Kirjoittaja Aihe: Hyper ST Pro Brushless... projekti  (Luettu 52492 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #180 : 08.03.09 - klo: 13.15 »
Kokemusta löytyy kahden kiinan koneen verran, eka oli 6XL ja koneesta hävisi magneetit, seuraava oli 9XL joka kävi kuumana, myin pois heti kun Medusa tuli.
Jos ax scuba minulta noita akkuja kysyy, niin Zippy-R on akku, ei ole enää myynnissä Hobbycityssä...
Auto on oikein kestävä, nyt talvella olen saanut takasiiven kannakkeen poikki ja kaksi vannetta rikki, mitään muuta ei ole hajonnut.
Jatkakaa vaikka tuolla konversio topiikissa tuota nopari ja moottori vääntöä, tai ihan moottori topiikissa, ettei nyt ihan riistäydy OT:n puolelle...

Ja sitten ihan päivitystä projektiin, uusi servo on nyt paikallaan ACE DS1015 ja CCBEC syöttää sitä, nyt kääntyy renkaat ihan eri tahtiin kun TowerPron ja BlueBirdin kanssa.
Siten tein vielä "kurasuojan" tuohon etupäähän, ettei moottori ja nopari ja servo ole ihan lumen peitossa ja kesällä hiekan peitossa. 1mm polykarbonaatista (lexan).

e. Nyt kun on lunta sulanut, että hiekka näkyy, niin kone lämpiää selvästi enemmän, mutta pystyy vielä hyvin pitämään kiinni, lämpöjä en tarkemmin saanut, kun ei pystynyt mittaamaan.
Säätöjäkin sain noparista, jarrun saa laittaa 100%, start power high ja ennakko 10. Jos ennakkoa tosta vielä kasvatti 12 tai 15, niin teho laski selvästi.
Outoa häiriötä radioon tuli, kun jossain kohtaa löi failsafen päälle.
« Viimeksi muokattu: 08.03.09 - klo: 15.42 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #181 : 13.03.09 - klo: 09.58 »
Toivottavasti ei mene OT:ksi, mutta minulla moottoriksi näyttää valikoituneen Feigao 7XL. Kiitoksia vaan Gazulle, joka luopuu omastaan. Onko kellään käsitystä miten Hyper St liikkuu 3s voimin tuolla motilla?

Poissa Duster1

  • JoeUa RC
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #182 : 13.03.09 - klo: 12.26 »
No ei se mikään raketti ole.
4-6S isoihin täytys olla.
Axial SCX 10 TR

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #183 : 13.03.09 - klo: 12.39 »
Eipä ole pihakaan iso. Mulla on tuossa kaksi 2s lipoa ja yksi 3s lipo odottelemassa moottoria, joilla on tarkoitus alkaa ajamaan. Ne vaan on kovissa kuorissa ja näin ollen vie kauheasti tilaa. Akkutelinettä olen rakentelemassa ja mietin pitäisikö tehdä se 4s lipolle, joka pitäisi myös lisätä ostoslistaan, vai riittäisikö 3s.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #184 : 13.03.09 - klo: 12.46 »
Mulla on tuossa kaksi 2s lipoa ja yksi 3s lipo odottelemassa moottoria, joilla on tarkoitus alkaa ajamaan. Ne vaan on kovissa kuorissa ja näin ollen vie kauheasti tilaa. Akkutelinettä olen rakentelemassa ja mietin pitäisikö tehdä se 4s lipolle, joka pitäisi myös lisätä ostoslistaan, vai riittäisikö 3s.
Pitää olla pitkät välitykset että kulkee 3S:llä. Toisaalta se 7XL kiertää sitten hyvin (35200 rpm) 4S:llä.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #185 : 13.03.09 - klo: 13.45 »
4S tai enemmän, minun mielestä ei kannata alle 4S lipoilla.
Tämä kulkee ihan ilosesti 4S lipoilla, mutta isommalla aukeella olis 5S tai 6S poikaa.
Kokeile 3S, mutta kannattaa hankkia 4S. Laita vaikka ne 2S lipot sarjaan, jos on samanlaiset.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #186 : 13.03.09 - klo: 15.23 »
Vähän päivitystä projektiin, ei tullu ihan sitä koria kun piti, mutta tämäkin on ihan hyvä.
Piti tehdä takaiskaritornille ja takasiivelle reiät koriin, ja pyörän aukot ei ihan osu kohdalleen, mutta pituus on hyvä. Tässä olis kuvaa kun koria sovitetaan rungolle.


