Kirjoittaja Aihe: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.  (Luettu 305447 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ukki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #960 : 14.02.15 - klo: 06.49 »
https://www.matruusi.com/voiteluaineet-suoja-aineet-ja-rasvat.html        Ja tuolta saa tilattua suomesta. Itse olen kyseistä ainetta käyttänyt kolmena talvena ,suojannut servot, vastarit ,noparit ,akun liittimet , laakerit, ym.
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Poissa r2

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #961 : 14.02.15 - klo: 11.04 »
Saako tuota Suomesta?
Ite ajattelin noparin tällä huitasta kun täysi purkki löyty kaapista.
http://www.spelektroniikka.fi/tuotteet/elektroniikan-komponentit-ja-tarvikkeet-prf-sprayt-huoltoon-vianetsintaan-jne-/prf-202-plastic-spray-nopeasti-kuivava-suojalakka-220ml-107827
Kai tuokin ajaa asian??

IMO ajaa asian vallan mainiosti.. Tuohon PRF:ään olen itse pikkuhiljaa siirtynyt plastidipistä. Noparit becit vastarit yms purkuun ja tuolla 2-3 kerrosta pintaan.

Plastidippiin alkanut hiukka varauksella suhtautua kun aikanaan yhden Sidukka 2:en sillä suojasin. Noppa toimii vielä kyllä, mutta alkoi epäilyttää kun johtoihin ei ottanut dippi kiinni ei sitten yhtään, jolloin johtojen liikuessa teki hiukan reittiä kosteudelle piirilevyä kohti.. Tiedä sitten olenko turhan tarkka, mutta kun kerran alan suojaamaan niin kyllä mä tykkään että kattoa myöden saa lammikossa ajaa ;)

Siinä mielessä lienen myös outolintu että liittimille en tee yhtikäs mitään, ja niiden suhteen ei ongelmiakaan ole (kopkop) ollut vielä, ne kun on helppo/edullinen vaihtaa. Toki taloudessa ei ole esm sensorillisia harjattomia, ja jos suolaveden ääreen eksyisin niin saattaisin sähkövasukkaa tms niihin hiukan sipaista.
"Real stupidity beats artificial intelligence every time"

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #962 : 14.02.15 - klo: 19.37 »
Ottaako posse noparista tuulettimen veke kun ajatte ulkona talvella autoilla?

Poissa ukki

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #963 : 14.02.15 - klo: 20.26 »
 Täällä on tuuletin paikallaan kesät talvet.
TEKNO EB410.2.    Xray xb4c 23

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #964 : 15.02.15 - klo: 11.33 »
Tästä absiman stokesta ei saa tuota noparin puhallinta irroitettua, johos menee suoraan nopariin ja siinä on epoksia kerros suojana, olkoon paikallaan.
Tuota oikean kokoista dusty motors suojaa odotellessa otin tänään tyypit ulkona.
Elmukelmu tuttu keittöstä sai suojata auton sähköt kun pikatestit otin pihalla  :laugh:
Tupla kelmut piti noparin kuivana kuin kari grandin kurkun ennen ensimmäistä wiski huikkaa..




Poissa Zufee

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #965 : 15.02.15 - klo: 19.32 »
Kauanko kesti akut ajoa?

Poissa Juha-Matti

  • Veteraani
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #966 : 15.02.15 - klo: 19.50 »
En mie ajanu loppuun noita, kuhan vain vähän autoa tyypitin.
Huomenna saisi haettu HK akut postista, 50-100C 5600mah.
Tosin ei ole deans liittimi kotona, tilattu on mutta ei kerkee varman ens viikolla vielä tulemaan.
Kattoo jos jostain Suomesta tilaisi parin ja tinailisi piuhoihin kiinni.
Sit vielä se oikeen kokonen dusty ja voisi kokeilla miten pitkään noilla paremmilla akuilla ajelee.

Poissa privy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #967 : 02.01.20 - klo: 17.21 »
Tuli tehtyä melko suurella vaivalla nastarenkaat. Louise MT Cross 2.8 on tyyppi ja sen nappuloissa on pieniä reikiä, kuin nastoille tehty. Reikiä on 128 per rengas.

Ostin kaupasta kokometallisia nuppineuloja, saman näköisiä kuin kauluspaidan mukana tulee, mutta nämä ovat todella kovia, karkaistu pianolangan tyyppiseksi. Heikommilla pihdeillä tulee terään lovi, mutta laadukkailla napsahtaa kovin.

