteen.

Tästä pitäisi mielestäni keskustella. Nyt on hyvä tilaisuus suunnitella se oma ihanne formaatti ja tuoda niitä ajatuksia esiin.

Nyt pitää vielä vähän mekata, tarkoitus on piipahtaa tänään Tattiksella....

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3797 : 03.08.19 - klo: 10.54 »
hohhoijaa...pari esimerkkiä. Ehdotin vapaata rengas sääntöä, yksityyppirenkaan tilalle.
Ehdotan vapaata moottorisääntöä, (ei hinta eikä porttirajoituksia, mitä kumpaakaan rajoitusta ei ole EFRA säännöissä) 25% nitrofuili on ihan OK, kunhan saatte sitä ensi kesänäkin...(tuoreena)

sinä olit tuomassa efraa hallinnoimaan gt-8 sarjaa sääntöineen, sinä olit pienentämässä tankkeja, sinä olit tuomassa 16% fuilia, sinä olit tuomassa rengas shown gt-8 sarjaan.... Mitä lisäarvoa vapaa moottorisääntö tuo tähän sarjaan, kerro???

sen että saa ajaa "nykykalustolla" eikä 4-6V vanhoilla. sellaisilla joita nyt on tarjolla kun auton tilaa. Jos OIKEESTI haluaa että luokka kasvaa. Ei ole mitään mieltä rajoittaa motteija joihinkin itämaan halpismotteihin,
rengasvalikoimaa niihin joita jollakin paikallisella diilerillä sattuu olemaan varastossa edelliseltä  ajettavalta kaudelta (2015... ??). Odotan että porukasta joku ottaa järjen käteen ja te, jotka määräätte missä mennään, laitatte tälle forumille speksit joiden mukaan pitäisi edetä, sitten katsotaan missä mennään.


Eiköhän tää ollu tässä, ei jaksa enää.

E: tai kokeillaan. Itse ajan n.10 vuotta vanhalla autolla jossa on novarossi rallygame kone kiinni, onko novarossi niitä itämaan motteja??? Viimeksi kaivoin pussista vuoden 2018 renkaita mitä jäi viime kesältä, mistä saa ostettua vm.2015 grp renkaita kerro Jukka mulle voisin kokeilla piruuttaan ovatko menneet kovaksi vai vieläkö pääsisi kohtuullisia aikoja. Jos sinä haluat ajaa uusilla laitteilla jossa on uunituoreen renkaat ja +800€ viripannu, niin älä odota että kaikki haluaa ajelle samanlaisilla kun vanhoillakin vielä kerkeää ja osia saa kaupasta.
« Viimeksi muokattu: 03.08.19 - klo: 11.16 kirjoittanut RoddeR »
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3798 : 03.08.19 - klo: 11.09 »
Ei tässä nyt hätä ole näitten teknisten juttujen kanssa ja oikeastaan rengasasia on se joka voi herättää keskustelua ja muu on yksinkertaista. Itse näen yksityyppirenkaan selkeästi parhaimpana ratkaisuna.

Tärkeätä on nyt kasata Nitro GT8:sta kiinnostunut porukka kasaan. Jos tulee tarpeeksi porukkaa niin silloin tulee järkisyitä hankkia uutta kalustoa. Itsellä on kyllä jo tuo Serpent käynyt pari kertaa ostoskorissa...

Isoin juttu on mielestäni sarjan formaatti. Mennäänkö mukaan TP-10, Ratakasi, Mini ja LS-5 porukkaan vai ajetaanko ihan oma sarja esim. RCGP -formaatilla.

Helpointa olisi mennä mukaan jo nykyisiin sarjoihin, mutta silloin menetetään se vapaus formaatin ja aikataulun suhteen.

Tästä pitäisi mielestäni keskustella. Nyt on hyvä tilaisuus suunnitella se oma ihanne formaatti ja tuoda niitä ajatuksia esiin.

Nyt pitää vielä vähän mekata, tarkoitus on piipahtaa tänään Tattiksella....

