Kirjoittaja Aihe: Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua  (Luettu 94221 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Kokeilu mielessä automerkkiin liittyvä topic, eli mielellään tänne aihealueen jutut... toivottavasti tää ei päädy yksin puheluks... 8)

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #1 : 24.05.03 - klo: 10.53 »
Tässä hyvä aloitus setup viime kesältä:
http://koti.welho.com/tkauppin/setups/kauppinen_fintrack02_r4.jpg
Tuo setup tuntui hyvälle myös tälle kesälle T1R autoon, erona oli vain 25w etuöljy.

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #2 : 24.05.03 - klo: 14.40 »
Oma mielipide Raycerin ja EVOn eroista matolta on se että Raycer on selvästi puskevampi mikä tekee siitä helpomman ajaa, mutta pikkasen hitaamman yksittäisellä kierroksella. Asfaltilla en ole ajanut kuin EVOlla. Raycerin runko on mielestäni liian pehmeä ainakin matolle.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #3 : 24.05.03 - klo: 15.34 »
Joo T1R tuntui matolla helpommalle ajaa, mutta kierrosajat olivat silti samoja. Talven nopein kierrosaika kotiradalla taisi tulla juuri T1R autolla johtuen ehkä siitä että ajoin sillä enemmän testiä.
Ainakin oma T1R runko(ihan myynti pussista) on jäykempi kuin EVO2 hiilikuiturunko tuon jäykistyspalan kanssa, mielestäni ehkä liiankin jäykkä siksi jätin tuon jäykistyspalan pois.
Ulkona en ole ajanut vielä kuin T1R autolla joten vertailu keskenään on vaikeaa. Talvella EVO2 oli voitokkain auto saa nähdä on kesällä tiukempaa kun laitteet puhuu enemmän kuin auto...

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #4 : 24.05.03 - klo: 16.47 »
Tein viimesissä mattotreeneissä testin. Ajoin ensin reilut puoli päivää Raycerilla ja sitten vaihdoin siihen vain pelkästään hiilikuitupohjalevyn ja heti oli 2 kymppää nopeampi... Ite en oo saanu Rayceria pelaamaan samalla tavalla kuin EVOa...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #5 : 24.05.03 - klo: 20.00 »
Joo kuulostaa oudolle että olis noin paljon hitaampi pelkällä alustalevyllä... toihan tarkottas tuloksessa 5-10 sekunttia mikä on valovuosi. Mulla oli aavistuksen painopiste siirretty T1R matolla just ton painopisteeron takia verrattuna EVO2 akut edempänä.
Ulos lähdin kans hieman pidemmällä akselivälillä kuin sisällä. Olekko saanu ajettua ulkona testiä Yippo?

Otsomaani

  • Vieras
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #6 : 24.05.03 - klo: 20.01 »
Tämähän on ihan mahtava topikki kun saa vastauksen kysymyksiin suoraan pro-kuskilta. :)

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #7 : 24.05.03 - klo: 20.33 »
Vajaa 20 akullista on ajettu. Kohtuu hyvän tuntunen setup löytynyt, hyvin lähellä viimevuotista ja vauhti on ollut jo lähes sama kuin viime vuonna ja Ylin Vesan kans lähes samoissa. Vähän puskee, mut mulla on ollu EVOssakin akut takana, pitää nyt laittaa pykälä eteen. En oo kerenny radalle sitten Kuusankosken...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #8 : 24.05.03 - klo: 21.26 »
Milläs setupilla oot ajellu? Varmaan kevyempi etuöljy ja pidempi akseliväli auttas tohon kääntymiseen, milläs caster/kick upilla oot ajellu?

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #9 : 25.05.03 - klo: 00.32 »
Kick-up nolla, caster 3, etuiskari ylhäältä keskellä, alhaalta ulkona, 2 reikää ja asson 30wt öljy ja valkonen jousi, takana ylhäältä toinen ulkoa ja alhaalta ulkona, sama öljyja jousi ja 3 reikää. Akseliväli on ehkä ollut liian lyhyt. Muuten "perussetupit"...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #10 : 25.05.03 - klo: 10.58 »
Joo, mul on Xray 25w ja 3 reikää edessä/takana. 1mm etuvakaaja löytyy tietysti, taidan olla ainoa kuka sitä käyttää aina.. Takana voi kokeilla 2mm tukivarren takana, 4-reikää, keltainen jousi ja eteen 3 reikää.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #11 : 25.05.03 - klo: 11.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
...keskenään on vaikeaa. Talvella EVO2 oli voitokkain auto saa nähdä on kesällä tiukempaa kun laitteet puhuu enemmän kuin auto...


