Kirjoittaja Aihe: Hyper ST Pro Brushless... projekti  (Luettu 51725 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #210 : 31.05.09 - klo: 17.43 »
Laitetaan parit kuvat taas, nyt on akkukotelot enää testiä vaille, muutoin valmiit. Löytys kaapista tuollasta tarranauhaa niin sai kotelot valmiiksi.
Kotelon kyljet on "täyttä" alumiinia, pohjaa on kevennetty yhdellä 30mm reijällä ja 38mm reijällä.

Akut on käännetty sisäänpäin, niin ei tarvii tehdä mitään pidempiä johtoja yhdys liittimiin, keskidiffin tuesta piti hiota nuo jarrulevyjen kiinnitys kohdat pois että mahtuu akut helpommin noin päin.

Mutasuojatkin sain paikalleen kun leikkasin puolet pois tuosta osasta mikä tulee pohjalevyn päälle.

Jousituksen kanssa on/oli ongelmaa, kun pitäisi olla jäykemmät jouset, mutta kun ei tahdo löytyä, on kokeiltu Losin "purple" jousia ja Reckward Tuningin extra hard jousia, lopputulos oli että Hobaon harmaat on jäykemmät. Laitoin eteen takapään jouset, meni aikas tarkalle kun ei tarvii edes esijännitystä edessä että on sopiva maavara, takaa sai ottaa hiukan esijännitystä jopa pois kun uudet akut on hieman kevyemmät.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa tapsa92

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #211 : 31.05.09 - klo: 18.04 »
Makean näköinen auto, osatkin on sijoiteltu nätisti, toivottavasti toimii hyvin.
- Tapsa

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #212 : 21.06.09 - klo: 18.09 »
No, nyt on saatu oma Hyper E-ST kasaan ja ekat akulliset ajettu. Ihan hauska pelihän se oli ajella.

Radioiden kanssa jotain ongelmia.. sijoittelu vois pelastaa, mutta kuitenkin se antenni tulee ulos kopasta. Medusa 36/70/2000 Kv ei kuumene, mutta Mamba Max vaatii propellin tai sitten pitää hankkia MMM/Hobbywing 150A. Tilaa kyllä autossa voisi sellaiselle isollekin rotjakkeelle olla. Ubecin kanssa johtojakin on kytkennässä enemmän. Auton korit ovat myöskin sellaisessa kunnossa, että ilman paikkailua eivät kovin hyvin pysy paikallaan. Se olikin odotettavissa, kun niitä oston jälkeen tutkaili. Vääntävämpi servo voisi myöskin parantaa ajokokemusta. Ehkä sitä joskus hankkii lyhyemmät tukivarret ja vetoakselit sekä tekee sen bugtruggyn vai miksikä sitä sanotaan. Rally game Hyper ST olisikin vähän harvinaisempi setti. Ajaessa myöskin irtosi levittävä hexi ja siitä oli hävinnyt hexin kiinnitysruuvi. Korvaavaksi ruuviksi meni mirkelissä terävöitetty pikkupultti. Pitänee tutustua myöskin ruuvilukitteeseen.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #213 : 23.06.09 - klo: 14.25 »
Ready to go! Pientä laittoa vailla, mutta pitää nyt ainakin ajamaan päästä! Sisäänpäin lämpiävän noppailijan takia piti tehdä tähän koppaan vähän tuuletusreikää.


Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #214 : 23.06.09 - klo: 16.51 »
Nyt olis uusi Medusa paikallaan, 80mm 1600kv.
14t pinjonilla lähdetään kokeilemaan että mimmosia lämpöjä tulee, medusan oma siili vielä päällä.
Kunhan akut lataantuu niin pääsee ajamaan.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #215 : 27.06.09 - klo: 09.28 »
No mitenkä kulki? Itse oon päässy hiljalleen ajelemaan paremmin ja paremmin. Eilen tuntui vaan yksi akku lyhyeltä. Toivottavasti ei auringossa menny piloille se. Nopariin sain asennettua 4cm tuulettimen ja otin virrat beciltä. Aika näyttää olisiko pitänyt ottaa suoraan akulta, mutta tuuletin kun oli 12v niin ajattelin että se +5v voisi olla liikaa.

Onko kukaan ottanut selvää, että minkä hyper crossin vetarit ja tukivarret sopii tähän st:hen jos haluaa tehdä bugtruggyn? :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #216 : 27.06.09 - klo: 12.09 »
Aikas raju peli juuri lataantuneilla akuilla, mukavasti keulii, kunhan akut tulee "sisäänajettua" niin osaa paremmin sanoa tuosta tehosta.
Nopari kuumeni lähes turva rajalle asti, kun sinne meni jotain roskaa ja tuuletin lopetti pyörimisen, sitten kun mittasin niin lämmöt oli yli 80C.

Luulempa että 7 tukivarret sopii suoraan, varmaan vetarit myös kun eikös tämä ole 7 pohjalta tehty?
Niin ja 8 c-palat sopii autoon lähes suoraan, hiukan joutuu yläpäähän laittamaan prikkaa ettei ylätukivarsi heilu, nämä laitettiin paikalle kun vakiot ei tahtonut kestää, pitäis olla hieman kestävämmät.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #217 : 27.06.09 - klo: 18.07 »
Ai niin summit topikista varmaan tää jo nähty mutta laitan jo tännekin... ihan mallattiin huvikseen summitin koria st:hen:

Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #218 : 13.07.09 - klo: 17.18 »


Kuvassa honkkarin truggykoppa hiukan modattuna. Siipiteline ja etummainen koritolppateline pitää vielä tilata niin sitten paranee. :)
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #219 : 20.07.09 - klo: 16.39 »
Tänään saapui uudet etujouset, HPI:n Savage Flux/Hellfire valkoiset jouset, sopii paikalleen ilman mitään kikkailuja, ovat vaan 80mm pitkät kun vakiot on 70mm edessä ja 90mm takana.
Tuli sitä odotettua jäykkyyttä hiemat lisää eteen. Pitäisi vaan sopivat öljyt laittaa sisälle, niin tulisi parempi.
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #220 : 20.07.09 - klo: 17.05 »
Auto on ollut hyvä. Kopat jota hommasin (CRT:n) niin ei sopinu ihan täydellisesti tohon, että joutu kikkailemaan ja kikkailulla toistaseks p*skanen loppu... mutta vielä ei oo koppaa menetetty tossa autossa. :) Iskareihin sais tosissaan laittaa 60/50 litkuja mitä mulla tuolla ois niin varmaan ajaminenkin paranis.

