Kirjoittaja Aihe: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.  (Luettu 304876 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

timberjack

  • Vieras
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #870 : 27.11.13 - klo: 17.57 »
Piikkirenkaita tässä väsätään losiin ja bajaan pikkuhiljaa. Tais sittenkin herätä mielenkiinto taas ajamiseen
kun tuo lumi satoi maahan  :roll:

Poissa KimmoHop

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #871 : 28.11.13 - klo: 17.55 »
Liimailin lumirenkaat pikaliimalla Zastavan nokkahihnasta leikatuista paloista ja Blastin truggy-renkaista:


Kuvan jälkeen lotrasin shoegoota takapuolille ja ensimmäisen ajon jälkeen liimasin uusia paloja pudonneiden tilalle  :wink: Liukkaalla pito on olematon kun aines on kovaa, mutta pehmeämmällä parempi. Harjallisessa Slashissa palikat kestää paikallaan kun tehoa ei ole niin paljon. Tosin kympin maastopyörärenkaasta saisi leikattua ja liimattua setin "pinnoitettuja" karkeakuvioisia.

SkyRC:n noparista tuli vesitiivis, kun otin päätylevyt ja pohjan irti ja vedin epoksia piirilevyn alle ja päälle jäähdytyslevyyn asti. Sitten kasasin kuoret ja tiivistin senkin shoegoolla saumoista ja koloista.

t. Kimmo:)

Poissa Manskus

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #872 : 30.11.13 - klo: 23.14 »
Tommonen suojaus

Tosiaan nopari jonkun pussin sisään, pala talouspaperia mukaan ja teipillä ulostulo kiinni.
Kyllähän se vähän hengittää siitä ulostulosta, eli ei se mikään 100% vedenkestävä oo.
Servoa en sitten suojannut ollenkaan ja vastarin suojaan sillain että tiivistän jollain mönjällä
sen vastarin kotelon.
 Huomenaamulla olis tarkotus tilata laparenkaat ja uus koppa jossa ei ole reikiä ettei lumi pääse
niin helpolla sisälle. Vapise lumi, täältä tullaan!  :evil:

Ps. Kyseessä siis sähkökonversio mistä johtuu kopassa olevat reiät.

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #873 : 30.11.13 - klo: 23.55 »
Muista sitten avata pussi kun tuot auton sisälle, muuten saattaa pidemmän päälle tulla yllätyksiä.  :wink:

Nyt ois servo tiivistetty ja vastari ja noparin laitan pienen kotelon sisään.
Mutta se tärkein vielä puuttuu, nimittäin lumi!

Poissa Pazuu

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #874 : 01.12.13 - klo: 09.42 »
Miten on. Kummat kannattaa tehdä renkaisiin, piikit vai ketjut? lueskelin kyllä aikasempia postauksia mutta mielipiteet vaihteli niin paljon ettei Erkkikään ottanut selvää. Renkaina toimii tollaset Infernon vakio renkaat, kuvio melkein sama http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2011/06/Kyosho-Inferno-ST-Neo-suspension.jpg
Ajohan tapahtuis auratulla/auraamattomalla parkkipaikalla. Piikkejä olen kyllä miettinyt mutta kun tahtoo noista renkaista nousta harjalle nuo keskikohdat kun kaasua antaa reilusti, että häviäiskö pito sen myötä?
Muutenkin luin että piikit rasittavat esim. voimansiirtoa, tuntuu nytkin jo antavan periks teräs osat.
1/5 FG "Bobby Car" Monster Truck 2WD
1/4 FG Volvo Marder Rallycross

Poissa mikael.forsstrom

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #875 : 01.12.13 - klo: 10.51 »
Morjesta,

Tässä on oma Traxxas e-revo brushless edition valmiina talven ajeluihin, e-revossa mgm nopari vesi suojattuna ja servo on tiivistetty mustalla neste teipillä ja vastari on traxxasin omassa kotelossaan jossa vastari on hyvin suojassa vedeltä.


