Kirjoittaja Aihe: Hyper ST Pro Brushless... projekti  (Luettu 52515 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #120 : 18.01.09 - klo: 21.27 »
Meinaatkos että Kyoshon spurrissa olis ollu reikäjako kohdallaan? Pääasiahan oli että hammastus on mod1.
Tässä pari kuvaa "asennettuna", tuonne pukkien alle tulee vielä pienet levyt että nostaa rattaan irti pohjalevystä, tuota diffipukin alla olevaa tukea piti myös hiukan työstää, kun otti siihen kiinni.
Niin ja mekaanisetjarrut lähti samassa rytäkässä, kun tuossa ei ollut "jarru ulostuloja".

Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #121 : 18.01.09 - klo: 21.58 »
Ei, kun toi 8x16x4 kokonen laakeri
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #122 : 18.01.09 - klo: 22.13 »
No on se kumma, kun kävin Atalasta kysymässä tuota laakeria, ja se sanos että ei heillä sillasia ole, että vain näitä krosseissa käytettäviä 8x16x5 laakereita. Noh se on nyt myöhäistä... tuo on jo tehty.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #123 : 18.01.09 - klo: 22.52 »
Ei, kun toi 8x16x4 kokonen laakeri

Ei se ole 4milliä vaan 5milliä leveä!(pääosin kaikki lakut Infernoissa 8x16x5.)

Eli Jabe ei tehny turhaa työtä :wink:
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #124 : 19.01.09 - klo: 14.31 »
viittiskö kukaan mitata kuinka pitkä tuossa on tuo pohjalevy diffiltä diffille? tajusko kukaan? siis se alue mille kaiki tekniikat laitetaan? ja kuinka leveä.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #125 : 19.01.09 - klo: 15.13 »
Siis pohjalevyn mitat? Tällänen nopea rullamittalla otettu, pituus 440mm, leveys edestä 115mm leveys takaa 145mm.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa apt93

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #126 : 19.01.09 - klo: 18.25 »
No siinäpä se tulikin. khiitoksia

Poissa -Juho-

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #127 : 21.01.09 - klo: 16.26 »
RTR-Infernoissa on ollut suorahampaisten diffien pinionilla suojaamaton 8x16x4 laakeri sisempänä.
Vinohampaisissa teräksisissä ollut sitten ihan normaalit 5mm molemmat.
Liikaa Kyoshoja

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #128 : 21.01.09 - klo: 20.35 »
RTR-Infernoissa on ollut suorahampaisten diffien pinionilla suojaamaton 8x16x4 laakeri sisempänä.
Vinohampaisissa teräksisissä ollut sitten ihan normaalit 5mm molemmat.

Just noin!
Niitä on mulla jokunen lootassa vieläkin (ajettuja).
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #129 : 21.01.09 - klo: 21.03 »
Noh on tuo kumisuojattu 5mm pienellä lisätyöllä parempi kun 4mm suojaamaton, jota saa sitten metsästää kissojen ja koirien kanssa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #130 : 24.01.09 - klo: 17.55 »
Mun piti kans tehä säätötöitä, ku vaihdoin pääty-Torseniin spurrin...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #131 : 12.02.09 - klo: 11.34 »
No niin, nyt tuli kiinasta uusi moottori 1900kv, hyvin pelitti pienessä pakkasessa, välityksinä oli 12/52 eli tekee 16.93939 : 1.
Lämmöt pysys alle 55C, eikä ollut jäähdytintä edes kiinni, tosin eipä tuossa lumella ja jäällä mitään vastusta ollut, niin ei kone joutunut oikeen töihin. Torseni toimi hienosti, ei eturenkaat palloontunut ollenkaan, hiukan torsenimaista puskemista esiinty liukkaalla.
Medusa on jo matkalla kotiin, tietäis vaan missä, kun ei annettu seurantanumeroa, kohta pääsee sitä rääkkäämään.
Akun "bullet" liittimille, pitää jotain keksiä, kun parin hypyn jälkeen toinen akku irtos t-liittimestä, huomas vasta ajossa, kun ei oikeen potkua löytynyt kaasupohjassa. Onko traxxas-liittimissä "lukkoa"?
e. Eipä ole traxxas-liittimissä "lukkoa", onko jotain isoille virroille tarkotettua liitintä missä olis "lukko", niinkuin tamiya-liittimessä??
« Viimeksi muokattu: 12.02.09 - klo: 11.41 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #132 : 13.02.09 - klo: 09.20 »
Vaihdat uusiin samanlaisiin deans-tyyppisiin vaan. Jos niillä on jo ajettu kovilla virroilla lippa raollaan, ni muovipohja menee "kaltevaksi" = vaihtoon.
Mulla on akuissa nyt niin tiukat parit, ettei olkapäällä vipuamatta saa pohjaan.
( pikkasen riskikin, jos tulee todella kiire lempata akut mäkeen autosta)Eivät irtoile vaikka akku joutus "hinaukseen"  :mrgreen:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #133 : 13.02.09 - klo: 09.56 »
Deansia vaan kehiin.
Ei semmosta mälliä ole, että lähtis ehjät Deansit irti.
Axial SCX 10 TR

