Kirjoittaja Aihe: eCRT.5 project  (Luettu 19589 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
eCRT.5 project
« : 26.08.08 - klo: 23.16 »
Noniin, tämmöistä projektia pukkasi Stampeden hukkaamisen jälkeen.

Stampeden ohjattavuuteen kyllästyneenä rupesi mieleni tekemään kunnon ajopeliä. Autoa valittaessa ensimmäisenä mieleen tuli että kärryn pitää olla neliveto. HiPo-osiosta vmx:n topicista bongasin crt.5 brushless conversionin kuvineen päivineen joka helpotti tällaisen amatöörin auton kasausta. Hetken sulattelun jälkeen (ja 1:8 auton hinnan vuoksi romuineen) tuli päätös tehtyä: CRT.5 se on my chosen one.

Foorumit vinkumaan ja rc-kuskeja kiusaamaan. CRT.5 saapui kotiin käytettynä, hyvässä kunnossa ja ennen kaikkea rullaavana. Alunperin ei tullut mieleen puskea aivan järjettömiä summia kärryyn(no kyllähän tästä sitten tuli hiukan luistettua, järjettömiä ei kuitenkaan), joka on vain pihasuttaukseen tarkoitettu. Hobbycity sai luvan toimittaa 2kpl 4S Zippy 5AH lipoja ja moottorin. Moottoriksi valikoitui 09T L 2700kv halpis-kökkö, mutta menee varmasti näissä peleissä täysin.

Osien hiljalleen valuessa kotia kohti tuli pellistä(?) väänneltyä sekä spurrisuojaa että akkutelinettä. Kummatkaan eivät mitään ruusuja ole, mutta hyvin välttää kopan alla piiloutua  :wink: Autoon kun löytyi kaikki kilkkeet valmiina RC-Monsterista moottoripukkia ja pinioneita myöden, niin kasaus itsessään sujui suht jouhevasti.
Suurin ongelma koko auton kanssa oli suht yllättävä. Halpis-koneen frontbell on ilmeisesti porattu liian suurilla kierteillä, moottorin kiinnitykseen tarkoitetut ruuvit menivät heittämällä sormipelillä kierteistä läpi. Tarpeeksi suuria ruuveja metsästettiin kissojen ja koirien kanssa, kunnes funtsin että kenties parempi vaihtaa koko frontbell. Sellainen onneksi löytyi ja huomenna päästään testailemaan onko oikeaa kokoa   :smiley:

Seuraavassa yhteenvetoa osista:
Hong Nor crt.5 Pro
Mamba Max + Castle BEC
2700kv 9T L-kone
4S 5AH Zippy Lipo
Traxxas Anacondat Jaton vanteilla.


Kuvia voisin lisäillä tässä huomisella, mikäli vain jotakuta moinen projekti kiinnostaa.

ps. Projekti ei ole vielä valmis, ensitestit päästään ottamaan ilmeisesti vasta huomenissa. Lisäksi luvassa yllätys hamassa tulevaisuudessa.. :wink:

Erityiskiitokset projektin toteutuksesta pitää mainita:
jesi, vmx ja frontbellistä 4wdkanootti  :afro:
« Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo: 10.13 kirjoittanut Jagemon »

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #1 : 27.08.08 - klo: 16.40 »
laita ihmeessä kuvia, ittellä joku tällänen truggyn sähköistäminen mielessä, mutta en vielä ole osannut päättää aihiota, tämä on yks ehdokeista.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #2 : 27.08.08 - klo: 18.13 »
laita ihmeessä kuvia, ittellä joku tällänen truggyn sähköistäminen mielessä, mutta en vielä ole osannut päättää aihiota, tämä on yks ehdokeista.