Oliko vanhassa formaatissa jotain vikaa? Muuta en keksi kuin, että se oli kohtuu julma jos ei sattunut a-finaaleita startissa olemaan laitteet kunnossa. Jos tuon finaali osion pätkisi esim 3x20min finaaleihin 2/3 pisteyttäen niin formaatti olisi mielestäni loistava.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3799 : 03.08.19 - klo: 12.58 »
"Toivottavasti sulla ja mulla on molemmilla omat hiekkalaatikot tulevaisuudessa. Olisiko järkeä mennä takaisin sinne c8:a boostaamaan?"

Näinhän minua jo varoitettiin ennalta, ehkä olisi kannattanut uskoa...
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa RoddeR

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3800 : 03.08.19 - klo: 13.12 »
"Toivottavasti sulla ja mulla on molemmilla omat hiekkalaatikot tulevaisuudessa. Olisiko järkeä mennä takaisin sinne c8:a boostaamaan?"

Näinhän minua jo varoitettiin ennalta, ehkä olisi kannattanut uskoa...

Samaa mieltä, kerrankin.
Kyosho, elämäni auto.

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3801 : 03.08.19 - klo: 14.29 »
Vähän sama kun kinasteltaisiin minkälaisen laiva Sveitsin laivastoon ensi vuonna ostetaan. Ajakaa nyt hyvät miehet niillä autoilla spekseistä huolimatta kun harrastajia on kokonaiset 7kpl. :laugh:

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3802 : 03.08.19 - klo: 14.54 »
Joo ja ei kannata nyt efran tai ifmarin sääntöjä tänne ottaa käyttöön kuin meillä täällä on pohjalla hyvät säännöt jo olemassa.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3803 : 03.08.19 - klo: 15.06 »
Joo ja ei kannata nyt efran tai ifmarin sääntöjä tänne ottaa käyttöön kuin meillä täällä on pohjalla hyvät säännöt jo olemassa.
Jerzi
Ja mitkä ne säännöt on ja missä ??
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa RadDaddy

  • RH+
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3804 : 03.08.19 - klo: 15.18 »
 
Joo ja ei kannata nyt efran tai ifmarin sääntöjä tänne ottaa käyttöön kuin meillä täällä on pohjalla hyvät säännöt jo olemassa.
Jerzi
Ja mitkä ne säännöt on ja missä ??
no löysin ne yleishaulla netin kautta,
moottorisääntö on täysin vanhentunut. mitään listalla olevia Novarosseja ei valmisteta enää, tuskin muitakaan itämaan tietäjien myllyjä.
 samalla löytyi seuraava teksti.. olen 110% samaa mieltä, ei aihetta enempään..

EURO RC:n Axelin tekstiä vuodelta 2012...

"Kauppiaan roolissa vastaan tähän juttuun koska monelle tuntuu epäselvältä miksi GRP:n rengas on huono valinta sarjalle pitkällä tähtäimellä ja miksi monta rengasta on huono juttu. Loppuun kerron myös mikä olisi hyvä tilanne.

GRP:n kate ja hintapolitiikka ei palvele Suomalaista yritystä. Euroopassa on hinnat painettu niin ales että Suomessa ei voi myydä renkaita siten että kauppiaalle jäisi jotain käteen vaivasta. Kyse on siis palvelutuotteesta jonka pitäisi tuottaa katetta muiden tuotteiden kautta.

Tämmöinen tuote on ihan ok kaupassa jos harrastajilla ei ole muuta vaihtoehtoa, silloin voidaan tuoda kohtalainen määrä renkaita maahan ja olla varmoja, että ne menee kauden aikana kaupaksi vaikka ei ole halvin vaihtoehto. Joku tarvii aina pienemmän määrän renkaita tai on kiire. Jos rengasvaihtoehtoja on enemmän, renkaita ei voida juuri tuoda koska riski, että jäävät hyllyyn on liian iso.

Euroopassa rengas maksaa noin 15e pari halvimmillaan, Suomessa renkaasta joutuu pyytämään 18e, että kattaa kulut. Joten moni harrastaja tilaa varmasti omat renkaat ulkomailta mikä on ihan ymmärettävää. En yleensä halua puhua suoria lukuja forumeilla, mutta uskon että tässä tapauksessa on hyvä että harrastajat ymmärtävät tilanteen.