Mitenniin voitokkain ?
Simo vaihtanu merkkiä ? ;)
-Pekka

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #12 : 25.05.03 - klo: 11.59 »
Muistelisin että simolle irtosi yksi voitto? Juholle toinen ja loput meni Xray EVO2... voi olla että muistan väärin näin lääkehumalassa  :roll:

Poissa Ismael

  • KUArc
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #13 : 25.05.03 - klo: 12.23 »
Kuinka monta astetta taka-aurausta olet Teppo pitäny ulkona?

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #14 : 25.05.03 - klo: 12.36 »
Yleensä 2 astetta. Jos tuntuu liukkaalle voi ajaa myös 3 asteella varsinkin pienemmillä radoilla. Yhdellä asteella perä tuntuu myös ajettavalle mutta loppuerästä renkaat voi antaa periks liiaksi. Eli tuota 2-3 olen käyttänyt kun ajan tukivarret 0 antisquattia ja ylemmissä kiinnityspisteissä, 3 asteen antisquatilla tai matalalla kiinnityspisteellä voi olla hieman erilailla.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #15 : 25.05.03 - klo: 12.39 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Muistelisin että simolle irtosi yksi voitto? Juholle toinen ja loput meni Xray EVO2... voi olla että muistan väärin näin lääkehumalassa  :roll:


Ihan ilman piristeitä muistelisin, että Simo voitti FT
sarjan ?
-Pekka

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #16 : 25.05.03 - klo: 12.57 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Yleensä 2 astetta. Jos tuntuu liukkaalle voi ajaa myös 3 asteella varsinkin pienemmillä radoilla. Yhdellä asteella perä tuntuu myös ajettavalle mutta loppuerästä renkaat voi antaa periks liiaksi. Eli tuota 2-3 olen käyttänyt kun ajan tukivarret 0 antisquattia ja ylemmissä kiinnityspisteissä, 3 asteen antisquatilla tai matalalla kiinnityspisteellä voi olla hieman erilailla.


Ja sitten ei ihan suoraan kannata luottaa siihen että 2 millin klipsillä on 2astetta... Ainakin Raycerissa on vakiona 3 astetta... Kannattaa aina mitata...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #17 : 25.05.03 - klo: 13.02 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Muistelisin että simolle irtosi yksi voitto? Juholle toinen ja loput meni Xray EVO2... voi olla että muistan väärin näin lääkehumalassa  :roll:


Ihan ilman piristeitä muistelisin, että Simo voitti FT
sarjan ?


Sulla taitaa olla semmoset mertarannan lasit pääs  :shock:  ...
puhuin voitoista, en sarjasta? Voittihan ruusperi maailmanmestaruuden pahemmin voittamatta kisaakaan...  
Mut eiköhän tää riitä Offtopicciin, pidetään tää Xray EVO2/T1R topiccina, loput hölinät yleisen porinan puolelle.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #18 : 25.05.03 - klo: 13.05 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Muistelisin että simolle irtosi yksi voitto? Juholle toinen ja loput meni Xray EVO2... voi olla että muistan väärin näin lääkehumalassa  :roll:


Ihan ilman piristeitä muistelisin, että Simo voitti FT
sarjan ?


Sulla taitaa olla semmoset mertarannan lasit pääs  :shock:  ...
puhuin voitoista, en sarjasta? Voittihan ruusperi maailmanmestaruuden pahemmin voittamatta kisaakaan...  
Mut eiköhän tää riitä Offtopicciin, pidetään tää Xray EVO2/T1R topiccina, loput hölinät yleisen porinan puolelle.