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #134 : 13.02.09 - klo: 10.42 »
Jaa ei vai? Mulla on turistissa deansit ja välillä irtoaa seinäkosketuksestakin, eli niitä en ole laittamassa, eikä ne ole ihan väljimmästä päästä nekään, jotain lukollista liitintä nyt olis tarpeen. Muutenkin nuo deansit ei oikeen sovellu noihin akkuihin, kun nuo johdot on 10mm2, eli todella isot noihin deanseihin, tosin voishan se olla vaihtoehto että plussa ja miinus johdoille, molemmille olis omat deans liittimet, pitää vähän pyöritellä asiaa pienessä päässä, kyllä tästä maailmassa noita liittimiä löytyy, toinen asia on vaan että kuinka helposti.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #135 : 13.02.09 - klo: 17.43 »
Noniin, tulipa todettua että nuo HotRacing:in pinjonit ei ole karkastuja tai sitten se on huonosti tehty, nyt kävi näin:

Noh, onneksi on vielä noita pinjoneita, eikä tuokaan käyttökelvottomaksi mennyt, nyt kun on Medusa paikallaan, niin tuo pitkä pinjoni sopii hyvin paikalleen, kun kiinan koneen kanssa piti käyttää "jarru adapteria". Nyt on tuo 12t karkaistu ja 14t karkaistu ja paikallaan, nyt pitäis lähteä ottamaan tyypit tuosta Medusasta, kun juuri sain sen paikalleen.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #136 : 13.02.09 - klo: 17.57 »
Ei yhtään yllätys jos kyseessä on HotRacing:in pinjoni. HR:än alu-osatkin on todella huono laatusia.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #137 : 13.02.09 - klo: 19.31 »
No nyt on koeajettu Medusa 14t pinjonin kanssa, lämmöt ei missään kohtaa ylittänyt 25C ja auto kulki iloseen. Nyt kestää HR:n pinjonikin, kun se karkastiin, pitää silti laittaa normi kokonen pinjoni tilaukseen myös. Jos joku osaa sanoa, että kumpi on kestävämpi RC-Monster vai Robinson Racing pinjoni, vai joku muu merkki?
Nyt selvis sitten että minkä takia akkujohdot irtoilee hypyissä, noh nuo akkutelineet antaa sen verran periksi (taivutettu pääty antaa periksi) että akku liikkuu sen sentin, että johdot irtoaa, nyt pitää kehitellä paremmat kiinnitys tavat niille, kun telineet on ihan löysällä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa hades

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #138 : 13.02.09 - klo: 20.50 »
Robinson racing mod1 pinjoneista hyviä kokemuksia. Tosin rasitus omassa käytössäni pienempi kuin sinulla mutta ovat kestäneet muistaakseni muillakin. Ovat myös liquidissa suht edullisia.
Pisti vähän itseäkin mietityttämään kun meinasit että deanssit aukeaa tärskyistä. Hyvä että vika löytyi =)
Speed-T | Matrix | Stampede | Blitz

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #139 : 14.02.09 - klo: 10.46 »
MegaMotorUSA:n pinioneja en ole saanut vielä rikki yhtään!
http://www.megamotorusa.com

Karkasusta: mihin upotit kuuman pinionin karkastessas?
Kotikonstein (kata-kaasupolttimella)toteutettavissa?