Heh, siitä tuli ihan revon näkönen, kun truggyyn laitettiin monsterin kori. :mrgreen:
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #187 : 13.03.09 - klo: 15.56 »
Hyvin siihen sopii Chevyn c10 koppakin.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #188 : 13.03.09 - klo: 17.01 »
Hyvin siihen sopii Chevyn c10 koppakin.
C10 se olisi pitänyt ollakkin, tämä on Chevy 1980 Longbed.
Itseasiassa, pallottelin pitkään, noiden kahden korin välillä.
Väriksi pitäisi tulla vihreä ja musta.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #189 : 13.03.09 - klo: 17.59 »
Kattelin tossa pikasesti että jos ST pro vakiorenkain, ja renkaiden turpoamista, ilmanvastusta, vierintävastusta whatewö ei huomioida, niin 13t pinjonilla ja 3s akulla tuolla pannulla kärry kulkis noin 42kmh (jolle naapurin kakarat nikkoinensa ja variksetkin nauravat).

4s: 56kmh
5s: 72kmh
6s: 85kmh


Eli käytännössä 5s setupilla alkaa jo kampeemaan polttikselle ja 6sällä jo viedään kireääkin kisapolttista.
Siis jos puhutaan Vain huippunopeudesta.

Ja kokemuksesta osaan sanoa että polttis ja 5S riittää ihan hyvin radalle, mutta piharevittelyssä molemmat on armottomasti TYLSIÄ.


Enivei, asia mulle kuulu.
« Viimeksi muokattu: 13.03.09 - klo: 18.03 kirjoittanut jesi »
/ Jere Siirilä

Poissa -rcmh-

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #190 : 13.03.09 - klo: 18.50 »
Hyvin siihen sopii Chevyn c10 koppakin.
C10 se olisi pitänyt ollakkin, tämä on Chevy 1980 Longbed.
Itseasiassa, pallottelin pitkään, noiden kahden korin välillä.
Väriksi pitäisi tulla vihreä ja musta.

ok, eipä niitä ihan helposti erota toisistaan, varsinkaan kun ei ole vielä väriä.
HPI Savage Flux | HPI Savage X 4.6 | Losi 5ive-T | Rusty Monster Energy | Hong Nor SCRT10 | Hong Nor X2e | Axial Wraith | Stampede & Rustler XL-1
YouTube Kanava

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #191 : 18.03.09 - klo: 16.02 »
No nyt on väriä, kyllä siitä ihan hieno tuli, kunhan ei liian läheltä mene katsomaan, kun maalaus meni alkuun ihan reisille, eikä tuon nestemäisen maskin käyttö ollut ihan hyppysissä, kun ekaa kertaa kokeilin.
Mutta joka tapauksessa tässä olis muutama kuva.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #192 : 20.03.09 - klo: 19.13 »
Pientä uudistusta taas... Tuo siipi kun tulee uuden korin läpi, niin kori ei lähde pois, ilman että siiven ottaisi pois, niin tein tuohon siipeen pikakiinnityksen. Vaikuttais ihan toimivalta, ei lähtenyt irti, vaikka irti koitin sitä repiä, noh käytäntö näyttää miten sokat pysyy.

Tuohon pikakiinnitykseen on käytetty, servon mukana tuleva M3 pultti, jossa on leveä kanta, pallolinkki mikä on poikkaistu keskeltä, sekä prikka joka estää pallolinkin puolikkaan uppoutumasta muoviin.
Siipi ei liiku mihinkään, kun reijät on tehty oikean kokoisiksi, ei varmaan toimisi tämä pikakiinnitys, jos siiven reijät olisi tehty liian isoiksi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Casull

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #193 : 20.03.09 - klo: 19.28 »
Varmaan pysyy siipi kiinni.
Vanhoissa infernoissa on just samalla systeemillä siipi kiinni muuten, paitsi tapit on muovia.
Hobao ST PRO,OS28xz,Torsen|8.5 PRO, OS Speed,BBF,Torsen|2xInferno DX, 21RZ-V01B|Futaba 3Pk 2.4Ghz/40FM/27AM

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #194 : 23.03.09 - klo: 00.20 »
No, niin. Nyt on saatu ajettua ensimmäinen koeajo omalla E-Hyper St:llä. Setupilla Ezrun-80A, Feigao 7XL, 4s Trackpower lipo. Vauhtia oli omiksi tarpeiksi riittämiin ja pihatie alkoi käydä ahtaaksi. Hobaon alkuperäiskumeista katosi kaikki nappulat 15min. ajon aikana, vaikka maassa oli vielä paikoitellen lunta ja jäätä. Aika raju peli. Koetetaan saada huomenna valoisan aikaan hieman kuvia ja videota, kuinka auto toimii.