No pistetään nyt sitten pari kappaletta



Tuossa vielä vaiheessaan täysin. Alustana on RTR mallin hiukan Pro-mallia isompi alunen, tosin tulossa vielä RC Monsterilta se isoin mahdollinen mitä näihin löytyy valmiina. Sen jos pulttaisi kun jaksaa vaivautua



Kuten kuvasta näkyy, niin kikkailin nipparilla tuulettimen tuohon mamban päälle. Epäilin tuon lämpenevän muiden kokemuksiin pohjaten, joten ajattelin ottaa varman päälle. Huomaa helevetin hieno on/off kytkimen teline :P



Tuon frontbellin saan vasta huomenissa jos tuuri käy. Voisin melkein ottaa myös videota kärrystä mikäli vain videoijan saan paikalle.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #3 : 27.08.08 - klo: 23.36 »
Hyvä siitä tulee verrattuna Spedeen jne.

Itsellä alkaa jo vuoden päivät ollu tollanen harjaton Crt.5

Eikä kyllä tee mieli vaihtaa poiskaan. On sen verran hyvä :wink:
Talvella on laparenkaat yli hyvät. Menee melkein missä vaan :lol:

Vanha topicci samasta rakentelusta.
http://rc10.fi/index.php?topic=23441.msg220574#msg220574
Axial SCX 10 TR

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #4 : 28.08.08 - klo: 22.50 »
Noniin. Kun tuo RCM alusta on tulossa niin tuli tarve vaihtaa koria, alkuperäisen jäädessä auttamatta pieneksi. Nykyiselläkin alustalla tuon akun kanssa on ihmeissään, niin ankarasti tuo kori pullottaa vanhalla korilla.

No sakset kauniiseen(?) kouraan ja eikun saksien Rustlerin koria. Tuntuu suojaavan sisuskaluja aika helevetin hyvin noin silmäpelillä katsoen, maaliakin koriin vaatisi. Luultavasti vedetään kylmän viileästi jollakin sprayllä kahta eri väriä ainakin, ehkä jonkinnäköistä kuviointiakin tulee.
Jos vaikka huomenissa pääsisi testaamaan tuon kärryn kulkua. Kädessä pitäen puolikaasulla renkaat jo alkavat palloutumaan aika iloisesti, joten lupaa hyvää  :mrgreen:

Pitää jossain vaiheessa tulevaisuudessa joutessaan rykiä torsen-diffi keskelle niin saa tehot käyttöön eikä harakoille. Pitänee vain p*skarrella akkusuoja diffin päälle ja tilata sopivat dogbonet. Ilmeisesti pitäisi löytää joko 76mm tai 74mm kardaanit. Kuvatuksia huomisella

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #5 : 29.08.08 - klo: 12.47 »
Jeespoks, nyt on ensiajot tehty pihalla. Iloisesti kyllä kulkee, ei voi mitään. Kaasua on suht turha täräyttää pohjaan, heittää samaa tietä ympäri selälleen. Selkeästi pitäisi mennä radalle ajamaan tuolla, niin kivasti tuntuu kulkevan että pakko olisi päästä hyppyyttämään kunnolla. Jos vaikka videon saisi tänään laitettua :)

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #6 : 29.08.08 - klo: 15.19 »
Video: http://www.youtube.com/watch?v=Cu7bBSAhyHk

Huono laatu, mutta ehkä antaa osviittaa laitteen nopeudesta.

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #7 : 29.08.08 - klo: 15.39 »
Eiköhän tuo 4S Lipolla pidäkin kulkea.

Itsellä 3500kv kone ja 2 kennonen Lipo niin mittasin huipuiksi 57km/h.

Nuo renkaat ei kyllä taida olla pitävimmät.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #8 : 29.08.08 - klo: 15.44 »
Todellakin on suht pitävät gummit, vähänkään reippaammassa vauhdissa kippaa herkästi ympäri. Aika mainiot all-around renkaat, kuviokaan ei hetkessä kulu puhki.

edit: Niin ja kuva

« Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo: 15.56 kirjoittanut Jagemon »

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #9 : 29.08.08 - klo: 16.15 »
Aijaa.

Itsellä oli brushless Spedessä moiset eikä kummoset olleet. Laitoin sit Pro-Line renkaat ja oli tuhat kertaa paremmat.

No ei nuo nyt kyllä joka paikan renkaat ole. Puhtaat asvaltti kumit. Muualla ei pitoa juurikaan.

