Kirjoittaja Aihe: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset  (Luettu 12459 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« : 19.08.08 - klo: 18.50 »
Laitetaanpa pystyyn tällainen merkkitopikki, johon voi kerätä kokemuksia, säätöohjeita, vinkkejä yms. liittyen otsikossa mainittuun automalliin.

Minun DM-1 saapui tullin ja rahtiyhtiön vaikeuksien jälkeen eilen, joten kokemusta ei vielä ole muusta kuin pöydällä hypistelystä, varsinkin kun viimeviikonlopun kisakin meni laina-autolla puihin. Ensimaku autosta on kuitenkin varsin positiivinen. Auto on alusta saakka tehty rata-ajoa ajatellen. Autossa on "normaalia" pidempi pohjalevy, joka on suora. Auton jousitus on formulatyyliin toteutettu, eli iskarit on nostettu pitkittäin keskelle. Kuinka sitten tämä ratkaisu toimii, jää nähtäväksi.

Moottorina autossa on Force 28, jossa lyhyen kokemuksen perusteella on RTR-koneeksi ihan mukavasti potkua. Pakoputken ulostulo on ajateltu fiksusti siten, että pakokaasun mukana tuleva öljy ei suttaa takarenkaita. Seurauksena tästä, auton ääni on joitakin desibelejä kovempi. Radallahan se ei haittaa, lähiön kaduilla ansaittua huomiota on helpompi hakea.

Kori on realistisen näköinen ja skaalan mukainen. Korissa on mukavia pikku yksityiskohtia, kuten perän diffuusori, pakoputket, taustapeilit ja tuulilasinpyyhkijät. Eihän ne auton nopeutta lisää, näyttävyyttä kylläkin. Mielestäni tässä GT-luokassa on osin kyse myös siitä. (Miinuksena) mainittakkoon, että kori on valmiiksi maalattu, joten omat dizainit ovat hieman rajoitetumpia.

Ratakokemuksia ja setuppeja yms. seuraa perässä, kunhan sinne asti päästään.

Pikkaisen edittiä illan päätteeksi: Autopaketti toimitetaan siis ilman radiolaitteita, mikä on mielestäni erinomainen oivallus. Lähes poikkeuksetta muiden merkkien GT-autoissa on RTR-radiot nakattu kuuseen ja laitettu parempaa kamaa tilalle. DM-1: osalta ei tarvitse maksaa tarpettomasta ja saa heti mieleisensä, hiemanhan se vaati lisänäpräämistä, mutta sekin kai on vaan plussaa.

Korin asettelu kahdeksalla korisokalla vaatii hieman kärsivällisyyttä, mutta pysyypähän kuomu sitten kunnolla kiinni. Pitänee tehdää koriin sellaiset aukotukset, ettei tarvitse joka käänteessä sokkia irroitella.
« Viimeksi muokattu: 19.08.08 - klo: 22.48 kirjoittanut peitsamo »
Flying Calacucco

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #1 : 19.08.08 - klo: 19.22 »
Jostain ihmeen syystä todellakin edellisen erän autojen korit olivat maalattuja. Nyt saapui uusi erä autoja ja korit jälleen maalaamattomia.
Eli yleisesti autot tulee maalaamattomalla korilla.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #2 : 20.08.08 - klo: 21.29 »
Kokemukset autosta on vielä kovin vähäiset polttiskrossi kauden painaessa päälle. Ei aika riitä radalla käyntiin.
No hiukan alkuun, lähdettiin ajamaan autoa ns. boxi säädöillä ainoa poikkeus iskari öljyt.
Eteen 1000W diffiöljy ja taakse 80W iskariöljyt.

Autossa tehtaalta 100 000 öljyt etudiffissä ja 50 000 takana, joten diffeihin ei puututtu.

Kone ajettiin sisään ja sen perään vaihteiston säätö. Vaihteisto oli todella looginen ja vastasi selkeästi ruuvien kääntelyyn, joten vaihtopisteen löytyminen kävi leikiten.

Erona GTP2 autoihin DM-Onessa tämä uudempi ns. Pro vaihteisto joka GTP2 optio.