Niin, tässä onkin kyse siitä, miten voitokkuus määritellään. FT-sarja on _sarja_ ei nippu erillisiä kisoja ?
Mulla vaan on tapana puuttua epätäsmällisyyksiin meni sitten OT:ksi tai ei.
-Pekka

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #19 : 25.05.03 - klo: 13.07 »
Lainaus käyttäjältä: "Yippo"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Yleensä 2 astetta. Jos tuntuu liukkaalle voi ajaa myös 3 asteella varsinkin pienemmillä radoilla. Yhdellä asteella perä tuntuu myös ajettavalle mutta loppuerästä renkaat voi antaa periks liiaksi. Eli tuota 2-3 olen käyttänyt kun ajan tukivarret 0 antisquattia ja ylemmissä kiinnityspisteissä, 3 asteen antisquatilla tai matalalla kiinnityspisteellä voi olla hieman erilailla.


Ja sitten ei ihan suoraan kannata luottaa siihen että 2 millin klipsillä on 2astetta... Ainakin Raycerissa on vakiona 3 astetta... Kannattaa aina mitata...


Joo itse olen luottanut 3mm muoviseen nylon mutteriin tuolla etupuolella 3mm=3astetta, ja säätäny aurausta pois ohuilla prikoilla sieltä takakiinnityksen puolelta.  Toki ton 3mm mutterin saa kiristettyä 2mm paksuiseks kun käyttää hieman voimaa, mut vaikeuttaa säätämistä...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #20 : 25.05.03 - klo: 13.11 »
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Lainaus käyttäjältä: "reittila"
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"
Muistelisin että simolle irtosi yksi voitto? Juholle toinen ja loput meni Xray EVO2... voi olla että muistan väärin näin lääkehumalassa  :roll:


Ihan ilman piristeitä muistelisin, että Simo voitti FT
sarjan ?


Sulla taitaa olla semmoset mertarannan lasit pääs  :shock:  ...
puhuin voitoista, en sarjasta? Voittihan ruusperi maailmanmestaruuden pahemmin voittamatta kisaakaan...  
Mut eiköhän tää riitä Offtopicciin, pidetään tää Xray EVO2/T1R topiccina, loput hölinät yleisen porinan puolelle.


Niin, tässä onkin kyse siitä, miten voitokkuus määritellään. FT-sarja on _sarja_ ei nippu erillisiä kisoja ?
Mulla vaan on tapana puuttua epätäsmällisyyksiin meni sitten OT:ksi tai ei.


Voitokkain=Eniten voittoja kilpailuista talvella?
on huomattavasti eriasia kuin pelkkä FT sarja... talvella kun ajettiin myös kansallisia, alueellisia yms kisoja unohtamatta vakioluokkaa jossa muualle ei tainnut voittoja lipsua kuin Salmiselle...

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #21 : 25.05.03 - klo: 13.14 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Joo itse olen luottanut 3mm muoviseen nylon mutteriin tuolla etupuolella 3mm=3astetta, ja säätäny aurausta pois ohuilla prikoilla sieltä takakiinnityksen puolelta.  Toki ton 3mm mutterin saa kiristettyä 2mm paksuiseks kun käyttää hieman voimaa, mut vaikeuttaa säätämistä...

Mää oon käyttänyt viilattua 2millin clipsiä... Sillä tulee aika tasan 2 asteen auraus.

Poissa reittila

  • Veteraani
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #22 : 25.05.03 - klo: 13.16 »
Teppo: Voitokkain pitää määritellä. Oman määritelyni tein jo tuonne vapaaseen keskusteluun.
Voitokkain on kai se, joka voittaa kovatasoisimman sarjan ei se, joka voittaa jotain erillisiä pikkukisoja ?
Perspektiivi pitää laittaa kohdalleen.

P.S.
Mikä oli vaikeimmin voitettava asia viime talvena ?
Tämän asian kun selvitätä itsellesi ja sitten kysyt, kuka/millä se voitettiin niin tiedät mitä voitokkuudella oikeasti tarkoitetaan.
Ei meidän kerhotreeneissäkään eniten lähtöjä voittanut auto/kuski ollut talven voitokkain.
Palanderiakaan ei harmittanut, vaikka MM meni sivu suun, koska Cuppi on se, jota eniten arvostetaan.