Nyt tilanne, että vaihtoehtoja on enemmän tekee sen että EuroRC tulee ottamaan vähemmän renkaita varastoon kesäksi. Haluamme toki palvella asiakkaita, mutta tämä pitää tehdä maltillisilla riskeillä.

Lopputulos GRP:lle pitkässä juoksussa Suomessa: Kallis rengas(ainakin verattuna keski eurooppaan) ja huono saatavuus. Tätä vielä huonontaa valikoiman pirstaloituminen muilla seoksilla ja tuotteilla.

Hyvä tilanne kauppiaan sekä harrastajan näkökulmasta olisi seuraava:

Oletus, että renkaaksi valitaan rengas joka on riittävän kestävä ja hyvä ajaa sekä muutenkin tukee harrastamista. Tämän jälkeen renkaan pitäisi olla rahapoliittisesti hyvässä valmiudessa. Tätä yleensä tukee _yksi_ mahaantuoja kyseiselle renkaalle. Silloin löytyy aina yksi taho joka on vastuussa siitä että renkaita on saatavilla maassa. (jos maahantuojia on monta tai rengasmerkkeja monta, päästään tilanteeseen missä jaettuvastuu ei kenekään vastuu).

Tärkeää on myös se että rengas on Suomessa hinnaltaan kilpailukykyinen ja jos sen hintarakenne vielä tukee jälleenmyyntiä niin sitä saa myös muista kaupoista kuin yhdestä. Kun tämä puoli on kunnossa harrastajat ostavat luonnostaan tuotteet Suomesta ja raha kanavoituu yhden maahantuojan läpi. Tätä voidaan vielä tehostaa sillä, että kilpailumaksuun kuuluu aina kierros renkaita. Tämä tuottaa positiivisen kierteen missä lopputulos on seuraava:

Maahantuoja voi luottaa, että kuluttajat ostavat tuotteita ja jälleenmyyjät ottavat niitä hyllyyn. Voidaan tehdä reiluja tilauksia keväällä jolloin saadaan pienet extra volyymi alennukset. (jotka siirtyvät kuluttajalle pitkällä juoksulla, kuluttajahan maksaa kauppiaan kaikki kulut)

Kuluttajilla on taas renkaita aina saatavilla järkeävän hintaan eikä tarvitse etsiä ulkomailta jos löytyis tuotteita hyllyssa ja järkihintaan.


Näin pienessä luokassa joka on pienessä maassa on tärkeää lajin kasvun kannalta että tuotteita on saatavilla järkevään hintaan ja sääntöjen pitäisi tätä tukea. Toivoisin että harrastajat nyt ymmärtäisivät paremmin miten rengas puoli toimii ja ymmärtäisivät mikä on hyvä juttu ja mikä on huono."

Axel Toivonen
EuroRC:n omistaja

(Lisäys.. http://rc10.fi/index.php?topic=107018.0 Terveisin JW  lisään vielä  GRP GT8 renkaat vanteilla maksaa firmalle jolla on VAT numero € 11,- siihen lisätään pakollinen suomen Alv 24% tekee €13.64 jos myyt varikolla rengasparia €15,- hinnalla, kannatko ne sinne ja saat palkaksi 1,36 euroa... tilanne tulee olemaan että jokainen kisaaja tilaa nuo GRP nakit mistä saa. onko se rengas säännön tarkoitus ?)
« Viimeksi muokattu: 04.08.19 - klo: 10.58 kirjoittanut RadDaddy »
"The guy that dies with the best toys, is the winner of the game"... keep on trying.. :)

Poissa micsa.fi

  • RIP
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3805 : 03.08.19 - klo: 19.26 »
Vähän sama kun kinasteltaisiin minkälaisen laiva Sveitsin laivastoon ensi vuonna ostetaan. Ajakaa nyt hyvät miehet niillä autoilla spekseistä huolimatta kun harrastajia on kokonaiset 7kpl. :laugh:

Aamen!
Wacky Stack Racing Team

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3806 : 03.08.19 - klo: 20.07 »
03.08.2019 Tilanne