Auto todellakin toimi ainakin Tattiksen radalla jo boxista yllättävän hyvin ja seuraavana olisi tarkoitus testailla hiukan vaakaja säätöjä+ jäykempiä jousia ym.ym. Kierre taitaa olla loputon :grin:
« Viimeksi muokattu: 20.08.08 - klo: 22.48 kirjoittanut X1CRT »
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #3 : 20.08.08 - klo: 22.23 »
Auto vihdoin valmiina sisäänajoa varten. Ohessa vielä muutama huomio matkan varrelta:

- Ohjaus/kaasuservon johto kannattaa sitoa nippusiteellä radiodekkiin. Sijoittelu on sellainen, että muutoin on suuri vaara, että johto joutuu spurrin hampaisiin
- Mersun kori ei istunut kunnolla edestä ilman koritolppien lyhentämistä (noin 1,5 cm)
- Kuten tuossa aiemmin todettu, nuo muoviset iskarilevyt vaihtuu alumiini/hiilariosiin jäykkyyden lisäämiseksi.
- Lisäsin polttoaineen suodattimen ja sen mukana pidensin hieman letkuja
- Paketin mukana tuleviin renkaisiin kannattaa laittaa suosiolla foami insertit. Noilla pehmeillä inserteillä rengas taittuu alle ja kuluu käyttökelvottomaksi nopeasti
- (Mersun) koria kannattaa leikata takareunasta noin pari senttiä, jotta pakoputket saa kunnolla näkyviin ja toisaalta myös siksi, että diffuusori toimisi ja taakse ei jäisi "ilmataskua".

Hirvittävä himo olisi päästä jo ottamaan tyypit, olisipa kelit huomenna suosiolliset  :tongue: Kaikenkaikkiaan hieno auto!
Flying Calacucco

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #4 : 20.08.08 - klo: 22.36 »
Jep, saman huomasin ohjaus servon johdon sijoittelusta itsekkin.
Nissanin kori istuu kuin nyrkki silmään ihan tahdas viivoja pitkin kun leikkaa. Myös takahelma on juuri oikealla korkeudella diffuuseriin nähden.

CNC iskari tornit tosiaan RTR malliin optio osia ja CNC runkojäykkärit samat kuin HN X1X-CRT-Pro truggyssä.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #5 : 20.08.08 - klo: 22.42 »
Nissanin kori istuu kuin nyrkki silmään ihan tahdas viivoja pitkin kun leikkaa. Myös takahelma on juuri oikealla korkeudella diffuuseriin nähden.

Voihan se olla, että olen urpoillut jotain tuon korin/tolppien kanssa. Näin yöhommina on joskus tullut pahempiakin mokia tehtyä... :shock:
Flying Calacucco

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #6 : 20.08.08 - klo: 22.45 »
Äkkiseltään kun olet joutunut molempia päitä "trimmaamaan" niin ei kai oo tolpat menny päikseen etu/taka???
Tiedä tuota sitten... :shock:
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #7 : 20.08.08 - klo: 22.50 »
Tämähän olisi looginen selitys. Nyt niitä ei kuitenkaan enää vaihdeta, kori istuu nätisti, joten nouhätä.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #8 : 21.08.08 - klo: 00.42 »
Miinuksia:
- jäykkärit muovia
- iskarinpitimet muovia
(näihin kohtiin löytyy varmastikin optio-osia)


Minusta tuntuu että jäykkäreitä ei edes tarvitse tässä lajissa ja tuo muovinen on ihan hyvä tuossa kiinni.
Jerzi

PS Optio osa on varmasti paremman näköinen.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #9 : 23.08.08 - klo: 23.25 »
Dodiih!
 
Tuli sitten tänään itsellenikin kyseinen kapistus. 
 
Koko illan oon tota hypistellyt ja kuolannut, sen verran makee peli :) 
 
Auto on taattua HongNor-laatua, auto on valmiiksi jo tehtaalla huolellisesti kasattu ja kaikki ruuvvit kiinni, sekä nuo vähäiset osat jotka itse joutuu ruuvvaamaan autoon istuu nätisti ilman mitään ihmeellisiä viilauksia  :wink:
 
Toivotaan että alkuviikosta kelit olisi suotuisat ja ehtisi korin maalata, sekä viimeistellä autoa vielä niin pääsisi ottamaan ensi savut koneesta ulos :tongue:
 

Poissa AnttiL

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #10 : 24.08.08 - klo: 11.47 »
Hieno!!!