Mulla on jokapaikan renkaina tähän Pro-linen Dirt Hawg ja soralle/nurtsille Bow-Tiet. Talvella sit Sand Pawit.
Axial SCX 10 TR

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #10 : 29.08.08 - klo: 16.28 »
laskeskelin tuossa juuri, niin noilla spekseillä 20t pinjonilla ja pari sentin rengasturpoomisella huiput olis tyyliin:

Lainaus
"nääh, vähä lussu tästä tuli, ei tää kulje ku 38..."
--"buhaahaa p*ska sähkönikko!!!!!1111"
"niin, metriä sekunnissa...."


Tuosta tietysti lasketaan pois ilmanvastus, voimansiirtohäviöt jne. ja luultavasti tuo L ei jaksa pyöriä (noilla akuilla) huippujaan tappiin asti, mutta enivei varsin reippaasti kulkee.


Ainiin, laskennallisesti siis 137,26kmh.


Ehkä voisi jo harkita myös: http://rc10.fi/index.php?topic=16988.0
« Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo: 16.42 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #11 : 29.08.08 - klo: 17.01 »
Ainiin, laskennallisesti siis 137,26kmh.

En usko et toi pitää paikkaansa.
Uskon että 4s tolla välityksellä menee päälle 60km/h, mutta 140km/h on jo teoriassa liikaa.
Onko johkin lukuun tullut ykkönen lisää?

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #12 : 29.08.08 - klo: 17.14 »
Ainiin, laskennallisesti siis 137,26kmh.

En usko et toi pitää paikkaansa.
Uskon että 4s tolla välityksellä menee päälle 60km/h, mutta 140km/h on jo teoriassa liikaa.
Onko johkin lukuun tullut ykkönen lisää?

En ole laskun tehnyt henkilö, mutta eikö järkikin sano että 60km/h päälle mennään ja kovasti.

Duster1 mukaan: "Itsellä 3500kv kone ja 2 kennonen Lipo niin mittasin huipuiksi 57km/h." ~29krpm

Minulla: 2700kv * 4S lipo => yli 40krpm (16.8*2700). Pelkästään 14.8V tuottaisi sekin 39krpm joten nuo 60km/h ei "aivan" riitä. Voin vannoa että tuo on mennyt itseltäni rikki aika iloisesti jo, ehkei ihan videolla mutta ei kovin kaukana tuossakaan olla.

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #13 : 29.08.08 - klo: 17.39 »
Nyt kun otit puheeksi, niin tarkistetaan:

pinjoni: 20t
spurri: 46t
perän pinjoni: 12t
perän lautanen: 39t
jännite: 16.8
kv: 2700
renkaan halkaisija: 97mm, mutta voi laskea hyvinkin pari senttiä turvotusta, eli pannaan vaikka 120mm

Exel antaa tälle: 137,26km/h.

Sama laskukaava kertoi seuraavaa:
- tutka: 65kmh
- käyttämäni taulukko: 63.85kmh
- wepissä eräs laskuri: 13.15kmh


enivei, pistäs duster sun käyttämäsi pinjoni ja rengasmerkkimalli, niin koitetaan laskuria
« Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo: 17.44 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #14 : 29.08.08 - klo: 17.46 »
Tarkistin ennen viestiä "wepin laskurin" tuloksen ja sen vuoksi mun epäilykseni on turha.

En ole laskun tehnyt henkilö, mutta eikö järkikin sano että 60km/h päälle mennään ja kovasti.

En väittänyt etteikö se menis paljon yli 60km/h. Olin vaan skeptinen tota 134km/h kohtaan.
Tuntuu niin järkyttävältä vauhdilta tolle kv-määrälle ja 4s lipolle.

Tosin näytti excelikin mun autolle huipuiks 96km/h,
vaikka voin vannoa että kaasu pohjassa on menty enkä silti uskaltais luvata sille 60km/h enempää nopeutta..
Anyway hyvä et tuli käytyä tää läpi. Ei tarvi enää käyttää tota laskuria.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #15 : 29.08.08 - klo: 20.01 »
Tarkistin ennen viestiä "wepin laskurin" tuloksen ja sen vuoksi mun epäilykseni on turha.