Ja noi akkutelineitten vaatimukset on tullu mulle kovin tutuiksi. Olen toistuvasti ihmetellyt, miten jotkut uskaltaa päästää sentinkin akun hakemaan massalleen vauhtia -törmätäkseen yhteen (t.kahteen) M3 ruuviiin... (lommo akussa on jo riski)
Mun ajotaidoilla akun pitää kestää paikallaan ehjänä, vaikka auto pökkäis pikkasen talon betonijalkaa tonnemmaksi.  :afro:
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #140 : 14.02.09 - klo: 12.02 »
Ei se akku pääse siinä mihinkään liikkumaan, mutta alastulot on välillä sen verran rajuja, että akkutelineen pääty vääntyy "auki" ja sen jälkeen akku pääsee liikkumaan sen sentin. Akkukotelon molemmissa päissä on vaahtomuovin palaset, suojaamassa liitoskohtia/päätyjä.
Karkasusta, pinjoni lämmitettiin kaasupolttimella lähes keltaiseksi, sitten se dumbattin kylmään veteen. En sitten tiedä että olisikos tuohon tarkotettuja öljyjä, että tulis parempi pinta, mutta veteen sen pudotin.
e. Tuon akkujen liikkumisen korjaamiseksi, pitää juottaa nuo akkutelineiden päädyt kiinni runkoon.
« Viimeksi muokattu: 14.02.09 - klo: 13.07 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #141 : 15.02.09 - klo: 19.06 »
Noniin, nyt on kokeiltu torsenin toimivuutta pitävällä alustalla (asvaltilla), hyvin se estää keulimisen, pysähdyksistä kun survasi täyden kaasun, niin eturenkaat nousi pari senttiä ja sitten tippus alas, ei tietoakaan ylikeulimisesta ja silti lähti paikalta rivakkaan. Liukkaalla toimii hyvin, ei pullistele eturenkaat ollenkaan, tuntuu ihan nelivedolta.
Akkukotelotkin on ruvennut kestämään, kun juotettiin vähän paremmin, ekalla kerralla repes liitokset, nyt taipuu jo päädyt, vaikkei akku pääse edes liikkumaan telineessä, kun sen mitä vaahtomuovi antaa periksi, ja se ei ole paljoa, kun akut saa nyt tunkea vaahtomuovien väliin.
Toisen akkukotelon kiinnitystä pitää parantaa vielä, sitten auto olis valmis radalle, ensin tietty kenttäkokeet...
Medusakin toimii oikein mainiosti, nuo päädyt kun jätti auki, niin pysyy paremmin viileänä, asvaltti ajon aikana mittasin muistaakseni 45C ja silloin koneetta oli revitetty oikein olan takaa.
Ja ettei ihan tylsää tekstiä pelkästään olis, niin tässä pari huonolaatuista kuvaa ajon jälkeen, tärähtänyt kuva tulee samaan hintaan...

Tuo edessä oleva muovinen "kurasuoja" on kyllä ihan ehdoton, ei pääse eturenkaat heittämään kuraa konehuoneeseen...
Ja kyllä, takasiipi puuttuu, kiinnikkeet meni poikki, ei kannata kokeilla spoileri edellä tulla maahan isoista hypyistä, ainakaan pakkasella.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #142 : 15.02.09 - klo: 20.32 »
Väristä päätellen valintasi on hongnorin Torsen!?
Mulla pikkusessa on Hobaon semmonen, mutta se ei ehdi selätyksiä estämään.
Antaa kyllä enemmän armonaikaa hellätä kaasusta.
Loppukesästä, ku on taas ajotuntuma tapissaan, saatan vaihtaa tommoseen..
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #143 : 15.02.09 - klo: 21.28 »
Jep, hong nor se siellä, valitsin tuollasen, että voi tutustua tuon torsenin toimintaan, kun 1:1 autossa on samanlainen (ehkä hieman isompi).
Tuolla kun lyö kaasun pohjaan pysähdyksistä, niin se näyttää samalta kun jotkut drag autot, kun keula nousee hetkeksi ja sitten mennään.
Onhan sulla torsenissa öljyä vaan voiteluksi, ettet ole täyttänyt sitä millään silikooni öljyllä?
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #144 : 16.02.09 - klo: 11.35 »
En mitään RC-diffi-silikoonia teräspareille tarjonnut.
Tuli pinta-öljysenä mulle. Sellasenakin nippas kiinteelle,patteriporakoneella pyöritellen. Spurria päätyyn laittaessa ne voitelut meni, joten pistin punasta automaattivaihteistoöljyä sillon mukaan. Kusee ne ohuuttaan ulos. On kyllä märkä öljystä myös kosketuspinnoiltaan, mutta kalvon vahvuus on tod. huono.
Nyt alkoi talviloma, ja on tarkoitus vaihtaa öljy vaseliiniin. Tosin ko vaseliini on niin ohutta, että sitä voisi melkein sanoa paksuksi öljyksikin. Pintapaineensieto on vaan öljyä parempi.
Olen vähän senkin takia viivytellyt sen liukastamisen kanssa, kun en tahdo yhtään lisää eturenkaiden palloontumista. Järkevillä 740w- 1100w tehoilla se käyttäytyy niinkuin pitääkin. Vasta täällä mun piikkitehoilla (MMM 300A 14.8 volt =n. 4400w) se kilahtelee jumiin lähdöissä.
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #145 : 16.02.09 - klo: 11.44 »
kanootin ongelma ei ole vika, vaan em. asia on täysin selitettävissä torsenin toimintaperiaatteen pohjalta.
Ja siinä valossa on melkeen nokändu.