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #11 : 25.08.08 - klo: 16.39 »
Laitetaas nyt meidänkin rata-autosta muutama kuva.





Korina Nissan G35

RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #12 : 25.08.08 - klo: 22.11 »
Tänään koneen sisäänajoa muutama tankillinen Tattarisuon lätäköiden keskellä. Melko lailla on korkeella fiilikset, harmi vaan, että oli paikoin vielä märkä rata ja siksi melko liukasta. Toivotaan nyt, että malttais olla satamatta vaikka pari päivää.

Auton tuntuma on kyllä tosi jämäkkä ja looginen, kääntyy sinne minne käsketään. Tietämättä asiasta kovin paljoa, veikkaan että tuolla pitkällä ja "paksulla" pohjalevyllä on asiaan melkoinen vaikutus. Moottori tuntuu tehokkaalta, vaikka säädöt oli vielä sisäänjo-moodissa. Jos nyt hakemalla jotain negatiivista halutaan tähän kirjoittaa, niin ehkä moottorin äänet oli jokseenkin kovanlaiset, varsinkin kun sitä paukutusta siitä vierestä muutaman tankillisen kuunteli, noh radalle kun auton laittaa, niin sekin huoli on tiessään.

Veikkaanpa, että kun DM-1:t saadaan kunnolla säätöihin, voi tattiksen GT-kierrosennätys vaihtaa merkkiä  :shock:
Flying Calacucco

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #13 : 25.08.08 - klo: 23.51 »
21.88s

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #14 : 26.08.08 - klo: 00.28 »
Joku tällä vimpaimella tässä ennen lumien tuloa ehtii voittaa Leinon ajan koko kesän hierotulla autolla, niin voitaneen siinä vaiheessa todeta että melko ylivoimanen pulkka on. Mitä jos kuitenki keskityttäs ns. tavallisten harrastajien aikoihin, vai pitääkö tosiaan ruveta kisaamaan siitä että kuka hankkii kovimman kuskin ajamaan yksittäisen kovan lapin autollaan? Ja tosiaan, eikös tuolla kierroksella ollut kiinni paljon pahennusta aiheuttanut 'autonhintainen kisamoottori'kin. Jotta ei lähde keskustelu jatkumaan BullS*it lähtökohdista, niin vakio DM-1 vehkeellä haastettava kierrosaika lienee:
Lainaus käyttäjältä: Mika R
(kisoissa koskaan paras 22.440 RTR moottorilla)

Vai onko idea vertailla saman luokan autoja keskenään, kun toiseen on paukutettu viripalikkaa ja haalittu Suomen kovimpiin kuuluva kuski vääntämään rattia? Itse kun olen ymmärtänyt että ideana on ollut luoda nimenomaan tasaväkinen RTR-suotuisa ilmapiiri tähän GT-luokkaan, siltä tämä 'vieraisiin pöytiin huutelu' ei kuitenkaan tällä hetkellä vaikuta. Jotta mitään yksittäistä tekijää (auto) voi vertailla, niin muita muuttujia yhtälöstä on voitava sulkea pois (kuski, kone). Kuskia ei voi täysin sulkea pois, ellei tietysti sama ukkeli aja. Koneetkaan ei oo ihan samoja näissä kilpakumppaneissa, mutta RTR-motteja sentäs ja kai niidenkin keskinäinen kilpailu kiinnostaa yleisöä.

Parempi ehkä muutenkin, että pitäytyy maksetuissa mainospuheissa, eikä maksetuissa toisen merkin haukunnoissa, pysyy keskusteluilmapiiri jokseenkin kivempana kaikkien kannalta, eikä varsinkaan lähdetä em. BS-lähtökohdista jatkamaan keskustelua ja antamaan virheellistä kuvaa ihmisille jotka eivät ole keskustelun vaiheisiin niin syvästi perehtyneet tai kalustoon muuten. Maksettu BS ei tee yhdellekkään osapuolelle hyvää. Lauantaina oli Turkusessa jengillä mielestäni tosi hyvä fiilis päällä ja naurettiinkin sitä, että parin viikon sadekeli saa keyboardracing -villityksen päälle ihan niinkö satais jo lunta.