GT-8 2020

Alustavasti mukana:
•   Mika Niiranen
•   Riku Forsström
•   Mikko Korhonen
•   Mika Rinne
•   Veli-Matti Jämsen
•   Mikko Mäkelä
•   Petri Hoffman
•   Pekka Kuronen
•   Jouni Riuttanen
•   Petri Tuomainen

Harkitsee:
•   Jon Lindgren
•   Tauno Meriläinen
•   matti1983
« Viimeksi muokattu: 03.08.19 - klo: 20.53 kirjoittanut Ender »

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3807 : 03.08.19 - klo: 20.38 »
Jos RCGP -formaatti on liian työläs toteuttaa, niin mites näin:

(Edelleen oletuksena, että kaikki mahtuvat ajamaan yhtä aikaa)

Kaksi kisaa (heinäkuun alku ja elokuun loppu)
•   LA Treenipäivä
•   SU Kisa (Jos näyttää, että SU sataa, niin kisa voidaan ajaa lauantaina)

Kisaformaatti:
09:00-11:00 Vapaatreeni
11:00-12:00 Aika-ajo
Rata-auki koko tunnin. Ajetaan parasta peräkkäistä kolmen kierroksen yhteisaikaa. Eli saa ajaa vaikka koko tunnin, jos haluaa. Käytössä kuitenkin vain kaksi rengassettiä koko päiväksi.
12:00 -13:00 Tauko (Rata auki)
13:15-14:00 Kisa 1 (30min)
Rata auki
15:15-16:00 Kisa 2 (30min)
Rata auki
17:15-18:00 Kisa 3 (30 min)

Kaikista kisoista pisteitä. Kaudessa siis 6 kisaa joista esim. 2 huonointa voisi pudottaa pois.

Poissa Maxpaine

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3808 : 03.08.19 - klo: 20.43 »
Mielestäni kannattaisi nyt sopia sopiva ajankohta yhteiselle palaverille jossain päin. Sinne kaikki asiasta kiinnostuneet paikalle ja siellä voitaisiin lyödä asioita lukkoon jatkon kannalta. Tämä internetin ihmeellinen maailma ei ole oikea paikka siihen, että jotain oikeasti sovitaan ja tehdään. Helpompi sopia kasvotusten tärkeistä asioista. -Mikko.
Kaiken kokoista menopeliä

Poissa Ender

  • Vesivehmaan RC-rata
    • Profiili
Vs: GT Rata-autoilu
« Vastaus #3809 : 03.08.19 - klo: 21.19 »
ja sitten vielä tällainen ”tiimiajatus” – Tätä ei pidä ottaa liian vakavasti… Perimmäinen ajatus tässä on helpottaa mekaanikko-ongelmaa ja luoda vähän lisää yhteisöllisyyttä.

Kuljettajat osallistuvat kisoihin tiimin kautta.

Nimet ovat täysin keksittyjä ja käytän niitä vain havainnollistaman ajatusta

Team Kyosho (Kyosho GT)
•   Petri Hoffman (Kuljettaja 1)
•   Mika Rinne (Kuljettaja 2)
•   Jerry Hellström (Mekaanikko)
•   Teemu Kujala (Team Manager)

Team EuroRC (Xray)
•   Jani Hovi (Kuljettaja 1)
•   Tomi Mairue (Kuljettaja 2)
•   Teppo Kauppinen (Mekaanikko)
•   Niko Vuorenmaa (Team Manager)

Team Serpent Finland (Serpent)
•   matti1983 (Kuljettaja 1)
•   Jon Lindgren (Kuljettaja 2)
•   Mika Niiranen (Kuljettaja 3)
•   Tuomas Lindgren (Mekaanikko 1)
•   Juhani Niiranen (Mekaanikko 2)
•   Salvenin Mikaeli (Team Manager)

Team HobbyFactory (HB)
•   Mikko Korhonen (Kuljettaja 1)
•   Riku Forsström (Kuljettaja 2)
•   Lauri Ruotsalainen (Mekaanikko)
•   Markku Honkanen (Team Manager)

… ja näin edelleen….

Mekaanikkoja (Tankkaajia) saa olla 2 kuljettajan tiimissä yksi ja isommissa tiimeissä max 2.

Tiimeille jaetaan myös pisteitä. Esim. kahden parhaimman kuskin pisteet lasketaan.