En ole laskun tehnyt henkilö, mutta eikö järkikin sano että 60km/h päälle mennään ja kovasti.

En väittänyt etteikö se menis paljon yli 60km/h. Olin vaan skeptinen tota 134km/h kohtaan.
Tuntuu niin järkyttävältä vauhdilta tolle kv-määrälle ja 4s lipolle.

Tosin näytti excelikin mun autolle huipuiks 96km/h,
vaikka voin vannoa että kaasu pohjassa on menty enkä silti uskaltais luvata sille 60km/h enempää nopeutta..
Anyway hyvä et tuli käytyä tää läpi. Ei tarvi enää käyttää tota laskuria.

Itseasiassa, laskin omalle autolle huiput jotain hiukan alta satasen menemään. Todennäköisesti jonkun kohdan olet vain laittanut väärin   :smiley: Ei se kohdalleen mene jos 4S lipolla painaa menemään tuolla pinionilla ja renkaan paisumisella ja nopeus on jotain alta 70km/h  :cheesy:

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #16 : 29.08.08 - klo: 20.21 »
En ole laittanut. Tiedän kyllä varsin hyvin autoni.
Se on kasattu ja purettu varmaan 20 kertaa (diffienvaihtoa yms.),
joten rattaistukset tiedän täysin.
Ainoastaan diffin sisäistä välitystä en ole laskenut.

Käsittääkseni jesi laski samoilla laskelmilla myös ihan mettiin. Hänen laskurillaan tuli 96km/h miinus muuttujat..
Jenkeissä ne kyllä on saanut tuloksia oikein.. tai sit jenkit on vaan niin lastuja ettei ne tajua virhettä laskimessa :grin:.

Edit:

Tossa vielä saadut tulokset:

Differential Ratio:    4.3
Transmission Ratio:    1
Other Ratio:    1
Spur Tooth Count:    48
Pinion Tooth Count:    13
Total Voltage:    16.8
Motor KV:    2382
Tire Diameter (inches):    6
Tire Ballooning (inches):    2
Motor Current Draw:    0
Motor coil Ω:    0.0056
Spur/Pinion Ratio:    3.69 : 1
Total Ratio:    15.87692 : 1
Tire Circumference (inches):    31.42 inches (797.96 mm)
Total Motor Speed:    40017.6 RPM
Vehicle Speed:    74.98 mph (120.45 km/h)
Estimated Adjusted Speed:    67 mph (108 km/h) - 10% loss

Effective KV Value:    2382
KT constant:    0.57 oz-in/A
Motor Torque:    Amperage not specified...
Final Torque:    Amperage not specified...
Final Power:    Amperage not specified...
« Viimeksi muokattu: 29.08.08 - klo: 20.26 kirjoittanut SlidSlide »

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #17 : 29.08.08 - klo: 20.32 »
Nyt tulee evoa jo tuplaviestin merkeissä..

Virhemarginaali on aika iso tossa laskurissa, jos kerran noilla arvoilla näyttää yli 100km/h muuttujat huomioituna.

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #18 : 29.08.08 - klo: 20.45 »
Lähemmäs todenmukaisuutta pääsee varmaan jos käyttää nimellisjännitettä akuissa.

Poissa SlidSlide

  • Veteraani
    • Profiili
    • Rc Formula OffRoad Finland
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #19 : 29.08.08 - klo: 21.10 »
Lähemmäs todenmukaisuutta pääsee varmaan jos käyttää nimellisjännitettä akuissa.

Jälleen lähempänä totuutta :cool:. Kyllähän laskuri ilmottaa, että toi muuttujien arvio saattaa heittää paljonkin.