Yrittäkää ny aikuset ihmiset ratkaista se vääntö siellä missä se pitää, eli ruutulipulla. Näppisneppiskisailu on tosin paljon helpompaa ja sisäsiistiä, sadepäiviemme ratto.

Tässä vielä linkki taustatietojen lähteeseen.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa copter

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC10.FI
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #15 : 26.08.08 - klo: 00.36 »
Eiköhän tämä nyt ole ihan selvä juttu, että Mika haluaa vain lobata tiettyä valmistajaa kaikkialla missä siihen on pieninkin mahdollisuus.

Onko oikeasti Mika pakko tulla joka ketjuun aiheuttamaan tahallista ärsytystä? Tuntuu että täällä näistä asioista ei oikesti halua vääntää kukaan muu kuin sinä.

Mika R

  • Vieras
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #16 : 26.08.08 - klo: 07.01 »
Jep, aivan oikein Sami L kierrosajoista, mutta en mä mitään kuskia ole "hankkinut", siinä vaan hyvällä fiiliksellä kokeiltiin radalla. Kauheeta asian vääristelyä taas.

IGT RTR 22.440, IGT Orion 21.88 (Teemu Leino), IGT Orion 22.16 (minä)

Ratkotaan ne asiat ruutulipulla kun nämä DM-1:t sinne asettuvat. Miten se vaan on ollu niin vaikeeta, viime kisassa oli jopa 1 Honkkari. Ja taas pitäs järkätä joku kisa heti perään. Ei vaan itseä kauheesti iske tulla kuuntelee tota DM-1:n meteliä ja se on fakta..mitatkaa desibelit, olen yllättynyt jos alle 90. Omaa autoa ei enää kuule yhtään. Kierrosajat antavat kuvaa auton ominaisuuksista koska asfalttirata ei juuri muutu.

Jos ei nyt kauheesti uhoa tule, niin pysyn helposti erossa tästä aiheesta  :wink:

e: nimet ja viittaukset poistettu ylläpidon pyynnöstä
« Viimeksi muokattu: 26.08.08 - klo: 16.10 kirjoittanut Mika R »

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #17 : 26.08.08 - klo: 08.35 »
Veikkaanpa, että kun DM-1:t saadaan kunnolla säätöihin, voi tattiksen GT-kierrosennätys vaihtaa merkkiä  :shock:

Yritin tässä sanoa, että omasta kokemuksestani (taidan toistaiseksi olla tässä maassa ainoa henkilö, joka on omistanut sekä IGT:n että DM-1:n), että DM-1 on varmasti kilpailukykyinen auto tähän luokkaan, oli ne säännöt mitkä tahansa.

Toivon, että tässä pysytään asiassa, Mika voi mennä pullistelemaan kierrosajoillaan vaikka IGT topikin puolelle.
Flying Calacucco

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #18 : 26.08.08 - klo: 08.54 »
Oma mielipiteeni tähän juttuun on että tuo DM-1 näyttää pirun hyvältä ja myyvän näköiseltä ja vissiin hyvän hintainen myös.
Noihin kierrosaikoihin niin ne ovat vain numeroita, noita voi muokata radalla miten tahansa hieman kanttarin sisäpuolelta kuin vähän oikaisee niin hyvää jälkeä tulee, takuu varmasti. Katsotaan mielummin noita sijoituksia kuin ensi vuonna alkaa sarja, ja toivottavasti alkaakin.
Jerzi
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa *remppa*

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #19 : 26.08.08 - klo: 11.45 »
Kiva seurata näin maallikkona tätä vääntöä, älkää nyt hyvät miehet ottako kaikkea niin pirun vakavasti.

Näin sivusta seuraajana olisi ihan kiva kuulla noita rata-aikoja saman luokan eri automerkkien versioiden:DM-1, IGT IGT2 jne

kerrotte vaan, että mikä keli, kuka puikoissa, moottori jne

Mielestäni rata-autoilussa rata pysynee suht stabiilina, okei okei tottakai lämpötila jne jne vaikutaa vähän, mutta kai nyt parin sekunnin sisällä pysytään

Kyllähän formuloissakin kellotetaan kaikki harjoituksetkin ja julkaistaan, jokainen sitten tekee omat johtopäätökset kelistä ym aikaan vaikuttavista tekijöistä.