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #195 : 23.03.09 - klo: 01.28 »
No, niin. Nyt on saatu ajettua ensimmäinen koeajo omalla E-Hyper St:llä. Setupilla Ezrun-80A, Feigao 7XL, 4s Trackpower lipo. Vauhtia oli omiksi tarpeiksi riittämiin ja pihatie alkoi käydä ahtaaksi. Hobaon alkuperäiskumeista katosi kaikki nappulat 15min. ajon aikana, vaikka maassa oli vielä paikoitellen lunta ja jäätä. Aika raju peli. Koetetaan saada huomenna valoisan aikaan hieman kuvia ja videota, kuinka auto toimii.
Hyvä että motti tuli sinne asti. Koitinkin itellan sivuilta kattoo joko oot hakenu sen, muttei suostu vieläkään toimimaan. Joo.. jos sulla ei vielä muuta pinionia ollu niin välitykset voi olla liian lyhyet. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #196 : 23.03.09 - klo: 08.23 »
No, niin. Nyt on saatu ajettua ensimmäinen koeajo omalla E-Hyper St:llä. Setupilla Ezrun-80A, Feigao 7XL, 4s Trackpower lipo. Vauhtia oli omiksi tarpeiksi riittämiin ja pihatie alkoi käydä ahtaaksi. Hobaon alkuperäiskumeista katosi kaikki nappulat 15min. ajon aikana, vaikka maassa oli vielä paikoitellen lunta ja jäätä. Aika raju peli. Koetetaan saada huomenna valoisan aikaan hieman kuvia ja videota, kuinka auto toimii.

Milläs välityksillä oli setuppi kiinni?
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #197 : 23.03.09 - klo: 10.48 »
Perus spurri(onkohan se 52 hampainen) ja 13 pinjoni. 12 pinjonilla välitys oli hieman lyhyenlainen.

Poissa ratakarju

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #198 : 23.03.09 - klo: 23.33 »
Tässä olisi pari kuvaa minun Hyper ST projektista.



« Viimeksi muokattu: 23.03.09 - klo: 23.41 kirjoittanut ratakarju »

Poissa matti.l

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #199 : 25.04.09 - klo: 02.01 »
http://www.youtube.com/watch?v=oHcRkYD-zuE&fmt=22]Pikku video[/url] omasta hyperistä.

^Kaasua ei juuri tuolla 4S pakalla ja laparenkailla pysty kunnolla avaamaan tuossa videolla tai kutsuu kattokerho. Joten läheskään täyskaasu vetoa ei pystynyt vielä harrastaman. Takasiiven rikoin tuossa aijemmin päivällä tuosta, siksi ei kuvissa näy.

Crossin renkailla hiukan kurvailin tuossa takapihan nurmikolla 6S setillä ja siinä pääsikin hiukan jo vetelemään täyskaasu settiä, mitä nyt tila vain loppuu nopeasti kesken. Täytyisi vain truggy mallin pihasuttaus renkaat ostaa ja mennä isommalle kentälle niin voisi 6S settiä hiukan kuvailla nauhalle. 
\\Matti Loponen// Tasaisesti vaihtuvia harjattomia rc autoja, joilla ei kerkiä edes ajamaan...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #200 : 25.04.09 - klo: 11.20 »
Nyt kun on vähän lämmenny, niin rupeaa näkemään setupin oikeita lämpöjä, ensin piti ottaa kurasuoja moottorin ja noparin edestä pois kun se esti kaiken ilmavirran, ja vielä piti avata korin tankkausreikä että tulee paremmin ilmaa korin sisälle.
Nyt lämmöt on jotain tällästä nopari 55-65C (tuuletin on välillä hetken päällä), kone ~50C ja akut ~30C, ilman ollessa siellä jossain +10C.
Ja rattaat on 14/52. Niin ja akut on 4S ja kone 2200kv Medusa...
6S tehoja päästään testaamaan, kunhan saan laturin takaisin kun oli viallinen, akut löytyy jo  :mrgreen:
« Viimeksi muokattu: 25.04.09 - klo: 11.29 kirjoittanut Jabe »
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #201 : 04.05.09 - klo: 16.18 »
Ottakaahan lisää kuvia ja videoita teidän ST:eistänne, kun itse joutuu toistaseks kuolaamaan kysseistä autoa. :D
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #202 : 04.05.09 - klo: 16.41 »
Laittakaa ihmeessä kuvia ja kokemuksia omista autoistanne.
Itsellä on nyt pieni ongelma, kun ei meinaa c-palat edessä kestää, nyt on kahden viikon sisällä mennyt 4kpl paloja, 3 oikealta ja 1 vasuri, vielä en tiedä että minkä takia ne on hajonnut, eikö ne kestä hyppyjä vai mikä on, vai pitääkö ne keittää. Kumma juttu sen puoleen, kun ovat kuitenkin suojassa kun on vanne edessä ja alatukivarsi suojaa hiukan myös.
Nyt tuli tilattua Reckward Tuningin extra hard jouset, jos ne olis hiukan tiukemmat kun alkuperäiset, niin ei tarvitsisi käyttää näin paksuja öljyjä, sais alustan toimimaan herkemmin/paremmin. Tosiaan kun autolla on sitä painoa se ~5kg ajokunnossa.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tt-rc