Siinä valossa voisi melkeen koittaa säätää sen bias-ratiota 1:1 torsenin menetelmien mukaan, shimmit sopiviin paikkoihin. (google kertoo lisää audi foorumeilta).
/ Jere Siirilä

Poissa 4wdkanootti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #146 : 16.02.09 - klo: 13.33 »
Jesi, kun olet molemmilla ajanut tietääkseni (Hobaon ja HN:n), ni onko ko lukkoonlyöntiarvo parempi(korkeampi) tai raja pehmeämpi tossa HN.ssä?

Toistaiseksi yritän voiteluaineen pintapaineensietoa nostaa, mutta jos sitä pitäs nostaa PALJON, ni kertokaa! Voin sitte yhellä huoltopurkamisella panna suoraan vetonivelmömmöä
sinne, jos öljyllä ei muuten muutu...
MambaMonster2 wp *2, mambamax, HK 100A noparit/ , Leopard- 4282 mosa, halpiskonepino/  4*3s 5200-40c  + 2*2s akut/ Futaba3pm 2,4HGz radio/ autot axial 6x6, Hobbyk sabertooth *2

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #147 : 18.02.09 - klo: 02.40 »
Otin pienen pätkän testiajosta, valitettavasti ei ollut kameraan laajakuva linssiä, niin joutus noin kaukaa kuvaamaan.
Ei tuossa ole kun yksi isompi hyppy, silloinkin alastulo meinaa jäädä kuvan ulkopuolelle... en laittanut mitään musiikkia, kun ajattelin että kuuluu koneen "äänet".
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Ye-01BxN09M[/youtube]
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa *HOKE*

  • The Doctor
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #148 : 18.02.09 - klo: 08.41 »
Ei tuossa ole kun yksi isompi hyppy, silloinkin alastulo meinaa jäädä kuvan ulkopuolelle...

Joka sekin on erittäin pieni verrattuna siihen minkälaisia hyppyjä noilla loikitaan radalla.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #149 : 20.02.09 - klo: 17.45 »
Kohta vois sanoa projektin valmistuneen...
Uusi kori näytti tulleen Sabelle, joten sen laitoin tilaukseen, toivottavasti kohta saa noutaa. Sitten vielä uudet pinjonit (Robinson Racing) ja castlen ubec on tulossa, ja uusi servo on jo pöydällä (ACE 1015).
Tein akkujen päälle "lämpösuojat", nyt pysyy akut ihan lämpiminä, eikä sen takia enää tehot laske, aikasemmin lumi jäähdytti akkuja vähän liikaakin. Tässä olis kuvakin...

Vielä pitää vaihtaa iskareihin jäykemmät litkut sisään, kun nyt pohjaa, kun ei ole se kevyin versio kahdella akulla.
UBEC tulee sen takia, että saa tuon servon liikkumaan sillä 6V jännitteellä, sitten pitäis olla hyvässä suhteessa nopeutta ja voimaa ohjauksessa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-