Differential Ratio:    4.3
Transmission Ratio:    1
Other Ratio:    1
Spur Tooth Count:    48
Pinion Tooth Count:    13
Total Voltage:    14.8
Motor KV:    2382
Tire Diameter (inches):    6
Tire Ballooning (inches):    2
Motor Current Draw:    95
Motor coil Ω:    0.0056
Spur/Pinion Ratio:    3.69 : 1
Total Ratio:    15.87692 : 1
Tire Circumference (inches):    31.42 inches (797.96 mm)
Total Motor Speed:    33986.38 RPM
Vehicle Speed:    63.68 mph (102.3 km/h)
Estimated Adjusted Speed:    58 mph (93 km/h) - 9% loss
Effective KV Value:    2296.38
KT constant:    0.57 oz-in/A
Motor Torque:    0.28 ft-lbs
Final Torque:    4.46 ft-lbs
Final Power:    1406 watts (1.9 HP)

Mut nyt trashtalk sikseen.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #20 : 30.08.08 - klo: 10.20 »
Lähemmäs todenmukaisuutta pääsee varmaan jos käyttää nimellisjännitettä akuissa.

Tottahan tuo, lähinnä kun nuo akutkin rajoittavat reippaasti. Eniveis, potkua tässä vehkeessä on näihin ajoihin aivan tarpeeksi. Se lienee selviö  :smiley:

Nopeutta saisi reippaasti lisää jos jonkun show-off koneen tilaisi, tyyliin 3500kv. Mennään nyt kuitenkin tällä.

Kone on muuten yllättävän hyvä, tehoa ja vääntöä piisaa. Kuten jesi jossain topicissaan aikanaan totesi: "Lämä pohjaan, moottori ottaa kierrokset mitkä ottaa ja auto kiihtyy sitä mukaa kun nakit saa pitoja" Tai heittää ympäri.

Se muuten vielä noista renkaista, yllättävän hyvin pitää hiekallakin. Osittain varmasti nelivedon ansiosta suunnan vaihdot on aika nopeita.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #21 : 30.08.08 - klo: 11.07 »
Pari asiaa sivusta kattoessa jää "pelottamaan"!
Akkutelineet:
-Jos lähtee käpälistä, niin ruuvinpäät kolistessa saattaa puhkoa ohkaset kutisteet akusta
   ja seuraa KOKKO
- sama päittäintukemisen suhteen. Jos remmi ei riitäkkään,kuvissa ei ainakaan näy. Metallinen kotelo saattaa viiltääkkin.

Mittaohjelmat:
- aika hirveet ballooning-arvot kumeillenne paatte! 2" ?? liki 5 senttiä halkasijaan!?
   on aika kapee kosketus katuun enää..... Kanvastit?
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #22 : 30.08.08 - klo: 11.39 »
- aika hirveet ballooning-arvot kumeillenne paatte! 2" ?? liki 5 senttiä halkasijaan!?
   on aika kapee kosketus katuun enää..... Kanvastit?

Tuo ballooning-arvo annetaan säteenä, eli tuo tarkoittaisi 4 tuumaa eli yli 10 senttiä halkaisijaan.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #23 : 30.08.08 - klo: 11.57 »
Pari asiaa sivusta kattoessa jää "pelottamaan"!
Akkutelineet:
-Jos lähtee käpälistä, niin ruuvinpäät kolistessa saattaa puhkoa ohkaset kutisteet akusta
   ja seuraa KOKKO
- sama päittäintukemisen suhteen. Jos remmi ei riitäkkään,kuvissa ei ainakaan näy. Metallinen kotelo saattaa viiltääkkin.

Vastaillaas: Akkutelineet on pehmustettu aivan riittävästi. Ne ruuvinpäät on hiotti suureksi osaksi mäkeen tuosta vaiheesta mitkä kuvissa näkyy, sen lisäksi ne on "haudattu" pehmusteeseen. Kummassakin päässä on stopparit, toinen on metallinen (pehmustettu) puristuksissa tuon takimmaisen akkutelineen alla estämässä taakse liukumisen. Edessä on kikkailtu vanhalla servomountilla tuohon servoseiverin yläpuolelle stoppari ettei eteenpäin tuo akku ainakaan kovin herkästi lähde. Sitäpaitsi kun tuo kori ylittää etupuskurin aika reippaasti, niin sekin vaimentaa tuota iskua mikä keula edellä osumasta voi tulla.

