Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special  (Luettu 6373 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Nonniin pitihän tääkin tänne pistää kun on noista muistakin turisteista juttua. Eli kertokaas mulle jotain hyviä säätövinkkejä Mikeen.? Ja mimmosia sijoituksia ootte ajanu ja ootteko ollu tyytyväisiä autoon ja varaosapalveluun.

Omat mielipiteeni:
Mike Swauger Special on kaunis ja kaikkee itte sain auton vasta  noin 2kk sitten joten en oo kovinkaan paljon ajanu vaan joku ~35akullista. Osat on varmaan kestäviä itte en oo pahasti rushannu autoa mutta joka tapauksessa varaosia on pitäny ostaa esim. ekassa (ja tähän asti vikassa) kisassa meni 30sek. ennen tokan finaalia loppumista etuvetari. Sitten tattarisuolla mul on menny diffin ulostulo ja nyt viikko sitten meni servonpää.
Itte tulin harjotus kisoissa kolmanneksi...

Säätövinkkejä löytyy tuolta vanhasta rc-superstoren sivuilta www.saunalahti.fi/xpress mutta ne on kaikki jonnekkin amerikan radoille tarkotettu. Kertokaa omia viri ja muita säätö juttuja.
Kannattaako käyttää Edessä ja keskelle one-wayta (mul on)? Ja kaikkee tämmöstä.

(ei mielellään offtopicceja) !
täysii

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #1 : 24.05.03 - klo: 17.29 »
Itselläni on tuolla tallissa moottoria odottava Xpress, mutta olen jo yhden akkullisen päässyt kurvaamaan ja tuntui kyllä paljon mukavammalta ajaa kuin edellinen 1/10 skaalan autoni Pureten Alpha.
Ja kumma kyllä en ole yhtä ainoaa setupsheettiä Xpress:ille löytänyt joka passaa tuntumaan aika omituiselta. Kai niitä jossain on, en varmaankaan ole oikealla sanalla hakenut.
Mutta kunhan nyt saan moottorin niin ajotuntumasta lisää!   8)
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #2 : 24.05.03 - klo: 19.26 »
No esimerkiksi www.saunalahti.fi/xpress osoitteesta löytyy muutamia setuppeja.
täysii

Otsomaani

  • Vieras
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #3 : 24.05.03 - klo: 20.03 »
www.rczone.net
Sieltä löytyy kaikkiin autoihin säätöjä, mutta ensin täytyy rekisteröityä (no problem, se on ilmaista).

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #4 : 24.05.03 - klo: 20.15 »
Joo kävin kattomassa (tai oon ennenkin kattonu) mutta siel ei oo yhtään setuppia Xpressiin (paitsi tyhjä).
täysii

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #5 : 29.05.03 - klo: 21.44 »
Mitä eroa on ajettavuudessa jos laittaa aurauskulman toisen pään (ohjauspalan) kohtaan? eli siis miten auto käyttäytyy jos sen laittaa etummaiseen verrattuna takana olevaan?
täysii

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #6 : 07.06.03 - klo: 15.07 »
Tartteisin tietoa tosta ylhäällä esitettävästä kysymyksestä. Voi myös muun auton omistajat valaista jos tietää.!
täysii

Poissa Matias V

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #7 : 07.06.03 - klo: 15.34 »
sä saat tietää miten se vaikuttaa auton käyttäytymiseen kokeilemalla itse.
"Never argue with an idiot, they bring the conversation down to their level and then win with experience."

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #8 : 07.06.03 - klo: 16.50 »
Huhuh. Nyt on ensimmäiset "kunnon" ajot siten ajettu ja heti ilmeni ongelma. Ensin pinjonin kuusikoloruuvi otti ja tippui matkanvarrelle ja kun sen löysin huomasin sen olevan erittäin huonosti tehty, mutta ei se mitään kun tee-se-itse miehiä ollaan. Itse tein uuden ruuvin ja sitten vain armotonta ajoa taas. Nyt ei irronnut mitään, mutta keskihihna hankasi moottoriin ajon alkupuolella ja tuli melkoiset pössikset! Näytti kuin olisi ajanut polttiksella josta olisi moottori leikannut kiinni, mutta sitten se hihna kului n. 1 mm verran ja on nyt juuri sopivasti kulunut tasaiselta puolelta ettei enää hankaa moottoriin, mutta se haju mikä siitä raakamuovin hankaamisesta moottorin kanssa tuli.. Mutta kyllä se nätisti Matrix V9,5 Pro MVP stanukoneella verrattaen edelliseen autooni (Pureten Alpha Ep) jossa oli 540 mabuchi. Nyt vain pitää alkaa säästämään että saa toisenkin touringin jotta voi sen jättää ihan touringiksi ja tästä tehdä rally-auto sillä tästä autosta saa erittäin helposti korkeammalla maavaralla olevan auton ja suojaus on kanssa helposti tehty.
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa feenovi