Pysymisen varmistamiseksi tein neulan kanta osaan vikoja pihdeillä, tämän jälkeen Dremeliin kiinni ja pikaliiman kanssa pyöräytys reiän pohjassa, jolloin pihdeillä tehdyt lovet syövät itselleen tilan. Näin nastat eivät irtoa helposti. Liiman kuivuttua voi ylimääräisen napsasta pois. Tämän kun on tehnyt 512 kertaa niin ollaan valmiita. :grin:

Nyt on tullut testailtua 2S käytössä ainakin 25Ah verran reipasta ajoa enimmäkseen jäällä, jota tällä kertaa piisaa, eikä yksikään nasta ole irronnut. Tietenkin aina tälläisten kanssa pitää ottaa huomioon mahdollinen irtoamisen aiheuttama vaara. Karkaistu teräs ei myöskään kulu jäisellä pinnalla, mutta se ei tietenkään ole volframikarbidia, joten on turhaa mennä räyhäämään betonille tai kivikkoon.

Märällä jäällä pito on kuin kesällä, tarkoituksella lyhyehköt piikit uppoavat sopivasti jäähän, eivätkä taivu, eikä nappula taivu alle. Etenkin jarrutus on mykistävä johtuen renkaan koko leveyden kontaktista. Kiihdytyksessä suoralla palloontuminen jättää reunimmaiset nastat ilmaan. Ehkä gorillateippi olisi hyvä vyö kumin sisällä, mutta milläs sen nyt sinne saa, kun ovat tehtaalla liimatut.

Poissa quag

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #968 : 04.01.20 - klo: 17.59 »
Itsellä oli nastarengastoteutusta Kratonin hankkimiseni jälkeen vuosi pari sitten talvella mielessä, mutta luovuin siitä.

Aloin miettimään sitä, että mitä jos jossain vaiheessa piikkejä lentelisi suditellessa siten, että jollekin aiheutuu vahinkoa siitä. Tosin mulla olisi ollut hieman jykevämpi nastoitus mielessä, ja siinä ne potentiaalisesti irtoavat asiat olisivat olleet pykälää  paria painavampia ja jykevämpiä ja siten nastan irtoamistilanteessa olisivat mahdolliset vauriot asioille olleet kenties pykälää paria kertaluokkaa isompia kuin mitä tässä tapauksessasi.

Hieno systeemi, mutta tuo pikaliimaus voi olla sellainen, että noita lähtee irtoilemaan.

Liekö tässä nyt sitten jossain määrin ilonpilaaja, mutta siis kannattaa tuohon minusta kiinnittää huomiota ajellessa.

Poissa privy

  • Jäsen
    • Profiili
Vs: Talvi lähestyy,vinkkejä ajoon.
« Vastaus #969 : 04.01.20 - klo: 23.10 »
Juurikin näin. Mitä tahansa "ylimääräistä" renkaisiin laitetaankaan, täytyy niiden kiinnipysyminen joko varmistaa tai sitten huolehtia siitä, ettei mahdollinen irtoaminen aiheuta vaaraa. Eli riittävä etäisyys "kohteisiin" ja/tai suojalasit. Eikä pidä unohtaa sitäkään, että jos vaikka jälkikasvu löytää aikanaan rouhean näköisen vintille unohtuneen pelin ja pitäähän sitä testata..

Ison nastan tai jopa isohkon ruuvin osuminen ei ole leikin asia. Tuleehan tien päällä joskus oikeitakin nastoja auton tuulilasiin, aiheuttaen yleensä pienen kolon, tai maalipinnan vaurion, riippuen kohtauskulmasta jne...

Käyttämäni neulat painavat 0.065g täyspitkinä, joten sadasosa gramman luokassa ollaan näillä pätkityillä pikkunastoilla. Jos sellaisen saisi lentämään 20m/s vauhdilla, niin liike-energiaa olisi parin millijoulen luokkaa. Vertailun vuoksi airsoft kuulapyssyn kudin liike-energia on 1-2 joulea, eli 500-1000 kertainen.

Nyt on käytetty 50Ah verran pyörien sudittamiseen vetisellä jäällä, eikä vielä ole irronnut todennäköisesti yhtään (hankala tarkistaa jokainen nasta  :grin: ). Ehkä todella alhaisen painon takia myös keskipakovoiman nastoja poistava vaikutus on myöskin minimaalinen. Eihän tuo Hälix kuormita samalla tavalla kuin oikein tehokkaat mörssäri autot.