Mun mielipide ,ienee asiasta tällä selvä.
En häiritse tätä topiccia enempää.
-Pekka

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #23 : 25.05.03 - klo: 13.28 »
No jos määrittelin juuri tuolla alussa että puhuttiin "talvesta" ja ilmeisesti tarkoitettiin Suomessa ajettuja kilpailuja oli määrittely ilmeisen riittävä. Kyseisessä arvostamassasi sarjassa eniten voittoja saavutti Xray EVO2, se jos nuo voittajat eivät osallistuneet kokosarjaan on heidän häpeänsä, mutta edelleen puhuttiin vain voitoista, ei kokonaispisteistä.
kertauksen vuoksi talven "tärkeimpien" kisojen voittajia: Rinne, Kauppinen,Koivula,Yli,Ahoniemi,Levänen...
...miksihän asialliset tekniikka topicit kuolevat täällä foorumissa....

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #24 : 25.05.03 - klo: 14.43 »
Lainaus käyttäjältä: "Teppo"

Joo itse olen luottanut 3mm muoviseen nylon mutteriin tuolla etupuolella 3mm=3astetta, ja säätäny aurausta pois ohuilla prikoilla sieltä takakiinnityksen puolelta.  Toki ton 3mm mutterin saa kiristettyä 2mm paksuiseks kun käyttää hieman voimaa, mut vaikeuttaa säätämistä...

Tuolla tavalla tulee helposti kavennettua autoa...

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #25 : 25.05.03 - klo: 16.25 »
jep, mut kesällä pidemmällä autolla ajettaessa, auraus leventää autoa kun takapyörät siirtyy taaemmas, joten maksimi leveyttä ei aina uskalla käyttää...

Poissa Jassu

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #26 : 25.05.03 - klo: 18.29 »
Hienon palstan olet laittanut ja hyviä vinkkejä kesää varten.
Säädöistä jäi kuitenkin vaivaamaan millä korilla olet ajanut kesäisin?

-Ari-

Poissa Yippo

  • Veteraani
    • Profiili
    • Yippo's EBT statistics page
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #27 : 25.05.03 - klo: 18.46 »
Proton V2 on aika hyvä. Kääntyvämpää saa olla kuin matolla. Ja ulosjoustot 1 tai 2 joka nurkkaan. Ainakin täällä on toiminut. Ulosjousto on sitten aika merkittävä säätö, niitä kannattaa kokeilla erilaisia ja huomata miten se vaikuttaa käyttäytymiseen. Pääasiassa kuitenkin niin että takaulosjousto vaikuttaa mutkaan sisälle menoon ja etu-ulosjousto mutkasta lähtöön.

Poissa Teppo

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.mx.teamentisetkuskit.com
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #28 : 25.05.03 - klo: 19.02 »
Itte oon ajellu jokapaikassa tolla Protoformin Stratus ykkösellä. EM-kisoissa rata oli kokoa 1/5 joten ajelin siellä Vectralla. Stratus 2 voi olla ihan hyvä vaihtoehto, koska se on pikkasen tarkempi kuin ykkönen. Helpointa on lähteä uudelle radalle ykkösellä ja hakee säädöt autoon, jonka jälkeen voi sit kokeilla tarkempaa koria. Noilla kolmella pitäs pärjätä kyl Suomen radoilla, jokerina voi kokeilla losin Alfaa, mut 4 korin kans on hieman turhaa pelata kun auton säädöillä voi balanssia muuttaa myöskin.
Perus stratuksessa on hyvää sen tasainen balanssi, auto on neutraali ajaa ja sillä on helppo alottaa.

Poissa turilas101

  • Vanhempi jäsen
    • Profiili
Team Xray T1 Evo2/Raycer/FK/FK05 tietoutta ja keskustelua
« Vastaus #29 : 25.05.03 - klo: 19.11 »
Nyt tietämätön utelee, miten kori vaikuttaa auton säätöihin? Ei mene nuppiin, aerodynamiikka tuskin ratkaisee mitään nopeuksissa joita touringissa ajetaan.