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #203 : 04.05.09 - klo: 20.42 »
Kiinnostavan näköinen laite Jabe. Mitenkäs muuten autot ovat kestäneet? Kaverillani on samanlainen, joka on ollut käytössäni jo hetken. Minä en ole saanut autosta vielä mitään rikki, mutta toki olen ajellutkin sillä aika varovasti.
« Viimeksi muokattu: 04.05.09 - klo: 20.48 kirjoittanut tt-rc »
"Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä"

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #204 : 25.05.09 - klo: 20.34 »
Nyt on saatu autoa hajotettuakin, molemmat puskurit rikki ja molemmat c-hubit halki...

Tässä olisi hiukan kuvaa uusista 6S lipo akkukotelo protoista.

Eli erona noissa edellisiin koteloihin rakenteelta on "irralliset" päädyt, helpompi tehdä ja haetaan lisää kestävyyttä, päädyt on ajatuksena hitsata tai juottaa itse koteloon kiinni ja näihin koteloihin ei tule pehmusteita muualle kuin pohjaan suojaamaan akkua ruuveilta.
Kevennystä luvassa vielä ja kiinnityksen kehittelyä.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #205 : 30.05.09 - klo: 21.51 »
Sainpas idean kokeilla jos nuo tarranauhat jaksaisi pitää nuo lipot paikallaan.
Eli akkukoteloissa ei ole päätyjä, vaan tarranauha tulee akun eteen ja taakse ja tietenkin vielä päälle.

Älkää välittäkö tuosta valkoisesta suojapaperista, se ei tule jäämään tuohon.

Jos joku sattuisi tietämään, mistä voi ostaa sitä tarranauhaa jossa on molemmin puolin ne "väkäset" se kun pitää paljon paremmin kiinni kuin normaali tarranauha.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Janezki

  • KUArc
    • Profiili
    • RC videot
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #206 : 31.05.09 - klo: 01.04 »
Itse olen siirtynyt käyttämään tätä. 3cm leveänä pitoa on jo ihan kivasti.
Eikä hintakaan ole paha kun rullassa on nauhaa 5 metriä - saa vaikka joka ajokerralle uuden jos siltä tuntuu...  :wink:

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #207 : 31.05.09 - klo: 10.23 »
Jotain tuon tapaista varmaan pitää hankkia, kun tuossa on toisella puolella liimapinta.

Muuten, nyt kun katsoo autoa sivusta, niin painopisteen pitäisi olla edessä ja takana suunnilleen sama.

Sainpas tuossa ajatuksen, kun nyt kerran on nuo 6S lipot, niin mitäs jos vaihtais noparin ja moottorin ja kytkin nuo lipot sarjaan... 12S lipot ja matala kierroksinen moottori, miten mahtais olla tehojen ja ajoajan laita.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa jesi

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #208 : 31.05.09 - klo: 10.26 »
Tuleekos muuta 12s (autosäädintä) ilmajäähdytteistä mieleen kuin mgm?
/ Jere Siirilä

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #209 : 31.05.09 - klo: 10.56 »
Tuleekos muuta 12s (autosäädintä) ilmajäähdytteistä mieleen kuin mgm?
Scorpion Power System, silti aikas kalliiksi tulee... Lentämiseen tuokin on tarkoitettu, mutta on siinä jarru silti mutta pakki puuttuu.
Sitten on se joku säädin, mitä myy yksi tyyppi RC-Monsterin foorumilla.
Noh jätetään se ajatus asteelle ja keskitytään auton ajoon saamiseen, auto liikkuu taas heti kun vaan saan ne liittimet, ne kun odottaa drifteriin tulevaa 3S lipoa sitten lähtee paketti.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-