Kello vaan on niin lahjomaton väline vertailussa.

vai kuinka?
Pumilio Racing www.pumilio.fi "osat joita et löydä kataloogeista"

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #20 : 26.08.08 - klo: 15.54 »

Ratkotaan ne asiat ruutulipulla kun nämä DM-1:t sinne asettuvat. Miten se vaan on ollu niin vaikeeta, viime kisassa oli jopa 1 Honkkari. Kaikki Garagen äijät (molemmat Vuojolahdet ja Heinonen) oli kuitenkin radan varressa ja autotkin kuulemma kasassa.

No mitenkäs tapahtuikaan ensinmäisessä kisassa mikä ylipäätään järjestettiin näille gt luokan autoille...

Kisoissa oli yksi honkkari (joskin toinen malli) ja lähes tusina Kyoshoja.
Honkkarilla vietiin voitto osallistumalla vain kahteen finaaliin, ilman treenejä ja alkueriä.
Startti tapahtui vikalta sijalta.
Kierrosajoilla kun myös pitää pullistella niin meni pohjatkin Hongnorille.
Ekassa finaalissa yksikään auto ei ajanut maaliin asti ilman teknistä murhetta...
Honkkarista irtosi kardaanin lukitusruuvi koska mekkari (minä) ei ollut sitä kunnolla kiinnittänyt.
Silti finaalin voitto 12 kierroksella vaikka viimeiset 2 minuuttia jäivät ajamatta.
Viimeiseen finaaliin starttas 2 Kyoshoa ja se ainoa mukana ollut Hongnor.

Tuo jo kertoo sen mitä aikaa sitten jo painotin kun puhuttiin radan lyhentämisestä jne, että kun luokka on uusi ja varsinkin kalusto täysin uusi ja jopa suoraan laatikosta vedetty niin näitä teknisiä ongelmia varmasti tulee... Seuraavassa kisassa tilanne on heti parempi ja kokonaisen kauden jälkeen tilanne on jo aivan toisenlainen.

Aivan turhaan siis täällä hehkutat kuinka totaalisen uusia autoja on jouduttu radanvarressa mekkaamaan ja kyoshot joita jo kesän verran on ruuvailtu, kiersivät rataa...
No tottakai se on niin.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #21 : 26.08.08 - klo: 21.00 »
Nyt DM-1:n on ajokunnossa. Laitoin tänään siihen polttoainesuodattimen sekä pidemmät letkut. Vaihdoin myös vähän toisenlaisen ilmansuodattimen sekä viimeistelin korin rei'itykset. Huomenna sisäänajo!

Hieno homma! Tuo isompi ilmanputsari voi olla ihan järkevä juttu.

Tänään päästiin ajamaan muutama tankillinen kuivalla radalla. Kokemukset ovat edelleen varsin positiiviset. Varsinaisesti mitään säätöjä en päässyt/kerennyt kokeilemaan, eli ihan suoraan paketti setupilla mentiin. Takapään pito oli vielä hieman hukassa, mutta siihenkin alkaa olla lääkkeet kasassa, siitä myöhemmin kun on omakohtaista kokemusta. Kahta eri rengasta (HN kuvioitu "vakiokumi" ja GRP) kerkesin kokeilemaan. Ainakin tänään alkuperäisgummilla auto kulki jouhevammin, GRP:t alla meno oli aika äkkinäistä ja pito karkaili yllättäen. Voi olla, että nuo renkaat ei ollu enää ihan parhaassa iskussa.

Moottoristakaan en vielä ulosmitannut kaikkea kapasiteettia, mutta taitoihin nähden voimaa on tarjolla ihan riittävästi, ainakaan mulle ei lisäteho tuo enää lisänopeutta. Koneen lämmöt huitelin noin 100 asteen kieppeillä, eli varaa on vielä hieman kiristää. Näyttää siltä, että lämpöongelmaa ei synny, vaikka korissa ei ole "takaikkunaa", eli ilma ei pääse suoraan läpi.