Renkaat kold kutter nastoilla, renkaissa 24kpl nastoja/per rengas.

« Viimeksi muokattu: 01.12.13 - klo: 10.54 kirjoittanut mikael.forsstrom »
Traxxas e-revo brushless edition Mamba monster 2 wp Savöx 1256TG, pursuit brushless race boat Sanwa mt-4,Thunderpower G8 70C pro force lipo.

Poissa ukki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #876 : 01.12.13 - klo: 12.18 »
Tämä nyt varsinaisesti tänne kuulu mutta ..tietääkö kukaan hobbylinnassa myytävien pro-line desperado 3.8 vanteiden lukumäärää, 16 e on hintaa mutta monta vannetta siinä tulee mukana 1 vai 2 vai koko sarja.. Eivät vastaile puhelimeen eikä sähköpostiin,ois sling shot renkaat tossa oottelemassa vanteita,ei uskalla tilata kun ei tiedä tuleeko sieltä 1 vai 4 vannetta,,, :cry:
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Poissa veltsu1

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #877 : 01.12.13 - klo: 12.47 »
Yhdessä vanne setissä vanteita on 2 kappaletta.  :smiley:
Traxxas maxx v2- Traxxas Unlimited desert racer
Tamiya m06 Alfa romeo giulia gta

Poissa rjf

  • Myyntialueen valvoja
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #878 : 01.12.13 - klo: 12.50 »
Tommonen suojaus
...

Tosiaan nopari jonkun pussin sisään, pala talouspaperia mukaan ja teipillä ulostulo kiinni.
Kyllähän se vähän hengittää siitä ulostulosta, eli ei se mikään 100% vedenkestävä oo.
Servoa en sitten suojannut ollenkaan ja vastarin suojaan sillain että tiivistän jollain mönjällä
sen vastarin kotelon.
 Huomenaamulla olis tarkotus tilata laparenkaat ja uus koppa jossa ei ole reikiä ettei lumi pääse
niin helpolla sisälle. Vapise lumi, täältä tullaan!  :evil:

Ps. Kyseessä siis sähkökonversio mistä johtuu kopassa olevat reiät.

Sinitarra toimii hyvin johtojen - pussin suun tiivistämisessä, ja on myöhemmin helppo ottaa pois kun tulee tarvetta.

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #879 : 01.12.13 - klo: 23.07 »
Miten on. Kummat kannattaa tehdä renkaisiin, piikit vai ketjut? lueskelin kyllä aikasempia postauksia mutta mielipiteet vaihteli niin paljon ettei Erkkikään ottanut selvää. Renkaina toimii tollaset Infernon vakio renkaat, kuvio melkein sama http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2011/06/Kyosho-Inferno-ST-Neo-suspension.jpg
Ajohan tapahtuis auratulla/auraamattomalla parkkipaikalla. Piikkejä olen kyllä miettinyt mutta kun tahtoo noista renkaista nousta harjalle nuo keskikohdat kun kaasua antaa reilusti, että häviäiskö pito sen myötä?
Muutenkin luin että piikit rasittavat esim. voimansiirtoa, tuntuu nytkin jo antavan periks teräs osat.

Onhan se selvää jos renkaat muuttuu donitsiksi, niin pito häviää reunoilta. Auttaako tuohon kovempi kumiseos tai paksummat insertit niin sitä en tiedä. Itse suosin piikkejä, pitää paremmin jäällä ja tampatussa lumessa. Ja kyllä niillä ketjuillakin saadaan auto rikki jos kovin epätasapainossa on. :wink:

Poissa mcly

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #880 : 02.12.13 - klo: 08.35 »
Miten on. Kummat kannattaa tehdä renkaisiin, piikit vai ketjut? lueskelin kyllä aikasempia postauksia mutta mielipiteet vaihteli niin paljon ettei Erkkikään ottanut selvää. Renkaina toimii tollaset Infernon vakio renkaat, kuvio melkein sama http://www.redrc.net/wp-content/uploads/2011/06/Kyosho-Inferno-ST-Neo-suspension.jpg
Ajohan tapahtuis auratulla/auraamattomalla parkkipaikalla. Piikkejä olen kyllä miettinyt mutta kun tahtoo noista renkaista nousta harjalle nuo keskikohdat kun kaasua antaa reilusti, että häviäiskö pito sen myötä?
Muutenkin luin että piikit rasittavat esim. voimansiirtoa, tuntuu nytkin jo antavan periks teräs osat.

Onhan se selvää jos renkaat muuttuu donitsiksi, niin pito häviää reunoilta. Auttaako tuohon kovempi kumiseos tai paksummat insertit niin sitä en tiedä. Itse suosin piikkejä, pitää paremmin jäällä ja tampatussa lumessa. Ja kyllä niillä ketjuillakin saadaan auto rikki jos kovin epätasapainossa on. :wink:
Piikkejä kannatan myös.. Ja koita teipata ilmastointiteipillä kunnolla se renkaan sisäpuoli. Tuskin tässäkään painossa kauheasti väliä on jos nyt ei ihan mahottomaksi mene ? Jeesais ainakin hieman pitämään poissa tuon "paisumisen".
[Team Durango DESC10] Sanwa MT-4, Hobbywing Ezrun Max8 G2, 4278SD 2250KV, Savôx 1258TG

Poissa jhappone

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #881 : 02.12.13 - klo: 23.24 »
Kannanpas oman korteni tähän kekoon. Talvi tuli ja sen mukana pakkaset. Tarpeeksi ohuita ja lämpimiä hanskoja en ole onnistunut löytämään joilla ajaminen onnistuisi mukavasti pakkasella.

Netistä katselin valmiita ohjaimille tehtyjä pussukoita, mutta tilaaminen ja odotusaika ei houkutellut, joten päätin sitten että mennään DIY-linjalla. Aluksi ajattelin, että yritän tehdä koko pussukan itse vaimon kangasjämistä, mutta vastaan tulikin lapsilta pieneksi jäänyt (104cm) talvitakki! Leikkasin sitten siitä hihat lyhyemmiksi ja siistin leikkauksen. Seuraavaksi ompelin kauluksen ja takin alareunan yhteen ja pussukka oli valmis. Pussukan saa auki ja kiinni vetoketjulla ja sinne sopii hyvin mankka sisälle. Pitää kokeilla vielä lennokkiradiotakin :)









Tänään testasin n. -10c pakkasessa ja hyvin tarkeni ajella 15min ilman muita hanskoja. Sen jälkeen heitin vielä ohuet sormikkaat eikä kylmä tullut. Tuonne kun vielä laittaisi jonkin pienen lämmittimen (esim. http://www.varusteleka.fi/fi/product/mil-tec-kadenlammitin-sytytinbensalle/18690), niin avot!

- J
Slash :: Wraith :: Quad

Poissa Miksu L

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #882 : 02.12.13 - klo: 23.36 »
Loistavaa hyötykäyttöä. Toi on kuin tehty tikkuradiolle. :azn:

Poissa ttll

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #883 : 05.12.13 - klo: 11.01 »
Traxxas 1/16 VXL -autothan on sähköjen osalta valmiiksi suojattu, mutta tulipa kuitenkin käpisteltyä lisäsuojaa, kun nuo Aino-jäätelöpurkit sattuu olemaan juuri passelin kokoisia ja jää ohjausservo sopivasti sen alle suojaan.



Jos haluaa pelkät lokasuojat, niin 250g rahkapurkit on sopivan kokoisia tuohon, ja vastaavasti 1/8-koon rallygameen (tosin nuo renkaat ei sovellu talviajeluun..) saa lokasuojat noista Aino-purkeista. Kunnollinen kiinnitys vielä pohdinnassa, pitääköhän jättää pikkukaulus tuohon ja laittaa pop-niiteillä kiiinni  :laugh:



e: Tuo ylempänä esitelty käsien lämmitin on kyllä niin loistava idea, että täytyy itsekin tuota kokeilla.