  • Veteraani
    • Profiili
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #9 : 07.06.03 - klo: 21.30 »
Siis onko sulla Mikes ja siitä teet rally-version? Missäs olit ajamassa ja miten piti,mimmosilla säädöillä?
täysii

Poissa Rc-Poika

  • Veteraani
    • Profiili
    • http://www.muuttojokinen.fi/niklas
Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #10 : 07.06.03 - klo: 23.07 »
Niin siis mulla on Mike etition ja meinaan tehdä siitä rally-version sillä tuo on erittäin helposti konvertoitavissa isommalle maavaralle sillä nuo iskaritkin saa melkein 1.5 cm pidemmiksi. No säädöt olivat semmoiset että edessä ja takana iskarit niin pystyssä kuin vain voi olla että kestäisi tuon asfaltilla ajelun tuossa mäessä/sen päällä kun on aina välillä asfaltissa halkeamia ja ei heti kiinnostaisi ostaa uutta alustaa kun se _maksaa_ .  8)  
Ps. Koriksi rally-konversioon tulee varmaankin Citroen Xsara WRC sillä en muita 190 mm rally-koreja ole löytänyt. Mutta on tuo xsarakin hieno kun vain maalauttaa jollain kokeneella maalaajalla ( Kuten Ylin Vesku ).
// Niklas " jokipoika " Jokinen

Poissa LV

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #11 : 28.10.15 - klo: 17.36 »
Onko Xpress autoja kenelläkään olemassa? Onko 12 vuoden aikana tullut selvyyttä setupeihin? Itse olen herätellyt radalle Xpress Swauger Specialia. Nyt on kiinni Muchmoren stanu tekniikka ja aikomus kokeilla mihin sillä pystyy. Osien saanti on pieni ongelma, ettei kovin kärsi kolistella.

Poissa jerzirccar1

  • Fullspeed RC
    • Profiili
Vs: Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #12 : 02.11.15 - klo: 08.30 »
Olisko tämä foorumin ennätys.
12v vanha topikki nostetaan haudastaan :grin:
Mitäs itse kelaat, olisko porukat saanut setuppejaan hierottua tässä ajassa vai onko autot jo haudattu.
Oma veikkaus on että noita autoja ei juurikaan enää tulla näkemään kisapaikalla.
Jerzi

ps varmasti hyvä hieno auto. Pysy rännien välissä ja vältä kolareista niin ei tartte varaosia metsästää.
SUOMI ON KATEELLISTEN LUVATTU MAA😂😂

Poissa LV

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #13 : 02.11.15 - klo: 21.41 »
On se hienoa, jos jonkin ennätyksen saa aikaiseksi😂.
Haaveena oli, että jos jollakin kyseisestä laitteesta on tietoa ja kokemusta, voisi joitain perus setupia heittää. Itsellä ei tuohon laitteeseen ole mitään faktaa. Täytyy kokeilla kaikenlaista. Autoa on nimittäin vuosien varrella ruuvailtu ihan muuten vaan. Vaikka jokin perus setupsheet löytyy niin pohojalaanenhan ei usko ennenkuin vähän kokeilee. Enkä ihan huonona tuota pidä, toki en ole tourinkia muilla kokeillutkaan.
Jos jonkin verran pääsisi testailemaan niin voi olla, että FTT stanuluokassa on mukana Xpress vanhus.

Poissa Kimi

  • Fullspeed RC
    • Profiili

Poissa LV

  • Tulokas
    • Profiili
Vs: Kokemuksia,mielipiteita Xpress Mike Swauger Special
« Vastaus #15 : 03.11.15 - klo: 17.33 »
Kiitos Kimi! Etsivä löytää ja viisas kysyy. Vai miten se nyt meni...😉