Ikävää vaan on että jos rahatilanne jatkuu heikkona nii joutuuko tästä luopumaan ja hommaamaan mini revo/slash vxl:n. Tulevaisuus näyttää sen. Muuten ollu kyllä paras auto mitä ollu.
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Jabe

  • Veteraani
    • Profiili
    • RC Drifting Finland
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #221 : 20.07.09 - klo: 21.23 »
Tuossa hieman ylempänä näkyvä akkujen kiinnitys systeemi EI TOIMI, ei kannata koittaa...
Tänään pienen hyppysession jälkeen, pienessä hypyssä auto hyytyi, kun katsoin korin alle niin akkujohto oli mennyt pinjonin ja spurrin väliin ja samalla huomasin että molemmat akut oli tullut muutaman sentin eteenpäin ja molemmat menneet etupäästä kasaan.
Nuo tarranauhat ei pidä oikeen kunnolla enää, alkuun pitivätkin hyvin.
Nyt pitää kehittää jotain parempaa akkukoteloa, ehkä sillainen mikä suojaa akkuja jokapuolelta.
Jotain tämän tapaista, tosin ei vaan ole koneistuslaitteita...
Sitä saa mitä tilaa, mutta jos ite tekee saa mitä tulee...
RCDF.tk -RC Drifting Finland-

Poissa Qazu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #222 : 16.06.10 - klo: 22.05 »
Kaverin ST:ssä kummallinen ongelma. Kahdesti kuukauden sisään on keskidiffin rattaat nylppääntyneet. Diffi ei ole myöskään tyhjentynyt, mikä olisi aiheuttanut rattaiden hajoamisen. Diffi on kasattu käsittääkseni Hobaon ohjeiden mukaan ja käytetty sopivaa diffiöljyä. Onko kasatessa huomioitava joku seikka shimmailussa, mitä ei ole mainittu hobaon ohjeissa?

Alustassa MMM + Castle Neu & 4S sekä kevyet asetukset. Keskidiffi on hajonnut asfaltilla ajelun jälkeen, siten että veto on hävinnyt. Ajo ei ole ollut pelkkää revittelyä ja repimistä, eikä käytössä ole olleet edes pitävimmät renkaat. Itselläni oli viime kesänä myöskin harjaton Hobao ST eikä siitä hajonnut kertaakaan mikään diffi, vaikka kiihdyttelin ja jarruttelin aika ahkerasti välillä asfaltillakin. Myöskään CRT.5:n diffien kanssa ei ollut ongelmia. Tehoja molemmissa autoissa oli myöskin ihan mukavasti.

Yhdeksi mahdolliseksi vian aiheuttajaksi saatettiin paikantaa se että sähkömoottoripukki ja diffipukki on ollut eri korkeudella, mutta voisiko millin korkeus ero aiheuttaa tälläisen ongelman?
Lazer ZX-5, Slash, E-CRT.5, Hobao ST-E, E-Revo 1/16, X1X E-CRT, Hobao ST-E
...love the smell of 2 burned coil(s) in the morning...

Poissa Ile__

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #223 : 16.06.10 - klo: 22.40 »
Yhdeksi mahdolliseksi vian aiheuttajaksi saatettiin paikantaa se että sähkömoottoripukki ja diffipukki on ollut eri korkeudella, mutta voisiko millin korkeus ero aiheuttaa tälläisen ongelman?

Ei tuon pitäisi vaikuttaa mitenkään sisällä olevien rattaiden kulumisen. Kuori saattaisi ennemminkin hajota tuon johdosta...
Onhan noissa Hobaon joissain diffeissä reilut välykst, mutta kyllä ne hyvin on kestäneet polttis hommissa ja harjattomissakin.
Spider-diffi on ainakin varma ratkaisu jos ei muuten ala keskidiffi kestämään. Sen sisällä on 6kpl pikkurattaita, normaalin neljän sijaan ja kuori on metallia...
www.hobao.fi/catalog/spiderdiffi
Kyosho Inferno  VE  Race Spec

Poissa Penguin

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Hyper ST Pro Brushless... projekti
« Vastaus #224 : 17.06.10 - klo: 01.11 »
Muovikuorisissa on yksilöllisiä eroja mitoituksessa eli on yksilökohtaista kuinka paljon pitää shimmata. Jos tuo sähkökonversio on ilman kytkintä, niin lähdöt ovat myös rajuja diffin rattaille ja shimmaus on entistä tärkeämpää.

Itselläni oli Honkkarin takadiffin kanssa ongelmia ja piti laittaa kolme shimmiprikkaa jokaisen sisärattaan ja kuoren väliin, kun kasausohjeissa taisi olla vain yksi. Kun oli vain yksi, niin rattaat oli sileät muutamassa minuutissa. Nyt toisessa konversiossa on Hobaon spider takana, eikä sen kanssa ole ollut mitään ongelmia rattaiden keston kanssa.
RC-hommat tauolla, kalusto tosin tallella.