Poissa Jebau

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #884 : 05.12.13 - klo: 17.34 »
Ei varsinaisesti keskustelun aiheeseen osu mutta kysyn kuitenkin tässä samassa:

Miten ihmeessä noiden eri autojen renkaat/vanteet menee? Mistä tiedän ostaa oikeanlaiset jotta ne sopivat autoon? Tuumakoot nyt on selkeät (2,2" vanne = 2,2" rengas) mutta kuinka montaa erilaista kiinnitystä noissa käytetään ja miten ne käyvät ristiin/niihin saa adaptereita?

Tarkoitus siis olisi minirevoon hankkia talveksi isommat ja karkeammat kumit sekä vanteet mutta menee hermot kun ei riitä äly eikä löydy ohjeistusta noiden tilailuun? 12mm hex tuossa vakiona on, mutta sillä hakemalla ei kyllä mitään paketteja löydy

Poissa jon.lindgren

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #885 : 05.12.13 - klo: 17.39 »
Ei varsinaisesti keskustelun aiheeseen osu mutta kysyn kuitenkin tässä samassa:

Miten ihmeessä noiden eri autojen renkaat/vanteet menee? Mistä tiedän ostaa oikeanlaiset jotta ne sopivat autoon? Tuumakoot nyt on selkeät (2,2" vanne = 2,2" rengas) mutta kuinka montaa erilaista kiinnitystä noissa käytetään ja miten ne käyvät ristiin/niihin saa adaptereita?

Tarkoitus siis olisi minirevoon hankkia talveksi isommat ja karkeammat kumit sekä vanteet mutta menee hermot kun ei riitä äly eikä löydy ohjeistusta noiden tilailuun? 12mm hex tuossa vakiona on, mutta sillä hakemalla ei kyllä mitään paketteja löydy

Eihän se helppoa aina ole...
Luitko jo auton oman säikeen? Siellä on ollut keskustelua aiheesta.

Jos sivumäärä hirvityttää ota tulostusnäkymä ja siitä tekstihaulla.

Poissa Jebau

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #886 : 05.12.13 - klo: 17.59 »
Juuh, lueskellut sen varmaan aikanaan lähes kokonaan mutta ei ole vieläkään avautunut tuo renkaiden sopivuus/kiinnityspolitiikka. Monesti kun renkaista ilmoitetaan vaan ulkomitat...

Enkä ole mitään faq-rengas/vanne triidiäkään löytänyt.

Poissa donkey

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #887 : 05.12.13 - klo: 19.42 »
1/16 Summitissa on pykälää isompi rengas eli 2,2" ja sen valikoimista voisit löytää vaihtoehdon tarpeeseesi mutta kannattaa huomioida myös autosi välitys rengaskoon vaihdon yhteydessä ettet käräytä moottoria tai noparia.
RC-eläkeläinen

Poissa ukki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #888 : 17.12.13 - klo: 17.48 »
Kuinkas se menee kun rengaskoko kasvaa niin pinjonia pienempään vai suurempaan..?? :shocked:
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Poissa TeroP

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #889 : 17.12.13 - klo: 18.01 »
Kuinkas se menee kun rengaskoko kasvaa niin pinjonia pienempään vai suurempaan..?? :shocked:
Renkaat kasvaa -> vauhti kasvaa, eli jos haluat vauhdin pysyvän samana niin pinjonia pienemmäksi jolloin vauhti laskee.
Absima TR8TE (kit): HW Xerun 150A / 4274SD 1800KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 40C 2*3s
TeamC TR8E (rtr): HW SCT Pro 120A / 4274SD 2200KV, Savöx Sc-1256Tg, Gens Ace 5000mAh 50C 2*2s