Harmillista sinällään, että ajot taitaa jäädä pariksi viikoksi nyt väliin kaikkien muiden kiireiden vuoksi, toivotaan, että kelit jatkuu vielä suosiollisena syys-lokakuullakin.
Flying Calacucco

Poissa RC-Garage

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.rc-garage.fi
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #22 : 26.08.08 - klo: 22.02 »
Ihan hyvä maku jäi tämän päivän ajoista joo. Muutamaa muutosta kokeiltiin peräpidon parantamiseksi ja kyllä ne tepsi. Pari kokeiltavaa juttua vielä jäi reserviin odottamaan ensi kertaan.
 Autossa nut jäykät jouset edessä ja mediumit takana, ihan ok. Ei hotkyile eikä poukkoile. etuvakaaja melkein 90 astetta ja takavakaaja vaaterissa.

Laitellaan tarkempia setuppeja kunhan keretään kokeilla loput niksit.
RC-Garage     ***RC autoilun erikoisliike***
Hiekkamäentie 11, Hyrylä. Avoinna Ma,Ke,Pe 11-18 Ti,To 11-16 Vähemmän puhetta, enemmän tekoja.

Poissa Sami S

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #23 : 27.08.08 - klo: 20.29 »
Tänään oltiin ensimmäistä kertaa radalla ajamassa autolla. 
 
Ensi vaikutelma oli todella hyvä, rata oli kostea kun sinne mentiin ja puolikuiva kun lähdettiin.
Saatiin kone ajettua sisään ja vähän opeteltua tuota ajamista tasasella :)
   
Kone pysyi erittäin hyvin käynnissä, potkua aivan riittävästä ellei enemmänkin ihan tuossa RTR-koneessa...vielä kun ottaa huomioon että oli rikkaalla kun ajettiin sisään. 
 
Välitys ja setuppi tuntui raisioon todella hyvälle, en usko että joutuu suuria muutoksia tekemään sinne tuosta tehdas setupista. 
Renkaat ovat myös kulutus-kestävyydeltä hyvät, ajoin varmaan 6-8 tankkia eikä merkkejäkään kulumisesta ja kuitenkin oli ihan hyvä pito.
 
Nyt vain odotellaan viikonloppua ja parempia kelejä, pääsis ajamaan kunnolla :)

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #24 : 27.08.08 - klo: 21.34 »
Mistä on autot hankittu ja mitä maksoi? -Rc-garage suomessa, miten muualta/ osien saatavuus?
« Viimeksi muokattu: 27.08.08 - klo: 21.38 kirjoittanut RangerWalker »
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #25 : 27.08.08 - klo: 21.39 »
Flying Calacucco

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #26 : 27.08.08 - klo: 21.41 »
Kiitti, löysinkin tuon garagen jo :p

-miten kulkee? -huiput varmasti riittävät, mutta miten muuten?

-vain ratakäyttöön/meneekä parkkiksillakin ? -toki tattiksen ratakin olisi vain 10 kilsan päässä.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate

Poissa Sami L

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #27 : 27.08.08 - klo: 21.44 »
Krossarin voimansiirto, menee parkkiksilla yms. hyvin.
Tiedätkö miksi olet mekaanikko?
Sinulla on kädet mutta ei aivoja. -AbuD.

Poissa peitsamo

  • KUArc
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #28 : 27.08.08 - klo: 21.45 »
Boksista suoraan luvataan 98,7 km/h, tiedä sitten, kovaa menee joka tapauksessa. Ajaa asian radalla ja parkkiksilla, tosin jos tuollaisen hommaat, kannattaa ehdottomasti tulla Tattikselle ajamaan muiden kanssa.
Flying Calacucco

Poissa RangerWalker

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hong Nor DM-1 Pro Touring kokemukset
« Vastaus #29 : 27.08.08 - klo: 21.47 »
Onko ketään huomenna tattiksella/mihin aikaan? -voisin tulla ihmettelemään.
AWESOMATIX TSP-10 ,Team Jordan "Frentzen" F1&under construction 2012 Sauber http://www.youtube.com/user/RangerPate