Aika turvalliseksi tuota viritelmää pidän kylläkin  :smiley: Kenties parantelua kun saa RCM alustan (enemmän reikiä alustassa, millä viritellä stoppareita)

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #24 : 30.08.08 - klo: 14.17 »
kokon jo tehneenä kyselin vaan... ja olihan ne vaikka ei näkyny  :)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #25 : 31.08.08 - klo: 22.25 »
Noniin, onnistuin paskomaan tämänkin  :tongue: Tosin taisi mennä ilman omaa syytä lähinnä. Nurmikkoajosta loppuu moottorista potku, ryömintävauhtia mennään paremmalla kaasulla. Paikaltaan lähtiessä moottori hakee pyörimis-suuntaa ja rynkyttää kaasu/jarru comboa vaihtelevasti kunnes ampuu uomiinsa ja lähtee hiljalleen mönkimään eteenpäin.

Jos nostaa auton ilmaan, renkaat pyörii vapaana, ottaa ne kierrokset mitä normaalisti ottaisi. Käsin koittaen pyörii herkästi, paremmin mitä pränikkänä. Purin tuon koneen, langoitus ulkoisesti ainakin frontbellin päästä kunnossa eli ei pitäisi olla liian pitkät ruuvitkaan kiinnityksessä ongelmana. Vääntöteho vain ikäänkuin puuttuu.

Eli siis, onko vika noparissa, moottorissa vai akuissa (tämä siis kahdella akulla, ei kovin tod.näk.?)

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #26 : 01.09.08 - klo: 19.41 »
Nyt tähän tulossa uusi moottori, luotan siihen että tuo motti tuossa kusi kun noin kuumaksikin pääsee ilman tehoja. Eniveis, XL06 KD kone tulossa 2800kv taisi olla. Tuolla luultavasti piisaa kulkua ihan tarpeeksi.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #27 : 02.09.08 - klo: 16.03 »
Säksättäminen eestaas kuumentaa joka koneen hetkessä.
Sen "SAA"
- jos välitykset- amppeerit suhde ei täsmää (=ylipitkät välit/ amppeerit ei tuu komeeseen asti.
- ettisin heikkoa kontaktia kone-nopari -väliltä jos valmiissa vauhdissa ei ole ongelmia..
- Tietty koneen ennakko jollain määräytyy harjattomissakin (lue mamban asetukset)
- jos sait ankkurin magneettiin särön sait noi oireet  lähtöihin , kunnes poxuu kokonaan...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jagemon

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #28 : 02.09.08 - klo: 17.04 »
Säksättäminen eestaas kuumentaa joka koneen hetkessä.
Sen "SAA"
- jos välitykset- amppeerit suhde ei täsmää (=ylipitkät välit/ amppeerit ei tuu komeeseen asti.
- ettisin heikkoa kontaktia kone-nopari -väliltä jos valmiissa vauhdissa ei ole ongelmia..
- Tietty koneen ennakko jollain määräytyy harjattomissakin (lue mamban asetukset)
- jos sait ankkurin magneettiin särön sait noi oireet  lähtöihin , kunnes poxuu kokonaan...

Mää luulen että moottorissa olisi ongelmaa. Tuo yksi noista liitoksista moottori - Mamba välillä on heikompi kuin muut silmäpelillä mutta ei niin heikko etteikö virta kulkisi läpi. Epäilen että kone sanoi sopparin irti, onhan tuon kanssa joutunut painimaankin tarpeeksi kiinakoneeksi. Välitykset oli samat kuin aikaisemminkin, että sikäli ei tuosta ole kiinni ongelmat. Mamban asetukset on Low, ilman ennakkoa tai muita kikkailuita. Voisihan tuon kokeeksi vielä koittaa kolvata uusiksi tuon liitoksen.

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: eCRT.5 project
« Vastaus #29 : 02.09.08 - klo: 21.25 »
bk xl kone temppuili kun 1kpl 3:sta oli tummempi liitin kuin muut
 ja vauhdissa ei huomannu eroa, vain lähtö päxätti...
liitin veitsellä jännittämällä taas kireex / narttuun piippurassia,  (5mm umpimetalli-pari) ja uitin asetonissa kiiltäväksi molemmat osapuolet..toimii taas (aikansa)
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2