Poissa eetuurr

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #890 : 19.12.13 - klo: 11.24 »
Tuommoiset tuli tehtyä. Tulisny vaan sitä lunta:D Noi ei taitukkaan pahemmin kun on nappula kohdassa kiinni:D:D
Team Durango Desc210 ja Axial scx10

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #891 : 24.12.13 - klo: 22.10 »
Pitääkö piikkirenkaat(edessä ja takana) tuupi sc tiellä? vai luisuuko kun on tuupi? Jostakin syystä en muista yhtään viime talvesta kun oli vielä tuupi corri ja ajelin jäällä ja lumessa  :shocked: Mutta nyt ei ole VIELÄ tuupi corria mutta eiköhän semmoinen tälle talvelle vielä eksy nurkkiin  :grin:
Traxxas e-revo

Poissa Smigi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #892 : 24.12.13 - klo: 22.17 »
Kyllä tuuppi-sc pysyy tiellä ihan kivasti piikkirenkailla. Jäällä tietysti hankalampaa mutta sopivalla lumikelillä erittäin hauska ajaa! Pystyy kuitenkin vetää hallitus sivuluisus kun vaan takapyörät vetää.
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #893 : 24.12.13 - klo: 23.14 »
Käytättekö edessäkin piikkejä? :azn:
Traxxas e-revo

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #894 : 24.12.13 - klo: 23.28 »
Öööööö  :afro:

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #895 : 24.12.13 - klo: 23.37 »
Traxxas e-revo

Poissa Andrimus

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #896 : 25.12.13 - klo: 01.41 »
  :afro:Jos jäällä ajetaan ... Pitäis kääntyä... No tietenkin.
Miksi luulet normaalissa autossa on  4 talvirengasta ..
 :afro: :evil: :afro:
Tää oli pakko olla kunnon trolli;) tai olet hyvin yksioikoinen kauniisti sanottuna;)
« Viimeksi muokattu: 25.12.13 - klo: 03.43 kirjoittanut Andrimus »

Poissa Smigi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #897 : 25.12.13 - klo: 10.14 »
Eipä tarvi tässäkin ketjussa ruveta ihmisiä arvostelemaan, ei kaikki asiat oo niin yksinkertaisia ja/tai itsestäänselvyyksiä. Itsekin aikanani laitoin nastat ensin taakse ja kokeilin, kuinka tuuppi toimii. Suoraa menee hienosti (varsinkin kun diffin kotelo on tiivistetty ja sisällä vähä jäykempää mössöä) mutta kääntyessä piti vauhti hidastaa kävelyvauhtiin ennenkuin etupäähän tuli tarpeeksi painoa kääntymiseen. Eteen puolta vähemmän nastoja kuin taakse ja johan alkoi kääntymään.
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T

Poissa villetauriainen

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #898 : 25.12.13 - klo: 11.03 »
Samaa mieltä smigin kanssa!:) onko muita hyviä kikkoja saada nastoja kun että ottaa kumit eka pois ja sit nastoja sinne? Jotakin olen lukenut että jotkut laittaa alumiini nippusiteen ruuveja täyteen ja sitten se vain vanteen ja kumin päälle? Ei siis kokonaan renakaan ympäri vaan että leveys suunnassa  laittaa noppusieitä Ja ruuveja :smiley:
Traxxas e-revo

Poissa Smigi

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #899 : 25.12.13 - klo: 12.39 »
Onhan siinä hommaa ensin keittää renkaat irti, nastoittaa renkaat ja sitten liimata takasin. Saattais onnistuakin tuollaisella "irtoremmillä". Varovainen vaan pitää olla. Esim. 50 km/h vauhdis Slassin vakiorenkas pyörähtää 35-40 kierrosta sekunnis. Lähtee nasta aika vauhdilla lentoon jos irtoaa...
Traxxas Ford F-150 Raptor, Traxxas Stampede 2 wd, Asso RC18T